چشم اندازهفته نامه

خانه‌های مجلل متحرک سرسخت برای تعطیلات

برای برخی افراد، رفتن به مسافرت و گردش تنها در یک کوله پشتی و استفاده از امکانات طبیعت خلاصه می‌شود. ولی برای آنهایی که می‌خواهند یک تجربه لذت‌بخش در بیرون از خانه داشته باشند، بدون آن که چندان از حال و هوای آشنای خانه‌ها یا هتل‌های لوکس فاصله بگیرند، گزینه‌های متعددی وجود دارد. بسیاری از این وسایل نقلیه تفریحی یا RV ها، ابعاد کوچک یا قیمت ارزانی ندارند، ولی در همین حال به سرنشینان خود اجازه می‌دهند که یا در طبیعت سیر کنند و یا کاملاً از آن فاصله بگیرند. در ادامه برخی از وحشی‌ترین RV ها را برای ماجراجویی در جاده و خارج از جاده مرور می‌کنیم.

کامی ترا وایند
قیمت تقریبی: یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار

اگر یک وسیله نقلیه بزرگ و لوکس مانند «ترا وایند» داشته باشید، دیگر نیازی به یک قایق هم برای اندکی تفریح بر روی آب ندارید؛ چرا که این RV می‌تواند به‌سرعت تبدیل به قایق شما شود. ترا وایند می‌تواند در خشکی تا سرعت ۱۲۸ کیلومتر بر ساعت حرکت کند و این در حالی است که سرعت آن بر روی آب با استفاده از ۲ موتور پیشران برونزی ۱۹ اینچی، به ۷ گره دریایی یا ۱۳ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. برای به راه انداختن این RV بزرگ،  به شکلی ساده می‌توان آن را در یک رمپ مخصوص قایق‌ها یا در شیب ملایم ساحل هدایت کرد. وقتی ترا وایند در آب قرار گرفت، حالت استاندارد گیربکس توسط راننده به «خنثی» تغییر داده می‌شود و انتقال قدرت دریایی درگیر می‌شود. همچنین وقتی موتورهای پیشران راه‌اندازی شدند، یک «سکان» امکان هدایت RV را بر روی آب فراهم می‌کند.

CAMI Terra Wind
CAMI Terra Wind
ترا وایند با تمام تجهیزات و امکاناتی که از یک وسیله نقلیه تفریحی انتظار می‌رود، همراه است و در آن مواردی چون یک تلویزیون صفحه تخت ۴۲ اینچی و حتی یک دوش/جکوزی در حمام اصلی به چشم می‌خورند. در همین حال، با استفاده از یک آپشن تخته شیرجه که در عقب باز می‌شود، شناگران می‌توانند از بودن بر روی آب لذت ببرند. سقف ترا وایند نیز می‌تواند به عنوان محلی برای آفتاب‌گرفتن مورد استفاده قرار گیرد.

CAMI Terra Wind
CAMI Terra Wind
گلوبال اکسپدیشنز پانگیا
قیمت تقریبی: ۶۵۰ تا ۸۰۰ هزار دلار

گلوبال اکسپدیشنز برای کسانی که می‌خواهند همه‌چیز را در محیط شهر رها کنند، ولی در عین حال، همه‌چیز را هم با خود به همراه داشته باشند، یک نمونه RV ساخته که می‌توان هر نوع نیازی را برآورده کند. پانگیا که به صورت سفارشی بر روی شاسی یک کامیون سنگین ساخته شده، دارای سقفی است که حدود ۹۰ سانتی‌متر به طرف بالا گسترش پیدا کرده تا یک فضای داخلی دو طبقه فراهم کند. پانگیا همچنین دارای امکاناتی چون یک ژنراتور داخلی دیزلی ۳۲۰۰ وات، سیستم کولر، پنل‌های خورشیدی و یک بخاری با توان ۲۶ هزار BTU است؛ بنابراین فارغ از مکانی که در آن پارک کرده‌اید، می‌توانید در یک شرایط راحت قرار بگیرید.

Global Expeditions Pangea
Global Expeditions Pangea
پانگیا شاید چهره خشن و زمختی داشته باشند، ولی در داخل ظرافت‌هایی مانند میزهای گرانیت، طراحی سفارشی کابینت‌های چوبی در آشپزخانه و حتی روتختی ویژه برای یک تختخواب بزرگ ۲ نفره در طبقه بالا دیده می‌شوند. راننده و سرنشینان می‌توانند تا هر فاصله‌ای که دلشان بخواهد از محیط شهری دور شوند؛ چرا که مخزن آب پانگیا به انازه ۱۴۰ گالن یا ۵۳۰ لیتر ظرفیت دارد، یک یخچال کامل و فریزر در اختیار قرار می‌گیرد و محفظه‌های زیادی برای حمل وسایل درنظر گرفته شده است.

Global Expeditions Pangea
Global Expeditions Pangea
مارچی موبیل پالاتزو سوپریر
قیمت تقریبی: ۳ میلیون دلار

سازنده مینی‌بوس‌های سفری سفارشی، «مارچی موبیل» از «پالاتزو سوپریر» به عنوان لوکس‌ترین خانه متحرک دنیا نام می‌برد؛ موضوعی که رد کردن آن بسیار سخت است. پالاتزو سوپریر برخلاف سایر وسایل نقلیه جاده‌ای، از هر زاویه‌ای سرسخت و وحشی به‌نظر می‌رسد. اولین چیزی که نظر همه را به خود جلب می‌کند، شیشه جلوی گرد آن است. نکته جالب‌توجه دیگر در طراحی پالاتزو، استراحتگاه اسکای لانج است که در آن ریل‌های سقف به صورت اتوماتیک از سقف فاصله می‌گیرند و با ایجاد یک حالت دیواره، محل مناسبی برای  استراحت و آفتاب‌گرفتن فراهم می‌کنند.

Marchi Mobile Palazzo Superior
Marchi Mobile Palazzo Superior
سرنشینان خوش‌شانس پالاتزو سوپریو می‌توانند با استفاده از امکاناتی چون یک سیستم تنظیم هوای داخلی با نواحی چندگانه و همین‌طور، یک سیستم گرمایش تابشی از کف، آسایش و راحتی خود را حفظ کنند. یک کاناپه ۱۲ فوتی (۳۶۵۸ میلی‌متری) در جلوی پیشخوان و کابینت‌ها قرار گرفته و اتاق‌خواب اصلی دارای یک تختخواب بزرگ است. مطابق توصیف مارچی موبیل، تولیدکننده این تختخواب‌ها همان شرکتی‌است که تختخواب‌های خانواده سلطنتی بریتانیا را نیز تأمین می‌کند.

Marchi Mobile Palazzo Superior
Marchi Mobile Palazzo Superior
ولکنر موبیل پرفورمنس
قیمت تقریبی: یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار

«ولکنر موبیل» یک کمپانی آلمانی است که به خاطر تولید RV های کاملاً مجهز شناخته شده است. این مدل پرچمدار ولکنر، دارای یک ویژگی خاص است که آن را از سایر RV های موجود در این لیست متمایز می‌کند: یک پارکینگ یکپارچه در وسط محورهای جلو و عقب که می‌تواند یک وسیله نقلیه ثانویه را در خود جای دهد. در پشت درب این محفظه که از راه دور کنترل می‌شود، یک پلتفرم قرار گرفته به صورت کشویی از دل RV بیرون می‌آید. این موقعیت «گاراژ» در بین دو محور، باعث می‌شود که مرکز ثقل RV در ارتفاع پایین‌تری قرار گیرد و در نتیجه، هندلینگ بهتری برای وسیله نقلیه ایجاد شود. در این محفظه موسوم به “Central Garage”، فضایی برای یک سدان متوسط یا یک خودروی اسپورت فراهم است و البته ولکنر چیزی را در این زمینه برای مشتری درنظر نمی‌گیرد.

Volkner Mobil Performance
Volkner Mobil Performance
ولکنر موبیل پرفورمنس که به صورت کاملاً سفارشی در اختیار مشتری قرار می‌گیرد، با تجهیزاتی مانند گرمایش تابشی از کف، تلویزیون‌های صفحه تحت چندگانه، سیستم‌های صوتی پیشرفته و متریال‌های زیبایی مانند چرم با کیفیت بالا، کف‌های چوبی و طرح‌های سنگی همراه می‌گردد. آشپزخانه بزرگ در این RV لوکس، تجهیزات کاملی دارد و می‌توان از میزهای گرانیتی در آن استفاده کرد. یک پیش‌آمدگی که به صورت اتوماتیک کنترل می‌شود، فضای قابل‌توجهی در محل نشیمن ایجاد می‌کند و در نتیجه، یک اتاق‌خواب بزرگ و یک حمام همراه با دوش در اختیار قرار می‌گیرد.

Volkner Mobil Performance
Volkner Mobil Performance
مرسد‌س‌‌بنز زتروس ۶×۶ اکسپدیشن ویهِکِل
قیمت تقریبی: یک میلیون دلار

این RV سرسخت و لوکس آفرود به صورت ویژه برای گشت شکارچیان در مغولستان طراحی شده است؛ همین موضوع کافی است که این وسیله در گروه RV های وحشی قرار گیرد. کامیون زتروس ۶×۶ می‌تواند در شرایط بسیار سخت خارج از جاده، باری به وزن ۱۶ تُن را با خود حمل کند. از این رو پلتفرم مناسبی برای یک وسیله نقلیه تفریحی سرسخت محسوب می‌شود. مرسدس‌بنز زتروس حتی یک محفظه برای چهار چرخه ATV دارد.

Mercedes-Benz Zetros 6×6 Expedition Vehicle
Mercedes-Benz Zetros 6×۶ Expedition Vehicle
کابین مرسدس‌بنز زتروس دارای یک اتاق‌خواب در عقب و یک اتاق‌ نشیمن با مبلمان چرمی در جلو است که می‌تواند تا ۶ نفر را در خود جای دهد. کف حمام از جنس سنگ مرمر و با گرمایش از کف است. زتروس نه ‌تنها یک آشپزخانه سیّار کامل در اختیار قرار می‌دهد، بلکه دو شعله خارجی امکان طبخ غذا بر روی آتش را نیز فراهم می‌کنند. اتاق‌خواب و فضای نشیمن توسط یک دیواره که در آن دو تلویزیون صفحه‌تخت، یکی به طرف اتاق‌خواب و دیگری به طرف نشیمن، قرار گرفته‌اند، جدا می‌شوند. یک بشقاب ماهواره‌ای، سیستم کولر، پخش DVD/CD، یک MP3 پلیر و سیستم صوتی سطح بالای Bose، از جمله امکانات دیگر زتوس هستند. یک ژنراتور داخلی دیزلی و مخزن بزرگ سوخت، به این معناست که شما می‌توانید با این وسیله زمان زیادی را در خارج از محیط شهری سپری کنید.

Mercedes-Benz Zetros 6×6 Expedition Vehicle
Mercedes-Benz Zetros 6×۶ Expedition Vehicle
روتل
قیمت تقریبی: متفاوت نسبت به طول سفر و مقصد

این RV بزرگ در موقعیتی کاملاً متفاوت با شرایط لوکس سایر گزینه‌های موجود در این لیست قرار می‌گیرد. «روتل» که توسط یک شرکت گردشگری آلمانی استفاده می‌شود، در واقع یک «هتل متحرک» است که امکان مسافرت دور دنیا را برای شما فراهم می‌کند. امّا در همین حال، شما مجبور هستید که آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. شرکت گردشگری، مسافران مقاصد مختلف در سراسر جهان و از جمله روسیه، امریکا، انگلیس و ایسلند را با خود جابجا می‌کند. مزیّت این نوع گردشگری در آن است که مسافران همیشه از محل خواب خود در هنگام شب آرامش خاطر دارند؛ آن هم در اتوبوسی که احتمالاً ۲۰ تا ۳۰ دوست و آشنای جدید در آن ساکن هستند.

Rotel
Rotel
در اتوبوس گردشگری «روتل» در طول روز بر روی یک صندلی مسافری نشسته‌اید و وقتی شب فرا می‌رسد، یک اتاقک یک یا دو نفره با پنجره‌های جداگانه منتظر شما هستند. در یک آشپزخانه بزرگ، صبحانه و شام سرو می‌شود و برای ناهار نیز، رستوران‌های محلی در طول مسیر مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما هر ۳ روز یک بار می‌توانید به وسایل خود دسترسی داشته باشید. بنابراین شرایط با آن چه از یک وسیله نقلیه «لوکس» انتظار می‌رود، منطبق نیست، ولی در هر صورت، روشی جالب برای دیدن جاهای مختلف دنیاست.

Rotel
Rotel
کیراوَن اکسپدیشن سیستم
قیمت تقریبی: ۲ میلیون دلار

کیراون اکسپدیشن سیستم  که برای جابجایی یک خانواده یا گروه برای رفتن به خارج از شهر طراحی شده، در واقع، ترکیبی از یک مرسدس‌بنز یونیماگ با یک تریلر ارتشی سوئیسی است. قسمت کابین برای در بر گرفتن یک بدنه کمپوزیت ۴ درب، یک پیشرانه قدرتمندی دیزلی و یک اتصال بکسل «پنجمین چرخ» آفرود، به شکل کشیده‌تر در آمده و تقویت شده است. طول کلی تریلر برابر ۵۲ فوت (۱۵ متر و ۸۵ سانتی‌متر) است که شامل محلی برای قرارگیری یک موتورسیکلت منحصر به فرد با موتور توربو-دیزل و حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌شود. «کیراون» می‌تواند حجم بالایی از سوخت را با خود حمل کند؛ تا جایی که پس از طی مسافتی به طول ۳۲۰۰ کیلومتر، هنوز به سوخت‌گیری نیازی نداشته باشد. همچنین موارد لازم برای زندگی ۳ نفر در ۳ هفته پیش‌بینی شده است. به‌علاوه، با وجود تجهیزاتی مانند دو ژنراتور، پنل‌های خورشیدی و بسته باتری‌ها، همیشه قدرت زیادی برای استفاده در سیستم HVAC فراهم است و دمای داخل کابین همیشه در یک سطح مناسب حفظ می‌شود.

KiraVan Expedition System
KiraVan Expedition System
کیراون همیشه به اینترنت پرسرعت ماهواره‌ای بی‌سیم، و همین‌طور، یک سیستم مخابراتی جهانی که می‌تواند تقریباً در تمام جاهای دنیا مورد استفاده قرار گیرد، متصل است.از امکانات راحتی دیگر در داخل این RV می‌توان به کف چوبی، یک آشپزخانه مجهز، یک تلویزیون ۴K HDTV با سیستم صوتی پیرامونی، فضای ناهارخوری و یک دفتر کار اشاره کرد. اتاق خواب اصلی نیز در طبقه دوم قرار می‌گیرد.

KiraVan Expedition System
KiraVan Expedition System
فیوچریا اسپورتس‌پلاس‌اسپا
قیمت تقریبی: ۷۵۰ هزار دلار

با اینکه از دور اندکی شبیه به یک کامیون متعلق به آینده به نظر می‌رسد، ولی این خانه متحرک آلمانی واقعاً چیزی فراتر از یک تراک است. درون تریلر بزرگ، تمام چیزهایی که برای یک مسافرت آخر هفته لازم است، یافت می‌شوند؛ از جمله دو اتاق‌خواب، یک آشپزخانه کامل و اتاق نشیمن با یک کاناپه بزرگ به ظرفیت ۱۰ نفر. همچنین یک ژنراتور داخلی، تجهیزاتی مانند دو سیستم کولر، پخش DVD و قهوه‌ساز را روشن نگه می‌دارد.

Futuria Sports+Spa
Futuria Sports+Spa
چیزی که بیشتر از همه باعث تمایز «اسپورتس‌پلاس‌اسپا» می‌شود، تراس سقفی آن است که با یک کف از جنس چوب درخت ساج و ریل‌های فولادی مناسب، یک چشم‌انداز زیبا و در عین حال، فضای بسیار خوبی را برای برپا کردن کباب و بریانی فراهم می‌کند. یک جکوزی با جت‌های نورانی و یک افکت آبشار نیز باعث تکمیل تجربه لذت‌بخش مسافرت با این وسیله نقلیه می‌شود. ضمن اینکه با محفظه یکپارچه‌ای که برای نگهداری خودروی اسپورت‌تان پیش‌بینی شده، دیگر نگرانی از این بابت نخواهید داشت.

Futuria Sports+Spa
Futuria Sports+Spa
اندرسون موبیل استیتز
قیمت تقریبی: بالاتر از ۲ میلیون دلار

اگر بخواهید به بالاترین سطح از یک خانه متحرک دست پیدا کنید، شاید باید آن را بر اساس بزرگترین پلتفرم متحرک دنیا طراحی کنید؛ یعنی یک کامیون تریلر بزرگ.  این کاری است که در «اندرسون موبیل استیتز» انجام شده و نتیجه، چیزی است که واقعاً خیره‌کننده است. این قایق‌های تفریحی مخصوص خشکی که معمولاً‌ برای ستاره‌های هالیوود در هنگام حضور در صحنه فیلمبرداری در دسترس قرار می‌گیرند، دارای چندین بخش کشویی بوده و معمولاً به صورت ۲ طبقه هستند (طبقه دوم در عرض حدود ۳۰ ثانیه در بالا باز می‌شود). طول هر کدام از «اندرسون موبیل استیتز» ها ۷۵ فوت یا حدود ۲۳ متر است و وزن آنها به ۴۰ تُن می‌رسد. این RV‌ها فضایی در حدود ۱۱۱.۵ مترمربع را برای زندگی در اختیار سرنشینان قرار می‌دهند.

Anderson Mobile Estates
Anderson Mobile Estates
این خانه‌های متحرک اندرسون موبیل، کاملاً به صورت سفارشی ساخته می‌شوند. به عنوان نمونه، مدل Heat متعلق به «ویل اسمیت» بوده که دارای یک اتاق‌خواب اصلی، یک آشپزخانه کامل، برخی اتاق‌های مهمان، چند حمام همراه با دوش، تلویزیون‌های صفحه‌تخت و فضای استراحت برای حداکثر ۳۰ نفر است. همچنین Producer’s Pad متعلق به سایمون کاوِل است و از امکاناتی چون دو حمام با طراحی گرانیت کامل، یک تلویزیون ۱۰۰ اینچی با صندلی‌های طرح سینما، یک آشپزخانه بزرگ با کف مرمر و یک یخچال «ساب-زیرو» بهره می‌برد. تجهیزات کامل ضبط و استودیوی پخش، از دیگر سفارشی‌سازی‌های انجام شده در این خانه لوکس متحرک هستند.

Anderson Mobile Estates
Anderson Mobile Estates
سی‌لندر
قیمت تقریبی: ۲۰ هزار دلار

برخلاف مدل بزرگ و گران‌قیمت «ترا وایند»، «سی‌لندر» یک وسیله نقلیه ساده آبی‌خاکی است که می‌توان هم به عنوان یک وسیله گردش در خشکی و هم به عنوان یک قایق مورد استفاده قرار گیرد. سی‌لندر به صورت کلی تنها ۵۴۴ کیلوگرم وزن دارد و از این می‌تواند توسط هر خودروی استانداردی که در بازار وجود دارد، کشیده شود. این وسیله بسیار جمع‌وجور تنها حدود ۴ متر طول دارد و بهترین قابلیتش این است که می‌توان آن را به درون آب انداخت و با اتصل موتور آن‌بورد و باز کردن سقف، برای یک روز آرام بر روی آب آماده شد.

Sealander
Sealander
این در حالی است که درون سی‌لندر به‌خوبی با فولاد ضدّ زنگ، چوب طبیعی و چرم آراسته شده است. در این فضا، ۶ نفر می‌توانند پشت یک میز بنشینند و این در حالی است که این میز می‌توان به طرف پایین جمع شده و فضا برای یک تختخواب بزرگ فراهم شود. همچنین امکان استفاده از آپشن‌هایی مانند یک دستشویی، یک باربکیو، یک خوراک‌پزی، یک سینگ با مخازن آب تازه و فاضلاب به صورت جداگانه و یک نردبان برای ورود و خروج به داخل آب وجود دارد. سی‌لندر که در آلمان ساخته شده، به عنوان یک تریلر منحصر به فرد، گزینه‌ای مناسب برای کسانی است که به تفریح، هم در خشکی و هم بر روی آب علاقه دارند.

Sealander
Sealander

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. تمدن عرب

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (120 ديدگاه)

    مطلب بسیار خوب و جدیدی بود
    اما بعضی از این RV ها گفته نشده مال کدام کشورها و متعلق به کدام شرکت خودروسازی اند، ای کاش نویسنده این موارد رو ذکر می کرد.

    و نکته دیکه تعداد عکس ها کم بود.

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. علیرضا شایان

      ۸ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (13 ديدگاه)

      این امکانات ما تو خونمون نداریم اینا تو ماشین دارن و ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم

      موافقم 7
      مخالفم 0
  2. uss zumwalt DDG-1000

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    واقعا عالی بود.باتشکر از اقای حسینی

    موافقم 2
    مخالفم 1
  3. B/M/P/J

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (398 ديدگاه)

    قبلا به نظرم RV ها کاربردی نبودن چون برای شهر بخصوص اروپا بزرگ هستن و برای خارج شهر قابلیت ندارن. ولی Mercedes-Benz Zetros 6×6 کاملا نظرم رو عوض کرد واقعا خیلی باحاله پولش رو داشتم حتمی میخریدمش.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. نیما ناصری

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (336 ديدگاه)

    آخریه از همه بهتر بود. با یه فولکس گلف یا پولو میشه باهاش رفت مسافرت و کلی حال کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. فقط آمریکایی

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    خیلی بزرگ ودست وپا گیرند

    موافقم 0
    مخالفم 2
  6. منصور

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (89 ديدگاه)

    جالبه اونا دائما تلاش میکنن کیفیت زندگی مردم رو بالا ببرن و خدمت کنن؛ اونوقت لگن سازامون فکر و ذکرشون شده گرون کردن و کم کردن کیفیت

    موافقم 4
    مخالفم 0
  7. Sina

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (809 ديدگاه)

    واقعا به این میگن سطح زندگی به این میگن مسافرت یه خونه با تمام امکانات که هر صبح با رفقات یا خونواده از یه گوشه زیبای دنیا صبحت رو شروع میکنی بهشت خدا هم اینقدر حال نمیده

    موافقم 1
    مخالفم 1
  8. Sina

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (809 ديدگاه)

    اما یه چیزی دید گفتم این سوپر اسپرت سازا با ماشینهای تولید محدودشون پولدارارو سر کسیه میکنن این ماشین با این همه تجهیزات حمام اتاق خواب پارکینگ…. 1تا2میلیون دلار بعد لامبورگینی و فراری و استونم یه ماشین میزنن یک پنجم ایناهم خرج بر نداشته یک تا دومیلیون دلار حتی گرونتر…

    موافقم 2
    مخالفم 0
  9. آرین

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ما که ثابتشم نداریم چه برسه ازاینا

    موافقم 2
    مخالفم 0
  10. ashkan

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (37 ديدگاه)

    مقاله بسیار جالبی بود از دست اندرکاران پدال میخوام بیشتر ازینگونه مقالات بیشتر بذارن ممنون

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. حميد

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    خیلی به درد کشورهای کوچیک نمی خوره
    این اخری کاربردی بود و مناسب

    موافقم 0
    مخالفم 1
  12. احمد باقری

    ۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی جالب بود. لذت بردیم. با اینا باید رفت بیرون در دل طبیعت حالشو برد.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (8 ديدگاه)

      یعنی 3115 دیدگاهت اندازه یک دیدگاه ارزش ندارن ! اگه نظر ندی که نمیگن …
      بعدشم میخوای با اینا چکار کن همه میدونن اینا مال مسافرت و گشت گذاره ! کسی هم با اینا تو شهر نمیره ! ففط میخوای یه چیزی گفته باشی
      خیلی رو مخی !

      موافقم 1
      مخالفم 2
  13. MjM

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (718 ديدگاه)

    همیشه جز آرزوهام بوده که ازین “خونه های ماشینی! “داشته باشم باکلی وسایل سفر برم دور دنیا رو بگردم…هععییییی…

    موافقم 2
    مخالفم 0
  14. Reza :: Deutschland :: Mercedes

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    اکثر موتورهوم های بازار طبیعتن برای قشر ارزون قیمت ساخته میشن و با یه نگاه به لیست تجهیزات اونها میشه راحت فهمید که لازم نیست برای داشتن یک وسیله مجهز به حمام و دستشویی و تخت خواب حتما میلیون دلار خرج کرد
    البته در رده موتورهوم های کلاسA یعنی همین هایی که تقریبا سایز اتوبوسن شرکت هایی مثل Newmar و newell و entegra و … همین تجهیزات بلکه زیباتر رو با قیمت هایی زیر نیم میلیون دلار عرضه میکنن که زیبا تر و لاکچری تر هم هستن به نظر بنده (عکسای Newmar KingAire 2017 رو سرچ کنید و ببینید) البته به همینام انتقاد وارد میشه به خاطر قیمت بالا
    قضیه افرودر متفاوته و تقریبا تمام کمپرهای افرودری که دیدم قیمت های نجومی دارن حتی اونایی که روی پلتفرم فوردهای سوپر دیوتی ساخته میشن (مثل Earth Roamer XVLT با قیمت ناقابل حدود نیم میلیون دلار) البته این قضیه شامل اونایی میشه که توسط شرکت ها ساخته میشه و لاکچری هستن وگرنه افراد هم خودشون میسازن حتی در ایران که بسیار هم ارزون در میاد
    تریلر ها هم قضیه شون متفاوته که با همون اتصال 5th wheel یا همون ریش-صفحه ریش (چرخ 5م به قول پدال) به تریلر ها وصل میشن برای اونایی که سایز بزرگی دارن دیگه از تراک های سبک استفاده نمیکنن (جواب میده برای کشش ولی خب بهتره جهت اطمینان و راحتی سفر استفاده نشه) به جاش از کامیون های کلاس 7 یا 8 با اندکی تغییرات (مثل همون یونیماگ بالا) استفاده میشه نمونه این طرح ها روی کامیون های ولووVNL ، فریتلاینر ام2 و کسکادیا ، انواع یونیماگ برخی مدلهای اینرنشنال پیاده میشه
    در اروپا هم روی ولوو اف ام ، مرسدس انتوس و اکتروس و … پیاده میشه که البته محبوبیت این مدل کلا در اروپا کمتر از امریکاست به نظرم

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا