چشم اندازهفته نامه

انتخاب خودروی سال 2017 موتورترند

موتورترند از سال ۱۹۴۹ هرساله به‌جز سال‌های ۱۹۵۰، ۱۹۵۳ و ۱۹۵۴ اقدام به انتخاب خودروی سال کرده است. سپس از سال ۱۹۷۹ انتخاب پیک‌آپ سال نیز انجام گرفت و از سال ۱۹۹۹ انتخاب SUV سال هم شروع شد. بدین ترتیب این مرجع خودرویی معتبر هرسال با بررسی‌های فراوان توسط حرفه‌ای‌ترین افراد حوزهٔ خودرو اقدام به انتخاب خودروی سال، پیک‌آپ سال و SUV سال می‌کند. به همین دلیل انتخاب‌های موتورترند را می‌توان کاملاً عادلانه، حرفه‌ای و معتبر دانست.

2017-motor-trend-car-of-the-year-contenders-and-finalists

بنابراین موتورترند امسال هم طبق رویهٔ همیشگی پیش از آغاز سال ۲۰۱۷ اقدام به انتخاب و معرفی خودرو، پیک‌آپ و SUV سال ۲۰۱۷ کرده است. در این مطلب قصد داریم به روند انتخاب و معرفی خودروی سال ۲۰۱۷ موتورترند بپردازیم درحالی‌که طی روزهای آینده، پیک‌آپ سال و SUV سال ۲۰۱۷ موتورترند را هم معرفی خواهیم کرد. لازم به ذکر است که خودروهای شورولت کامارو، شورولت کلرادو و ولوو XC90 به ترتیب توانستند عنوان خودرو، پیک‌آپ و SUV سال ۲۰۱۶ موتورترند را کسب کنند.

2017-motor-trend-car-of-the-year-judges-deliberating

برای انتخاب خودروی سال ۲۰۱۷، خودروهایی جدیدی که امسال به بازار عرضه شده و چند ماهی در بازار حضور داشته‌اند انتخاب شده‌اند. امسال ۱۱ داور حرفه‌ای دنیای خودرو به بررسی و قضاوت انتخاب خودروی سال ۲۰۱۷ موتورترند پرداخته‌اند و ۲۳ آزمون مختلف با خودروها انجام دادند. در مراسم انتخاب خودروی سال ۲۰۱۷ موتورترند ۱۸ برند خودروسازی مختلف حضور داشته‌اند. سپس تمامی شرکت‌کنندگان مورد آزمایش‌های گوناگونی همچون بررسی کیفیت سواری، بررسی هندلینگ، بررسی ثبات در سرعت‌های بالا، آزمایش ترمزها، پیمودن مسافت ۴۰۰ متر، پیمودن مسیر بیضی‌شکل پیست و… قرار گرفته‌اند. درمجموع با تمامی خودروهای شرکت‌کننده در آزمایش، مسافتی برابر با ۱۱,۵۰۰ کیلومتر طی شده است. امسال ۲۲ خودرو در مراسم انتخاب خودروی سال حضور داشته‌اند که پس از انجام آزمون‌های گوناگون ۹ خودرو به‌عنوان فینالیست انتخاب شدند.

2017-motor-trend-car-of-the-year-top-view

شرکت‌کنندگان کلی در انتخاب خودروی سال ۲۰۱۷

آئودی A4 جگوار XE
بیوک لاکراس جگوار XF
کادیلاک CT6 کیا کادنزا
شورولت بولت کیا فورته (سراتو)
شورولت ولت مرسدس بنز C300 کوپه
کرایسلر پاسیفیکا مرسدس بنز E300
فیات ۱۲۴ اسپایدر مینی کلابمن
فورد فوکوس RS پورشه ۹۱۱
جنسیس G90 تسلا مدل S 60/75
هوندا آکورد تویوتا پریوس
هیوندای الانترا ولوو S90

2017-motor-trend-car-of-the-year-contenders-and-finalists-02

فینالیست‌های خودروی سال ۲۰۱۷ موتورترند

آئودی A4

کادیلاک CT6

شورولت بولت

کرایسلر پاسیفیکا

جنسیس G90

جگوار XE

پورشه ۹۱۱

تسلا مدل S 60/75

ولوو S90

 

سپس این ۹ فینالیست مورد بررسی‌ها و آزمایش‌های گوناگونی شامل رانندگی در شهر، بزرگراه، جاده‌های باریک و مسیرهای پرشیب کوهستانی، بررسی کیفیت سواری، پاسخگویی فرمان، سیستم صوتی، تهویه، سیستم‌های کمک‌راننده، گیربکس، دریچهٔ گاز، ترمز گیری، صدای تایرها و صدای ورودی به کابین، تعادل شاسی، کنترل بدنه، عبور از دست‌اندازهای شدید و بررسی عملکرد سیستم تعلیق، حرکت در آزادراه برای بررسی عملکرد کروز کنترل، آزمایش سیستم‌های ایمنی فعال و غیرفعال، ارزیابی استحکام شاسی و تست سیستم رانندگی نیمه خودران، سرانجام خودروی تمام الکتریکی شورولت بولت به‌عنوان خودروی سال ۲۰۱۷ موتورترند انتخاب و نشان خودروی سال موتورترند به آن اهدا شد.

2017-motor-trend-car-of-the-year-staff-and-photo-crew

نگاه کوتاهی به شورولت بولت، خودروی سال ۲۰۱۷ موتورترند

شورولت بولت اولین خودروی تمام الکتریکی جنرال موتورز نیست چراکه این غول صنعت خودروسازی دنیا برای چندین دهه خودروهای الکتریکی آزمایشی زیادی را ساخته است مانند نسخهٔ الکتریکی شورولت کورویر که در میانهٔ دههٔ ۶۰ میلادی ساخته شد یا خودروی EV-1 که در دههٔ ۹۰ معرفی شد؛ اما بولت اولین خودروی تمام الکتریکی مقرون‌به‌صرفه، قابل‌اعتماد و تولید انبوه جنرال موتورز است. از دلایلی که ما شورولت بولت را به‌عنوان خودروی سال ۲۰۱۷ انتخاب کرده‌ایم بُرد زیاد و قیمت مناسب آن است. علاوه بر این، بولت مشمول ۷۵۰۰ دلار تخفیف مالیاتی فدرال هم می‌شود. به عبارت ساده‌تر، بولت نصف یک ب‌ام‌و i3 قیمت دارد درحالی‌که خودروی بهتری از آن بوده، هندلینگ بسیار بهتری دارد و از همه مهم‌تر بُرد آن دو برابر i3 است.

2017-chevrolet-bolt-ev-front-three-quarter-in-motion-e1479153066341

بولت چالش بسیار بزرگی برای تمامی خودروهای الکتریکی خصوصاً تسلا مدل ۳ خواهد بود که قیمتی نزدیک به آن دارد. شورولت بولت برای ارائهٔ حمل‌ونقل الکتریکی پاک با قیمتی مقرون‌به‌صرفه و بُردی زیاد ساخته شده است تا در دسترس عموم مردم قرار گیرد؛ بنابراین ایلان ماسک باید بسیار ترسیده باشد! شاید چشمگیرترین ویژگی شورولت بولت، مزایای ذاتی خودروهای الکتریکی یعنی سکوت، رانندگی روان و ارائهٔ فوری گشتاور باشد.

2017-chevrolet-bolt-ev-fron

بولت را نمی‌توان یک هاچ‌بک کوچک معمولی دانست چراکه به خاطر نصب باطری‌ها در کف خودرو و ارائهٔ توزیع وزن ۵۶/۴۴ جلو/عقب که بهتر از هر هاچ‌بک دیفرانسیل جلویی است، رانندگی بسیار بهتری از هاچ‌بک‌های معمولی دارد؛ بنابراین حتی بولت را می‌توان یک هاچ‌بک داغ دانست و با خودروهایی چون مزدا ۳ و فولکس‌واگن گلف مقایسه کرد.

2017-chevrolet-bolt-ev-interior

بااین‌حال شاید انتخاب یک خودروی الکتریکی به‌عنوان خودروی سال موتورترند آن‌هم برای دومین بار طی پنج سال گذشته (در سال ۲۰۱۳ نیز تسلا مدل S به‌عنوان خودروی سال انتخاب شد) بحث‌برانگیز باشد ولی بولت چیزی بیشتر از یک خودروی عجیب‌وغریب یا ماشینی تبلیغاتی و یا نمایش تکنولوژی است. آینده از آن خودروهایی چون شورولت بولت است و این‌یکی از معیارهای کلیدی انتخاب آن به‌عنوان خودروی سال ۲۰۱۷ موتورترند بود.

مشخصات فنی

Chevrolet Bolt 2017
ترکیب موتورجلو، محورجلو
باطری لیتیوم یون
قدرت ۲۰۰ اسب بخار
گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر
گیربکس ۱ سرعته اتوماتیک
فاصلهٔ محوری ۲.۶ متر
طول/عرض/ارتفاع ۴.۱۶/۱.۷۶/۱.۶۰ متر
وزن خالص ۱۶۱۰ کیلوگرم
توزیع وزن ۵۶/۴۴ جلو/عقب
ظرفیت سرنشین ۵ نفر
شتاب صفر تا ۹۶ ۶.۳ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴.۹ ثانیه
قیمت پایه ۳۷,۴۹۵ دلار*
قیمت تست‌شده ۴۷,۷۸۰ دلار*

*قبل از کسر تخفیف مالیاتی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸۷ دیدگاه‌ها

  1. MPH

    ۳۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (418 ديدگاه)

    وای خاک تو سرمون شد یه ماشین برقی ماشین سال شد
    😢😢😢😢😢😢😢😢
    شوخی کردم ولی انتظارشو نداشتم.بهر حال این نشون میده ماشینای الکتریکی چقدر دارن خوب و کارآمد میشن……..

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. X5

      ۳۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (122 ديدگاه)

      بارم مجلات آمریکایی سلیقه ای یا به نفع خودشو کار کردن ولو تو اکثر تستا از مرسدس باخته بود اونوقت اینجا شکستش داده ?
      جنسیس اومده مرسدس نیومده !!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۳۰ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (6789 ديدگاه)

        به X5
        بازم بعضی از طرفدارهای المان واقیعت دنیا رو نادیده گرفتند و حرف خودشون رو معتبر تر از مجله ای 60 ساله میدونند
        جالبه بعضی از طرفداران المان در سایت مجله موتور ترند و کار اند درایور و
        اتو اکسپرس رو قبول هم ندارند ومیگن مغرضانه تست میکنند و نظرشون رو میگن!!!!!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امپراتور لامبورگینی

          ۳۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          – اینجا یک سایت آزاده.
          – اینجا یک دنیای آزاده.
          – اینجا یک فضای آزاده.

          – هیچ کس نگفته کارشناسان اتواکسپرس یا موتورترند عقل کل هستن .
          – هیچ کس نگفته کارشناسان یا سایت اتواکسپرس یا موتورترند در انتخاب یک ماشین منافع شخصی ندارند و کاملا بی طرفند.
          – هیچ کس نگفته شما متوجه تاریخ 60 ساله ی موتورترند شدی و طرفداران آلمان ! نشدن.
          .
          .
          من و شما و X5 بقیه ی کاربرای سایت آزادیم نظرمون رو بگیم
          به هیچ کس هم هیچ ربطی نداره.
          ایشون فکر میکنه مقایسه اشتباه بوده . شما فکر میکنی درست بوده. هر دو به یک اندازه در این سایت حق اظهار نظر دارین. نظر هر دوتون محترمه و باید شنیده بشه.
          نظر هر دو به یک اندازه ارزش فکر کردن و خوندن دارن.
          .
          .
          من نمیدونم این چه مصیبتی هست که هر پستی راجع به ماشین آمریکایی هست هر کس یک نظر میده که اندکی با علایق شما زاویه داره میای جواب میدی و اظهار نظر میکنی.
          همه رو هم با الفاظ نامناسب مثل کاربر هزار اسم !! خطاب میکنی.
          .
          .
          .
          کلاس و پرستیژ سایت رو آوردی پایین.
          یاد بگیر به علایق و نظر بقیه احترام بذار.
          یاد بگیر برای بقیه هم حق اظهار نظر قائل شو.
          من سعی میکنم یاد بگیرم. شما هم تمرین کن تا یاد بگیری.
          کامنت خودت رو بذار.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. امپراتور لامبورگینی

          ۳۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          من “سعی میکنم “یاد بگیرم. شما هم تمرین کن تا یاد بگیری.

          عزت زیاد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. (ali (CHEVY NOVA

          ۳۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (6789 ديدگاه)

          اولین که من با شما صحبت نکردم و ادب حکم میکنه تا کسی با شما صحبت نکرده شما نباید بپری وسط حرف دیگران
          دوم اگه همه ازاد هستن نظرشون رو بگن چرا هر بار در مورد دیزل گیت حرف زدم اول شما و بعد جناب مهران شروع کردید به مداخله؟؟؟؟ اگه واقعا به ازادی در سایت اعتقاد داری اول خودت عمل کن جناب
          سوم شما و امثال شما نه فقط برا سایت بلکه برا کل یه جامعه باعث پایین اومدن کلاس و پرستیژ میشید
          کامنتهای پی در پی شما هست که کلاس سایت رو اورده پایین و بارها هم دوستان دیگه گفتن این حرف رو و شما کار خودت رو کردی
          پس شعار نده عمل کن
          هر زمان شما درست شدی من هم خودم رو اصلاح میکنم
          اول از خودت شروع کن بعد به دیگران تعممیم بده
          اقای اخلاق

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. امپراتور لامبورگینی

          ۳۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          اولا من 2 بار تاکید کردم من ” سعی میکنم ”
          ثانیا X5 ، متین ، MPH با شما حرف نزدن که جواب دادی.
          البته شما معیار عمل من نیستی و نبودی و نمیتونی باشی.
          _______________________________________
          ثانیا مداخله ی ما در مورد دیزل گیت و اظهار نظر شما:
          1- به نظر خودم دخالت من و مهران اشتباه بود.
          2 -ثانیا شما وقت و بی وقت بحث رو میکشیدی به دیزل گیت.

          آئودی معرفی میشه دیزل گیت ، پورشه برنده ی لمانس شد دیزل گیت ، BMW مدل جدید میده بیرون دیزل گیت ، بنز وانت معرفی میکنه دیزل گیت، کسی به ماشین امریکایی انتقاد میکنه دیزل گیت.
          *************************************
          من یا مهران عزیز اگه بیایم زیر هر پست ماشین آمریکایی صحبت از سویچ های جنرال موتورز که 150 نفر رو به طرز فجیعی به کشتن داد حرف بزنیم شما حالت به هم نمیخوره و نمیگی تمومش کن ؟؟؟؟
          نه تنها شما بلکه خواهند گفت. حق هم دارن
          __________________________________
          کاری که شما میکنی با اظهار نظر X5 فرق میکنه
          X5 یا متین نیومده یک قضیه رو 1000 باز تکرار کنه.
          اومده در چارچوب این مقاله یک نظر گذاشته.
          هیچ کس حق نداره
          اینا با هم فرق میکنن.
          ____________________________________
          کامنت های پی در پی هیچ کس کلاس سایت رو نمیاره پایین.
          تعصب و بحث های بچگانه کلاس سایت رو میارن پایین
          من در مقابل میلاد هیچ چیز از ماشین نمیدونم.
          میلاد 6500 کامنت داشت.
          ولی گاهی اوقات هر کامنتش بیشتر از خود مقاله ارزش علمی داشت.
          کامنت های من ارزش علمی ندارن.
          اما هیچ کس حق اظهار نظر رو از من نگرفته.
          از شما هم نگرفته.
          خودت هم 1100 کامنت داری.
          احمد باقری هم 4100 کامنت
          بازم میگم من خودم رو با میلاد یا با شما و با احمد باقری مقایسه نمیکنم. فقط بحث تعداد کامنته.
          _________________________________________
          من سعی میکنم با الگو قرار دادن بعضی کاربران سایت و … به سمت اخلاق حرکت کنم.
          شما هم سعی کن.
          این هم که میگی تو اول درست شو تا من درست شم خیلی خنده داره.
          درست شدن من یعنی احترام گذاشتن به نظر بقیه
          تلاش میکنم به این هدف برسم
          شما هم تلاش کن

          هر کس باید از خودش شروع کنه.
          وگرنه فضای سایت روز به روز بدتر ازین چیزی میشه که هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. X5

          ۳۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (122 ديدگاه)

          برعکس من آمریکایی دوستم هستم به این علت گفتم چون تو یه تست مرسدس e کلاس هم مصرف سوخت هم راحتیش هم همه چیش الا قیمت که اونم اختلافش زیاد نبود از ولوو اس ۹۰ سرتر بود اما اینجا ولورو فینالیست کرده حالا ولوو عالیه شکی درش نیست اما با عقل جور در میاد که جنسیس تازه وارد این رقابت شده ببازه!!
          در ضمن آقا مجید بجا من جواب بده انگار خودم جواب دادم ? ?

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. ونوم

          ۳۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (543 ديدگاه)

          اقا مجید هر کس موافقش نظر بده مشمول ازادی بیان میشه هر کس مخالفش باشه کلاس سایت رو پایین میاره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. بنزما

          ۳۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (505 ديدگاه)

          به داداش علی
          سلام عزیز من مشکل از شما نیست و دوستای المانی بازم اشتباه نمی کنن واقعیت اینه که بازار امریکا کلا
          سلیقه ی خودرویی متفاوت نسبت به اروپا داره امریکایی ها بیشتر از لذت رانندگی و سواری به
          یه سری چیزا به کم خرابی بودن بزرگ بودن خودرو!! اهمیت میدن با یه مقایسه ساده بین پر فروش ترین خودروهای امریکا با اروپا نشون میده که معیارها کلا فرق میکنه
          تو اروپا اول گلف وفورد فیستا و پاسات …
          خودروهایی که با لذت رانندگی اسپرت عجین شدن
          در حالی که در امریکا 2تای اول تراک هستن !!و سومی هم کمری که توی لذت رانندگی همه میدونن چه وضعی داره و حتی پنجم کورولا
          خب با یه مقایسه ساده تفاوت سلیقه و اولویت هایی که مهمه میشه درک کرد
          سلیقه ی افراد عاشق ماشین و رانندگی ایران هم تا جایی که میشه فهمید بیشتر نزدیک به اروپایی هاست و عام مردم ایران هم که علاقه خاصی به رانندگی اسپرت ندارن بیشتر متمایل به امریکاییاست
          مجله موتور ترند هم طی این چند سالی که من دارم مقایسه هاش بررسی میکنم بیشتر پیرو همین سلیقه امریکایی خب معلومه این سلیقه
          یه شورولت جمع و جور که اصن نه لذت رانندگی یه پورشه 911 رو داره نه پرستیژ و راحتی یه ای کلاس و داره نه زیبایی یه کادیلاک داره میتونه توی همچین سلیقه و بازاری به عنوان برترین خودرو سال انتخاب میشه!!خب البته اینم یه نظر و قابل احترام ولی من ایمان دارم اگه به اروپایی ها بگین بین این خودروها کدوم اول این بولت بتونه جز 10 تای اول هم باشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. (new great britain(king mclaren

          ۳۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (2761 ديدگاه)

          من این پیروزی رو به دوستان آمریکایی بازتبریک میگم.
          واقعیتم همینه جگوار xe هم تو فینال بود ولی برتر انتخاب نشد اینکه من بیام بگم چون مجله آمریکایی جگوار رو انتخاب نکردن و فلان فلان اصلا درست نیست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        9. (new great britain(king mclaren

          ۳۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (2761 ديدگاه)

          یه سری آدم ها هستن واقعا تحمل دیدنه پیروزیه یه ماشین آمریکایی یا انگلیسی یا حتی کشورهای دیگه رو نصبت به ماشین های آلمانی ندارن و این وقعا تاسف آوره.
          تا میبازن میگردن دنبال یه بهانه که مثلا فلان مجله انگلیسی بوده یا آمریکایی بود یا ………….
          تحمل شکست رو ندارن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Bavaria

        ۳۰ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (581 ديدگاه)

        شک ندارم،یعنی عین روز واسم روشنه که دست هایی پشت پرده بوده
        حالا فکرکنید چون طرف ب ام و ام اینو میگم ولی حتی یک درصدم بخاطر این نیست
        اصلا هر مجله ایی یچی میگه،یجا میبینی ی خودرو اول شده بعد ی مجله دگ اصلا اون ماشین وجود نداره

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. ونوم

        ۳۰ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (543 ديدگاه)

        دور از جون مجلات المانی که بی طرف هستن و بی ام و پنج اسب بخار تقویت میشه تو هر نسل تو بوق میکنن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امپراتور لامبورگینی

          ۳۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          دلبندم اونی که شما میگی مجله ی BMW BLOG هست.
          BMW بلاگ با سرمایه ی BMW چاپ و نشر میشه
          بری تو سایت BMW بلاگ خودش نوشته ما وظیفه داریم در مورد BMW اطلاع رسانی کنیم.
          میخوای بیاد اطلاعات تویوتا رو منتشر کنه ؟؟؟
          ب ام بلاگ برای انتشار اخبار BMW هست که بوجود اومده.
          اسمش روشه. BMW blog. نگفته Car blog !!!
          با اتواکسپرس و موتورترند فرق داره.
          هر گردی گردو نیست.
          .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. (ali (CHEVY NOVA

          ۳۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (6789 ديدگاه)

          ونوم جون مخلصم داداش خودتو عشقه
          پیروزی شورولت برام کافی بود داداش

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Nima

      ۳۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      لطفا اینم ترجمه کنید: 10 خودرو برتر ال 2017 از نظر کار اند درایور:
      http://www.caranddriver.com/features/2017-10best-cars-the-best-cars-for-sale-in-america-today-feature
      4 آمریکایی(شورولت ترکونده): باز شورولت بولت-شورولت کامارو-شورولت کوروت-ماستنگ شلبی
      3 آلمانی: بی ام دبلیو m2 – پورشه 718 باکستر- گلف (GTI و امثالش)
      3ژاپنی: مزدا میاتا- مزدا 3 – هوندا آکورد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۳۰ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (6789 ديدگاه)

        نیما جون دمت گرم
        داداش مدرک لازم نیست امریکاییها جوایز رو کاملا گرفتن تو مشتشون

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. Bavaria

      ۳۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (581 ديدگاه)

      “بولت نصف یک ب‌ام‌و i3 قیمت دارد درحالی‌که خودروی بهتری از آن بوده، هندلینگ بسیار بهتری دارد و از همه مهم‌تر بُرد آن دو برابر i3 است.”
      کجا بولت نصف بی ام و قیمت داره؟؟؟؟؟؟
      هندلینگ بسیار بهتر؟؟؟؟؟
      برد بولت رو دقیق نمیدونم اما ب ام و ۱۹۰ مایله و قیمتش 45 هزار دلاره
      یعنی ب ام و همچین آشغالی تا بحال تولید میکرد و ب قیمت دو برابر!!!!!!! میفروخت؟
      حرفمی هم بزنم برچسب متعصب و المانی باز بهم میچسبونن،ولی با ب ام مشکل دارن ظاهرا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امپراتور لامبورگینی

        ۳۰ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        نه باواریا جان
        اشتباه میگی.
        برد:
        ب ام و آی 3 = 114 مایل
        شورلت بولت = 200 مایل ( واقعا عالیه )
        قیمت :
        شورلت بولت = 38/000 $
        ب ام و آی 3 = 42/000

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Bavaria

          ۳۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (581 ديدگاه)

          دستت درد نکنه بابت اطلاعات درستتون
          ولی i3 در بهترین حالت حتی تا ۳۰۰ کیلومتر طی کرده ک البته در حالت عادی امکانپذیر نیست،قیمتشم یخورده گرونتر شده
          اما مهم اینه که راجبه ب ام و بد قضاوت کرده،نمیگم بهتر از بولته ولی اون جملاتشم منصفانه نیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. علی اتزیو

          ۱ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (7 ديدگاه)

          بابا بیخیال
          فقط سمند خودمون و عشقه خخخخخخ ???

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. امپراتور لامبورگینی

        ۳۰ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        البته باید این رو در نظر بگیریم که Bmw i3 جلوی چشم طراحان بولت بوده و شورلت بولت بسیار جدیدتر هست.
        ان شا الله نسل جدید I3 و بعد i8 صفحات جدیدی رو در تاریخ خودروهای شهری و سوپراسپرت الکتریکی خواهند گشود.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امپراتور لامبورگینی

          ۳۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          راستی خوب بازار King ها رو با ” امپراتور ” کساد کردم 😊😊😊😂😂😂😎😎😎

          پادشاه ها برید کنار که امپراتور اومد!! 😎😎😎😎
          برای “پادشاه” های پدال سوغاتی “امپراتور” آوردم.😆

          ان شا الله فردا برخواهم گشت و دوباره شاهد سیل کامنت های امپراتور خواهید بود !!! (شوخی 😬😬😇😇😆)

          در مورد بولت
          اثرگذاری BMW I3 بر روی شورلت کاملا واضح و روشنه.
          شما به ستون D ، فرم طراحی چراغ عقب ، قوس های بدنه ، هیکل ماشین ، جلوپنجره و …. توجه کنید.
          i3 بود که به شورلت رهنمود داد تا بولت رو بسازه.
          به نظر من طراحان شورلت وقتی در ظاهر بولت اینقدر از آی 3 الهام گرفتن در طراحی موتور و باتری و سیستم برقی و … خیلی از مهندسی سلطان ( ب ام و ) استفاده کردن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

          ۳۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          اصلا کساد نکردی
          (KING 918)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Bavaria

          ۳۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (581 ديدگاه)

          خیلی از مهندسی سلطان(ب ام و) استفاده کردن
          دمت گرم ?

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. امپراتور لامبورگینی

          ۳۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          شما کینگ هستی عزیز جان.
          قصدم شوخی بود.
          راستی monster alm به کاربری به اسم ” آئودی بهترین ” گفت تو همون مجیدی!!
          این تهمت زشتیه .
          من تا حالا 4 حساب در پدال داشتم.
          اما هیچ وقت هیچ وقت با دو حساب در یک بحث شرکت نکردم.
          حساب های دیگم رو اصلا استفاده نمیکنم.

          امیدوارم دوستان همه منو ببخشن اگر گاهی به علایقشون توهین کردم.
          از جمله monster alm و New GB.
          البته اون دوستان هم اشتباهاتی در حق من داشتن.
          اما بیشتر تقصیر من بوده.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. (ali (CHEVY NOVA

          ۳۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (6789 ديدگاه)

          همه تقصیرات مربوط به شما بوده نه به قول خودت بیشترش

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

          ۳۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          مجید چی شد یه دفعه توali CHEVY NOVA اینقدر با هم ضد شدین حیفه ها من یادمه باهم خیلی خوب بودین …
          بابا اینجا همه با هم رفیقیم این حرفا رو بی خیال شین …. :-)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. امپراتور لامبورگینی

          ۳۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          من همین الان هم باهاش دوستم.
          به شرطی که دست از رفتاراش برداره.
          علی شوی نوا رو مثل نیما و شاهین و مهران دوست دارم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. (ali (CHEVY NOVA

    ۳۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    افرین به تمام برنده ها به خصوص ماشینهای امریکاییها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. GT

    ۳۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (544 ديدگاه)

    بالاخره قسمت اول گرند تور رو دیدم شما چطور
    لپ تایما بالاخره مشخص شد
    اول 918
    دوم لافراری
    سوم P1
    ب ام و M2 رو هم تست کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

      ۳۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      جدی درگ بینشون بود یا تست شرایط گرفتن ؟؟؟؟؟/
      918 اول شد واقعا ایول …..
      قیاف جرمی دیدن داشته ….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Daniel

        ۳۰ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (951 ديدگاه)

        کینگ من
        شک داشتی مگه به 918؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

          ۳۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          نه داش گلم اتفاقا الان دیدم
          فوق العاده بود … :-)
          فداتم

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. MPH

        ۳۰ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (418 ديدگاه)

        دیگه نباید بگی جرمی
        اگه 918 برنده شده پس از این به بعد باید بهش بگیم “جنیفر”

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

          ۳۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          دمت دمادم
          هنوزم از رو نمیره این جرمی به 918 میگفت خسته کننده یه ادم بی منطقیه دومی نداره ….
          اخرش شرط گذاشت اگه پی وان ببازه با 918 و لافراری خونشو بده به هموند و جیمز وقتی باخت قیافش واقعا دیدنی یود و هموند خوب حالشو گرفت …….
          حقش همون جنیفره باور کن مردک بی منطق …..

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. Nima

        ۳۰ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (1658 ديدگاه)

        من دیشن با ترجمه فارسی دیدمش اول با ماستنگ میان بعد یه گروه معروف کنسرت داره. و توی لس آنجلس قسمت اول برگزار میشه. بین سه هایپر کار هم این تستا صورت گرفت: 1. درگ فقط با موتور الگتریکی: پورشه اول و مکلارن دوم و فراری هم همچین امکانی درش وجود نداره(فقط حالت برقی) 2. تست درایو تا هتلشون(بازم فراری همچین امکانی به دلیل مالیات و یه سری قوانین توی پرتقال نمیتونست وارد شهر بشه(با کامیون جا به جا میشد) 3. 6 بار درگ با 6 نتیجه متفاوت) 4. مسابقه توی پیس توسط 1 راننده(قهرمان بلژیکی فورمول 1 و فرمول E ) با لاستیک های برابر برای هر 3 ماشین و نتیجه : اول پورشه و دوم فراری و سوم مکلارن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. بنتلی

        ۳۰ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        کینگ عزیز بین این سه تا نمیشه قاطعانه نظر داد کدوم بهتره…تو یه درگی ک دیدم پی وان اول شده بود…تو یه درگ دیگه پورشه و…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امپراتور لامبورگینی

          ۳۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          کاملا میشه قاطعانه نظر داد.

          بنتلی جان دیگه کی چطور باید ثابت بشه پورشه و 918 در اوج هستن ؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

          ۳۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          بنتلی جان درسته حرفت
          البته مکلارن چون توربو هم هست احتمال بردش خیلی زیاده تو جاده های طولانی
          اما تو پیست از فراری هم عقب می افته …..(تا حالا تو دوتا پیست بین این 3 تا اخر شده مکلارن )
          فدات ….. :-)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. (new great britain(king mclaren

          ۳۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (2761 ديدگاه)

          بنتلی عزیز به شخصه برای من اصلا مهم نیست. تو مسیر مستقیم پی 1 اوله شک نکن.
          تازه پی 1 دیگه تموم شد.از پی 1 تا الان مک لارن تو محصولاتش تغییرات زیادی داده و رویه خیلی چیزا کارکرده.از شتاب بگیر تا هندلینگ و زیبایی داخل کابین و………….
          اون پی1 هم بیشتر برای این ساختن که ساخت خطوط منحنی رویه بدنه ماشین رو به رخ بقیه بکشن.
          پی 1 یه جور دست گرمی بود برای مک لارن.
          یادت نره مک لارن مستقله ولی فراری و پورشه مستقل نیستن.و خیلی راحت این دو شرکت میتونن رویه پروژه هاشون کار کنن.
          به آینده فکر کن برای من دیگه پی 1 تموم شده.اون فقط یه دست گرمی برای مک لارن بود همین.شک نکن.
          دوستان بهتره به درگ هایی که مک لارن چه مسقیم و چه زمانگیری داخل پیست انجام داده بعد از ساخت پی 1 بندازن بفهمن من چی میگم.
          تو اکثرش مدل های مک لارن پیروز بودن.
          آینده ماله مک لارنه.
          داداش وقتی ب ام و مک لارن رو معتبرتر از تویوتا(البته معتبرتر تو حوضه خودش)میدونه اصلا حرفایه دیگران نباید برات مهم باشه.??

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. (new great britain(king mclaren

          ۳۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (2761 ديدگاه)

          مجید تو طرفدار لامبو هستی فقط به خاطر این طرفدار پورشه هستی که نقطه ضعف لامبو رو پوشش بدی.
          به خاطر این طرفدار خوروسازیه آلمان شدی که نقطه ضعف ایتالیا رو بپوشونی چون یه وقت اگه ماشین ایتالیایی کم اوورد آلمان باشه.
          من اینطوری فکر میکنم شاید درست هم نباشه.
          من طرفدار خودروسازی و صنعت و مهندسی بریتیش هستم.
          من طرفدار مک لارنم و اولویتمه.
          نمیام مثلا یهو بگم طرفدار فراری هستم یا مثلا کوروت.(البته دوسشون دارم و قابله احترامن)
          من شاید لامبو یا فراری رو دوست داشته باشم ولی نمیام تا وقتی پیروز میشن خوشحال بشم عینه شما که از پیروزیه پورشه خیلی زیاد (ظاهرا) خوشحال میشی.
          من موندم اگه مثلا یه درگ بینه لامبو و پورشه باشه و پورشه برنده بشه حسه شما چیه؟
          محمدرضا(سلطان اشتوتگارت) از اف تایپ خوشش میاد ولی من مطمئنم اگه یه درگ برگزار بشه با مثلا 911 توربو پورشه (که شد)مطمئنن از پیروزیه پورشه خوشحال میشه.
          و اولویتش صد در صد پورشه هست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. امپراتور لامبورگینی

          ۳۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          new great britain جان
          باور کن من به تمام خودروساز ها علاقه دارم.
          بذار دلیل علاقه ی خودم رو به ماشین های آلمانی یک بار برای همیشه بگم.
          .
          .
          بیین دوست عزیز شخصیت من یک مشکلی داره ! ( صادق تر از من دیده بودی؟؟!)
          من دوست دارم ماشین لوکس و باابهت سوار شم.
          البته فعلا پراید سوارم ! ولی خوب دل من هزار تا آرزو داره.
          یک مشکل شخصیتی دیگه هم دارم !!
          از پول مفت ریختن تو حلقوم کسی به خاطر مفاهیمی مثل “خاص بودن یک برند” یا “متفاوت جلوه کردن ” بدم میاد.
          دوست ندارم پول الکی بدم.

          اینجا با 2 مفهوم پس سر و کار داریم :
          1- پرستیژ و لوکس بودن
          2 – قیمت معقول و مناسب

          به نظرت کدوم ماشین ها این توازن رو به بهترین وجه بوجود آوردن ؟؟؟
          درسته ! ماشین های آلمانی.

          مثلا میگم قیمت S65 AMG حدود 210/000 دلاره.
          ماشینی با امکانات فول و گشتاور 1100 نیوتن متر و 777 اسب قدرت.
          از S65 پرامکانات تر که نداریم.
          اما رولزرویس فانتوم 400/000 دلاره
          چرا ؟؟ چون خاصه.
          من این خاص بودن که بخواد اندازه ی یک ب ام و M7 برام خرج داشته باشه دوست ندارم.
          قیمت های بالا و غیر معقول( به نظر من ) مشخصه ی ماشین های انگلیسی هست.
          به همین دلیل اندازه ی ماشین های آلمانی ازشون خوشم نمیاد
          این تفاوت قیمت بین P1 و 918 هم هست.
          کلا آلمانی ها با انصافن و پول الکی نمیگیرن.

          دلیل علاقم به Cadillac هم همینه.
          هیچ وقت تا حالا بر ضد کادیلاک حرف نزدم.
          چون دقیقا مثل بنز و آئودی با انصافه.

          به همین دلیل اکثریت کاربرای این سایت طرفداران ماشین های آلمانی هستن
          ____________________________________________________
          اما دلیل عشقم به لامبورگینی …
          عشق، عشقه. دلیل نمیخواد !!
          ___________________________________________________
          حالا فهمیدی چرا طرفدار پورشه و بقیه ی آلمانی ها هستم؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. امپراتور لامبورگینی

          ۳۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          از طرفی لامبورگینی الان خون ایتالیایی در کالبد آلمانی داره
          پس لامبورگینی هم یک ماشین ایتالیایی – آلمانی هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. بنتلی

          ۳۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          مجید جان دلیل قیمت گرون فانتوم علاوه بر خاص بودن ،تولید محدود و سفارشی سازی زیاد و دست ساز بودن و امکانات فراوون و همچنین کیفیت خیییلی بالای اونه…ب نظرم کسی ک میره فانتوم میخره ب اندازه کافی عقلش میرسیده و بیشتر از من و شما سرش تو حساب و کتابه ک تونسته ب این جایگاه برسه و نمیزاره سرش کلاه بره…در ضمن اصلا درست نیس یه خودرو فوق لوکسو با یه خودروی لوکس مقایسه کرد…البته کااملا نظرتون محترمه … عزیز دلی دوست خوبم…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. امپراتور لامبورگینی

          ۳۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          عزیز دل مایی بنتلی جان

          موافقم 0
          مخالفم 0
      5. بنتلی

        ۳۰ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        امیر دهقان عزیز دستتون درد نکنه بابت مطلب خوبی ک گذاشتید…یه خواهشی داشتم اگه امکانش هس و صلاح دونستید و جالب بود براتون درمورد دایملر ds420 و keating berus و ultima sport evolutionهم مطلب بزارین

        موافقم 0
        مخالفم 0
      6. AK_007

        ۳۰ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (562 ديدگاه)

        کینگ ۹۱۸ خان
        با جرمی مصاحبه کردن بهش گفتن خب اینقدر که پورشه خوبه تو چرا ازش بدت میاد
        گفت من واقعا بدم نمیاد و اتفاقا از ۹۱۱ خیلی خوشم میاد ولی مسئله اینه که من میخوام هموند و می رو اذیت کنم
        اینا بگن شبه من میگم روزه!
        جذابیت برنامه ما به همین چیزاست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

          ۳۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          عجب من ندیدم این مصاحبه رو !!!
          درسته جذابیت داره این حرکتشون اصلا خودش تو درگ وقتی جا موند از 918 گفت پورشه انگار داره پرواز میکنه معلومه خوشش میاد و داره نقش بازی میکنه که از پورشه متنفرم ….
          فدات …

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۳۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    اول که گفتن بر اساس پارامترهای زیادی، ماشین سال 2017 رو انتخاب کردن، بعد، پایین تر گفته شد که شورولت بولت به علت برد زیاد و قیمت مقرون به صرفه انتخاب شد، یعنی عوامل اصلی اینا بوده و بقیه عوامل، زیاد تاثیر گذار نبودن، اگه قرار بود، اینجوری داوری بشه، نیاز به داوری نداشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۳۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      جناب باقری
      قیمت مناسب و برد زیاد بولت عوامل کلیدی ومهم موفقیت شورولت بولت بوده و سایر پارامترها در این تست کم اهمیت تر بوده یعنی اون پارامترها کم اهمیت تر از قیمت و برد شورولت بولت بوده
      جمله ی پایین از پاراگراف اول سطر اخر برداشتم که متوجه مغرضانه نبودن این تست بشید
      ((انتخاب‌های موتورترند را می‌توان کاملاً عادلانه، حرفه‌ای و معتبر دانست.))
      موتور ترند یه مجله با سابقه و حرفه ای با بیش از 60 سال تجربس و اعتبار خودش رو با طرفداری از خودروسازان از بین نمیبره
      ضمنا دوستان امریکایی بازم تبریک که در این تست 4 تا نماینده پیروز شدن از خودروسازان امریکایی در 2017
      امریکاییها برگشتند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. mohammad

    ۳۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (125 ديدگاه)

    اول اینکه ماشالا به آمریکاییا که به این سرعت خودشونو بالاکشیدن!!
    دوم اینکه چرا پدال هنوز از برنامه گرند تور مطلبی نزاشته!؟!
    انتظار نداشتم از یه منبعی غیر پدال خبر اومدنشو بشنوم!!!
    به هرحال که توصیه میکنم شدیدا …که حتما ببینیدش!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امپراتور لامبورگینی

      ۳۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      دانلود کردن و دیدن و …. واقعا وقت و حوصله میخواد که 99 درصد ما ایرانی ها نداریم.
      به نظر من ارزشی هم نداره این همه وقتتو برای یک مستند ماشین بذاری.

      دیدن گرند تور در آمازون برای کشور هایی خوب هست که اینترنت مجانی ( نسبت به اینترنت گرون ایران ) با سرعت 20 تا 50 مگ بر ثانیه دارن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بنتلی

        ۳۰ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        مجید جان گجت نیوز هر یکشنبه لینک دانلود قسمتای گرندتور با زیر نویس فارسیشو میزاره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امپراتور لامبورگینی

          ۳۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          ممنونم بنتلی جان.
          از شما هم عذر میخوام اگر گاهی ناراحتت کردم.
          امیدوارم منو ببخشی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. دانیال.

      ۳۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (43 ديدگاه)

      لینک های دانلود سری اول گرندتور رو پدال توی کانال تلگرامش گذاشته با کیفیت های مختلف.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. متین

    ۳۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (30 ديدگاه)

    خنده داره وقتی پورشه و ائودی هست شورلت برنده بشه . شورلت اصلا تو اروپا دیده نمیشه موتور کوچک که همون دوو ورشکست کره است و موتور بزرگ و پر مصرفش بدرد همون امریکا میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۳۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      جناب متین((کاربر 1000 اسم))
      چرا ناراحتی؟؟؟؟؟
      تحمل برتری امریکاییها رو میدونم یه سری ندارند ولی اشکال نداره واقعیت هست دیگه کاریشم نمیشه کرد
      تو لیست برندگان2017 4 تا نماینده از امریکاس و2 تا نماینده از المان این خودش نشون دهنده همون واقعیت هست که شما نمیبینی
      تازه اره موتور پر مصرف هم میسازه شورولت خوب میکنه که میسازه هر کی هم تحمل نداره دیگه مشکل خودشه بهتر از اینکه مثل فولکس کلاه برداری کنه با دیزل گیت از مردم
      شما و بقیه افرادی هم که تحمل موفقیت امریکاییها رو ندارید بشینید و فقط ((برنده شدن شورولت بولت به عنوان ماشین برتر سال 2017 ))رو ببینید

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ونوم

      ۳۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (543 ديدگاه)

      متین جون ماشینهاش سنگین هم هست یادت رفت بگی خخخخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. (ali (CHEVY NOVA

      ۳۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      باز خوبه شورولت مصرف بنزینش بالاست جناب متین و مثل بی ام و استهلاکش خانمان سوز نیست
      تازه ونوم راست میگه سنگین هم هستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. امپراتور لامبورگینی

    ۳۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    اون 911 قرمز رو میخواام.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. The R

    ۳۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (93 ديدگاه)

    هر کسی یه سلیقه داره و یک بودجه برای انتخاب ماشین. هیچ وقت نمیشه گفت شورولت بولت از مثلا جاگوار F Type بهتره یا بدتر. همه چیز باید تو کلاس خودش سنجیده بشه. اینکه موتور ترند میگه یه ماشین شده رتبه اول دلیل نمیشه ماشین بهتری نسبت به مدل های دیگه باشه چون صرفا با یک سری پارامتر اون نشریه سنجیده میشه و همیشه قیمت یکی از این پرارمترها هست.
    مسلما ماشین های الکتریکی محدودیت های زیادی نسبت به بنزینی ها دارن (نمیشه راحت باهاشون بیشتر از برد تعیین شده رفت چون برای شارژ زمان زیادی میخوان).
    کسی که ماشین اسپرت دوست داره هیچ وقت بولت رو انتخاب نمیگنه.
    کسی که خانواده پر جمعیت داره هیچ وقت یک هاچبک مثل بولت به دردش نمیخوره.
    کسی کهع مسافت طولانی طی میکنه کلا برقی به دردش نمیخوره.
    پس انتخاب ها به افراد بستگی داره. اینقدر خودتون رو سر امریکا یا آلمان یا کشورای دیگه اذیت نکنید. کسی که کامارو دوست داره کیمن نمیخره. کسی هم که اسپرت اروپایی دوست داره ماسل کار نمیخره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MPH

      ۳۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (418 ديدگاه)

      کاشکی بعضیا به این درک میرسیدند تا همیشه سر آلمان و ژاپن و آمریکا و گاها کره و….دعوا نمیکردن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۳۰ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (6789 ديدگاه)

        کاشکی اینطور بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. سید مهران میرابوالقاسمی

    ۳۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    پس مزدا و بی ام دبلیو و پورشه تویوتا را براچی نیستن.عجبا واقعا که مجله عجیب وغریبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حمیدرضا

    ۳۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    امیدوارم در کشور ماهم خودروهای الکتریکی جا بیفتن تا حداقل بتونیم از سرو صدا و الودگی شهر هامون کم کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یاسین

      ۳۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (91 ديدگاه)

      آره اگه خدا بخواد که امثال عزیزمان پروفسور آرین به موقع و به جا دیده شن و بهشون بها داده شه.که از محالاته و صد البته،حل این معادلات فقط با خداست.بابت مطلب هم ممنون بزرگوار.راسسی برا این داوری ها باید کلاس بری!؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. شاهینus cars

    ۳۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    سلام و عرض ادب… اون دوستانی که میگن مجله امریکاییه و به جانبداری از امریکاییها متهم میکنن گویا فراموش کردن که همین مجلات امریکایی تو 20 سال گذشته کلی ماشینای امریکاییو میکوبیدنو انتقاد میکردن و میگفتن از اروپاییها عقب افتاده امریکا…اگر این المانی بازای محترم جای ما امریکایی بازا بودن که انقد انتقاد میشده همیشه از ماشین امریکایی چیکار میکردن؟ این رقابته یه وقتها امریکاییا میبرن یه وقتها آلمانییا سلیقه هام متفاوته هرکسی یه برندی رو دوست داره…واقعیتی که وجود داره اینه که امریکاییا قدرتمند برگشتنو دارن عالی کار میکنن و من خیلی از این اتفاق خوشحالم و لذت میبرم ولی هیچوقت نمیام بگم ماشین آلمانی بده و به سلیقه دوستانم احترام میزارم ما انجا با هم دوستیمو باید از این رقابت لذت ببریم..ارادتمند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امپراتور لامبورگینی

      ۳۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      شاهین جان درستش همینه که شما میگی.

      ببین عزیزم اینجا 2 بحثه.

      اگر من بیام در صفحه ی مثلا شورلت بگم ” تا وقتی فولکس واگن هست کسی به شورلت نگاه هم نمیکنه ”
      این کار من اشکال داره. چئن کاملا مشخصه هدفم توهین به علایق شماست. و کارم درست نیست.

      اما این صفحه یک مقایسه ی کلی بین همه ی ماشین هاست.
      اکر دقت کنی بالای صفحه زیر عنوان مقاله ( با رنگ آبی ) در کنار تاریخ و تعداد دیدگاه نوشته :
      ((در : چشم انداز . هفته نامه))
      این جا کسی که نظرش رو میگه نباید به دید مغرضانه و دشمنی بهش نگاه کرد.

      در مورد ماشین های ایتالیایی و آلمانی هم مطمئن باش نظر من همینه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. (ali (CHEVY NOVA

      ۳۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      شاهین جون سلام
      بابا ولشون کن موفقیت شورولت رو نظاره گر باش داداش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. GOD BLESS AMERICA

    ۳۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    شورلت کارش درسته
    اما امیدوارم نسل بعدی بولت رو چهار چرخ متحرک بسازه که 360 نیوتن متر گشتاور هدر نره و واقعا بدرد بخوره.

    پرچم آمریکا بالاست. :-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. شاهینus cars

    ۳۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    درسته مجید جان.. من شما رو دوست دارم و برات احترام قائلم چندین بارم اعلام کردم .. به نظرم بهتره همه در عین علاقه ای که به برندهای خاصی داریم حرمته این هم صحبتی و این جمع و همچنین سایت محترمه پدال رو که این محیط صمیمانه رو برای ما ایجاد کرده رو نگه داریم…با تشکر از دوستان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امپراتور لامبورگینی

      ۳۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      منم شما رو خیلی دوست دارم شاهین جان.
      با نیما هم رفیقم و دوستش دارم.
      خوشحالم که کنار شما در پدال هستم.
      تاج سری.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. محمدامین مقدم

    ۳۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خودرو های الکتریکی ،در حفظ محیط زیست،کاهش آلودگی صوتی،کاهش آلودگی هوا،تاثیر خوبی دارند، و از همین رو اهمیت دادن به خودروهای الکتریکی دید آینده نگرانه ای نسبت به رفاه و آسایش مردم دارد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. امپراتور لامبورگینی

    ۳۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    کاملا درسته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. یاسین

    ۳۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (91 ديدگاه)

    لحظهای چه تصویر مضحکی در ذهنم نقش بست و برای لحظاتی خنده ای تلخ بر لبانم نشاند.فکرش رو بکن تا الان می گفتیم هموطنمان به علت سهل انگاری خودروساز،در خودرویش سوخت و خاکستر گردید.ولی تمام برقی که ساختن،بایستی بگیم فلانی خدابیامرزش،تو ماشین خشکش زد! علتش هم یه جرقه کوچولو بوده!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. nimnova

    ۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    به نظرتون ماشینای کره ای که تو آمریکا عرضه میشه کیفیتش فرقی داره با اینا که تو ایرانه؟ چجوری میشه KIA با کیفیت ترین برند تو امریکا انتخاب شه بعد تو ایران کره ای ها به بی کیفیتی معروفن؟ الانم که جنسیس فینالست شده…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Saied

    ۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    درسته عشقم پورشه هست. ولی دوس داشتم تسلا اول بشه. بنظر من اگه تسلا به هدفش برسه عشق های ماشین باز ها در حد عروسک پیستی ارزش خواهد داشت. چون دنیایه واقعی در صورت خودران بودن ماشینا نیازی به ٩١١ تو خیابون نداره.
    آلبته کاملا یه نظر شخصیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. شاهینus cars

    ۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    سلام علی شوی جان.. خیلی اقایی تبریک میگم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. arash

    ۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (26 ديدگاه)

    منلع تامین برق خودروی الکتریکی بسیار مهمه مثلا مقایسه کنید برقی که از نیروگاه هسته ای یا خورشیدی در کالیفرنیا بدست میاد با برق نیروگاه اراک که مازوت مصرف میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا