اولین نگاه به نیسان GT-R مدل 2017

سرانجام انتظارها به پایان رسید و نسخه 2017 گودزیلای ژاپنی چشم‌ها را به خود خیره کرد. بی‌شک یکی از مهم‌ترین رویدادهای نمایشگاه خودرو نیویورک معرفی نیسان GT-R 2017 است. بسیاری معتقدند مدل 2017 نیسان GT-R، بزرگ‌ترین به‌روزرسانی این خودرو در تاریخ 10 ساله‌اش بوده است.

2017 Nissan GT-R
2017 Nissan GT-R

شاید از سال 2009 این‌طور احساس می‌شد که نیسان به‌ سرعت و به‌طورکلی به توسعه خودروی خود برای حضور پررنگ‌تر در مسابقات کمتر اهمیت می‌داد؛ ولی چیزی که الآن شاهدش هستیم کاملاً روی اسپرت و مسابقه‌ای بودن خودرو تمرکز داشته است. باب مونسون، طراح و برنامه‌ریز بخش آمریکای شمالی در نیسان، دراین‌باره می‌گوید:

ما سعی می‌کنیم به روش‌های مختلف، تجربه واقعی یک خودروی مسابقه‌ای را ارائه دهیم.

2017 Nissan GT-R
2017 Nissan GT-R

بیشتر تغییرات GT-R 2017 ظاهری بوده‌اند. پس از مدت‌ها که نیسان همواره با تغییرات کوچکی GT-R را عرضه می‌کرد، این بار تصمیم گرفته تا ازنظر ظاهری دستی به سر و روی این گودزیلای پرسر و صدا بکشد. درواقع نیسان، GT-R را با آخرین تغییرات خط تولید خود هماهنگ‌تر ساخته است. بامپرهای جلو و عقب کاملاً جدید، هود، جلوپنجره و رکاب‌های بازطراحی شده به همراه یک دیفیوزر با دریچه های هوا در عقب، محسوس‌ترین تغییرات ظاهری GT-R 2017 هستند.

2017 Nissan GT-R
2017 Nissan GT-R

وقتی به داخل خودرو نگاهی بیندازیم، متوجه می‌شویم که تغییرات در این بخش بسیار بیشتر است؛ جایی که نیسان به‌کلی طراحی داخل کابین خودرو را تغییر داده است. داشبورد، مانیتور و خروجی‌های کولر کاملاً نونوار شده‌اند. کیلومتر شمار در زیر چتری از چرم قرارگرفته است. یک صفحه‌نمایش 8 اینچی لمسی درست در وسط داشبورد قرارگرفته است که به کمک کنترلر کنار دنده نیز قابل‌کنترل است. تعداد دکمه‌های به‌کاررفته در پایین و اطراف مانیتور نیز از 27 دکمه به 11 دکمه تقلیل یافته است. کارکرد سیستم اطلاعات و سرگرمی نیز نسبت به گذشته بهتر شده است.

2017 Nissan GT-R
2017 Nissan GT-R

2017 Nissan GT-R
2017 Nissan GT-R

فرمان خودرو نیز نسبت به گذشته تفاوت‌هایی داشته و همچنین پدال‌های دستی تعویض دنده در پشت فرمان نیز دگرگون‌شده‌اند. صندلی‌ها راحت‌تر و سبک‌تر از قبل هستند. وزن بخش داخلی خودرو به لطف استفاده از رویه چرم در داشبورد، کمتر شده است.

2017 Nissan GT-R
2017 Nissan GT-R

نیسان GT-R 2017 رویه‌های متفاوتی برای سیستم صوتی خود ارائه می‌دهد. همچنین شیشه جلویی خودرو نیز در برابر صدا مقاوم بوده و باعث می‌شود داخل کابین فضای آرام‌تری داشته باشد. همچنین GT-R از سیستم هوشمند کنترل نویز نیز بهره می‌برد.

2017 Nissan GT-R
2017 Nissan GT-R

اما وقتش رسیده تا کاپوت را بالا بزنیم و قلب گودزیلا را بررسی کنیم. موتور تویین توربو 3.8 لیتری V6 با کمک گرفتن از برخی تجهیزات GT-R Nismo، می‌تواند 565 اسب بخار و 633 نیوتون متر گشتاور تولید کند که نسبت به قبل با 20 اسب بخار افزایش و 5 نیوتون متر گشتاور بیشتر روبرو هستیم، که این افزایش قدرت به لطف استفاده از سیستم کنترل زمان مستقل برای هر سیلندر به‌دست‌آمده است. با تغییرات ایجادشده، در دورهای متوسط و بالا قدرت و گشتاور بیشتری تولید می‌شود. به گفته کمپانی، اگزوزهای جدید غرش بهتری نسبت به قبل دارند. این موتور، به یک جعبه‌دنده شش سرعته دو کلاچه متصل شده است. برای رانندگی روزانه این جعبه‌دنده بسیار منعطف است ولی در مقابل برای مسابقات نیز شما با آن روی این جعبه‌دنده قدرتمند مواجه هستید. وزن خودرو تغییر چندانی نداشته و همچنان حدود 1770 کیلوگرم است. زمان صفر تا صد GT-R نیز کماکان مابین 2.7 تا 2.9 ثانیه است.

2017 Nissan GT-R
2017 Nissan GT-R

علاوه بر پیشرانه و ظاهر، شاسی GT-R 2017 نیز بهتر شده است. بالا بردن مقاومت شاسی هم‌زمان با سبک کردن پیشرانه آن، مطلوب به نظر می‌رسد. به گفته کمپانی، رانندگی با GT-R جدید به لطف تغییرات انجام‌گرفته بسیار بهتر و فرمان پذیری آن سر پیچ‌ها نیز مطلوب‌تر گشته است.


نیسان GT-R 2017 از منو رنگ گسترده‌تری بهره می‌برد. یک رنگ جدید برای بدنه و سه رنگ جدید برای بخش داخلی خودرو. البته به شرطی که مدل پرمیوم را سفارش دهید. با اتصال به سیستم نیسان کانکت می‌توانید از سیستم رهیاب گوشی یا سایر دستگاه‌های الکترونیکی استفاده کنید. امکانات دیگر این سیستم، تنظیم زنگ هشدار از طریق گوشی و تشخیص مکان خودرو هنگام دزدیده شدن آن است.


نیسان GT-R 2017 قرار است از تابستان امسال روانه بازار شود. نسخه پایه آن‌که GT-R پرمیوم نام دارد با قیمتی حدود 102 هزار دلار به فروش خواهد رسید. سه مدل دیگر با امکانات و احتمالاً عملکردی بهتر از مدل پایه نیز عرضه خواهند شد. [دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مهرداد خیاط محمدی

دانشجوی مکانیک و نویسنده و مترجم سایت پدال

47 دیدگاه

  1. SinaM
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    این ماشین از همه لحاظ برترى داشته و عشق میلیون ها انسانو توى دلش جا داده، تنها ضعف قیمتى که دوستان در موردش نظر دادن به این دلیله که ساختش تو آسیاى شرقى صورت گرفته و الا حتى با قابلیت بهترین تیونینگى که داره مىشه گفت احترام خاصى رو میشه براش در نظر گرفت.

    پاسخ
  2. mahdi
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    gtr یه گودزیلاست
    gtr یه هیولاست
    gtr عشقه
    فوق العاده است ولی من تو ایران ازش ندیدم
    سوال بوده برام اینکه میشه اینو وارد ایران کرد ؟

    پاسخ
  3. مسلم مظفزی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    Gtr فوق العاده است هرچی درباره اون بگی بازم کمه اینا اغراق نیست بلکه یک واقعیته.از صمیم قلبم آرزو دارم تمام کسانی که این ماشینو دوست دارند در آینده نچندان دور بتونن اونو بخرن اما اگه واقعا بخوان چون خواستن به علاوه برخاستن به علاوه عمل کردن حتما منجر به موفقیت خواهد شد.

    پاسخ
  4. مصطفی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    هر چی واقیت بود در مورد GTR گفتید
    فقط قانون ایران محدودیت گذاشته واسه ماشین
    من یه دونه تو اهواز پلاک اروند دیدم
    دیگه ازش ندیدم تا حالا

    پاسخ
  5. ابوالفضل
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    منم عاشقشم اگه وزنش کمتر میشد شتابش بهتر هم میشد ولی باز هم یه لیلی هست که همه مجنونشن

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.