طراحیهیوندای

پیتر شرایر و ماموریت کره ای

بعد از انتخاب پبتر شرایر به عنوان رئیس غیر کره ای شرکت کیا و یکی از سه رئیس این شرکت، هیوندای نیز بعنوان مالک کیا، از این تصمیم استقبال کرده و با بسط این انتخاب، شرایر را بعنوان مدیر طراحی مجموعه هیوندای نیز برگزیده است. بدین ترتیب انتظار می رود با همبستگی بیشتر در طراحی این دو شرکت، کاهش هزینه ها و ساده سازی فرآیندهای طراحی محصول، شاهد رشد کیفی و حضور موثرتر این دو شرکت کره ای در بازارهای جهانی باشیم.

peter schreyer
peter schreyer
کره ایها اینک دریافته اند که یک طراح خوب با سلایق اروپایی و جهانی، می تواند تاثیری شگفت روی فروش محصولات آنان داشته باشد. اینک در کره به شرایر به چشم یک شوالیه نگاه می کنند. مردی که توانست با طرح های شیک خود برای کیا موتورز، اعتبار و شهرتی دست و پا کند. شرایر ۶۰ ساله و متولد باواریای آلمان، پیش از این رئیس طراحی آئودی و فولکس واگن بوده و آئودی TT و فولکس پاسات و بیتل را روانه بازار کرده است.

Kia Cadenza by peter schreyer
Kia Cadenza by peter schreyer
طراحی خودرو تنها جنبه های قابل رویت و بصری ماشین نیست. بلکه نیاز به روانشناسی و ایجاد ارتباطی عاطفی با مصرف کننده خودرو نیز دارد. هیوندای در طرحی طولانی مدت، قصد دارد در بازار پر رقابت کنونی، تضمین بقای خود را دریافت کند.

در کمی اینسوتر و در ایران چندین برابر دستمزد افرادی نظیر شرایر به مربیان فوتبالی پرداخت می شود که تازه پس از چند شکست، جایشان را به مربی دیگری می دهند. و در عوض در طراحی محصولی نظیر خودرو حاضر به سرمایه گذاری حتی روی استعدادهای جوان بومی و ایرانی نیز نیستیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵۸ دیدگاه‌ها

  1. parsa

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    به نطرم هیچ کدومشون به پای تویوتا نمی رسن.تویوتا کم با کیفیته و هم ارزونه(البته در خارج!!)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (71 ديدگاه)

      برو بابا!!! دیروز توی سربالایی لندکروز 2013 دیدم ماشین هی خاموش روشن میشد باور کن صاحبش مونده بود که این چشه! ماشین های ژاپنی بخصوص تویوتا دیگه اون تویوتای سابق نیست که کوه رو بره بالا!! تویوتا داره توجهش به کیفیت روز به روز کمتره میشه! چون اکثر مردم ظاهر بین شدن و فقط ظاهر ماشین رو میبینن به داخل توجهی نمیکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. افشین

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (50 ديدگاه)

    واقعا تویوتا یه چیز دیگه هست. تا سوار نشی نمی دونی. بی خود نیست که همیشه جزو 10 تای اول پر فروش دنیاست. ماشینهای کره ای از نظر فنی خیلی کمترن و بیشتر به ظاهر می پردازن. اینو همه دنیا می دونه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مرلین

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (92 ديدگاه)

      لطفا به ماشینهای کره ای توهین نکن افشین .

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. رضا

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (71 ديدگاه)

      ببخشید الان لیفان چینی هم پرفروش ترین ماشین ایرانه دلیل میشه که ماشین خوبی باشه؟!؟! دوست عزیز تویوتا هر چه قدر هم پرفروش باشه بازم ماشین هاش بی کیفیت هستن بخصوص پرادو و لندکروز!! با لندکروز دو بار بری افرود باید کمک هاش رو عوض کنی پرادو هم که صدی 22 میسوزونه توی شهر که خییییییییییلی بالاست!! لکسوس rx توی دست انداز ها صدای وحشتناکی میده کلا همشون عیب و ایراد زیاد دارن

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. سعید

      ۶ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1484 ديدگاه)

      ولی تویوتا اصلا زیبا نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. سیدعلی ذوالفقاری

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (90 ديدگاه)

    آقای شرایر، کلاتو پرت کن بالا عزیزم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علی

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    س.با این حرفی ک در مورد فوتبال نوشتین واقعا موافقم.
    البته اینم بگم من در کل از فوتبال بدم میاد ولی یکی از دلابل اصلیم همینه ک پول الکی میگیرن….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. xantia

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    لطفا شرایط فعلی کشور خودتونو با این شرکتهای بزرگ مقایسه کنید وبعد ازشون ایراد بگیرید. مگه ما تو ایران چه پیشرفتی در زمینه خودرو داشتیم که حالا بعضی هامون داریم مثل کسانی که در کشورهای پیشرفته زندگی میکنند از این خودرو سازها ایراد میگیریم…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا