چشم اندازهفته نامه

استانداردهای دوگانه ایمنی باید محو شوند

اروپایی‌ها بسیار خوش‌شانس‌اند که در این قاره زندگی می‌کنند. ایمنی خودرو در آنجا بسیار ارزش دارد. سطح ایمنی و محافظت در همه‌ی خودروها بسیار احساس‌برانگیز بوده و روز به روز در حال بهبود می‌باشد.

2016-bmw-x1-iihs-crash-test-3
تکنولوژی کمک می‌کند اما هزینه‌بر است و پول چیزی است که خودروسازان را وادار به این فکر می‌کند که نیازی به صرف هزینه‌ی زیاد برای ایمنی خودرو در سایر نقاط جهان نیست.

Chevrolet Camaro 2016 IIHS Test 02
واقعاً از دیدن جدیدترین نتایج تست‌های تصادف انکاپ لاتین وحشت‌زده شدیم. در این منطقه شورولت اسپارک GT هیچ ستاره‌ای را برای محافظت از کودکان و افراد بالغ به دست نیاورده است. این همان نسخه‌ای است که در تست‌های تصادف سال ۲۰۰۹ موفق به کسب ۴ ستاره از یورو انکاپ شده است. خب پس چرا این‌قدر تفاوت وجود دارد؟ در میان دیگر چیزها، اسپارک اروپایی ۶ ایربگ دارد اما نسخه‌ی لاتین فاقد هرگونه ایربگی است؛ و قیمت این خودروها؟ هیچ تفاوتی وجود ندارد.

latin-ncap-chevrolet-spark-gt-2016-8
کمپانی مادر شورولت یعنی جنرال موتورز اخیراً به خاطر مسائل ایمنی زیر ذره‌بین بوده و در ایالات‌متحده به خاطر نقص سوئیچ‌ها و در انگلستان به خاطر آتش گرفتن مدل‌های مختلف واکسهال زافیرا فشار زیادی را متحمل شده است. رئیس جنرال موتورز، مِری بارا اعلام کرده که ایمنی اولویت نخست این شرکت عظیم است.

renault-kwid-global-ncap-1
اما Saul Billingsley مدیر اجرایی فیا که کمپینی را برای بهبود ایمنی جاده‌ای جهان هدایت می‌کند به ما گفته است:

این موضوع (تست تصادف ضعیف اسپارک GT) جدیدترین نسخه از نتایج فاجعه‌بار بی‌پایان برای جنرال موتورز بوده و بهانه و عذری نیز برای آن ندارد. وقتی بحث آمریکای لاتین می‌شود، به نظر می‌رسد که جنرال موتور نقطه‌ی کوری دارد.

Billingsley درخواست تفاهمی داوطلبانه برای همه‌ی خودروسازها دارد تا در همه‌ی بازارها از استانداردهای ایمنی سازمان ملل تا سال ۲۰۲۰ تبعیت کنند.

2016-vw-tiguan-euro-ncap
متأسفانه در این قضیه جنرال موتورز تنها نیست و قبلاً نیز نتایج تأسف‌آور عملکرد کمپانی‌هایی چون هیوندای، سوزوکی و رنو را گزارش کرده‌ایم. شاخص‌ترین مدل‌ها کوئید بوده که هیچ ستاره‌ای را به دست نیاورده است. خودروسازان باید بفهمند که “زندگی، زندگی است؛ هر جا که می‌خواهد باشد.” و شما نمی‌توانید روی ایمنی قمار کنید.

brilliance-bs-6-crash-test-3
منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Ace

    ۱۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    زیباترین جمله ای که تا حالا در پدال خوندم.
    زندگی ؛ زندگی است هر جا که میخواهد باشد.
    .
    البته وقتی خودروساز های داخلی و خودی ارزش زیادی برای جون ما قائل نیستن و ماشین هایی مثل پراید هنوز تولید میشن از رنو کوئید نمیشه انتظار زیادی داشت.
    .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. دانیال

      ۱۹ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (148 ديدگاه)

      انتظار که باید داشت، میدونید چرا؟ تجربه ثابت کرده هرچی ما بیشتر کوتاه بیایم خودروسازا بیشتر حریص میشن، اگه مردم الان دربرابر تولید کویید بدون ارتقای ایمنی کوتاه بیان باید تا سالها شاهد ادامه ی تولید ماشین های بی کیفیتی مثل پراید باشن و همچنین فرهنگ” ایمنی فقط در ازای پول زیاد” بین خودرو سازها جا میفته. باید نسل امثال پرایدها توی همین نقطه ی تحول خودروها بعد از برجام قطع بشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۲۰ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        قرار بود که دیگه پراید تولید نشه که ولی چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ هیچی
        استاد حرف زدن فقط

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. سینا

        ۲۱ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (347 ديدگاه)

        اونایی که از استاندارد های ایمنی خبر دارن مگه چن نفرن ؟
        اصلن چن نفر اهمیت می دن ماشین شون چقدر قوی باشه ؟
        کارمندی که نهایت درآمدش در سال ۲۰ میلیونه و به ماشین احتیاج داره براش چه فرقی داره فلان ماشین چند ستاره داره وقتی تمام خودروهای که دستش بهشون می رسه فقط از ماشین بودن فقط چهار تا چرخشو داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. مجید

    ۱۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    کاملا موافقم چون این برند ها (حداقل GM و رنو) تولیدات کمی ندارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Bloodhound SSC

    ۱۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    اقا ما حاضریم همون ماشینای معیوب شورولت رو سوار بشیم!

    خداوکیلی اگه سمند و پراید تو 64 km تست کنن چی میشه؟!؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. YAS

    ۱۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (23 ديدگاه)

    خیلی نامردی هستش که یک ماشین رو در چند کشور بدون ایربگ بفروشن و در چند کشور دیگه با ایربگ و با همون قیمت عرضه میشه.و قطعا قیمت تولید اون ماشین تو اروپا بیشتر از تولیدش تو کشور های لاتین هستش.رنو کوئید رو هم کاشکی بشه مانع از فروشش تو ایران شد چون به شدت بد به نظر میرسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سجاد

      ۱۹ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (189 ديدگاه)

      تو متن بالا نوشته ( اسپارک اروپایی 6 ایربگ دارد اما نسخه‌ی لاتین فاقد هرگونه ایربگی است؛ و قیمت این خودروها؟ هیچ تفاوتی وجود ندارد) فکر کنم منظورش همین بوده که قیمتشون یکیه!؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۱۹ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (4524 ديدگاه)

        بله قیمت مدل دارای 6 کیسه هوا و مدل بدون کیسه هوا یکیه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. سامان اذری

    ۱۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    کوئید قراره جای پراید رو بگیره

    دیو چو بیرون رود دیوتر آید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهنام

      ۱۹ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (983 ديدگاه)

      لایک
      ولی کلی دیو دیگه هم داریم
      فکر کردین این همه ماشین های چینی اگه تست بشن بهتر از کویید نتیجه میگرین !؟ تازه شایدم بد تر
      فکرشو کن تست تصادف برالیانس یوروانکاپ چی از اب در میاد !

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۰ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      قرار بود ولی نشده فعلا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. احمد باقری

    ۱۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    جمله خیلی خوبی بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احسان(احسان سابق)

    ۲۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    چرا مسئولین ایران برای جون ما ارزشی قائل نیستن؟ چرا فکر می کنن جون و عمر عزیز و با ارزش ما در اختیار خودشونه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا