هیوندای

نکاتی عمده در باب خرید هیوندای سانتافه دست دوم

خرید یک خودروی دست دوم در کشورمان، عملی پر ریسک است و با معضلات و دشواری‌های بسیاری هم توأم است. مهم‌ترین دلیل، وجود خیل انبوهی از کلاه‌برداران و افراد سودجو در این حرفه، و نبود یک نهاد ناظر قوی جهت ساماندهی و کنترل آنهاست. از همین رو، پسندیده‌تر آن است که از خرید این دسته از خودروها چشم‌پوشی نموده و فعلاً هم به همان اندک دارایی خود بسنده کنیم! اما گاهی اوقات چاره‌ای باقی نمی‌ماند و بر خواسته و آشوب دل هم نمی‌توان فائق شد، در این مواقع است که باید سخت مراقبت نمود تا بلکه ضرر و زیان هنگفتی دامن‌گیرمان نشود و مصداق واقعی آش نخورده و دهان سوخته نگردیم!

Hyundai Santa Fe 2010
Hyundai Santa Fe 2010
در مجموع، مهم‌ترین اصل در خرید یک خودروی دست دوم «شناخت» است، شناخت هم تنها در صورتی حاصل می‌شود که شما یا از پیش با مالک خودروی موردنظرتان آشنایی داشته و احیاناً در کنارش، از نحوه سلوک او با خودروی مربوطه مطلع باشید، و یا اگر این امکان فراهم نبود از همراهی یک متخصص و یا تعمیرکار کاربلد بهره گیرید و مهم‌تر از همه، پیش از خرید، یک آشنایی کلی و همه‌جانبه از برند و محصول موردعلاقه خود نیز داشته باشید. متأسفانه بیشتر دلالان و فروشندگان خودرو در کشورمان بندبازان ماهری هستند و به سهولت هم قادرند مشتری ساده‌دل را فریب داده و یا دور بزنند. پس مجدداً تأکید می‌کنیم که محتاطانه در این راه لغزنده و پر پیچ‌وخم گام بردارید و در زمان خرید، فریب زرق‌وبرق ظاهری فلان خودروی دست دوم را نخورید که در اکثر موارد توهم و سرابی بیش نیست.

Hyundai Santa Fe 2010
Hyundai Santa Fe 2010
هیوندای سانتافه، ازجمله خودروهایی که نسخه دست دوم آن در بازار ایران بسیار محبوب و پرطرفدار است. هر دو نسل جدید و قدیم این خودرو در بازار کشورمان، نسبت به مابقی وارداتی‌ها، وضعیت فروش بهتری دارند و به‌اصطلاح خوش‌معامله تر هستند. در این میان، نسل قبلی این خودرو، در بازار دست‌دوم‌ها بیشتر خریدوفروش می‌شود که دلیل اصلی این مسئله هم، بهای کمترش در قیاس با نسخه جدیدتر است، زیرا به‌رغم بهای ۱۲۰ میلیون به بالای نسخه‌های فیس‌لیفت، هنوز هم می‌توان مدل‌های پایین‌تر این نسل را با قیمتی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان خریداری نمود و همین قضیه در جای خود، بسیاری از خریداران را وسوسه می‌کند که به‌جای خرید یک کراس‌اوور نوی چینی به این خودرو روی بیاورند که هم نام معتبرتری را یدک می‌کشد و هم احیاناً پیش جماعت در و همسایه! و دوست و آشنا از اعتبار بیشتری برخوردار است و…. مهم از همه، بازار لوازم یدکی این خودروست که لااقل نسبت به بقیه رقبای وارداتی اوضاع بسامان تری دارد و هم نرخ‌های آن به‌صرفه‌تر است، ضمن اینکه شبکه سرتاسری نمایندگی‌های هیوندای در سرتاسر کشور و انواع و اقسام تعمیرگاه‌های ریز و درشت خصوصی هم تا اندازه‌ای خیال مالکان این خودرو را از بابت تعمیرات احتمالی راحت نموده است.

Hyundai Santa Fe 2011
Hyundai Santa Fe 2011
حول‌وحوش ۲ سال پیش، یعنی در ماه مه سال ۲۰۱۴ میلادی، سایتی به نام راهنمای خودرو یا «AUTOGUIDE» در آمریکا مطلبی را در مورد خرید هیوندای سانتافه دست دوم منتشر نمود که ممکن است در یک نگاه، متنی تاریخ گذشته به نظر آید ولی با توجه به آنکه یک مدل از خودرو در کشورمان لااقل تا بیست سال! پس از تولید نیز همچنان خرید و فروش می‌شود، لذا این متن می‌تواند برای عمده خریداران ایرانی تا حدی کاربردی هم باشد، البته با توجه به این نکته که نسخه‌های سانتافه ساخت آمریکا با نمونه‌های موجود در کشورمان تا اندازه‌ای متفاوت بوده و به لحاظ تجهیزات ایمنی و رفاهی هم عمدتاً مجهزتر هستند.

Hyundai Santa Fe 2011
Hyundai Santa Fe 2011
در سطور ذیل برگردان این متن را تقدیم شما عزیزان می‌کنم.
در سال ۲۰۰۷ میلادی، کمپانی هیوندای، دومین نسل از کراس‌اوور خود به نام سانتافه را معرفی نمود. این نسخه از یک پلت‌فرم کاملاً جدید و نیز طراحی نرم‌تری بهره می‌برد. این نسل از سانتافه، به لحاظ ابعاد رشد یافت و گزینه “ردیف سوم صندلی” را هم عرضه می‌کرد.
در آغاز، نسل دوم هیوندای سانتافه تنها با دو پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۷ و ۳.۳ لیتری ارائه می‌شد. پیشرانه ۲.۷ لیتری از توانی معادل ۱۸۵ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۸۳ پوند/فوت برخوردار بود. پیشرانه ۳.۳ لیتری هم از توانی معادل ۲۴۲ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۲۶ پوند/فوت بهره می‌برد. پیشرانه کوچک‌تر به همراه دو گیربکس متفاوت ۵ دنده دستی و نیز ۴ سرعته اتوماتیک عرضه می‌شد، اما پیشرانه ۳.۳ لیتری، منحصراً با یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک عرضه می‌شد. هر دو پیشرانه، با گزینه‌های “دیفرانسیل جلو” و نیز “تمام چرخ متحرک” در دسترس خریداران خود قرار می‌گرفتند.
در سال ۲۰۱۰ میلادی، هیوندای سانتافه با ارائه دو پیشرانه کاملاً جدید، دستخوش تجدیدقوا و فیس‌لیفت شد. نسخه ۶ سیلندر و ۲.۷ لیتری جای خود را به نمونه‌ای ۴ سیلندر و ۲.۴ لیتری واگذار نمود. پیشرانه جدید از توانی معادل ۱۷۵ اسب بخار و گشتاوری معادل ۱۶۹ پوند/فوت بهره می‌برد. پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری هم جای خود را با یک پیشرانه ۳.۵ لیتری تعویض نمود. پیشرانه جدید از توانی معادل ۲۷۶ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۴۸ پوند/فوت برخوردار بود. هر دو پیشرانه جدید از کارایی بیشتری نسبت به نسخه‌های پیشین خود برخوردار بودند و در این میان، تا اندازه‌ای سیستم‌های انتقال قدرت این خودرو نیز دستخوش تحول شدند.

Hyundai Santa Fe 2011
Hyundai Santa Fe 2011
تریم‌ها و پکیج‌ها
هیوندای سانتافه نسل دوم در سه سطح متفاوت از تجهیزات و یا سه تریم مجزا عرضه می‌شد: GLS،SE و LIMITED. تریم GLS با پیشرانه کوچک‌تر عرضه می‌شد، در حالی که‌تریم های SE و LIMITED منحصراً به همراه پیشرانه قدرتمندتر V6 عرضه می‌شدند. هر یک از این تریم‌ها می‌توانست با ردیف سوم صندلی‌ها سفارش داده شود.

hyundai-santa-fe-13
سه دلیل برتر برای خرید (هیوندای سانتافه نسل دوم)
۱) توان مالی – همچون هر محصول ساخت هیوندای، این مدل بیش از همه بر روی بهای رقابتی خود مانور می‌دهد. شما می‌توانید نخستین مدل‌های هیوندای سانتافه را بدون مشکل چندانی با قیمتی کمتر از ۱۰/۰۰۰ دلار خریداری نمایید.
۲) قابلیت عملی – درواقع، ردیف سوم صندلی‌ها در این خودرو تنگ و کیپ است اما در عوض، از امتیاز صندلی‌های قابل‌انعطاف آن برخوردارید.
۳) گارانتی – شرکت هیوندای یک گارانتی ۵ ساله یا ۶۰/۰۰۰ مایلی (۹۶/۰۰۰ کیلومتر) را برای محصولات خود ارائه می‌دهد، همچنین یک گارانتی ۱۰ ساله یا ۱۰۰/۰۰۰ مایلی (۱۶۰/۰۰۰ کیلومتر) را نیز برای قوای محرکه این خودرو عرضه می‌کند. بنابراین احتمالاً شما می‌توانید یک سانتافه (نسل دوم) که هنوز تحت پوشش گارانتی باشد را پیدا کنید.

سه مشکل اصلی (هیوندای سانتافه نسل دوم)
۱) فراخوان‌های مکرر- هیوندای سانتافه نسل دوم، تعداد ۱۰ رشته از فراخوان را بر خود دیده است. حداقل موارد مربوط به این فراخوان‌ها متعلق به نسخه ۲.۴ لیتری و دیفرانسیل جلوی این خودرو، و نیز گیربکس‌های اتوماتیک مدل‌های ۲۰۱۰ به بعد آن بود. گیربکس اتوماتیک این خودرو مستعد آسیب دیدن است و می‌تواند موجبات اتلاف توان موتور را فراهم آورد.
۲) فراخوان‌های ذکر شده مختص سانتافه‌های مدل ۲۰۱۰ هستند، اما برای سال‌های باقی مانده‌ای هم که این خودرو تولید شد، عمده مالکانش از افت توان موتور در آن شاکی بودند. تعداد زیادی از مالکان این خودرو یک رشته از شکایات را تسلیم سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) نمودند که در آنها از خرابی مکرر این خودرو سخن رفته بود.
۳ ) مشکلات سیستم انتقال قدرت – در کنار فراخوان رسمی انجام شده، یک رشته از شکایات هم مکرراً به سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) ارائه شد که در آنها از تعویض ناملایم دنده در گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک این خودرو (پس از فیس‌لیفت) سخن رفته بود. ظاهراً به نظر می‌رسد که جعبه‌دنده مذکور برای تعویض دنده‌ها در حال تقلا و کشمکش است (به قول عامیانه: در حال دست و پا زدن است).

پیش از خرید خودرو
ممکن است که خرید یک هیوندای سانتافه نسل دوم یک گزینه وسوسه‌انگیز باشد، زیرا شما احتمالاً قادرید نسخه‌ای از آن را با تخفیف بیشتری نسبت به رقبایی با سایز و قابلیتی مشابه پیدا کنید. اما یادتان باشد که در زمان درج این مطلب، اسناد دولتی از ۹۰۰ فقره شکایت از این خودرو رونمایی کرده است. بر اساس این شکایات، به نظر می‌رسد که هیوندای سانتافه (نسل دوم) از یک سری مشکلات کیفی در رنج است که برخی از آنها در نوع خود خطرناک است. یک شکایت مشترک که در میان تمامی مالکان مدل ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ این خودرو (مدل‌های پیش از فیس‌لیفت) صورت پذیرفت آن بود که گیج بنزین این خودرو همیشه نمی‌تواند میزان واقعی سوخت باقی مانده در باک را نشان دهد. معمولاً کمپانی هیوندای به رفع این مشکل تحت پوشش گارانتی می‌پرداخت. خرابی و یا از کارافتادگی موتور هم یک شکایت شایع میان مالکان مدل‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ این خودرو بوده است.

Hyundai Santa Fe 2011
Hyundai Santa Fe 2011
ختم کلام
فروش هیوندای سانتافه از سال‌های ۲۰۰۷ الی ۲۰۰۹ میلادی، به سبب فراخوان‌های مکرر سقوط نمود. البته بخش عمده شکایاتی که از ناحیه مالکین این خودرو صورت پذیرفت مسائل جدی نبودند. با توجه به این نکته که چه تعداد از مشکلات مشترک توسط مالکین این خودرو گزارش شده است، احتمالاً بهتر است به خرید هیوندای سانتافه دست دوم فاقد پوشش گارانتی اقدام نکنید. سانتافه‌های مدل ۲۰۰۹ میلادی و یا قدیمی‌تر، قبلاً از گارانتی خارج شده و یا به‌زودی خواهند شد. به یاد داشته باشید حتی اگر شما یک وسیله نقلیه تحت پوشش گارانتی را هم خریداری نمایید، هیچ تضمینی نیست که مشکلات بالقوه در خودروی‌تان مورد رسیدگی و توجه قرار گیرد؛ نخست به این دلیل که دپارتمان سرویس فروشنده نیاز به تکرار یک مشکل دارد (تا فراخوانی صورت دهد) و برخی از مالکان می‌گویند که به دلیل طبیعت پراکنده مشکلات، این عملی دشوار است.

منبع: AUTOGUIDE

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. American and japan

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (199 ديدگاه)

    البته ماشین پر خرج و پر استهلاکیه.اگر قرار باشه 120 میلیون پول بدم ترجیح میدم پرادو جی ایکس بگیرم.یا اریون.یا تیانا.یا کمری 2012و…
    و اگر قرار باشه 80 تومن پول بدم؛ آزرا یا کمری میگیرم.به نظرم سانتافه ای که 80 تومن پولش باشه ارزش خرید نداره.چون بعدا حساب کنی میبینی به پات 90 تومن در اومده دست کم.
    ولی اگر تمییزش گیر بیاد ارزش خرید داره.تجربشو داشتم
    کلید ها و دکمه های روی داشبورد یکی دوتاشون افتاد و گم شدن و گیرم نیومد دیگه.یا abs قطع شد.موتور هم این اواخر صدایی توش افتاده بود که فروختمش زیر قیمت.ولی جدا از هزینه هاش از نظر سواری و قدرت و سرعت و اینجور چیزا ماشین خوبی بود.به خصوص در برابر سورنتو های هم سن خودش!!!

    موافقم 1
    مخالفم 7
    1. سامان اذری

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      ولی در کل ماشین خیلی خشکی هست تو سفر هایی طولانی ادم خیلی کلافه میشه
      به نظر منم ارزش خرید ان چنانی نداره

      موافقم 1
      مخالفم 7
  2. علیرضا سی بی

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (90 ديدگاه)

    والله من که یه بار نشستم توش خیلی خشک بود نسبت به هم رده هاش ولی این خارجی ها چه دغدغه هایی دارنا..مثلا مصرف سوخت درست نشون نمیده دلک دلک پا میشن میرن شکایت…والله ما دیروز رفتیم خیار بخریم شده بود کیلویی 3/400 تومن!!!تو قیمت خیار گوجه موندیم
    در کل ماشین دست دوم تو ایران خیلی خطرناکه…دور رنگ و به جای اتاق پلمپ میفروشن یا کیلومتر رو میارن پایین و هزار تا کار دیگه…ولی اگه تونستین از فامیلی آشنایی بگیرین که حداقل خودتون از قبل رو صاحب ماشین و خود ماشین شناخت داشته باشین
    با احترام

    موافقم 1
    مخالفم 3
  3. بهنام طیبی

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    سانتافه ماشین جادار و خوبیه.

    موافقم 8
    مخالفم 0
  4. نوید جهرمی

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    برای خرید ماشین کارکرده ب غیر از جاچنی ها ب بقیه اعتمادی ندارم.
    حتی اگه کیفیتشون خوب باشه اما خرجشون بالاست.
    ی بدی یا شاید خوبی که برای خودروهای کارکرده درکشورمون داریم اینه که افت قیمت زیادی ندارن و خودرو کالای مصرفی محسوب نمیشه.
    یکی از اقواممون پرادو و پارس ای ال ایکس و نیسان پیکاپ داره. خرج پرادوش از همه کم تره. میگه خرجش از زانتیا و پارس ای ال ایکس برام کمتر بوده و قطعاتش هم ارزون تره.ماشین کارکرده فقط جاپنی.

    موافقم 2
    مخالفم 3
  5. saeid

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    منم نظر برای خرید ماشین کارکرده فقط رو ژاپنی هاست.

    موافقم 1
    مخالفم 3
  6. علي

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    در کل به نظر من هیوندای ماشیناش نسبت به قیمت خیلی خوبه و اصلا این تبلیغات و شایعات رو نمیپذیرم. در ضمن شرکت هیوندایی فروش جهانی خیلی بالایی داره و در خود اروپا خیلی قبولش دارن. ما ایرانیها فقط بلدیم بنا به دلایل خاص ( مادی) که خدا داند تبلیغ ماشین دست دوم ماشین زیر پامونو بکنیم تا خدایی نکرده بازارشو از دست نده. ماشینهای هیوندا ما بین ژاپنی و آلمانیه از نظر طراحی و روند خوبی رو در پیش گرفته .

    موافقم 9
    مخالفم 0
  7. شهاب

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ماشینی که خیلی از عمرش بگذره و کارکرد بالایی داشته باشه چه آلمانی و ژاپنی و چه کره ای خریدش ریسک بالایی داره و وضعیت سلامتش به شدت به نحوه استفاده مالک یا مالک های قبلی بستگی داره!!
    یکی از دوستان بنده کمری مدل 2009 خریده و واقعا از خریدش پشیمونه! یکی از ایرادهای بزرگی که پیدا کرده مشکل گیربکس بود به طوری که مجبور شد کلا گیربکس ماشینو عوض کنه! بعد از مدتی هم جلوبندی ماشین مشکل پیدا کرده. انگار یه جورایی ماشینو سرهم بندی کرده بودن و به این بنده خدا قالب کردن!

    موافقم 3
    مخالفم 0
  8. احمد باقری

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ولی باید قبول کرد که از نظر کارایی و هزینه و مشکلات کمتر، ماشین ژاپنی بهتره. البته هیوندای هم خیلی پیشرفت کرده، ولی هنوز هم فاصله داره.

    موافقم 2
    مخالفم 4
  9. genius

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    “شما می‌توانید نخستین مدل‌های هیوندای سانتافه را بدون مشکل چندانی با قیمتی کمتر از 10/000 دلار خریداری نمایید.”
    با قیمت امروز دلار میشه چیزی نزدیک به چهل میلیون اما تو بازار وانفسای این مرز و بوم پرگهر(!)دست کم باید چیزی نزدیک به دو برابر این رقم رو براش پرداخت کرد!!بالواقع که ما رکورد زدیم!!!!!

    موافقم 2
    مخالفم 0
  10. شاسی

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (104 ديدگاه)

    خرید خودروی دست دوم کار هر کسی نیست و نیاز به تجربه ی بالا در این زمینه داره.
    تشخیص خودروی خانگی تمیز از خودروی به قول معروف دوانده شده توی ایران به قدری مشکله که حتی به برند هم نمیتوان اعتماد کرد.
    چه بسا تویوتا پرادویی که چپ کرده و با صاف کاری استادانه به عنوان خودروی بدون تصادف فروخته شده و چه بسا هیوندای سانتافه ای مدل پایینی که از مدل های بالاتر بهتر نگه داری شده باشه و کاملا سالم باشه.
    همه اینا به تجربه ی خریدار بستگی داره، نکات ریزی توی تشخیص بدنه و سلامت فنی خودرو هست که اهلش میدونن.
    در کل اگر قصد خرید هر خودروی دست دومی دارید اطلاعات خود تون رو در مورد اون زیاد کنید،به سایت های بررسی و قیمت روز سر بزنید، از مکانیک ها و افراد باتجربه کمک بگیرید.
    و اینکه خودروی دست دوم هرگز به برند و اسم نیست و همش به نگهداری قبلی اون بستگی داره.

    موافقم 8
    مخالفم 1
  11. من كيم اينجا كجاس ???!!!!

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کمتر از ١٠٠٠٠ $$$ ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 1
  12. germany

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (52 ديدگاه)

    خرید ماشین دست دوم کلا ریسک بالایی داره و باید حواستو جمع کنی چون چیزی که زیاده دلال و کلاه برداره

    موافقم 1
    مخالفم 1
  13. erfan

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (237 ديدگاه)

    خیلی ریسکه تو ایران وارداتی دست دو بگیری
    من یه صاف کاریایی دیدم که دهنم باز مونده نمیدونم چجور رنگ میزنن که دقیقاً برق روز اول رو میزنه. اصلاً از روز اول بهتر میشه. حالا منی که این همه ادعا دارم تو شناخت ماشین میمونم تو تشخیص این صافکاریو رنگ. حالا یکی از اشنا های ما ماشینشو رنگ و صافکاری کردن. یارو اومد واسه خرید. دستگاه رنگ گذاشت. ضخامت اون قسمت رنگ شده دقیقاً برابر بود با بقیه جاها. من کف کرده بودم???❤️

    موافقم 2
    مخالفم 1
  14. امیرحسین

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (337 ديدگاه)

    والا من هربار گفتم که گیربکس کره ای ها گیج و منگ هست یا افت توان موتور بخصوص تو شتاب ثانویه تو کره ای ها بالاست بعضی دوستان مانند سپاه مغول به من حمله کردن
    حالا دست و پا زدن گیربکس و اشکالات فنی و کاهش توان موتور رو “auto guide” داره میگه
    بیشترین ایرادی که تو دست دوم های تویوتا دیدم اشکال تو سیستم برق بود و نه موتور و گیربکس.دوستان برای سربلند کردن کره ای هاشون بیخود به تویوتا انگ نچسبونند

    موافقم 1
    مخالفم 4
    1. سپهر

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      امیرحسین جان
      بدون شک خودروهای قدیمی تر کره ای هماهنگی گیربکس و موتور ژاپنی ها را نداشتند. اما در خودروهای جدید مشخصه خیلی رو این قضیه کار شده. نمونش هم توسان 2016 هست که مدل 2لیتری پایه شتابی بیشتر از نمونه های 2.4 لیتری نسل قبل داره( با وجود حجم و قدرت کمتر و وزنی تقریبا برابر). یا کانسومر ریپورتز که در گزارشات خودش از هماهنگی بسیار خوب موتور و گیربکس سورنتو جدید گفته. مشخصه کره ای ها در سال های اخیر بعد ازمباحثی چون طراحی و ایمنی بیشتر بر مسائلی چون کیفیت، راندمان موتور و هماهنگی موتور و گیربکس و….. متمرکز شدن. بلاخره کره ای ها هم دارن در بازار جهانی با انواع برندها رقابت می کنن و خیلی بهتر از من شما از این مسائل مطلع هستند. شما خواهشا اگر بدون تعصب برای مثال ساخته های سال 1952 کیا را با مدل های 2016 این شرکت مقایسه کنی متوجه میشی کیا به صورتی روش‌مند فعالیت خود رﺍ توسعه دﺍده و دائما در حال گسترش فروش در بازارهای مختلف دنیا بوده است.

      موافقم 0
      مخالفم 1
  15. رضا

    ۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بحث از ماشین های دست دوم کشیده شد به کیفیت کره – ژاپن ! به نظر من کره ای ها مسیر درستی رو پیش گرفتن و در چند سال آینده ، بهتر هم میشن . ایراد ژاپنی ها ، کم توجهی در به روز کردن خودرو ها هست . در هر صورت رقابات بین خودروسازها باعث پیشرفت میشه .
    بهترین پیشنهاد جهت خرید ماشین های دست دوم ، إیجاد یه مرکز تخصصی تست و آزمایش خودرو هست . مردم به راحتی گول ظاهر ماشین و حرفهای فروشنده رو میخورند .ولی یه متخصص تعمیر موتور و گیربکس که چند دقیقه وقت واسه تست ماشین بذاره ، خیال خریدارو راحت میکنه .
    ضمنا سانتافه های جدید ، خیلی نرم و راحتن ، فقط مواظب این پلیس های جاده ای باشین که از ١-٢ کیلومتری رو شما زوم میکنن که نگهتون دارن !
    ” آقا میدونین سرعتتون چقدر بود ؟ خیلی بالا ! داشتی ١٢۵ تا میرفتی …

    موافقم 0
    مخالفم 1
  16. مهدي

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر بنده با توجه به حدودا پولی که تو بازار ایران مجبوری پرداخت کنی ماشین خوبیه من ٣ سال داشتم ازشم راضی بودم

    موافقم 1
    مخالفم 1
  17. پوریا امینی

    ۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من چند ماهیه سانتافه 2007 گرفتم. قطعا ماشینی که 9 سال دویده خرج های خاص خودش رو داره مگر اینکه بگردی یه اس پیدا کنی که مگه چند درصد ماشین ها همچین شرایطی دارن تازه اگه هم باشه که بقیمت نمیده وکلی میکشه روش خب همین رو واسه ماشین خرج کن میشه عروسک (منظورم موتوری ماشینه نه ظاهرش ). اگه این ماشین ها خیلی خوب و معمولی سالی 25 هزارتام راه رفته باشه میشه حدود 230 هزارتا. بنظر من اگه ماشین رو بقیمت بگیری و کمی براش خرج کنی این ماشین ها نسبت به ماشین های چینی خیلی بهترن من که همین کار رو کردم و فعلا که ازش راضیم. جدای این بحث ها قدرتش فوق العادس از لحاظ ابهتش هم به اندازه ماشینهای روز شاسی بهش توجه میشه و انگار سانتافه از دید مردم قدیمی نمیشه
    در اخر حرف دوست عزیزمون رو تایید میکنم بیشتر از سال عمر و کیلومتر ماشین به نحوه استفاده از ماشین و نوع نگهداری ماشین ربط داره .

    موافقم 7
    مخالفم 2
  18. سعید -خ

    ۱۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت تمامی دوستان عزیز و بزرگوارم.نظر من اینه که سانتافه چرخش می ارزه به کل ماشینهای چینی.و صد البته از نظر کلاس و زیبایی و شکیل بودن قابل مقایسه نیست.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  19. وحید

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان گل
    بنده حدود 90 تومن پول دارم و میخاستم اسپورتیج 2010 بگیرم ک یکی از دوستام پیشنهاد کرد برو ی سانتافه 2008 بخر حالا دوستانی ک تجربه داشتن این ماشین رو دارن مشاوره بدن ببینم کدوم رو بخرم بهتره
    ممنون از شما
    یاعلی

    موافقم 1
    مخالفم 1
  20. علي

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من ٢٠ ساله تو کاره ماشینم و عاشقه ماشینا با حجم موتور بزرگ.دوستان تو اینکه ماشین تمیز پیدا کنی بحثی نیست.اما بین بنز بی ام و و کادیلاک و دوج که داشتم البته خارج از ایران فقط یه ماشینه که خوب جواب میده و طوله عمرش زیاده فقط تویوتاست.این ماشین مرگ نداره و همیشه میشه زنده نگهش داشت

    موافقم 0
    مخالفم 1
  21. علي

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اگه خودرو میگیرید با بیش از ٨ سال عمر سراغ ماشینهای دیگه نرید واقعا اذیتتون میکنه پیشنهاد من تویوتاست

    موافقم 1
    مخالفم 1
  22. محمد

    ۲۲ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان سلام
    بنده سانتافه 2007 دارم و حدود یک سال هستش دارم استفاده میکنم حقیقتا این خودرو نسبت به نیو فیس اپشن های بیشتری داره و با وجود اینکه حدود 9 سال از کارکردش میگذره ناراضی نیستم فقط خواستین بخرین ماشین چپی و تصادفی نباشه چون اتاق اگر ضربه دیده اساسی باشه براتون دردسره از لحاظ موتور هم چه تویوتا باشه یا هر خودروی دیگه در هرصورت بعد از 7 یا 8 سال کارکرد یه تعمیر اساسی نیاز داره که برا سانتافه حدود 7 تومن براتون اب میخوره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  23. حسن

    ۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام به همه دوستان که نظرات گوناگونی در خصوص خرید خودرو دست دوم ارائه دادن بنده در پی خریدیک خودرو دست دوم درحدود 100 تا 110 میلیون تومن می گردم حال از شما دوستان در این خصوص کمک می خوام که کدام برند را خریداری کنم و در خریدش چه نکات مهمی رو مد نظر قرار دهم . با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میر کمال

      ۲۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      به نظر من اگه سواری میخوای سوناتا یا کمری خوبه و یا اگه شاسی بلند میخوای به نظر من به مدل و اسمش و امکاناتش زیاد توجه نکن فقط اینو در نظر داشته باش که اذیتت نکنه و الا اگه پدادو هم بخری و اذیتت کنه ارزش نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. احمدی

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من درخرید ماشین سانتافه خیلی بررسی کردم .وقتی با تعمیرکار فنی مشورت کردم گفت سانتافه 2700سی سی بخر هم هزینه اش وهم استهلاکش از3500 سی سی کمتر است.بهر حال یک 2009 کم کارکه 57000 کارکرده بود وداخلش وبیرونش بسیارنو بود حتی لاستیک فابریکش نود.بدون درنگ خریدم وتا الآن که 78000 کارکرده بسیار راضی هستم وتا180تومان خریدن ندادم چون همان تعمیرکار گفت اگربفروشی محالست مثل این تمیزی پیدا کنی ومن منصرف شدم.مسافرت که رفتتم خیلی راحت بود وشتاب خوبی داشت

    موافقم 6
    مخالفم 1
  25. حجت

    ۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام وقت همگی بخیر
    ازنظرات شما کلی استفاده کردم
    بین ١۵٠ تا ١٧٠ پیشنهاد میکنید چه ماشینی بخرم سانتافه ٢٠٠٧ / آزرا ٢٠٠٨/ سوناتا ..
    خیلی ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. سامان

    ۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یکی از بهترین انتخابهای دست دوم ، همین سانتافه۲۷۰۰ مدلهای ۲۰۰۷و۲۰۰۹و۲۰۰۸ است،من هم قبلا داشتم و راضی بودم
    دلیلش اینه که اون زمان سریهای اولش بود و برای کسب اعتبار و بازار جهانی ، ماشین با کیفیتی با طراحی در آلابامای آمریکا ساختند و در رقابت با هم رده هاش مثلا پرادو و سورنتو و مورانو ، در بازار جهانی فروش بالاتری داشته و داره
    اون سانتافه که من به دوستم فروختم تازگی دوباره سوار شدم که پس از ده سال از ساخت هنوز مثل روز اولش بود ، پس دوامش مثل آلمانیها و آمریکاییها و ژاپنیهاست.
    ضمنا در ایران سانتافه اعتبار و معروفیت خاصی داره و موقع فروش راحت و سریع میفروشید

    موافقم 3
    مخالفم 1
  27. مهدی

    ۲۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.ایا هنوز از سانتافه راضییین.ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. اعظم

    ۲۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    میخام ال نود رو بفروشم سانتافه ۲۰۰۸ با کارکرد ۱۸۰ هزار بخرم آیا صلاحه لطفا نظراتتون رو بگید ممنون

    موافقم 2
    مخالفم 0
  29. مجتبی

    ۸ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    80 تومن ناراضی بودین ؟ با 2 میلیاردو 700 چطورین؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا