کیاهیوندای

فروش سالانه 8 میلیون خودرو توسط هیوندای و کیا

فولکس‌واگن تنها شرکتی نیست که به دنبال خلع تویوتا به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهان و سلطه بر بازار خودروی جهان است، بلکه جاه‌طلبی حتی به شرکت‌های کره ای نیز رسوخ کرده است و دیگر این شرکت‌ها را نمی‌توان با ۲۰ سال گذشته آن‌ها قیاس کرد.

Hyundai Grand Santa Fe
Hyundai Grand Santa Fe
هیوندای و کیا نیز با شتاب بیشتری نسبت به هر شرکت دیگری در حال توسعه بازارهای خود می‌باشند. این دو شرکت خواهر، اعلام کرده‌اند که به لطف فروش بیش از انتظار در بازارهای برزیل، چین و هند، مخصوصاً برای شاسی بلندهای توسان و سانتافه، در سال جاری پیش‌بینی فروش ۸ میلیون دستگاه خودرو را دارند.

2015 Kia Sorento
۲۰۱۵ Kia Sorento
در بیانیه هیوندای به هدف ۷,۸۶۰,۰۰۰ دستگاه در سال ۲۰۱۴ اشاره شده که در ده ماهه نخست سال تا ۶,۵۵۰,۰۰۰ دستگاه آن محقق شده است. بنابراین رسیدن به فروش ۸ میلیونی تا انتهای سال، کاملاً در دسترس می‌باشد.

Hyundai Grand Santa Fe
Hyundai Grand Santa Fe
Hyundai Grand Santa Fe
Hyundai Grand Santa Fe
Hyundai Grand Santa Fe
Hyundai Grand Santa Fe
در مقایسه با این آمار، باید فروش فولکس‌واگن را متذکر شد که در سال ۲۰۱۳ توانسته ۹,۷۳۰,۰۰۰ دستگاه خودرو را به فروش برساند و پشت سر تویوتا با فروش ۹,۹۸۰,۰۰۰ دستگاه قرار بگیرد.

2015 KIA Cerato
۲۰۱۵ KIA Cerato/Forte
KIA SPORTAGE 2014
KIA SPORTAGE 2014
با وجود فروش بی‌سابقه هیوندای و کیا، آن‌ها باید با یک عامل قوی‌تر نیز مبارزه کنند که نقطه ضعف تولیدکنندگان کره جنوبی در برابر تولیدکنندگان ژاپنی است و آن هم ارزش تضعیف شده ین در برابر دلار می‌باشد که قدرت رقابت در قیمت‌گذاری را برای برندهای ژاپنی آسان‌تر می‌سازد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵۶ دیدگاه‌ها

  1. 4MATIC

    ۱۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    این نشون دهنده ی قدرت هیونداوکیادرطراحی وکیفیت و… هستش مثلا النترا هم به باشگاه1ملیونی ها پیوست یعنی به فروش 1ملیون دستگاه رسیداما کیفیت ولذت رانندگی ماشینای زاپنی یه چیز دیگس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. "Amir"

      ۱۲ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (728 ديدگاه)

      واقعاً ایولا دارن…

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. amin0sh

      ۱۲ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (33 ديدگاه)

      اینام مثل ماشینای چینی شدن. جذاب و تو دل برو ولی بی خود و بی کیفیت…

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. shahin

        ۱۲ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (266 ديدگاه)

        الکی حرف نزن کجاش بی کیفیته

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. me84

          ۱۳ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (1772 ديدگاه)

          امین جان من خودم ماشین ژاپنی دوست دارم اما ماشینای کره ای اگه بیخود و بی کیفیت بودن، کیا K900 نمیتونست از بنز کلاس S کابین ساکت تری داشته باشه.

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. امیرحسین

          ۱۳ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (30 ديدگاه)

          تو مملکتی که ته خودرو تولیدیش دنا هست میان خودرو کره ای کم سابقه رو که داره با سرعت سرسام اور پیشرفت میکنه مسخره میکنند! شما یک برند دیگه دوست دارید دلیلی بر بی کیفیت بودن نیست!

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. Ali

        ۱۳ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (29 ديدگاه)

        شرط میبندم شما تاحالا هیچ ماشین کره ای سوار نشدی که همچین جفنگی گفتی

        موافقم 1
        مخالفم 0
      3. mt amre

        ۱۳ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (81 ديدگاه)

        کره ایها نسبت به زاپن کیفیتشون پایینتره ولی بی کیفیت به هیچ وجه نیستند
        لطفا بدون اطلاعات صحبت نکنید همین الان تو ایران خودمون ماشینهای کره ای با ده سال کارکرد بدون هیچ مشکلی کار میکنند ، مطمئنا تولیدهای حال حاضر کره از ده سال پیش با کیفیت تر هستند

        موافقم 1
        مخالفم 0
    3. سجاد

      ۱۲ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (126 ديدگاه)

      فکر میکنم سال “حمایت از تولید ملی” بود که ایرانخودرو یکسری تبلیغات راه انداخته بود در رابطه با صادرات خودروهای ایرانی . . .
      خصوصاً رو بلاروس خیلی تاکید میکردن . . . اما بعداً گندش در اومد که کل خودروهای صادر شده در یکسال به بلاروس ، 500 تا هم نبوده!
      و چون گارانتی تعویض بی قید وشرط داشتن ، اکثراً برگشت خورده بودن!
      .
      و این در حالیه هنوز که هنوزه ، رنگ های غیر “سفید، مشکی، نوک مدادی” برای اکثر خودروهای ساخت داخل ، رنگ سفارشی محسوب میشن و باید براشون پول بیشتری پرداخت . . .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. iman

      ۱۲ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (92 ديدگاه)

      هیوندای و کیا ماشین های خوبی میزنن ولی هنوز به اصالت طراحی نرسیدن و هر سال جهر های مختلف میزنن و به سرعت دموده میشه مثلا اپتیما قدیم!

      علت فروش بالای ماشین های کره ای با وجود عدم قدمت و کیفیت بالا یا نکات خاص طراحی با مقایسه با رقبای آمریکایی ،انگلیسی و اروپایی ، فقط قیمت پایین اونهاست، همین

      مثلا گزارش سایت جی دی پاور در سال ۲۰۱۴ ، سوناتا و الانترا با ۱۷۸ امتیاز منفی جزو پر استهلاک ترین خودروهای بازار آمریکا پس از سه سال شناخته شدز یعنی بدترین

      موافقم 0
      مخالفم 1
    5. B-king

      ۱۳ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (182 ديدگاه)

      این نشون میده که خیلی خز شدن

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. E 36

    ۱۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (918 ديدگاه)

    تعصبی روشون ندارم ولی خدایی کارشون درسته KIA & HYUNDAI

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. shahin

    ۱۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (266 ديدگاه)

    خیلی پیشرفت خوبی داشتن خیلی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیر

    ۱۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    سانتافه گرند یه چیز دیگس صد افسوس که وارد نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمد

      ۱۲ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (381 ديدگاه)

      مطمین باشید کره ای ها تا ١٠ سال اینده صورت فولوکس واگن و تویوتا و فورد و جنرال موتورس رو به خاک میمالن
      فقط به واقعیت ها نگاه کنید و خودتون قضاوت کنید
      کره ای ها صاحبان اینده دنیای خودرو سازیند
      الان کیفیت کره ای ها بسیار بالاست و چیزی هم کم از بقیه نداره
      مرسدس و بی ام و و اءودی و …. که دارن پول برند رو از مشتری بی نوا میگیرن ژاپنی هام که طراحی هاشون واقعا مزخرفه به خصوص تویوتا و نیسان
      ولی کره داره با قیمت کمتر و امکانات بسیار عالی ماشین میده بیرون کمترین فراخوان و خرابی رو هم داشته
      اینده دست کره ای ها ست
      یک نگاه به کشور خودمون بندازید تو خیابون همش هیوندا و کیاست
      کولاک کرده

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. shahin

        ۱۲ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (266 ديدگاه)

        گل گفتی

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Farshad

        ۱۲ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (76 ديدگاه)

        داداش ! این که تو خیابون ما همش کیا و هیونداست دلیل بر خوب بودنشنون نیست ! تعداد کمی از ایرانی ها ماشین شناسن ! امیدوارم که منظورم رو گرفته باشی. البته من منکر پیشرفت کره نیستم و این پیشرفت واقعا قابل تحسینه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. joseph

          ۱۲ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (135 ديدگاه)

          من هفته پیش لندن بودم،کره ایی ها لندن گرفتن

          موافقم 1
          مخالفم 0
      3. AliZeus

        ۱۲ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (420 ديدگاه)

        بنظر من هم کره ای ها بزودی ژاپنی ها رو رد می کنن. ولی بی انصافیه که ماشین آلمانی رو فقط برند بدونیم..قطعا بنز، پورشه، بی ام و …عالی هستند…طبیعه بخاطر این عالی بودن پول بشتری بگیرند.

        موافقم 1
        مخالفم 0
      4. sepehr

        ۱۲ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        y negah b sabegheie khodrosazi bendazi mifahmi k kore kheyli monde b japane aln berese.
        on moghe k japan gt mizad kore dasht docharkhe mizad.rahe 60 sale ru nemishe 10 sale raft

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. joseph

          ۱۲ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (135 ديدگاه)

          شما تو کدوم دنیا زندگی میکنی،الان عصر عصرارتباط واطلاعات هر شرکتی بخواد روی هر موضوعی بخواد تحقیق کنه با سریعترین راه وارتباطی که باشرکتهای دانش بنیان بر قرار کنه میتونه به سرعت برسه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. lمحمد رضا توسلی

          ۲۷ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (3 ديدگاه)

          hآخه عزیزه من مگه تو تو گذشته زندگی میکنی , در ظمن باید بدونی که الان کره داره جت و تراست مدل بالا میزنه که مدل ایگل مستر اون از جت های امریکایی ایمن تره و دیگه نمیشه کره را با ژاپن مقایسه کرد در ظمن تراست پر سرعت ترین ماشین دنیاست کره ای ها هم جزو 3 کشور سازنده ی موتور اونن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. lمحمد رضا توسلی

          ۲۷ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (3 ديدگاه)

          اها راستی یادم رفت که بگم هیوندای داره روی ساخت موتور ابر جت تمرکز میکنه و طبق خبر کره دیسپلای خود دولت هزینه های فروشی اون رو تامین میکنه اما هیوندای و حتی پورشه که چند بار تلاش کرد موتور جت بسازه دیگه تو حوزه ی موتور سازی به گرد پای کره ای ها هم نمیرسن

          موافقم 0
          مخالفم 0
      5. مرتضی

        ۱۲ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (849 ديدگاه)

        چه دنیای کوچک و چه استدلال های ضعیف!! مرسدس و ائودی پول برند میگیرند و اون وقت هیوندایی و ………. بگذریم نظرت محترمه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      6. احسان آرسنالی

        ۱۲ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (1877 ديدگاه)

        بازهم فوران احساسات به خاطر خوندن یه مقاله و بازهم نوشتن کامنت از سر احساسات و طبق معمول توصیه همیشگی من(به هنگام احساساتی شدن قبل از نوشتن کامنت یک لیوان آب میل بفرمایید.)
        بزارید یه توضیح بدم با وجود اینکه دوستدار تویوتا هستم ولی به خاطر اینکه محل زندگیم از تهران دوره مجبورم کیا یا هیوندای بخرم تا خدماتش رو بتونم پیدا کنم و الان هم 2 ساله نتونستم پول یه اسپورتیج رو جور کنم پس از کره ای ها بدم نمیاد ولی برادر من این که کیا و هیوندای بیان پوز تویوتا و آلمان و اینا رو بزنند تخیلی تر از فیلم جنگ ستارگان هستش. فولکس واگن بیکار ننشسته که کیا بیاد بگذرتش

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مهران

          ۱۵ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (18 ديدگاه)

          اخه دوست عزیز اگه سن و سالی ازت می گذشت یادت می اومد این حرفهارو در مورد تویوتا و ماشین های ژاپنی هم می گفتن…و قبل ترش در مورد محصولات دیگرشون اما آیا سونی نتونست خیلی برندهای دیگر دنیا رو پشت سر بزاره؟ آیا الان سامسونگ نتونسته؟
          بد نیست قبل اظهار نظر کمی فکر کنیم یا کمی جستجو در اینترنت.مگه محصولات آلمانی ارثیه پدری ماست که تعصب به خرج بدیم؟؟ نه اونا بیکار ننشستن ما بیکار نشستیم و داریم ارد الکی میدیم. کره که بازارهای بسیاری شرکتهای خودرو سازی رو گرفت…منتظر چین باشید که غول بعدیه و ما همچنان نشستیم و ارد میدهیم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. lمحمد رضا توسلی

          ۲۷ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (3 ديدگاه)

          کاملا موافقم مهران جان این که ژاپن قوی بوده رو باید بزاریم کنار چون موفقیتی که انگلستان و اسپانیا در 300 سال استعمار بدست اوردن رو ژاپنی ها در 1000 سال و امریکایی ها در 200 سال و از همه مهم تر کره ای ها در 40 سال دوبرابر اون رو بدست اوردن

          موافقم 0
          مخالفم 0
      7. مجتبی(ساروی)

        ۱۲ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (551 ديدگاه)

        عزیز تو فکر کردی کمپانی های غول پیکری مثل تویوتا و جنرال موتورز و فولکس واگن همینطوری بیکار نشستن و دست روی دست گذاشتن تا هیوندا و کیا هرکاری دلشون خواست بکنن.کمپانی ای که بیش از 300000کارمند در دنیا داره مطمن باش یه شبه به اینجا نرسیده ودر ضمن اینقدرا هم که فکر میکنی بی دست و پا نیست .فکرکن کشور ژاپن به علت این که بتونه قیمت جهانی محصولاتش رو پایین بیاره اومده ارزش پول ملیش رو کاهش داده میدونی یعنی چی ؟؟؟؟ اونا این جوری کلشون کار میکنه ما هم تو کلاهبرداری و دزدی و چاپیدن هموطنامون
        یه داستان جالب شنیدم دوست دارم اینجا بیان کنم

        ایر انیهایی که به ژاپن برای کار رفته بودن یه دستگاهی بود (الان هم همه جای دنیا هست)شما سکه میندازی بهت قوطی نوشیدنی میده .اینا اومده بودن یکی از سکه ها رو برداشته بودن و با یخ از روی کپی میزدن مینداختن تو دستگاه و نوشابه میزدن تو رگ بعد از این که چند تا دستگاه سوخت ژاپنی ها شک کردن و بعد هم متوجه شدن و اون قضیه باعث شد کلی ایرانیو اخراج کردن حالا هی بگین ما 2500سال تمدن داریم ای بابا دلمون خوشه که کفتر حرمیم

        موافقم 0
        مخالفم 1
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۳ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود . احمد جاااااااااااااااااان ؟

      این چه حرفیه ؟؟؟؟؟

      المانی ها پول برند مگیرن ؟؟؟؟

      ژاپنی ها طراحیشون مذخرفه ؟؟؟؟

      از شما بعید بود .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۳ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        همه به فکر پیشرفتن . اما یک تصمیم غلط تورومیندازه عقب

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. یه پسر

    ۱۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    نوش جونشون

    بکارگیری هنر در صنعت و همکاری عاقلانه از سرمایه و تکنولوژی خارجی بدون من بلدم بلدم کردن حاصلش همین پیشرفت رو به دنبال داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. فرامرز

    ۱۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    فقط ۸ میلیون هیوندای و کیا تو سایت باما آگهی شده! خدایی وضع مالی ملت اون طور که مینالن هم بد نیست که این همه خودرو وارداتی با چند برابر قیمت مبادله میشه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Archi KHAN

      ۱۲ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (2165 ديدگاه)

      8 میلیون ؟؟!!!

      اشتباه نمیکنی دوست عزیز ؟!!!
      خوبه یه نگاهی هم به سایتی که میگی بندازی بعد اینجور قاطع بگی

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. مرتضی

        ۱۲ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (849 ديدگاه)

        صیغه مبالغه میدونی چیه؟؟! منظورش اینه خیلی تو ایران هست از این ماشینا

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. یه پسر

          ۱۲ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (1135 ديدگاه)

          والا بخدا از پایین شهر تا بالاشهر پر از ماشین های بالای 150 میلیون

          من موندم این همه کارآفرین صنعت گر و متخصص که اصلا هم دلالی و دزدی و کلاهبرداری قانونی یاد ندارن طفلکی ها چی جوری این پولا رو می آرن ؟؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. MjM

    ۱۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (718 ديدگاه)

    به این میگن مدیریت و آینده نگری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احسان(احسان سابق)

    ۱۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    کره ای ها واقعا عالی بودن اما الان باید با 3 تا 10 میلیونی دنیا رقابت کنن یعنی شرکت هایی که بزرگترین و قوی ترین شبکه فروش تو دنیا رو دارن و توی بازار چین و امریکا که اول بودن تعیین میکنه نفوذ بشدت زیادی دارن.همین الان وولکس واگن و جنرال موتورز روی برندهای لوکسشون سرمایه گذاری عظیمی کردن و تویوتا هم که داره ریشه خودش رو رشد میده طوری که انگار ماشین بادوام و به صرفه و کم مصرف و خانوادگی یعنی تویوتا.کره ای ها باید برندشون نماد بشه تا بتونن تا تا هیولا رو به خاک بمالن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. کیان

    ۱۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جناب همه به اندازه کافی توضیح دادن
    چند تا نکته بگم که درصد کمی اطلاع دارن :

    1-خط تولید تویوتا ، خط تولید پیشرو هستش ، یعنی چی ؟
    انبارداری نداره این خودرو ساز ، تنها خودروساز که این ویژگی و معدود شرکتهای دنیاس که خط تولسد پیشرو دراه

    2-کره به لطف حمایت ایالات متحده به اینجا رسیده ، نگاهی به طراحی شاسی بلند کیا بندازی مشهوده

    3-تکنولوژی بومی کره اصلا پیشرفته نیس ،همچنان صنعت مادرش وابسته هس

    آلمان ، آمریکا و …. اصلا این اجازه رو بهش نخواهند داد که بخواد حرفی بزنه

    بنز ، بی ام و ، آئودی پول برند میگیره ؟
    کیفیت یعنی بنز ، کم مصرف بودن یعنی آئودی ، بی ام و یعنی سلطان شتاب و هندلینگ و ….

    مردم ما عقلشون به چشماشونه که کره ای تو خیابونا زیاده

    موافقم 0
    مخالفم 1
  10. سام

    ۱۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (899 ديدگاه)

    با سلام

    در آینده ای نه چندان دور چند گروه خودروسازی به عنوان لیدر این صنعت بازار را در اختیار خود می گیرند و دیگر خودروسازان خواه ناخواه مجبور می شوند که برای بقای خودشون به نوعی با آنها همکاری کنند. مهمترین شان عبارتند از تویوتا، فولکس واگن ، فورد، گروه رنو- نیسان ، گروه هیوندای- کیا و جنرال موتورز و نیز گروه پژو- سیتروئن. البته خودروهایی که در بازارهای حمایتی تولید می شوند و یا نیز لوکس سازها را می توان تا حدی برکنار از این فرایند دانست. عامل دیگری هم که خیلی مهم است نقش پررنگ خودروسازان چینی در سالهای آینده است و اینکه تا چه حد و تا کجا می توانند در بازار دنیا پیشروی کنند و نحوه همکاری آنها با غول های این صنعت به چه سمتی خواهد رفت.بی تردید تا حد زیادی، سرنوشت برندهای معروف در این بازار عظیم رقم خواهد خورد. به طور مثال اخیرا شرکت فولکس واگن قرارداد همکاری خود را با خودروسازان چینی، به مدت 25 سال تمدید نموده است که خواه ناخواه بر آینده فروش این برند تاثیر فراوانی خواهد نهاد؛ زیرا در حال حاضر فروش این برند در بازار چین از مرز سه میلیون نیز عبور کرده است. موفقیت خیلی از برندها در آینده به توفیق شان در این بازار وابسته است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. محمدرضا ♥BMW♥

    ۱۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (290 ديدگاه)

    من خودم خیلی از طراحی این دو کمپانی خوشم میاد مخصوصا اپتیما نیو که خیلی خیلی خوشگله…اما همه چیز قیافه نیس با تحقیقاتی که من داشتم فهمیدم که ماشین های این دو کمپانی بدرد 1 سال استفاده میخورن و برای کسایی خوبه که بتونن ضرر تعویض ماشین رو بپردازند + میگن ماشینای حساسی هستن و اگر برای نگهداریشون خیلی وسواس به خرج ندی به مشکل میخورن بر عکس ماشین های ژاپنی و آلمانی که خیلی با جنبن…
    به هر حال این پیشرفت کیا هیوندای خیلی عالیه و امیدوارم بتونن کیفیت ماشین هاشونو به حداقل ژاپن…آلمان هم نه ژاپن برسونن.
    :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجتبی(ساروی)

      ۱۲ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (551 ديدگاه)

      اقای محمد رضا برادر خواهش میکنم نزن این حرفو اقا مردم پرایدو 405میخرن حداق دو سه سال فقط روغن موتور و اب رادیات میرزن توش اخ نمیگه حالا جنابعالی درمورد ماشینایی که با 100000تا 150000کیلومتر با 3تا 5سال گارنتی دارن صحبت میکنه که جزوه پرفروش ترین هان اقا پراید دوسه سال بی دردسر کار میکنه حالا شما میگی اینا فقط یه سال قابل استفادن نه عزیزم اصلا هم این طور نیست .بزرگترین مشکل ما ایرانیا افراط و تفریط و تعصبات بیجاست این صفت اجتماعیمون درست بشه نصف مشکلاتمون حله

      موافقم 1
      مخالفم 0
  12. امیر محمد

    ۱۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    هر چیزی سه نقطه داشته و داره نقطه شروع اوج و پایان به نظرم هیوندا و کیا دارن به نقطه اوج میرسن و بعد از اون پایان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. MOHAMMAD

    ۱۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    هیوندای و کیا به فرمولی رسیدند که حتی خیلی از خودروسازهای بزرگ هم به آن نرسیدند و آن هم فرمول همه پسند بودن است اونها خوب فهمیدند چطور خودرو را طراحی کنند که همه افراد در همه سنین زیبایی اونها را دوست داشته باشند و چشمشون را روی بقیه چیزها ببندند برای همین هم مدام طراحی شون را عوض میکنند چون میخواهند چهره خودروهاشون هیچ وقت از چشم نیفتد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. محمدMOHAMMAD

    ۱۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    هیوندای و کیا به فرمولی رسیدند که حتی خیلی از خودروسازهای بزرگ هم به آن نرسیدند و آن هم فرمول همه پسند بودن است اونها خوب فهمیدند چطور خودرو را طراحی کنند که همه افراد در همه سنین زیبایی اونها را دوست داشته باشند و چشمشون را روی بقیه چیزها ببندند برای همین هم مدام طراحی شون را عوض میکنند چون میخواهند چهره خودروهاشون هیچ وقت از چشم نیفتد….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدMOHAMMAD

      ۱۲ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (232 ديدگاه)

      ببخشید دو بار کلیک کردم نظرم تکراری شد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. babak

    ۱۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من 206 دارم مدل 90 که بیشتر قطعاتش چینیه تا الانم 152000 کیلومتر باهاش رانندگی کردم تا الان به جز قطعات مصرفی یک بار ماشینم هر چی استارت زدم روشن نشد که علت اونم ساییده شدن چرخ دنده سیفون بنزینش بود که 45000 هزار تومن خریدم و باطری سازم 30000 هزار تومن ازم گرفت و تا الان هیچ خرج دیگه ای برام نداشته.
    حالا شمایی که میگی ماشینای کره ای یک سال کار میدن یعنی به اندازه ماشینای سایپا و ایران خودرو هم نیستن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    قبل از 206 پراید داشتم باهاش 200 هزار کیلومتر رفتم و فروختمش که توی این مدت 3 بار رفتم زیر و بند سازی یک بار هم دیسک و صفحه عوض کردم و دیگه خز قطعات مصرفی برام هزینه دیگه ای نداشت.
    یعنی خودرو سازای کره ای به اندازه لگن سازای ایرانم نیستن؟؟؟؟؟؟؟
    خواهشا منطقی جواب بدید شمایی که میگید ماشینای کره ای یک سال کار میدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. نخود آش

    ۱۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (294 ديدگاه)

    بی ربطه. ولی میشه یکی یکم در مورد اسکودا بهم بگه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. مهدی

    ۱۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    اره بابا ما ایرانیها به قول بعضی ها عقلمون به چشممونه.وقتی همین هیوندا و کیا 180 میلیونی واسمون شده ارزو دیگه ما رو چه به بنز و بی ام و.مردم قشر متوسط زور بزنن پارس سوار میشن دوزارم نمی ارزه.از بس ماشین تکراریومزخرف داخلی دیدیم 4تا چینی اومد زوق زده شدیم.کیا و هیوندا وقتی سرمایه گذاری میکنن و البته زحمت میکشن به اینجا میرسن واقعا قابل ستایشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. محمد

    ۱۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (512 ديدگاه)

    منکه بااین اشغالا کره ای متنفرم مخصوصا هیوندایی خیلی مزخرفه بازم کیا
    البته نسبت به ماشینای داخلی حسابی قبولشون دارم

    موافقم 0
    مخالفم 1
  19. محمد مهدی

    ۱۳ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ما یه کیا کارنیوال داریم خداوکیلی کیفیتش عالیه. من سوار پرادو شدم x6 شدم … خداییش چیزی کم نداره. فقط پز اونارو نداره .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  20. زنده باد چین !!!!!

    ۱۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    لطفا مکرر نگید مردم ما عقلشون به چمشون زمانی این حرف درسته که همه کمپانی ها حضور داشته باشن و همه چی ازاد باشه!!!!!نگید دیگه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  21. sunmartin

    ۱۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    عجب حکایتی شده حکایت مردم ایران در همه موارد کارشناس هستند وضعیت جوی اقتصادی سیاست و خودرو و درمان و پوشاک و ظاهر افراد و ..عزیزان بنده مدت 8 ساله کیا ریو دارم خیلی ها ازمن میپرسند صدا داخل خودرو می آید باورنمیکنید اما ایزولاسیون این خودروی طراحی 2004 به گونه ای هست که با بستن پنجره ها به زحمت صدای اطراف در حین رانندگی شنیده میشه دز این سالها در تابستان سوزان و سرمای غرب کشور با 1 متر برف روی خودرو با تک استارت روشن شده هندلینگ عالی و واقعا بی دردسر بوده در اقوام افرادی بودند ک6 همزمان و یا 3 تا 4 سال بعد پژو 206 و ال نوت (مخصوصا مبگم نوت ،همون لوگان )خریدن و 3 الی 4 بار مشتری تعمیرگاه برای تعویض رینگ و شاتون و یا صفحه کلاچ و بلبرینگ های جلو شدند مشت نمونه خروار هست بتازگی با هزهر زحمت و قسط و وام جک جی فایو اتومات 1.8 خریدم در چند ماه رانندگی بدنه و اتاق تازه با ملاحظاتی که بعلت نو بودن خودرو داشتم به صدا افتاده کلید ها بک لایت ندارند مصرف بالاست ،غیر ممکن هست با یک تک استارت روشن بشه حتما دو بار استارت میخوره صدای زوزه باد به محض اینکه شیشه چند سانت مایین میاد داخل اتاق میپیچه و و و ..اما خودروهای کیا نوتورز و یا هیوندا واقعا با کیفیت هستند پسر عموی بنده یک سراتو 2000 داره واقعا میگم اینخودرو هیچ مشکلی نداره وقار و زیبایی در رستان هنرمند این طراح اصیل آلمانی جناب شریر در تمامی قسمت های خودرو موج میزنه ظا6ر ماسل (عضلانی )البته نه به مانند برخی خودروها با اقراق نمایی دلنشین به طراحی های هیوندا کیا و بخصوص کیا داده توجه شما را به این حکته جلب میکنم که به گفت6په کارشناسان حوزه های خودرویی اروپا و آمریکا پیشرفت کیا هیوندا فراتر از انتظار بوده طوریکه پیش بینی کردن در سال 2020 شرکت کیا موتورز به دوستداشتنی شرکت جهان تبدیل میشه دوستانی که اشراف دارند به زبان انگلیسی لطفا یرچ بزنید تا متوجه خیلی از حقایق در مورد کیا هیوندا بشید در کشور آلمان که تشریف ببرید اکثرا اسپورتیج سوار هستند خیلی جالبه که در کشوری که سرآمد خودروهای جهان هست و به نوعی آقای خودرویی جهان با داشتن دو شرکت عمده بنز و فولکس واگن و زیر مجموعه های اونها علاقه مردم به برند کره ای کیا و هیوندا مشهوده ،کاربری گفته بود که هیوندای النترا بیشترین استهلاک داره کاربر گرامی چرا جو الکی میدید النترا یکی هز بهترین برگ بدنده های هیوندا و محبوبترین خودروی این شرکت هست در همین مجله تصویری پدال 6 ماه پیش گذارشی مبنی بر تست سه خودروی سدان متوسط خانوادگی کیا سراتو ،هیوندای النترا و تویوتا کرولا برگذار شد به نقل از یک مجله معتبر اروپایی مقام خول از لحاظ کیفیت و خلاقیت و نوآوری کیا سراتو نیوفیس آورد ،این پیشرفت این طراحی زیبا و غیر تکراری و قیمت مناسب البته در خارج از ایران که استثنایی ترین بازار جهان داره به رشد این دو کمپانی مطرح کمک میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. علی

    ۱۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چقد آدم بیکار هست واقعا
    به جای دوا سر خودروسازهای کشورهای دیگه پاشین برین دنبال کار بگردین و مثل مردم کره سختکوش باشین .

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. دوست

      ۱۹ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز
      علاقه به خودرو و پیگیری اخبار مربوطه دلیل بر بی کاری نیست
      داخل ایران خیلی از کسانی که به عنوان کارگر و تکنسین مشغولند کارشون رو به خوبی انجام میدن
      این ضعف مدیریتی و عدم استفاده از امکانات بالقوه طراحان داخلی است که خودرو سازی ایران رو اینقدر ذلیل کرده , کشورهای کره جنوبی و چین خیلی بعد از ایران کار رو شروع کردند , ولی زمانی که ما سر لاحاف ملا دعوا میکردیم ! و کار رو زمین گذاشتیم اون ها فکر کار بودند , اگه خودروسازهای داخلی به جای سوء استفاده از بسترهای ایجاد شده به فکر آینده بودند شاید الان ما نیازی نداشتیم که به برندهای کره ای نگاه کنیم !
      و همچنان مدیریتهای غلط و رانتهای دولتی اجازه کار به بخش خصوصی را نمیدهند والا مطمئن باش که اگر امیدی باشه خیلی ها هستند که با کمال میل و عشق و علاقه کار کنند
      افسوس که این روال همچنان ادامه دارد و حکایت همچنان باقی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. shahab

    ۲۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (647 ديدگاه)

    در اینکه کره ای ها دارن خیلی خوب پیشرفت میکنن(که حقشونه چون تلاش میکنن) شکی نیست
    ولی تویوتا یه چیز دیگست که در عملکرد و راحتی یه سرو گردن بالاتره

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا