نیسان

تحقیقات نیسان بر روی پیل‌های سوختی

نیسان در حال تحقیقات و توسعه یک پیشرانه جدید e-Bio پیل سوختی است که می‌تواند از بیو اتانول یا گاز طبیعی، الکتریسیته تولید کند. این سیستم از یک پیل سوختی اکسید جامد (SOFC) بهره می‌برد که با ترکیب اکسیژن با سوخت‌های مختلف، قدرت موردنیاز ژنراتور SOFC را تأمین می‌کند. به گفته نیسان، این سیستم از بهره‌وری بسیار بالایی برخوردار است.

SOFC system test bench
الکتریسیته با تبدیل بیو-اتانول به هیدروژن، از طریق یک واکنش الکتروشیمیایی توسط یک مبدّل و اکسیژن اتمسفری تولید می‌شود. سپس این الکتریسیته برای موتور الکتریکی وسیله نقلیه مورد استفاده قرار می‌گیرد. مطابق گزارش نیسان، این ژنراتور SOFC راندمان بالاتری نسبت به سیستم‌های پیل سوختی رایج دارد و می‌تواند دامنه مسافتی در حدود  ۶۰۰ کیلومتر را تأمین کند. در همین حال، به گفته این خودروساز، رانندگی با این وسیله نقلیه، همانند یک مدل معمولی الکتریکی خواهد بود.

اتانول برای سوختن در موتور خودرو
اتانول برای سوختن در موتور خودرو
بیو-اتانول که از محصولات کشاورزی مختلف نظیر نیشکر و ذرت به‌دست می‌آید، در هنگام استفاده در سیستم‌های پیل سوختی برای تولید پیشرانه، هیچ‌گونه محصول جانبی مضرّی به همراه نخواهد داشت. در حالی که این سیستم‌های پیل سوختی در هنگام فرآیند تبدیل، CO₂ تولید می‌کنند، ولی گفته می‌شود که این آلودگی کربنی در فصل رشد نیشکر و طی «چرخه صفر کربن» خنثی خواهد شد.

2014-nissan-rogue-sl-awd-grille-and-badge
از سایر مزیّت‌های بیو-اتانول می‌توان به قابلیت ترکیب آن با آب اشاره کرد؛ موضوعی که باعث کاهش میزان فرّاریت آن می‌شود و ایجاد زیرساخت‌های لازم را آسان‌تر می‌کند. نیسان همچنین از مطابقت هزینه‌های این وسیله نقلیه با EV های امروزی خبر می‌دهد. ضمن اینکه سوخت‌گیری آنها نسبت به یک خودروی الکتریکی معمولی، سریعتر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Elemento

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    نیسان همیشه از زمان خودش جلوتر بوده. همین الانم نیسان هایی که در ژاپن برای خود ژاپنی ها ساخته میشن امکاناتی دارن که 10 سال دیگه به بازار جهانی معرفی خواهند شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. masoud v12

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (145 ديدگاه)

      نیسان برند خیلی خوب و با کیفیتی هستش ولی متاسفانه در ایران وقتی نام نیسان میاد اولین تصویری که به ذهن میاد نیسان وانت آبی هستش! چون جز اون نیسان دیگه ای ندیدیم! مثل موتور سیکلت هوندا که همه تو ایران فکر میکنند هوندا فقط یعنی 125 سی سی 30 سال پیش!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یو اس اس اینترپرایز

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        هوندا سی بی ار خیلی خفن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. احسان(احسان سابق)

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2872 ديدگاه)

      برادر من این چه حرفیه.اصلیترین و مهمترین بازار شرکت های ژاپنی امریکاس که گرونترین و پیشرفته ترین خودورهاشون رو تو این کشور می فروشن.نیسان قطعا پیشرفته هست اما تویوتا و فولکس واگن پیشرفته ترین تکنولوژی ها رو در زمینه ی ساخت خودروهای هیبریدی و سوخت های جایگزین دارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Archi KHAN

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    من فقط موندم دنیا داره به چیآ فکر می کنه !
    ما سر گرم چه چیزایی هستیم …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احمد باقری

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    دیگه همه شرکتهای خودروسازی بزرگ، برای خودشون زمینه های مختلفی رو دارن تحقیق می کنن تا روز به روز کارایی سیستمها رو افزایش بدن، چون میدن توقف، موجب نابودیه و همیشه باید رو به جلو حرکت کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد زمانلو

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (129 ديدگاه)

    نیسان یعنی GTR و GTR یعنی سوپر اسپرت ارزان قیمت و غول کش !

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا