کیاهیوندای

سرمایه‌گذاری 3.1 میلیارد دلاری هیوندای و کیا در آمریکا

ظاهراً کیا و هیوندای جاه‌طلبی‌های زیادی برای برنامه‌های تولید خود در آمریکا دارند. کمپانی گفته که برنامه‌هایی برای سرمایه‌گذاری ۳.۱ میلیارد دلاری ظرف ۵ سال آینده در آمریکا داشته و دنباله‌روی کمپانی‌هایی چون فورد و جنرال موتورز در بحث تهدیدات دونالد ترامپ برای وضع تعرفه‌های سنگین می‌باشد.

hyundai-project-ioniq-lab
بخشی از این سرمایه‌گذاری دربردارنده‌ی کارخانه‌ای جدید خواهد بود که به‌صورت ویژه به تولید مدل‌های لوکس جنسیس خواهد پرداخت. کمپانی امید دارد تا سال ۲۰۲۱ تعداد ۶ مدل جدید را معرفی نماید. در این کارخانه همچنین شاسی‌بلند مخصوص بازار آمریکا نیز تولید خواهد شد. این میزان سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده ۵۰ درصد بیشتر از سرمایه‌گذاری ۵ سال گذشته‌ی کیا و هیوندای در آمریکا است. در دوره‌ی ذکر شده تنها ۲.۱ میلیارد دلار سرمایه‌ی شرکت در این آمریکا صرف شده است.

hyundai-tucson-night-sema-2
مدیرعامل هیوندای در مصاحبه‌ای که اوایل هفته با رسانه‌ها داشته گفته است:

ما انتظار داریم اقتصاد آمریکا بهبود یابد و به دنبال قول‌های ترامپ مبنی بر ایجاد ۱ میلیون شغل در ۵ سال تقاضاها برای خودروهای مختلف افزایش پیدا کند. ما به‌طور فعالانه معرفی مدل‌های جدیدی که تقاضای زیاد دارند را در دستور کار داریم.

Kia Cerato
اما هیوندای و کیا اولین کمپانی‌هایی نیستند که استراتژی سرمایه‌گذاری و تولید بیشتر را در نظر گرفته‌اند. اخیراً فورد برنامه‌های خود برای افزایش تولید در آمریکا را اعلام کرد. فیات کرایسلر نیز بیش از یک سال پیش گفت که سرمایه‌گذاری سنگینی را در تأسیسات تولید میشیگان خود انجام خواهد داد. تویوتا نیز به همین ترتیب توسط ترامپ تهدید به وضع تعرفه‌های سنگین بر کرولاهای تولیدی در مکزیک شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. فرزاد لاکچری

    ۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (119 ديدگاه)

    کیا و هیوندای واقعا دارن گل میکارن آفرین بر این دو درد و بلاتون بخوره تو سر بعضیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Parker

    ۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    آفرین به این 2 خودروساز دوست داشتنی آسیایی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسین

    ۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (419 ديدگاه)

    چرا از هیوندا آزرا ( گرنجور) خبر یا تاریخ عرضه ای نمیگذارید ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Madjid911 GT2

      ۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      عشق گرنجور کُشت بچه های این سایت رو…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. احسان(احسان سابق)

    ۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    ترامپ اولین نفره که واقعا در برابر جهانی سازی ایستاده و ظاهرا حرف هایی که زده ظاهرا تاثیر خوبی حداقل برای امریکا داشته. باید ببینیم در آینده چه اتفاقی میوفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. sunmartin

    ۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    درود بر دوستان فهیمی که میدونند این دوشرکت معظم و پیشرفته آسیایی چقدر برای رسیدن به چنین جایگاهی سرمایه گذاری تلاش و کوشش شبانه روزی کردند همینطور بی جهت و بی خود نیست که شرایر و جی جی و حتی طراحان برتر انجین و گیرباکس و نیز جناب بنگل تمایل به کیا هیوندا و کار با این دوشرکت دارند خوشبختانه بالاخره شرکتی در جهان وجود داره که محافظه کار نیست و میخواد تابو ها را پشت سر بگذارد این حجم عظیم سرمایه گذاری و نیز کارخانه بسیار مدرن کیا در امریکا که اکثر واحد های فنی و تست و آزمایش را در بردارد نشان از جهش کره ای ها و بخصوص دو برند محبوب کیا و هیوندای است در حالیکه ما در ایران نشسته ایم و از محولات این دو شرکت ایراد میگیریم و برخی از کاربران پا را فراتر نهاده و محصولات با کیفیت این دو را با چینی ها مقایسه و در نهایت نتیجه گیری هم میکنند که جای بسی تعجب دارد دوناد ترامپ با اولتیماتومی که به شرکت ها داد راه را برای جذب سرمایه ببشتر در آمریکا و بهبود بازار کار و وضع معیشیتی مردم هموارد کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا