نگاهی به هیوندای الانترا GT مدل 2018
نگاهی به هیوندای الانترا GT مدل 2018

نگاهی به هیوندای الانترا GT مدل 2018

هیوندای الانترا GT جدید از بهار امسال (بهار 96) وارد بازار آمریکا شده و رقابت خود را با نسخه‌های هاچبک شورولت کروز و هوندا سیویک آغاز خواهد کرد. این کره‌ای جویای نام در مدل 2018 ظاهر تروتازه‌ای داشته و از قوای فنی به‌روزرسانی شده سود می‌برد و امیدوار است بتواند جایگاه مناسبی میان رقبا بدست آورد.

2018 Hyundai Elantra
طراحی آن با سبک اروپایی انجام شده و قرابت زیادی با نسل آینده هیوندای i30 دارد. طبق ادعای کمپانی، ابعاد بدنه در مقایسه با نسل پیش از خود طویل‌تر، عریض‌تر و کم‌ارتفاع‌تر شده است. همانند سایر مدل‌ها جلوپنجره عمودی پیشین جای خود را به نمونه شش ضلعی جدید با طرح آبشاری داده و نمای مدرنی به دماغه خودرو می‌بخشد. چراغ‌های باریک و کشیده جلو نیز به خوبی با کاپوت بلند و کشیده و نیز خطوط روی بدنه تکمیل می‌شوند.

2018 Hyundai Elantra

2018 Hyundai Elantra
به‌منظور بهبود پویایی رانندگی، فولاد مقاوم مورداستفاده در شاکله اصلی خودرو را به دو برابر افزایش داده‌اند. نتیجه نهایی نیز طبق گفته‌های هیوندای با وجود کاهش وزن 61 پوندی (27.6 کیلوگرمی)، 22 درصد مقاوم‌تر است.

2018 Hyundai Elantra
قلب الانترا GT همان بلوک 2 لیتری چهار سیلندر خطی سابق است. حداکثر توان خروجی از 173 اسب بخار قبلی به 162 اسب بخار تقلیل پیدا کرده و از طریق جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا خودکار به محور محرک می‌رسد.

2018 Hyundai Elantra
مدل‌های اسپرت از پیشرانه جدید 1.6 لیتری توربو چهار سیلندر با توان و گشتاور به ترتیب 201 اسب بخار و 265 نیوتون‌متر به همراه جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا هفت سرعته دو کلاچه خودکار استفاده می‌کنند. در محور عقب بجای تعلیق میل پیچشی سابق نمونه چنداتصالی کاملاً مستقل به چشم می‌خورد. رینگ‌های 18 اینچی (جایگزین انواع 17 اینچی سابق) و دیسک ترمزهای بزرگ‌تر در جلو و عقب هم از دیگر ویژگی‌های آن هستند.

2018 Hyundai Elantra

2018 Hyundai Elantra
داخل اتاق فضای کاملاً تازه‌ای منتظرتان است. از تجهیزات و ویژگی‌های این قسمت می‌توان به سامانه اطلاعات و سرگرمی کاربردی‌تر، قرارگیری صفحه‌نمایش 8 اینچی لمسی جدید در بالاترین نقطه کنسول جلو و پشتیبانی از رهیاب و نمایش ترافیک، اپل کارپلی، آندروید اتو، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، تهویه هوای دو منطقه‌ای و سامانه‌های ایمنی شامل ترمز اضطراری خودکار باقابلیت تشخیص عابر پیاده، کمکی حفظ خط حرکت، تشخیص نقاط کور، هشدار عبور و مرور از عقب و کروز کنترل انطباقی مجهز به استارت/استاپ اشاره کرد. فناوری استارت و تهویه از راه دور (Remote Start with Climate Control) امکان روشن کردن پیشرانه و نیز یخ‌زدای عقب و آینه‌های جانبی گرم ‌شونده را پیش از ورود به خودرو فراهم می‌سازد. همچنین می‌توان از طریق اَلِکسا (Alexa) دمای داخل خودرو را قبل از سوارشدن تنظیم کرد.


هیوندای معتقد است حجم صندوق عقب و فضای سرنشین داخل اتاق به ترتیب بالغ بر 708 و 2732.5 لیتر می‌باشد؛ درنتیجه از EPA انتظار دارد علی‌رغم حضور الانترا GT در میان هاچبک‌های کامپکت، آن را جزو خودروهای بزرگ طبقه‌بندی کند.

2018 Hyundai Elantra


اگر به خاطر داشته باشید این خودروساز اوایل سال جاری اعلام کرده بود که برای i30 نسخه‌های جدیدی شامل واگُن، پرفورمَنس N و فست‌بک در نظر گرفته است. بر همین اساس احتمال می‌رود همین مدل‌ها در آینده نزدیک برای الانترا GT بازار آمریکا نیز ارائه شوند.


منبع: motortrend

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امین قوام‌

نویسنده و گزارشگر حوزه خودرو

9 دیدگاه

  1. ace
    سوابق: (7163 دیدگاه) ,

    عاشق این فناوری Alexa هستم. زمستونا بعضی اوقات تو ماشین از سرما قندیل میبندی.

    پاسخ
  2. تصویر پروفایل فرشاد سجادیان
    فرشاد سجادیان
    سوابق: (638 دیدگاه) ,

    ماشین زیبا و جذابیه، قدرت و امکاناتشم رضایت بخشه، خوشم میاد ازش، اما وقتی پای هوندا سیویک هاچ‌بک وسط باشه، جذایت الانترا GT برام کم‌رنگ میشه تا حدودی.

    پاسخ
  3. Mahdi DODGE
    سوابق: (142 دیدگاه) ,

    هیوندا خوب پیشرفت کرده
    به نظر ماشین کم نقصی میاد

    پاسخ
    1. فرامرز
      سوابق: (807 دیدگاه) ,

      پشتش کلا شبیه ریو جدید هست که یه کلاس از این کوچیکتره. البته این دو کمپانی شریک هستن. کلیات بدنه خودرو هم خیلی شبیه پژو ۳۰۸ هست

      پاسخ
  4. ali
    سوابق: (907 دیدگاه) ,

    این که همش کپی شده؟
    عجب!!!
    چینی ها و کره ای ها به هیچ چیز رحم نمیکنند

    پاسخ
  5. amin
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    با گیربکس 6 سرعته دستیش بیاد ایران در سبد آرزوهای من قرار میگیره .شاید هیچوقت تو سبد خرید نتونه بره چون فکر کنم شروع قیمتش از 150 به بالا بشه

    پاسخ
  6. soroush
    سوابق: (45 دیدگاه) ,

    جلوش ترکیب آئودی و اینفینیتی
    عقبش کپی از گلف
    از بغل شکل 308
    جلو داشبورد هم آئودی

    پاسخ
  7. پویا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    فقط نشستیم میگیم شبیه فلان ماشینه و…ما صدسال دیگه هم به گرد پای کره ای ها نمیرسیم،بنظر من صنعت خودرو سازی هیوندا الان هیچی کمتر از تویوتا و هوندا و…نداره،بالاخره هرکمبودی که داشتن الان دیگه سال ها گذشته و علم شو یادگرفتن و دارن روز به روزجلوتر میرن و از هیچ کشوری عقب نیستن،ایران هم روز به روز داره جلو میره ولی نه در علم خودرو سازی بلکه در تولید لگن سازی،بخدا همین چینیا هم از ما خیلی جلوترن

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.