آکوراهوندا

همه چیز در مورد آکورا NSX مدل ۲۰۱۶

آکورا به‌وضوح برای رسیدن به شرایط بهتر در این مدل تلاش می‌کند. NSX اولیه با استفاده زیاد از آلومینیوم در سال ۱۹۹۱، نگاه‌های زیادی را به سمت خود جلب می‌کرد. در این خودرو، برای اولین بار یک خودروساز بزرگ از کیفیت ساخت خود برای محصولی در یک کلاس خودروی دیوانه‌وار استفاده کرده بود. امّا شرایط به همین منوال باقی نماند و دیگر رقبا نیز در مدل‌های جدید، خودروهایی بهتر و سریع‌تر ارائه کردند. این در حالی بود که NSX فقط روز به روز گران‌تر می‌شد که البته این موضوع بیشتر به دلیل تغییرات سریع «ین» بود. آخرین NSX تارگا در سال ۲۰۰۵ از خط تولید خارج شد؛‌ موضوعی که کمتر کسی به آن توجه نشان داد. از آن زمان تاکنون، آکورا کارهای زیادی برای جایگزینی آن کرده است. در دو تلاش نخست، نمونه‌های اولیه با طراحی کامل و امکان رانندگی، تنها نتیجه کار بودند.

2016 Acura NSX
۲۰۱۶ Acura NSX
یکی از کانسپت‌ها یک کوپه با موتور V-10 با سر و صدای زیادی در پیست نوربرگرینگ در سال ۲۰۰۸ ظاهر شد. ولی آکورا در اواخر همان سال تصمیم گرفت که این خودرو را کنار بگذارد؛ چرا که برای برندی که بیشتر محصولاتش را در زیر ۵۰ هزار دلار به فروش می‌رساند، این مدل عجیب و غریب که بیشتر به یک «تک‌شاخ بین‌ستاره‌ای» می‌ماند، نمی‌توانست کار زیادی برای کمپانی انجام دهد. تلاش بعدی آکورا، یک رقیب برای پورشه ۹۱۱ بود. این خودرو، یک هیبرید با موتور میانی بود که قطعات مختلف را برای ارائه نسخه‌ای از موتور همیشه در صحنه ۳/۵ لیتری V-6 گلچین کرده بود. جی لنو (Jay Leno) و جری سینفیلد (Jerry Seinfeld) برای یکی از نمونه‌ها، یک تبلیغ بین مسابقات سوپربال ساختند و یک نمونه اولیه کامل از این خودرو در آگوست ۲۰۱۳ در پیست «مید-اوهایو» در جلوی چشمان هزاران هوادار مسابقات ایندی‌کار حرکت کرد.

2016 Acura NSX
۲۰۱۶ Acura NSX
ولی حتی با اینکه نسخه سوم NSX اولین دورهای پیروزمندانه خود را در پیست مسابقه داشت، آکورا تصمیم گرفته بود که برخی المان‌های عمده طراحی آن را حذف کند. مطابق گفته مدیر پروژه NX، تد کلاوس (Ted Klaus)، در میانه‌های سال ۲۰۱۲ بود که اهداف عملکردی در این پروژه تغییر کردند. عوض‌شدن اهداف عملکردی، شاید ناشی از شرایط رقابت در دوره‌ای باشد که در آن مدلی مانند نیسان GT-R قدرتی بیشتر از ۵۰۰ اسب‌بخار دارد و یک دوج چارجر نیز می‌تواند قدرتی بیش از ۷۰۰ اسب‌بخار تولید کند. مطابق گفته کلاوس، موتور ترانسورس و تک‌بادامک ۳/۵ لیتری، به‌گونه‌ای تنظیم شده بود که بتواند حداکثر قدرت را تولید کند؛ ولی در عین‌حال، این موضوعی بود که رشد NSX را از این نظر محدود می‌کرد. در این حالت، فقط طراحان ظاهری، آزادی عمل داشتند.

2016 Acura NSX
۲۰۱۶ Acura NSX
امّا امروز، آن موتور همیشه در صحنه ۳/۵ لیتری کنار گذاشته شده و یک موتور طولی، با دو توربوشارژر، چهار میل بادامک و با زاویه ۷۵ درجه به صورت ۳/۵ لیتری V-6 استفاده شده است که هیچ وجه مشترکی با دیگر موتورهای تولید هوندا ندارد. همچنین یک گیربکس دو کلاچه ۹ سرعته به صورت یکپارچه با یک موتور الکتریکی، قدرت را به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد و با دو موتور الکتریکی که قدرتشان به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهند، هماهنگ است. حداکثر قدرت، هنوز برملا نشده است، ولی احتمالاً بالای ۵۵۰ اسب‌بخار خواهد بود. به نظر می‌رسد NSX دوباره در تعقیب فِراری‌ها خواهد بود.

2016 Acura NSX
۲۰۱۶ Acura NSX
قدرت بالا، نکته مثبت این موتور جدید است؛ ولی نکته‌های منفی آن، افزایش قابل‌توجه هزینه‌های ساخت و پیچیدگی، در کنار توزیع نامتوازن وزن پیشرانه هستند.

2016 Acura NSX
۲۰۱۶ Acura NSX
طراحی ظاهری NSX جدید نیز دچار تغییر شده است؛ از جمله یک جلوپنجره رادیاتور جدید، دریچه‌های بزرگ‌تر کناری و گوشه که در کنار یک جفت هواکش‌های کاپوت، در مجموع ۱۹ مدار خنک‌کننده با جریان هوا را تشکیل می‌دهند. بدون‌شک وزن کلی خودرو نیز افزایش یافته و احتمالاً به حدود ۱۷۰۰ کیلوگرم رسیده است. با این حال، از عدد دقیق آن اطلاعاتی در دست نیست.

2016 Acura NSX
۲۰۱۶ Acura NSX
آکورا در رابطه با جزئیات این خودرو، خساست زیادی به خرج داده، ولی یکی از چیزهایی که در رابطه با این «تجربه جدید خودروهای اسپرت» می‌دانیم این است که عرض آن به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته و در همین حال، با توجه به سیستم پیشرانه جدید «شمالی-جنوبی» آن، طول خودرو به این نسبت افزوده نشده است. فاصله محوری ۲۶۲۹ میلی‌متری آن، تنها ۹۹ میلی‌متر نسبت به NSX مدل ۲۰۰۵ بیشتر است و در همین حال، طول کلی خودرو تنها ۴۶ میلی‌متر رشد داشته است. البته همین فاصله محوری نیز فضای نسبتاً خوبی را برای حمل وسایل فراهم می‌آورد. کلاوس بیشتر از همه، به مرکز ثقل این مدل افتخار می‌کند که بیش از یک اینچ نسبت به NSX اولیه پایین‌تر است.

2016 Acura NSX
۲۰۱۶ Acura NSX
نکته‌ی دیگری که تیم NSX به افتخار می‌کنند، ستون‌های جلوی فوق‌نازک خودرو هستند که از جنس فولاد با مقاومت بالا ساخته شده‌اند. در همین حال، در بدنه NSX به صورت گسترده از آلومینیوم استفاده شده است. کاپوت و درها از جنس آلومینیوم هستند و گلگیرها از جنس SMC ساخته شده‌اند. SMC یک ترکیب قالب صفحه‌ای و یک فرم رایج از فایبرگلاس است. همچنین مشتریان می‌توانند از بین سقف آلومینیومی و فیبرکربنی، یکی را انتخاب کنند.

2016 Acura NSX
۲۰۱۶ Acura NSX
آکورا برای توصیف سیستم تعلیق در این خودرو از عنوان «مولتی‌لینک‌های متداول» همراه با دامپرهای سیال مغناطیسی تنظیم‌شونده خودکار استفاده می‌کند. مشتریان می‌توانند از گزینه ترمزهای کربن-سرامیکی استفاده کنند. این در حالی است که به خاطر وزن کمتر، سیستم فرمان چهار چرخ، کنار گذاشته شده است. تایرهای کانتیننتال کانتی‌اسپورت‌کانتکت ۵P در جلو به اندازه ۲۳۵/۴۵ و در عقب به صورت ۲۹۵/۳۰ هستند و می‌توانند به ترتیب بر روی چرخ‌های ۱۹ یا ۲۰ اینچی قرار گیرند.

2016 Acura NSX
۲۰۱۶ Acura NSX
در واقع، اصول عملکرد NSX مانند یک پورشه ۹۱۸ اسپایدر است؛ این خودرو می‌تواند به صورت الکتریکی و یا تنها با استفاده از گشتاور موتورش به حرکت ادامه دهد. بر این اساس، حالت اول تنها در شرایط خاص استفاده خواهد شد. یک موتور الکتریکی بزرگ که در جلوی ترانس‌آکسل قرار گرفته می‌تواند برای چند مایل و در یک شرایط آرام و ساکت، NSX را به سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت برسد. بر روی محور جلو، قطعه‌ای با عنوان «واحد موتورهای دوقلو» هر کدام از چرخ‌ها را با استفاده از چرخ‌دنده‌های خورشیدی، به صورت مجزا به حرکت درمی‌آورند. در نتیجه، موتورها می‌تواند قابلیت گشتاور برداری مناسبی را در هماهنگی ترمزها در عقب ایجاد کنند. چهار حالت رانندگی برای این خودرو می‌توان انتخاب کرد: «آرام»، «اسپرت»، «اسپورت‌پلاس» و «پیست». هر کدام از این حالت‌ها، به ترتیب سطح خشونت NSX را افزایش می‌دهند.

2016 Acura NSX
۲۰۱۶ Acura NSX
مطابق گفته «کلاوس»، سرمایه‌گذاری زیادی برای این «سوپرماشین با تمرکز بر نوع انسان» که طراحی و ساخت آن در ماریسویل، اوهایو انجام شده، صورت گرفته است. با این حال، محصول نهایی یک «صاعقه تکنیکی» خواهد بود که تا قبل از پایان سال به دست مشتریان ثروتمند خود خواهد رسید. شروع قیمت NSX مدل ۲۰۱۶ از حدود ۱۵۰ هزار دلار خواهد بود و شاید اگر از آپشن‌ها نیز استفاده کنیم، قیمت آن به ۱۷۰ یا ۱۸۰ هزار دلار نیز برسد. همچنین نسخه جذاب‌تر نیز بعداً از راه خواهد رسید که احتمالاً از ۲۰۰ هزار دلار عبور خواهد کرد.

ولی آیا آکورا خواهد توانست که این NSX های فوق‌العاده را به جاده‌ها برساند و چهره خواب‌آلود برند را ترمیم کند؟ این موضوعی است که باید برای جواب آن منتظر ماند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. احمد باقری

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    به نظر من در مسیر پیشرفت خوبی قرار گرفته است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. AlirezaF12

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (48 ديدگاه)

    طراحیش خوب نیس!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. David

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (76 ديدگاه)

      بعضی ها هم نظر میدن فقط واسه این که بگن ما هم هستیم ! اگه شما میگی طراحی این خوب نیست منم معتقدم طراحی ب ام و خوب نیست.جواب ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. شلبى

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (685 ديدگاه)

    ١۵٠ هزار دلار ؟؟!!!!!! واقعا این قیمت براى این ماشین با این قابلیتا و تکنولوژى هاى به کار رفته در اون خیلى عالیه،فکر میکردم قیمتش بالاى دویست یا سیصد هزار دلار باشه
    نمیدونم چرا هر چیزى که تو امریکا تولید میشه قیمتش انقدر منصفانه میشه
    در مورد خود ماشین هم که به نظر من فوق العادست،هم از نظر طراحى داخلى و هم طراحیه خارجى

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ebi

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (22 ديدگاه)

    یادم افتاد به پلی استیشن1 گرن توریسمو1 هوندا nsx اونجا هم سطح خشونتش بالا بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. shahryar

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (237 ديدگاه)

    اسم هوندا که میاد یاد ماشینای کم مصرف و خانوادگی میوفتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر هوندا

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (40 ديدگاه)

      پس بهتره بری یه مطالاعاتی در مورد هوندا و اکورا بکنی .اونوقت بیا نظر بده باشه عزیزم؟!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. احسان(احسان سابق)

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    برای این ماشین این قیمت عالیه اما برای این برند قیمت بالایی حساب میشه.کسی دوست نداره لوگویی که روی ماشین 150 هزار دلاری خودش داره روی یک ماشین 25 هزار دلاری ببینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Acura RLX

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست عزیز، به عنوان کسی که چندین ساله Acura سوار میشم و با اکثر مدل هاش از ILX تا RLX رانندگی کردم باید بگم هوندا یکی از بهترین مراکز R&D دنیا رو داره. در ضمن Acura خط تولید لوکس هوندا هست که بهترین های خودشون را از طراحی تا قیمت گذاری توی این خط تولید استفاده میکنند. درمورد قیمت ها هم بخش خودروی هوندا استراتژی کیفیت با قیمت مناسب را همیشه داشته، در صورتی که Acura قیمت هاش رو بر اساس تقاضای بازار خودروهای لوکس تعیین میکنه چون خودروی لوکس محسوب میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. امیر هوندا

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (40 ديدگاه)

      خواهشا اطلاعاتی که دارین رو برا خودتون نگه دارین چون فقط بدرد خودتون میخوره.شما تو ایران نشستین از دنیایه بیرون خبر ندارین.هوندا هر سال مقام 5و6 جهانی رو در تولید خودرو داره و اکورا ورژن امریکایی هونداست مثل لکسوس و تویوتا.تو همین سایت پدال اگه نگاه کنین مقاله هایی است که نشون میده جز بهترین خودرو های تولید شده هستش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. شیطان

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    به نظر شما کدوم یکی از این رینگا قشنگ ترش می کنه؟ اصلا خوشگل شدند یا مال خود کمپانی بهتره؟
    http://upload7.ir/uploads//c475618a04b3fc7b424f5f5d26283167ade2eeec.jpg
    http://upload7.ir/uploads//59a588eb4567d2d21aba02a638e2ce8e434a0132.jpg
    http://upload7.ir/uploads//295deea9c8ba0fb6e2cd9040531f130e9af87c47.jpg

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. bijan

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (20 ديدگاه)

      دومی البته اگه میخوای بخری اگرم نه که ….

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. z

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (19 ديدگاه)

      1

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. ارمان

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      3

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. shahryar

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (237 ديدگاه)

      بین 2 با3 ،بیشتر 2

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. حمید فیضی

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      دومین ولی کلا هیچ کدوم قشنگ نیستن باید طراحی رو از لامبورگینی و audi یاد بگیره که رینگ ها و ماشین هاشون محشره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. honda nsx rr mugen { سی بی آر 400 سابق }

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (578 ديدگاه)

    آقا احسان حرف واقعا خوبی میزنی . قیمت 150 هزار دلاری خیلی زیاده . ولی بعید می دونم با توجه به این قیمت به موفقیت نرسه و شکست بخوره . البته نظرتان قابل احترامه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Pooya

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (398 ديدگاه)

    سلام.
    همین چند ساعت پیش یک acura NSX به دستم رسید و تستش کردم، هندلینگ، سواری و … واقعا خوب بود ولی به نظرم بیشتر از ۱۰۰ هزار دلار نمی ارزه.
    آها راستی من گواهینامه ندارم، پول برای خرید این ندارم. پس چه جوری تستش کردم خوب تو دنیای مجازی تستش کردم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر هوندا

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (40 ديدگاه)

      افرین بر شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. aref

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (72 ديدگاه)

    ماشین خیلی خوبیه
    ولی لوگو (ارمش) یکم زشته! قبول دارید?
    ارم خود هوندا قشنگتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. امیدبرتر

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (108 ديدگاه)

    ظاهر بسیار بدی داره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. milad

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (209 ديدگاه)

    طراحی مدل قدیمیه به نسبت زمان خودش جلوتر بود….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. bijan

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (20 ديدگاه)

    در مورد نظر آقای alireza f12 باید بگم ماشین که همش ظاهر نیست بلکه آیروداینامیکی که قراره برای ماشین در نظر گرفته بشه با در نظر گرفتن مواردی چون قدرت ماشین و وزن ماشین و ابعاد آن است که در این ماشین بسیار ساده و کار آمد و با اصالت طراحی شده اگر کمی با قواعد طراحی ماشین آشنا باشید اینا مسائلی حل شده و سادهست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. سعید

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    همه چیزش خوب و عالی،فقط من یکم با طراحیش مشکل دارم،نمیدونم چرا احساس میکنم خیلی شبیه R8 به شده؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ارمان

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    خیلی زیباست واقعا باید دید چقدر میتونه چالش بر انگیز باشه قیمتش برای یه سوپر کار با اخدرین تکنولوژی های موجود واقعا خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Danial

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (466 ديدگاه)

    اسم هوندا که میاد آدم یاد سرعت شتاب لذت عشق نفس (موتور) میوفته من با شنیدن اسم هوندا اولین چیزی که به چشمم میاد CBR 1000RR ,Repsol , HRC هستش هوندا بزرگترین تولید کننده موتورسیکت توی دنیاست بهترین برند شناخته ترین برند در این صنعت… غول موتورساز دنیا = هوندا البته با احترام به مابقیه برندها…
    درضمن فراموش نکنید زمانی که نیسان و تویوتا هنوز فکرشون نمیرسید که اینفینیتی و لکسوس رو راه اندازی کنن هوندا آکورا رو راه اندازی کرد..من آکورا رو از بازی نیدفور اسپید نسخه آندرگراند1 میشناسم…
    تازشم هیچ وقت نمیشه از سیویک های قدیمی با اون قدرت بالای تیونیگن چشم پوشی کرد.. :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. SAEED

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (481 ديدگاه)

    درود
    اولین چیزی که توجهم رو جلب کرد طراحی زیبا و جذاب ظاهری بود …
    تقریبا نمیشه وجه اشتراک اساسی با نسل قبل پیدا کرد
    از رقیب ها هم میشه به مرسدس AMG GT و پورشه 911 و آستون مارتین ونتیج + آئودی R8 اشاره داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Yasin

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    چه طراحیش قشنگه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا