هوندا

بررسی کوتاه هوندا آکورد کوپه 2016

جای تردید دارد که کسی نام هوندا را بشنود و تصویر آکورد در ذهن او مجسم نشود. بی‌شک آکورد نه‌تنها یکی از سدان‌های سایز متوسط محبوب نزد مردم جهان است، بلکه نمادی برای کمپانی هوندا نیز محسوب می‌شود. هوندا، هرسال نزدیک به ۳۵۰ هزار دستگاه آکورد در ایالات‌متحده آمریکا به فروش می‌رساند. بخش اعظم این فروش مربوط به سدان سایز متوسط آکورد است. خودرویی که با شنیدن نام آکورد سریعاً در ذهن شما مجسم می‌شود؛ اما امروز قرار است با هوندا آکوردی آشنا شویم که در خط تولید هوندا حضور دارد؛ ولی بسیاری آن را نادیده گرفته‌اند. هوندا هنوز هم به تولید آکورد کوپه ادامه می‌دهد، آن‌هم با موتور V6 و جعبه‌دنده شش سرعته دستی. هوندا آکورد کوپه سالانه فقط در بخش کوچکی از فروش کلی خانواده آکورد سهیم است. و البته فروش آکورد کوپه با موتور V6 و جعبه‌دنده دستی از مدل‌های پایه این خودرو هم کمتر است؛ اما همچنان هوندا بر تولید این خودرو اصرار می‌ورزد و دوست ندارد آن را از خانواده آکورد طرد کند. هوندا آکورد کوپه علاوه بر اینکه نقاط قوت کلاس خود را به ارث برده است، به هنگام رانندگی هیجان فوق‌العاده‌ای را به شما تزریق می‌کند. اکنون وقت آن رسیده است که نقاط قوت و ضعف این کوپه خجالتی را ذکر کنیم.

2016 Honda Accord Coupe
۲۰۱۶ Honda Accord Coupe

نقاط قوت:

پیشرانه‌ای قدرتمند و اصلاح‌شده: موتور تنفس طبیعی ۶ سیلندر آکورد کوپه با حجم ۳.۵ لیتر و خروجی ۲۷۸ اسب بخار و ۳۴۰ نیوتون متر گشتاور و البته با آرایش خورجینی سیلندرها، مناسب این پوسته تنومند است. موتور هوندا واقعاً قدرتمند است و دورهای بالا به‌شدت قوی عمل می‌کند. زمانی وضعیت بهتر می‌شود که این موتور به یک جعبه‌دنده شش سرعته دستی متصل شود. هنرنمایی هوندا با عملکرد روان جعبه‌دنده و البته کلاچ نرم، به‌خوبی آشکار می‌شود.

2016 Honda Accord Coupe
۲۰۱۶ Honda Accord Coupe
همانند همه آکورد‌ها، آکورد کوپه نیز یک رانندگی لذت‌بخش و راحت را برایتان به ارمغان می‌آورد.حساسیت فرمان در قیاس با آکورد سدان، بسیار بهتر است. همچنین به لطف اتصالات مناسب در بخش شاسی، کنترل خودرو در پیچ‌ها و سطح ناهموار مثال‌زدنی است. در واقعاً باید بگویم که آکورد کوپه بسیار توانمندتر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید.

2016 Honda Accord Coupe
۲۰۱۶ Honda Accord Coupe
 بخش داخلی فوق‌العاده زیبا و جادار: در ظاهر ما با یک خودروی دو درب روبرو هستیم؛ ولی داخل کابین خودرو هیچ جای نگرانی برای مشکل کمبود فضا باقی نمی‌گذارد. بخش جلوی اتاق به‌قدری فضا فراهم می‌کند که هر شخصی با هر قد و وزنی بتواند به‌راحتی در صندلی‌ها جای گیرد. صندلی‌های بخش عقب نیز به‌خوبی استقراریافته‌اند و فضای واقعاً مناسبی را برای سرنشینان عقب خودرو فراهم کرده‌اند. داخل کابین با رویه‌های فوق‌العاده زیبا و باکیفیت تزیین‌شده است. شارژر گوشی‌های هوشمند، جای مخصوص بطری آب و سایر فضاهای تعبیه‌شده در بخش داخلی آکورد کوپه بسیار هوشمندانه به نظر می‌رسد. سیستم اطلاعات و سرگرمی، دوربین‌های جانبی، گرم‌کن صندلی، سانروف و چراغ‌های جلوی اتوماتیک از دیگر امکانات آکورد کوپه به شمار می‌رود.

2016 Honda Accord Coupe
۲۰۱۶ Honda Accord Coupe
طراحی قابل قبول: از منظر طراحی، آکورد کوپه خودروی چندان خشمگینی به نظر نمی‌رسد؛ ولی شکی نیست که از نسخه سدان اسپرت تر است. به‌ویژه رنگ قرمز خودرو زیبایی خاصی به آن می‌بخشد.

2016 Honda Accord Coupe

2016 Honda Accord Coupe

نقاط ضعف:

استفاده از دو نمایشگر در خودرو: کار با سیستم اطلاعات و سرگرمی آن‌هم با دو نمایشگر مجزا واقعاً کار سختی است. اگرچه ایده خلاقانه‌ای به نظر می‌رسد؛ ولی در واقعیت چیزی جز سردرگمی نصیبتان نمی‌شود. درست است که نمایشگر پایین به‌خوبی نمای‌های جانبی و عقب خودرو را نشان می‌دهد؛ ولی اگر هوندا می‌توانست هر دو نمایشگر را باهم ادغام کند، شاید کمی بهتر بود. البته این مورد کمی سلیقه‌ای است. شاید نظر شما دراین‌باره متفاوت باشد.

2016-honda-accord-coupe 13
قیمت بالا: یکی دیگر از مواردی که سبب می‌شود از خرید خودرو منصرف شوید، قیمت بالای آن است. هوندا آکورد کوپه ۲۰۱۶ باقیمتی نزدیک به ۳۱ هزار دلار گران به نظر می‌رسد و شما در همین رنج قیمت می‌توانید یک فورد موستانگ اکوبوست یا یک شورولت کامارو برای خود دست‌وپا کنید که هیجان و لذت رانندگی بیشتری هم دارند. اگر واقعاً به دنبال هیجان باشید رقبای دیفرانسیل عقب آکورد کوپه برای شما انتخاب مناسب‌تری است.

دیفرانسیل جلو بودن خودرو: می‌رسیم به آخرین و البته مهم‌ترین نقطه‌ضعف هوندا آکورد کوپه. احتمالاً اگر بشنوید که آکورد کوپه یک خودروی دیفرانسیل جلو است، دیگر میل چندانی به خرید آن نداشته باشید. امروزه سخت پیدا می‌شوند کسانی که به دنبال خرید یک کوپه دیفرانسیل جلو آن‌هم با چنین قیمتی باشند و شاید بر همین اساس است که اکثر خودروسازان چنین ایده‌ای را روی خودروهای کوپه پیاده نمی‌کنند. احتمالاً باید عاشق موتور V6 و جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی آکورد کوپه باشید و البته از دیفرانسیل جلو بودن آن‌هم ناراضی نباشید تا قصد خرید چنین خودرویی به فکرتان خطور کند.

هوندا آکورد کوپه خودروی خوبی است و حداقل در مقایسه با نسخه سدان همین کلاس پیشرفت‌های زیادی داشته است؛ اما در برابر رقبای قدرتمندی همچون موستانگ، کامارو، چلنجر و جنسیس کوپه شانسی برای پیروزی ندارد.

منبع: motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مهرداد خیاط محمدی

دانشجوی مکانیک و نویسنده و مترجم سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. سامان اذری

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    یه ماشین ایمن و بسیار با کیفیت ولی دیفرانسیل جلو بودن کار رو خراب کرد
    به قول نویسنده کامارو 2016 خیلی عالیه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. احسان آرسنالی

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1885 ديدگاه)

    دیفرانسیل جلو اونم یه ماشین کوپه!!!؟
    همه میدونن که آمریکایی ها عاشق برن اوت هستند و این علاقه اخیرا در سراسر جهان روبه گسترش هستش ؛چه فیلم های که از همین ایران و طهران خودمون تو اینترنت وجود داره که ملت تو خیابون برن اوت انجام میدن. بعد آخه دیفرانسیل جلو !!! نه میشه باهاش تو پیست مسابقه داد نه دونات زد نه پشت چراغ قرمز برن اوت کرد پس به چه دردی میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (314 ديدگاه)

      دریفت رو نگفتی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. فرزاد

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (201 ديدگاه)

    انگشت کوچیکه جنسیس کوپه یا تویوتا جی تی 86 هم نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. edris

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (108 ديدگاه)

      دوست عزیز خواهشا اینجور قضاوت نکن
      تو کیش مدل 2013 و 2008 زیاده. خیلی طراحی زیبایی داره .کیفیت بالا و استهلاک پایین از ویژگی های بارزشه. تقریباَ اینجا هرکی محصولات هوندا میخره از خریدش پشیمون نمیشه و به بقیه آشنا هاش پیشنهادش میکنه. هوندا آکورد کوپه هم از این قضیه مستثنی نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Mhmdreza

      ۱۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      شاید به هیوندا جنسیس نرسه ولی تویوتاgt86 ک موتور ۲۰۰۰ سی سی داره ک حتما میرسه
      دیفرانسیل جلو بودنش کار رو خراب کرده و قیمتشم خیلی بالاست
      شاید در سال های آینده رویه این ماشین بیشتر کار بشه مشکلاتش درست بشه قیمتشم بیاد پایین
      قطعا میتونه مد نظر برخی از مردم باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. بهنام طیبی

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    خیلی عالیه افرین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. sina

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (69 ديدگاه)

    اخر ما نفهمیدیم v6 هست یا نه؟!!!
    یه جا نوشته ارایش خطی سیلندر ها یه جا نوشتهv6

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهرداد خیاط محمدی

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (11 ديدگاه)

      خودرو v6 هستش.
      اشتباه از بنده بوده و پوزش میخوام

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. علي

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    دوسش دارم زیاد ولی بیشتر مدل سدان چهار درش رو میپسندم و بدرد بخور تره. ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احمد باقری

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    به هر حال، ماشین باحالیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Joker

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (89 ديدگاه)

    پدال جان میشه بررسی هوندا سیویک جدید رو بذاری؟؟ هرچی گشتم اصلا پیداش نکردم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Nima

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    ای کاش از اطلاعات فنیش مثل شتاب و سرعت و…
    بالاخره داریم درباره کوپه حرف میزنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. (*مهرداد*)

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (353 ديدگاه)

    آکورد و از هر نوعش که باشه برام قابل احترامه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. رضا

    ۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با اختلاف هم جنسیس کوپه زدم باش هم موستانگ و کامارو ۶
    دقیقا به خاطر دیفرانسیل جلو بودنش

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. Ali

    ۵ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من خودم مدل ۲۰۰۸ رو دارم ، درسته که دیفرانسیل جلو و نمیشه باش دریفت زد ولی چون دیفرانسیل جلو توی کورس گذاشتن همه ی این آمریکاییا ((کامارو و مستانگ))و اون کره ای ((جنیسس)) که استهلاکش ده برابر ژاپنیه رو زدم . قابل ذکر است که صفر تا صدش بدون تیونینگ و به صورت فابریک ۵/۲ ثانیست دیگه خودتون مقایسه کنید ، توی ۶ سیلندرا نیسان Z بود که زورم بش نرسید

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. Ali

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    البته لازم به ذکر است که ۶ سیلندرا ۲ نوعن یه نوع با حجم موتور ۳۰۰۰ و یه نوع ۳۵۰۰ این که من گفتم صفر تا صدش ۵/۲ ثانیست ۳۵۰۰cc

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا