هیوندای

تست و بررسی کامل هیوندای سانتافه اسپرت 2014

هیوندای، در سال ۲۰۱۳، نسل سوم کراس آور محبوب خود، یعنی سانتافه را با دو مدل متفاوت، با نام‌های SPORT و Grand SantaFe معرفی کرد.
در ادامه به بررسی کامل نسخهٔ اسپرت آن می‌پردازیم که از چندی پیش به کشورمان وارد شده است.

2014 Hyundai Santa fe Sport
۲۰۱۴ Hyundai Santa fe Sport

نگاهی اجمالی

سانتافه جدید تفاوت‌های زیادی با مدل قبلی خود دارد. هیوندای بیشتر در این مدل سعی کرده است کم و کاستی‌های نمونهٔ قبلی را جبران کند و توانسته است به‌خوبی نیاز مشتریان را پاسخ دهد.

2014 Hyundai Santa fe Sport
۲۰۱۴ Hyundai Santa fe Sport
مدل سانتافهٔ اسپرت که یک کراس آور سایز متوسط به‌حساب می‌آید و هم اندازهٔ مدل پیشین است و با گنجایش ۵ سرنشین ارائه شده است. نمونهٔ دیگر سانتافه که گرند سانتافه نام دارد، دارای ابعاد بزرگ‌تر و فاصلهٔ محورهای طولانی‌تر و ظرفیت ۶ یا ۷ نفر ارائه شده است. همان‌طور که می‌دانید مدل ix55 وراکروز چندی پیش از گردونهٔ تولیدات هیوندای حذف شد و مدل گرند سانتافه در خط تولید SUV فول سایز هیوندای با نام ix45 قرار گرفت و این مدل جایگزین برادر بزرگ‌تر خود، یعنی وراکروز گردید.

2014 Hyundai Santa fe Sport
۲۰۱۴ Hyundai Santa fe Sport
حداقل قیمت سانتافه اسپرت ۲۰۱۴ از ۲۵.۸۲۵ دلار شروع می‌شود که با اضافه کردن سیستم چهار چرخ متحرک و آپشن های دیگر، قیمت فول آن به ۳۷.۰۰۰ دلار خواهد رسید. سانتافه در بازار رقبایی چون شورولت Equinox، فورد Escape، جی‌ام‌سی Terrain، هوندا CR-V، مزدا CX-5، نیسان Rogue، سوبارو Forester، تویوتا RAV4 و فولکس‌واگن Tiguan را در برابر خود می بیند که البته نه‌تنها از لحاظ قیمت بلکه در بسیاری از موارد دیگر برتری با هیوندای سانتافه است.

2014 Hyundai Santa fe Sport
۲۰۱۴ Hyundai Santa fe Sport

درباره خودرو تست ما

خودرویی که من در این تست سوار شدم سانتافهٔ اسپرت ۲۰۱۴ با موتور توربو ۲.۰ لیتری دیفرانسیل جلو است. همچنین، برچسب قیمت ۳۱.۵۲۵ دلار بر روی آن خورده است.

2014 Hyundai Santa fe Sport
۲۰۱۴ Hyundai Santa fe Sport
قیمت مازاد این مدل نسبت به مدل پایه به خاطر موتور ارتقا یافته با توربوشارژ فوق‌العاده و لیست آپشن‌های بلند بالایی است که در ادامه به‌مرور آن‌ها می‌پردازیم.

ظاهر و طراحی

هیوندای تا قبل از سال ۲۰۱۳ سبک طراحی خود را با نام “Fluidic Sculpture” یا مجسمهٔ سیال معرفی کرده بود؛ اما در سال ۲۰۱۳ زبان طراحی خاصی را برای خود معرفی کرد و یک ذوزنقه متقاطع را برای جلوپنجرهٔ خودروهایش در نظر گرفت که آن را “Storm Edge” یا “طوفان لبه” نامید. در حال حاضر هم در مدل‌های مختلف هیوندای این سبک کاملاً مشهود است. در این سبک خطوط تیز و شکسته، برخلاف سبک گذشته که محصولات هیوندای را ظریف و فمینیستی نشان می‌داد؛ محصولات این برند را خشن و اسپرت نشان می‌دهند و رقبا را به چالشی جدی فرا می‌خوانند. البته به گفتهٔ بسیاری از منتقدان، این عمل نوعی کپی‌برداری از محصولات فورد است. به عنوان مثال، جلوپنجره سانتافه شباهت زیادی با فورد اِج دارد. خطوط برجسته بغل خودرو و رکاب‌ها، آینه‌های تاشو زیبا، چراغ‌های تهاجمی‌تر، جلوپنجرهٔ مشبک، سپر اسپرت که مه شکن‌های بزرگ در آن جای گرفته‌اند، همگی ظاهر خودرو را زیبا و باوقار جلوه می‌دهند و حس ثبات و قدرت خودرو را به‌خوبی القاء می‌کنند.
هیوندای برای این مدل یک رنگ سفارشی و خاص به نام “کابو برنز” در نظر گرفته است که ترکیبی از قهوه‌ای و خاکستری می‌باشد که در صورت انتخاب رنگ کابو برنز، تریم داخلی باید بژ رنگ باشد و داشبورد هم نهایتاً با چوب مصنوعی طلایی‌رنگ مزیّن می‌شود.

درمجموع، سانتافهٔ جدید از نظر طراحی، زیبا، اسپرت و جوان‌پسند است.

راحتی و حمل‌ونقل

هنگام نشستن در سانتافهٔ اسپرت جدید، به‌وضوح می‌توانید کیفیت قابل قبول مواد بکار رفته در کابین را حس کنید. پوشش صندلی‌ها از چرم است و با نام YES Essentials® شناخته می‌شوند که بوگیر، ضد عرق و با خاصیت آنتی استاتیک مقاوم در برابر گرد و غبار نیز می‌باشد، صندلی‌های جلو مجهز به گرم‌کن هستند و صندلی راننده نیز در ۱۲ حالت حافظه قابل تنظیم است. فرمان نیز به صورت تلسکوپی می‌باشد و به‌راحتی قابل تنظیم است.

2014 Hyundai Santa fe Sport
۲۰۱۴ Hyundai Santa fe Sport Interior
صندلی‌های عقب نیز جادار و راحت هستند و فضای پای زیادی برای سرنشینان عقب فراهم آورده است. یکی از ویژگی‌های خوبی که به صورت استاندارد در مدل سانتافهٔ اسپرت وجود دارد پرده آفتاب‌گیر عقب و شیشه‌های ضد اشعه UV است که بسیار مفید بوده و چشم را در برابر نور مستقیم خورشید محافظت می‌کند.

2014 Hyundai Santa fe Sport Interior
۲۰۱۴ Hyundai Santa fe Sport Interior
هیوندای در این مدل هم برای حجم صندوق عقب دست‌ودل‌باز بوده که به هیچ عنوان با کمبود جا مواجه نخواهید شد؛ با این حال، اگر باز هم به فضای بیشتری نیاز داشته باشید، صندلی‌های ردیف کاملاً خوابیده و هم تراز با کف صندوق می‌شوند که فضای بار را دو چندان می‌کند.
درمجموع، سانتافهٔ جدید، ضمن اسپرت بودن، راحت و کاربردی است.

کنترل و تجهیزات کابین

کنترل تجهیزات بسیار راحت است، یعنی همه چیز سر جای خودش آن‌طور که باید باشد قرار دارد و استفاده از امکانات داخل کابین و سایز دکمه‌های پرکاربرد نیز راحت انجام می‌شود. با باز کردن درب، سانتافه با صدایی خاص، به راننده خوش‌آمد می‌گوید و دکمهٔ استارت موتور حتی در شب به‌راحتی قابل مشاهده است و با نور آبی تیره نمایان است.

2014 Hyundai Santa fe Sport Interior
۲۰۱۴ Hyundai Santa fe Sport Interior
آپشن های این خودرو عبارت‌اند از: گرم‌کن صندلی‌های جلو و عقب، تهویه مطبوع و کنترل دو قسمتی اتوماتیک هوای کابین، دوربین دید عقب، آینه وسط با محدودکننده اتوماتیک نور و قطب‌نما، سیستم صوتی اینفینیتی با ۱۰ اسپیکر با صدای فراگیر، هندزفری بلوتوث، پورت ipod، AUX، USB، سیستم ناوبری با یک صفحه نمایش بزرگ ۸ اینچی لمسی در کنار دکمه‌های بزرگ و حساس به لمس، کنترل‌های مجازی و واقعی که توابع نرم‌افزاری و ویژگی‌های مختلف سانتافه را به عهده دارند مانند دریافت سیگنال حسگرهای موجود در بدنه، تشخیص وضعیت راه و… همگی به نحو احسن ایفای نقش می‌کنند. هیوندای، قابلیتی برای خودرو گذاشته است که راننده می‌تواند با مرکز سرویس خود از راه دور ارتباط کامپیوتری برقرار کند و پردازشات خودکار انجام شود. نام این سیستم Blue Link است که با فعال کردن این اشتراک امکان استفاده از ویژگی‌هایی مانند هشدار برخورد به صورت خودکار، کمک اضطراری SOS و دسترسی به خودرو از راه دور وجود دارد. این سیستم به مدت یک سال اشتراک رایگان برای سانتافه در دسترس است. با این سیستم همچنین می‌توان، کنترل سرعت، کنترل مسیرهای عبوری، هشدارهای مرزی و بسیاری امور دیگر را به صورت دقیق کنترل نمود. فرمان چرمی تلسکوپی گرم شونده، کروز کنترل، سقف پانوراما، دکمهٔ استارت استاپ موتور، چراغ‌های اتوماتیک جلو زنون، چراغ‌های LED جلو و عقب، گرم‌کن آینه‌های جانبی، سیستم تشخیص نقطهٔ کور، اسپویلر عقب، اگزوز دوقلو کرومی، شیشه جلو مجهز به تکنولوژی اتوماتیک ضدیخ، چرخ‌های ۱۹ اینچی آلومینیومی و کف‌پوش‌های داخلی نیز از دیگر آپشن های سانتافهٔ اسپرت است.

ایمنی

علاوه بر امور امنیتی که با سیستم Blue Link می‌توان لحاظ نمود، سیستم‌های دیگری نیز امنیت راننده و خودرو را افزایش داده‌اند. ورود بدون کلید و کنترل از راه دور با آلارم هشدار، هفت عدد ایربگ، دوربین دید عقب، سنسور پارک، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) به منظور پایداری بیشتر و جلوگیری از سرخوردن، سیستم کنترل کشش (TCS)، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) با توزیع الکترونیکی ترمز نیروی (EBD) و یک سیستم تشخیص نقاط کور به منظور جلوگیری از حوادث وجود دارند که فراتر از نیاز شما به امور رانندگی توجه می‌کنند. با این حال اگر یک حادثه رخ دهد نباید زیاد نگران باشید چراکه سانتافهٔ اسپرت، در برابر ضربه به سرنشینان بسیار مقاوم بوده و در تست‌های تصادف انجام شده توسط ترافیک بزرگراه اداره ملی ایمنی (NHTSA)، بالاترین رتبه را به دست آورده است، یعنی ۵ ستارهٔ کامل ایمنی. همچنین در تست موسسه بیمهٔ ایمنی بزرگراه آمریکا (IIHS)، با بالاترین امتیاز در تمام آزمون‌های صورت گرفته سربلند بیرون آمده است. پس از نظر ایمنی هم می‌توانید روی سانتافهٔ اسپرت جدید حساب باز کنید.

2014 Hyundai Santa fe Sport

زیر کاپوت

هیوندای برای مدل سانتافهٔ اسپرت دو موتور را در نظر گرفته است. یک موتور چهار سیلندر ۲.۴ لیتری با قدرت ۱۹۰ اسب بخار و یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ ۲.۰ لیتری به قدرت ۲۶۴ اسب بخار و ۳۶۵ نیوتن‌متر گشتاور در دسترس است که من ترجیح دادم موتور پرقدرت‌تر ۲.0T را انتخاب کنم، چراکه ۷۴ اسب بخار بیشتر از موتور ۲.۴ لیتری تولید می‌کند، سبک‌تر از آن است و جالب‌تر از همه اینکه این قدرت و گشتاور بالا را در دور پایین‌تر نسبت به موتور ۲.۴ لیتری به دست می‌آورد. البته برای مدل‌های گرند سانتافه، موتورهای شش سیلندر ۳.۳ لیتری با قدرت ۲۷۶ و ۲۹۰ اسب بخار نیز قابل سفارش است.

2014 Hyundai Santa fe Sport
۲۰۱۴ Hyundai Santa fe Sport
خب، وقت حرکت کردن است. قدرت این خودرو از طریق یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. در قدم اول سیستم کنترل کشش فعال بر روی مونیتور فعال می‌شود که باعث می‌شود با آرامش هرچه تمام‌تر خودرو به حرکت درآید و عمل بکسوات را محدود می‌کند. رساندن گشتاور به‌موقع موتور به گیربکس کاملاً مشهود است که در دور پایین شتاب و قدرت کافی و قابل قبول را به خودرو می‌دهد. مصرف سوخت این خودرو هم در شهر ۱۱.۴ لیتر، در اتوبان ۸.۲ لیتر و به صورت میانگین ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌باشد. همچنین سانتافهٔ اسپرت مجهز به سیستم ECO Active است که باعث بهبود بهره‌وری سوخت می‌شود که از این نظر هم در میان رقبا بهتر عمل کرده است.

2014 Hyundai Santa fe Sport
۲۰۱۴ Hyundai Santa fe Sport

برداشت نهایی رانندگی

سانتافهٔ اسپرت سه حالت رانندگی راحت، عادی، اسپرت دارد، ولی تمایز بین حالت اسپرت و دو حالت دیگر کم و ناچیز بود. درمجموع، عملکرد این خودرو حین رانندگی، بسیار نرم و رضایت‌بخش است ولی در مقابل نام اسپرتی که به دوش می‌کشد، آن‌چنان که باید باشد نیست؛ یعنی رانندگی با این خودرو حتی با فشردن دکمهٔ اسپرت حالتی متعادل دارد. منظور از متعادل، قدرت و شتاب کم نیست، فقط فرمان پذیری و سیستم تعلیق در حالت اسپرت باید سفت و مسابقه‌ای به نظر برسد ولی این‌گونه نیست و آن‌طور که باید لایق نام اسپرت باشد نظرتان را جلب نمی‌کند. مهندسان هیوندای باید در مورد فرمان پذیری و سیستم تعلیق سانتافه، در حالت اسپرت، تجدیدنظر کنند تا اسپرت بودن را به‌درستی به راننده القا کند. با این حال، نسبت به نسل پیشین خود بهبود زیادی را در هندلینگ و مانور پذیری به خود دیده است اما از حق نگذریم، در دو حالت دیگر رانندگی بسیار رضایت‌بخش است.

2014 Hyundai Santa fe Sport
۲۰۱۴ Hyundai Santa fe Sport
از بحث تعلیق و فرمان پذیری که بگذریم، در قطب مخالف این طیف، موتور توربوشارژ این خودرو قرار دارد که بی‌شک جزء بهترین‌هاست و چه از نظر قدرت، شتاب و سرعت کاملاً نظرتان را جلب می‌کند و در بحث قوای محرکه به‌خوبی سانتافه را لایق بر دوش کشیدن واژه اسپرت می‌دارد. همه چیز به‌درستی و آنجا که باید، صورت می‌گیرد. انتقال نیرو نیز به‌خوبی انجام می‌شود، گیربکس اتوماتیک بسیار روان و سریع، واکنش نشان می‌دهد.

2014 Hyundai Santa fe Sport
۲۰۱۴ Hyundai Santa fe Sport
سیستم‌ها و سنسورهای مختلف که وضعیت جاده را بررسی می‌کنند مانند ترمز خودکار در سرازیری‌ها نیز به‌درستی ایفای نقش می‌کنند. کیفیت سواری در شهر و بزرگراه و در جاده‌های ناهموار و خاکی نیز کاملاً رضایت‌بخش است، ترمزها قوی هستند و به‌خوبی کار می‌کنند و سیستم تعلیق بسیار نرم و بی سروصدا عمل می‌کند. از آنجا که خودروی ما محرکه جلو است، تست‌های سخت آفرود را از سر راهش کنار زدیم و به جاده‌هایی با ناهمواری‌های در حد معمول اکتفا کردیم که واقعاً به نرمی و سهولت از آن‌ها عبور می‌کرد.

2014 Hyundai Santa fe Sport
۲۰۱۴ Hyundai Santa fe Sport

نتیجهٔ نهایی

هیوندای سانتافه اسپرت خودرویی شیک، جادار، ایمن، قوی و چابک است که با وجود قیمت مناسب در برابر رقبا، هر خریداری را جذب خودش می‌کند. اگر شما نیز تمایل به خرید این خودرو را دارید، پیشنهاد ما به شما انتخاب موتور ۲.۰ لیتری توربو است که واقعاً قدرت و چابکی لازم را داشته و نیازتان را بیش از پیش رفع می‌کند.

جوانب مثبت و منفی

مثبت

  • موتور توربوشارژ پرقدرت با عملکرد فوق‌العاده
  • فضای پای زیاد جلو، عقب و محفظه بار صندوق
  • طراحی خارجی و داخلی ساده، شیک و جذاب
  • ایمنی چشمگیر – کسب بالاترین رتبه تست تصادف
  • اتصال به Blue Link و خدمات و سرویس‌های آنلاین
  • گارانتی ۵ ساله یا ۶۰.۰۰۰ کیلومتری

منفی

  • احساس فرمان پذیری کم
  • فاقد قابلیت تنظیم ارتفاع برای صندلی مسافر در جلو
  • استفاده از چوب مصنوعی در طراحی داشبورد
  • اسپرت، فقط بخشی از نام خودرو است نه تنظیم سفتی فرمان و تعلیق

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، ۵ درب، SUV سایز متوسط.
  • قیمت مدل تست: ۳۱.۵۲۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۲۵۸۲۵ دلار).
  • نوع موتور: DOHC 16 سوپاپ و چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر، انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۱۹۹۸ سی‌سی.
  • قدرت: ۲۶۴ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۳۶۵ نیوتن‌متر در ۱۷۵۰ تا ۳۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک – شیفت ترونیک.
  • حجم باک: ۶۶ لیتر.
    ابعاد:
  • فاصله محوری: ۲۷۰۰ میلی‌متر.
  • طول ماشین: ۴۶۸۹ میلی‌متر.
  • عرض: ۱۸۸۰ میلی‌متر.
  • ارتفاع: ۱۶۸۹ میلی‌متر.
  • وزن کلی: ۱۶۱۹ کیلوگرم.
    تست‌های سرعت:
  • صفر تا ۹۶.۶ کیلومتر بر ساعت:۶.۹ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰.۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۶.۶ ثانیه.
  • صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۳۰.۸ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۵.۱ ثانیه.
  • سرعت نهایی: ۲۴۵ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۴۰ متر.
    مصرف سوخت:
  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۱.۴ لیتر در شهر و ۶.۶-۸.۴ لیتر در بزرگراه و ۱۰.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۱۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

Ahmad..F12

احمد نیشابوری، دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار، علاقه‌مند به تکنولوژی و خودرو

مطالب مشابه

‫۱۹۸ دیدگاه‌ها

  1. سما

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. یه مشکلی برام پیش اومده . صندوق سانتافه رو نمیتونم با ریموت قفل کنم راهنماییم کنید لطفا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      احتمالا وقتی پشت خودرو میروی ریموت همراتون هست به همین علت
      درب صندوق رو میتونی باز کنی اگه ریموت همرات نباشه درب باز نمیشه

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. حسن

      ۲۴ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام . اگر ریموت سانتافه با مدار خودرو درگیر باشه (یعنی مدار روی acc یا on باشه ) کار نمی کند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. خودش

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من قطعا آرزوش رو مثل بقیه آرزوهای خودم و خانوادم به گور خواهم برد.کاریش نمیشه کرد.هر کی یه سرنوشتی داره

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. فرخ

      ۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز،هیچ وقت نگو نمیشه نمیتونم آدم هرچی بخواد میشه توانایهای شما بیش از حد باور شماست از آنجا که تو یک انسان هستی و دارای بالاترین عمل کردهای موجود در جهان، پس هر چی بخواهی میتونی بشی مهم فرق بین خواستن شماست که باور درستی از توان خود ندارید، به مبحث خداوندی کاری ندارم نمیدونم باور شما از عالم بالا چی ولی یه خدای هست یه کائناتی، یه نیرو برتری هست که شاید همون قدرت اراده شما باشه که بازتاب افکار شما در زندگی شماست اون عالم بالا فقط لنگ تصمیم تو، بخواه و کم نخواه با کاسه خدا برو پیش خدا ازش بخواه نه با کاسه خودت، سقف ذهنیت و بردار داشته های خداوند برای تو که کنار گذاشته حتی تو تخیلتم نمیگنجه فقط بخواه با تمام وجود….. ???

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. طلی

        ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        درود. واقعا گل گفتی.

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. حسینی

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز
      3 سال پیش وقتی برای بار اول سوار سانتافه شدم مثل بچه ها ذوق میکردم به همه جاش نگاه میکردم،تا جایی ک صاحب ماشین ک از آشنایان بود متوجه شد گفت میخوای یه دور بشینی؟
      خودش کنار نشست و من پشت ماشین…..
      وااای اینگار دنیا رو بهم داده بودن و حس و حال 10 سال قبل،ک برای اولین بار پشت ماشین نشسته بودم رو داشتم…
      هیچوقت و هیچوقت فکرش رو هم نمیکردم ک بتونم یکبار دیگه سوار شم…
      اما تقدیر طور دیگه ای بود و کمتر از 2 سال بعد از روز،سوار ماشین آرزوهام شدم ک ب اسم خودم بود.
      البته اون لذت رو کمتر از یک ماه داشتم و بعدش عادی شد.
      به امید روزی ک همه هموطن هام بتونن ماشین های استاندارد رو سوار شن و دیگه نیاز های اولیه برای کسی آرزو نباشه
      سپاس

      موافقم 6
      مخالفم 0
  3. رضا

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام دوستان. میشه یه راهنمایی کنید. من از سانتافه خوشم میاد و اگه بشه میخوام بخرمش البته 2400 سی سی چون پولم همین قدره . چند تا سوال . بازار دسته دومش چطوره ؟ از لحاظ فنی چطوره ؟ مصرف سوخت ؟ درسته که میگن ماشین کند و لشی هستش و راه نمیره ؟ توی گردنه و سر بالایی چطوره ؟ ارزش خرید داره ؟
    ممنون میشم اگه پاسخگو باشید
    شاید انتخابهای من نامتعارف { از لحاظ کلاس } باشه اما من بین سانتافه و اپتیما میخوام یکی رو انتخاب کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. moien

      ۹ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      دوست عزیز اگه شاسی بلند خوب میخوای ix55 بخر که فوقلعادست واگه سواری میخوایی ازرا وسوناتا ولی یه چیز دیگم بگم سانتافه خیلی خوشکله ولی خیلی سنگین ولشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. F.A

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (125 ديدگاه)

    از میتسوبیشی اوتلندر با کیفیت غافل نشید. اوتلندر اگر از تویوتا راو 4 بهتر نباشه، مطمئن باشید حداقل از لحاظ کیفی در سطح راو4 قرار داره با این تفاوت که راو4 بیشتر از 40 میلیون تومان از اوتلندر گران تره؟! و مطمئناً که از سانتافه خیلی بهتره اما سانتافه نیز حدود 30 میلیون تومان از اوتلندر گران تره؟! حال چرا اوتلندر با کیفیت ژاپن را که خیلی ارزان تر از راو4 و سانتافه است، نخریم؟؟؟؟؟؟ ضمناً خودم مدل 2014 اوتلندر را دارم و باید بگویم بسیار ماشن عالی و نرم و پرشتاب و کم مصرفه. مضافاً اینکه از خدمات پس از فروش نمایندگی میتسوبیشی در ایران(آرین موتور) نیز راضی هستم و حتی خسارت تأخیر در تحویل حدود 2 هفته را نیز به بنده پرداخت کرده..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهر

    ۱۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من سانتافه 2014 دارم ، مه شکن جلوش هر یک عدد چراغ مه شکن دو تا لامپ داره اما یکیش بیشتر روشن نمیشه چرا ، چطور روشن میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امير

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست من وقتی راهنما بزنی و فرمون رو بچرخونی به هر سمتی چراغ دوم همون سمت روشن میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رحمانیان

        ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        نمیدونم جوابتو تا حالا گرفتی یا نه اگه نگرفتی پیام بده تا بهت راهنمایی کنم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. اميرحسين هستم

    ۱۵ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان سلام من دو سه تا سوال دارم
    1- چراغهای ال ای دی زیر چراغهای مه شکن چجوری روشن میشه؟
    2-بعضی وقتهای صندوق عقب یه قفل بیشتر نمیشه و آلارم باز بودن میده
    3-چجوری میشه فایل های تصویری رو هم در هنگام رانندگی دید
    4-هنگامی که ماشین در حالت پارک هست میخوام بیام تو حرکت(D) خیلی اهرم سفت هستش
    5- استفاده از حافظه تنظیم صندلی
    6-راستی چرا راهنمای فارسی سانتافه نیست؟ممنون از دوستان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir

      ۲۴ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اون 4 که پرسیدین*سلام دوست عزیز شما باید ترمز و دکمه دنده با هم تا اخر فشار بدین
      البته وقتی ماشین توی شیب باشه ضربه میزنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. arvin

      ۲۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (19 ديدگاه)

      1-چراغ های ال ای دی زیر مه شکن در صورتی روشن میشن که خودروی شما فول کامل باشه(به همراه اتوپارک فابریک) که به انها دیلایت میگویند.
      2-نمیدونم
      3-این به دلیل این است که یا بخاطر دلایل ایمنی در هنگام حرکت است که اگر دنده را روی پارک بگذارید فایل اجرا شود ویا اینکه خودروی شما فایل ام پی فور را پوشش نمیدهد.
      4-گزینه چهار رو دوستمون بهتون گفته.
      5-کافیست صندلی خود را در حالت دلخواه قرار دهید و دکمه ست را که کنار دستگیره است فشار دهید تا این حالت برای شما تنظیم شود. و وقتی که شما در هر لحظه دکمه یک را فشار دهید صندلی به حالت دلخواه شما برمیگرده.
      6-اینم نمیدونم?

      موافقم 1
      مخالفم 0
  7. محمد رضا

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چراغهای ال ای دی زیر چراغهای مه شکن چجوری روشن میشه؟
    ایا در روز باید روشن بشه یا نه
    و امکان نداشتن هم هست یا نه همه دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. پورانيان

    ۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام، من سانتافه اسپرت ٢٠١۴ سفارش أمریکا دارم که گیج بنزینش خراب شده و نمایندگی گفته باید پمپ بنزین کامل تعویض بشه ولی هرچی میگردم پمپ بنزین گیر نمیارم کسی اطلاع نداره چطور میشه پیدا کرد و یا کسی هست این مورد رو تعمیر کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. علیرضا

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ممنونم از اطلاعاتهمه دوستان خیلی عالی
    منطقه آزاد زندگی می کنم و اولین ماشین منطقه م اسپورتیج 2015 موتور 2400 AWD بود بهمن 94 خریدمش و برای نوروز از خوزستان تا مشهد و تمام شمال تا ماسوله مسافرت کردم خیلی خوب بود شتاب و سرعتش ولی متاسانه خیلی خشک بود میکوبید
    بعد از برگشت از مسافرت سانتافه 2400 نیمه فول 2015 خریدم دو تا مشکل غیر قابل تحمل داشت
    1 – امکانات نیمه فول کم بود

    2 – موتور 2400 نسبت به وزن ماشین لش لش بود زور و شتاب نداشت به اندازه ایی که حتی سیستم 4WD از مدار آزاد کردم ولی اول حرکت جون نداشت و دیر دور میگیرفت
    خلاصه عوضش کردم و سوناتا 2014 YF گرفتم
    همه چی عالی شتاب و سرعت و قدرت و ایمنی و همه چی …فقط و فقط کفش روی زمین بود رو مانع ها انگارفنر کوتاه کرده بودم همش می مالید همش میترسیم جایی گیر کنم البته دوستام میگفتن چون همیشه شاسی روندم گیرمیدم ولی واقعاً با این مورد نتونستم کنار بیام
    تا اینکه دیشب دوباره ساتنافه گرفتم
    حجم موتور 3300 شش سیلندر 4WD
    خدایی لذت سرعت و قدرت رو حالا متوجه میشم
    البته خانواده همه گیر میدن که مصرف سوخت صدی 14 زیاده ولی نوش جونش واقعاً همه چی عالی
    و الان کامنت دوستان رو خوندم خیلی چیزهای که سوال برام پیش آورده بود متوجه شدم

    دوستانی که قطعات و لوازم یدکی اصلی بخواهند با شماره شاسی و شماره قطعه امکانش هست براشون تهیه کنم .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. امیر

    ۱۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    چراغ ECO به رنگ سبز روشن شده معنیش چیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۳ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      یعنی اینکه ماشین روی eco mode هست و کم مصرف تر از حالت عادی کار میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. اميرعلي

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    هرکى سانتافه شش سیلندر داره ، بیشتر توضیح بده ، ممنون ٢٠١۶)
    چیزى که جالب بود برام این بود که با موتور ٣.٣ لیتری ، ٢٩٠ اسب بخار درست میکنه درصورتى که اریون شاسی کوتاه که ٣.۵ لیتریه ، ٢۵٠ اسب حدودا درست میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. 09161133279

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خودرو خریدم ولی نرم افزار navigation سانتافه 2014 را ندارد. نمیدانم چطور میتوانم آنرا تهیه کنم؟ راهنمایی شما موجب امتنان است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. آرش

    ۲۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من سانتافه ٢٠١۵ دارم ماشین بد کار نمیکنه ولی بنزین را بد میسوزنه ظاهراً چون پشت ماشین می ایستم چشمهام میسوزن و بوی بنزین میاد نمایندگی هم میگه بخاطر بنزینه ولی من فکر میکنم مشکل دیگه ای هستش کسی تجربه ای در این خصوص داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. محمدنواب

    ۲۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام سانتافه خریدم کاوت اون ازعقب زده بیرون چجوری جاش بزنم دوستان کمک کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. بهنام

    ۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    داشبورد مارون و مشکی هردو چرم مصنوعی هستند یا طبیعی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. احمد

    ۲۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان. یه موقعیتی گیرم اومده میخوام سانتافه نیو مدل 2014 بگیرم.البته درب صندوق عقب به همراه صندلهی هاش برقی نیست. میخوام بدونم نظر شما بزرگواران درباره 170 میلیون تومان قیمتش مناسبه یانه .بدون رنگ و سفید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. امیر

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان.یه چراغ مثلثی از امپرهای پشت فرمان سانتافه ۲۰۱۷ از وقتی که خریدم همیشه روشن هست.طبیعیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. حمید

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    لطفانحوه شارژریموت سانتافه 2014چگونه است؟باسپاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Sahar

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    میشه لطفا درمورد اتوپارک و اینکه سانتافه فول 7 صندلی داره توضیح بدید؟
    اتوپارک چیکار میکنه و 7 صندلی کجاشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. محسن

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من میخوام ی سانتافه مشکی نیمه فول دو دف با سقف پاناروما از یکی از دوستانم بخرم که ی گلگیر و لبه کاپوتش رنگه و رو دو تای دربش هم هر کدوم چهار پنج تا خط با چاقو انداختن با کارکرد ١٠٠ هزار تا لطفا راهنمایی کنید چند می ارزه ممنون ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا