هوندا

فراخوان هوندا سیویک به خاطر مشکل ترمز دستی الکتریکی

همین چند روز پیش فراخوان تنها یک دستگاه ب‌ام‌و X3 را در پدال منتشر کردیم اما این بار نوبت هوندا است تا حدود ۳۵۰ هزار دستگاه از مدل محبوب سیویک را به خاطر مشکلات مربوط به ترمز پارک الکتریکی فراخوان کند؛ بنابراین اگر می‌بینید که یک سیویک ۲۰۱۶ از بالای تپه به‌طرف شما حرکت می‌کند خواهشا فکر نکنید که کسی آن را می‌راند.

2016-Honda-Civic-EX-201-876x535
این فراخوان هر دو نسخه‌ی سیویک کوپه و سدان مدل سال ۲۰۱۶ را دربر می‌گیرد و هوندا در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که هیچ تصادف یا حادثه‌ای در این رابطه گزارش نشده است. این خودروساز ژاپنی از طریق ادعاهای دوران گارانتی درباره‌ی روشن شدن چراغ هشدار ترمز آگاه شده و هوندا گفته که ترمز از طریق یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری رایگان تعمیر خواهد شد.

2016-Honda-Civic-EX-207-876x535
طبق اعلامیه‌ی فراخوان، عملکرد بد و موقتی سیستم ترمز تنها در شرایط معینی اتفاق می‌افتد:

نرم‌افزار واحد کنترل الکترونیکی دستیار پایداری خودرو شاید در زمان استفاده‌ی آنی پس از خامش کردن خودرو از کاربرد ترمزدستی الکتریکی جلوگیری نماید (اگر ترمزدستی خودرو پیش از خاموش شدن خودرو فعال شود این شرایط ایجاد نخواهد شد). اگر نتوان ترمزدستی الکتریکی را درگیر کرد، چراغ هشدار ترمز برای ۱۵ ثانیه چشمک خواهد زد تا به راننده هشدار دهد. به علاوه اگر ترمزدستی الکتریکی به درستی تنظیم نشود و دنده‌ی P توسط راننده انتخاب نشود، شاید خودرو حرکت کند و همین امر ریسک تصادف را افزایش دهد.

فراخوان هوندا درست پس از فراخوان ۳۴۰ هزار دستگاه تویوتا پریوس به خاطر امکان حرکت ناگهانی (به علت مشکلات مربوط به پدال ترمز) صورت می‌گیرد.

2016-Honda-Civic-EX-202-876x535
طبق اعلامیه‌ی هوندا مالکان سیویک از طریق ایمیل از شروع این رویداد آگاه خواهند شد. تا آن زمان مالکان به توصیه‌های هوندا عمل کرده و ترمز را پیش از خاموش کردن خودرو فعال نمایند.

منبع: jalopnik

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]

    ۲۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    عجبا
    این دیگه اشتباه بزرگیه که ترمز دستی الکتریکی مشکل داشته باشه
    واقعا انتظار نمیرفت از هوندا ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۲۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    چه خبره این همه فراخوان.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. كوروش

      ۲۷ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      پیچیدگی های الکترونیکی هر چه بیشتر شود مشکلات غیر منتظره و عملکرد های خارج از پیش بینی بیشتر می شود این موضوع طبیعیه البته اینها شرکت هایی نیستند که حواس شون نباشه بنظر من این فراخوان ها اطمینان بخشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. madjid911 GT2

    ۲۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    فراخوان مایه ی ننگ و ضعف یک شرکت نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۲۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    فراخوان ها خیلی مفید هستند، ولی دیگه تعدادشون داره خیلی زیاد میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا