چشم اندازهفته نامه

انتخاب 10 خودروی برتر سال 2017 کارانددرایور

هرساله هنگامی‌که به ماه‌های پایان سال میلادی نزدیک می‌شویم مجلات و سایت‌های معتبر خودرویی در سراسر جهان اقدام به انتخاب خودروی سال می‌کنند. البته شیوهٔ این انتخاب در هریک از سایت‌ها یا مجله‌ها متفاوت است. مثلاً برخی مانند موتورترند یک خودرو را در سه بخش مختلف انتخاب می‌کنند یا برخی دیگر چند خودرو را به‌عنوان خودروهای برتر سال معرفی می‌کنند. پس‌ازآنکه به‌طور کامل به معرفی انتخاب خودرو، SUV و تراک سال ۲۰۱۷ موتورترند پرداختیم حالا سراغ کارانددرایور رفته‌ایم. این سایت خودرویی هرسال ۱۰ خودرو را تحت عنوان ۱۰Best معرفی می‌کند و امسال هم مثل سالیان گذشته ۱۰ خودروی برتر سال ۲۰۱۷ را انتخاب کرده است.

2017-10best-lead-photo-672628-s-original

به ۲۰۱۷ ۱۰Best Car خوش‌آمدید. برای بیش از سه دهه است که ما هرسال ده‌ها دستگاه از خودروهای جدید را جهت تعیین فهرست سالانهٔ بهترین خودروهای بازار آمریکا طی هزاران کیلومتر ارزیابی می‌کنیم. قوانین در نظر گرفته شده برای شرکت‌کنندگان ساده است:

۱-شرکت‌کنندگان باید کمتر از ۸۰ هزار دلار قیمت داشته باشند.

۲-شرکت‌کنندگان باید خودروهای کاملاً جدید بوده یا به‌طور قابل‌توجهی نسبت به قبل اصلاح شده باشند.

اما پیروزی در این رقابت آسان نیست. یک خودرو برای بردن جایز به خانه باید ارزش زیادی را ارائه کند، مأموریت خود را عالی انجام دهد و یک تجربهٔ رانندگی لذت‌بخش را ارائه کند. بدین ترتیب امسال هم با در نظر گرفتن این معیارها و پس از انجام آزمون‌های و بررسی‌های فراوان، درنهایت لیست ۱۰Best سال ۲۰۱۷ یا همان ۱۰ خودروی برتر سال ۲۰۱۷ را انتخاب کردیم. البته هرچند هیچ‌یک از این ۱۰ خودرو بی‌نقص و کامل نیستند اما نزدیک‌ترین گزینه‌ها به ایده‌آل‌ترین خودروهای جدیدی هستند که شما در حال حاضر می‌توانید در بازار ایالات‌متحده خریداری کنید.

۱۰ خودروی برتر سال ۲۰۱۷ کارانددرایور

ب‌ام‌و M2/M240i هوندا آکورد
شورولت بولت مزدا MX-5
شورولت کامارو مزدا ۳
شورولت کوروت گرند اسپرت پورشه ۷۱۸ باکستر/کیمن
فورد موستانگ شلبی GT350 فولکس‌واگن گلف آلترک GTI/R/

در لیست ۱۰Best امسال کارانددرایور سه مکان توسط خودروهای شورولت یعنی بولت، کامارو و کوروت گرند اسپرت اشغال شده است. شورولت بولت تمجید بسیاری از مراجع خودرویی را برانگیخته است تا جایی که توانست به‌عنوان خودروی سال ۲۰۱۷ موتورترند هم انتخاب شود. همچنین این هاچ‌بک الکتریکی در بین فینالیست‌های خودروی سال آمریکای شمالی هم قرار دارد؛ بنابراین به نظر می‌رسد برای اولین یک خودروی الکتریکی بدون هیچ‌گونه اغماضی موردتوجه قرار گرفته است. خودرویی که می‌تواند ۳۸۳ کیلومتر را با یک‌بار شارژر کامل باطری‌ها طی کند که بیشتر از مسافت معمولی است که هرروزه مردم در شهرها طی می‌کنند. به همین دلیل با در اختیار داشتن بولت نیازی به گشتن به دنبال محل شارژ نیست. بعلاوه، تجربهٔ رانندگی آن‌هم درخشان گزارش شده است.

2017-chevrolet-bolt-103-876x535

اما هرچه بولت کارآمد و سرگرم‌کننده است، کوروت گرند اسپرت فقط به عملکرد توجه دارد. خودرویی که ترکیبی است از همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی کوروت استینگری استاندارد با قطعات عملکرد بالای مدل قدرتمند Z06. قطعاتی مثل سیستم تعلیق و ترمز.

2017-chevrolet-corvette-grand-sport-105-876x535

علاوه بر شورولت‌ها، کارانددرایور به آلمانی‌ها هم توجه داشته است به‌گونه‌ای که در دو نمونهٔ ترکیبی شامل ب‌ام‌و M2 و M240i و پورشه ۷۱۸ باکستر و کیمن را از میان خودروهای آلمانی به‌عنوان خودروهای برتر سال ۲۰۱۷ انتخاب کرده است. فولکس‌واگن گلف هم در سه نسخهٔ آلترک، GTI و R از دیگر خودروهای آلمانی پیروز در رقابت ۱۰ خودروی برتر سال ۲۰۱۷ کارانددرایور هستند.

اما نکتهٔ عجیب در لیست ۱۰Best امسال این است که از بین تمامی خودروسازان بزرگ و معتبر ژاپنی، شرکت کوچک‌تر مزدا دو نماینده در این لیست دارد که این نشان از برتری این خودروساز دوست‌داشتنی دارد. هوندا آکورد هم نمایندهٔ سوم ژاپنی‌ها در این لیست است درحالی‌که جایگاهی هم به یک آمریکایی دیگر بنام فورد موستانگ شلبی GT350 اختصاص داده شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. ME84

    ۱۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    انتخاب من شورولت بولت و VW آلترک و ماستنگ.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Bavaria

    ۱۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (581 ديدگاه)

    ب ام و M2 شششششاهکاره ☺

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. madjid

    ۱۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    آخیییششش.
    قسمت کامنت ها بازشد.
    اینقدر حرف تو دلم مونده بود.

    جونم شاهکار باواریا ، M240 i ❤❤❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. shahab

    ۱۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (647 ديدگاه)

    جالبه ک از ۱۰ انتخاب کارانددرایور ۶انتخاب مربوط ب اسپرت ها بود
    Mazda mx5
    پورشه ۷۱۸
    کامارو
    موستانگ
    کروت گرند اسپرت
    بی ام و m2

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. shah.

    ۱۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (30 ديدگاه)

    مزدا!
    آنچه خوبان همه دارند
    تو یک جا داری
    جای مزدا 6 هم خالیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. amin

    ۱۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    کره ای های پر فروش کجا هستند؟؟؟؟!!!!!
    گویا تو این لیست هم جایی ندارن!!!!!معلوم نیست بعضی آمارها که بعضی دوستان بهشون استناد میکنن از کجا در میان!!!ما که هر مقایسه انتخاب خودروی سال یا…میخونیم خبری از کره ای توش نیست!!!!!اینها جلوی بزرگان صنعت خودرو هیچ حرفی برای گفتن ندارند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سیاوش

    ۱۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    پورشه رو انتخاب می کنم
    بیشترین لذت رانندگی تو هندلینگ مناسبه در کنار شتاب خوب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سید مهران میرابوالقاسمی

    ۱۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    چه می کنه این مزدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. احمد باقری

    ۱۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    شورولت ،مزدا.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا