هیوندای

هیوندای سوناتا 2013 هیبریدی

با انتشار اولین تصاویر از مدل ۲۰۱۳ سوناتای هیبریدی، هیوندای معتقد است که تفاوت این هیبریدی نسبت با مدل های قبلی اش (که از ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲ تولید می شد) مثل تفاوت از زمین تا آسمان نیست! بلکه بهبود اجزای فنی این خودرو که هیوندای با شعار “حداکثر کارایی” به سراغ آنها رفته به خودی خود بهانه خوبی دست کره ای ها داده تا یکبار دیگر برای رقابت با هیبریدی های مطرح جهان آماده شوند . . .

2013 Hyundai Sonata Hybrid
۲۰۱۳ Hyundai Sonata Hybrid

پیشرانه سوناتای هیبریدی شامل یک موتور الکتریکی باقدرت ۴۷ اسب بخار (۷ اسب بیشتر از مدل های سابق)، پکیج باطری های لیتیوم/پلیمری با توانایی تولید ۶۳ اسب بخار و خروجی ۲۷۰ ولت و نهایتا یک موتور ۲.۴ لیتری بنزینی چهار سیلندر Theta II است که مجموع قدرت این سوناتا را به ۲۰۶ اسب بخار می رساند.

پکیج باطری ها نسبت به سابق هم ۲ کیلوگرم سبکتر – و به ۴۰ کیلوگرم رسیده – و هم توانایی ذخیره کردن انرژی در آنها افزایش یافته؛ یکی از اثرات کاهش حجم این پکیج، افزایش گنجایش محفظه بار عقب از حدود ۳۰۳ به ۳۴۳ لیتر است. بهینه شدن سیستم بازیابی انرژی ترمزها و همچنین کاهش تلفات انرژی در گیربکس شش سرعته SHIFTRONIC هیوندای هم به نوبه خود توانسته اند زمان رانندگی در حالت تمام الکتریکی را افزایش دهند. اما یکی از ویژگی های بسیار خوب سوناتای هیبریدی ضریب درگ ۰.۲۴ آن بوده که حتی نسبت به برخی سوپراسپرت ها مانند پورشه ۹۱۱GT2 RS با ضریب ۰.۳۴ و یا نیسان GT-R با ضریب درگ ۰.۲۷ هم پائین تر است.

2013 Hyundai Sonata Hybrid
۲۰۱۳ Hyundai Sonata Hybrid

و اما به سراغ مصرف سوخت این خودرو برویم که ۶.۵ لیتر در سیکل شهری، ۵.۸ لیتر در سیکل جاده ای و ۶.۲ لیتر در سیکل ترکیبی اعلام شده؛ اگر این اعداد را با مدل های سابق مقایسه کنیم خواهیم دید که به ترتیب ۰.۴ و ۰.۲ و ۰.۳ لیتر کاهش یافته اند. هیوندای برای مدل های ۲۰۱۳ این هیبریدی مواردی مانند سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم کمکی ترمز به همراه توزیع کننده نیروی ترمز، پشت سری های فعال، دو ایربگ برای سرنشینان جلو در کنار ایربگ پرده ای دو طرف، رینگ های ۱۶ اینچی، LEDهای مخصوص روز، مه شکن های جلو، زه های کرومی اطراف بدنه، نمایشگر ۴.۲ اینچی و … را بصورت استاندارد عرضه می کند که قیمت پایه ای آن را برای بازار ایالات متحده به ۲۵,۶۵۰ دلار و البته بدون مالیات ۷۹۵ دلاری می رساند.

2013 Hyundai Sonata Hybrid
۲۰۱۳ Hyundai Sonata Hybrid

اما اگر خوهان امکانات بیشتری هستید باید به فکر مدل های سوناتا لیمیتد باشید که با قیمت پایه ای ۳۰,۵۵۰ دلار مشخصه هایی مانند روکش چرمی برای فرمان و اهرم دنده، سیستم گرمایشی صندلی های عقب، سیستم راهیابی با نمایشگر لمسی، دوربین عقب، سیستم پخش ۴۰۰ واتی Infinity ، سقف پانوراما، رینگ های ۱۷ اینچی و آینه های حساس به نور دارند. هیوندای برای همه سوناتاهای هیبریدی خود ۵ سال یا حدود ۹۶,۵۰۰ کیلومتر گارانتی اصلی و ۱۰ سال یاحدود ۱۶۱,۰۰۰ کیلومتر گارانتی پیشرانه درنظر گرفته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. JINPACHI

    ۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (251 ديدگاه)

    ایران و کره جنوبی با هم شروع کردن ولی انها کجا و ما کجا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ناشناس

      ۲ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اصلاح میکنم کره بعد از ما شروع کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. behrooz

    ۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    لطفا برید یه سر به تعمیر گاهها بزنید که این کیا و هیوندای چقدر پر استهلاکن. از کمکاش تا دیسکاش… فقط که به ظاهر نیست

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. علی

    ۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    جناب slr722!!

    حرف شما رو اصلا نمیشه باور کرد!!!!

    اینو تو بهونه ای که تو پیچ تویوتا GT آوردی و زیر حرفات زدی همه دیدن !!!…..

    شما که از موارد مربوط به خودت اینجور طفره می ری چه طور درباره کیا و هیوندای – که خودت نداریشون و به گفته ی خودت می خوای برات بوق شو بزنم!!! – اینجور نظر می دی……

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. slr722

      ۴ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      چی میگی تو…
      باور نکن…
      من نیازی به باور تو ندارم…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سام*

      ۶ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (218 ديدگاه)

      علی جان ول کن حرفهای بعضی هارو که معلوم نیست چه سودی تو کوبیدن برندهای معروف خودروسازی دارند.اینم از حرفهای خنده دار بود که گفتن هیوندا یعنی کیفیت.هیوندای خوبه خیلی هم پیشرفت کرده اما هنوز تا اسم کیفیت و دوام میاد همه یاد یک برند برتر میفتن که احتیاجی به گفتن ما نداره همونطور که تبلیغات منفی روش اثر نداره.خوندم که دوستی ماشین های فرانسوی رو هم نسبت به کره ای ها بی کیفیت خونده بود.یادم وقتی هیوندای اکسل وارد شد پزو gl هم وارد میشد.شما الان نگاه کنید پژو gl دارن کار میکنن اما یدونه هیوندای اکسل هم نمیبینی.چرا چون ذاتا یه اسباب بازی 5 ساله بود.الان میگن وضع کره ایها بهتر شده ولی به ادعا نیست.اگه ما 20 سال دیگه یه ازرا 2011 دیدیم که هنوز داره را میره و دارای موتور وگیربکس هست ما هم میگیم بله هیوندا ماشین با دوام زده و جزو عاشقان سینه چاکش میشیم.خدایی هنوز تو خیابون ها داریم کارینا میبینیم یا بنز 280 یا کادیلاک مثل رخش.در اخر اینو میگم ماشین بازها عاشق ماشین هستن که با تمام وجود و حساسیت از برندهای مورد علاقشون لذت میبرن.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Dinel

        ۷ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (31 ديدگاه)

        سام عزیز من خودم هیوندا و کیا رو قبول ندارم ولی کره پیشرفت کرده و کیفیتش روز به روز بهتر شده این رو نگاه کن نه 20 ساله پیش

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. Mohammad

    ۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طراحی کیا بهتره یا هیوندای؟؟
    کیا+
    هیوندای-

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. slr722

      ۴ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      کیا تو طراحی خارجی بهتره…

      هیوندای تو طراحی داخلی…

      موافقم 1
      مخالفم 1
  5. جواد

    ۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    از جلو شبیه مزدا 3 جدیده

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. ابوالفضل

    ۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (51 ديدگاه)

    هیوندای ماشین های خوبی تولید کرده ولی یک مشکل که در اکثر خودروهاش دیده می شود مستقل نبودن طراحی که اکثرا شبیه برندهای معروفترند و مشکل دوم کمک های این خودروها هستش که ضعیف هستن ومشکل سوم مصرف بالای این خودروها هستش.ولی در کل خودروهای خوبی هستن برای 5سال. خودم از طرفداران آزرا گرنجور هستم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. elliot

    ۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (37 ديدگاه)

    چقدر این مدلش بی ریخته

    موافقم 2
    مخالفم 0
  8. نادر

    ۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    دوستان همتون دارید در مورده کمپانی هایی صحبت میکنید که دارن راه پیشرفت رو پیدا میکنن پس نمیتونید بگید خیلی ضعیف دارن عمل میکنن و ماشین هاشون نقص داره و داغونن
    این کمپانی ها مثال بارز از کمپانی تویوتا هستن میدونید چرا الان دلایلشو خدمتتون عرض میکنم :
    زمانی تویوتا ماشین هایی میزد که خیلی مشکلات داشتن ( همه میدونن و نمیتونین هم انکارش کنین ) ولی به مرور زمان این مشکلات رو برطرف کرد و رو آوورد به طراحی های زیبا برای تولیداتش ( هنوز تا هنوزه کمری سری دوم با اون چراغ های شبیه آ خودش به نظرم زیباترین و پر ابهت ترین ماشین هستش که تو رنج قیمتی خودش تولید شده )
    ولی الان تویوتا تو طراحی خیلی داره ضعیف عمل میکنه حتی اون برند لوکسش به نام لکسوس (به استثناء لکسوس ال اف آ )ولی تو آپشن و راحتی و موتور و بدنه و خیلی چیزهای دیگه داره قوی عمل میکنه که تونسته همیشه مشتریانش رو با کیفیت نگه داره
    ولی کیا و هیوندا الان دارن با زیبایی و آپشن هایی که در ماشین هاشون میگذارن دل مشتریانشون رو بدست میارنو در بازار فروش خودرو جایگاهشون رو حفظ میکنن و در تلاش هستن بتونن کیفیت اتومبیل هاشون رو هم بالا ببرن (شما برید قسمت 4 تاپ گیر فصل جدید رو ببینین اتومبیل هاچ بک کیا با اون قیمت پایین آپشن پارک اتوماتیک داره )
    کیا و هیوندا سیاست جالبی رو در پیش گرفتن شاید نتونن از لحاظ کیفیت (مثل تویوتا)مشتری بدست بیارن ولی از لحاظ زیبایی و آپشن دل تمام مشریانشون رو بردن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. نادر

    ۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    پس نتیجه میگیریم شاید الان از لحاظ کیفیت هیوندا و کیا دارن ضعیف عمل میکنن ولی از لحاظ آپشن و زیبایی جز برندهای خوب دنیا هستن و در آینده ایی نزدیک خواهیم دید که این کمپانی به چه جایگاهیی بالایی خواهد رسید ( امیدوارم مثل تویوتا دچار ضعف در طراحی نشن )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. بهزاد

    ۵ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    کشور کره از نظر اقتصادی با gdp حدود 1000 میلیارد دلار نسبت به ژاپن که حدود 6000 میلیارد دلاره بیش از یک قدم فاصله داره! و شرایط اقتصادی و تکنولوژی این 2 کشور کمی متفاوت هست و در جهان بیش از 10 ها کمپانی مشغول تولید خودرو بیش از 80 میلیون در سال هستند و برای هر سلیغه ای چندین مدل خودرو وجود داره و دوستان کمی کم لطفی میکنند و فقط یک برند رو رغیب هیوندای و کیا میدونند و خودروسازان آلمانی و ایتالیایی و آمریکایی و چینی و هندی و برخی دیگر از ژاپن به غیر از تویوتا هم هستند که هم رخ دارن هم استایل و هم آپشن هم کیفیت! و پیشرفت کره ایها هم بسیار چشمگیره و به دنبال سهم بیشتر در بازار هستند که کاری سختی پیش رو دارن چون دیگران هم دارن تلاش میکنند و بیکار نیستند…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احسان

    ۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (113 ديدگاه)

    ایتقدر به این بدبخت ور رفتن که داره از ظاهر سوناتا خارج میشه داره میشه جنسیس خدا وکیلی عکس اول رو نگاه کنین کپیه جنسیس نیست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohammad

      ۶ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      چرا دقیقا لحظه اول که جلوش رو دیدم کاملا یاد جنسیس کوپه جدید افتادم اما (به نظر من) این اشکلال محسوب نمی شه شما الان برندهای معتبر رو هم ببینید بعضی از اتومبیل هاشون بسیار شبیه به هم هستند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. ebi

    ۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پیشرفت !! واسه کی واس منو تو !؟ کمتر پول بنزین بدیم ؟! کمترم یدکی بخریم ؟! چه نفعی واس اونا داره ؟ میدونید ۱۰۰ ساله پیش بیشتر ماشین برقی بوده تا فسیلی ؟ امید وارم حدس بزنید چه شد و میشود .
    http://www.youtube.com/watch?v=IENnSK8Q6nE

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ahmad

    ۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    شما که از طرفداری از هیوندای دم میزنین فقط یه بار اونم هر محصولی که از هیوندای که در اختیار دارین 2 ساعت متوالی باهاش در جاده خاکی پر از دست انداز رانندگی کنین بهتون میگم کیفیت یعنی چی؟ همینکارم با تویوتا یا لکسوس انجام بدین
    هیوندای تا تبدیل شدن به یه برند معتبر و قابل اعتماد راه طولانی در پیش داره یه ماشین فقط قیافه نمیخواد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. BIJAN

    ۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    slr722!

    دیدم گفتی خودت کره ای نداری. پس چطور به کیفیتشون ایمان داری!!!! ولی عزیز من سوناتا 2008 داشتم و لمس کردم که چقدر پر استهلاکه و الان تویوتا اریون 2010 دارم تازه می فهمم کیفیت و راحتی یعنی چه….

    و چطور آمار ملت ایران رو در آوردی که به کره ای ها حسادت می کنن!!!!!! اصلا چرا باید حسادت بکنن…
    شما همون به مک لارن بچسبی بهتره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. mohammad

    ۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    برای دوستانی که گفتن استهلاکش زیاده می گم اینو که من الان مدل 2012 رو دارم و نزدیک 40000 تا کارکرده (39000 و خورده ای) و تابحال کل هزینه ای که اضافی داشته تعویض روغن و فیلترهوا بوده که به نسبت یک ماشین با این قیمت هزینه هاش اصلا اصلا زیاد نیست
    مرسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. دانیال

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست عزیز 40000 کیلومتر که اصلا چیزی نیست و کارکرد زیادی حساب نمیشه من کیا سراتو 2010 دارم ولی واقعا ازش راضی نیستم نسبت به قیمتش .سواری که اصلا نداره سرعتشم تنبله تنها چیزی که داره طراحی فوق الاده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. محمد رضا

    ۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من مدل 2012 خیلی شیکتره اون خطوطی که روی درب ‌ها و گلگیر داره کلی برده رو قیافش واقعا دوست‌داشتنیه البته از لحاظ طراحی داخل اینچنینه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  17. masoudz99

    ۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    خیلی زشته

    واقعا ماشین رو داغون کردن با این طراحی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  18. محسن

    ۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (85 ديدگاه)

    هیوندای و کیا واسه طرفداراش! فقط مرسدس بنز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. امین

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    نسل قبلیش از این خشگلتره اما مطمعنا این از اون با کیفیت تره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  20. ali

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مطمئن باشین اگه ما 200سال پیشم تکنولوژی و فرهنگ استفاده این ماشینارو داشتیمو باقی کشورا نداشتن بازم الان مارو جا گذاشته بودن.
    چون شاهزاده جماعت به خوشگذرونیو عیاشیو بیخیالی عادت کردن.ما هم ادعامون میشه که ازنسل کوروش کبیریم.اون بزرگمرد جونشو گذاشت تا مارو به اینجا برسونه .ولی ما برا خوشحالیش چیکار کردیم!؟!؟هنوزم پیکان بهترین خودروی وطنیمونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. honda

    ۲۱ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واقعا متاسفم که باید برای خرید یه خودروی کره ای که 5 سال بیشتر عمر مفیدش نیست ( تازه اگه باهاش خوب تا بکنی )مبلغی بیش از 150 میلیون هزینه کرد. 

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. پ

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    خیلی ماشین زیبایی است ولی رینگاش زیاد جالب نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. نوید

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    اره مثل هواکشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  24. mamali

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدایی شما بگین چرا وقتی تو ایران میاد انقدر گرون میشه این چه وضشه اه اه اه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. M.N

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یه سوال دارم من حدود 150 ملیونی پول دارم که می خوام باش ماشین بخرم اما بین سوناتا 2013و توسان ix35 شک دارم شما میدونید کدوم بهتره؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. زرشک

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من کیفیت محصولات ایرانی از بنز و بی ام و هم بهتره
    هیوندا اصطحلاکش خیلی ضیاده. کیا هم حمین تور فقط پراید 151 رو عشقه واقعا مردم دارن به ایران خود_رو و سایپا ظلم می کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا