نیسان

نیسان ورسا نوت SR CVT مدل ۲۰۱۵

نیسان با مدل ورسا نوت در کنار میتسوبیشی میراژ و هوندا فیت، در بین خودروهای ارزان‌قیمت جایگاهی خاص پیدا کرده است. نوت (Note) ورژن پنج در هاچ‌بک از ورسا سدان است. این هاچ‌بک کوچک سدان در حالی در سال گذشته معرفی شد که یک ویژگی متمایز نسبت به میتسوبیشی داشت؛‌ به نظر می‌رسید که واقعاً برای طراحی بیرونی آن وقت گذاشته شده است. باید اذعان داشت که ورسا نوت ظاهر زیبایی دارد و صاحب یکی از طراحی‌های خوب در هاچ‌بک‌های کلاس خودروی B است.

2015 Nissan Versa Note SR
۲۰۱۵ Nissan Versa Note SR
برای ۲۰۱۵، نیسان دو تریم دیگر به نام‌های SR و SL اضافه کرده که در بالاترین سطح ورسا نوت قرار می‌گیرند. در نتیجه ورسا نوت در حال حاضر دارای ۵ تریم مختلف است. تریم پایه S از معدود مدل‌های صنعت خودرو است که برچسب قیمتی زیر ۱۵ هزار دلار دارد. تریم بعدی S پلاس است که از سیستم CVT اکسترونیک و جلوپنجره هوشمند بهره می‌برد. در تریم SV پنجره‌ها وضعیت خودکار و هوشمند پیدا می‌کنند و تجهیزات داخلی مختلفی مانند پوشش چرمی فرمان و مصالح کیفیت بالا به خودرو اضافه می‌شود.

2015 Nissan Versa Note SR
۲۰۱۵ Nissan Versa Note SR
نوت SR جدید مدل ۲۰۱۵ که در اینجا بررسی شده، دارای حال و هوای اسپرتی‌تر است که در رانندگی نیز همین موضوع را نشان می‌دهد. در همین حال، تریم SL را نیز داریم که به نظر می‌رسد نیسان آن را تمرینی برای تجهیز یک خودروی ۱۵ هزار دلار برای خود در نظر گرفته است تا قیمت آن را به بالای ۲۰ هزار دلار برساند. تریم SR که در اینجا تست شده بیشتر بر قدرت طراحی خودرو تأکید دارد؛ حال آنکه تریم SL نگرانی‌های ناشی از افزایش قیمت خودرو را کنار می‌گذارد و برای شرایط بهتر رانندگی در جاده‌ها آماده می‌شود.

2015 Nissan Versa Note SR
۲۰۱۵ Nissan Versa Note SR
با توجه به عملکرد مدل‌های گذشته، نمی‌توان انتظار زیادی از نیسان ورسا نوت ۲۰۱۵ داشت؛ حتی بعد از آن که بدانیم در مدل ۲۰۱۵ امکانات زیادی به خصوص در تریم SR اضافه شده است؛ امکاناتی مانند طراحی بدنه و جلوپنجره جدید، چراغ‌های تاریک‌تر جلو، طرح پنجره‌های به رنگ بدنه، اسپویلر عقب و آینه‌های بغل همراه با چراغ‌های راهنما. همان موتور ۱/۶ لیتری چهار سیلندر با ۱۰۹ اسب‌بخار قدرت و گشتاور ۱۴۵ نیوتن‌متر همراه سیستم تغییر سرعت پیوسته، پیشرانه ورسا نوت را تشکیل می‌دهد. ورسا نوت با این پیشرانه در مدت ۹/۹ ثانیه می‌تواند به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد و در تست یک‌چهارم مایل، مسافت را در مدت زمان ۱۷/۶ ثانیه با سرعت نهایی ۱۲۸/۷ کیلومتر بر ساعت طی کند.

2015 Nissan Versa Note SR Interior
۲۰۱۵ Nissan Versa Note SR Interior
درون ورسا نوت SR طراحی شبیه به مخمل را خواهید دید. نیسان همچنین می‌گوید که غربیلک فرمان از ۳۷۰Z الهام گرفته شده است؛ ولی در عمل نمی‌توان چندان این دو را به یکدیگر ارتباط داد. چرخ‌های ۱۶ اینچی به SR کمک کرده‌اند تا از تایرهای بریجستون اکوپیا EP422 195/55 استفاده کند تا نیروی مقاوم و چسبنده خوبی برای خودرو ایجاد کنند. SR در تست لغزش در پیچ، نیروی مناسب ۰.۸g از خود نشان داد، ولی عملکردش در تست توقف ناامیدکننده بود و از ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت در مسافت ۵۷/۳۰ متری متوقف شد.
قیمت تریم SR از ورسا نوت چندان بالا نرفته است. ظاهر اسپورت در کنار سیستم CVT قیمت مدل SR را به ۱۸ هزار و ۳۴۰ دلار رسانده است. خودروی تست دارای زیراندازهای کف (۱۸۰ دلار) و پکیج راحتی (Convenience) به ارزش ۶۶۰ دلار بوده است. این پکیج، امکاناتی چون سیستم نیسان‌کانکت برای برنامه‌های موبایل، رادیو SiriusXM، پیام‌نگاری با تشخیص صوتی و بدون دخالت دست، مونیتور نمای عقب و کف تنظیم‌شونده صندوق عقب را به ورسا نوت اضافه می‌کند. مورد اخیر (کف تنظیم‌شونده صندوق عقب) با جمع کردن صندلی‌های عقب، فضای بزرگی برای حمل وسایل در اختیار شما قرار می‌دهد و همچنین می‌تواند کف را به گونه‌ای تنظیم کند که جا برای اجسام بلندتر باز شود. پس از استفاده از این آپشن‌ها، قیمت خودروی تست به ۱۹۱۸۰ دلار صعود کرد. اگر می‌خواهید تمام تکنولوژی‌های ارتباطی روز را داشته باشید و در عین حال، نگران عملکرد خودرو در رقابت با مدل‌هایی مانند هوندا فیت یا مزدا ۲ نیستید، هنوز هم ورسا نوت با چنین قیمتی می‌تواند برای خرید منطقی به نظر برسد.

2015 Nissan Versa Note SR
۲۰۱۵ Nissan Versa Note SR
شاید نقطه قوت ورسا نوت در تخمین‌های سازمان حفاظت محیط زیست امریکا از مصرف سوختش باشد؛ جایی که تخمین زده شده که این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر ۷/۶ لیتر و در جاده ۵/۹ لیتر سوخت مصرف می‌کند. البته نباید فراموش کرد که تجربه نشان داده که آمار تخمین‌ها برای خودروهایی که از گیربکس CVT استفاده می‌کنند، تا حدودی شک‌برانگیز است. در تستی که انجام شد، مصرف سوخت ۸/۱ لیتر از آن مشاهده شده است.

2015 Nissan Versa Note SR
۲۰۱۵ Nissan Versa Note SR
در مجموع باید گفت که نیسان در مدل ورسا نوت هاچ‌بک، جای کار زیادی دارد. با بودجه‌ای در حدود ۲۰ هزار دلار و نیاز به یک گارانتی جدید، گزینه‌هایی مانند مزدا ۲، هوندا فیت و یا حتی کیا سول می‌توانند در دسترس باشند.
مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، ۵ در هاچ‌بک.
  • قیمت مدل تست: ۱۹۱۸۰ دلار (قیمت مدل پایه: ۱۸۳۴۰ دلار).
  • نوع موتور: DOHC با ۱۶ سوپاپ و ۴ سیلندر در یک ردیفبدنه و رویه آلومینیومی، پورت انژکتور سوخت.
  • گنجایش: ۱۵۹۸ سی‌سی.
  • قدرت: ۱۰۹ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۱۴۵/۰۷ نیوتن‌متر در ۴۴۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: CVT.

ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۶۰ متر.
  • طول ماشین: ۴/۱۴ متر.
  • عرض: ۱/۶۹ متر.
  • ارتفاع: ۱/۵۴ متر.
  • وزن کلی: ۱۱۴۵ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۹/۹ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۴۱/۵ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۱۰/۱ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۷/۶ ثانیه با سرعت نهایی ۱۲۸/۷۵ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت (تخمین کمپانی).
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۷/۳۰ متر.

مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۷/۵۹ لیتر در شهر و ۵/۸۸ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۸/۱۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. huayra

    ۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (84 ديدگاه)

    ب بابام میگم واردات آزاد شده یکی بخره یا فیستا یا جی تی 86 و یا شاید هم ولستر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. huayra

      ۶ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (84 ديدگاه)

      105 اسب؟از میون گزینه های بالا حذف شد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. توفیقی

    ۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    خودروی فقیر فقرای ژاپنی و ثروتمندان ایرانی!!!!!!!!!!!!!!!
    اینجور ماشینا باد در دسترس همه باشه نه مثل کشور ما دست عده ای خاص

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. توفیقی

    ۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    اصلا این کلاس خودرویی رو دوست ندارم.
    بچه ها 1 ساعت پیش رفتم از بیرون غذا بخرم بیام یه شورلت اسپارک رو دیدم که تصادف کرده
    10 تا کیسه هوا زده بود بیرون.آدم تو تصادف نمیره هم این هم کیسه هوا خفش می کنن.

    چه خبره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. MoahmmadTSR

    ۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (323 ديدگاه)

    خوراک تهران…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. hadi

    ۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (63 ديدگاه)

    اینهمه خطوط در طراحی یه ماشین به این کوچیکی جالبه. اما اهل فن این سوال منو جواب بدن لطفا. به نظرتون مصرفش زیاد نیست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. farzam

      ۶ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (105 ديدگاه)

      از پاید با موتور ۱۳۰۰ سی سی کمتر میسوزونه حال اینکه ۱۶۰۰

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ياكان

      ۷ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (74 ديدگاه)

      چرا داداش انصاف زیاده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. ali

      ۷ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (124 ديدگاه)

      علاوه بر مصرفش سرعتش هم نسبت به کلاسش زیاده…و این واقعا خوبه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. توفیقی

    ۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    مصرف نیسان همیشه بالا بوده من به شخصه پشت فرمون نیسان ماکسیما رونیز جوک پاترول و حتی نیسان وانت آبی نشستم.همشون با دور موتور بالا کار می کنن.گشتاور زیادی تولید می کنن و قدرت زیادی تو حمل بار و کشش دارن.ولی همیشه تکون میخورن و ماشین نرمی نیستن برخلاف هم وطنش تویوتا.پرمصرف و زود موتورش جوش میاره البته تو ماکسیما ندیدم.
    فقط قدرت و شتاب داره والسلام

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. datsun

      ۷ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (3431 ديدگاه)

      من چند ساله پیکاپ دارم ندیدم زود جوش بیاره شما این همه اطلاعات با یه بار نشستن پشت اینا بدست اوردین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. احمدرضا

    ۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (394 ديدگاه)

    کاربردی و خوب ولی تویتا آیگو بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امید

    ۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    خودرو قابل قبولیه چون قیمتشم بسیار پایین 11 هزار دلار ارزون و بصرفه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Davood

      ۷ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (131 ديدگاه)

      اگه 11 هزار دلار بود خوب بود، در صورتی که 19 هزار دلار پولشه متاسفانه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امید

        ۷ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (1323 ديدگاه)

        این لینک خود سایت نیسان و قیمتش

        http://www.nissanusa.com/buildyournissan/modelLine/build/2015/VSD?tool=header.vehicles.postcard.build.button

        موفق باشی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. محمودخاوری

    ۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (29 ديدگاه)

    خوشگیل و موشگیل…و ایضا شیطون بلا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

    ۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (810 ديدگاه)

    جلو پنجرش تا حدودی به تویوتا آیگو شبیه است.ماشین اقتصادی و خوبی به نظر میرسه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. G T R

    ۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سرعت نهایی 250 کیلومتر در ساعت براش زیاده یکم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. datsun

    ۷ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    نیسان کارش درسته یه خودرو کوچولو با این همه امکانات و مصرف سوخت پایین با این قیمت عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ياكان

    ۷ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    با این اوضا احوالو قدرت موتور شک دارم سرعتش به 250 برسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. لاکی استریک

    ۷ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (192 ديدگاه)

    مزدا۲ هم طراحی قشنکی داره مصرفشم از این بهتره من با مزدا اگه ترافیک سنگین نشه تا ۶لیتر هم رفتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Ahmad..F12

    ۷ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    هم ردیف پیکانتوئه

    از پیکانتو زشت تره ولی با کیفیت تره

    مصرفش هم بالاتره ولی پر شتاب تره

    قیمتش بالاتره ولی نیسانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. ASTON MARTin

    ۷ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    از مینی بدم میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. reza

    ۷ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (145 ديدگاه)

    داخلش خیلی بهتر از بیرونش هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. ali

    ۷ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (124 ديدگاه)

    کی مدل جدید مینی رو دیده
    سوپرلگرا… واقعا جالبه و البته از پشت یکم عجیب…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. مصطفی

    ۷ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (350 ديدگاه)

    عجب قیافه خفنی داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Ferrari

    ۷ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (415 ديدگاه)

    هی گفتم کامنت نذارم و منتظر باشم پدال مطلب جدید بزاره ولی اصلا نذاشت.

    نیسان ورسای ماشین خوبی ولی من زیاد ازش خوشم خودمم نمیدونم چرا. شما میدونید. من ترجیح میدم ماشین دیگری مثل فورد فیستا بگیرم البته گرون تر از اینه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. رهام

    ۹ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (186 ديدگاه)

    تو خارج یارو با حقوق نهایتا 3ماهش این ماشینو میخره و تو شهر استفاده میکونه و باهاش حال میکونه نه مثل ما با حقوق 10 سالت 1پراید بخری باهاش همه جا هم بری تازه 5 نفر میشینن میرن مسافرت (چیکار کنن)تازه نه امنیت داره هیچ امکاناتیم نداره جز اینکه مردن توش خیلی درد نداره سریع و راحت میمیرید.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا