چشم انداز

نگاهی به آمار فروش خودروها در سال ۲۰۱۵ در بازار آمریکا

آمار فروش خودروها و تراک‌های سبک در بازار ایالات متحده به رقم بی‌سابقه ۱۷/۴ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۵ دست یافته است که اندکی بیشتر از رکورد قبلی ثبت‌ شده در سال ۲۰۰۰ میلادی است (بر اساس اطلاعات مرکز داده اتوموتیو نیوز). این خبر خوبی برای صنعت خودرویی است که ۶ سال پیش ورشکستگی فصل ۱۱ جنرال‌موتورز و کرایسلر و همین‌طور، فروش برندهای سودآور فورد را در ۵ سال پیش تجربه کرده است. در عین حال، بسیاری از تحلیلگران «وال استریت» فروش بالاتری را برای سال ۲۰۱۶ پیش‌بینی می‌کنند.

Volkswagen Stop U.S. Sales Of VW, Audi, And Porsche Cars With Diesel Engines
آخرین باری که بازار خودرو در امریکا در ۶ سال پیاپی رشد فروش را تجربه کرد، به سال‌های دهه ۱۹۲۰ میلادی برمی‌گردد. البته اگر شرایط آن دوره را با دقت بیشتری بررسی می‌کنیم که در آن زمان بسیاری از ناوگان شهری امریکا، پا به سن گذاشته بودند و همین‌طور بسیاری از طبقات متوسط و ثروتمند بایستی اتومبیل‌های قدیمی خود را جایگزین می‌کردند. ولی باید دید که در وضعیت کنونی، چنین شرایطی واقعاً چقدر ادامه می‌یابد؟

11-Brands
مطابق داده‌های اتوموتیو نیوز، در سال گذشته میلادی تعداد ۱۷,۴۷۰,۶۵۹ دستگاه خودرو و تراک جدید در ایالات متحده امریکا فروخته شده است که این رقم به میزان ۶۸,۱۷۳ دستگاه نسبت به رکورد سال ۲۰۰۰ بالاتر است. در این میان، برخی آمارها بیشتر جلب توجه می‌کنند؛ از جمله فروش ۲۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه خودروی تسلا در سال ۲۰۱۵، با ۲۶/۷ درصد رشد و فروش ۱۱۴۰ دستگاه رولز رویس که با اینکه جزئی از گروه ب‌ام‌و است، ولی آمار خود را به صورت جداگانه منتشر کرده است و در این زمینه ۲/۶ درصد رشد نشان می‌دهد. همچنین بنتلی با فروش ۲۶۸۶ دستگاه از محصولاتش، به رشدی ۱۰/۶ درصدی و لامبورگینی نیز با فروش ۷۵۶ دستگاه خودرو به رشدی ۲/۷ درصدی دست پیدا کرده است. در همین حال، فولکس‌واگن تمام گروه خودروسازی را با خود به پایین کشیده و با تعداد فروش ۵۵۵,۰۸۴ دستگاه، تنها چهار دهم درصد نسبت به سال گذشته پیشرفت داشته است.

سوباروی متعلق به صنایع سنگین فوجی، در واقع تمام برندهای گروه فولکس‌واگن و حتی برند جذاب آئودی را پشت‌سر گذاشته است و در بازار امریکا به میزان ۲۷ هزار و ۵۹۱ دستگاه خودرو به فروش رسانده است. موارد جالب دیگری نیز در این آمار دیده می‌شوند؛ از جمله اینکه سری ۳ و ۴ ب‌ام‌و با ۳۹,۳۸۲ دستگاه، بیشتر از تمام محصولات لینکولن فروش داشته‌اند. تعداد ۲۰ هزار و ۶۹۱ دستگاه جیپ گرند چروکی نیز در بازار امریکا به فروش رفته که این رقمی بیشتر از تمام محصولات کادیلاک است. همچنین مجموع آمار هیوندای و میتسوبیشی، تعداد ۷۹۷۶ دستگاه خودروی دیگر نیاز دارند تا به میزان فروش جیپ برسند. در ادامه، این آمار را به صورت عددی و با دقت بیشتری مرور می‌کنیم.

2016 Chevrolet Silverado 1500 LTZ Z71 in motion
۲۰۱۶ Chevrolet Silverado 1500 LTZ Z71 in motion
۱) جنرال‌موتورز: ۳,۰۸۲,۳۶۶ دستگاه با رشد ۵ درصد.

  • رشد مثبت ۱۳/۴ درصدی شورولت سیلورادو به ۶۰۰,۵۴۴ دستگاه در کنار رشد ۵/۸ درصدی جی‌ام‌سی سیه‌را به ۲۲۴,۱۳۹ دستگاه که موجب شد تا این دو مدل با مجموع ۸۲۴,۶۸۳، تعداد ۴۴,۳۲۹ بیشتر از فورد سری F فروش داشته باشند.
  • شورولت کارادو با رشدی ۹۵۵ درصد به ۸۴,۴۳۰ دستگاه و جی‌ام‌سی کانیون با رشدی ۸۷۹ درصدی به ۳۰,۰۷۷ دستگاه رسیدند که این دو در مجموع با آمار ۱۱۴,۴۰۷ دستگاه خودروی فروخته شده، هنوز ۶۵,۱۵۵ دستگاه خودروی دیگر تا تویوتا تاکوما فاصله دارند.
  • شاخه شورولت از جنرال‌موتورز با رشدی ۴/۵ درصدی به رکورد ۲,۱۲۵,۳۴۷ دستگاه خودرو در سال گذشته رسید و این در حالی است که جی‌ام‌سی با رشد ۱۱/۳ درصدی به فروش ۵۸۸,۶۹۷ دستگاه، بیوک با رشد منفی ۲/۶ درصد به آمار ۲۲۳,۰۵۵ دستگاه و کادیلاک با رشد ۲/۶ درصد به آمار ۱۷۵,۲۶۷ دست یافته‌اند.
  • شورولت کروز با وجود کاهش ۱۷ درصدی فروش، همچنان با ۲۲۶,۶۰۲ دستگاه به عنوان پرفروش‌ترین مدل شهری جنرال‌موتورز باقی مانده است. این در حالی است که ایکوناکس با رشد ۱۴/۶ درصد و فروش ۲۷۷,۵۸۹ دستگاه، به‌راحتی آن را پشت‌سر گذاشته است. همچنین شورولت مالیبو با رشد ۳/۴ درصد به ۲۷۷,۵۸۹ رسیده است.
  • شورولت ایمپالا با کاهش ۱۶/۷ درصدی در فروش، رقم ۱۱۶,۸۲۵ و سونیک نیز با افت ۳۰/۷ درصدی، تعداد ۶۴,۷۷۵ دستگاه را ثبت کرده‌اند.
  • از دیگر رشدهای منفی برند شورولت می‌توان به مدل‌های کوروت، کاپریس و سابربن اشاره کرد که به ترتیب با افت‌های ۴/۳، ۵۰/۵ و ۷/۵ درصدی، به آمار فروش ۳۳,۳۲۹، ۱,۸۴۵ و ۵۰,۸۶۶ رسیده‌اند.
  • شورولت ولت نیز با رشد منفی ۱۸/۱ درصد، آمار فروش برابر ۱۵,۳۹۳ دستگاه ثبت کرده است. این در حالی است که کادیلاک ELR هم با رشد منفی ۲۱/۸ درصد، تعداد ۱,۰۲۴ دستگاه در سال ۲۰۱۵ در بازار امریکا فروخته است.
  • در مقابل، جی‌ام‌سی آکادیا و تِرین با رشدی ۱۴/۸ و ۶/۷ درصدی، به‌ترتیب به آماری برابر ۹۶,۳۹۳ و ۱۱۲,۰۳۰ دستگاه دست یافته‌اند.
  • مدل انکور از بیوک، تبدیل به پرفروش‌ترین مدل این برند شد و با رشدی ۳۸ درصدی، به آمار ۶۷,۵۴۹ رسید. این در حالی است که این آمار برای شورولت ترکس تعداد ۶۳,۰۳۰ بوده است. بیوک انکلیو نیز با رشد منفی ۰/۴ درصد، آمار فروش ۶۲,۰۸۱ دستگاه را ثبت کرده است.
  • لاکراس و ورانو، دو مدل دیگر بیوک بوده‌اند که به‌ترتیب رشد‌های منفی ۱۸/۳ و ۲۷/۱ درصد را تجربه کرده‌اند و آمار فروش آنها ۴۲,۰۳۵ و ۳۱,۸۶۶ دستگاه ثبت شده است.
  • SRX به عنوان مدل پرفروش کادیلاک، با رشد ۲۸/۸ درصدی، به رقم ۶۸,۸۵۰ رسیده است و این در حالی است که CTS و ATS با افت ۳۷/۴ و ۱۰/۱ درصدی، به‌ترتیب آمار ۱۹,۴۸۵ و ۲۶,۸۷۳ را ثبت کرده‌اند. همچنین XTS نیز با کاهش ۵ درصدی آمار فروش در سال ۲۰۱۵، تعداد ۲۳,۱۱۲ دستگاه خودرو را به دست مشتریان رسانده است.
Ford Mustang GT-CS
۲۰۱۶ Ford Mustang GT-CS
۲) فورد موتور کمپانی: ۲,۶۱۳,۱۶۲ دستگاه با رشد ۵/۳ درصد.

  • مدل جدید فورد موستانگ با پیروزی در جنگ «پونی کار»، رشد ۴۸/۱ درصدی را تجربه کرده و به آمار فروش ۱۲۲,۳۴۹ دستگاه در سال ۲۰۱۵ دست یافته است. این در حالی است که شورولت کامارو و داج چلنجر به ترتیب، با افتی ۱۰ و ۲۹ درصد، آمار ۷۷,۵۰۲ و ۶۶,۳۶۵ دستگاه را ثبت کرده‌اند.
  • سری F به لطف تغییرات در مدل آلومینیومی F-150، با رشدی ۳/۵ درصدی در آمار فروش مواجه شده و تعداد ۷۸۰,۳۵۴ دستگاه خودرو، اعم از مدل‌های جدید و قدیمی را به فروش رسانده است.
  • این در حالی است که بسیاری از خودروهای فورد، افت فروش را تجربه کرده‌اند؛ از جمله فیوژن با کاهش ۲/۲ درصد و ۳۰۰,۱۷۰ دستگاه، فوکوس با کاهش ۷/۸ درصد و ۲۰۲,۴۷۸ دستگاه و توروس با کاهش ۲۵/۵ درصد و ۳۹,۰۵۱ دستگاه. البته فیستا با رشدی ۲ درصدی، آمار فروش ۶۴,۴۵۸ را ثبت کرده است.
  • اسکیپ (۰/۱ درصد)، اج (۱۴ درصد) و اکسپلورر(۱۸/۵ درصد) نیز از دیگر مدل‌های رو به رشد فورد در بازار بوده‌اند که به‌ترتیب آمار ۳۰۶,۴۹۲، ۱۲۴,۱۲۰ و ۲۲۴,۳۰۹ را به جا گذاشته‌اند.
  • فورد با ۵/۳ رشد آمار فروش و رسیدن به رقم ۲,۵۱۱,۹۳۵، پرفروش‌ترین برند مستقل این خودروسازی شناخته شده و این در حالی است که لینکولن با کراس‌اورهای جدیدش، رشدی ۷/۱ درصد را پشت‌سر گذاشته و تعداد ۱۰۱,۲۲۷ دستگاه خودرو را به مشتریان تحویل داده است.
  • رشد آمار فروش MKC در بازار برابر ۸۸ درصد بوده و تعداد ۲۴,۵۹۰ دستگاه از آن فروخته شده‌اند. این در حالی است که MKX با افت ۷/۵ درصدی، آمار ۲۲,۱۹۹ را ثبت کرده است. MKZ سدان نیز با اینکه با افت ۹/۱ درصدی، به رقم ۳۰,۹۰۱ رسیده، ولی همچنان به عنوان پرفروش‌ترین مدل برند باقی مانده است.
Toyota-Camry_2015
Toyota Camry 2015
۳) تویوتا موتور: ۲,۴۹۹,۳۱۳ با رشد ۵/۳ درصد.

  • تویوتا کمری (۰/۲ درصد)، کرولا (۷ درصد) و راو فور (۱۷/۸ درصد) از محصولات رو‌به‌رشد این کمپانی در بازار امریکا بوده‌اند که به‌ترتیب، آمار فروش ۴۲۹,۳۵۵، ۳۶۳,۳۳۲ و ۳۱۵,۴۱۲ دستگاه را تجربه کرده‌اند.
  • های‌لندر با رشد ۸/۸ درصد به آمار ۱۵۸,۹۱۵ دستگاه و سیه‌نا نیز با رشد ۱۰/۴ درصد به آمار ۱۳۷,۴۹۷ رسیده‌ است.
  • تاکوما و تاندرا نیز به ‌ترتیب با رشدهای ۱۵/۸ و ۰/۳ درصدی، آماری برابر ۱۷۹,۵۶۲ و ۱۱۸,۸۸۰ ثبت کرده‌اند.
  • پریوس با کاهشی ۱۰/۹ درصدی در آمار فروش مواجه و تعداد ۱۸۴,۷۹۴ دستگاه خودرو را ثبت کرده است. همچنین تویوتا تعداد ۷۲ دستگاه میرای هیدرژنی را در بازار به فروش رسانده است.
  • سایون تعداد ۷,۶۰۵ دستگاه iA و تعداد ۵,۰۹۷ دستگاه iM را به دست مشتریان رسانده و در همین حال، مدل FR-S با کاهشی ۲۵/۳ درصدی، رقم ۱۰,۵۰۷ را ثبت کرده است.
  • مدل tC نیز با وجود افت ۸/۳ درصدی و ثبت آمار فروش ۱۶,۴۵۹ دستگاه، هنوز هم به عنوان پرفروش‌ترین مدل برند سایون باقی مانده است. این در حالی است که xB نیز با کاهش ۸/۲ درصدی، به آمار ۱۵,۲۲۳ رسیده است.
  • شاخه تویوتا تعداد ۲,۴۴۹,۳۱۳ خودرو و تراک سبک را در سال ۲۰۱۵ به فروش رسانده که ۵/۳ درصد رشد نشان می‌دهد. همچنین لکسس با فروش ۳۴۴,۶۰۱ دستگاه از محصولاتش رشد ۱۰/۷ درصدی را تجربه کرده است. امّا برند زیرشاخه سایون با افتی ۳/۲ درصدی، به رقم ۵۶,۱۵۷ دستگاه رسیده است.
  • RX با اینکه همچنان به عنوان پرفروش‌ترین مدل لکسس شناخته می‌شود، ولی با کاهش ۶/۴ درصدی در آمار فروش، رقم ۱۰۰,۶۱۰ را ثبت کرده است. NX نیز در اولین سالی که به صورت کامل در بازار حضور داشته، تعداد ۴۳,۷۶۴ دستگاه به فروش رفته است.
  • آمار فروش لکسس ES به میزان ۱۰/۴ درصد کاهش یافته و رقم ۶۴,۹۶۹ را ثبت کرده است و این در حالی است که GS با رشدی ۴/۱ درصدی، به ۲۳,۱۱۷ دستگاه رسیده است.
  • لکسس IS با کاهش ۹/۶ درصد، آمار فروش ۴۶,۴۳۰ دستگاه را ثبت کرده است. در مقابل، RC با رشدی ۶۶۹ درصدی، به رقم ۱۴,۷۸۴ دستگاه رسیده است. همچنین با افت ۱۶/۳ درصدی در آمار فروش LS، تعداد ۷,۱۶۵ دستگاه از این خودرو در سال ۲۰۱۵ در بازار امریکا فروخته شده است.
2014 Jeep Cherokee limited
Jeep Cherokee limited
۴) کرایسلر ال‌ال‌سی: ۲,۲۴۳,۹۰۷ دستگاه با رشد ۷ درصد.

  • جیپ سهم بزرگی از فروش سال را به خود اختصاص داده و با فروش ۸۶۵,۰۲۸ دستگاه خودرو، ۲۵ درصد رشد برای سال ۲۰۱۵ نشان داده است.
  • چروکی (۲۳ درصد)، رنگلر (۱۶ درصد) و گرند چروکی (۷ درصد)، از مدل‌های جیپ بوده‌اند که در بازار رشد داشته‌اند و به‌ترتیب رقم‌های ۲۲۰,۲۶۰، ۲۰۲,۷۰۲ و ۱۹۵,۹۵۸ دستگاه را ثبت کرده اند.
  • رنگید جدید، آمار فروشی برابر ۶۰,۹۴۶ داشته است.
  • رام تعداد ۴۵۱,۱۱۶ دستگاه پیکاپ را به فروش رسانده که ۳ درصد رشد را نشان می‌دهد. برند رام در حالت کلی با رشدی ۵ درصدی روبرو بوده و تعداد ۴۹۳,۸۰۷ خودرو را به دست مشتریان رسانده است.
  • کرایسلر ۲۰۰ رشدی ۵۲ درصدی را تجربه کرده و به رقم ۱۷۷,۸۸۹ دستگاه رسیده است. این در حالی که برای کرایسلر ۳۰۰، آمار فروش ۵۳,۱۰۹ ثبت شده که یک درصد افت نسبت به قبل نشان می‌دهد.
  • کرایسلر تاون اند کانتری با کاهش ۳۲ درصدی در آمار فروش، رقم ۹۳,۸۴۸ را ثبت کرده وهمین طور داج کاروان با کاهش ۲۸ درصدی، به تعداد ۹۷,۱۴۱ دستگاه رسیده است.
  • امّا داج دارت (۴ درصد)، چارجر (یک درصد) و جورنی (۱۳ درصد) از مدل‌هایی بوده‌اند که در بین محصولات داج، رشد داشته‌اند و به ترتیب، آمار فروش ۸۷,۳۹۲، ۹۴,۷۲۵ و ۱۰۵,۴۰۰ برای آنها ثبت شده است.
  • آلفا رومئو موفق شده تا تعداد ۶۶۳ دستگاه از مدل ۴C را به دست مشتریان خود برساند. آمار فروش کلی فیات به ۴۲,۴۱۰ دستگاه رسیده که ۸ درصد افت نشان می‌دهد و این در حالی است که تعداد ۹,۴۶۳ دستگاه از مدل جدید ۵۰۰X به فروش رسیده‌اند. همچنین فیات ۵۰۰ و ۵۰۰L، به ترتیب با کاهش ۲۶ و ۳۷ درصدی، آمار ۲۵,۰۸۴ و ۷,۸۶۳ را ثبت کرده‌اند.
2016 Honda Pilot
۲۰۱۶ Honda Pilot
۵) هوندای آمریکا: ۱,۵۸۶,۵۵۱ دستگاه با رشد ۳ درصد.

  • در حالی که آکورد با افتی ۸/۴ درصد به آمار ۳۵۵,۵۵۷ دستگاه خودرو رسیده، پایلوت با رشدی ۲۵/۱ درصدی روبرو شده و به آمار ۱۳۶,۲۱۲ دستگاه دست یافته است.
  • برای دومین سال متوالی، مدل CR-V یک رشد ۳/۲ درصدی را تجربه کرده و آمار فروش ۳۴۵,۶۴۷ را ثبت کرده است. در نتیجه فروشی بالاتر از سیویک داشته است. این در حالی است که خودِ «سیویک» نیز با رشد ۲/۹ درصد در آمار فروش، تعداد ۳۳۵,۳۸۴ دستگاه به دست مشتریان رسیده است.
  • ادیسه با رشد ۴/۱ درصدی، رقم ۱۲۷,۷۳۶ دستگاه را ثبت کرده و در همین حال، هوندا فیت با کاهش ۱۱/۱ درصد، آمار فروشی برابر ۵۲,۷۲۴ دستگاه داشته است. ضمن اینکه مدل جدید HR-V رکورد فروش ۴۱,۹۶۹ دستگاه را از خود به جای گذاشته است.
  • اگر مدل کراس‌تور را به یاد داشته باشید، این خودرو در سال ۲۰۱۵ با افت ۲۲/۹ درصدی فروش در بازار امریکا روبرو بوده و رقم ۹,۱۰۴ دستگاه را ثبت کرده است. مدل CR-Z نیز با کاهشی ۱۳/۷ درصدی، تنها ۳,۰۷۳ دستگاه به فروش رفته است.
  • فروش کلی آکورا با رشدی ۵/۶ درصدی، به ۱۷۷,۱۶۵ رسیده است.
  • در حالی که آکورا MDX با افتی ۱۱/۳ درصدی، آمار ۵۸,۲۰۸ را ثبت کرده، RDX با رشد ۱۳/۷ درصد و TLX با رشد ۱۴۶/۱ درصد، به‌ترتیب به رقم‌های ۵۱,۰۲۶ و ۴۷,۰۸۰ رسیده‌اند.
2016 Nissan Sentra
۲۰۱۶ Nissan Sentra
۶) گروه نیسان: ۱,۴۸۴,۹۱۸ دستگاه با رشد ۷/۱ درصد.

  • آلتیما با رشد منفی ۰/۷ درصد به ۳۳۳,۳۹۸ دستگاه رسیده و این در حالی است که روگ با رشد مثبت ۴۴/۲ درصدی، رقم ۲۸۷,۱۹۰ را در آمار فروش ثبت کرده است.
  • سنترا با رشد ۱۱ درصدی، به رقم ۲۸۷,۱۹۰ دستگاه دست پیدا کرده و در نتیجه، فورد فوکوس را در رقابت بین مدل‌های کامپکت پشت‌سر گذاشته است. مدل ورسا نیز رشدی ۳/۴ درصدی را تجربه کرده و به آمار فروش ۱۴۴,۵۲۸ رسیده است.
  • لیف با ۴۲/۸ درصد و جوک با ۲۹ درصد، از جمله مدل‌هایی در بین محصولات نیسان بوده‌اند که رشد منفی را در بازار تجربه کرده‌اند و به ترتیب آماری برابر ۱۷,۲۶۹ و ۲۷,۱۲۱ را ثبت کرده‌اند.
  • پت‌فایندر با رشد ۳/۷ درصد به آمار ۸۲,۰۴۱ دستگاه و کوئست نیز با رشد ۱۲/۱ درصد به آمار ۱۱,۰۱۸ دستگاه رسیده است.
  • برند اینفینیتی در مجموع رشدی ۱۳/۸ درصدی را تجربه کرده و تعداد ۱۳۳,۴۹۸ دستگاه از محصولاتش را در سال ۲۰۱۵ به فروش رسانده است. در این میان، مدل Q50 تقریباً‌ یک‌سوم این آمار را به دوش کشیده و با آمار ۴۳,۸۷۴ دستگاه خودرو، به میزان ۱۸/۹ درصد نسبت به قبل در بازار پیشرفت داشته است.
  • جایگاه بعدی فروش در بین محصولات اینفینیتی متعلق به QX60 است که با ۳۳/۹ درصد رشد، به میزان ۴۱,۷۷۰ دستگاه رسیده است.
2016 Hyundai Tucson
۲۰۱۶ Hyundai Tucson
۷) هیوندای: ۷۶۱,۷۱۰ دستگاه با رشد ۵ درصد.

  • الانترای کامپکت با رشد ۸/۹ درصد در آمار فروش، رقم ۲۴۱,۷۰۶ دستگاه را ثبت کرده است.
  • مدل متوسط سوناتا با افت ۱/۷ درصدی، به آمار ۲۱۳,۳۰۳ دستگاه رسیده است.
  • مدل جدید توسان کراس‌اور با ۳۴ درصد رشد، تعداد ۶۳,۵۹۱ دستگاه به فروش رسیده است.
  • سانتافه کراس‌اور نیز رشدی برابر ۹/۵ درصد تجربه کرده و آمار ۱۱۸,۱۳۴ را ثبت کرده است.
2015 Kia Sedona SXL
۲۰۱۵ Kia Sedona SXL
۸) کیا: ۶۲۵,۸۱۸ دستگاه با رشد ۷/۹ درصد.

  • سدان متوسط اپتیما به عنوان پرفروش‌ترین مدل برند، با ۰/۲ درصد رشد به آمار ۱۵۹,۴۱۴ دستگاه دست یافته است.
  • سول همچنان به پیشرفت خود ادامه داده و با ۱/۳ افزایش در آمار فروش، رقم ۱۴۷,۱۳۳ را ثبت کرده است.
  • فروش مدل جدید سدونا مینی‌ون بیش از دو برابر شده است. این مدل با ۱۵۲ درصد رشد، به آمار فروش ۳۶,۷۵۵ دستگاه رسیده است.
2016 Subaru Forester 2.0XT Touring
۲۰۱۶ Subaru Forester 2.0XT Touring
۹) سوبارو: ۵۸۲,۶۷۵ دستگاه با رشد ۱۳/۴ درصد.

  • فارستر با آمار ۱۷۵,۱۹۲ دستگاه، پرفروش‌ترین مدل سوبارو بوده و رشدی ۹/۵ درصدی را تجربه کرده است.
  • اوت‌بک نیز فاصله چندانی با فارستر ندارد و با ۹/۷ درصد رشد، رقم ۱۵۲,۲۹۴ را ثبت کرده است.
  • کراس‌ترک با رشد ۲۵/۳ درصد، به آمار فروش ۸۸,۹۲۷ دستگاه رسیده است.
  • در حالی که BRZ با افتی ۲۹/۴ درصدی، آمار ۵,۲۹۶ را ثبت کرده، WRX/STI با رشد ۳۲/۳ درصد مواجه شده و تعداد ۳۳,۷۳۴ دستگاه از آن به فروش رفته است.
BMW 4-Series sport line
BMW 4-Series sport line
۱۰) گروه ب‌ام‌و: ۴۰۴,۵۳۷ دستگاه با رشد ۲/۲ درصد.

  • در حالی که خودروی شهری ۳ درصد افت داشته‌اند، ولی شاسی‌بلند‌ها رشدی ۱۶/۱ درصدی را تجربه کرده‌اند.
  • در حالی که سری ۳ با کاهش ۶/۲ درصدی در آمار فروش، رقم ۹۴,۵۲۷ را ثبت کرده، سری ۴ با ۱۱/۲ درصد رشد، به آمار ۴۶,۰۸۲ دست یافته است. این دو مدل ب‌ام‌و، در مجموع فروشی برابر ۱۴۰,۶۰۹ دستگاه تجربه کرده‌اند.
  • سری ۵ نیز با کاهش ۱۶/۲ درصدی، آمار فروش ۴۴,۱۶۲ دستگاه را ثبت کرده است.
  • X5 با رشد ۱۶/۹ درصد در آمار فروش، به رقم ۵۴,۹۹۷ رسیده است. همچنین ب‌ام‌و تعداد ۶,۴۲۹ دستگاه X4 و ۷,۹۰۶ دستگاه X6 را در بازار به فروش رسانده است.
  • همچنین تعداد ۱۱,۰۲۴ دستگاه از i3 الکتریکی و ۲,۲۶۵ دستگاه از i8 اسپورت هیبریدی فروخته شده است.
  • مینی در مجموع رشدی ۴/۳ درصدی را تجربه کرده و به آمار فروش ۵۸,۵۱۴ دست پیدا کرده است.
2015 Mercedes-Benz C-Class
۲۰۱۵ Mercedes-Benz C-Class
۱۱) مرسدس‌بنز امریکا: ۳۸۰,۴۶۱ دستگاه با رشد ۳/۸ درصد.

  • مدل پرفروش کلاس C مرسدس‌بنز با رشد ۱۴/۷ درصد، به آمار فروش ۸۶,۰۸۰ دستگاه رسیده است.
  • کلاس E با افت ۲۵/۱ درصد مواجه شده و رقم ۴۹,۷۳۶ را ثبت کرده است.
  • مدل سطح نخست CLA با فروش ۲۹,۶۴۳ دستگاه در سال ۲۰۱۵، رشدی ۸/۳ درصد را تجربه کرده و در همین حال، آمار فروش مدل هم‌خانواده کراس‌اور GLA را (۲۵,۵۹۳ دستگاه) پشت‌سر گذاشته است.
  • فروش کلی برند اسمارت در مجموع به ۷,۴۸۴ دستگاه رسیده که ۲۸/۴ درصد افت نشان می‌دهد.
2015 Volkswagen Golf TDI
۲۰۱۵ Volkswagen Golf TDI
۱۲) فولکس‌واگن: ۳۴۹,۴۴۰ دستگاه با افت ۴/۸ درصد.

  • جتا با افت ۱۸/۵ درصد به رقم ۱۳۱,۱۰۹ دستگاه رسیده است.
  • پاسات با ۱۹/۱ درصد، آمار ۷۸,۲۰۷ دستگاه را ثبت کرده است.
  • مدل جدید گلف از نقاط روشن بازار برای محصولات فولکس‌واگن است که البته روند کاهشی فروش مدل قدیمی در سال ۲۰۱۴ بی‌تأثیر نبوده است. این مدل در سال ۲۰۱۵، با افزایش ۹۳/۹ درصد در آمار فروش همراه بوده و رقم ۶۵,۳۰۸ را ثبت کرده است.
  • تیگوآن نیز با رشد ۴۲/۷ درصد، آمار ۳۵,۸۴۳ دستگاه را ثبت کرده است.
  • بیتل با رشد منفی ۲۲/۳ درصد، به رقم ۲۲,۶۶۷ دستگاه رسیده است.
2015 Mazda MX-5 Miata
۲۰۱۵ Mazda MX-5 Miata
۱۳) مزدا: ۳۱۹,۱۸۴ دستگاه با رشد ۴/۴ درصد.

  • با جایگزین مدل ND MX-5 به جای NC در میانه سال، میاتا رشدی ۸۱/۱ درصد را تجربه کرده و به آمار فروش ۸,۵۹۱ دست یافته است.
  • CX-3 با پشت‌سر گذاشتن مزدا ۳، تبدیل به پرفروش‌ترین مدل این برند شده و با رشد ۱۲/۴ درصد، آمار ۱۱۱,۴۵۰ دستگاه را ثبت کرده است. مزدا همچنین تعداد ۶,۴۰۶ دستگاه CX-3 را در سال ۲۰۱۵ به فروش رسانده است.
  • مزدا ۳ با رشد ۲/۸ درصد در آمار فروش، به رقم ۱۰۷,۸۸۵ دستگاه رسیده است.
  • آمار فروش مزدا ۶ نیز با افزایش ۸/۸ درصد، به ۵۷,۸۹۷ دستگاه رسیده است.
Audi Q5
Audi Q5
۱۴) آئودی: ۲۰۲,۲۰۲ دستگاه با رشد ۱۱/۱ درصد.

  • عدد متقارن به‌دست‌آمده برای آمار فروش آئودی، اولین باری است که این برند از مرز ۲۰۰ هزار دستگاه در بازار ایالات متحده عبور می‌کند.
  • Q5 با رشد ۲۲/۶ درصدی و فروش ۵۲,۰۰۶ دستگاه، یک‌چهارم از کل فروش آئودی را به خود اختصاص داده است.
  • A3 با آمار ۳۵,۹۸۴ دستگاه، پرفروش‌ترین مدل آئودی محسوب می‌شود که ۶۱/۷ درصد رشد نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.
  • A4 با افت ۱۴/۷ درصد در آمار فروش، رقم ۲۹,۰۱۳ دستگاه را ثبت کرده است.
  • Q3 با رشد قابل‌توجه ۲۶۲ درصد، به آمار فروش ۱۳,۲۲۹ دستگاه رسیده است.
  • TT نیز ۰/۸ درصد رشد داشته و به آمار ۱,۱۶۷ دستگاه دست یافته است.
2016 Mitsubishi Outlander Sport ASX
۲۰۱۶ Mitsubishi Outlander Sport ASX
۱۵) میتسوبیشی: ۹۵,۳۴۲ دستگاه با رشد ۲۲/۸ درصد.

  • اوت‌لندر اسپورت (۱۹ درصد) و اوت‌لندر (۴۵/۸ درصد) از جمله مدل‌های میتسوبیشی هستند که در آمار فروش خود در سال ۲۰۱۵ افزایش داشته‌اند و به‌ترتیب رقم‌های ۳۶,۹۶۶ و ۱۹,۰۵۵ دستگاه را ثبت کرده‌اند.
  • میراژ با رشد ۲۸/۸ درصد، به آمار ۲۱,۵۱۵ رسیده و این در حالی است که i-Miev با افت ۴۱/۳ درصد، تنها ۱۱۵ دستگاه فروخته شده است.
Land Rover Discovery Sport
Land Rover Discovery Sport
۱۶) جگوار لندروور: ۸۵,۰۴۸ دستگاه با رشد ۲۶/۵ درصد.

  • لندروور با افزایش فروش ۳۰ درصدی همراه بوده و تعداد ۷۰,۵۸۲ دستگاه از محصولات خود را به فروش رسانده است.
  • این در حالی است که جگوار با افتی ۸ درصد مواجه شده و به آمار فروش ۱۴,۴۶۶ دستگاه رسیده است.
Volvo XC90 2016
Volvo XC90 2016
۱۷) ولوو: ۷۰,۰۴۷ دستگاه با رشد ۲۴/۳ درصد.

  • XC60 با آمار فروش ۲۶,۱۳۴ دستگاه و ۳۵/۶ درصد رشد نسبت به سال قبل، از S60 پیشی گرفت و تبدیل به پرفروش‌ترین مدل محصولات ولوو شد. در همین حال، S60 با افت فروش ۱۸/۳ درصدی، رقم ۱۶,۷۰۶ را ثبت کرد.
  • مدل جدید XC90 ستاره محصولات ولوو در سال ۲۰۱۵ بود و تعداد ۱۲,۶۶۵ دستگاه از آن به فروش رسید. این در حالی است که این رقم برای مدل قبلی در سال ۲۰۱۴ برابر ۳,۹۵۲ دستگاه بوده است.
2016 Porsche Boxster Spyder
۲۰۱۶ Porsche Boxster Spyder
۱۸) پورشه: ۵۱,۷۵۶ دستگاه با رشد ۱۰/۱ درصد.

  • آمار فروش ۹۱۱/۹۱۸ به اندازه ۴۲۸ دستگاه کم شد و به رقم ۱۰,۱۰۱ رسید.
  • باکستر / کیمن نیز به اندازه ۸/۶ درصد افت داشتند و آمار فروشی برابر ۶,۶۶۳ دستگاه ثبت کردند.
  • کاین با رشد ۱/۷ درصد به آمار فروش ۱۶,۴۷۳ دستگاه رسید و این در حالی است که ماکان بیشترین رشد را در بین محصولات پورشه داشت (۸۶/۶ درصد) و به آمار ۱۳,۵۳۳ دستگاه دست یافت.
Toyota Corolla 2015
Toyota Corolla 2015
رتبه فروش خودروهای کامپکت در سال ۲۰۱۵

  1. تویوتا کرولا (۳۶۳,۳۳۲)
  2. هوندا سیویک (۳۳۵,۳۸۴)
  3. هیوندای النترا (۲۴۱,۷۰۶)
  4. شورولت کروز (۲۲۶,۶۰۲)
  5. نیسان سنترا (۲۰۳,۵۰۹)
2015 Toyota Camry
۲۰۱۵ Toyota Camry
رتبه فروش مدل‌های متوسط در سال ۲۰۱۵

  1. تویوتا کمری (۴۲۹,۳۵۵)
  2. هوندا آکورد (۳۵۵,۵۵۷)
  3. نیسان آلتیما (۳۳۳,۳۹۸)
  4. فورد فیوژن (۳۰۰,۱۷۰)
  5. هیوندای سوناتا (۲۱۳,۳۰۳)
2015 Honda CR-V
۲۰۱۵ Honda CR-V
رتبه فروش کراس‌اورهای کامپکت در سال ۲۰۱۵

  1. هوندا سی‌آر-وی (۳۴۵,۶۴۷)
  2. تویوتا راو فور (۳۱۵,۴۱۲)
  3. فورد اسکیپ (۳۰۶,۴۹۲)
  4. نیسان روگ (۲۸۷,۱۹۰)
  5. شورولت ایکوناکس (۲۷۷,۵۸۹)

2014-bmw-m5-with-competition-package-grille-and-badges-photo-541254-s-1280x782
رتبه فروش برندهای لوکس / پرمیوم در سال ۲۰۱۵

  1. ب‌ام‌و (۳۴۶,۰۲۳)
  2. لکسس (۳۴۴,۶۰۱)
  3. مرسدس‌بنز (۳۴۳,۰۸۸)
  4. آئودی (۲۰۲,۲۰۲)
  5. آکورا (۱۷۷,۱۶۵)
2016 Ford F-150
۲۰۱۶ Ford F-150
پرفروش‌ترین مدل‌ها در سال ۲۰۱۵

  1. فورد سری اف (۷۸۰,۳۵۴)
  2. شورولت سیلورادو (۶۰۰,۵۴۴)
  3. رام پیکاپ (۴۵۱,۱۱۶)
  4. تویوتا کمری (۴۲۹,۳۵۵)
  5. تویوتا کرولا (۳۶۳,۳۲۲)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴۳ دیدگاه‌ها

  1. AHMADREZA

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    عاشق ب ام و هستم و خواهم ماند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Zonda R

      ۱۹ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      یه سوالی برام پیش اومده بود
      خب چه مرجعی بهتر از پدال و البته بچه های مطلع اون
      اگر قصد خرید خودرو در ایران رو داشته باشید کدام گروه را انتخاب میکنید:
      1.سدان لایککککک
      2.suv یا کراس اورو….دیسلایک

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. AHMADREZA

        ۱۹ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (1022 ديدگاه)

        آقای زوندا عزیز بستگی داره منظوره شما از ایران ماشینای ایرانی و چینی اگر باشه به نظر من روی suv ها باید فکر کرد اما اگر نظر شما برروی محصولات خارجی مانند مزدا و تویوتا و هیونده و…
        باشه در رنج های قیمتی مختلف اغلب سدان ها هستند که بیشتر خودنمایی می کنند حالا بستگی به شرایط داره
        خدانگهدار

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ali ayat

        ۲۰ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (716 ديدگاه)

        بسیار بی ربط یکی به علاقه عشق طرف بستگی داره یکی نیاز و نحوه استفاده

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Armin

      ۱۹ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (421 ديدگاه)

      میتسو هم خوبه یه تغییری به محصولاش دادو خودشو کشید بالا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Armin

        ۱۹ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (421 ديدگاه)

        کیا رو با هیوندا جمع کنی ضربدر ٢ کنی بازم به فروش تویوتا نمیرسه :)))

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Carbonado Aventador

          ۱۹ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (4461 ديدگاه)

          اصا تو محبوب ترین ها و پرفروش ترین ها خبری از کره ای ها نبود…یا اگر بود اخر شده بودن…
          فقط اینو میخوام خطاب به بعضیا بگم…
          مردم ایران عقلشون تو چشمشونه!!!!
          حالا اینجارو نگاه نکنین کره ای بیشتر از ژاپنیه!!!!
          توی اروپا و آمریکا با اختلاف ژاپنی ها خریدار بیشتری داره!!!!
          ژاپن>کره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ПпП

          ۲۰ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (172 ديدگاه)

          همچین عقلشون خیلیم تو چشاشون نیس داداش.معمولاتو ایران تو بیشتر کلاسا ماشینای ژاپنی یه 60 _70 میلیون از همرده ی کره ایشون گرون ترن خب کسی که وسعش در حد ماشین کره ایه چطور بیاد 60 تومن دیگه یا بیشتر بزاره روش برا ماشین ژاپنی.نمونش هوندا CR-V و کیا اسپورتیج و Ix35
          چون بالاخره اونقدرام چشاشون بسته نیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. amir

          ۲۰ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (137 ديدگاه)

          هیوندای موتورز جزو شرکت های نو به حساب میاد فعالیت حرفه ای این شرکت شاید به 20 سالم نرسه با این وجود تونسته فروش بالاییو به خودش اختصاص بده شما نباید اینجا بگی فروش کره ای کمتر از ژاپنیه باید بگی آفرین به این شرکت که با این سابقه ی کم تونسته چنین پیشرفتی داشته باشه آفرین به این شرکت که با وجود اینکه چندین سال بعد از ایران خودرو فعالیتشو شروع کرد الان تو لیست پر فروش ترینای آمریکا و جهان حظور داره بیاید به جای ایراد گرفتن بی مورد از کره و شرکت های مختلف ازشون یاد بگیریم و سعی کنیم مثل اونا پیشرفت داشته باشیم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. احسان آرسنالی

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1877 ديدگاه)

    به به به
    چقدر انتخاب دارند تو تمام رنج ها.
    حتی حوصله ام نگرفت همشون رو بخونم.
    بیش از 18 کارخونه اونم از نوع درجه 1 همشون هم با حداقل 5 مدل میشه حداقل حداقل حداقل 100 انتخاب.
    اه اه اه به ما به این نفت لعنتی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Matin

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (233 ديدگاه)

    میتسو خوب داره جلو میره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Zonda R

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    @.F
    مطلب جامع و مانع بود
    اینکه کی بیشتر از کی فروخته یا …. رو چند لحظه فراموش کنید
    فروش 17 میلیون خودرو در رقابت همه ی برندها با شرایط مناسب داشتن هوای پاک و جاده های خوب و فرهنگ غنی
    اونجا ماشین به انسان سواری میده اینجا برعکسه
    همچیز همگام وقتی پیشرفت کنه نتیجش میشه رفاه اجتماعی نه اینکه ماشین 40 سال پیش رو بسازی بدون خدمات و قطعات و…بدی دست خلق الله از اینجا تازه اول بدبختی شروع میشه راننده اموزش ندیده و از فرهنگ رانندگی تهی هستش
    میاد در شوارع مختلف و باعث عذاب بقیه میشه
    جلوی درب پارکینگ بقیه پارک میکنه و بعد از 20 دقیقه میاد یه نگاه خصمانه و یه ناسزا هم زیر لبش به شما میگه اشغال از پنجره میندازه بیرون اونم در اتوبان و خودتون بهتر میدونید
    در واقع اونم تقصیری نداره اون نمیفهمه و نمیدونه که نمیفهمه
    پس نه خودروی روز نه جاده نه خدمات نه فرهنگ استفاده از همش البته سو مدریت باعث همه ی اینها بوده این یعنی جهان سوم
    ممنون از اینکه خوندید
    ارادت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی رضا

      ۱۹ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      حرف حساب…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. (*مهرداد*)

      ۲۰ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (353 ديدگاه)

      عالی گفتی …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. سکوت

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (77 ديدگاه)

    ژاپن تو تمام کلاسها حرف واسه گفتن داره و نصف اون کلاس رو قبضه کرده…دورود بر ژاپن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمدرضا

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (211 ديدگاه)

    جای خالیه پراید کاملا احساس میشه :( حیفه که از این نعمت بی بهره هستن . متاسفم واسه مسئولین سایپا که آمریکا را تحریم کردن !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احسان(احسان)

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    خدا این امریکایی ها رو حفظ کنه با اون زندگی خوبشون.هر چی راحتی بکشن حقشونه.دنیا رو به جلو میبرن و داشتن امکانات برتر حقشونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Nissan...Japan

      ۱۹ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (208 ديدگاه)

      خودشونو جلو میبرن و بقیه کشورا مخصوصا جهان سوم و چهارمو میکشن پایین…البته تا وقتی براشون سود دارن ازشون حمایت میکنن و وقتی که شدن مهره سوخته دیگه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. h-paya

        ۱۹ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (222 ديدگاه)

        جهان سوم خودش خودشو میکشه پایین داداش…
        سرنوشت هیچ قومی تغییر نمیکند مگر…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. عباس

          ۲۰ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (154 ديدگاه)

          سرنوشت هیچ قومی تغییر نمیکنه رو خوب اومدی ولی،این رو نگفتی وقتی منافع عده ایی به خطر بیوفته نمیزارن اون ملت سرنوشت شو تغییر بده نمونه اش کشورهای همسایه ست،درگیر جنگ فرسایشی هستن

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. احسان(احسان)

        ۲۰ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (2872 ديدگاه)

        نیسان ژاپن برادر امریکایی ها تا حالا کی به کشورهایی با مردم ثروتمند پشت کردن؟بیشترین سود غربی ها جیب پر پول مصرف کنندس نه عقاید ایدئولوژیک یک ملت.بالاترین منافع برای غرب خوشبختانه منافع مالیه.زمانی که نفت مهمترین ثروت تو دنیا بود استعمار بهترین راه برای سود مالی بود.اما الان تا وقتی مصرف کننده عادی بخره دولت از طریق مالیات سود میکنه.وقتی دولت میتونه از مالیات بدست اومده از فروش یک ایفون به اندازه فروش چندین بشه نفت سود کنه دلیلی نداره بخواد ما رو بخاطر چند بشکه نفت پایین بکشه.فقط به دو تا کره نگاه کن.شمالی که دشمن امریکا شد رو به زوال رفت و کره جنوبی دوست غرب شد و دنیا رو به لرزه دراورد

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. امين

      ۱۷ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آمریکایی ها اکثرا جهان رو به بربریت کشوندن درسته خوشگذرونن ولی الزاما خوشحال نیستن! بعله ;)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. امیرحسین

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (337 ديدگاه)

    نکته مثبت برای من اوج گرفتن دوباره میتسوبیشی بود,کمپانی که من و بسیاری از مردم خاطره خوبی از محصولات اش داریم و بنظرم هنوز هم محصولات خوبی تولید میکنه.هر انسانی با کمی تفکر میتونه تفاوت متریال داخلی میتسوبیشی و رقبای کره ای رو درک کنه و آدمی که کمترین آگاهی رو با مباحث فنی داشته باشه از سواری راحت و هندلینگ خوب لنسر احساس رضایت داره
    رشد میتسوبیشی 22.8 درصد
    رشد هیوندای 7 درصد
    امسال هیوندای برای اولین بار در ده سال اخیر 200 هزار دستگاه نسبت به برنامه هایش کمتر فروخت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Archi KHAN

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    چه شور و نشاطی بر پاست اونجا ، تو دیار کفر ….

    جانم ملول گشت ز فرعون و ظلم او
    آن نور روی موسی عمرانم آرزوست
    زین خلق پرشکایت گریان شدم ملول
    آن‌های هوی و نعره مستانم آرزوست …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ali ayat

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    نمیدونم دوستان چی شده ولی جدیدا خیلی دارم با پیشرفت عجیب غریب هیوندای حال میکنم بهترین آلمانی امسال هم بی ام و بوده هم از لحاظ فروش هم از محبوبیت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سجاد

      ۱۹ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (189 ديدگاه)

      کدوم پیشترفت عزیز دل برادر!!!
      آمار ها رو یه بار دیگه بخون ، هیوندای نسبت پیش بینیش کم تر فروخت مخصوصاً در سوناتا.
      ولی انصافاً ژاپنی ها جدول ها رو قبضه کردن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ali ayat

        ۲۰ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (716 ديدگاه)

        هیچی هیچی کره ای آشغال آقا ما یه چیز گفتیم ول کن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. h-paya

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (222 ديدگاه)

    فارغ از تمام این مقایسه ها این جمله واقعا قابل تامله:
    فروش 1140 دستگاه رولز رویس
    واقعا باید گفت…بدون شرح
    از نظر پرفروشترین ماشین ها هم رتبه ها جالب بود…امریکاییا یا تراک سوار میشن یا کمری :))))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. نويد كرولا

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    ;کرولا رو عشقه.شاهکار و پدیده تکرار نشدنی تویوتا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. nima

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    آفرین به جنرال موتورز(واقعا آفرین)
    همچنین به فورد
    و بعدش به تویوتا ( امسال افت داشته)
    خیلی برای خودروسازی آمریکا خوش حالم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Corvette

      ۲۰ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (172 ديدگاه)

      جنرال موتورز خوب عمل کرده ولی آمار شورلت و کادیلاکش اصلا جالب نیس .چرا شورلت اینقدر تو کلی از مدلاش کاهش داشته پس؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. great britain

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2761 ديدگاه)

    آفرین به صنعت خودروسازی بریتانیا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ارمان

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    اقا هیوندا تو امریکا اندازه میتسوبیشی میفروشه؟ اینقدر هیوندا هیوندا میکنن ادم فکر میکنه چی هست :دی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. sina

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (40 ديدگاه)

    دقیقا امریکاییها به همون نسبت که ما سالی یکی دوبار لباس بیرونی میخریم اونا ماشین میخرن…
    دم قدرت خرید و سطح زندگیشون گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. moein

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    عشق فقط یک کلام ژاپن علیه السلام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. David

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (49 ديدگاه)

    عشق اول و آخر > ژاپن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. کامران

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (83 ديدگاه)

    کاری به طراحی های عالی امسال ندارم وقعا مرسدس و بی ام وعالی بودن
    یه چیزی که همیشه مخمو درگیر میکنه !
    آخه چه جوری Ford Mustang اینقدر شبیه خودشه
    Headlight و بدنه راه هیچ ماشین دیگه ای رو نمیره خیلی خوبه فقط خودش این شکلیه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. احمد

    ۲۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (16 ديدگاه)

    دو سه نکته جالب داشت یک اینکه بیش از نیمی از این فروش محصولات خود امریکا بود حتی همون هوندا امریکا یا شرکت دیگه که اونجا تولید میکنن در تولید ناخالص امریک محسوب میشه
    دوم محصولات اروپایی فروش چندانی ندارن در مجموع و واقعا تویوتا و مابقی ژاپنی ها عالین
    سوم رشد هیوندای و کیا تو این مدت کم که حتی بیشتر بی ام دبلیو و مرسدس میفروشن درست اونا لوکس ترن و قیمت خیلی مهم واسه انسانهای عقلایی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. ali ayat

    ۲۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    با این که فروش خودرو های آمریکایی بالاتر بوده ولی همه از ژاپن و پیشرفتش صحبت میکنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. hamid reza

    ۲۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (381 ديدگاه)

    چه رقابت تنگاتنگی بین لوکس سازان هت تو امریکا
    1 ب ام و
    2 لکسس
    3 بنز
    عشق است لکسس 25 ساله :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. saeid

    ۲۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (163 ديدگاه)

    از رتبه 6 به 7 یه مرتبه آمار فروش نصف میشه. دقیقا از جایی که کره ها وارد میشن. نتیجه میشه گرفت هیچ وقت یه برند ژاپنی مثل تویوتا و هوندا و نیسان ومخصوصا تویوتا رو با یه برند کره ای مقایسه نکنید. از این 2.500.000 خودرو تقریبا 800.000 تاش فقط کمری و کرولا بوده این یعنی بالاتر از کل فروش هیوندا یا کیا. حیف که این آمار در ایران برعکسه. ما ایرانی ها کیفیت بالاتر رو فدای 2 تا آپشن اضافه کردیم. مثل همین فروش چینی های بسیار بی کیفیت اما با زرق و برق و آپشن ( که اگه کار کنه و خراب نشه)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. محمدرضا777

    ۲۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (20 ديدگاه)

    و هنوز هم کمری افسانه ای حکمران بلامنازع سدان ها در رقابتی ترین بازار خودرو جهان مخصوصا با فیس لیفت سنگین 2015 که کاستی های مدل 2012 را برطرف کرد…البته چقدر تراک های خوبی دارن این آمریکایی ها خوشا به سعادتشون…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. USA & JAPAN

    ۲۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (216 ديدگاه)

    USA & JAPAN

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا