هیوندای

رونمایی هیوندای از برند N مخصوص مدل‌های پرفورمنس

هیوندای در طول دهه گذشته، آهسته و پیوسته خط تولید خود را توسعه داده است. با این حال، این کمپانی هنوز جاه‌طلبی زیادی برای گسترش خود به دنیای پرفورمنس دارد. اولین گام بزرگ هیوندای در این زمینه، معرفی برند عملکردی “N” در نمایشگاه فرانکفورت امسال است. دلیل اینکه حرف N انتخاب شده، شاید این است که قبلاً M، RS، F و AMG گرفته شده‌اند!

Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo concept
Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo concept
البته هیوندای موتوراسپورت N همین‌حالا هم نام برند تیم رالی جهانی مستقر در فرانکفورت است. این تیم اولین بار با هیوندای i20 WRC در مسابقات سال ۲۰۱۴ ظاهر شد. در نمایشگاه فرانکفورت امسال، شاهد پیش‌نمایشی از هیوندای i20 WRC مدل ۲۰۱۶ خواهیم بود.

 2014 Hyundai i20 WRC
۲۰۱۴ Hyundai i20 WRC
مطابق گزارش‌های رسمی، هیوندای در این برند به دنبال ارتباطی واقعی و احساسی با مشتریان خود است. در واقع، N پلی برای فعالیت‌های موتور اسپورت هیوندای با مدل‌های عملکردی و مخصوص پیست مسابقه در ارتباط با خط تولید محصولات این کمپانی است.

Hyundai high-performance 'N' sub-brand
Hyundai high-performance ‘N’ sub-brand
هیوندای تاکنون فعالیتی جدّی در زمینه عملکرد نداشته، ولی این خودروساز کره‌ای در گذشته‌، آزمایش‌هایی در این زمینه داشته است. به عنوان نمونه، ولوستر توربو نه‌تنها از یک موتور ۲۰۱ اسب‌بخاری استفاده می‌کرد، بلکه یک گیربکس دو کلاجه نیز به همراه داشت. ولی در هر صورت، ولوستر توربو به جایگاه چندانی نرسید و نتوانست تهدیدی برای هاچ‌بک‌هایی مانند فولکس‌واگن GTI یا فورد فیستا ST و یا حتی مینی کوپر S باشد. همین داستان را می‌توان برای هیوندای جنسیس کوپه نیز گفت؛ مدلی که هیچ‌گاه نتوانست از لحاظ لذت رانندگی با دوقلوهای BRZ و FR-S رقابت کند.

 Hyundai RM15 Concept
Hyundai RM15 Concept
هیوندای به منظور نشان‌دادن عزم خود برای وارد شدن به عرصه پرفورمنس، برنامه دارد تا از دو کانسپت رونمایی کند. اولین آنها، هیوندای RM15 کانسپت RR، یک هاچ‌بک موتور وسط است که برای پیشرانه از یک موتور ۲ لیتری با قدرت ۲۹۶ اسب‌بخار استفاده می‌کند. در کانسپت RM15 نشانه‌هایی از طراحی و فرم «ولوستر» دیده می‌شود و در همین حال، مواردی مانند چرخ‌ها و تایرهای بزرگ، سیستم تعلیق با ارتفاع پایین‌تر، سپرهای و شانه‌های بدنه با قابلیت‌های آئرودینامیک بالاتر، خروجی اگزوز دوگانه، دیفیوزر عقب و یک بال عقب بر روی صندوق عقب اضافه شده است. مطابق گفته هیوندای، RM15 پیش‌نمایشی از برخی تکنولوژی‌های مبتنی بر نیازهای راننده است که می‌توانند در آینده وارد مرحله تولید شده و در خودروهای آینده هیوندای N استفاده شوند.

Hyundai N 2025 Vision-Gran Turismo Concept
Hyundai N 2025 Vision-Gran Turismo Concept
در کنار RM15 کانسپت RR، کانسپت گرن توریزمو نیز ارائه خواهد شد که قبل از این تیزرهای آن منتشر شده‌اند. هیوندای N 2025 ویژن گرن توریزمو قرار است تمرکز بیشتری بر تکنولوژی‌های پایدار و همین‌طور جذابیت‌های طراحی داشته باشد. این کانسپت نشانه‌هایی از هیوندای N و قابلیت‌های این برند در آینده نمایش خواهد داد. با توجه به تصاویری که از این خودرو منتشر شده، می‌توان انتظار یک خودروی مفهومی مسابقه‌ای و تک‌سرنشینه با تکنولوژی‌های خیالی و دیوانه‌وار را داشت؛ احتمالاً چیزی مشابه SRT توما هاوک ویژن GT. وقتی نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت در ۲۳ شهریور سال جاری آغاز شود، احتمالاً خبرهای بیشتری را از هیوندای N خواهیم شنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. ZIPPO

    ۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (248 ديدگاه)

    بسیار هم عالی
    هیوندای داره کم کم قدم در راه تکامل میزاره
    با توجه به پیشرفت بسیار سریع و برنامه ریزی های بسیار خوب هیوندای قطعا این ماشین های سری ام حرف های زیادی رو برا زدن خواهند داشت مقابل غول هلی خودروسازی دنیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ariaz

      ۸ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (25 ديدگاه)

      ببینم ماشین کره ای خریدی مونده رو دستت یا
      تازگی یه سامسونگ گلکسی خریدی میای باهاش کامنت میزاری.
      آوردن اسم هیوندای بعنوان غول خودروسازی یه شوخی بزرگه.
      امیدوارم خیلی زود کاسه کوزه کاسب های هیوندایی که با استفاده از تحریم هزاران میلیارد پول بی زبون مردمو برای آشغال های کره ای خوردن و بردن جمع بشه. ***

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ZIPPO

        ۸ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (248 ديدگاه)

        نمیدونم تا چه حد با بازار ایران اشنایی داری ولی مطمئنا هر چقدر هم نا اگاه باشی کاملا میدونی که ماشین های هیوندای از اکسنت بگیر تا جنسیس پول نقده و سریع به فروش میرسه بر عکس بقیه برند ها
        هیوندای هیچ وقت تو بازار ایران روی دست کسی نمیمونه
        بعله هیوندای واقعا یک غول خودروسازیه
        همیشه و در اکثر امار ها ی معتبر چه از تظر کیفیت و چه از نظرکمیت هیوندای همیشه بین 5 غول خودروسازی دنیا بوده و در خیلی از زمینه ها داره به راحتی با ژاپنی ها و المانی ها رقابت میکنه و به چالش میکشه
        درمورد سامسونگ و گوشی های هوشمندس حتما میدونیکه الان سامسونگ و اپل بزرگترین بازیگران گوشی های هوشمند هستند و سامسونگ در خیلی از بازارها بسیار محبوب تر از اپل داره ظاهر میشه
        چه شما دوست داشتع باشی یا نه صنعت خودروسازی و فناوری های کره الان در سطح بین المللی بسیار مطرح تر از اونه که کامنت شما بخواد ایرادی از اون بگیره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ALL CARS

          ۸ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (467 ديدگاه)

          یک چیز دیگهء کره ای ها هم خیلی مطرحه ، اونم در صد خودکشیشون
          علل بسیار جالبی هم دارن که بد نیست به این لینک برینو بخونین
          http://masaf.ir/View/Contents/24722/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%DA%A9%D8%B1%D9%87-%D8%AC%D9%86%D9%88%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%82%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%B4%DB%8C-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%D8%9F-shia%20muslim

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ariaz

          ۸ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (25 ديدگاه)

          پیشرفت کره ای ها قابل تقدیر. جاه طلبی و تلاششون هم قابل تقدیر.
          ولی نه با این غلظتی که شما ازش تعریف میکنید. تو اکثر صنایع دیگه هم به همین صورته. جنس کره ای درجه 2 حساب میشه. و درجه یکش اروپایی و آمریکاییه.
          حالا جایگاه ما و کشورما کجاست؟
          ما تا به درک درستی از جنس ها و کیفیت و کمیت نرسیم و نتونیم چیزی رو به طور درست آنالیز و بررسی کنیم. جنس تولیدیمون در هر بحثی مخصوصا خودرو درجه 4.
          ما باید واقعیت رو قبول کنیم که در حال حاضر کره به صنعت خودرو سازی ده سال پیش آلمان رسیده.
          پس تحت هیچ شرایطی باهاش برابر یا بهتر نیست.
          شرایط فعلی همینه. ولی ضریب پیشرفت کره بالاست. معلوم نیست آینده چطور میشه. پس درباره زمان حال صحبت میکنیم هیچ وقت هیوندای جنسیس یا کیا k900 به مرسدس e200 هم تو تکنولوژی وکیفیت نمیرسن و حالا حالا راه درازی دارن.(آخه یادمه یه بار k900 رو با بنز سری اس مقایسه کردی (; )

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Archi KHAN

          ۸ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (2165 ديدگاه)

          ALL CARS عزیز
          مطلبی که شما لینک اش را گذاشتین هیچ ارتباطی به صنعت کره نداره ،
          بلکه یه موضوع اجتماعیِ
          اگه خاطر دوستان باشه چندی قبل در کل جهان جهت تخریب چهره ژاپنی ها ، نقل محافل / نشریات و… شد که نرخ خودکشی ژاپنی ها بالاس !!
          اتفاقا خبر دقیقا هم درست بود
          اما وقتی بر همه آشکار شد که دلیلش چی بوده ، نه تنها کسی بهشون خرده نگرفت بلکه خیلی ها بهشون رشک ورزیدن.
          پیمانکاری که در موعد مقرر نتوانست پروژه اش را تحویل دهد ، پس از شرمساری فراوان مهلت 3 روزه ای از کارفرما خواست و پس از گذشت مهلت که نتوانست کار را نحویل دهد ، خود را در دفترش به دار آویخت !!!
          و همه میدونیم که مرگ در اثر کار زیاد یه نوع افتخارِ برای خانواده های ژاپنی
          من از فرهنگ کره و دلیل خودکشی هاشون اطلاعات دقیقی ندارم اما بد نیس قبل از هر اشتراک گذاری به صحت نسبی خبر واقف شویم…
          اراتمند دوست عزیزم ALL CARS

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. luis

      ۸ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      زیپو جان سری ان نه سری ام
      ام مال بی ام هست حداقل یه اسم مث لکسوس میزاشتن f sport که اینقدر به m نزدیک نباشه صاف اومدن حرف بعد ام رو انتخاب کردن .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. آرمااااان

      ۸ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (358 ديدگاه)

      طرفدار هیوندای نیستم ولی باید قبول کرد پیشرفت زود هنگام و چشمگیری رو داشته

      اینم یه خبر بی ربط

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mohammadreza

        ۹ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (223 ديدگاه)

        آقای آرمااااان یه اسمی رو ماشینی که لینک عکسشو گذاشتی حک شده که خیلی پر معناست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Xman

          ۱۶ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (546 ديدگاه)

          بی خیال شو جون ما!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. رضا

    ۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    مثل اینکه هیوندایی عزمشو جزم کرده وارد رده خودروهای اسپرت بشه.تلاششون قابل تقدیره
    ولی بنظر من در رده اسپرتی ها کارشون خیلی سخت باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. AHMADREZA

    ۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    باحال بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Dr.Zed

    ۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    افرین هیوندای:)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. وحید

    ۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    جاه طلبی این کره ای ها ادمو می سوزونه
    حالا حالا زوده واسه هیوندا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. آیدین

    ۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (82 ديدگاه)

    تو این سایت بعضیا چنان میان کره و جنس کره ای تحقیر میکنن ولی نمیدونن خودشون چی هستنو کی هستن.
    نمیخوام به کسی اهانت بشه ولی با عرض پوزش مثلا ما ایرانیا چی هستیم؟؟؟
    چی ساختیم؟چیکار کردیم؟؟؟
    نشستین فقط توهم میزنین و کامنت میذارین و میگین از خودرو خیلی سرتون میشه.
    اگه سرتون میشه بسم الله.شروع کنین یک دونه چرخ دنده یا همون شفت ماشین رو طراحی کنین.
    نه برادرم.نمیتونی طراحی کنی.حتی اونی که تو دانشگاه علم و صنعت یا تهران هم مکانیک خونده نمیتونه طراحی کنه.چون هیچی سرمون نمیشه.فقط ادعا دارین.چون من خودم مکانیک خوندم این حرف هارو میگم.
    بعضیا هم حتی سوار ماشین کره ای نشدن میان اینجا نظر میدن.برادر برو تحقیق کن بعد بیا نظر بده کره ای بده یا خوبه.
    حرف آخر خودتونو دست بالا نگیرین.از نظر سواد خیلی پایین هستیم.خیلی…
    باز هم معزرت میخوام تند حرف زدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. M3 RS 4D

      ۸ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (108 ديدگاه)

      نه ایدین عزیز …
      حرفت کاملا درسته ….

      باهات کاملا موافقم و حرفت رو تایید هم میکنم…. خودمم دانشجوی IT هستم ولی تا الن که دارم برای ترم 5 خودم رو اماده میکنم و 2سال رفتم دانشگاه …. هیچی یاد نگرفتم ….

      ولی یه موردی رو درست ندیدی ….
      وقتی میگی یه چرخ دنده بسازین یا همون شیفتر ماشین رو طراحی کنین ,باید ابزارش باشه …. وقتی که دولت و کشور روی زیر ساخت های دانشگاه ها کار نکرده و بار علمی کشور هنوز برای زمان 50 سال پیشه ….
      خوب معلومه پیشرفتی نیست … نه کارگاه درست حسابی و نه ازمایشگاهی ….

      خوب عزیزم,اینا برمیگرده به دولت که فراهم نکرده …. البته بهتر بگم …. بفکر پیشرفت نیستن ,به فکر چاق کردن حساب های بانکیشون هستن و چاق کردن شکم های فربشون ….
      مشکل از ریشه هست نه از اینکه تنبلیم …. اگه قراره کاری انجام بشه ,باید ریشه ای صورت بگیره … وگرنه 10.000 سال دیگه همینیم و بس.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ایدین

        ۸ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (82 ديدگاه)

        بله درسته.باید دولت کارگاه هاییو بزاره برای تحقیق و توسعه.
        اما مشکل اینجاس ما بعضی آزمایشگاه ها و کارگاههای تحقیق و توسعه داریم.
        ولی متاسفانه چون سوادمون کامل نیست وسط راه گیرپاچ میکنیم و متوصل میشیم به نیروهای خارجی.من یکی از استادام یک شرکتی داره.تو زمینه گیربکس تو ایران میشه گفت حرف اول رو میزنه.تو تبریز میشه.اینا اومدن یک گیربکس طراحی کنند برای نیسان.تا وسطهای راه اومدن.خودش میگفت به یه جایی رسیدیم که واقعا موندیم.میگفت میتونستیم تکمیل کنیم گیربکس رو و روانه بازار بکنیم.اما میگفت با فاجعه روبرو میشدیم.یکی اینکه باید از خیابونها مرده هارو جمع میکردیم و دیگه اینکه باید در چرخشگری تبریز رو بخاطر گیربکسهای برگشتی میبستیم.برای همین از آلمان نفر اومد تکمیل کردیم.
        جالب اینه که اگر این استاد من هم نبود اینها نمیتونستن تا همون وسط هم پیش برن.اینارو هم من تقریبا از نزدیک دیدم زمان کار آمزیم که تو شرکت خودش بودم.
        منظور توی سواد ما اون تکنولوژی وجود نداره.اما با حرف شما هم باز موافقم.دولت کم کاری کرده و باید تعداد این کارگاه های تحقیق و توسعه افزایش پیدا کنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Ariaz

      ۸ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (25 ديدگاه)

      دقیقن کامنتی که منتظرش بودم رسید.
      ما چون صنعتمون داغونه بخصوص خودروسازی حق مقایسه اونم از نوع صحیحش رو نداریم؟ که شماها تا بحثی پیش میاد این مهر رو به دهن ما میزنید که ما حق نظر نداریم چون بهترین ماشینی که ایران زده دنا و سورن بوده.
      من تو کامنتم گفتم هر چیزی باید درست و منطقی مقایسه و بررسی بشه و نه برچسب بهتر و نه برچسب بدتر بزنیم دقیقا همون چیزی که هستن رو به بقیه انتقال بدیم. کره پیشرفت کرده و طراحی معرکه ای داره ولی فقط تو این حد. بقیش توهمه.
      دیگه ماشین کره ای چه که شما میگید دست مردم بهشون نخورده و سوار نشدن.
      من ماشین کره ای سوار شدم. از سراتو و اپتیما و توسان و سانتافه و آی ایکس 55 و سوناتا.
      اسپورتیج نسل قبل و سانتافه نسل قبل.
      ماشین خوب و خوش رخی هستن ولی وقتی تا قبل از اینکه ماشین دیگه سوار بشی.
      وقتی دامنه خودرو هایی که باهاشون سر و کار داری زیاد میشه اون وقته که تفاوت ها رو متوجه میشی.
      اون وقته که میبینی خودروی کره در مقابل غول های خودرو سازی دنیا زیاد آش دهن سوزی نیست. و در مقابل خودرو سازی ما قابل مقایسه نیست.
      در مورد تحقیق هم شما که تحقیق کردی به این نتیجه رسیدی؟؟؟
      ختم کلام : هر چیزی باید همون طوری که هست نشون داده بشه و گفته بشه. چه تو ایران جهان سومی داغون. چه تو پیشرفته ترین کشورای دنیا.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ایدین

        ۸ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (82 ديدگاه)

        نه برادر من.شما کشورت خودروسازهاش داغون نیست.شما کشورت سوادشو نداره.
        در ضمن من نیومدم نگفتم که هیوندای یا کیا از بنز یا بی ام و بهتره.اما حق این هم نداری با غرور و تکبر بیای بگی کره همه چیزش آشغاله و چرته.چون همون موتوریو که اونا طراحی کردن.یا همون شاسی که اونا طراحی کردن مهندسای تو سواد تحلیلشو نداره.چه برسه بخواد طراحی و تولید کنه.
        در ضمن خیلی جالبه تو سایتهای مختلف میگردم.تنها کشوری که از هیوندای و کیا بد میگه این ایرانی ها هستن.
        قیمت لوکس ترین ماشین کیا یا هیندای نهایت بترکونی 80000$ هستش.در صورتی که 80000$ یک ماشین میان رده بنز یا بی ام و هستش.
        اینم بگم برم.
        تو میگی امیدوارم خیلی زود کاسه کوزه کاسب های هیوندایی که با استفاده از تحریم هزاران میلیارد پول بی زبون مردمو برای آشغال های کره ای خوردن و بردن جمع بشه.
        خوب داداش مگه بی ام و یا تویتا خیلی ارزون فروختن؟؟؟
        یک ماشین ساده بنز 400میلیون پولشه.که فقط 200 میلیونش برای اینه که دلال میگه ماشین روش هک شده ساخت آلمان برای همین میفروشم 400 ملیون.گرونترین ماشین هیوندای 300 تومن نشد.
        لطفا یکم با منطق صحبت کنیم خوب میشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ariaz

          ۸ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (25 ديدگاه)

          آفرین حرفات منطقیه
          اما دقیقن منظور منم همین بود.
          میگم کشور ما شرایط برابر و عادلانه واسه خرید خودرو نداره.
          وگرنه به فرض انتخاب من با 200 میلیون گرنجور نبود قطعا.
          صحبت من همون صحبت شماست. بیسوادی و ظاهر بینی باعث تصورات غلط درباره چیزی میشه.
          تمام نمایندگی ها پوشالی خودروهای خارجی تو این چند سال حسابی خوردن ولی تعداد این وسط مهم تعداد خیلی کمتری بنز و یا بی ام دبلیو خریدن.
          شما ببین بیشتر فروش خودروی خارجی مال سانتافه بود.
          بحث دیگه غرض ورزی خیلی از فروشنده های خودرو و بنگاه دارا بود که برای فروش بهتر دروغ میگن و یا بهتر بگم تمام واقعیتو نمیگن.
          من الان تو تمام ماشین های کره ای سورنتو و گرنجور و جنسیس (نسل قبل) بدجور قبول دارم. ولی فقط در حد خودش.
          امیدوارم راه برای ورود بهترین خودرو های جهان باز بشه.
          مردم ایران حقشون بیشتر از ایناست.
          منم تلاشم رو شروع کردم برای ارتقا این صنعت.
          در کل خیلی مخلصیم آِیدین عزیز
          دیگه چه خبر؟ ((((:

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. آیدین

          ۸ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (82 ديدگاه)

          خوب منم میگم در حد خودش خیلی خوبه سانتافه و یا آزرا.و ماشین قابلی هست مخصوصا اگه قیمت ها تو ایران آزاد باشه.
          اما باز نگین هیوندای کیا فقط ظاهر بی اصالت دارن.نه خداییش نسبت به پولی که میدی خیلی خوبه و واسه خودشونم شظ 2011 به بعد اصالت دارن.
          در کل بگذریم از این حرف ها.
          خوشحالم تفاهم داریم سر بعضی موضوعات :)
          من یک مدت بود سرم مشغول بود سایت پدال نمیومدم.
          چند نفر بودن انگار دیگه نیستن.میلاد بود و زیگما.
          از آشنایی با شما هم خوشحالم…

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. هوشیار

      ۹ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      دوست عزیز حرف دل ما رو میزنی، من هم مکانیک خوندم ولی واقعاً چرا نمی تونیم یا بهتر بگم چرا تا حالا نتونستیم….
      ریشه علت کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. آیدین

        ۹ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (82 ديدگاه)

        هوشیار جان دلیل اصلیو من نمیتونم بگم.چون در اون سطح نیستم دلیل پیدا کنم.
        اما یک دلیل که میتونم بگم اینه که درس هایی که تو دانشگاه میخونیم میشه گفت بی ارزش هست.
        در کل سیستم آموزشیمون از اول رو نمره بنا شده.نه روی تحقیق.
        تو دانشگاه های ایران آزمایشگاه ها و کارگاه های خوبی وجود داره.
        اما بنظرم رشته ای مثل مکانیک تا زمانی که آزمایشگاه ها و کارگاه هاش 1 واحد بمونه بیشتر از این نمیشه.
        درس های چرت و پرت رو 3 واحد میکنند اما کارگاه که اصلی ترین درس مکانیکه 1 واحد هستش.که همش 3 تا کارگاهه که کل دوره کارشناسی میشه 3 واحد کارگاه.
        برای همین تنها از کتاب خوندن سواد نمیاد.
        تجربه عملی خیلی مهمه تو صنعت.البته تو همه چیز…

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. حسین

      ۹ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      آفرین به این دیدگاه منطقی و قشنگت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. amg gt black

    ۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام این همت اونارو نشون میده که تو یه بازه ی مشابه با خودروسازی ما حتی کمی دیرتر شروع کردن ولی با برنامه و هدف و در پی حرف جهانی زدن نه صرفا افزایش سودآوری .
    اون دوستی که میگه جنس کره ای درجه 2 مدرکی داره واسه صحبتش ؟ تو تکنولوژی که قدم به قدم با آمریکا داره حرکت میکنه. دیروز یه مقاله خوندم که سال آینده سامسونگ تو صنایع نیمه هادی سهمش از اینتل بیشتر میشه. وسعت شرکتای کره ای و پیشرفتشون خیلی بیشتر از اون چیزیه که شما فکر کنی. پیشرفته ترین خطوط تولید پردازنده در اختیار چند تا شرکت محدود تو دنیا که اتفاقا تایوان و چین و کره جزء همین چند تا هستن.
    تو خودروسازی قبول دارم فاصله ملموس اما به شدت دارن نزدیک میشن و تا ابد اینجور نمیمونه. اما تو صنایع دیگه اگه جلوتر نباشن عقبتر نیستن. کمی با تحقیق صحبت کنیم و فقط به شنیده ها اکتفا نکنیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهزاد

      ۸ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (2372 ديدگاه)

      دوست عزیز برخی دوستان کم لطفی میکنند و یک طرفه به کشور کره میتازند که اصلا درست نیست و البته از اونور برخی هم زیادی نمک میزنند و کمی شور میشه.
      اگر ما صنعت را به 2 بخش اساسی تقسیم کنیم شاید بیشتر با اوضاع و احوال کشورها آشنا بشیم به این شکل که؛
      برخی کشورها در بخش تکنولوژی و مهندسی پیشرو هستند و در ساخت تجهیزات علمی و مهندسی تولید و تحقیق در راس قله قرار دارند و در بخش دیگر کشورهایی هستند که به نحو احسنت از این تکنولوژی ها و ادوات ساخت استفاده کرده و محصولات خوبی میسازند و شاید منظور اصلی دوستان که میگن کره در تکنولوژی پایین تر از قدرت های این بخش هست همین باشه وگرنه محصولات صنعتی کره همیشه با آخرین ادوات ساخت و تکنولوژی تجهیز بوده و بحثی راجب اون نیست.
      به عنوان مثال اگر سرمایه گذار یا شرکتی بخواد بهترین تجهیزات و ادوات ساخت صنعتی را در هر زمینه ای به کار بگیره ناگزیر هست به شرکت های بزرگ صنعتی رجوع کنه چون این ادوات در کره و چین و تایوان و سنگاپور و… یافت نمیشه یا به اون گستردگی شرکت های آلمانی و آمریکایی و ژاپنی و… نیست.
      درسته صنعت نیمه هادی در کره و تایوان و چین بسیار بزرگ هست اما تجهیزات ساخت بیش از 90 درصد اونها از آمریکا و ژاپن و هلند و آلمان و فرانسه و… تامین میشه و در بخش توسعه و تحقیق هم شرکت ها و دانشگاههای قدرت های صنعتی هستند که به بهبود این صنایع در اونجا کمک میکنند.
      به فرض مثال شما قصد راه اندازی خط تولید چیپ های الکترونیکی یا پنل های نمایش و… را دارید، حالا برای انجام کار به کدام شرکت ها رجوع میکنید؟ بی شک هیچکدام از شرکت های تایوانی و کره ای توانایی راه اندازی و تامین ادوات ساخت را ندارند و مجبورید به جای دیگه مراجعه کنید و در صورت نیاز اسامی اون شرکت هارو نام میبرم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. armin

    ۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (421 ديدگاه)

    به گرد میتسوبیشیم نمیرسه . چیزایی که واسه اینا آرزوو واسه میتسو خاطرس …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. HYUNDAI

    ۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (402 ديدگاه)

    هیوندای دیوونم کردی ،دست فراری لامبوزگنیو از پشت بستی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Archi KHAN

      ۸ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (2165 ديدگاه)

      دوست عزیز به اعصابت مسلط باش
      لامبوزگنیو ؟!!!!!
      ما همه هیوندای را دوست داریم … !!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. mds

    ۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (219 ديدگاه)

    بنازم به این پیشرفت..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Archi KHAN

    ۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    پیشرفت کره ، نه تنها در خودرو سازی بلکه در تمامی صنایع قابل ستایش و تحسینِ
    البته اگه کسی نامغرضانه و از روی انصاف قضاوت کنه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. amg gt black

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوست عزیز جناب بهزاد قطعا به کره مراجعه میکنم .
    متاسفانه ان دیدگاه ماله دهه های گذشتس و امروزه صادق نیست. بزرگترین سرمایه گذاری ها در بخش تحقیق توسعه پنل های صفحه نمایش توسط کره ست. 14 میلیارد دلار سرمایه گذاری فقط روی چیپست های یک کدوم از شرکتاش. قواعد بازی کمی عوض شده و دیگه و البته همکاری با دانشگاه های بزرگ مرز و کشور نمیشناسه و کلی از همون دانشجوها کره ای هستند . اگه اشتباه نکنم طراح کامارو 2011 هم کره ای بودن. کلی دفاع دارم بکنم از پیشرو بودن کره جنوبی در الکترونیک و مطمئن باشید جزء بازیگرای اصلی و لیدر هستند همیشه در خیلی زمینه ها.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهزاد

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (2372 ديدگاه)

      دوست گرامی همان 14 میلیارد سرمایه گذاری و سایر سرمایه گذاری ها برای راه اندازی خطوط تولید، صرف خرید تجهیزات ساخت شده که تامین کنندگان اصلی این بخش شرکت های آمریکایی و ژاپنی و آلمانی و… هستند.
      شما یک شرکت کره ای نام ببرید که تجهیزات کامل ساخت صنعت نیمه هادی و پنل های نمایش و … را داشته باشه.
      برای راهنمایی بهتر شما؛
      شرکت tokyo electron متخصص این کار هست یا شرکت canon tokki متخصص راه اندازی خطوط تولید پنلهای نمایش oled هست و همینطور شرکت نیکون ادوات ساخت پنلهای lcd را تامین میکنه به غیر از دوربین و شرکت dupont و applied material آمریکا یکی از بزرگان راه اندازی خطوط تولید قطعات الکترونیکی هستند و… که مقیاس کارشون مشخصه و بحثی راجب تخصص اونها نیست.
      شما محصول نهایی ساخته شده را میبینید در حالی که پشت صحنه اوضاع متفاوته و اون محصولات ساخته شده با ادواتی ساخته شده اند که ربطی به برند محصول نداره و از جایی دیگر تامین شده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. اریک

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (103 ديدگاه)

    فقط ظاهر فریبنده و تبلیغاتی داره دقیقا مطابق با فرهنگ مردم کره توی فرهنگشون هم به زیبایی بیشتر از پایداری اهمیت میدهند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Xman

      ۱۶ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      ایول ! حال کردم!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. solat

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (143 ديدگاه)

    من فقط اینو خوب میدونم که صنعت خودروسازی دنیا رو به جلو حرکت میکنه اونم با شتاب زیاد حتی صنعت خورو سازی چین که خیلی از ما جلوتره و خودمون داریم میبینیم که بازارهای کشومون رو گرفتن
    تا صنعت خودروسازی ما خصوصی نشه و انحصاری باشه و رقابتی وجود نداشته باشه ما تو همون 20 سال قبل میمونیم و همین اش و هست و همین کاسه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا