هوندا پایلوت با بازه قیمتی متشکل از ۵ سطح تریم مختلف، وارد مدل سال ۲۰۱۶ میشود. قیمت پایلوت که از مدل پایه گرفته تا مدل مجهز «الیت» هر کدام قشر خاصی از مشتریان را هدف قرار دادهاند، و این تفاوت قیمت تریمها به ۱۶ هزار و ۴۲۵ دلار میرسد. برخی شاید ظاهر جعبهای نسل قبلی را به استایل صیقلی مدل جدید ترجیح دهند، ولی حقیقت این است که تمام کلاس کراساور به این سمت در حال حرکت است.
این خودروی بزرگ هوندا مطمئناً برای کسانی ساخته شده که همیشه چیزهای زیادی برای حمل با خود دارند. هوندا پایلوت در حالت تمامچرخ متحرک میتواند تا ۲۲۶۸ کیلوگرم و در حالت دیفرانسیل جلو تا ۱۵۸۷ کیلوگرم را با خود جابجا کند. در این بررسی از نسل سوم پایلوت، یک مدل EX مورد استفاده قرار گرفته است. این مدل نسبت به پایلوت الیت بسیار اقتصادیتر است، ولی باید دید که چه تجهیزاتی در این میان نصیب مشتری میشود، چه چیزهایی در زمینه عملکرد فدا میگردد و در نهایت چقدر خرید این مدل مقرونبهصرفه است. با «عملکرد» شروع میکنیم. تمام مدلهای پایلوت برای پیشرانه از یک موتور استاندارد استفاده میکنند: یک موتور ۳/۵ لیتری V-6 که خروجی آن برابر ۲۸۰ اسببخار و ۳۵۵ نیوتنمتر تعیین شده است. حجم این موتور آشنا به نظر میرسد؛ چرا که نسل قبلی پایلوت نیز از یک موتور ۳/۵ لیتری V-6 بهره میبرد. ولی موتور پایلوت جدید، در واقع همان چیزی است که در آکورا MDX استفاده شده و اضافهشدن انژکتور سوخت مستقیم در آن باعث شده تا قدرت آن به میزان ۳۰ اسببخار نسبت به مدل قبلی افزایش یابد. این در حالی است که مطابق گفته هوندا، مدل جدید نسبتاً سبکتر شده و وزن آن نزدیک به ۱۳۶ کیلوگرم کاهش یافته است. در نتیجه، مدل جدید سریعتر از قبل نیز شده است. سیستم جدید گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک که در مدلهای تورینگ و الیت در دسترس قرار میگیرد، چیزی است که مدلهای سطح پایینتر LX، EX و EX-L آن را دریافت نمیکنند. به جای آن، این مدلها با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک همراه هستند. این گیربکس ۶ سرعته، یک دنده بیشتر از پایلوت قبلی دارد، ولی در همین حال، گیربکس ۹ سرعته میتواند کارآیی بهتری در تنظیم باند قدرت موتور داشته باشد. همچنین گیربکس ۹ سرعته با پدلشیفتر همراه است؛ چیزی که در نوع ۶ سرعته آن مشاهده نمیشود. مدل EX دیفرانسیل جلو، سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت را در مدت ۶/۲ ثانیه ثبت میکند که از این لحاظ، فاصله بسیار اندکی تا مدل الیت دو دیفرانسیل دارد. این در حالی است که وزن EX به اندازه ۱۱۵ کیلوگرم کمتر است. شاید در این رابطه باید عطش موتور قدرتمند V-6 را در هنگام شروع حرکت مقصر دانست. ولی در ادامه، مزیّت مدل EX در نسبت «قدرت به وزن» خود را نشان میدهد. این مدل در رسیدن به سرعت ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت، یک ثانیه سریعتر عمل میکند. البته شاید بسیاری از مالکان پایلوت دوست نداشته باشند که سرعت خود سهرقمی کنند. ولی در عین حال، میتوان گفت که اعتماد به نفس پایلوت در سرعتهای بالاتر افزایش مییابد و این روند را تا رسیدن به محدودیت قانونی ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت ادامه میدهد. پایلوت در هنگام پیچیدن نیز از اعتماد به نفس لازم برخوردار است. شاسی جدید، صلبیت بیشتری نسبت به قبل دارد، سختی فنرها افزایش یافته و دامپینگ جذبکننده شوکها مستحکمتر از نسل قبل شده است. البته اینها باعث نمیشوند که پایلوت به عنوان یک خودروی اسپورت شناخته شود؛ چرا که رفتن به دندههای پایینتر هنوز هم میتواند سر و صدا ایجاد کند و همینطور، بدفرمانی نیز در این خودرو به میزان فراوان مشاهده میشود. با اینکه فرمان تیزتر و با بازخورد بیشتری در سرعتهای شهری میتوانست در پایلوت استفاده شود، ولی واکنشهای این سیستم در هنگام مانورهای اضطراری نسبت به استانداردهای موجود در این کلاس، بسیار قابلاحترام است. البته مانورها در تریمهای پایینتر نمیتوانند به سرعت انجام شوند که این موضوع بیشتر به تایرها برمیگردد. مدلهای تورینگ و الیت از تایرهای ۲۴۵/۵۰ بر روی چرخهای ۲۰ اینچی استفاده میکنند و این در حالی است که مدل EX تستشده در اینجا به تایرهای ۲۴۵/۶۰-۱۸ مجهز بوده است. این موضوع باعث شده که در EX علیرغم فدا شدن چسبندگی (۰.۷۵ g در مقابل ۰.۸ g در الیت)، سواری نرمتری را شاهد باشیم. در همین حال، فاصله ترمزگیری در تست، تقریباً برای هر دو مدل یکسان بوده و بالاتر از سطح متوسط عملکرد در کلاس خودروهای کراساور سه ردیفه بوده است. البته این به معنای یک عملکرد «خوب» نیست و شاید بهتر است آن را یک عملکرد «مناسب» بنامیم.- نوع خودرو: موتور جلو، دو دیفرانسیل ، ۸ سرنشین، ۴ در هاچبک.
- قیمت مدل تست: ۳۴۳۳۰ دلار (قیمت مدل پایه: ۳۴۳۳۰ دلار).
- نوع موتور: SOHCبا ۲۴ سوپاپ V6، بلوک و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
- گنجایش: ۳۴۷۱ سیسی.
- قدرت: ۲۸۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۳۵۵/۲ نیوتنمتر در ۴۷۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک.
- فاصله محوری: ۲/۸۱۹ متر.
- طول ماشین: ۴/۹۴ متر.
- عرض: ۱/۹۹۶ متر.
- ارتفاع: ۱/۷۷۳ متر.
- وزن کلی: ۱۸۳۶ کیلوگرم.
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۲ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۶/۱ ثانیه.
- صفر تا ۱۷۷ کیلومتر بر ساعت: ۲۰/۱ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۳ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۴/۸ ثانیه با سرعت نهایی ۱۵۴/۵ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت قانونی): ۱۸۰/۲۵ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۵/۱۶۹ متر.
- چسبندگی در پیچی به قطر ۳۰۰ فوت: ۷۵ g.
- تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۲/۴ لیتر در شهر و ۸/۷۱ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
- مصرف سوخت در تست: ۱۱/۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
armin
۱۰ آذر ۱۳۹۴هوندا = بهترین کیفیت
Hitler
۱۰ آذر ۱۳۹۴یه سوال برام پیش اومده
مگه DOHC :Dual OverHead CAmshaft به معنی شفت دوگانه سرسیلندر یا همون چهار سوپاپ برای هر سیلندر نیست؟
پس چرا نوشتن SOHC؟
ROHAM
۱۱ دی ۱۳۹۴درود
DOHC بیانگر وجود دو میل سوپاپ در سر سیلندر موتوره و معمولا در موتور های خورجینی V شکل و موتور های تخت افقی مورد استفاده قرار میگیره و SOHC نشانگر تک میل سوپاپ بودن موتور هستش و معمولا در موتورهایی که چیدمان سیلندر ها به شکل خطی هستش کارایی داره. یک موتور با یک میل سوپاپ هم میتونه به شکلی طراحی بشه که بیش از دو سوپاپ برای هر سیلندر استفاده کنه ( مثل هیوندای ورنا 1500cc که با وجود SOHC بودن دارای 12 سوپاپ- یا همون 3 سوپاپ برای هر سیلندر – هست)
امید اینکه موضوع رو خوب باز کرده باشم…
بدرود
خسته شده
۱۰ آذر ۱۳۹۴نسبت به قیمتش کیفیتش خوبه نه بیشتر
armin
۱۰ آذر ۱۳۹۴خوب اینکه تابلو هست منظور منم همینه دیگه … مگه منظور من بنتلیه؟ منظورم ماشینای هم رده هونداس که با این قیمت نصف این کیفیتم ندارن
خسته شده
۱۰ آذر ۱۳۹۴خب مثال بیار هم قیمت این نصف اینم کیفیت ندارن
luis
۱۱ آذر ۱۳۹۴این نصف کیفیه نه کمی یعنی به صورت اصطلاح برده شده ماشین هایی هم که هم رده هوندا هستن و کمتر کیفیت دارن فراوونه اسم نمیشه اورد شاید یه دوستی اون ماشینو داره بش بر میخوره
هوندا تویوتا و… همه نسبت به قیمت کیفیت عالی دارن.
ALL CARS
۱۰ آذر ۱۳۹۴تصاویر جدید از Porsche 911 Turbo S 2016 :
http://www.netcarshow.com/porsche/2016-911_turbo_s/
و Aston Martin DB9 GT 2016 :
http://www.netcarshow.com/aston_martin/2016-db9_gt/
نوید جهرمی
۱۱ آذر ۱۳۹۴دستت درد نکنه
حرف ندارن مخصوصاً استون مارتینه
ALL CARS
۱۱ آذر ۱۳۹۴خواهش آقا نوید جهرمی خواهش
خوشحالم مورد پسند شما وچند دوست دیگر پدالی قرار گرفتن
نوید جهرمی
۱۱ آذر ۱۳۹۴من با عکسا و لینکای شما و سامان جون خیلی حال میکنم.
دوستان زیادی خوششون میاد منتها روشون نمیشه بگن.
از طرف همه بازم تشکر میکنم ازت.
ALL CARS
۱۲ آذر ۱۳۹۴لطف دارین شما آقا نوید جهرمی عزیز
ممنونم
…
امیر
۱۰ آذر ۱۳۹۴فروشش که خیلی خوبه خیلی زیباتر شده بدنشم عضلانی داخلشم زیبا بزرگ وجادار آدم چی میخواد من هنوز نمیدونم چجوری با این همه حق انتخاب خودرو میخرن یعنی درهرکلاسی کلی خودروهست آخه نامردا انصافه این
کمیل
۱۰ آذر ۱۳۹۴اکثر(بالای 80 90%) ماشینایی که از هر کمپانی معرفی میشن صرفا در به اصطلاح فضای مجازی دیدم دقت کنید تجربه سواری یا داشتن ماشین و اینارو نمیگما فقط دیدن بعدم به من میگن معتاد اینترنت.در مورد این ماشین هم با توجه به اینکه هوندا هس (در کیفیت و بی دردسریش شکی نیس) و همینطور قیمت مناسبش انتخاب خوبیه
حميد
۱۰ آذر ۱۳۹۴چقدر قیمته خوبی داره استأیلش هم که عالی داخلش هم مردونه
بنتلی
۱۰ آذر ۱۳۹۴اول مقاله شروع قیمت16هزارتا نوشته شده!ب نظرم عجیبه!آخه خیلی کمه!پایین تر34هزارتا نوشته شده ک منطقی ب نظر میاد!
خودرو جادار و بادوام و باقیمیت مناسبیه!ولی منCRVرو بیشتر میپسندم(میدونم توی ی کلاس نیستن!)
Archi KHAN
۱۱ آذر ۱۳۹۴دوست عزیز اگه دقت کنی ، نوشته :
تفاوت قیمت تریمها به ۱۶ هزار و ۴۲۵ دلار میرسد.
و
همچنین منم کاملا باهات موافقم cr-v واقعا نسبت به قیمت اش عالیه عالی
حتی تو ایران. وقتی سانتافه 250-240 میلیونِ cr-v نمی ارزه 240 خدایش ؟؟!
بنتلی
۱۰ آذر ۱۳۹۴پدال عزیز آخرش شروع قیمتش چنده؟
ی چیز دیگه،دورهایمر هم رئیس بنتلیه هم بوگاتی؟از دوستان پرسیدم کسی محلم نکرد!:-,Dارادتمند(به سبک شما)
احمد باقری
۱۰ آذر ۱۳۹۴ماشینهای هوندا واقعا کیفیت خوبی دارن. در این حوزه هم تلاش مستمری داشتن.
رافال M
۱۱ آذر ۱۳۹۴قیمت و قابلیاتش واقعن استثناییه و قابل مقایسه با محصولات ولوو xc60 , xc90 و فولکس استیشین واگن