چشم اندازهفته نامه

برترین کانسپت‌های نمایشگاه دیترویت 2017

در مطلب پیشین به معرفی برترین خودروهای معرفی شده در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۷ پرداختیم و همان‌طور که وعده دادیم قصد داریم در این قسمت به معرفی برترین کانسپت‌های رونمایی شده در این نمایشگاه بپردازیم؛ اما ساخت خودروهای کانسپت همواره برای خودروسازان سخت و سخت‌تر می‌شود چراکه آن‌ها توجیه چندانی جهت صرف هزینه برای ساخت این قبیل خودروها ندارند. همچنین اگر خودروهای کانسپت پیش‌نمایشی از نمونه‌های تولیدی آینده نباشند، هیچ توجیهی برای ساخت آن‌ها وجود ندارد. در گذشته، خودروسازان کانسپت‌های واقعاً پرزرق‌وبرق و فوق‌العاده‌ای را معرفی می‌کردند. کانسپت‌هایی وحشی که جهت نشان دادن توانایی‌ها و برتری‌های هر خودروساز نسبت به دیگران ساخته می‌شدند.

best-of-concpts

اما این روزها به دلیل مسائل مالی و بودجه خودروسازان واقعاً قادر به انجام چنین کارهای نیستند و به همین دلیل همواره در نمایشگاه‌های خودرو شاهد معرفی کانسپت‌های بسیار کمتری نسبت به قبل هستیم؛ بنابراین در نمایشگاه دیترویت امسال هم کانسپت‌های زیادی معرفی نشدند. البته کانسپت‌های جذابی چون سوبارو Viziv-7 یا لکسوس UX در میان کانسپت‌های نمایشگاه دیترویت امسال حضور داشتند اما این خودروها قبلاً در اواخر سال گذشته معرفی شده بودند و کانسپت‌های جدیدی نبودند. به همین دلیل در این مطلب به معرفی پنج کانسپت برتر نمایشگاه دیترویت می‌پردازیم که درواقع تنها کانسپت‌های جدید این نمایشگاه بودند.

۵- لایتنینگ مک‌کوئین

lightning-mcqueen-cars-disn

بله البته این واقعاً یک خودروی کانسپت نیست اما این ماکت ستارهٔ انیمیشن محبوب Cars دیزنی و پیکسار که در نمایشگاه دیترویت به نمایش درآمد آن‌قدر جذاب هست که آن‌را در این لیست قرار دهیم. همچنین معرفی ماکت لایتنینگ مک‌کوئین همزمان شده است با انتشار تریلر قسمت سوم انیمیشن ماشین‌ها که بسیاری از مردم را برای دیدن آن هیجان‌زده کرده است. این فیلم در تاریخ ۱۶ ژوئن اکران خواهد شد.

۴- نیسان VMotion 2.0

2017-nissan-vmotion-2

این کانسپت نیسان بیشتر جهت ارائهٔ پیش‌نمایش طرح‌های فناوری رانندگی خودکار این خودروساز ارائه شده است هرچند که نسل آیندهٔ سدان‌های ماکسیما و آلتیما نیز می‌توانند از عناصر و ویژگی‌های طراحی آن استفاده کنند. نیسان می‌گوید که این سدان الکتریکی کانسپت باید قادر به رانندگی کاملاً خودکار شود.

۳- فولکس‌واگن ID Buzz

volkswagen-id-buzz-concept

این کانسپت فولکس‌واگن از طراحی رترویی (طراحی با نگاه به گذشته) برخوردار بوده و برای ارائهٔ تفسیری مدرن از ون‌های کلاسیک دههٔ ۶۰ و ۷۰ این خودروساز ساخته شده است. کانسپت ID Buzz یک ون تمام الکتریکی است و قابلیت رانندگی کاملاً خودکار را دارد. البته این اولین ون کانسپت رتروی فولکس‌واگن نیست ولی سازندهٔ آلمانی قصد دارد در آینده ID Buzz را به تولید انبوه برساند.

۲- اینفینیتی QX50

infiniti-qx50-concept

اینفینیتی QX50 کانسپت یکی از زیباترین کراس‌اوورهایی است که ما تاکنون دیده‌ایم. بجای استفاده از خطوط فوق‌العاده تهاجمی و زاویه‌های دیوانه‌وار که امروزه در بسیاری از SUVها بکار می‌رود، اینفینیتی دارای طراحی سیال، نرم و زیبایی است؛ اما بهترین خبر این است که ۹۰ درصد از طراحی بیرونی این کانسپت در نسخهٔ تولیدی که به‌زودی معرفی می‌شود بکار خواهد رفت.

۱- آئودی Q8

2018-audi-q8-concept-1

و درنهایت بهترین کانسپت نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۷ به انتخاب ما آئودی Q8 است. این کانسپت پیش‌نمایشی است از SUV فول سایز کوپهٔ جدید آئودی که به‌زودی معرفی خواهد شد. Q8 کانسپت دارای یکی از بهترین طراحی‌ها در میان SUVهای کوپه بوده که طراحی تیز و ترکیب متناسبی را ارائه کرده است. از همه مهم‌تر، این یک کانسپت e-tron است که یعنی قوای محرکهٔ آن ترکیبی از یک پیشرانهٔ بنزینی و یک موتور الکتریکی است. خروجی کل این سیستم ۴۴۲ اسب بخار قدرت و گشتاور عظیم ۷۰۰ نیوتن متر است. Q8 می‌تواند با یک باک پُر سوخت و شارژ کامل باطری‌ها تا ۱۰۰۰ کیلومتر را طی کند.

 

منبع: AutoGuide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. 4x

    ۲۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (101 ديدگاه)

    نیسان با کانسپتش بی نظیر بودن در دیترویت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Nissan...japan

    ۲۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (208 ديدگاه)

    نیسان و زیر مجموعش اینفینیتی عالی ظاهر شدن و این نشون میده این کمپانی خیالش از مسیری که محصولاتش از نظر ظاهری در اینده طی خواهد کرد راحته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. faramarz

    ۲۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (184 ديدگاه)

    Q۸ آیودی عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ELEMENTO

      ۲۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      Q8 حقیقتا بهترین کانسپت این نمایشگاه بود… بهترین…

      آئودی امسال خیلی قوی ظاهر شد ??????????

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. یاسین

    ۲۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    دوتا از بهترین کانسپت ها از گروه نیسان اومده
    چقدر عشقه این برند

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا