چشم اندازهفته نامه

بهترین خودروها برای دانشجویان در خارج از ایران

ما در این مقاله قصد داریم بهترین خودروهای دست دوم ارزان قیمت موجود در بازار که بهترین گزینه برای قشر دانشجو می‌تواند باشد را معرفی کنیم.

اکنون در آن زمان سال قرار داریم که شما مجبور هستید تا تمام اسباب و اثاثیه و کتاب‌های فرزندتان و همه آن چه که برای ترم بعد نیاز خواهند داشت را بار خودروی خانوادگی‌تان کرده و آن‌ها را به دانشگاه ببرید. چنین موقعیتی چندین بار تا چند سال آینده نیز برای شما پشت سر هم تکرار خواهد شد. فقط به این فکر کنید که چقدر راحت‌تر می‌شد اگر آن‌ها خودروی خود را داشته و با آن این نوع کارهایشان را انجام می‌دادند.

Best-cars-for-students
مشکل اینجاست، خرید و مالکیت یک خودرو به هیچ وجه ارزان نیست و چنین هزینه‌هایی برای نوجوانان و جوانان بسیار بیشتر نیز می‌شود. تجربهٔ کم رانندگی آن‌ها معمولاً به این معنی می‌باشد که هزینه‌های بیمه‌ای خودروی آن‌ها بسیار بالا خواهد بود. و از آن جایی که آن‌ها معمولاً درآمدی اندک داشته یا کلاً درآمدی ندارد، خرید و نگهداری از یک خودرو معمولاً دور از دسترس آن‌ها می‌باشد.

هر چند، معمولاً دانشجوها وام‌هایی را در طول دوران تحصیل خود دریافت می‌کنند که بتوانند از پس هزینه‌ها و مخارج نسبتاً بالای خود بر بیایند. برای آن‌ها که در خارج از خوابگاه‌های دانشجویی و در منازل شخصی خود زندگی می‌کنند، میزان وام اکنون در انگلستان ۶۹۰۴ پوند است. برای کسانی که در خوابگاه زندگی می‌کنند و خارج از لندن درس می‌خوانند این مبلغ ۸۲۰۰ پوند، و در نهایت برای دانشجوهایی که در لندن و داخل خوابگاه‌ها زندگی می‌کنند مبلغ وام ۱۰۷۰۲ پوند می‌باشد. بر اساس پرداخت‌های ترم به ترم، به ترتیب آن‌ها مبالغی معادل ۲۳۰۱، ۲۷۳۳ و ۳۵۶۷ پوند را دریافت می‌کنند.

Teenage Girl Standing Next To Car Holding Key
در حالی که هدف از ارائه این وام معمولاً تأمین هزینه‌های زندگی می‌باشد، با یک بررسی کوتاه ما متوجه شدیم که با پول وام یک‌ ترم دانشجویی می‌توان یک خودروی مناسب و سرحال که چند سال از عمر آن می‌گذرد خریداری کرد. این می‌تواند یک سرمایه گذاری خوب باشد، نه تنها فقط برای سفرهای رفت و برگشت به منزل، بلکه در رفت و آمدهای روزانه در روزهای دانشگاه نیز می‌توان از این خودرو استفاده کرد و بدین ترتیب کمی ذهن و خیال والدین را آسوده کرد.

ما سه بودجه مختلف را انتخاب کرده‌ایم، که با احتساب آن‌ها باز هم مبلغ خوبی از وام دانشجویی آن‌ها پس از خرید خودرو نیز در اختیارشان باقی می‌ماند. حتی با چنین بودجه‌های اندکی، بسیاری از این مدل‌ها را می‌توان با کارکرد کم پیدا کرد، دلیل آن هم محبوب بودن این نوع خودروها در بین مالکان سن بالا که معمولاً میانگین سالانه استفاده آن‌ها از خودرو عدد بسیار بالایی نمی‌شود. یکی از این خودروها را اگر هنگام ورود به دانشگاه بخرید، در زمان فارغ التحصیلی باز هم قادر خواهید بود با قیمت مناسبی آن‌ها را بفروشید.

بودجه ۱۵۰۰ پوندی (حدوداً ۷ میلیون تومان)

فورد فیستا

مدل: فورد فیستا ۱.۲۵ Zetec مدل ۲۰۰۶

میزان تولید کربن دی اکسید / مالیات سالانه: ۱۴۷ گرم به ازای هر کیلومتر / ۱۴۵ پوند

مصرف سوخت رسمی: ۶.۲ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر

Ford Fiesta
فیستا از ۴۰ سال پیش که برای نخستین بار وارد بریتانیا شد همواره محبوب‌ترین خودروی کوچک در این کشور بوده است. دلیل این امر ساده است، با هر بودجه‌ای که دارید، یک سوپر مینی فورد را برای خرید پیدا خواهید کرد.

مدل فعلی این خودرو را با ۱۵۰۰ پوند نمی‌توان خرید، ولی قطعاً خواهید توانست یک فیستا Mk۶ مدل ۲۰۰۶ را با کارکردی حدوداً ۱۱۲ هزار کیلومتر خریداری کنید. با این میزان پول، شما یک خودرو با سواری فوق العاده، ارزان و قوی خواهید داشت. حتماً توجه کنید خودروی مورد نظر شما یک موتور مدرن ۱.۲۵ لیتری داشته باشد و از سراغ تریم های گران نروید، حداقل یک‌تریم Zetec برای شما می‌تواند گزینه خوبی باشد. به سر و صداهای سیستم تعلیق جلو خوب گوش کنید، زیرا پس از این همه کارکرد ممکن است سیستم تعلیق در صورت خرابی خرج بالایی روی دست شما بگذارد. بهتر است در صورتی که با موارد فنی خودرو آشنایی ندارید با یک کارشناس یا دوست و فامیل که از این جور چیزها سر در می‌آورد برای خرید خودرو بروید.

رنو کلیو

مدل: رنو کلیو اکسپرشن ۱.۴ مدل ۲۰۰۷

میزان تولید کربن دی اکسید / مالیات سالانه: ۱۳۹ گرم به ازای هر کیلومتر / ۱۳۰ پوند

مصرف سوخت رسمی: ۶ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر

Renault Clio
رنو کلیو Mk۳ که بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ تولید و فروخته می‌شد، با این بودجه یکی از بهترین گزینه‌های موجود خواهد بود و سواری با آن نیز بسیار خوب و دلچسب است.

با ۱۵۰۰ پوند، شما قادر خواهید بود یک مدل ۲۰۰۷ این خودرو را با موتور بنزینی ۱.۴ لیتری و با کارکردی معادل ۱۴۴ هزار کیلومتر خریداری نمایید. از بین سه تریم این خودرو، سراغ مدل Campus نروید و مدل پایه Extreme نیز علیرغم قیمت پایینش، خودروی خیلی قدرتمندی نیست، بنابراین انتخاب شما قطعاً باید تریم Expression باشد.

کلیو یکی از معدود خودروهای کوچکی می‌باشد که ما پیشنهاد می‌کنیم اگر مدل دیزلی خوب و سرحال آن را پیدا کردید بخرید، ولی با بودجه‌ای ۱۵۰۰ پوندی فقط یک مدل با کارکرد بسیار بالا از مدل مجهز به موتور ۱.۵ لیتری dCi را پیدا کنید، این مدل کلیوها بسیار حساس هستند و مدل مجهز به موتور بنزینی بسیار مطمئن‌تر می‌باشد. وضعیت داخلی کابین را چک کنید، سیستم تهویه خودرو باید سالم باشد و همچنین تمامی تجهیزات الکتریکی خودرو را تست کنید.

کیا پیکانتو

مدل: کیا پیکانتو ۱.۱ LS مدل ۲۰۰۷

میزان تولید کربن دی اکسید / مالیات سالانه: ۱۲۴ گرم به ازای هر صد کیلومتر / ۱۱۰ پوند

مصرف سوخت رسمی: ۵.۱ لیتر به ازای هر صد کیلومتر

Kia Picanto
این کیا قطعاً خیلی خودروی قدرتمند و حتی با کلاسی در خیابان نیست، ولی قابل اطمینان بودن و قیمت کم آن در برابر کیفیت خوبی که دارد بسیار مهم هستند، به همین دلیل است که کیا پیکانتو قدیمی Mk۱ را به عنوان سومین پیشنهادمان برای این بودجه قرار داده‌ایم. در مدل استاندارد این خودرو با استایل بدنه هاچ بک عرضه شده است، و اگرچه از نظر اندازه بدنه کوچک‌تر از کلیو و فیستا می‌باشد، ولی همین موضوع باعث شده وزن آن کمتر شود و مصرف سوخت آن نیز به مراتب بهینه‌تر باشد.

دو تریم ۱.۰ GS و ۱.۱ LS از این خودرو وجود دارند، مدل با موتور بزرگ‌تر بالطبع قدرت بیشتری داشته و به طور خودکار تجهیزات و آپشن های بیشتری هم دارد، بنابراین فقط به سراغ این تیپ از پیکانتو بروید. قبل از خرید مطمئن شوید که موتور خودرو روغن ریزی ندارد، به خوبی کار می‌کند و بوش‌های آنتی رول بار آن به دلیل خشک شدن نشکسته‌اند.

بودجه ۲۰۰۰ پوندی (حدوداً ۹.۵ میلیون تومان)

واکسهال کورسا


مدل: واکسهال کورسا ۱.۲ SXi مدل ۲۰۰۷

میزان تولید کربن دی اکسید / مالیات سالانه: ۱۳۹ گرم به ازای هر کیلومتر / ۱۳۰ پوند

مصرف سوخت رسمی: ۶.۱ لیتر به ازای هر صد کیلومتر

Vauxhall Corsa
خودروهای زیادی نمی‌توانند از نظر ارزش خرید با کورسا رقابت کنند. رانندگی با آن آسان است، مدل‌های زیادی از آن وجود دارد و تنوع هنگام خرید فوق العاده بالاست و هزینه‌های نگهداری آن هم بسیار اندک می‌باشد.

هر چند، محبوبیت آن میان جوانان و آمار تصادفات بالای این خودرو می‌تواند به معنی هزینهٔ بیشتر بیمه آن برای شما باشد. بیشتر از آن چه که انتظار دارید. با ۲۰۰ پوند خودتان می‌توانید یک کورسا ۱.۲ SXi مدل ۲۰۰۷ با کارکردی معادل ۱۱۳ هزار کیلومتر بخرید. با این پول، نمونه‌های زیادی از مدل قبلی خودرو، کورسا C در بازار وجود دارد، ولی مدل جدیدی که ما پیشنهاد کرده‌ایم جادارتر بوده و کیفیت سواری بهتری ارائه می‌کند. نمونه‌های داغون این خودرو در بازار پر است، مواردی مانند کلاچ، رادیاتورها، بلبرینگ‌های چرخ و جعبه فرمان این خودرو با این کارکرد بسیار مستعد خراب شدن هستند.

اسمارت فورفور

مدل: اسمارت فورفور ۱.۱ Passion مدل ۲۰۰۶

میزان تولید کربن دی اکسید / مالیات سالانه: ۱۳۵ گرم به ازای هر کیلومتر / ۱۳۰ پوند

مصرف سوخت رسمی: ۵.۵ لیتر به ازای هر صد کیلومتر

Smart ForFour
افراد بسیار کمی این خودرو هاچ بک کوچک که فروش خیلی زیادی نیز نداشت و بر پایه میتسوبیشی کلت ساخته شده بود را به خاطر دارند. وقتی خودرو روی چنین پلت فرمی ساخته می‌شود، این بدین معنی است که خودروی شما مهندسی و اعتباری ژاپنی دارد، البته در یک پکیج متمایز! این خودرو در ابتدای عرضه به بازار قیمت بسیار بالایی داشت، ولی اکنون شما می‌توانید یک اسمارت فورفور مدل ۲۰۰۶ با ۱۱۰ هزار کیلومتر کارکرد را به قیمت ۲۰۰۰ پوند خریداری کنید.

این مدل از آپشن ها و تجهیزات خوبی برخوردار است، ولی اگر هزینه‌های بیمه‌ای بالا نباشد، خرید یک مدل مجهز به موتور ۱.۵ لیتری دیزلی این خودرو توصیه می‌شود. هزینه‌های نگهداری این مدل نسبتاً کم است، ولی بلبرینگ‌های چرخ جلو و همچنین جلوبندی خودرو خیلی بادوام نیستند و زود خراب می‌شوند، صدای باد زیاد داخل کابین این خودرو نیز معمولاً به دلیل تنظیم نامناسب درب‌ها ایجاد می‌شود.

سئات ایبیزا

مدل: سئات ایبیزا ۱.۲ Reference مدل ۲۰۰۶

میزان تولید کربن دی اکسید / مالیات سالانه: ۱۴۰ گرم به ازای هر کیلومتر / ۱۳۰ پوند

مصرف سوخت رسمی: ۶ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر

SEAT Ibiza
سئات مدت مدیدی است که خودروهای خود را برای قشر جوان جامعه هدف گذاری می‌کند، به همین دلیل می‌باشد که ایبیزا بین دانشجوهای انگلیسی خودرویی بسیار محبوب است. کیفیت رانندگی این خودرو همانند طراحی ظاهری‌اش بسیار خوب است، این خودروی سوپرمینی ارزش خرید بالایی دارد، کابین آن جادار است و از تجهیزات و آپشن های مناسبی برخوردار می‌باشد.

با ۲۰۰۰ پوند، شما می‌توانید یک مدل ایبیزا ۱.۲ رفرنس مدل ۲۰۰۶ با ۹۶ هزار کیلومتر کارکرد را خریداری کنید. ۵۰۰ پوند بیشتر هزینه کنید و نسل بعدی این خودرو که در سال ۲۰۰۸ معرفی شد می‌توان مال شما باشد. حتماً قبل از خرید بدنه خودرو را برای اطمینان حاصل کردن از تصادفی نبودن چک کنید، چون ایبیزا بین جوانان از محبوبیت بالایی برخوردار است و خودتان می دانید که آن‌ها چگونه رانندگی می‌کنند…! هم چنین مطمئن شوید که تسمه تایم خودرو به موقع تعویض شده است و تجهیزات الکتریکی آن به خوبی کار می‌کنند.

بودجه ۳۰۰۰ پوندی (حدوداً ۱۴ میلیون تومان)

تویوتا یاریس

مدل: تویوتا یاریس ۱.۳ TR مدل ۲۰۰۷

میزان تولید کربن دی اکسید / مالیات سالانه: ۱۲۷ گرم به ازای هر صد کیلومتر / ۱۱۰ پوند

مصرف سوخت رسمی: ۵.۴ لیتر به ازای هر یکصد کیلومتر

Toyota Yaris
این تنها خودروی ژاپنی لیست ما محسوب می‌شود، و یاریس همواره به عنوان خودرویی با دوام و قابل اطمینان معروف بوده است. ولی به دلیل همین اعتبار بالا و با دوام بودن، معمولاً قیمت‌هایی که فروشنده‌ها روی آن‌ها می‌گذارند کمی بیش‌تر از قیمت‌هایی است که نمونه‌های معادل سوپرمینی های اروپایی دارند. تویوتا یکی از کم هزینه‌ترین خودروها از نظر هزینه‌های بیمه‌ای می‌باشد، به علاوه این خودرو چهار ستاره ایمنی از یورو انکپ دارد.

۳۰۰۰ پوند پول شما یک یاریس ۱.۳ TR مدل ۲۰۰۷ با ۸۰ هزار کیلومتر کارکرد را برای شما خواهد خرید. این موتور به طور قابل توجهی قدرتمندتر از موتور ۱.۰ لیتری می‌باشد ولی با این حال، هزینه‌های بیمه‌ای آن بسیار ارزان است. ما خرید مدل اتوماتیک این خودرو را پیشنهاد نمی‌کنیم، و هنگام خرید آن حتماً حواستان به ایرادهای احتمالی موتور خودرو باشد، هیچ کسی دوست ندارد یک خودروی معیوب را خریداری کند!

مینی One

مدل: مینی وان ۱.۴ هاچ بک مدل ۲۰۰۷

میزان تولید کربن دی اکسید / مالیات سالانه: ۱۳۸ گرم به ازای هر کیلومتر / ۱۳۰ پوند

مصرف سوخت رسمی: ۵.۷ لیتر به ازای هر صد کیلومتر

MINI One
مینی یک موفقیت بزرگ برای کمپانی آلمانی ب‌ام‌و بوده است، فهمیدن دلیل آن خیلی سخت نیست؛ ظاهری جذاب دارد، رانندگی با آن لذت بخش است و به لطف ساختار بدنهٔ قدرتمندش ایمنی بالایی هم دارد. هرچند، قیمت مدل‌های دست دوم آن بالاست، خیلی بادوام نیست، قدرتمندترین سوپرمینی موجود در بازار نمی‌باشد و هزینه‌های بیمه‌ای آن می‌تواند کمی بالا باشد.

برای بسیاری از افراد، این‌ها ریسک‌هایی هستند که ارزشش را دارند. اگر تمایل به خرید این خودرو دارید، با پول ۳۰۰۰ پوندی خود می‌توانید یک مینی وان ۱.۴ لیتری مدل ۲۰۰۷ با حدوداً ۱۲۸ هزار کیلومتر کارکرد را خریداری کنید. مدل‌های اولیه مجهز به موتور ۱.۶ لیتری با این میزان پول راحت‌تر در بازار پیدا می‌شوند، ولی مدل نسل دوم این خودرو را اگر با این قیمت پیدا کردید در خرید آن شک نکنید. قبل از خرید این خودرو حواستان حسابی به بدنه، رنگ و تجهیزات الکتریکی آن باشد.

فولکس واگن پولو

مدل: فولکس واگن پولو ۱.۲ Match مدل ۲۰۰۹

میزان تولید کربن دی اکسید / مالیات سالانه: ۱۴۴ گرم به ازای هر کیلومتر / ۱۴۵ پوند

مصرف سوخت رسمی: ۶.۱ لیتر به ازای هر صد کیلومتر

Volkswagen Polo
شاید فکر کنید پولو گزینه‌ای دور از دسترس با این بودجه باشد، ولی این خودرو جدیدترین مدل از نظر سال و همچنین به احتمال زیاد ارزان‌ترین از نظر هزینه‌های بیمه‌ای می‌باشد.

با هزینه‌ای ۳۰۰۰ پوندی، شما می‌توانید دستان خود را روی فرمان یک نسخه مجهز به موتور ۱.۲ لیتری از مدل‌های نسل قبلی این خودرو بگذارید. اکثر پولوهایی که با این قیمت فروخته می‌شوند مدل پایه این خودرو هستند، ولی اگر بتوانید یک پولو تریم Match را خریداری کنید، مواردی مانند سیستم تهویه، رینگ‌های آلیاژی و شیشه‌های برقی جلو را در خودرویتان خواهید داشت.

این یک خودروی قوی و ایمن با این میزان بودجه است، ولی شاید به اندازه‌ای که انتظار دارید بادوام نباشد. هنگام خرید این خودرو حواستان را به وضعیت بدنه و رنگ، زوزه گیربکس و ایرادهای احتمالی موتور آن جمع کنید.

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. mohammad.koenigsegg

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    خیلی به دردم خورد هههههه
    ما اگه بخوایم برای درس خوندن بریم خارج چرا الان تو این سایت ول بگردیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ارش

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2033 ديدگاه)

    خخخخ دانشگاه ما ۴۰۰ هزار تومان هر ترم وام میدن فک نکنم یه موتور دست دوم خرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Matador

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      این بحثا رو ول کنین . افسردگی میگیریم.
      .
      .
      .
      .
      چه دانشجوی زیبایی … :-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. uss zumwalt DDG-1000

      ۱ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      ادم اتیش میگیره این خبرها میخونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مجید

        ۱ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (681 ديدگاه)

        استغفرالله!این کفار بی خرد چی فکر کردن!!!!!!!!!!این همه اسراف و بریز و بپاش!!!!!!!!!!ما در اینجا همه متحدالانتخاب هستیم و چیزی جز پراید برای دانشجوها نداریم مگر ان دسته تجمل گراهای غرب زده ک مرکب پدرشون رو سوار میشوند!!!!!!الله اکبر!!!!!!!!!! وحدت ملی از این بزرگ تر مگه میشه؟؟؟مگه داریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        (خخخخخخخخخخخخخخخ)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. (ali (CHEVY NOVA

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    البته بستگی داره کدوم کشور دانشجو باشی
    من اگه بودم نظرم این بود برای رفت و امد روزانه دانشگاه

    http://car-from-uk.com/ebay/carphotos/full/ebay454183.jpg

    http://smclassiccars.com/uploads/postfotos/1976-1977-19781979-ck-2500-c3500-ck1500-crew-cab-chevy-truck-33-4-door-2.JPG

    با ماشین کوچیک ارتباط نمیتونم برقرار کنم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. BMW E9

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (398 ديدگاه)

    با توجه به تجربیات دوستم تو لندن که سالانه ۱۵ هزار دلار در آمد داشت و سالانه هم تقریبا ۸ هزار پوند خرج دانشگاش میشد و هزینه ی خورد و خوراکش هم تقریبا ۴ تا ۵ هزار پوند بود.
    بنظرم خرید ماشین اگه دانجشو خارجی باشی اشتباه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      نظرت جالب بود مرسی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. علي

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    والله این ماشینا برای دانشجو که سهله برای تاجر و کاسبای ایران هم آرزوست. سایت پدال عزیز انقدر منابع و مقاله هارو از سایتهای مربوط به کشور دوست و دلسوز (((((( انگلیس )))))) برای ما منتشر میکنی و از واحد پوند استفاده میشه من کم کم داره یادم میره واحد پولهای دیگری تو این کره خاکی به این پهناوری وجود داره از جمله دلار ، یورو ؟!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حميد

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    دانشجوهای ما هم معمولا باباشون براشون یا پراید یا دویست و شش میخرند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احمد باقری

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ماشین، آخرین چیزیه که یه دانشجو بهش فکر می کنه، مگر اینکه از لحاظ پولی مشکلی نداشته باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      یاعلی دادا
      خوب گفتی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. sami

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (28 ديدگاه)

    مینی one عالیه . شیک با کلاس .
    ولی خب خیلی از ماشین ها رو توی لیست نیوردن .
    با این بودجه میشه یه بی ام دبیلو سری 7 فول اپشن مدل 1990 خرید . گ من ب شخصه اینو بیشتر دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سینا

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (347 ديدگاه)

    یه چلنچر مدل ۲۰۱۰ پیدا کردم قرمز تمیز ۱۲۰۰۰ دلار، مفته، آگه خارج بودم معطل نمی کردم، فقط مصرف بنزینش زیاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. متین

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (30 ديدگاه)

    ب ام سری هفت مصرف بنزینش زیاده ، بیمه و مالیات زیادی داره که برای دانشجو بصرفه نیست ، ۱۹۹۰ هم بیست وشش سال ازش گذشته ب ام هم باشه دیگه کهنه شده و هزینه برداره و خریدش بصرفه نیست .
    ولی با ۳۰۰۰ پوند میشه بنز سری A140 سال ۲۰۰۶ خرید . همچنین نیسان میکرا و هوندا جاز گزینه ی خوبی هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. کافر مقدس

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    دانشجویی ک خارج از کشور باشد دانشجو نیست (آن بزرگوار)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. سینا

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (347 ديدگاه)

    میشه یه BMW E46 خرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. reza

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (209 ديدگاه)

    خیلی از دانشجویان مملکت اصلا کار ندارن که حتی بخوان یه موتور وسبا بخرن

    متاسفانه ***

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. احسان(احسان سابق)

    ۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    خدا رو شکر بالاخره نوشتید در خارج از ایران

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ونوم

    ۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    دانشگاه ما 200 تومن وام میداد اونم نقدی نه به جای پول واحد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Mahmood

    ۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (197 ديدگاه)

    با نظر ali (CHEVY NOVA) کاملا موافقم منم با خودروهای بزرگ حال می کنم ضمنا عکس های وانت آمریکایی هم که گذاشتی فوق العادست علی جان آرزوی من داشتن این دسته خوروهاست به دلیل ابهت و موتور خورجینی فوق العاده جون میده هر روز باهاش بری دانشگاه به خصوص که اگر دانشگاهت داخل خود آمریکا باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. ارمان

    ۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    در ایران هم CG125 موجوده
    اینقدر با ظاهر دقت نکنین به فکر اخرتتون باشید که اتفاقا پراید و سی جی ۱۲۵ وسیله ای مطمعن برای رسیدن به اخرت میباشند
    خدایا به جوونای ما صبرشم بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. پراید دوست

    ۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من که اگه رفتم خارج یه پراید از همین جا جور میکنم میبرم اونجا که هیچکی مثل ماشین من نداشته باشه، بعد م که میخواستم برگردم میدم کلکسیوندارا پول خوبی هم میگیرم. تازه کلی هم سود داره!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. محمد

    ۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    همون تویوتا یاریس دوازده میلیون تومنی اینجا هفتاد تومنه. واقعا متاسفم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا