چشم انداز

بهترین و مقرون به صرفه‌ترین هیبریدی‌های سال 2014

تویوتا پریوس، تنها خودروی هیبریدی موجود در دنیا نیست. اگرچه آمار فروش آن نشان می‌دهد که بسیاری بر این باور هستند. این هاچ‌بک سبز، تمام دیگر خودروهای هیبرید را با اختلافی زیاد پشت سر گذاشته است.

البته نمی‌توان گفت که تویوتا پریوس خودروی هیبریدی خوبی نیست. پریوس یک گزینه سبز برای کسانی است که به دنبال یک خودروی به‌صرفه، قابل‌اعتماد و همچنین، با مصرف بهینه سوخت هستند. امروزه مصرف سوخت برای خریداران خودرو، تبدیل به مسئله‌ای با اهمیت شده است. بنابراین، خودروسازها در خط تولیدهای خود، مدل‌های هیبریدی را وارد کرده‌اند که شامل سدان‌ها و شاسی‌بلندهای بزرگ نیز می‌شود.

وب‌سایت Cars.com اخیراً لیستی از بهتر خودروهای هیبریدی از لحاظ قیمت را منتشر کرده که در هر کلاس خودرویی مشخص شده‌اند. در ادامه، این لیست را مرور می‌کنیم.

خودروهای ساب‌کامپکت: تویوتا پریوس C

  • بازه قیمتی: ۱۹۰۸۰ تا ۲۳۶۸۰ دلار
  • مصرف سوخت: ۴/۴۴ لیتر در شهر و ۵/۱۱ لیتر در جاده

تویوتا پریوس C کوچک‌ترین فرزند خانواده پریوس در تویوتاست. این خانواده شامل پریوس اصلی، پریوس بزرگ V و پریوسی که مصرف سوخت بهینه‌تری دارد، یعنی پریوس پلاگین است.

این هاچ‌بک کوچک، قابل‌اعتماد و اقتصادی، و بهینه در مصرف سوخت است و گزینه مناسبی برای بودجه‌های کم برای تهیه خودروهای سبز است. این خودرو برای زندگی شهری بسیار مناسب است؛ چون با داشتن آن کمتر به توقف در پمپ‌بنزین احتیاج پیدا می‌کنید و آن‌قدر کوچک است که پارک کردن آن به سادگی آب خوردن است.

خودروهای کامپکت: هوندا سیویک هیبرید

  • قیمت: ۲۴۶۳۵ دلار
  • مصرف سوخت: ۵/۳۵ لیتر در شهر و ۵ لیتر در جاده

هوندا سیویک هیبریدی، یک سدان سبز و قابل‌احترام که برای سال‌ها گزینه‌ای محبوب و به صرفه بوده و هست.

سیستم هیبریدی در این خودرو، متشکل از یک موتور ۱/۵ لیتری چهار سیلندر در کنار یک موتور الکتریکی است. این دو در کنار هم ۱۱۰ اسب‌بخار برای پیشرانه خودرو ایجاد می‌کنند که عدد نسبتاً کمی است؛ ولی در همین حال مصرف سوخت بسیار خوبی برای هوندا سیویک هیبرید ایجاد کرده‌اند. این خودرو، نمی‌خواهد با سواری‌اش شما را شگفت‌زده کند، امّا از لحاظ به‌صرفه و قابل‌اتکا بودن، گزینه‌ای مناسب و اقتصادی است.

خودروهای هاچ‌بک متوسط: تویوتا پریوس

  • بازه قیمتی: ۲۴۲۰۰ تا ۳۰۰۰۵ دلار
  • مصرف سوخت: ۴/۶۱ لیتر در شهر و ۴/۹ لیتر در جاده

عملاً واژه «هیبریدی» با تویوتا پریوس مترادف شده و این خودروی سبز، سال‌هاست که بازار خودروهای هیبریدی این کلاس را قبضه کرده است.

فضایی جادار در داخل کابین، قیمت کم برای مدل پایه و مصرف سوخت خارق‌العاده، تویوتا پریوس را تبدیل به هاچ‌بک سبز ایده‌آل برای همه کرده است. این خودرو گزینه‌ای مناسب برای طیف زیادی از مردم، از جوانان بیست و چند ساله گرفته تا خانواده‌های پرجمعیت و افراد سرشناس است. البته رانندگی با آن، چندان هیجان‌انگیز نیست؛ ولی در ترکیب کارآیی و مصرف بهینه سوخت، کسی حریفش نمی‌شود.

خودروهای سدان متوسط: فورد فیوژن هیبرید

  • بازه قیمتی: ۲۶۲۷۰ تا ۳۲۶۰۰ دلار
  • مصرف سوخت: ۵ لیتر در شهر و ۵ لیتر در جاده

فورد فیوژن هیبرید نسخه‌ای از فیوژن سدان معروف با مصرف سوخت بهینه است که هم به نیاز مصرف‌کننده و هم به انتقادات پاسخ داده است.

فیوژن هیبرید با موتور ۲ لیتری‌اش که همراه با موتور الکتریکی می‌تواند به در جاده و شهر مصرفی معادل ۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر داشته باشد و از این نظر، هزینه زیادی را برای صاحبش صرفه‌جویی کند. البته باید اشاره کرد که کابین مناسبی ندارد و سیستم اطلاعات و سرگرمی آن جالب نیست.

خودروهای هاچ‌بک بزرگ: فورد C-Max هیبرید

  • بازه قیمتی: ۲۵۱۷۰ تا ۲۸۴۵۵ دلار
  • مصرف سوخت: ۵/۲۳ لیتر در شهر و ۵/۸۸ لیتر در جاده

فورد C-Max هیبرید، به عنوان جوابی از فورد در پاسخ به تویوتا پریوس، یک هاچ‌بک بزرگ‌تر است که مصرف سوخت خوبی دارد و قیمتش نیز به‌صرفه است.

C-Max هیبرید فضای زیادی برای حمل وسایل دارد و فضای داخل کابین آن از حجم لازم برای پنج سرنشین بیشتر است. بنابراین، می‌تواند انتخاب مناسبی برای خانواده‌ها باشد. البته همانند دیگر خودروهای این لیست، شرایط رانندگی چندان راضی‌کننده نیست.

خودروهای سدان بزرگ: تویوتا آوالون هیبرید

  • بازه قیمتی: ۳۵۵۵۵ تا ۴۱۴۰۰ دلار
  • مصرف سوخت: ۵/۸۸ لیتر در شهر و ۶/۰۳ لیتر در جاده

خرید تویوتا آوالون هیبرید دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد؛ این که نمی‌خواهید به سختی وارد یک خودروی ساب‌کامپکت شوید یا یک شاسی‌بلند غول‌پیکر را برانید. در عوض می‌خواهید یک سدان فول‌سایز داشته باشید که مصرف سوخت بهینه‌ای داشته باشد.

تویوتا مشکلات مصرف‌کننده‌هایش را به خوبی می‌داند و برای همین مدل آوالونش را به تکنولوژی هیبریدی مجهز کرده است. به طور حتم، رانندگان در پشت فرمان یک هیبریدی بسیاری از ویژگی‌های رانندگی اسپورت را از دست می‌دهند؛ ولی از طرفی یک سدان بزرگ را می‌رانید که مصرف سوخت زیادی ندارد و همین موضوع می‌تواند اهمیت زیادی داشته باشد.

خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اور: نیسان پت‌فایندر هیبرید

  • بازه قیمتی: ۳۵۳۰۰ تا ۴۴۵۵۰ دلار
  • مصرف سوخت: ۹/۴۱ لیتر در شهر و ۸/۴ لیتر در جاده

اگر فکر می‌کنید که خودرویی به بزرگی یک شاسی‌بلند با تکنولوژی هیبرید حتماً یک خودروی کُند و خستگی‌آوری است، نیسان در این مدل هیبریدی‌اش ظنّ شما را کاملاً برطرف می‌کند.

البته کسی این مدل را با یک خودروی مسابقه اشتباه نمی‌گیرد؛ ولی پت‌فایندر هیبرید دارای یک موتور ۲/۵ لیتری توربو با چهار سیلندر است که توانایی ایجاد ۲۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۳۳۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد که پیشرانه‌ای مناسب برای یک شاسی‌بلند متوسط است.

در ردیف سوم، تکنولوژی عجیب دید پیرامونی نیسان قرار گرفته که به راننده امکان می‌دهد تا تمام اطراف خودرو را ببیند. همچنین این خودرو، امکانات زیادی همچون صندلی‌ها چرمی، گرم‌کننده صندلی‌ها و خنک‌کننده دارد. بنابراین، افراد زیادی ممکن است به آن علاقه‌مند باشند.

خودروهای لوکس سدان کامپکت: آکورا ILX هیبرید

  • قیمت: ۲۸۹۰۰ دلار
  • مصرف سوخت: ۶/۰۳ لیتر در شهر و ۶/۱۹ لیتر در جاده

آکورا ILX هیبرید، مدل چندان محبوبی نیست؛ ولی در میان به‌صرفه‌ترین هیبریدی‌ها در کلاس خودش است. مصرف سوختش در پایین‌ترین حدی است که یک سدان می‌تواند داشته باشد.

البته در این کلاس، هیبریدی‌های زیادی یافت نمی‌شود.

خودروهای لوکس سدان متوسط: لینکلن MKZ هیبرید

  • قیمت: ۳۵۱۹۰ دلار
  • مصرف سوخت: ۵/۲۳ لیتر در شهر و ۵/۲۳ لیتر در جاده

تمرکز لینکلن MKZ بیشتر بر قیمت تمام شده بوده است؛ زیرا با اینکه اندکی از تویوتا آوالون هیبرید گران‌تر است ولی مصرف سوخت بهتری نسبت به آن دارد.

رانندگان از شرایط آرام و راحت رانندگی با این خودرو لذت خواهند برد؛ ولی در همین‌حال، برخی مصرف سوخت بیشتری را از این خودرو مشاهده کرده‌اند و همچنین، یکی از ایرادات دیگر خودرو این است که نسبت به رقبای لوکس دیگر در این کلاس، امکانات کمتری در کابین دارد.

خودروهای لوکس سدان فول‌سایز: ب ام و اکتیو هیبرید ۷۴۰ Li

  • قیمت: ۸۴۳۰۰ دلار
  • مصرف سوخت: ۱۰/۷ لیتر در شهر و ۷/۸۴ لیتر در جاده

ب ام و برای معرفی این مدل خود می‌گوید:
رانندگی با نسخه هیبرید ۷۴۰ چندان تفاوتی با نسخه معمولی خودرو ندارد. باید گفت که رانندگی با آن هیجان‌انگیز هم خواهد بود!

پیشرانه این خودرو یک موتور ۳ لیتری و شش سیلندر است که با یک موتور الکتریکی ۵۵ اسب‌بخاری و پکیج باتری لیتیومی همراه شده است. مهم‌ترین سؤال برای ب ام و این است که اگر کسی بخواهد ۸۰ هزار دلار برای یک سدان هیبریدی صرف کند، چرا باید به سراغ ۷۴۰ برود و تسلا مدل S تمام‌الکتریکی را فراموش کند؟

خودروهای شاسی‌بلند لوکس: لکسس RX 450h

  • بازه قیمتی: ۴۶۴۱۰ تا ۴۷۸۱۰ دلار
  • مصرف سوخت: ۷/۳۵ لیتر در شهر و ۸/۴ لیتر در جاده

دو ویژگی از RX 450h باعث می‌شوند تا مورد توجه خریداران هیبریدی‌های سطح بالا واقع شوند؛ تکنولوژی هیبریدی‌های تویوتا که بیش از یک دهه بر روی آن کار شده است و دیگری اینکه طبق مطالعات جی. دی. پاور، لکسس یکی از قابل‌اعتمادترین برندهای سال‌های گذشته بوده است.

این موارد در کنار مصرف سوختی که این خودروی بزرگ در شهر و جاده دارد، می‌توانند نظر هر کسی را به خود جلب کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. شاهین

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (4524 ديدگاه)

    مطلب جالبی بود ولی شورلت ولت،اپل آمپرا و نیسان لیف هم خوبن.از بین اینها،طراحی فورد رو خیلی دوست دارم و همچنین BMW رو.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      به نظر من توی کشورمون،خودروی هیبریدی طرفدار چندانی نخواهد داشت که این مساله برمیگرده به ذهنیت و انتظاری که مردم از یه خودرو دارن.یه مثال ساده،نیسان ابی دیزل هنوزم که هنوزه،خیلی جا نیفتاده چه برسه به خودروی هیبرید! جوون ما دوست داره صدای موتور 8 سیلندر رو بشنوه نه صدای خانومی رو که میگه: “خودروی شما شارژ شد،لطفا دو شاخه را از پریز دربیاورید!”
      ارادتمندم.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. sadegh

        ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (2124 ديدگاه)

        شاهین درسته که ایرانی ها، مخصوصا ماشینای بنزینی با حجم بالا را دوست دارن ولی از یه طف دیگه هم کشور داره به سمت گرونی میره و اون ماشینا هم هزینه برن (حداقل از لحاظ سوخت)

        بیا خودمون رو فرض کنیم که یه تویوتا هیبریدی و یه فورد یا دوج V10 داشته باشیم(کاشکی فرض نبود!!) وقتی توی تنگنای مالی باشی از کدوم استفاده میکنی؟!

        نمیدونم متاسفانه یا خوشبختانه، این قضیه داره به سمت اجبار میره نه علاقه. ارادت.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شاهین

          ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (4524 ديدگاه)

          صادق جون درست میگی،من خودم طرفدار خودروی کم مصرف و هیبریدی هستم.امیدوارم که هیبریدی ها و کلا خودروهای کم مصرف در دسترس عموم قرار بگیره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. چاپلو

          ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (488 ديدگاه)

          شاهین انتهای حرفت میخواستی بگی ولی ماشینای بنزینی یه چیز دیگس
          خدایی درست نمیگم؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. شاهین

          ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (4524 ديدگاه)

          چاپلو جون راست میگی و خب همه یه تعلق خاطر خاصی به ماشین های V8 بنزینی دارن و من هم این موتورهارو دوست دارم ولی به هر حال،چه بخوایم و چه نخوایم باید موتورهای هیبریدی رو هم دوست داشته باشیم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Ehsan

        ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (1251 ديدگاه)

        شاهین ، حرفت هم درسته هم نه ، شاید مردمی که دنبال اخبار خودرو ها و تولیدات کارخانجات بزرگ نیستند مورد استقبال قرار نگیره ولی در بین افرادی که این اخبار و تکنولوژی جدید رو دنبال میکنند طرفدار داره ، مثل همین دوستان خودمون در سایت پدال که فکر کنم اکثریت از این نوع ماشین ها استقبال کنند

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. مخ خودرو

        ۳ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (24 ديدگاه)

        آقای شاهین خان هیبرید رو که پریز وصل نمیکنند . من هم جوونم ولی همچین تشنه ی صدای موتور نیستم . هیجان هم حدی داره دیگه . همش صدای موتور تو مخ باشه که دیوانه میشی

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. SHELBY GT500

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (238 ديدگاه)

      فقط ماشینای آمریکایی فقط فورد فقط فیوژن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Chevo

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (41 ديدگاه)

      به نظر من زیباترین و پر امکانات ترین سدان هیبرید کادیلاک ELR هست که جاش در این لیست واقعا خالی هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. خاوری مزراتی

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    تویوتا پریوس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امید

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    خوبه فقط قیمتش زیاده اگه اون خبر درست باشه حذف تعرفه هیبریدی ها بازم حول وحوش 70تا100 میشه قیمتا این نوع خودروها که نمیشه مگه شرایط اقساط با ماهی 200 هزار با سود2 درصد بشه خریدشون این کار از دولت بر میاد؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. شلبى

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از طراحى فورد فیوزن و تویوتا اوالون خیلى خوشم میاد، لینکلن هم یه ماشین خاص هر کسى دوستش نداره، خیلى باید امریکایى بسند باشى تا لینکلن سوار شى من این مدلشو با یه سرى از شاسى بلنداش دوست دارم،ولى تویوتا و فورد خیلى تو زمینه مصرف سوخت دارن جلو میرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. داوود

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (131 ديدگاه)

    به نظر اگه این خودروهای هیبریدی وارد کشور بشن، تقاضا واسشون زیاد میشه!

    دیروز یه کمری هیبرید پلاک ملی دیدم، چجوری پلاکش کرده، واسم سواله

    هوندا سیویکه، قیمتش خیلی مناسبه، همینطور تویوتا پریوس C
    تو ایالات متحده، این پریوس خیلی طرفدار داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مصطفی فقط آگراR

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (295 ديدگاه)

    طبق معمول ژاپنی ها بیشتر بودن وخواهند بود…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. کافر مقدس

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    نمیدونم چرا این جنسیس 2015 شبیه فیوژن ــــــه اینقدر:D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Ehsan

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    چیه پدال بعد از خبر حذف تعرفه هیبریدها ، داری بهترین ها رو معرفی میکنی یعنی الان باید از بین اینها انتخاب کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      احسان جان،موندم فیوژن رو نخرم یا BMW رو! :( :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ehsan

        ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (1251 ديدگاه)

        خوب معلومه BMW ولی فیوژن هم خوبه ، چرا من رو توی این موقعیت قرار میدی ؟ چرا ؟ :-D

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شاهین

          ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (4524 ديدگاه)

          انتخاب بین اینکه کدوم ماشین رو نخری،واقعا موقعیت سختیه! :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ehsan

          ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (1251 ديدگاه)

          ببخشید فکر کردم نوشتی کدوم رو بخرم ، من هم بر اساس اینکه کدوم رو بخری نظر دادم نه نخریدن

          موافقم 0
          مخالفم 0
  9. Metalhead

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    جونم ژاپن ، میلاد راستی مگه تو نمیگفتی فولوکس تو مصرف پرچمش بالاست ؟؟؟؟ چی شد؟؟؟؟؟؟ قبول کنید تو مصرف سوخت قدرت دست ژاپنیا بخصوص تویوتاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Metalhead

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    تکنولوژی هیبریدی‌های تویوتا که بیش از یک دهه بر روی آن کار شده است و دیگری اینکه طبق مطالعات جی. دی. پاور، لکسس یکی از قابل‌اعتمادترین برندهای سال‌های گذشته بوده است.

    و زمانی که برند 25 ساله ، در کیفیت برند 120 ساله را به زانو در می آورد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. hamid3x

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (397 ديدگاه)

    اقا شاهین تکنولوژی موتورای دیزل پیچیده تر از بنزینی است و اینکه نیسان آبی دیزل خوب استقبال نشده به خاطر تولید مشکل دار زامیاد هستش که گند زده به هرچی موتور دیزل /صاحباشم همه ازش مینالند ولی این دلیل بر خوب نبودن دیزل نیست بلکه مشکل زامیاده/در مورد هیبریدی ها چون تولید شرکت های بزرگه حتما ازش استقبال میشه با تعرفه جدید صفر درصد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      حمید جان امیدوارم همونطوری بشه که شما میگی.البته خودروهای دیزل توی اروپا خیلی پر طرفدارن و اکثر مشکلات اونا برطرف شده.امیدوارم که هممون از خودروهای کم مصرف بهرم مند بشیم.ارادتمندم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    در ماشینهای کوچک من فولکس جتا رو انتخاب میکنم .

    ولی همشون خوبن .

    خسته ام . خسته . ازین طرز رانندگیها . ازین فرهنگ الکی . ازین ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. چاپلو

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (488 ديدگاه)

      درود.
      فرهنگ الکی رو خوب اومدی.
      دلم میخواد …

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Ehsan

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1251 ديدگاه)

      کاملا درسته میلاد ، جدا از نظر فرهنگ رانندگی خیلی عقبیم ، اینو قبلا هم گفتم من که در کرمان زندگی میکنم نزدیک به 85 درصد رانندگان از راهنما استفاده نمیکنند و ….
      و اینو دوست ندارم بگم درسته که در ایران از نظر خودرو ها و جاده مشکلات داریم ولی درصد بالایی از تصادفات و حوادث با تلفات جانی به علت نوع رانندگی بدون قانون رانندگانه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. SAMANpes

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    یه سوال داشتم دوستان …. قیمت فورد فیوژن هیبرید بیاد ایران چند میل می شه؟

    با قیمت تویوتا آوالون هیبرید و هوندا سیویک هیبرید ؟؟؟؟؟ :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      مثال فیوژن:
      26270*3300=86691000 تومن بصورت خالص
      هزینه ی حمل و نقل،مالیات،سود و… رو بهش اضافه کن.(این قیمت مدل پایه اش بود)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (14 ديدگاه)

        شاهین جان این قیمت با مالیات وعوارض تو امریکاست بهای خالص کارخونه کمتر از این حرفاست تو سایت گمرک قیمت لندکروزر وارداتی رو26800 دلار زده حتما قیمت خالص این ها 40 درصد کمتر از این قیمتاست ولی اگر وارد ایران بشه یه سری هزینه های خودرو فرسوده مالیات وعوارض بهش تعلق میگیره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  14. mory

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (418 ديدگاه)

    نمیدونستم که سری هفت هم هیبریدی داره
    به نظرم اونایی که باحالن وهیبریدی بهشون میاد
    آوالون و هوندا س

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. saied

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    مرسی لکسوس ! مرسی تویوتا . مرسی بی ام دبلیو ! ولی فورد هم خیلی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. رضا

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    اگه اینا با تعرفه صفر وارد ایران بشن زلزله خودرویی با قدرت 12 ریشتر رخ میده×!!!!
    اتفاقی که هرگز رخ نمیده چون:

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. hamid3x

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (397 ديدگاه)

    خواهش میکنم آقا شاهین شما بزرگوارید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      مخلصم حمید جان.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. saied

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    جای پورشه خالیه :( ولی واسه سال ۲۰۱۵ قولشو دادن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. saied

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    والا ولی ۷۴۰ بی ام دبلیو ابرو ریزی :)))))
    مرسدس s65 با اون موتور غول اساش تقریبا مصرف سوختش با این ۷۴۰ برابری میکنه !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. saeid

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (39 ديدگاه)

    و باز هم تویوتا .. بهترین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. چاپلو

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (488 ديدگاه)

    سلام به همه.
    خدایی هیچ کدوم خیلی جالب نیستن.اما چاره چیست “وقتی بنزین گران شود جالب بودن یا نبودن مهم نی مهم مصرفه اره دادا مصرف”
    دیروز بود 10 تومن بنزین 700 ای زدم باک پراید تا نصفه پر شد
    قبلش میخواسم برم دور دور بعد این بیخیال شدم قضیه رو.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      شاید بخندی ولی من الان با پای پیاده میرم دور دور!!! :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. Arash.M

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خودروهای هیبریدی چه شکلی میشه استفاده کرد وقتی جایگاه مخصوصش نیست ؟اگه میشه یه توضیحی در مورد فرقشون با ماشین های عادی بدید؟ سپاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (262 ديدگاه)

      سلام جناب آرش . بطور کلی دو نوع خودروی هیبریدی داریم دسته ی اول که به آنها پلاگ این هیبرید گفته میشه باطری هاش توسط برق شهری شارژ می شه و موازی با موتور بنزینی کار می کنه.اما دسته ی دوم نیازی به شارژ ندارند و باتری ها توسط خود موتور شارژ می شوند و انرژی تولیدی در کنار موتور بنزینی به افزایش قدرت و در عین حال بازدهی موتور کمک می کنه این یعنی که استفاده از آنها به هیچ زیر ساختی احتیاج نداره و براحتی در ایران قابل استفاده است. البته اگر بعضی افراد متعصب و ناآگاه اطلاعات غلط به مردم ندهند با جایگزینی خودروهای آلاینده ی ایران با خودرو های هیبریدی می توان به حل مشکل آلودگی هوا بسیار امیدوار بود. واقعا برایم جای سواله که چرا چند سال پیش یه عده بی سواد با کلی تبلیغات گفتند cng عالیه و سوخت پاکه؟؟؟؟؟ اگر به سمت تولید خودرو های هیبریدی می رفتیم خیلی خوب می شد و اینقدر هوا آلوده نبود. به امید داشتن هوای پاک و ماشین های خوب.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. dr_majid

    ۲ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من رشت زندگی میکنم که خب اکه در جریان باشین تردد خودروهای پلاک انزلی تو کل استان ازاد شده منم میخوام ماشین دومم هیبرید و کم مصرف باشه روزه صد کیلومتر استفاده دارم و بنزین ازاد بیپارم گرده الان اکسنت هیبرید نزدیک 50 تومن هست سوناتام هس ولی کره ای خوشم نمیاد اینچا بیشتر امریکایی و زاپنی میخرن حالا میشه راهنمایی کنید یه هیبرید پلاگین وردارم..اصلا این پلاگین به صرفست؟به پریز برق تو پارکینگ بزنم حله؟دیگه هیچی نمیخواد؟ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. نوید (6*6)

    ۲۱ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    بهترین و سرور خودرو های هیبریدی:CT200h

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. محسن

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چه فایده که ارزونترینشون حدود 20 هزار دلاره که با دلار 3000 تومن میشه 60 میلیون و حتی اگه تعرفه واردات و مالیات صفر بشه و سود وارد کننده را هم در نظر نگیریم بیشتر مردم ایران توانایی خرید اونها را ندارند،مگر با تسهیلات بالا از طرف دولت که اون هم بعیده چون دولت نمیخواد از سود هنگفت فروش پراید و بقیه به اصطلاح خودروهای ساخت داخل بگذره
    با سپاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. پوریا

    ۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان.
    اگر کسی بخواد ماشین هیبریدی خریداری کنه، چطور و از کجا باید اقدام کنه
    آیا سایتی ، شرکت کسی می شناسه ممنونش میشم که راهنماییم کنه.
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا