برترین خودروهای نمایشگاه دیترویت 2017

هرساله در اوایل ماه ژانویه نمایشگاه بین‌المللی خودروی آمریکای شمالی در شهر دیترویت برگزار می‌گردد و جمع کثیری از روزنامه‌نگاران نیز از سراسر جهان برای پوشش اخبار مربوط به این نمایشگاه راهی دیترویت می‌شوند. همانند سال‌های قبل، امسال هم در دیترویت خودروسازان آخرین و بهترین محصولات خود را رونمایی کردند اما دراین‌بین برخی خودروها برتر از دیگران بوده و توجهات بیشتری را به خود جلب کردند؛ بنابراین قصد داریم در دو مطلب به معرفی برترین خودروهای رونمایی شده در نمایشگاه دیترویت 2017 بپردازیم. در این مطلب خودروهای برتر و در مطلب بعدی کانسپت‌های برتر را معرفی خواهیم کرد.

9- مرسدس بنز E کلاس کوپه

2018-mercedes-benz-e400-cou

مرسدس بنز در نمایشگاه دیترویت نسخهٔ کوپهٔ E کلاس را برای اولین بار به نمایش درآورد. در زیر کاپوت مدل E400 مخصوص بازار ایالات‌متحده، یک پیشرانهٔ 3 لیتری V6 توئین توربو قرار گرفته است که 330 اسب بخار قدرت تولید کرده و آن‌را از طریق سامانهٔ 4Matic به هر چهارچرخ می‌فرستد. E کلاس کوپه همواره ترکیبی جذاب از ظرافت، سکوت و کارایی شگفت‌انگیز را ارائه کرده و این نسل هم دقیقاً به همین هدف رسیده است.

8– فولکس‌واگن تیگوآن آل‌اسپیس

2018-volkswagen-tiguan

آل‌اسپیس نسخه‌ای کشیده از فولکس‌واگن تیگوآن است که فاصلهٔ محوری آن 27 سانتیمتر افزایش یافته و فضای بار بسیار بزرگی تا 57 درصد بیشتر را ارائه کرده است. در زیر کاپوت این تیگوآن کشیده یک پیشرانهٔ 2 لیتری توربو با 185 اسب بخار قدرت قرار گرفته است که این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های جلو یا هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. این خودرو در دو نوع دو ردیف یا سه ردیف صندلی عرضه خواهد شد.

7- نیسان روگ اسپرت

2017-nissan-rogue-sport

روگ اسپرت در اصل همان نیسان قشقایی است که در ایالات‌متحده با این نام عرضه می‌گردد. این خودرو نسخهٔ کوچک‌تری از کراس‌اوور روگ محسوب می‌شود که آن‌هم همان مدل اکسترایل است که در آمریکا با نام روگ شناخته می‌شود. روگ یا اکسترایل در ایالات‌متحده بسیار محبوب است و در سال 2016 با پیشی گرفتن از آلتیما به پرفروش‌ترین محصول نیسان در این کشور تبدیل شد. روگ اسپرت یا قشقایی بر روی همان پلت‌فرم برادر بزرگ‌تر خود ساخته شده و اما فاصلهٔ محوری کمتری داشته و طول آن نیز 30 سانتیمتر کوتاه‌تر است. نیروی این کراس‌اوور نیز توسط یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر با 141 اسب بخار قدرت تأمین می‌شود.

6- شورلت تراورز

02-2018-chevrolet-traverse

کراس‌اوور محبوب شورلت یعنی تراورز برای سال 2018 به‌طور کامل متحول شده است. نسل دوم این کراس‌اوور فول سایز نسبت به نسل قبلی کمی کشیده‌تر شده است که این افزایش طول جزئی فضای سرنشین و بار بیشتری را فراهم کرده است. برای این ماشین که موتور 3.6 لیتری V6 تنفس طبیعی در دسترس است اما شاید گزینهٔ هیجان‌انگیزتر یک واحد 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ باشد. نیروی هردوی این موتورها توسط یک گیربکس 9 سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند.

5- هوندا اودیسه

2018-honda-odyssey-detroit

هوندا نسل جدید مینی‌ون اودیسهٔ خود را در نمایشگاه دیترویت معرفی کرد. این خودرو به لطف مهندسی پیشرفته تا 43 کیلوگرم سبک‌تر از قبل شده است درحالی‌که استحکام آن 44 درصد بیشتر شده است. این مینی‌ون مجهز به یک پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 بنزینی است که 280 اسب بخار قدرت را در این بازار رقابتی برای آن فراهم می‌کند. برای نسل جدید اودیسه یک گیربکس 9 سرعتهٔ اتوماتیک به همراه یک نمونهٔ جدید 10 سرعته ارائه شده است.

4- فورد F150

2018-fordf150-01

F150 پرفروش‌ترین محصول فورد است و حالا بیضی آبی آن‌را برای سال 2018 به‌روزرسانی کرده است. بزرگ‌ترین تغییر نسخهٔ بروز شدهٔ F150 نسبت به قبل ارائه یک پیشرانهٔ 3 لیتری V6 دیزل برای آن است که توانایی حمل بار بالا را به همراه مصرف سوخت مناسب ارائه می‌کند. البته نباید فراموش شود که قسمت دیگری از قوای محرکهٔ این ماشین نیز کاملاً بروز شده و آن ارائهٔ یک گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک جدید است.

3- تویوتا کمری

2018-toyota-camry-xle

آن‌را دوست داشته باشید یا از آن متنفر باشید، کمری یکی از قابل‌توجه‌ترین محصولات تویوتا در دنیا است. این سدان خانواده پسند در نسل جدید خود طراحی هیجان‌انگیزی را هم در داخل و هم در خارج ارائه کرده است. همچنین فاصلهٔ محوری آن‌هم 5 سانتیمتر افزایش یافته که موجب فراهم آمدن فضای داخلی بیشتری شده است. سه نوع قوای محرکهٔ مختلف برای نسل جدید این سدان محبوب در نظر گرفته شده است که شامل یک واحد 3.5 لیتری V6، یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر و یک نسخهٔ هیبریدی می‌شود. وظیفهٔ انتقال نیروی این موتورها هم بر عدهٔ یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک قرار دارد.

2- لکسوس LS

2018-lexus-ls-500-front-thr

لکسوس برای معرفی نسل جدید سدان پرچم‌دار خود نمایشگاه دیترویت را انتخاب نمود. در نسل جدید این سدان لوکس همچنان جلوپنجرهٔ دوکی‌شکل معروف لکسوس به چشم می‌خورد که به بهترین نحو طراحی شده است. همچنین طراحی کلی آن نیز کاملاً شارپ و پریمیوم است که یک سامورایی اصیل را نشان می‌دهد. لکسوس برای فرزند ارشد خود فعلاً یک پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 توئین توربو را ارائه کرده است که 415 اسب بخار قدرت تولید کرده و آن‌را از طریق یک گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک جدید به چرخ‌ها منتقل می‌کند. در داخل LS جدید نیز بهبودهایی صورت گرفته است مانند بروزرسانی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و ارائهٔ یک نمایشگر سربالای 24 اینچی.

1- کیا استینگر

kia-stinger-gt-front-three

و درنهایت خودروی موردعلاقهٔ ما در نمایشگاه دیترویت امسال، سدان اسپرت جدید کیا بنام استینگر و خصوصاً نسخهٔ GT آن است. این سدان اسپرت دیفرانسیل عقب در پیست نوربرگ‌رینگ آلمان طراحی و تنظیم شده و سریع‌ترین محصول تاریخ کیا محسوب می‌شود. برای این خودرو دو پیشرانهٔ مختلف ارائه شده است. موتور پایه یک واحد چهار سیلندر توربو است اما موتور بزرگ‌تر یک نمونهٔ 3.3 لیتری V6 توئین توربو است که 365 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. برای انتقال نیرو هم یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است. استینگر با تکیه بر موتور بزرگ‌تر V6 می‌تواند در کمتر از 5.1 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

 

منبع: AutoGuide

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

22 دیدگاه

    1. Sina
      سوابق: (237 دیدگاه) ,

      برای اولین بار یه مقاله برترین ماشین دیدم که برترین هاش واقعا برترین بودن همیشه توی این نمایشگاها نگاه میکردی چ ماشینهای خوشگل و شیک بنز ب ام و لکسوس شورلت و… بعد برترینهاشو که اعلام میکرد یه ماشین با موتور 2 سیلندر نیم لیتری زپرتی میشد ماشین برتر آدم حالش گرفته میش
      ولی این یکی دمش گرم واقعا لیست انتخابیش محشره

      پاسخ
  1. الف.ی
    سوابق: (255 دیدگاه) ,

    لکسس چه خوشگله.از بنز م خیلی خوش م اومد.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل سامان اذری
      سامان اذری
      سوابق: (1823 دیدگاه) ,

      من خیلی جاها شنیدم موتور لکسوس LSبای توربو هست
      ولی اینجا نوشته تویین توربو

      پاسخ
      1. اعتمادیان
        سوابق: (85 دیدگاه) ,

        سلام آقا سامان
        من نمیدونم سوال منطقی شما رو چرا دوستان منفی میدن ؟؟؟
        ممنون میشم اگه مختصر توضیحی در باره تفاوت بای توربو و تویین توربو بدین ، من شنیدم این توربوها استهلاک موتور رو بشدت بالا میبرند و بعد از چند سال موتور کاراییش افت شدید میکنه ، این گفته درسته ؟؟؟

        پاسخ
  2. خسرو
    سوابق: (161 دیدگاه) ,

    لکسوس اصلا قشنگ نیست // نگاش میکنی خسته میشی // تو یه ماشین لوکس اینقدر با خطوط بدنه بازی نمیکنن // چراغ جلو ش هم که زورو

    پاسخ
    1. فقط تویوتا و هوندا
      سوابق: (215 دیدگاه) ,

      باشه باشه شما راست میگی استاد. شما به بزرگواری خودت ببخش. مگه اصن طراح درست و حسابی داره لکسوس؟ جناب خسروخان رو باید فرستاد به طراحای لکسوس، نحوه ی طراحی ماشین لوکس رو یاد بده.

      پاسخ
  3. Bavaria
    سوابق: (552 دیدگاه) ,

    به نظر من ی ماشین فول سایز مثل لکسوس نباید انقد طراحی هیجانی داشته باشه چون در درازمدت زود قدیمی میشه(حالا بستگی به جادوی طراحی لکسوس داره،من فقط نظرمو گفتم)
    بعدشم اگه با همین ارتفاع و سپرها و رکاب پا به خیابون بزاره،حداقل در ایران جز دردسر نیست،لبه سپر جلو کلا فقط باید به پل های فلزی (تقاطع کوچه به خیابون) برخورد کنه،کف ماشین چقد به سرعت گیر ها برخورد کنه.کلا با کسایی که مزدا ۳ دارن بپرسین تنها از ارتفاع ماشینشون گلایه میکنن
    ارتفاع کف ماشین با سطح زمین رو که با بنز اس کلاس و ب ام و سری ۷ مقایسه کردم خیلی کمتر بود

    پاسخ
  4. شاهرخ
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    دیدگاه…کاش ایرانخودرو هم شرکت میکرد امسال غوغا کرده با ۲۰۷ صندوق دار و دنا پلاس تو نمایشگاه دیترویت حتما حرفی برای گفتن داشت

    پاسخ
  5. بهزاد
    سوابق: (924 دیدگاه) ,

    دوست گرامی خط کش شما اشتباه میزنه.
    ارتفاع کف مزدا 3 با زمین 155 میلیمتره
    ارتفاع bmw سری 7 حدود 152 میلیمتره
    و مرسدس اس کلاس 146 میلیمتره
    و این اعداد نشان میده تجربه های اینترنتی یا پرس و جو از فامیل های خارج کشور اعتباری نداره!

    پاسخ
    1. Bavaria
      سوابق: (552 دیدگاه) ,

      دوست عزیز،این مزدا ۳ نسل قبل بود که سپر و کفش به هرجا گیر میکرد و آسیب میدید،این مزدا ۳ که شما میفرمایی نسل جدیدش هست که یک سانت افزایش ارتفاع داشته
      حالا شما فکر کن این لکسوسی که فاصله محور جلو تا جلوی سپرش از مزدا بیشتره و ارتفاعش در همون حد یا کمتره،چه شود
      در ضمن احتیاج ب خط کش یا پرس و جو نیست
      همین نگاه کردن به طول سپر ها،مقایسه رکاب با مرکز چرخ ها ،باتوجه به سایز رینگ(که رکاب از مرکز چرخ چقد پایین تر هست) خودش گوید از سر درون

      پاسخ
  6. sunmartin
    سوابق: (1673 دیدگاه) ,

    متاسفانه چندین و چند کامنت زده شده اما در هیچکدام از آنها بع این پیشرفت شگفت انگیز کیا موتورز اشاره ای نشده من بصورت قاطعانه در ابتدای معرفی استینگر در دو سایت پدال و دنده 6 اعلام کردم قطعا برنده اصلی خودروی امسال دیترویت 2017 کیا استینگر است
    این خودرو در دوبخش زیبا شناسی و برترین خودرو جایزه را دریافت کرد طراحی و کیفیت ساخت و رعایت جزئیات نکات ریز و درصت در این خودرو واقعا حساب شده و دقیق است آفرین بر جی جی و جناب شرایر و تبریک به هواداران این برند جهانی و با کیفیت

    پاسخ
  7. عارف
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    اخه کیا چی داره؟ من سوار همه ی مدلهاش شدم. کابین اش بوی بد پلاستیک میده و واقعا بی کیفیته. بدنه بسیار ضعیف و فانتزی داره. فرمونشم خیلی خشکه. من نمیدونم با وجود رنو و هوندا و نیسان و… تو بازار ایران چرا هیوندای و کیا اینقدر فروش دارند؟

    پاسخ
    1. TSHDN
      سوابق: (44 دیدگاه) ,

      بوی بد پلاستیک ؟بی کیفیت؟بدنه بسیار ضعیف و فانتزی؟؟؟؟؟؟😂😂😂😂😂فعلا که این کیاست که بیشترین ستاره ی ایمنی رو داره از euro encap میگیره و در ضمن با این حرفایی که زدی معلومه تا حالا سوار هیچکدوم از ماشینای کیا هم نشدی.تازه اگر محصولات کیا و هیوندای اینقدر پرفروشن ، پس چطور میگی کیفیتشون بده؟اولا که ماشیناشونو 7 سال گارانتی میکنن دوما اگه با این قیمت مشابه رنو و نیسان و هوندا کیفیتشون بد بود مردم احمق نبودن که برن محصولات کیا و هیوندای رو بخرن.دلیل فروش بالاشونم قطعا کیفیت ساخت بالا و قیمت مناسبشونه . شماها هم بهتره دست از این تعصب بیجا بردارید و واقعیت رو قبول کنید.خوشم میاد همهی اینایی که از محصولات ژاپن خوب میگن و از کره بد ، خودشون پراید سوار میشن😂و در کل کیا استینگر ماشین بسیار خوبی هست

      پاسخ
  8. تصویر پروفایل یاسین
    یاسین
    سوابق: (373 دیدگاه) ,

    هرجا سخن از برترین هاست نام نیسان قشقایی هم هست

    پاسخ
  9. sattar
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    باز هم بهترین های خودروسازی بر حسب قیمت محصولات مشخص میشه و این بزرگترین مشکلی ایست که من و خودرو ساز های المانی داریم.واقعا باعث تاسفه………….البته فکر می کنم این مقاله ارزش واقعی نداشته باشه و برترین از لحاظ نویسنده بوده

    پاسخ
  10. sardar
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    سایپا ساینا پرچم دار سایپا کو؟؟؟. دلمون خوشه شرکت خودروسازی داریم ماشین میسازیم اونم چی سایپا ساینا.بعدشم مدیراش صدتا منت میزارن.بایداسمه شرکتامونوعوض کنیم بنویسیم فرغون سازی.**فرغون سازی سایپا در اندیشه ای متفاوت** این بهتره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.