جوایز خودروهای سال 2017 آمریکای شمالی

سال 2017 دومین سالی است که شورولت و هوندا جوایز خودروهای سواری و تراک سال آمریکای شمالی را دریافت می‌کنند. کرایسلر پاسیفیکا دومین مینی ونی است که تاکنون برنده‌ی جایزه‌ی بهترین خودروی کاربردی سال شده است.

2017-nacoty-awards-opn
به لطف اعطای جایزه‌ی خودروی سال آمریکای شمالی به بولت الکتریکی، هم‌اکنون چهارمین سالی است که شورولت جایزه‌ای را به خانه می‌برد. کوروت استینگری و سیلورادو در سال 2014 و کلرادو در سال 2015 نیز جوایزی را برای شورولت به ارمغان آورده بودند.

Honda-Ridgeline 2017
هوندا نیز پس از افتخارآفرینی سیویک در سال پیش، امسال نیز با دست پر به خانه بازمی‌گردد. امسال ریجلاین برنده‌ی جایزه‌ی NACTOY شده است. این پیکاپ مشهور هوندا اولین بار در سال 2006 نیز برنده شده بود.


به منظور انتخاب برنده‌ها، خبرنگارانی از ایالات‌متحده و کانادا تعداد زیادی از خودروهای جدیدی را که امسال عرضه خواهند شد بررسی کرده و امسال خودروهای بولت EV، هوندا ریجلاین و کرایسلر پاسیفیکا جوایز مربوطه را کسب کرده‌اند.

مارک روس از مدیران بلندپایه‌ی جنرال موتورز می‌گوید:

بولت EV قول شورولت برای تولید خودرویی قابل‌ابتیاع، الکتریکی و با محدوده‌ی حرکتی مناسب است. این خودرو معادلات بازار را تغییر داد و نه‌تنها یک خودروی الکتریکی فوق‌العاده است بلکه یک خودروی فوق‌العاده در این زمان به شمار می‌رود.

بولت الکتریکی بر پایه تخمین‌های EPA محدوده الکتریکی 383 کیلومتری داشته و بهای آن پیش از مشوق‌های مالیاتی از 37495 دلار آغاز می‌شود. از تجهیزات استاندارد این خودرو می‌توان به تعویض‌های دقیق الکترونیکی و صفحه لمسی 10.2 اینچی اشاره کرد.

2017 Chevrolet Bolt EV


هوندا ریجلاین که اولین بار در ژوئن سال 2016 عرضه شد یک خودروی قابل‌توجه است که درب پشتی با عملکردی دوگانه، محفظه صندوق مخفی، محل بار مقاوم داشته و اولین پیکاپی است که سیستم صوتی خاصی دارد.

مدیر ارشد هوندای آمریکا می‌گوید:

این جایزه تصدیق‌کننده‌ی نوآوری‌ها و مزیت‌هایی است که ریجلاین به مشتریان پیکاپ های میدسایز ارائه می‌کند.

اما درباره‌ی کرایسلر پاسیفیکا که جایزه‌ی خودروی کاربردی سال 2017 را کسب کرده باید گفت که کرایسلر رقبای سرسختی همچون جگوار اف-پیس و مزدا CX-9 را پشت سر گذاشته است.

2017 Chrysler Pacifica Hybrid


از طرف دیگر بولت الکتریکی و ریجلاین نیز خودروهایی چون جنسیس G90/ولوو S90 و فورد سری F سوپردیوتی/نیسان تایتان را شکست داده‌اند.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

15 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل فرشاد سجادیان
    فرشاد سجادیان
    سوابق: (559 دیدگاه) ,

    کرایسلر پاسیفیکا خیلی ماشین جذابیه، بعد از مدت‌ها سکوت، اسم کرایسلر رو پر رنگ کرد 👏

    پاسخ
      1. Mohamad
        سوابق: (149 دیدگاه) ,

        هوندا تو افرود واسه تویوتا مث شوخی میمونه
        درست نمیگم؟

        پاسخ
        1. yas
          سوابق: (23 دیدگاه) ,

          مقایسه هایلوکس و ریجلاین درست تره چون تو یک کلاس هستن.تاکوما از لحاظ ابعادی و موتوری یه پله بالاتره

  2. Mohamad
    سوابق: (149 دیدگاه) ,

    نمیدونم چرا با ظاهر هوندا رجلاین بعنوان یه پیکاپ ارتباط برقرار نمیکنم
    اما عجیبه خیلی جایزه میگیره و فروششم بالاس!

    پاسخ
  3. ME84
    سوابق: (425 دیدگاه) ,

    درود
    دوستان مقایسه خوبی بین ریجلاین و تاکوما انجام دادین ، تو ذهن خودمم بود
    هوندا ریجلاین برای جاده مناسبتر از تاکوماست و تویوتا تاکوما برای خارج جاده مناسبتره. بستگی به مورد استفاده مصرف کننده داره. در کل هدف اصلی یه وانت تراک حمل باره. رانندگان وانت هم از اقشار زحمت کش هستند. بخاطر همین یه وانت خوب در کنار سایر مشخصات فنی، باید تو جاده خیلی راحت باشه و راننده تو مسیرهای طولانی خسته نشه. هوندا ریجلاین چون از ظاهرش مشخصه که بیشتر جاده ای ساخته شده تا آفرود، برای هدف اصلی طراحیش که حمل و نقل بار تو جاده است، مناسبتر از تاکوماست . البته این چیزی از خوبیهای تاکوما کم نمیکنه. ولی هرکدومشون کاربرد خودشونو دارند. البته تو بحث راحتی باید به وانتهای آمریکایی خییییلی احترام گذاشت. ولی ببینید هوندا چی ساخته که تو خاک آمریکا با وجود غولهای آمریکایی و با وجودی که آمریکاییها خیلی رو تراکهاشون تعصب دارند، موفق شده جایزه اون کشور رو بگیره.
    این است نتیجه کار و تلاش خستگی ناپذیر ژاپنی

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل datsun
      datsun
      سوابق: (669 دیدگاه) ,

      تو ژاپنی ها تویوتا ،نیسان بهترین خودروهای آفرودی رو ساختن و میسازن و از پیش گامان ساخت خودروهای آفرودی در دنیا بعد از جیپ و لندروور در سال 1951 بودن
      پس نباید زیاد به هوندا سخت گرفت

      پاسخ
  4. حمیدرضا
    سوابق: (449 دیدگاه) ,

    کرایسلر پاسیفیکا دیدادمو نسبت به ون تغییر میده هم زیباست هم دوست دار محیط زیست هست موتورش هم بسیار قدرتمنده

    پاسخ
  5. حامد
    سوابق: (25 دیدگاه) ,

    تمام جوایز را کره ای ها درو کردند..!!!!

    پاسخ
    1. ناشناس
      سوابق: (126 دیدگاه) ,

      :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

      پاسخ
  6. faramarz
    سوابق: (165 دیدگاه) ,

    عاشق کرایسلر پاسیفیکام

    پاسخ
  7. Viper ACR
    سوابق: (6243 دیدگاه) ,

    افتخارات Pacifica امسال خیلی زیاد بود.
    خداییش کرایلر این یک جا خیلی خوب کار کرد.
    فیات 10 جا گند زد، 1 جا گل کاشت.

    پاسخ
  8. احمد باقری
    سوابق: (4715 دیدگاه) ,

    کرایسلر پاسیفیکا، خون تازه ای در رگ های کرایسلر دمید. شورولت بولت هم ماشین خیلی خوبیه.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.