تحویل اولین نمونه‌های هوندا کلاریتی در اروپا

هوندا نخستین نمونه‌های کلاریتی را در بازار اروپا به مشتریان خود تحویل داد.

First Honda Clarity Fuel Cell Arrives in Europe
First Honda Clarity Fuel Cell Arrives in Europe

این درواقع پله‌ای از هدف بلندمدت این خودروساز مبنی بر استفاده از فناوری الکتریکی (به هر شکلی) در دو سوم محصولات بازار جهانی خود تا سال 2030 میلادی (1409 شمسی) می‌باشد که گویا مصرانه به دنبال تحقق آن است.

First Honda Clarity Fuel Cell Arrives in Europe
فروش کلاریتی از ماه مارچ سال جاری (اسفند 94) در بازار ژاپن آغاز شده و حالا تدریجاً به سمت آن سوی اقیانوس اطلس حرکت می‌کند. چندی از شهروندان لندن و کُپنهاگِن (دانمارک) اولین مالکان این مرکب سلول سوختی هستند و ورودش به خاک این کشورها درواقع بخشی از پروژه حمایت از وسایط نقلیه نوآورانه (HyFIVE) محسوب می‌شود.

Honda CLARITY FUEL CELL interior
هدف پروژه مذکور ارتقای سطح آگاهی و آشناییت با فناوری سلول سوختی بوده و در راستای آن 185 دستگاه خودروی مجهز به این فناوری از پنج کمپانی مختلف تحویل مالکان حقیقی و حقوقی در کشورهای انگلستان، دانمارک، سوئد، آلمان، اتریش و ایتالیا خواهد شد.

Honda CLARITY FUEL CELL
توماس براکمان (Thomas Brachmann) مدیرِ برنامه کلاریتی در اروپا می‌گوید: هوندا همیشه یکی از پیشروان استفاده از سلول سوختی بوده و بیش از 30 سال است که در حوزه تحقیق و توسعه آن فعالیت می‌کند. تحویل خودروهای موردبحث در اروپا و شرکت در HyFIVE نیز قدم دیگری در راستای تجاری‌سازی کامل این فناوری است.

Honda CLARITY FUEL CELL
واحد تأمین انرژی هوندا کلاریتی ابعادی به اندازه یک بلوک درون‌سوز V6 دارد و همانند آن در جلوی خودرو زیر کاپوت جای می‌گیرد. این ژاپنی جسور بر اساس تخمین EPA، با یک مخزن هیدروژن پر می‌تواند تا 366 مایل (589 کیلومتر) پیش برود که در نوع خود عدد قابل‌تأملی محسوب می‌گردد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

16 دیدگاه

  1. armin
    سوابق: (375 دیدگاه) ,

    اون گلگیرشم درست شه دیگه حرف نداره

    پاسخ
  2. تصویر پروفایل KING 918
    KING 918
    سوابق: (217 دیدگاه) ,

    رخ خوبی داره حیفه قسمت تایر عقب این طوری باشه …..

    پاسخ
  3. سینا
    سوابق: (241 دیدگاه) ,

    لکسس رو ک بذاریم کنار، هوندا خعلی خاصه تو برندای ژاپنی

    پاسخ
    1. امپراتور لامبورگینی
      سوابق: (7804 دیدگاه) ,

      برند لوکس هوندا، یعنی اکیورا خیلی از لکسس خاص تره.

      پاسخ
      1. sina
        سوابق: (241 دیدگاه) ,

        نه راستش
        من از نزدیک دیدم حس خوبی بهم نداد.
        خود هوندا رو بیشتر دوست دارم.

        پاسخ
        1. امپراتور لامبورگینی
          سوابق: (7804 دیدگاه) ,

          سینا جان دوست عزیزم
          نظر شما این طوری و محترمه.
          اما من از NSX خیلی خیلی خیلی خیلی !!! خوشم میاد.
          لکسس به نظرم اینقدر خاص نیست.
          من اکورا بیشتر دوست دارم.
          همونطور که هوندا به نظر من از تویوتا خاص تره ، اکیورا هم از لکسس خاص تره

  4. امپراتور لامبورگینی
    سوابق: (7804 دیدگاه) ,

    اتفاقا من از این سبک گلگیر خیلی خوشم میاد…

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل فرشاد سجادیان
    فرشاد سجادیان
    سوابق: (702 دیدگاه) ,

    به جز گلگیر عقب، طراحیش از پریوس قشنگ‌تر و شکیل‌تره، اما در‌ کل خیلی با طراحی نسبتا فضایی الکتریکی‌ها ارتباط برقرار نمی‌کنم.

    پاسخ
  6. Archi KHAN
    سوابق: (1725 دیدگاه) ,

    حالا دوستان تکنولوژی اش را ول کردن ، گیر دادن به گلگیرش !!!
    اصن حالمون اینِ …

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل KING 918
      KING 918
      سوابق: (217 دیدگاه) ,

      رفیق په کجایی تو
      هفته یه بار حداقل سری بزن به سایت …..

      پاسخ
      1. Archi KHAN
        سوابق: (1725 دیدگاه) ,

        ارادتمندم دوست عزیز
        کم سعادتم …

        پاسخ
  7. M4
    سوابق: (214 دیدگاه) ,

    چراغ های جلو مال رنو تالیسمانه یا اون از این کپیه؟ 😐

    پاسخ
  8. GOD BLESS AMERICA
    سوابق: (713 دیدگاه) ,

    زنده باد زمین 🙂
    زنده باد سوخت پاک، هر کشوری در این راه قدم برداره در واقع در راه حفظ کره زمین و طبیعت فعالیت کرده و نیت خوبی رو نشون میده.

    پاسخ
  9. احمد باقری
    سوابق: (4715 دیدگاه) ,

    تویوتا هم خیلی در این زمینه کار کرده. هوندا هم عالیه.

    پاسخ
  10. فیصل
    سوابق: (165 دیدگاه) ,

    اون قسمت کربن مشکی عقب ماشین دقیقا کپی هیوندای آیونیکه که هر دوی اینا از پریوس الگو گرفتن. یعنی در ظاهر این نوع خودروها باید نشانه مهمی از تکنولوژی متفاوتشون داشته باشن تا حداقل اندک تعدادی از علاقمندان به این نوع تکنولوژی بفهمند که چه زحمتی بابت این نوع خودروها کشیده شده . عامه مردم هم تا 5 سال آینده با همون ظاهر مخالفت میکنن و قیافه حق به جانب هم میگیرند اما 10 سال آینده دیگه عصر همین خودروهاست شایدم 100 سال آینده خودروهای پرنده سوار بشن که الان برامون خنده داره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.