فولکس واگنهوندا

تقابل اندیشه‌ها: فولکس‌واگن تیگوان در برابر هوندا CR-V

هوندا CR-V بدون شک یک خودروی خانوادگی عالی است که بسیار خوش ساخت بوده و قابلیت اعتماد و کاربری بالایی دارد. البته CR-V تنها شاسی‌بلند معقول کلاس نیست، فولکس تیگوان کاملاً جدید نیز آمده تا مستقیماً در صدر این کلاس قرار گیرد.
درهرحال تیگوان قدیمی تا زمان بازنشستگی محبوب بوده و مدل جدید نیز بهبودهای وسیعی را به خود دیده و این موارد کمک می‌کنند تا این خودرو با نیسان قشقایی قدرتمند، مزدا CX-5 و هوندا CR-V رقابت نماید. ما در رقابتی شاخ‌به‌شاخ، این دو خودروی بلندقد را روبروی هم قرار داده‌ایم تا ببینیم کدام‌یک از پسِ دیگری برمی‌آید.

Volkswagen Tiguan vs Honda CR-V
استایل کلی خودرو
درحالی‌که تیگوان قدیمی نمایی محجوب و سربه‌زیر در میان رقبای خود داشت، مدل جدید متمایزتر از دیگران است. این خودرو خیلی نمای هیجان‌انگیزی ندارد اما خطوط تیز و نمای جلوی قابل‌توجه خودرو، بهبود مثمر ثمری نسبت به نسل قبل محسوب می‌شود.
CR-V محافظه‌کاری را در دستور کار خود نداشته و شهامت و جسارت بیشتری را در طراحی خود نشان می‌دهد و بسته به نوع و زاویه‌ی نگاه شما، جزئیات طراحی زیادی را در این خودرو مشاهده خواهید کرد. به چشمان ما CR-V در مقایسه با طراحی مینیمالیستی و محجوب تیگوان، پرخاشگرتر و جسورتر به نظر می‌رسد.

Tiguan_CR-V_Driving
نمای داخلی خودرو
در کابین تیگوان از مواد با کیفیت بالا استفاده شده و هر چیز داخل کابین از دوام کافی برای استفاده‌ی چندساله برخوردار هستند که حسی ایده آل برای یک خودروی خانوادگی است. داشبورد بسیار شبیه پاسات بوده که منجر به ارگونومی عالی و کیفیت ساخت احساس‌برانگیز شده است. به جرئت می‌توان گفت که احساس بسیاری از پلاستیک‌های بکار رفته بهتر از نمونه‌های لوکس‌تر مثل ب ام و X3 هستند.

Tiguan_CR-V_Value
هوندا CR-V نیز کابینی خوش ساخت دارد اما کیفیت مواد استفاده شده در آن به پای تیگوان نمی‌رسد. به لطف سرعت سنجی که بر دیگر نشان‌دهنده‌ها غلبه دارد، داشبورد نمایی جذاب دارد و دلپذیر به نظر می‌رسد اما هنوز هم نمی‌تواند از ارزان‌تر دیده شدن آن در برابر تیگوان جلوگیری کند. سیستم اطلاعات سرگرمی هوندا نیز به خوبی سیستمی است که در تیگوان به کار رفته است.

Tiguan_CR-V_Engines
زمانی که بخش فضای داخلی می‌رسیم،CR-V یکی از بهترین‌های این کلاس است اما به لطف پلت فرم جدید تیگوان، این خودرو هوندا را مغلوب می‌سازد. فضای سرنشینان در تیگوان زیاد بوده و فضای ۶۱۵ لیتری صندوق آن یکی از بزرگ‌ترین‌های سگمنت است. CR-V اختلاف چندانی با رقیب آلمانی خود ندارد و فضای بار ۵۸۹ لیتری را ارائه می‌دهد که با تا کردن صندلی‌های عقب این فضا می‌تواند برای حمل اشیای بلندتر نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

Tiguan_CR-V_Interior
سواری و رانندگی خودرو
تیگوان جدید در جاده‌های آزاد برتری دارد. تقریباً حرکات بدنه وجود ندارد و ارتفاع بلند خودرو به این معنی است که سیستم تعلیق می‌تواند به آسانی ناهمواری را پشت سر بگذارد. تیگوان در بزرگراه‌ها احساس راحتی دارد و موقعیت رانندگی بالا باعث می‌شود تا اطلاع از مسیرهای پیش رو کار سختی نباشد. انتخاب نسخه‌ی چهارچرخ محرک باعث افزایش ۱۱ میلی‌متری ارتفاع خودرو می‌شود هرچند که این افزایش از پشت فرمان قابل‌توجه نیست. مسلماً تیگوان نمی‌تواند به کاراکتر اسپورت مزدا CX-5 نزدیک شود اما اکثریت خریداران تیگوان را خودرویی توانا خواهند یافت.
همانند فولکس‌واگن، هوندا نیز به خوبی حرکات بدنه‌ی CR-V را کنترل نموده اما سرنشینان هوندا به اندازه‌ی تیگوان راحت نخواهند بود چرا که سیستم تعلیق هوندا فاقد ویژگی‌های فولکس است. CR-V در جاده‌ها به اندازه‌ی فولکس برنامه‌ریزی‌شده به نظر نمی‌رسد و با عبور از دست‌اندازی بزرگ باید زاویه‌ی فرمان را تصحیح کنید. درون کابین CR-V نویز بیشتری از پیشرانه به گوش می‌رسد اما در مجموع هوندا هنوز هم خودروی راحتی است که در مسافرت‌های طولانی همراهی مطمئن به شمار می‌آید.

Tiguan_CR-V_Styling
پیشرانه‌ها
خریداران تیگوان هم‌اکنون می‌توانند دو پیشرانه را انتخاب کنند. یک نسخه‌ی ۲ لیتری بنزینی و نسخه‌ای ۲ لیتری و دیزلی. اکثر خریداران نسخه‌ی دیزلی را سفارش می‌دهند اما از پیشرانه‌ی بنزینی نیز نمی‌توان گذشت. با ۱۸۰ اسب بخار قدرت تولیدی، تیگوان در زمان ۷.۷ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که برای شاسی‌بلندی سنگین بد نیست. در مقایسه با دیگر پیشرانه‌ها، این پیشرانه تشنه‌تر بوده و ۶.۲ لیتر در هر صد کیلومتر می‌سوزاند.
تیگوان های دیزلی قدرت کمتری دارند اما مصرف سوخت آن‌ها بسیار کمتر است. نسخه‌ی ۱۴۸ اسبی برای اکثر خریداران انتخابی عالی خواهد بود. در نمونه‌ی تک دیفرانسیل به مصرف سوخت ۴ لیتری دست می‌یابید درحالی‌که نسخه‌ی چهارچرخ محرک با گیربکس اتوماتیک DSG مصرف سوخت ۴.۷ لیتری را نشان می‌دهد. اکثر خریداران نیازی به سیستم چهارچرخ محرک ندارند اما برای آنان که خواهان آفرود واقعی هستند، وجود این سیستم اجتناب‌ناپذیر است.

CR-V با سه پیشرانه وارد میدان می‌شود، یک نسخه‌ی ۲ لیتری بنزینی و پیشرانه‌ی دیزلی ۱.۶ لیتری با دو خروجی متفاوت. پیشرانه‌ی بنزینی نرم و روان است اما فاقد توربو بوده و احساسی از کمبود قدرت را ایجاد می‌کند. مصرف سوخت این پیشرانه نیز چندان جالب نبوده و مصرف ادعایی ۶ لیتری آن شاید در دنیای واقعی بیشتر باشد.
همانند تیگوان، پیشرانه‌های دیزلی حس بیشتری می‌سازند. قدرتمندترین نسخه ۱۶۰ اسب بخار قدرت دارد که توانایی کسب شتاب ۹.۶ ثانیه‌ای را به CR-V اعطا می‌کند. مصرف سوخت این پیشرانه ۴.۱ لیتر بوده اما پیشرانه‌ی ۱۲۰ اسب بخاری کمترین مصرف را نشان می‌دهد. هوندا با این پیشرانه در هر صد کیلومتر به‌طور متوسط ۳.۶ لیتر سوخت می‌سوزاند.

ارزش در برابر مبلغ پرداختی
در مقایسه با اکثر شاسی بلندها، تیگوان و CR-V نسبتاً گران هستند. بهای تیگوان از ۳۷۱۰۰ دلار آغاز می‌شود و هوندا نیز بهای پایه‌ی ۳۳ هزار دلاری دارد. برخلاف این قیمت تند، رقبای دیگری هستند که فضای بیشتری را با همین کیفیت ارائه می‌کنند.

تجهیزات استاندارد تیگوان شامل رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی، سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه لمسی ۸ اینچی، تهویه‌ی مطبوع و غربیلک فرمان چرم است. برای دست‌یابی به اپل کارپلی باید تریم SE یا بالاتر را انتخاب کنید. CR-V کمتر از تیگوان سخاوتمند بوده و برای به دست آوردن تجهیزات بالا باید مدل میانی EX را انتخاب کنید.

قضاوت نهایی
هر دو خودروی حاضر در این مقایسه از بهترین‌های کلاس بوده و به آسانی می‌توانند با قشقایی و اسپورتیج مخصوصاً در بخش قابلیت اطمینان رقابت کنند اما در مجموع، ما فکر می‌کنیم که تیگوان انتخاب بهتری است. کابین فولکس کاربری راحتی دارد و کیفیت بالای کابین به همراه پیشرانه‌های کارا موجب برتری این خودرو می‌شود.
امتیاز کلی فولکس‌واگن تیگوان: ۸.۱
امتیاز کلی هوندا CR-V: 7

Tiguan_CR-V_Verdict
[polldaddy poll=”9431904″]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. منصور

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (89 ديدگاه)

    هردو عالین… من کیفیت کابین تیگوان رو به زیبایی CRV ترجیح میدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      قیمت مدل پایه هوندا crv تا اونجایی که من میدونم حدود 24 هزار دلاره که اینجا 33 هزار دلار نوشته شده
      همین الان که دارم رنکینگ بهترین خودروها تو امریکارو میبینم
      رتبه اول دست هوندا CRV هست
      رتبه دوم هیوندای توسان
      سوم مزدا MX5
      رتبه دهم تیگوان
      :(

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4524 ديدگاه)

        سلام سامان جان
        این مقایسه تو انگلستان انجام شده و قیمت اصلی به پوند بوده اما با تبدیل به دلار اونی شده که ملاحظه میفرمایین.
        ارادتمندم

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Joker

        ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (89 ديدگاه)

        چرا به خاظر اینکه کامنتت دیده بشه، پاسخ به کامنت اول رو میزنی؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. آریا

        ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (80 ديدگاه)

        سامان عزیز اون رنکیک بهترین خودروها نیست .
        اون رنکیک پر فروشترین کراس اور های کامپکته سلایق خودرویی تو مناطق مختلف دنیا فرق میکنه و هوندا فقط توآمریکای شمالی پرفروشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. آریا

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (80 ديدگاه)

      در تایید نظر منصور باید بگم به نظرمن CRV فقط وقتی قشنگه که از جلونگاش کنی داشبورد و نمای پشتی ماشین چنگی به دل نمیزنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Zonda R

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    @.F
    با تشکر از شاهین عزیز
    در محبوبیت و عنوان ها بدست اومده و فروش عجیب و غریب crv شکی نیست
    اما دیگه داره به پایان عمرش نزدیک میشه و حتی فیس لیفت اخره هوندا نتونسته محبوبیت و مقام اول رو در بازار امریکا حفظ کنه
    تیگوان که با این تفاسیر که در این نوشته بود
    باید گفت خوب نقاط قوتی بوجود اومده قابل تامل هست بخصوص کیفیت بالای کابین و جاداری که اولین باره بالای دست crv کسی ایستاده!
    در نهایت همه ی اینها به نفع مصرف کنندست
    امیدوارم تیگوان رو در بازار ایران ببینیم
    و crv هم با قیمت واقعی عرضه بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      ارادت دارم فرزاد جان :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Sina

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (811 ديدگاه)

    مطمئنن فولکس واگن بهتر میتونه محصولش رو بسازه با کیفیت تره نمای خارج و داخلیش هم پخته ترو امروزی تره اما با 37000تا من مزدا cx9 اونم نسخه تورینگشو میخرم که از این دوتا شیکتره فضای بیشتری هم داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. walid

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (102 ديدگاه)

    هوندا رو خیلی دوس دارم ولی برای من راحتی و نرمی و کیفیت کابین مهم تره پس بی زحمت یه تیگوان نقره ای :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حسینی

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    هر دو، خودروهایی قابل اطمینان و با کیفیت هستند. هوندا CR-V از طرف Motor Trend به عنوان بهترین SUV سال 2015 از بین 30 مورد SUV دیگر انتخاب شده است. موتور نمونه های هوندا CR-V وارداتی به ایران با آنچه که در مقاله آمده متفاوت است ( 2400 سی سی با قدرت 185 اسب بخار و گشتاور 245 نیوتن متر و شتاب صفر تا صد 8/5 ثانیه). در آن طرف داستان محصولات فولکس و از جمله تیگوان اغلب نماد بازدهی موتور و کیفیت بوده اند. تیگوان جدید به نظر حرف های زیادی برای گفتن دارد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. نوید جهرمی

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    هوندا سی آر وی و تویوتا راو4 و سانتافه. اینا مگه سگمنتشون یکی نیست؟
    البته توی موتور ترند سی آر وی و راو4 و اسپورتیج و توسان و میتسوبیشی ASX رو توی یک کلاس قرارداده.
    اما اینجا راو4 و سانتافه و سی آر وی رو توی یه کلاس و دسته ی بالاتر از اسپورتیج و توسان قرارمیدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احسان آرسنالی

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1887 ديدگاه)

    انتخاب من با انتخاب آمریکایی ها یکی ه . یعنی قابلیت اطمینان بیشتر؛ قطعا هوندا به این راحتی نتونسته اول بشه و یه چیزی داره که تو آمریکا این همه فروش داره. من که دردسر کمتر رو به کارایی و زیبایی و هرچیز دیگه ای ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاسی

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (104 ديدگاه)

      اگه بیشتر رده بندی ها و آمار فروش در آمریکا رو ببینی متوجه این قضیه میشی که کلا خودروی اروپایی و مخصوصا زیر مجموعه ی آلمان فروش بسیار کمی داشتن و همون خودرویی که تو اروپا به عنوان برترین انتخاب میشه توی آمریکا جزو ده تای اول نیست.
      عقیده ی بنده اینه که آمریکا برای رقابت با یه قطب بزرگ اقتصادی جهان، داره کالای آلمانی رو به نحوی تخریب میکنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احمد

        ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (381 ديدگاه)

        ما با این نظر شما به شدت مخالف “””عقیده ی بنده اینه که آمریکا برای رقابت با یه قطب بزرگ اقتصادی جهان، داره کالای آلمانی رو به نحوی تخریب میکنه.””””

        اولا بازار امریکا یک بازار کاملا رقابتی و آزاد هست و هر شرکت و سازمانی که بتونه بهترین خدمات رو بده توی بازار امریکا میتونه به راحتی کار کنه البته اگه منع سیاسی نداشته باشه
        اگه فقط بخوایم در مورد صنعت خودرو مثال بزنیم الان 13 ساله که شرکت های المانی مرسدس بنز و بی ام و و ایودی در صدر 5 شرکت اول بیشترین فروش خودرو های لوکس امریکا هستند
        شرکت های المانی بوش و زیمنس و لینده و بسیاری شرکت های دیگه المانی فعالیت های بسیار گسترده ای در امریکادارند .

        ثانیا دلیل این اختلاف فروش در مدل و نوع خودرو در امریکا و اروپا فقط و فقط برمیگرده به اختلاف سلیقه و طرز تفکر امریکایی ها و اروپایی ها

        و خیلی صحبت های دیگه که از حوصله اینجا خارجه …..

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. Archi KHAN

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    در کیفیت هیچ کدومشون ذره ای شک نیست ! هر دو از بهترین ها در کلاس و رنج قیمتیِ خودشون هستن اما به نظر من
    cr-v انتخاب مهیج تری به نظر میرسه ،
    طراحی بیرونی و بدنه ی تیگوان خسته کننده اس و از طرفی خودروهای مشابه زیادی به این فُرم وجود داره . اما cr-v طراحی منحصر بفردتری ( نسبت به تیگوان) داره …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Archi KHAN

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    هوندا cr-v با ولوو xc60 میشه مقایسه بشه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. احمد باقری

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ممنون از این مقاله، فکر می کنم اکثرا بر این عقیده هستند که فولکس واگن، باید طراحی جدیدی رو مخصوصا در نمای جلو، در دستور کار قرار بده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Das Beste Oder Nichts

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (218 ديدگاه)

      فقط خودت این عقیده رو داری. المانی ها هیچ وقت ظاهر ماشینو شلوغ نمیکنن..

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علي رضا

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (229 ديدگاه)

      اتفاقا همین جوری که هست قیافه ی سنگین و با ابهتی داره..نظرتو به بقیه نچسبون..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. احسان

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (112 ديدگاه)

    درسته هوندا امسال جزو خودروهای آمریکا بود و خیلی خوبه اما با عرض معذرت من فولکس رو انتخاب میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. بنتلی

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    این نسلcrvتقریبا قدیمی شده،البته مدتیه ک نسل جدیدش با فاصله بین دو محور بیشتر درحال تسته،جدیدا هم جزئیات بیشتری ازش لو رفته،از طرفی نسل جدید تیگوان نسبت ب نسل کنونی ‏crvطراحی و کیفیت بیشتری داره و همچنین شتاب عالی!.فک کنم قیمتارو اشتباه نوشتین،اگه اشتباه نکنم قیمت پایه ‏crv‏ 23هزار دلاره.نوید جان اون دوتا اولی فک کنم کامپکت حساب میشن ولی سانتافه سایز متوسطه.احسان عزیز درسته ‏crvفروش بالایی داره تو آمریکا ولی ب خاطر قدیمی شدن نسل فعلیش فروشش امسال کم شده و جاشو راو4 گرفته،از طرفی فروش سیویک هم از کرولا بیشتر شده!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. محمد

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (63 ديدگاه)

    این دو تا می تونن با اسپورتیج رقابت کنن؟؟؟؟!!!!؟؟!؟!؟ از کی تا حالا هوندا و فولکس واگن باید با کیا ی زپرتی رقابت کنن آخه؟ ایها الناااااس . پدال چرا انقد کره ای ها رو بزرگ می کنین آخه شما؟ هوندا با کیا بتونه رقابت کنه؟ آخه این چه حرفیه. فولکس با کیا؟ گریم گرفت :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (7 ديدگاه)

      مردم کشورهای توسعه یافته اروپایی و همچنین آمریکا، مثل پروفسوری مثل تو به کیا نمیگن زپرتی!
      و نظرشون با تو متفاوته!
      این متن هم کلا ترجمه هست! پدال کره ای را بزرگ نکرده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (63 ديدگاه)

        ترجمه بود پدال منبعشو میگذاشت. من یک جستجوی ساده کردم به این متن رسیدم. دقت کنید لطفا:
        With competitors such as the Kia Sportage, Toyota RAV4, Hyundai Santa Fe, Ford Edge, Chevrolet Trax, Mitsubishi Outlander Sport, Jeep Renegade, Buick Encore, Fiat 500X, Mazda CX-3 or CX-5, Mini Countryman, Nissan Rogue, and other great SUVs, the Tiguan and the CR-V still perform well.
        منبع
        http://autonationdrive.com/head-head-2016-honda-cr-v-awd-vs-2016-volkswagen-tiguan-4motion/

        تو آمریکا هوندا رو می پرستن. کیا تو آمریکا مثل mvm برای ماست. ضمنا فولکس واگن اگر تو آمریکا زیاد نیست به خاطر سیاست هاشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رضا

          ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (21 ديدگاه)

          محمد جان اندیشه هاتو برای خودت نگه دار!
          اگر به آمار فروش 3 ماهه اول 2016 در بازار اروپا یه نگاهی بندازی می بینی که کیا اسپورتیج با رشد فروش 34% در رده دوم فروش و بالاتر از فلوکس واگن تیگوان قرار داره و هوندا CR-V هم در رتبه 11 هست!!!!!!!
          http://left-lane.com/european-sales-2016-q1-midsized-crossover-segment/
          در بازار آمریکا هم اسپورتیج و توسان هر کدام با رشد فروش 50% و 83% . درسته فعلا با رتبه فروش هوندا crv فاصله زیادی دارند ولی همینم موفقیت بزرگیه و باز هم از تیگوان فروش بیشتری داشتن!!
          http://left-lane.com/us-sales-q1-2016-compact-suv-segment/
          ترجمه متنی هم که گذاشتی این میشه: با رقبایی مثل اسپورتیج، راو4 و…… تیگوان و CR-V هنوز عملکرد خوبی دارند.
          که چی حالا؟؟؟؟؟؟
          عجیبه که تو فهمیدی کیا زپرتی هست اما آمریکایی ها و مخصوصا اروپایی ها اینو نمی فهمند. آخه به اندازه تو فهم خرید خودرو ندارن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. moein

          ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (856 ديدگاه)

          آقایان mohsen و رضا
          اگه یه مقدار فسفر بسوزونید می فهمید که آمار فروش بالا نشانه ی خودروی ایده آل از نظر تصادف و کیفیت نیست اگه اینطوری باشه پراید یه ماشین فوق العادس دیگه نه چون آمار فروشش بالاس
          و مثلا مردم ما نمی تونن به جای ماشین کره ایی ( بخون چینی ) یه ژاپنی بخرن شرایط فروش هر خودرو داخل هر کشوری متفاوته
          واقعا با شما نمیشه اصلا حرف زد به هرکی بگی جا درجا یه سکته می زنه
          که آمار فروش رو ربط بدی که چون این خودرو خوب فروخته هتما باید ماشین خوبی باشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. رضا

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (7 ديدگاه)

          معین اتفاقا تو باید یکم فسفر بسوزونی که فرق فروش خودرو در بازار های رقابتی چون اروپا و بازار انحصاری مثل ایرانو درک نمیکنی!!
          در بازارهای رقابتی چون اروپا به دلیل حق انتخاب بالا و شرایط فروش و.. زمانی که یک خودرو فروش بالایی داره دقیقا نشان دهنده برتری اون خودرو نسبت به رقباش در جمیع عوامل هست!!!!
          خدایا اینا کی هستن دیگه!! میگه پراید هم فروشش بالاست!!!!!!! کجا گیر کردیم!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. moein

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (856 ديدگاه)

          هیچی نمی تونم به تو بگم
          فقط این که ماشین کره ایی که می خوای بخری مبارکت باشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  14. عیسی

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (72 ديدگاه)

    هوندا برند واقعا قابل احترامیه ولی من تیگوان را ترجیح میدم…حتی سادگی ظاهرش برام خیلی جذابه..عاشقه فلسفه طراحی اروپاییام…سادگی، ظرافت، کیفیت و کارایی..هیچ چیز اضافه ای تو محصولات اروپایی به خصوص المانی دیده نمیشه..به امید روزی که همه مردم حق انتخاب ماشین مورد علاقشونو داشته باشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Das Beste Oder Nichts

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (218 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. mohsen

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (111 ديدگاه)

    جالبه زپرتی.
    ما که نه المانیشو داریم و نه کره ای شو.
    توی همین سایت خوندم که طی چند سال متوالی کیا سورنتو در امریکا حتی یک تصادف منجر به فوت هم نداشته بعد باید گفت کیا زپرتی؟؟؟؟؟؟
    دقیقا نمیدونم چند سال ولی اگه دوستان بتونن کمک کنند و تعداد سالشو بگن ممنون میشم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. moein

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    از نظر طراحی و اینچه که ما می بینیم کاملا طراحی هوندا مشخصه از نظر زیبایی
    اما
    دیگه کیفیت و سواری شو نمی دونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. محمد

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (63 ديدگاه)

    آقا رضای عزیز همین دید جناب عالی باعث شده خیابونای ما به جای هوندا و نیسان و تویوتا و میتسوبیشی پر بشه از کیای ورشکسته و و هیوندای خوشگل موشگل. پس دیگه کم کم باید منتظر باشیم هوندا crv با جک s7 بتونه رقابت کنه شاید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. mohsen

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (33 ديدگاه)

    اقا محمد اصلا حرف شما را قبول ندارم چون اینجا بازار غیر رقابتیه ایرانه.
    من امروز میخوام یه خودرو بخرم از نظر من این خودرو باید سه تا شرط اصلی داشته باشه.
    1-ظاهر خودرو را بپسندم.
    2-با بودجه من همخوانی داشته باشه.
    3-از نظر کیفیت و ایمنی هم لااقل نرمال باشه.
    حالا فرض کنیم بودجه من در حد 150 تومنه و خود من اسپورتیج را میپسندم و این سه تا شرط من را پوشش میده در ضمن تا 5 سال هم گارانتی بهم میده.
    حالا جنابعلی میشه بفرمایید در بازار انحصاری ایران عزیز چه پیشنهادی از خودروهای ژاپنی و المانی برا من دارید؟؟؟؟؟؟
    دوست گرامی من از قیافه لکسوس ان ایکس هم خیلی خوشم میاد و کیفیت وایمنی خوبی هم داره ولی 350 تومن پولشه.
    یا میتسوبیشی asx دوست گرامی ولی من به هیچ عنوان از قیافش خوشم نمیاد.
    فرض کنیم همین فردا مزدا cx4 که فعلا مخصوص بازار چینه واردایران بشه و با همین رنج قیمت من اولین انتخابم میشه میشه مزدا نه اسپورتیج.
    پس یه کم بیشتر باید تفکر کرد که اینجا ایران است و بازار انحصاری خودرو در اون حاکم است.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا