چشم انداز

ارزان‌ترین خودروهای جدید سال 2016

خرید خودروی ارزان در اکثر موارد یک معامله‌ی سودآور به نظر می‌آید اما همیشه هم این‌گونه نیست. ما درباره‌ی خودروهای ارزان صحبت می‌کنیم. آیا درسی برای یادگرفتن وجود دارد؟ آیا خودروهای ارزانی که برخی خودروسازان ارزان می‌کنند کاملاً ارزشمند هستند؟
خودروهای ارزان‌قیمت صفرکیلومتر از گارانتی کارخانه و اعتمادی بالاتر سود می‌برند. البته که ارزان‌ترین خودروهای جدید در مقایسه با خودروهای کارکرده‌ی ارزان، راه و روشی متفاوت را برای خرید طلب می‌کنند. در بازار انگلستان حداقل ۶ هزار پوند برای خرید ارزان‌ترین خودرو نیاز دارید و البته باید این را هم گفت که این مدل‌ها انتظارات کاملاً متفاوتی را ایجاد می‌کنند.

dacia-sandero-stepway
خودروسازان مدل‌های پایه‌ی خودروهای ارزان را برای جلب‌توجه خریداران پیشنهاد می‌کنند و خریدار با مراجعه به نمایندگی‌ها و دیدن بروشورهای تبلیغاتی و همچنین نوشیدن یک فنجان قهوه تحت تأثیر قرار می‌گیرند و ممکن است که مدل گران‌تری را بخرند!
در بسیاری از نمونه‌ها، بزرگ‌ترین چالشی که خودروهای ارزان پیش روی خود می‌بینند، وجود خودروهای دست‌دوم با امکانات و تجهیزات بیشتر است که با قیمتی مشابه، عملکرد بهتری را ارائه می‌دهند. در این‌گونه موارد برخی نشان و تجهیزات بیشتر را ترجیح داده و خودرویی دست‌دوم می‌خرند اما افرادی هم هستند که گارانتی و قابلیت اعتماد خودروی صفرکیلومتر را اولویت اصلی خود می‌دانند.
خب با این تفاسیر ما ارزان‌ترین خودروهای انگلستان را برای شما لیست کرده‌ایم. خودروهایی که هم اکنون در حال فروش هستند. البته درنظر داشته باشید که قیمت خودروها در انگستان بالاتر از قیمت جهانی همین خودروهاست. با ما همراه باشید.

۱. داچیا ساندرو – ۵۹۹۵ پوند (۸۵۶۰ دلار)
داچیا در سال‌های اخیر موفقیت‌های عظیمی را تجربه کرده است. برند موردحمایت رنو با پیشنهاد محصولاتی ساده و کم حاشیه به همراه قیمت‌هایی شگفت‌انگیز خریداران را راضی نماید.

Dacia Sandero 2016
ساندرو ارزان‌ترین خودروی انگلستان بوده اما سوپرمینی فول سایزی است که بسیاری از خودروهای شهری را پشت سر می‌گذارد. سادگی، راحتی و کاربردی بودن ساندرو موردعلاقه‌ی آن‌هایی است که خودروی بی حاشیه و بدون حیله‌ای را می‌خواهند.
فضای داخلی خودرو جادارتر از بسیاری از رقبای ساندرو است و هزینه‌های رانندگی خودرو هم پایین بوده و مسائل مکانیکی این خودرو نیز کم بوده که نشان می‌دهد ساندرو خودرویی قابل اعتماد است.

dacia_sandero_interior
ریشه‌های ساندرو به نسل دوم رنو کلیو معرفی شده در سال ۱۹۹۸ بازمی‌گردد. اگرچه که این سخن به معنی شاسی قدیمی خودرو است اما پیشرانه‌ی خودرو از برخی تکنولوژی‌های جدید رنو استفاده می‌کند و باعث می‌شود تا این خودرو بسیار کم‌مصرف و پاک باشد.

۲. رنو توئیزی – ۶۸۹۵ پوند (۹۸۴۰ دلار)
آیا توئیزی یک خودرو است؟ این وسیله‌ی نقلیه‌ی دو سرنشینه ی کوچک ۴ چرخ، شبیه کانسپت های آینده‌نگرانه‌ است و برای راندن آن نیازمند گواهینامه رانندگی هستید. مدل پایه‌ی این خودرو دومین مدل ارزان‌قیمت بوده و ۶۸۹۵ پوند قیمت دارد.

Renault Twizy 2016
توئیزی تنها ۲.۳۲ متر طول،۱.۱۹ متر پهنا و ۱.۴۶ متر ارتفاع دارد. توئیزی فاقد درب‌های جانبی است اما می‌توان درهای جانبی و پنجره‌های زیپی را برای آن سفارش داد. فضای بار ۳۱ لیتری آن نیز تنها یک کیف‌دستی را در خود جای می‌دهد. علیرغم همه‌ی این موارد، توئیزی برای اکثر خریداران غیرعملی است.
توئیزی از پیشرانه‌ی الکتریکی ۱۷ اسب بخاری با ۵۷ نیوتون متر گشتاور استفاده می‌کند و سقف سرعت آن به ۸۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. شارژ خودرو با برق خانگی در سه ساعت و نیم صورت می‌گیرد.
تریم های Urban،Colour و Technic برای خودرو قابل سفارش هستند و رنو یک نسخه‌ی تجاری از این خودرو را نیز ارائه می‌کند!

۳. داچیا لوگان – ۶۹۹۵ پوند (۹۹۹۰ دلار)
تعجبی ندارد که ساخته‌ی دیگری از داچیا را در این لیست ببینیم اما شوکه کننده آن است که لوگان MCV فضای بسیار زیادی را با پول پرداختی آن در اختیار شما می‌گذارد. لوگان ارزان‌ترین استیشن بازار انگلستان است و تریم پایه‌ی آن تنها ۶۹۹۵ دلار قیمت دارد.

dacia-logan-2012
نقطه‌ضعف خودرو این است که با این مقدار پرداختی باید از مواردی چون شیشه‌های برقی، رادیو و پشت‌سری‌های عقب چشم‌پوشی کنید مگر اینکه بخواهید به‌صورت آپشن آن‌ها را سفارش دهید. مدل‌های سطح متوسط نیز قیمت زیر ۸ هزار پوند دارند و از تجهیزات بیشتری سود می‌برند. مدل فول آپشن لوگان نیز حول‌وحوش ۹ هزار پوند قیمت دارد.

علیرغم این معامله‌ی ارزان، لوگان MCV هم شبیه سایر ساخته‌های این خودروساز است. لوگان سواری راحتی دارد و کنترل آن آسان است.
جذابیت دیگر این خودرو به کاربردی بودن آن بازمی‌گردد. لوگان فضای بار ۵۷۳ لیتری دارد و اگر خواهان همین مقدار فضا در دیگر رقبا باشید، باید مبلغ بسیار زیادی را برای خودروهایی چون فولکس گل استیت و فورد فوکوس استیت بپردازید.

۴. سوزوکی سلریو – ۶۹۹۹ پوند (۹۹۹۵ دلار)
این خودرو از اوایل سال ۲۰۱۵ در بازار حضور دارد و جایگزین هر دو خودروی شهری آلتو و اسپلش شده است. فضای داخلی سلریو بزرگ‌تر از اشکودا سیتی گو بوده و تجهیزات استاندارد بیشتری را نسبت به هیوندای i10 ارائه می‌دهد و هزینه‌های سواری آن از سئات Mii کمتر است. این آغاز خوبی است اما کیفیت و تجربه رانندگی سلریو در مرتبه‌ی پایینی قرار دارد.

Suzuki-Celerio-3
قیمت خودرو از زیر ۷ هزار پوند آغاز می‌شود و همه‌ی مدل‌ها به رینگ آلیاژی، سیستم تهویه، اتصال بلوتوث و رادیوی DAB مجهزند. با پرداخت مبلغ اضافی می‌توانید تریم SZ4 با شیشه‌های عقب برقی و سیستم صوتی با ۴ بلندگو را به دست آورید. کیفیت خودرو در حد رقبای اروپایی نیست اما هیچ خودروی شهری موجود در بازار چنین تجهیزاتی را با این قیمت ارائه نمی‌کند.

Suzuki-Celerio-5
پیشرانه‌ی ۳ سیلندر بنزینی خودرو هم کم‌مصرف بوده و در هر صد کیلومتر ۳.۵ لیتر سوخت می‌سوزاند. همان‌طوری که انتظار دارید، پرفورمنس اولویت اصلی خودرو نیست و سلریو برای شهر طراحی شده است.

۵. پروتون ساوی – ۷۹۹۵ پوند (۱۱۴۰۰ دلار)
قلب تپنده‌ی این خودرو پیشرانه‌ی ۱.۲ لیتری ساخت رنو است و با این قیمت کارایی برجسته‌ای را ارائه می‌دهد. سواری ساوی در اکثر اوقات پذیرفتنی است.

Proton-Savvy-01
با کابینی جادار و موقعیت رانندگی مناسب، این خودروساز مالزیایی می‌تواند یک برنده باشد. متأسفانه کوچک‌ترین پروتون در جنبه‌های کلیدی‌ای چون کیفیت ساخت ناامیدکننده عمل می‌کند و گیربکس این خودرو نیز یکی از بدترین نمونه‌های آزمایش شده است.

Proton-Savvy-03
پروتون ساوی ارزان و کاربردی است؛ چیز دیگری وجود ندارد.

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. reza

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (309 ديدگاه)

    مگه 8000 دلار ساندرو 24 میلیون تومن ما نیس پس چرا 45 تومن باس بدیم پاش؟؟
    …هر چند الان همه حمله کردن که بخرن…باور کنین تقصیر خودمونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      تازه ما واسه نسل قبلی ۴۵ تومن پول میدیم. البته 8560 دلار که میشه حدود ۲۹۵۰۰ (قیمت تمام شده در بازار انگلستان و مسلماْ قیمت بدون لحاظ مالیات و … حداقل ۲۰ درصد کمتر از اینه). اینم بگم مدل های پایه محصولات داچیا موتور ضعیفتری (۷۳ اسب بخار) دارن و عملاْ هیچ آپشنی ندارن یعنی تو آلمان حتی داچیا رو بدون کولر و سیستم صوتی و شیشه برقی هم میشه خرید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. داج توماهاک

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      8000 دلار میشه 27200000 تومن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. مهمان

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (54 ديدگاه)

      اگرچه ماشین های داچیا هم در ایران کمی گرون به فروش میرسه اما بازهم دارای منطقی ترین قیمت نسبت به رقبا هست
      قیمت هایی که میبینید مربوط به مدل پایه است که حتی فاقد رادیو پخش هستند. کولر و شیشه برقی و … که اصلا در مدل پایه به صورت سفارشی هم قابل نصب نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. SIRVAN

        ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (216 ديدگاه)

        قیمت رو نوشته عزیزم مدل پایه 6990 دلار قیمت مدل فول 9990 دلار
        در آلمان مدل پایه این خودرو 4 ایربگ داره نمیدونم دوستان این داستان ها رو از کجا میارن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. فرشاد

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (74 ديدگاه)

      قیمتش میشه 29.5 میلیون تومن بدون در نظر گرفتن هزینه های اضافه مربوط خرید خودرو که شامل بیمه و عوارض و غیره هست. برای اینکه این تاثیر رو بهتر متوجه بشین به عنوان مثال قیمت دنای ایران خودرو تقریبا 36.5 میلیون تومن هست که با هزینه هایی که گفتم میشه 43 میلیون.
      بعد این قیمت پایه هست که معمولا در مورد داچیا شامل موتور ضعیف تر و آپشنهای خیلی ابتدایی حتی دستی بودن شیشه بالابر میشه.

      بدترین کار اینه که از یه چیزی بد دفاع کنین.برای اثبات ضعف خودرو ساز های ایرانی نیاز نیست دست به دامن دروغ بشیم.همون حقایق رو بگیم .کافیه دوست عزیز.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. صالح

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    تازه این ساندرو جدید ترین مدلشه
    تو ایران یک مدل پایین ترش 45 میلیونه
    البته تو ایران شیشه هاش برقیه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. صالح

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    این داچیا لوگان هم با نام رنو symbol تو ایران توسط نمایندگی رنو به قیمت 70 میلیون فروخته میشه که اینجا گفته فول آپشنش 9 پونده که میشه 40 میلیون (هر پوند = 4500)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حسین

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    کاشکی داچا یا خود رنو به تنهایی تو ایران کارخانه می‌زدن!
    کاشکی یه کارخونه خوب ارزان ساز مثل سوزوکی بیاد تو مناطق ازاد کارخونه بزنه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. efk

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (211 ديدگاه)

      مطمعن بااین خودرو سازای خودمون بهتر سود میکنن که این کارو ردن کلا همگی دورهم جم شدن حق مردم مظلوم مارو بخورن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. داج توماهاک

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    سوزوکی و لوگان از همه بهتر هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سیامک

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    آخه اینا ماشین هستن مثل ایران خودرو و سایپا هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. رامتین

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    ساندرو قیمت 8000دلار مدلی است که موتور 1200 داره و 73 اسب توان داره. اما ساندروی ایران 107 اسب توان داره. مدلی که در ایران تولید میشه قیمتش 10000دلاره (مدل دستی) یعنی 34تا35میلیون که تا سال 2013 در برزیل تولید میشد (نسل جدید ساندرو با توان 107 قیمتش مانند نسل قبله، اما ایران وارد نکرد، چون خطوط تولید نسل قبا را در قرداد امضا کرده بود) قیمت فعلی ساندرو در ایران 43تومنه (مهم قیمت کارخونست) که 8تومن بیشتر از قیمت واقعیشه. پیمان کارگر مدیر رنو پارس گفته بود قیمت ساندرو باید 40تومن باشه، اما سودورزی زیاد سایپا و برای خراب نشدن بازار برلیانس، قیمت را 43 دادند و اتومات 49.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SIRVAN

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (216 ديدگاه)

      مدلی که در ایران تولید میشه مدل 2005 هست حالا توی برزیل تا کی تولید میشده که ملاک نیست .
      اون 73 اسب در کنارش مصرف سوخت پایینتر و گیربکس هماهنگ با موتور هست . موتور روز نه موتور 15 سال پیش . این چینی ها هم 150 اسب بی بخار دارن اما نه شتاب دارن نه سرعت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. احمد باقری

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    همونطور که این متن هم گفته، بیشتر این خودروها، خودروهای شهری هستند و نباید انتظار زیادی ازشون داشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. efk

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (211 ديدگاه)

    خدا لعنت کنه اون حروم خوری که باعث و بانی این کاره
    ساندرو با دلار 4 تومنی قیمتشم 9000 دلار بگیری میشه 36 تومن تازه نسل جدیدش اون وقت نزدیک 50 تومن میندازن بهمون
    تازه اونم انگلیس
    تو ایران مونتاژ میشه قطعا باز باید ارزونتر دربیاد،پول کارگرم که تقریبا یک دوازدهم کشور سازنده میدن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Mehrbod

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (240 ديدگاه)

    ادامه این لیست در سایت اتواکسپرس:
    • SEAT Mii
    • Peugeot 108
    • Skoda Citigo
    • Kia Picanto
    • Citroen C1
    • MG3

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مانی

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (143 ديدگاه)

    متأسفانه ارزان سازی تو کشور ما به قیمت از بین بردن کیفیت هستش.همین چند روز پیش حادثه وحشتناک و دلخراش برای وانت آریسان اتفاق افتاده که دو کودک ۵ و ۳ ساله زنده زنده تو آتیش سوختن.پلیس هم تو نتیجه تحقیقات کارخانه تولید کننده رو مقصر شناخت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. داج توماهاک

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      تصادف دلخراشی دیگر در تاریخ 21 اردیبهشت سال جاری سه دختر دانشجو در قزوین جان باختن.
      فیلم دیدم بهم ریختم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. حمیدرضا

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    من به شخصه از رنو خیلی خوشم اومد برقی با شارژ خانگی یه شب تا صبح شارژ میکنی توروز ازش استفاده میکنی خیلی خوبه به نظرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. دکتر

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      یعنی حاضری واسه این کوچولو پلاستیکی اینقدر پول بدی؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. ایران فرانسه

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (21 ديدگاه)

    داچیا و رنو ثابت کردند میشه ماشین های ایمن و استاندارد در عین حال ارزان ساخت بدون اینکه یه ظاهر فریبنده اپشن های اضافه رو ملاک جذب مشتری قرار بدن داچیا یه کارخانه ورشکسته بود مراکش اصلا خودرو تولید نمی کرد ترکیه و روسیه و برزیل و روسیه و حتی سامسونگ کره با رنو خودرو ساز شدن ای کاش سایپا عاقل بشه با رنو جوینت بشه و از این پراید دست برداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Hamid...Audi

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (712 ديدگاه)

    اینی که فیس لیفت 2004 ساندرو سال 2016 تو ایران عرضه میشه و با قیمت دوبرابر سال 2004 تو ایران فروخته میشه واقعا درد داره.
    (لازم به ذکره که خودرو های مونتاژ تعرفه های پایین تر دارن و قیمت مدل 2004 در سال 2016 خیلی کمتر میشه)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. khalil

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ممنون از جناب احمد زاده
    اگه متنی با همین مضمون درباره بازار کشور به تحریر در بیاد خیلی مفید خواهد بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا