چشم اندازهفته نامه

معرفی بدترین خودروهای تاریخ (قسمت اول)

همواره در تاریخ و بین محصولات اکثر خودروسازان مطرح جهان مدل‌های شکست‌خورده یا نامناسبی وجود دارد که هرچند شاید به فروش مناسبی هم دست پیداکرده باشند اما بنا به دلایلی خودروهای خوبی محسوب نمی‌شوند. هرچند خودروسازان سعی می‌کنند این محصولات بد را فراموش کرده و از تاریخ خود پاک کنند اما این خودروها از حافظهٔ خودرویی مردم پاک نخواهند شد؛ بنابراین در این مطلب طی سه قسمت به معرفی بدترین خودروهای تاریخ خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که برای تهیهٔ این مطلب از چند منبع معتبر استفاده‌شده و ۶۰ نمونه از خودروهایی که در تمامی منابع در لیست بدترین خودروهای دنیا قرار داشته‌اند را در این مطلب ذکر کرده‌ایم. در این قسمت از رتبهٔ ۶۰ شروع می‌کنیم و درنهایت به رتبهٔ اول به‌عنوان بدترین خودروی تاریخ دنیا خواهیم رسید.

Worst-Cars-(1)

۶۰-ایگل پریمر ۱۹۸۸

eagle_premier_es_limited_19

شرکت آمریکن موتورز یا AMC در سال‌های پایانی فعالیتش با رنو همکاری می‌کرد اما سرانجام این شرکت در سال ۱۹۸۷ توسط کرایسلر خریداری شد. سپس کرایسلر نام این شرکت را تغییر داده و خودروهای تولید آن‌را با نام ایگل بازار عرضه کرد. ایگل پریمر یکی از محصولات AMC سابق بود که با همکاری رنو و روی پلت‌فرم رنو ۲۵ ساخته‌ شده بود. این خودروی خسته‌کننده نشانگر آخرین نفس‌های AMC بود که در سال ۱۹۸۷ معرفی شده و با مدل ۱۹۸۸ به بازار عرضه شد. همچنین نسخهٔ تغییر برند داده شدهٔ ایگل پریمر بدون هیچ دلیل روشنی با نام دوج موناکو هم عرضه شد.

۵۹-دوو نوبیرا ۱۹۹۹

Daewoo-Nubira-1999-01

دوو نوبیرا یک سدان کامپکت بود که تولید آن در سال ۱۹۹۷ آغاز شد. این خودرو برای مدت کوتاهی در بازار ایالات‌متحده هم عرضه شد که چندان موفق نبود. نوبیرا یکی از آخرین محصولات مستقل دوو بود که در ایالات‌متحده عرضه شد چراکه پس از ورشکستگی دوو، جنرال موتورز این شرکت را خریده و صرفاً خودروهای تولید خود را با برند دوو در کرهٔ جنوبی عرضه نمود. هیچ‌کس متوجه حضور نوبیرا در ایالات‌متحده نشد و این یک از دلایل حضور آن در این لیست است.

۵۸-آکورا وایگور ۱۹۹۲

acura_vigor_1991

وایگور یک سدان پریمیوم بود که بر اساس هوندا آکورد ساخته شد و در ژاپن از سال ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۵ با نام هوندا وایگور به فروش رسید. این خودرو در اصل نسخه‌ای لوکس‌تر از آکورد بود. وایگور در سال ۱۹۹۲ با نام آکورا وایگور در ایالات‌متحده عرضه شد؛ اما آکورا وایگور چیزی بیشتر از یک آکورد زمخت و بدترکیب نبود که روی آن یک موتور پنج سیلندر طولی نصب شده بود.

۵۷-پونتیاک گرند پری GXP ۲۰۰۵

Pontiac-Grand_Prix_GXP-2002

نسل هفتم پونتیاک گرند پری در سال ۲۰۰۴ به بازار آمد و این در حالی بود که گرند پری از نسل پنجم به بعد به خودرویی دیفرانسیل جلو تبدیل شده بود. در سال ۲۰۰۵ نسخه‌ای اسپرت و قدرتمند از گرند پری با نام GXP معرفی شد. این مدل مجهز به یک موتور ۵.۳ لیتری V8 با ۳۰۳ اسب بخار قدرت بوده که این نیروی عظیم فقط به چرخ‌های جلو انتقال میافت و این ایده‌ای احمقانه بود. همچنین لاستیک‌های جلوی آن نیز پهن‌تر از عقب شده بود که این هم هرگز راه‌حل مناسبی نبود.

۵۶-وکتور W8 ۱۹۸۹

Vector-W8-1990-02

W8 یک سوپراسپرت ساخت شرکت آمریکایی وکتور موتورز بود که تولید آن از سال ۱۹۸۹ آغاز شد؛ اما این خودرو که مجهز به یک موتور بزرگ ۶ لیتری V8 بود که ۶۲۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد اما به دلیل قیمت بسیار بالای ۴۰۰ هزار دلاری آن‌هم در دههٔ ۹۰ میلادی، هرگز موفق نبود و تنها ۱۷ دستگاه از آن ساخته شد.

۵۵-دوج چلنجر نسل دوم ۱۹۷۸

Dodge-Challenger-1979-02

دوج چلنجر یکی از برترین خودروهای عضلانی آمریکایی است که تولید آن در سال ۱۹۶۹ آغاز شد؛ اما نسل دوم چلنجر که در سال ۱۹۷۸ و پس از ۴ سال غیبت معرفی شد به معنای واقعی کلمه یک فاجعه بود آن‌هم برای نام بزرگی چون چلنجر. نسل دوم دوج چلنجر در اصل همان نسخهٔ کوپهٔ میتسوبیشی گالانت بود که با نام افسانه‌ای چلنجر در ایالات‌متحده عرضه شد. نسخهٔ پایهٔ این خودرو مجهز به یک موتور چهار سیلندر ۲ لیتری با تنها ۷۷ اسب بخار قدرت بود درحالی‌که موتور قوی‌تر ۲.۶ لیتری چهار سیلندر آن نیز فقط ۱۰۵ اسب بخار قدرت داشت.

۵۴-فورد اسپایر ۱۹۹۳

ford_aspire_5-door_1997

فورد اسپایر نام دیگر فورد فستیوا یا همان کیا پراید خودمان است. خودرویی که نسل نخست آن توسط مزدا طراحی و ساخته‌شده و با نام‌های مزدا ۱۲۱، فورد فستیوا و کیا پراید در کشورهای مختلف جهان عرضه شد. نسل دوم این خودرو که در سال ۱۹۹۳ معرفی شد، به‌طور مشترک توسط فورد و کیا توسعه‌یافته و ساخته شد. این خودرو اساساً یک موتور ۱.۳ لیتری چهار سیلندر غیرقابل‌تحمل با قدرت ۶۳ اسب بخار (همان موتور پرایدهای ایران) به همراه چهارچرخ متصل شده به یک سلول زندان بود.

۵۳-Geo مترو ۱۹۸۹

geo_metro_5-door-1993

برند Geo در سال ۱۹۸۹ توسط جنرال موتورز به‌عنوان زیرمجموعهٔ شورلت و جهت ساخت خودروهای کوچک تأسیس شد. این برند با هدف رقابت با خودروهای وارداتی کوچک در اواسط دههٔ ۸۰ شکل‌گرفته بود. مدل ساب‌کامپکت مترو در سال ۱۹۸۹ با همکاری مشترک سوزوکی و جنرال موتورز ساخته‌شده و تحت دو برند سوزوکی و جئو در ژاپن و ایالات‌متحده عرضه شد؛ اما مترو چیزی بیشتر از یک خودروی بدردنخور با طراحی فاجعه‌بار و یک موتور ضعیف سه سیلندر نبود.

۵۲-فولکس‌واگن فاکس ۱۹۸۷

Volkswagen-Fox-1991

مدل فاکس در ابتدا در اصل نسخه‌ای از مدل گل مخصوص بازار برزیل بود که با تغییراتی جهت عرضه در بازار ایالات‌متحده ارائه شد. این خودرو مجهز به یک موتور ۱.۸ لیتری با ۸۰ اسب بخار قدرت و یک گیربکس چهار سرعتهٔ دستی بود. فاکس خودرویی در حد نام و نشان پرآوازه و معتبر فولکس‌واگن نبود.

۵۱-جگوار X تایپ ۲۰۰۱

Jaguar-X-Type-2002-02

سدان لوکس کامپکت X تایپ در سال ۲۰۰۱ بر روی پلت‌فرم مشترکی با فورد موندئو و جهت رقابت با سدان‌های لوکس آلمانی همچون ب‌ام‌و سری ۳ و مرسدس بنز C کلاس به بازار آمد؛ اما این خودرو با طراحی زشت و ابعادی کوچک و بدقواره، میراث جگوار را زیر پا گذاشته بود و توهینی به تمامی مالکان خودروهای جگوار محسوب می‌شد. چراکه جگوار فقط یک فورد موندئو را گرفته و آن‌را با بدنهٔ XJ پوشانده بود.

۵۰-ولوو ۲۶۲C ۱۹۷۸

volvo_262_c_1977

ولوو ۲۶۲C اولین کوپهٔ لوکس ساخته‌شده توسط ولوو بود که توسط برتونه بر اساس سری ۲۰۰ ولوو ساخته می‌شد؛ اما این کوپهٔ بزرگ و زمخت جعبه‌ای شکل اصلاً دوست‌داشتنی نبود و به همین دلیل تولید آن در سال ۱۹۸۱ و پس از ساخت تنها ۶۶۲۲ دستگاه متوقف شد.

۴۹-اولدزمبیل کاتلاس کانورتیبل ۱۹۹۰

oldsmobile_cutlass_supreme_

نسل پنجم اولدزمبیل کاتلاس در سال ۱۹۸۸ معرفی شده و در سه مدل سدان، کوپه و کانورتیبل ساخته شد. کاتلاس برای اولین بار در این نسل به‌صورت دیفرانسیل جلو ساخته شد. به همین دلیل هیچ‌کس این کاتلاس دیفرانسیل جلو و با طراحی زشت را دوست نداشت بعلاوه که سواری و رانندگی مناسبی هم نداشت.

۴۸-آستین آلِگرو ۱۹۷۳

austin_allegro_1973

آلگرو یک خودرو خانوادگی کوچک بود که توسط شرکت انگلیسی آستین در سال ۱۹۷۳ معرفی شد. قدرت پایین و ایراداتی در سیستم تعلیق از مشکلات عمدهٔ آلگرو بود که خوشبختانه هیچ‌گاه به ایالات‌متحده صادر نشد. مجریان برنامهٔ تاپ گیر از این خودرو متنفرند.

۴۷-روور SD1 ۱۹۸۰

rover_3500_1976

روور SD1 یک خودروی لوکس سگمنت E بود که در سال ۱۹۷۶ معرفی شد و تولیدش تا سال ۱۹۸۶ ادامه داشت. این خودرو از موتور ۳.۵ لیتری V8 متعلق به بیوک با ۱۳۳ اسب بخار قدرت استفاده می‌کرد؛ اما مشکل اصلی این خودرو پوسیدگی بدنه بود هنگامی‌که در مناطق مرطوب و در نزدیکی آب‌ها از آن استفاده می‌شد. حتی اگر با روور SD1 در نزدیکی یک استخر رانندگی می‌کردید یا یک لیوان آب در داخل آن می‌خوردید بدنه‌اش زنگ می‌زد!

۴۶-هیوندای اکسل ۱۹۸۵

hyundai_excel_sedan_us-spec_1987

اکسل به‌عنوان یک سدان ساب‌کامپکت در سال ۱۹۸۵ توسط هیوندای معرفی شد. اکسل اولین خودروی دیفرانسیل جلوی ساخت هیوندای بود. این خودرو با همکاری میتسوبیشی ساخته‌شده بود با قیمت بسیار پایین ۴۹۹۵ دلار به فروش می‌رسید اما ارزش پرداخت همین مبلغ پایین را هم نداشت.

۴۵-مزدا روتاری پیک‌آپ ۱۹۷۴

1974-mazda-rotary-engine-pi

مزدا از شرکت‌هایی است که تخصص و سابقهٔ زیادی درزمینهٔ موتورهای وانکل یا روتاری دارد. این شرکت در سال ۱۹۷۴ بر روی نسخه‌ای از نسل دوم وانت سری B خود موتور روتاری نصب‌کرده و آن‌را با نام مزدا روتاری پیک‌آپ به بازار عرضه کرد. این اولین و تنها وانت دنیا با موتور وانکل محسوب می‌شود؛ اما این موتورها دور نامناسبی برای استفاده در یک وانت داشتند و به همین دلیل روتاری پیک‌آپ وانت خوبی نبود.

۴۴-تویوتا Echo ۱۹۹۹

toyota_echo_2002

تویوتا اکو در سال ۱۹۹۹ به‌عنوان جایگزین مدل Tercel معرفی شد؛ اما اکو خودروی بی‌دست و پایی بود که در آن از حجم عظیمی پلاستیک استفاده‌شده بود و به همین دلیل بیشتر به یک سطل زباله شباهت داشت! اکو بیشتر شبیه به یک جوک از طرف تویوتا بود.

۴۳-داتسون F10 ۱۹۷۴

datsun_f10_1974

داتسون F10 که در سال ۱۹۷۰ معرفی شده و با نام نیسان Cherry هم عرضه می‌شد، اولین خودروی دیفرانسیل جلوی نیسان است؛ اما داتسون F10 خودرویی خشن و زشت است که متأسفانه در ایالات‌متحده هم عرضه شد. تولید این خودرو پس از چهار نسل در سال ۱۹۸۶ متوقف شد.

۴۲-فورد تاندربرد ۱۹۸۹

ford_thunderbird_1989

تاندربرد یکی از قدیمی‌ترین خودروهای فورد است که تولید نسل نخست آن به سال ۱۹۵۵ بازمی‌گردد. این خودرو، کوپه‌ای بزرگ و لوکس بود که همواره در طول سال‌ها این ویژگی را حفظ کرد؛ اما نسل دهم تاندربرد که در سال ۱۹۸۹ معرفی شد، خودرویی خیلی بزرگ، بیش‌ازحد سنگین و بیش‌ازحد گران‌قیمت بود و در ابتدا فقط با موتور V6 عرضه می‌شد. این نسل از آخرین نسل‌های تاندربرد بود که سرانجام در سال ۱۹۹۷ تولیدش خاتمه یافت؛ اما تاندربرد در سال ۲۰۰۲ نیز بازگشتی ناموفق داشت و درنهایت تولید آن در سال ۲۰۰۵ برای همیشه متوقف شد.

۴۱-استرلینگ ۸۲۵ ۱۹۸۷

rover_800_1986

استرلینگ ۸۲۵ نسخهٔ تغییر برند داده شدهٔ روور سری ۸۰۰ بود که در سال ۱۹۸۶ معرفی شد. این خودرو از موتور V6 متعلق به آکورا استفاده می‌کرد اما درعین‌حال خودرویی غیرقابل‌اعتماد و مستعد پوسیدگی و زنگ‌زدگی بدنه بود. سیستم برقی آن نیز اگر خوش‌شانس بودید تنها چند هفته دوام می‌آورد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۸ دیدگاه‌ها

  1. مهدی drift

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (183 ديدگاه)

    چلنجرو میتسوبیشی ؟ مخم هنگ کرد دیگه نظری ندارم

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. فورد

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (853 ديدگاه)

      بعضیا شونم همچین بد نیستن مثل پونتیاکه یا جگوار

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. مهدی drift

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (183 ديدگاه)

        ما یکی از این ماشینارو توی خیابون میبینیم وسوسه میشیم بریم یه سلفی باهاش بگیریم

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. uss zumwalt DDG-1000

          ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          چی بگم والا.بقول شما همین ماشین هارو میبینیم وسوسه میشیم

          موافقم 1
          مخالفم 1
    2. Ali.usa

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (335 ديدگاه)

      مقاله بدی بود
      خیلی از این ماشین ها برای زمان خودشون خوب بودن
      مثل پونتیاگ.فورد.چلنجر .و….

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        دوج دوره ای داشته برای خودش

        موافقم 2
        مخالفم 0
    3. xan

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (52 ديدگاه)

      دوج و میتسوبیشی سابقه همکاری داشتن ، پاچرو هم پلتفرم مشترکی با دوج داشته.

      موافقم 1
      مخالفم 0
    4. مهدی drift

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (183 ديدگاه)

      پراید مال سایپا هست که قبلا مال کیا بوده که قبلش مال فورد بوده که اونم مال مزدا بوده
      که توی 1993 ساخته شده
      معلوم نیست بقیه ماشینامون از کجا اومدن و مال چه سالی هستن
      خود فورد اسپایر هم انقدر ادم کشته ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. میثم

      ۲۳ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      چلنجر روی پلت فرم میتسوبیشی خوبه از چلنجر قبلی کوچک تره و بعضا چابک تر اقتصادی تر قبلی خیلی بزرگه هر چند خشن تره و قدرتمندتر

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. Parker

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    چقدر جرمی از آستین متنفر بود.

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      خخخخخخخ

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. Parker

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      این ماشینا از بهترین ماشین های تولید داخل بهترن.

      موافقم 1
      مخالفم 1
  3. وحید

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (325 ديدگاه)

    پس پراید کو
    در حالی که هنوز تولید میشه
    تا سال 2090 میلادی ما در حال ساخت پرایدیم و آخر یه شهاب سنگ می خوره وسط کشورمون و ما زود تر منقرض میشم

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. xan

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (52 ديدگاه)

      پراید صد در صد تو لیست جزو 20 تای اوله و به نظرم به راحتی میتونه اول باشه تو سری سوم منتظرش باش !

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      خیلی باحالی وحید جان

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. سامان

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (13 ديدگاه)

      هستش داداش.
      فورد اسپایر همون پراید خودمونه داداش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. king 918

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    والا همچین بد نبودن
    مخصوصا وکتور موتور8 سیلندرش 625 اسب بخار قدرت داشته ظاهرشم بد نیست

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مهدی drift

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (183 ديدگاه)

      وکتور به ظاهرش میخوره هندلینگ پایینی داشته باشه
      چرخای جلوش رو ببینید

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      بعضی مقاله ها انگار جنبه نظرات شخصی دارن تا بررسی فنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. xan

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (52 ديدگاه)

        دوست عزیز بیشتر مدلهایی هستن که تو آمریکا بودن و لا اقل نسل قبل یا بعدشون تو آمریکا بوده و حتی معروف هم بودن و شاید اسطوره ایم بودن برا خودشون. هر خودرو و خودرو سازیم که نمیتونه بره آمریکا معلومه لیست بدترین ماشیناشم برای ما آرزوس !
        تنها سری سومش میتونه تا حدی جالب باشه یعنی رتبه های اول ( پراید ) تا بیستم….

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. amirhosein_msm

          ۱۹ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (34 ديدگاه)

          دوست عزیز پراید توی این لیست بود البته به اسم فورد اسپایدر

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. REVENTоN ?

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (282 ديدگاه)

    اینقدر عمر از خدا گرفتم ندیده بودم تا حالا حق تولیدات داخلی رو بخورن در زمینه بررسی
    مگر در اینجا!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حامد

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (188 ديدگاه)

    دیدن وکتور تو این لیست برام عجیبه. ماشین استثنایی هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. فرامرز

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    آکورا و فورد و چندتای دیگه که خدایی خوب بودن. اینا باید تیبا و ساینا و ماشین های ۱۰ سال پیش چین و هند رو ببینن تا نظرشون کلاْ عوض بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      موافقم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. آرش

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    قطعا بدترین پرایده با سند زیر. دوستان تا این آپشن رو پراید هست بقیه رقبا باس لنگ بندازن. این ویدئو رو ببینین. در داشبوردو باز می کنه کولر خاموش میشه!
    http://news.gooya.com/didaniha/archives/2016/09/217195.php

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سامان اذری

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    یه دونه تیبا بزاری کنارشون
    اونوقت میبینی همچین خودروی بدی نیستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      چرا تیبا دیسک و صفحه زود میاره پایین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. اکبر66

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (41 ديدگاه)

        چون موتورش با گیربکس هما هنگ نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. سامان اذری

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        فکنم چون حجم موتور پراید رو 100سی سی بردن بالا و قدرتشو 80 اسب بخار کردند ولی همون گیربکس پراید رو روش گذاشتن واسه همون انجین و گیربکس باهم جور نیس

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. دوچرخه سوار

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (182 ديدگاه)

    حقیقتا جگوار و فورد تاندربرد ماشینای خوبی هستند.
    اگه من باشم هرگز با صدتا چینی بدرد نخور عوضش نمیکنم .
    راستی اینجا هم میتونید رد پای پراید را ببینید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. امير رحيم پور

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (67 ديدگاه)

    دقیقا نوشته نشده که کدوم استانداردی این خودرو هارو بدترین دونسته
    اگه با تاریخشون و تکنولوژی های ان زمان بررسی کنیم ماشینای بدی هم نبودن
    جالب اینجاس که تققی به توققی میخورده تولید یه خودرو رو قطع میکردن
    اینجا آسمون به زمین بخوره هم تولید قطع نمیشه که هیچ زیادتر میشه و گرونتر هم میشه تازه یه منتی هم میذارن و اخیرا با وامی که برا سوپر خودروهشون دادن فعلا فعلنا رفتنی نیستن
    وطنم ای شکوه پابرجااهاهاهاهاهاهاهای

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohamad

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (812 ديدگاه)

      اونجا استقبال نمیشه، تولیدش متوقف میشه،
      به همین راحتی
      اینجا عالی استقبال میشه و خوب میخرن، چرا شرکت به تولیدات اشغالش ادامه نده وقتی ملت اینجوری حمایت میکنن؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. amir

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (255 ديدگاه)

    بیخودترین ماشین هاشون از ماشین های مملکت ما بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      مگه ما ماشین داریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
      شما پرشیا و سمند و تیبا که ممتاژ هم هستن ماشین میدونی؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. mohsen.b

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (73 ديدگاه)

    خداییش انقدرام بد نیستن-اکورا و جگوار ماشینای خوبین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. علیرضا4225

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (132 ديدگاه)

    دقت کردین چقدر اون تویوتا شبیه تیباست این از اون کپی کرده یا برعکس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. رهگذر

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (353 ديدگاه)

    حیرت اور نبودن اسم سوبارو هست که مدتها تو بعضی شهر ها باهاش مسافر کشی میکردند اون فاجعه ترین در دنیا بود طرف سرعتش رو هم کم نمیکرد مسافر میتوسنت پیاده شه فرق انچنانی نمیکرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. حميد

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    جای تیبا اینجا خالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. اکبر66

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (41 ديدگاه)

    زمان خودشون خوب و بروز بودن ..وانته تو ایران 30سال کار کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Radison

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (68 ديدگاه)

    درعجبم چرا پراید تو این لیست نیست؟؟؟ حتما جزء خوبا بوده ????

    موافقم 1
    مخالفم 0
  19. Mohamad

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (812 ديدگاه)

    البته اشتباه نشه
    این خودروها فقط بدلیل استقبال کم زمین خوردن و این نشون میده مردمی که به دنبال کیفیت باشن و جنس بنجل را پس بزنن کیفیت اجناس بازارشون میره بالا و شرکتای سودجوی اشغال ساز را زمین میزنن…
    پراید و تیبا و.. یه ایمنی و استحکام جزیی را هم ندارن چه برسه بخوان با خودروهای این لیست مقایسه بشن! نگاهه اینا می ارزه به پراید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. مسعود

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    نباید ویکتور W8 تو این لیست قرار می گرفت، چون مطمئنا هر آمریکایی به ساخت چنین سوپر اسپرتی در کشورش افتخار میکنه اونم در دهه هشتاد میلادی.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  21. sj21

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    خدا فورد مزدا و کیا رو لعنت کنه که پرایدو زدن

    موافقم 1
    مخالفم 1
  22. ارمان

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    حس میکنم تو زمان خودشون همچین بد ماشینایی هم نبودن مخصوصا این فولوکس دقیقا همونیه که الان هم داره کلی میفروشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  23. USA & JAPAN

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (216 ديدگاه)

    پونتیاک و چلنجر و جگوار کجاش بد بود خداییش!!!!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  24. احمد باقری

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    یکی بدتر از یکی دیگه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  25. مهردادکمال

    ۲۶ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1801 ديدگاه)

    جگوار و ولوو خوب بنظر میان

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا