نیسانهیوندای

مقایسه هیوندای جنسیس و نیسان ماکسیما

در اینجا ما دو سدان بزرگ و دوست‌داشتنی V6 داریم که باوجود اشتراکات، دو فلسفه بسیار متفاوت از هم دارند. یکی آقای درجه‌یک قدیمی است، درحالی‌که دیگری پسربچه جدیدی است که تلاش می‌کند مسیر آینده خود را روشن کند. هر دو هیوندای جنسیس ۳.۸ لوکس ۲۰۱۵ و نیسان ماکسیما پلاتینیوم ۲۰۱۶ بسیار توانمند هستند، اما انتخاب بین این دو سدان، مطمئناً به اولویت‌ها و انتظارات شما بستگی دارد و ممکن است کار ساده و یا پیچیده‌ای باشد. درهرصورت ما در این بررسی می‌خواهیم به شما کمک کنیم.

Hyundai Genesis vs Nissan Maxima
Hyundai Genesis vs Nissan Maxima
ظاهر کدام یک بهتر به نظر می‌رسد؟
جنسیس و ماکسیما هرکدام روشی کاملاً متفاوت از زیبایی‌شناسی ارائه کرده‌اند. ازیک‌طرف، شما یک جنسیس دارید که بالغ‌تر شده و می‌خواهد به‌عنوان یک سدان محافظه‌کار، نظر مشتریان بالغ‌تر و محافظه‌کار را جلب کند. و پس‌ازآن از سوی دیگر، ماکسیما بسیار با شور و شوق در تلاش برای تکرار موفقیت‌هایش است، نیسان به معنای واقعی کلمه بسیار چشمگیر و عالی عمل کرده است. خطوط برجسته، کاپوت که تا جلوپنجره امتدادیافته جنسیس را زیباتر و هدفمندتر از گذشته کرده است و به لطف جلوپنجره بزرگ نمای جلویی آن ابهت بیشتری از ماکسیما به نمایش می‌گذارد. در مقابل نمای جلویی نیسان جذاب‌تر و مغرورتر و اسپورت‌تر از جنسیس است و ظرافت بیشتری در طراحی آن بکار برده شده است. خطوط برجسته در کناره‌ها و سقف شناور به زیبایی‌های ماکسیما افزوده است. اما جنسیس در کناره‌ها از خطوط صاف بهره برده و نمایی کاملاً محافظه‌کارانه دارد. عقب ماکسیما هم اسپورت‌تر از رقیبش است و در مقابل جنسیس نمای رسمی‌تری ارائه کرده است. از ماکسیما سال ۲۰۰۰ (مدلی که سال‌ها در کشورمان مونتاژ می‌شد) گرفته تا مورانو و تیانا نیسان بارها با زبان طراحی خود ثابت کرده که چطور می‌توان یک خودرو اسپورت، جذاب و درعین‌حال لوکس ارائه کرد.

2016 Nissan Maxima
۲۰۱۶ Nissan Maxima
2015 Hyundai Genesis 3.8
۲۰۱۵ Hyundai Genesis 3.8
چه کسی برنده این قسمت است؟ انتخاب برنده در این قسمت کاملاً سلیقه‌ای است. اما ازنظر من ماکسیما برنده این قسمت است من فکر می‌کنم ماکسیما بازهم موفق به ارائه یک چهره جذاب، اسپورت و لوکس شده است. نمای جلوی جنسیس ابهت بیشتری دارد اما همچنان در مسیر بلوغ است. نظر شما چیست؟

کابین کدام یک بهتر است؟
کاملاً مشخص است که این دو خودروساز در طراحی کابین هم دو نوع مختلف از مشتریان را هدف قرار داده‌اند. طراحی داخل جنسیس، کمی قدیمی به نظر می‌رسد. ساعت آنالوگ، چرم برنزه، و سطوح پلاستیکی به دمدِه بودن آن کمک کرده است. یکی از ناامیدکننده‌ترین قسمت‌های کابین جنسیس فرمان آن است که با مشاهده و لمس آن احساس ارزانی ایجاد می‌کند. به‌عنوان نقطه اصلی تماس بین راننده و ماشین، فرمان باید به‌طور قابل‌توجهی زیبا و باکیفیت طراحی شود. جنسیس، از فرمان لاغر و از جنس پلاستیک سخت با پوشش چرم مصنوعی بهره می‌برد. از طرف دیگر، فرمان ماکسیما زیبا به نظر می‌رسد و با ابهت و لوکس طراحی‌شده است. این دلپذیری، به دلیل وجود چرم ضخیم و زیبا به همراه دوخت دوست‌داشتنی است. اگر به سراسر کابین نگاهی بیاندازید بسیاری از اجزا سه‌بعدی به نظر می‌رسند. اجزای مورداستفاده در کابین ماکسیما مانند صندلی‌های چرمی با دوخت زیبا و استفاده از کروم و چوب در ادوات داخلی ازنظر بصری جذاب، لوکس و اسپورت هستند. جنسیس قطعاً در این بخش شانسی برای پیروزی ندارد.

2016 Nissan Maxima
۲۰۱۶ Nissan Maxima
2015 Hyundai Genesis 3.8
۲۰۱۵ Hyundai Genesis 3.8
یکی دیگر از معایب طراحی کابین جنسیس، قرار گرفتن کنترل سیستم تهویه، درست بالای کنترل حجم صدا است. این کاملاً اشتباه است زیرا در هنگام رانندگی جهت کنترل صدا، شما سهواً سرعت فن تهویه را تغییر می‌دهید. این دو همیشه باید ازنظر مکانی و اندازه باهم متفاوت باشند، و ماکسیما این نکته را هم به خوبی رعایت کرده است، درمجموع طراحی داشبورد آن کاربر پسندتر است. حتی کیفیت ساخت و جنس دکمه‌ها و کلید استارت در ماکسیما به‌طور قابل‌توجهی بهتر است. دکمه استارت جنسیس احساس پلاستیکی و کم‌ارزش بودن را منتقل می‌کند.

2016 Nissan Maxima
۲۰۱۶ Nissan Maxima
2015 Hyundai Genesis 3.8
۲۰۱۵ Hyundai Genesis 3.8
اما صندلی‌های جلو و عقب جنسیس راحت‌تر از ماکسیما هستند. عقب جنسیس فضای سر و فضای پای بهتری دارد و همچنین دارای فضای قابل‌استفاده‌تر برای حرکت است.

2016 Nissan Maxima
۲۰۱۶ Nissan Maxima
2015 Hyundai Genesis 3.8
۲۰۱۵ Hyundai Genesis 3.8
با تمام این تفاسیر ماکسیما قطعاً برنده این قسمت، است. فضای داخلی آن بسیار مدرن‌تر هست و حس لوکس بودن را به خوبی منتقل می‌کند.

مقایسه مشخصات

سدان‌های رقیب
2015 Hyundai Genesis Sedan
در مقابل
2016 Nissan Maxima
نام خودرو هیوندای جنسیس سدان ۲۰۱۵ برنده نیسان ماکسیما ۲۰۱۶
موتور ۳.۸ لیتری V6 ۳.۵ لیتری V6
توان ۳۱۱ اسب بخار جنسیس ۳۰۰ اسب بخار
گشتاور ۳۹۷ نیوتن متر جنسیس ۳۵۴ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته CVT
مصرف سوخت در شهر ۱۴.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ماکسیما ۱۰.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
مصرف سوخت در بزرگراه ۹.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ماکسیما ۷.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
شروع قیمت ۳۸۹۵۰ دلار ماکسیما ۳۳۲۳۵ دلار
قیمت مدل تست شده ۴۱۴۵۰ دلار ماکسیما ۴۰۶۸۵ دلار

کدام‌یک رانندگی بهتری ارائه می‌کنند؟

جنسیس به همراه یک موتور بنزینی ۳.۸ لیتری V6 توان ۳۱۱ اسب بخار و گشتاور ۳۹۷ نیوتن متر تولید می‌کند. این موتور قوی به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل شده است. به این ترتیب جنسیس در این بخش برتر است، رفتار آن بسیار شبیه به یک سدان عمل‌گرا همراه با پاسخ سریع در هنگام نیاز است و همواره نرم، راحت و بی‌صدا است. سامی (یکی از آزمایش‌کنندگان) می‌گوید:”جنسیس در جاده آرام‌بخش است. درواقع مانند لکسس کاملاً بی‌صدا نیست، اما به‌اندازه کافی احساس فراغت را ایجاد می‌کند، بدون اینکه بی‌اندازه بی‌صدا باشد. بسیار خوب و متعادل شده است. همچنین بسیار آرام است. ”

2015 Hyundai Genesis 3.8
۲۰۱۵ Hyundai Genesis 3.8
موتور بنزینی ۳.۵ لیتری V6 ماکسیما، توان ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۴ نیوتن متر تولید می‌کند. که به یک گیربکس CVT همواره آماده رانندگی اسپورت با تعویض دنده منظم است. CVT استفاده‌شده در آن واقعاً عالی است و ساکت‌تر و سریع‌تر از دیگر CVT هایی که من تست کردم است.

2016 Nissan Maxima
۲۰۱۶ Nissan Maxima
نیسان دوست دارد ماکسیما ۴ درب را به‌عنوان خودرو کاملاً اسپورت در نظر بگیرد، اما این ادعا اغراق‌آمیز است. مطمئناً، باوجود تنظیم سفت فرمان و موتور V6، این ماشین دارای رفتاری اسپورت است، اما در کل مانند یک ماشین کاملاً اسپورت رفتار نمی‌کند و واکنش‌پذیرتر یا سطح پایین‌تر از جنسیس هم نیست. درنتیجه سامی و من، هر دو بر این موضوع که نیسان خشک‌تر، است و فرمان اسپرت‌تر آن تابه‌حال بازخورد بیشتری از جنسیس که از یک تنظیم فرمان سبک‌تر بهره‌مند است، ارائه کرده و نسبت به آن ارجح است. هر دو خودرو احساس دقیق و سخت بودن را منتقل کردند.

2015 Hyundai Genesis 3.8
۲۰۱۵ Hyundai Genesis 3.8
جنسیس به‌صورت استاندارد تمام چرخ متحرک عرضه می‌شود، درحالی‌که ماکسیما دیفرانسیل جلو است. این موضوع به‌طور طبیعی، باعث می‌شود در جنسیس چسبندگی بیشتری احساس شود، و احساس اعتمادبه‌نفس بیشتری را در هنگام مانور ایجاد می‌کند. احساس پایداری که جنسیس در هنگام پیمودن پیچ‌ها به من القا کرد، شگفت‌زده‌ام کرد، چیزی که در ماکسیما کمتر دیده شد.

2016 Nissan Maxima
۲۰۱۶ Nissan Maxima
یکی از جنبه‌های منفی یک موتور بزرگ‌تر و AWD بودن جنسیس، مصرف سوخت بیش‌تر از ماکسیما بود. ما در دو خودرو رانندگی یکسانی در بزرگراه‌ها و شهر انجام دادیم، و در آخر میزان مصرف سوخت جنسیس ۱۳.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بود، درحالی‌که در ماکسیما، ۱۰.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر سوزاند.

2016 Nissan Maxima
۲۰۱۶ Nissan Maxima
برای داشتن رانندگی داینامیک جنسیس اعتمادبه‌نفس بیشتری ارائه می‌کند، اما با ماکسیما اختلاف زیادی ندارد.

ارزش خرید
از بین مدل‌های تست‌شده، اگرچه نیسان تجهیزات بهتری ارائه کرده، اما جنسیس کمی گران‌تر از ماکسیما است. دلیل اصلی این اختلاف قیمت، دو دیفرانسیل بودن جنسیس است. دوربین نمایش‌دهنده نقاط کور cameraOne ماکسیما یکی از بهترین تجهیزات آن است و یک دید وسیع ۳۶۰ درجه از هر آنچه که در اطراف خودرو قرار دارد نمایش می‌دهد. شما می‌توانید آن را با استفاده از یک دکمه فعال کنید و درزمانی که در حال دنده‌عقب گرفتن هستید به‌طور خودکار به دوربین عقب تبدیل می‌شود. جنسیس هم از یک دوربین عقب بهره می‌برد، اما در ماکسیما اطلاعات بسیار مفیدتر است. جنسیس با برخی از امکاناتی که در ماکسیما وجود دارد هم عرضه می‌شود، اما باقیمت بالاتر. شما باید برای تمام ویژگی‌های مشابه مانند کروز کنترل تطبیقی و تهویه صندلی‌های جلو، مبلغ بیشتری پرداخت کنید. خوشبختانه، هر دو از سیستم نظارت بر نقاط کور، گرم‌کن فرمان و گرم‌کن صندلی‌های جلو بهره‌مند هستند. یکی از قابلیت‌های جنسیس وجود گرم‌کن صندلی‌های عقب است که ماکسیما فاقد آن است.

2016 Nissan Maxima
۲۰۱۶ Nissan Maxima
2015 Hyundai Genesis 3.8
۲۰۱۵ Hyundai Genesis 3.8
ماکسیما در اینجا ارزش بیشتری برای خرید دارد، زیرا استانداردهای بالاتر و امکانات بیشتری را در این قیمت، عرضه می‌کند.

Hyundai Genesis vs Nissan Maxima
Hyundai Genesis vs Nissan Maxima
جمع‌بندی
هردوی این سدان‌ها چیزهای زیادی برای ارائه دارند و رقابت نزدیکی بین این دو است. هر دو دارای نقاط قوت و نقاط ضعف هستند. ماکسیما استایل برتر و فضای داخلی بهتری دارد و قابلیت‌های بیشتری را ارائه می‌کند، اما جنسیس تجربه رانندگی بهتری ارائه کرد و به نظر می‌رسد دو دیفرانسیل بودن آن این مقایسه را پیچیده کرده است.

به نظر شما کدام‌یک برتر هستند؟
[polldaddy poll=9091692]
منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

مهرداد فراهانی

مهندس صنایع و از علاقه‌مندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وب‌سایت های خبری دیگر در حوضه آی‌تی می‌نوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آی‌تی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.

مطالب مشابه

‫۹۶ دیدگاه‌ها

  1. mohammad

    ۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دوستان من یه سوال جدی دارم،دوستانی که با اعتماد به نفس تمام میان نظر میدن که چی بهتره یا فلان ماشین و برند اشغالهه تجربه رانندگی با همه این برندارو دارن یا فقط چون باید نظر بدن حتما دارن کامنت میزارن اینجا، من خواهش میکنم اگه واقعا تجربه ای از رانندگی با یه ماشین یا برند خاص رو ندارین نظر ندین نمیمیرین که بابا، شاید یه بنده خدایی با خوندن نظرات الکی شما متضرر شه یا تصمیم اشتباه بگیره

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. amir

      ۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (137 ديدگاه)

      متاسفانه ملت ما به شدت برند پرستن طرف اصلا تا حالا اسم این ماشینارو تو عمرش نشنیده چه برسه به این که سوار شده باشه ولی هی میاد اینجا ژاپنی ژاپنی میکنه به خدا اگر پرایدم ژاپن زده بود مردممون با اشتیاق و عشق فراوون میخریدنش و حسابیم به به و چه چه میکردن

      موافقم 4
      مخالفم 2
      1. mohsen

        ۲ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (1063 ديدگاه)

        ببخشید قصد جسارت ندارم ولی به شخصه هایلوکس لندکروز و چند مدل لکسوس داشتیم و واقعا عالیه چون یه بار هیوندا خریدیم تا عمر داریم پشیمونیم
        اینجا کسایی که میان گداشون منم لااقل سوار شدم به این ماشینا
        خواهشا احترام بزاریم همه مثل شما نیستن که پورشه و بنز سوار شن

        موافقم 2
        مخالفم 1
      2. رضا

        ۷ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اتفاقا پراید رو از اول زاپن زد، ساخت مزدا بود بهد داد جنرال موتور بعدش اون داد به کیا، محض اطلاع شما

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Reza :: Deutschland :: Mercedes

          ۲۴ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          فورد نه جی ام

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. ویکی

        ۲۰ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (145 ديدگاه)

        ** اگــر واقـعاا تعصب بزاریم کنار کاری به کیفیت کره و ژاپن هم نداشته باشیم بیخیال برند ماشین ها بشیم. جنسیس هم از نظر قیمت هم از نظر مصرف سوخت از ماکـسیما بیشتر که از نظر اقتصادی بخوایم حساب کنیم ماکـسیما خیلــی بهتره

        موافقم 2
        مخالفم 0
    2. حامد

      ۲۳ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (13 ديدگاه)

      خدایی جنسیس یه چیز دیگه است

      موافقم 4
      مخالفم 1
  2. وحید

    ۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    هیچ وقت هیچ وقت هیچ وقت
    ماکیسما دوست داشتنی رو با یه کره ای مقایسه نکن
    تعصب داره می زنه بالا

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. اسکندر

      ۴ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (19 ديدگاه)

      حرف اول و آخر رو زدی دمت گرم
      با اجازه شما تکرار می کنم : هیچ وقت هیـــــــــــــــــــــــچ وقت ماکسیمای دوست داشتنی رو با یه کره ای مقایسه نکنید لطـــــــــــــــــــفاً .ممنون

      موافقم 3
      مخالفم 2
  3. رهگذر

    ۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (353 ديدگاه)

    جنسیس سودای رقابت با کلاس اس رو داره!!!! هنوز نمیتونه ماکسیما رو کامل شکست بده اون وقت میخواد با مرسدس در بیفته؟ نمونه ژاپنی هم که اولش تو امریکا خیلی سر و صدا بپا کرد و جی دی پاور رو اختصاصی کرده بود قافیه رو به مرسدس باخت جنسیس که…… قافیه رو به ژاپنی ها باخته! باید دید تهش چی میشه

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. mohsen

      ۳ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      جنسیس؟اس کلاس؟
      دست درازی تا این حد؟ این دوتا اسمو یه جا مینویسی شرمنده میشه ادم

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. soroush shirazi

      ۳ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (77 ديدگاه)

      جسارته اما جنسیس نمیکشه خودشو که به بنز s برسه درواقع میکشه که به بنز کلاس e برسه(هر چند که جسارته .مـثل این میمونه که جواد رضویان با ارنولد مسابقه بوکس بدن)

      موافقم 2
      مخالفم 0
  4. شهاب

    ۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (16 ديدگاه)

    دوستان عزیزی که مدافع خودروهای کره ای هستید و در هر شرایطی از مالکین و دوستداران برندهای ژاپنی و آلمانی انتقاد می کنید هیچدام ما منکر پیشرفت سریع کره در خودرو سازی نیستیم و محصولات قابل اعتنایی هم تولید کرده اند اما در رده های درجه 2 و 3 بازار بین المللی لذا بعقیده من به هیچ عنوان قابل قیاس با خودرو سازان درجه یک و معتبر جهان همانند مرسدس بنز یا بی ام و یا تویوتا و هوندا و نیسان نیستند چون کره ای ها لااقل 100 سال از نظر تجربه ساخت از بعضی از این برندها عقب تر هستند و متوجه باشید پایه علم و دانش خودرو سازی تجربه هست و این تجربیات همان اسرار ساخت یک خودرو بادوام و درجه یک بوده که فاش نمی شود حال آنکه خودرو سازان کره ای تا چند سال قبل موتور و گیربکس خودرو های تولیدی خود را از میتسوبیشی ژاپن تهیه می کردند و صرفنظر از اینکه کره ای ها طی سالهای گذشته سعی کرده اند دانش فنی در زمینه ای مختلف را خریداری کنند ولی خودروهای تولیدی آنها بیشتر در حد بزک است تا قابلیت های خوب فنی و طراحی با اصالت و در حقیقت میتوان گفت خودرو های کره ای نوع با کیفیت شده خودرو های چینی هستند .بطور نمونه فقط ملاحظه بفرمایید حدود 20 مدل خودرو کره ای وارد کشور ما شده اند اما همه 20 مدل دارای یک پلت فرم مشترک با یک مدل موتور هستند و شما یک مدل موتور 4 سیلندر را روی همه مدل ماشین اینها می بینید
    بعقیده من تمام اعتبار یک خودرو و شرکت سازنده آن به هویت و قابلیت اطمینان پذیری آن در هر شرایط رانندگی خلاصه میشود و اینکه بتوان در شرایط سخت و طولانی مدت به آن اطمینان کرد و از طراحی عالی و دقیق آن لذت برد امروز اگر کسی اقدام به خریداری یک مرسدس بنز میکند در حقیقت با خرید یک محصول خوب تجربیات باارزش 130 ساله این شرکت را با خود به خانه برده است یا همچنین یک لکسوس یا هوندا یا تویوتا و یا بی ام و را
    دوست دارم یک تجربه عینی از خرید خودرو کره ای را بیان کنم مدتی قبل یکی از دوستان بنده که اتفاقا مالک یک دستگاه کمری هم بود و قصد تعویض خودرو خود را داشت در هر موقعیتی که پیش می آمد در خصوص مزایای خوب یک خودرو کره ای پرفروش بازار صحبت میکرد تا به اصطلاح نظر دوستان جمع را جویا شود اما بدون استثنا همه معتقد بودند اگر قصد تعویض خودرو خود را داری یا از میان نمونه ای ژاپنی یا نمونه های المانی بازار یکی را انتخاب کن اما ایشان با سرسختی اندر مزایای کره ای ها سخنرانی می کرد و بالاخره با خرید یک نمونه صفر اقدام خود را عملی کرد اتفاقا دو هفته بعد یک برنامه مسافرت خانوادگی در تابستان همان سال فراهم شد که ایشان هم اعلام آمادگی کرد و با بقیه همراه شود در مسیر مشهد ملاحظه میکردیم که ایشان در دمای 45 درجه تابستان بجای کولر سقف پانوراما را باز میکند وقتی علت را جویا شدیم فرمودند به بخاطر سینوزیت نمیتواند کولر روشن کند و از هوای معمولی استفاده می کنند ! در مقصد بالاخره متوجه شدیم کولر ماشین بدلیل مشکل نرم افزاری بدون دلیل از کار افتاده و دیگر روشن نشده و علاوه بر آن بوق ماشین هم به همین دلیل از کار افتاده و ایشان با ماشین نو در طول عبور از شهرهای مختلف بدون بوق و کولر پا به پای لکسوس و بنز طی طریق میکردند ولی بخاطر آبرو ریزی احتمالی چیزی به ما منتقل نمیکرد در مسیر بازگشت از طرف مازندران تصمیم گرفتیم نوبتی این ماشین را تست کنیم صرفنظر از دید بد به اطراف سیستم تعلیق تقریبا تمام پستی و بلندی های جاده را با سر و صدا بداخل اتاق منتقل میشد و خیلی ناشیانه عمل میکرد و بنظر میرسید شاسی ماشین ایراد طراحی داشته باشد چون در سرعتهای بالا و پیچهای تند هم ناپایدار بود همچنین موتور و گیربکس هم بر خلاف اعداد و ارقام کاتالوگ دارای یک خلاصی و لختی بود و واکنش به موقع نداشتند و ترمز ها هم که به کل تعطیل بودند و اصلا گیرایی نداشتند و نمیشد به آنها اطمینان کرد اما تا دلتان بخواهد آپشن های مختلف داشت و با مدتی رانندگی کردن متوجه میشوید که این خودرو فقط بزک دوزک و عامه پسند شده تا فروش کند و چیز دیگری ندارد حدود یکماه پس بازگشت به تهران همین ماشین بدون دلیل چرخ جلو اش درنزدیکی منزل با سرعت کم به همراه دیسک و سگدست یکجا کنده شد و خساراتی را بدنه هم وارد کرد دقیقا مشابه شورلت رویال های قدیمی که پس از انتقال به نمایندگی بدوا به ایشان اعلام کرده بودند چون با سرعت داخل چاله افتادید به این وضع افتاده حال آنکه دوست ما میگفت اصلا چاله ای در کار نبوده و در یک خیابان صاف نزدیک منزل با سرعت پایین یکدفعه چرخ کنده شده اما بعدا یکی از مکانیک های همان نمایندگی بطور خصوصی به ایشان اعلام کرده بوده این ایراد اتصالات چرخهای جلو و فرمان در این خودرو وجود داشته و علیرغم فراخوان در خارج از کشور چنین چیزی در ایران اعلام نشده است و گاهی بعضی از مشتریان به این دلیل مراجعه دارند
    بالاخره همین دوست عزیز ما که مدتی مدافع سرسخت کره ای ها شده بود اقدام به معاوضه با یک دستگاه بنز c200 2014 کرده و هم کنون یکی از مخالفان سرسخت آنها بشمار میرود بنحوی که اگر حتی یکنفر از دوستان و فامیل قصد داشته باشد برای خودرو دم دستی هم که شده یکی از اینها را بخرند ایشان را به سمت جای دیگری هدایت میکند

    لذا توصیه بنده به دوستان عزیز اینست که به ظاهر سازی کره ای ها و چینی ها توجه نکنید بلکه به دوام و ماندگاری و ایمنی و اعتبار جهانی یک خودرو اهمیت بدهید چون شما دارید پول می دهید و اتفاقا هم خوب پول میدهید

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. شاسی

      ۸ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (104 ديدگاه)

      آقا من هم ایرانی داشتم هم کره ای هم ژاپنی، هیچ کدوم از این مشکلاتی که فرمودین رو با هیچ کدوم از خودرو هام پیدا نکردم حتی یه ۲۰۶ ایرانی مدل ۸۶ هم داشتم تو کویر ۱۷۰ تا باکولر میرفت آخ هم نگفت. حالا شما میگی کره ای بد باشه حتما تجربه ی بدی داشتی. برای من که تویوتا کمری ۲۰۰۷ و کیا اپتیما ۲۰۱۲ داشتم هیچ تفاوت چندانی نبود. یا شما خیلی از ماشین زور میخاین یا من خیلی مراعات ماشینو میکنم که مشکلی برام پیش نیومده. ایشالا هرکی هر چی میخره راضی باشه هم از پولی که براش داده و هم از کیفیت و خدماتی که دریافت میکنه.

      موافقم 3
      مخالفم 0
  5. lio

    ۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    آدم بعضی از نظر ها رو می خونه خنده اش میگیره . تجربه ی رانندگی هم مهمه
    اونایی که ماشن های تولید داخل داشتند و یهو میرن ماشین کره ایی مثل هیوندا سوار میشن خب معلومه کلی هم کیف میکنن!!!
    هیوندا جنسیس بخواد با کلاس اس رقابت کنه ؟!!!! این ادعای هیونداست، و الا هیچ کجای دنیا این دو مدل رو رقیب هم نمی دونن !
    هیوندایی که خیلی ماهرانه کپی میکنه قابل مقایسه با هیچی نیست.
    شاید همه نتونن بنز سوار شن، تجربه نداشته باشن دیگه تشخیص که باید داشته باشن

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. Erfan

      ۳ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (77 ديدگاه)

      آخ آخ حرف دلمو زدی دیگه…
      دمت گرم…
      اس کلاس با جنسیس دیگه واقعا خنده داره بخدا…

      موافقم 1
      مخالفم 0
  6. فرزاد

    ۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    دوستان زیباترین ماشین سدانی که امسال وارد اهواز شده همین جنسیس 2015 هست .وقتی تو خیابون حرکت میکنه همه نگاهها رو خیره میکنه حتی خود من که لکسوس es دارم.در مورد فنی اظهار نظر نمیکنم.چون تجربه رانندگی با این مدل رو ندارم ولی هیوندا آزرا رو رانندگی کردم و میدونم که ماشین خوبی نیست.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  7. حسین

    ۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    لازم نیست تمام ماشینهای دنیا رو سوار شی تا بفهمی ونظر بدی حتی مادر بزرگ منم میدونه بنز و یا حتی خیلی از ماشینهای ژاپنی از ماشینهای کره ای سر هستند … خود کره ای ها آرزو وآرمانشان رسیدن به کیفیت اونهااست که کار راحتی هم نیست ژاپن با این همه سابقه وتلاش هنوز نتونسته به آلمان که شماره یک هست برسه چون کار سختی است کره ای ها هم هنوز خیلی کار دارند ….

    موافقم 2
    مخالفم 0
  8. علیرضا

    ۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه
    دوستانی که از تجربه بالای کمپانی های مشهور دنیا میگن، خیلی وقتها مثل تمدن سه هزارساله خودمونه
    که پز میدیم ولی خوب میدونیم که جهان سومی موندیم- یه زمانی بیوک وآریا شاهین ایران حرف برای گفتن داشت ولی تونستیم ادامه بدیم؟ کره شروع کرد-ادامه داد وپیشرفت کرد ومهم اینه که داره بهترمیشه. از دیدگاههای خاص نظر ندیم اگه اجازه میدید. ما توی ایرانیم-لنت سوناتا رو من دویست عوض میکنم ، دوستم برای 320I داره چهارصد میده- زودتر هم نیاز به تعویض داره بله اگه سئول تشریف ببرین پره از ماشین های آلمانی – این یعنی چی؟ آلمان وژاپن ،آمریکا رو هم ذله کردن ولی کره هم داره خوب میاد بالا – ایران وطنم درجا میزنه!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. رضا

    ۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ماشین هاى کره اى تا یه جایى پیشرفت کردن و الان نزدیک دو سه ساله فقط با تغییر ظاهر خودرو و بدون هیچ تلاشى براى افرایش کیفیت و دوام محصول دارن جولان میدن،من خودم شخصاً عاشق بنزم،به نسبت کلاس و سطح کیفیت خودرو هزینه نگهداریش خیلى کمتر از بى ام و هستش،خودرو فقط آلمانى بعد ژاپن و دیگر هیچ،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سعید

    ۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (432 ديدگاه)

    سلام.از لحاظ کیفیت و فنی که مشخصا ماشین های ژاپنی در کنار آلمانی ها تک هستند. مشکل اینجاست که ماشین های کره ای از لحاظ طراحی و زیبایی هم به ژاپنی ها نمیرسند مثل النترا جدید که افتضاحه مثل سوناتا جدید که تو ذوق میزنه مثل سانتافه که طراحیش بی روحه، حداقل اون آزرا و سوناتا قدیمیا ظاهرشون از این جدیدا بهتر بود بخصوص آزرا که طراحیش نسبتا بهتر بود، اما با این حال حتی اون سوناتا و آزرا هم بنظرم از لحاظ تیپ و زیبایی از ماشین های دهه نود ژاپنی هم کم میارن. والا من وقتیکه سیویک و آکورد و گالانت دهه ی نود رو میبینیم روحم شاد میشه از بس این ماشینها با غرور و فوق العاده ان ولی این کره ای های باد کرده و چراغ بزرگ حالمو بهم میزنن.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  11. ali.persis

    ۱۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (41 ديدگاه)

    دوستان به نظر شما ماکسیما مدل82 و83 بهتره یا ام وی ام315 صفر??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. The Eagle

      ۱۶ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (5 ديدگاه)

      از نظر شتاب ماکسیما خیلی بالاتر از این ماشین چینی هست
      از نطر کیفیت و لذت رانندگی هم همینطور
      تنها موردی که ام وی ام میتونه برتر باشه نرمی ماشینه که اون رو هم من تجربه نکردم
      درکل ماکسیما خیلی بهتر از ام وی امه

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. maxima

      ۲۶ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (19 ديدگاه)

      با سلام و احترام
      ببخشید شما مطمئن هستی سوال رو درست مطرح کردی مقایسه ماکسیما با ……
      منظورت BMW نبوده ؟ اصلا فرق اینا رو با هم می دونی اصلا شما گواهی نامه داری ؟!!!!
      اول نظرت رو سبک سنگین کن ببین مطرح کردنش درس هست یا نه ؟
      واقعاً که ، آدم حسابی ماکسیما 70 سال سابقه و 9 نسل از تولیدش می گذره بعد میای همچین سوالی مطرح میکنی !!!!!!!
      از دوستان عذرخواهی می کنم یکم داغ کردم ، شرمنده . ولی آخه …….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. سروش

    ۱۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    ببینید دوستان بیاید به سلیقه ها احترام بذاریم خودم طرفدار هیچ کشور یا کارخانه ای نیستم، هر ماشینی که عالی باشه دوستش دارم
    آقای شهاب پراید ساخت ایران این همه مشکل ی جا نداره چ برسه به ماشین کره ای
    آقا محمد سایت پدال کل کمپانی های دنیا رو پوشش میده، با اینحال هیچکس نمیتونه نظر بده،
    اکثر مردم ماشین های کره ای رو به عنوان درجه دو قبول دارن پس زیاد با هم جروبحث نکنیم
    طرفداری از برندها مثل طرفداری از تیم های فوتباله، مثلا یکی طرفدار والنسیا است در حالی که خودش میدونه ریال مادرید و بارسا از والنسیا قویتر، آیا به نظر شما اشتباه میکنه؟
    بیاید به سلیقه ها احترام بذاریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Ali Reza

    ۲۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (101 ديدگاه)

    مث مقایسه ی گوشی چینی با سونی

    موافقم 1
    مخالفم 1
  14. ابراهیم فندق چی

    ۳۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (83 ديدگاه)

    یه ماسکیما قدیمی دارم با جدیدترین مدل هیوندای هم عوضش نمیکنم.. یعنی با یکش میتونه چهاره هیوندای رو بگیره.. مصرفش هم عالی، صدی ۶ تو شهر و ۴ تو جاده ، سیستم ای درایو هم روش بستم عالی شده ، دست فرمونش هم بی نظیره ،، هندینگش که دیگه نگو.. سر پیچ ۹۰ درجه با ۱۳۰ تا رفتم اخ نگفت..
    ترمزاش هم عالیه ، از ۲۵۰ تارو تو ۱۳ متر میگیره میکنه صفر،، فضای داخلیش بهترین فضای داخلی بین خودروهای ۲۰۱۵ از نظر مجله معتبر فاینشنال تایمز و اشپیگل و لاشامپیونه معرفی شده..
    صفرتا صدش هم اگه خوب برونی ۳.۸ ثانیه هست . هم جعبه دنده دستی داره هم اتوماتیک هم انفورماتیک، اما به شخصه به خاطر اینکه زیاد دستی میکشم رو حالت دستیش میزارم همیشه.
    موتورش هم ۱۲ سیلندر ۸ سرعته ۶ زمانه هست که به وسیله ۴ تا توربو شارژر دوقلو تغذیه میشه که ۱۳۶۳ اسب وحشی نیرو تولید میکنه ، البته اگه پکیج “هیولا” رو روش نصب کنی میتونی به ۱۵۰۰ هم برسونیش ، گشتاورش هم ۱۲۵۰ نیوتن متر مربع در کاپوت و ۱۸۰۰۰ در در دقیقه هست ، البته این عددا تقریبی هست چون با دقت نشمردم .

    به هر حال به دلیل مسائل مالی مجبورم بفروشمش و یه پراید دست دوم بخرم..

    موافقم 1
    مخالفم 2
  15. Erfan

    ۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (77 ديدگاه)

    دوستان کسی نمیگه ماشین ماشین کره ای بده یا به درد نخوره…
    ولی قبول کنید که قابل مقایسه با بنز یا بی ام و نیست…
    والا کره ای هر چی باشه از ماشینای 30 سال پژو که ما سوار میشیم 100 مرتبه بهتره…
    و دیگه لطفا جنسیس چند صد میلیونی رو با بنز 3 میلیاردی که سر دسته لوکسترین ماشینای دنیاس مقایسه نکنید….

    موافقم 1
    مخالفم 0
  16. رجبعلی پور

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماکسیما خیلی خوبه ولی کاسب نمیخره .خواهشا بیشتر توضیح بدین

    موافقم 1
    مخالفم 0
  17. علی رکنی

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ماکسیما۲۰۱۶دارم و واقعا ماشین بااین رنج قیمت مثلش نیست فوق العاده است وژاپنی واقعا فوق العادست ازنظرمن بهترازجنسیس هستش

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا