چشم اندازهفته نامه

زمانی برای خرید یک شاسی‌بلند میان‌سایز

اگر کشوری مانند استرالیا را درنظر بگیریم، شاسی‌بلند‌های میان‌سایز محبوب‌ترین مدل در بین تمام وسایل نقلیه اسپورت کاربردی موجود در بازار به شمار می‌روند. همچنین این خودروها دومین بازار بزرگ را پس از خودروهای کوچک در اختیار دارند. در این کلاس خودرویی، نام‌هایی با قدمت بیش از ۲۰ سال (تویوتا راو فور)، بیش از ۱۵ سال (نیسان ایکس-تریل) و بیش از ۱۰ سال (هیوندای توسان)، و همین‌طور مدل‌‌های نسبتاً جوانی چون مزدا CX-5 با عمری کمتر از ۵ سال وجود دارند.

مدل‌‌هایی که در بالا به آنها اشاره شد، هم‌اکنون ۴ شاسی‌بلند متوسط پرفروش به شمار می‌روند و از این رو، بهتر است که مشتریان آشنایی بیشتری با برنامه‌ها و تغییرات آینده این مدل‌ها داشته باشند. در ادامه، به برخی از برنامه‌های موردانتظار در ۱۸ ماه آینده برای این خودروها اشاره می‌کنیم؛ برنامه‌هایی که دانستن آنها برای زمان‌بندی مناسب برای خرید، می‌تواند بسیار مفید باشد.

هیوندای توسان
تنها حدود یک سال است که نام «توسان» دوباره به کلاس شاسی‌بلندهای متوسط بازگشته و جایگزین مدل با عمر نسبتاً کوتاه ix35 شده است. بر این اساس، حتی تا یک تغییر میان‌دوره‌ای معمولی نیز زمان زیادی باقی مانده است.

hyundai_tucson
در همین حال، هیوندای احتمالاً یک سری آپگرید محصول برای نیمه دوم سال ۲۰۱۷ درنظر بگیرد تا همچنان شرایط خود را در رقابت بی‌رحمانه موجود در این کلاس حفظ کند.

مزدا CX-5
مدل CX-5 پس از اینکه برند ژاپنی آن را در سال ۲۰۱۲ جایگزین مدل CX-7 کرد، موفقیت کم‌نظیری را برای مزدا به همراه داشته است. مزدا CX-5 هم‌اکنون محبوب‌ترین مدل در استرالیا محسوب می‌شود و شاید به ‌این زودی‌ها، جایگاه خود را از دست ندهد. این مدل به‌تازگی در اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی یک فیس‌لیفت را تجربه کرده و در حال حاضر بیشتر توجهات به  نسل دوم CX-5 که قرار است در سال آینده از راه برسد، معطوف شده‌اند.

mazda_cx-5
ابعاد نسل جدید احتمالاً تفاوت زیادی با چیزی که مزدا آن را «یک فضای دلنشین» توصیف کرده، نداشته باشند و طراحی نیز بیشتر از آن یک حالت دگرگونی و انقلابی داشته باشد،‌ احتمالاً‌ یک حالت تکاملی خواهد داشت.

نسل بعدی موتورهای «اسکای‌اکتیو» مزدا می‌توانند از ویژگی تراکم احتراقی شارژ هموژنز (HCCI) بهره‌مند شوند. مهندسان مزدا بر روی این سیستم در موتورهای بنزینی کار کرده‌اند تا این موتورها نیز به اندازه موتورهای دیزلی از ویژگی‌های جرقه کم و تراکم بالای احتراق  برخوردار گردند.

در همین حال، جای تعجب نخواهد بود که در یکی از تریم‌های سطح بالای نسل بعدی CX-5 شاهد استفاده از یک موتور توربوشارژر چهار سیلندر ۲.۵ لیتری باشیم؛ موتوری که  در نسخه ۲۰۱۶ از مدل ۷ سرنشینه CX-9 معرفی شده است. آپگریدهای مهندسی نیز بیشتر بر روی کاهش نویز جاده متمرکز خواهد بود.

نیسان ایکس-تریل
نیسان ایکس‌-تریل از آغاز حضورش در اوایل قرن بیست و یکم در بازار، یک حضور همیشگی در لیست پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای استرالیا داشته است.

2016-Nissan-X-Trail
آخرین نسل این خودرو در آوریل ۲۰۱۴ به بازار معرفی شده است و انتظار می‌رود که اولین آپدیت قابل‌توجه خود را در نیمه اول سال ۲۰۱۷ دریافت کند. البته در هر حال حاضر، هیچ‌گونه جزئیاتی در این زمینه در دسترس نیست، ولی می‌توان انتظار داشت که تغییراتی در استایل و طراحی و همین‌طور تجهیزات صورت گیرد.

تویوتا راو فور
معرفی نسل بعدی این شاسی‌بلند تویوتا که آخرین نسل آن به سال ۱۹۹۴ برمی‌گردد، حداقل در سال ۲۰۱۸ خواهد بود. نسخه کنونی این خودرو در سال ۲۰۱۳ ارائه شده، سپس در سال بعد برخی تجهیزات به آن اضافه شده و در دسامبر ۲۰۱۵ صاحب یک ارتقای میان‌دوره‌ای شده است. این ارتقا شامل افزودن برخی تجهیزات مانند دوربین نمای عقب در تمامی مدل‌ها، بازنگری در تنظیمات سیستم تعلیق به منظور بهبود کیفیت سواری و معرفی برخی تکنولوژی‌های ایمنی مانند سیستم ترمز اضطراری خودکار، مانیتورینگ نقطه کور، هشدار انحراف از خطوط، کروز کنترل هوشمند، هشدار برخورد از جلو و نوربالای اتوماتیک می‌شود.

2016-Toyota-Rav4-Hybrid-XLE-front-three-quarter-01
این تجهیزات ایمنی، همگی به صورت استاندارد در تریم سطح بالای «کروزر» ارائه می‌شوند و در عین حال، به صورت یک آپشن در تریم متوسط GXL در دسترس قرار دارند. البته اگر در آینده‌ای نزدیک این پکیج آپشن ۲۵۰۰ دلاری برای مدل پایه GX نیز معرفی شود، نباید زیاد تعجب کنیم.

منبع: whichcar

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. ارش

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2033 ديدگاه)

    یکی از یکی بهتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (337 ديدگاه)

      هیوندای بین اینا جایی نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Parker

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    واقعا وقتی توضیحات CX 5 رو میخوندم به یک جمله رسیدم.
    مزدا در زمینه ی موتور و مهندسی پیشرانه استاد تمام عیاره.
    وانکل و حالا هم اسکای اکتیو…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Parker

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    شاسی بلند مید سایز مورد علاقه ی من مرسدس GLE
    ولی خیلی از مزدا خوشم اومد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (271 ديدگاه)

      gle کوپه واقعا عشقه ولی یه کلاس بزرگتر از ایناست و هم رده اینا glc هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )

        ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        نخیر.
        gle هست.
        خود عنوان هم گفته میدسایز.
        glc کامپکته.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. Mohamad

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (812 ديدگاه)

    دوستان تولید تویوتا پرادو متوقف شد؟ چرا اخباری نیست ازش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mehran

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (10 ديدگاه)

      سلام.تولید پرادو متوقف نشده.فقط تا ٢٠١٣ تو ایران وجود داره. بجز مناطق ازاد .(برای حجم بالای موتور)٢٠١٣ به بعد فقط چراغهای جلوش کمی کشیده شده و کمی کابین تغییر کرده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. سید مهران میرابوالقاسمی

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (259 ديدگاه)

    واقعا مزدا خیلی ماشینه دوست داشتنیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Sina

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (363 ديدگاه)

    مزدا فوق الاده هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حميد

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    کاش مزدا وارد میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مجید

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    رقابت بین تویوتا و نیسان اکس تریل از همشون قدیمی تره تو استرالیا فکر کن 15 سال به بالا!!!!!!!اگه میانگین هر نسل رو 4 سال در نظر بگیریم تقریبا میشه 4 نسل!!!!!!!البته اون دو تا رقیب جوون تر هم قابل توجه هستن ولی ای کاش آمار فروششون رو هم میگزاشتین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امیر کورتن

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (24 ديدگاه)

    پدال عزیز تو قسمت توسان (محصول رو با س نوشتید)اصلاح گردد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. shahin

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    من که عاشق تکنولوژی مزدا شدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. امیر

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (392 ديدگاه)

    آمار فروش توسان جدید فراتر از تصور تواروپا وامریکا بوده فقط در اروپا طی 6ماه اول سال درمقایسه با 107 عدد 2015 رسیده به 75000هزار درسال 2016 در شش ماهه درآمریکا هم نزدیک 90%رشد داشته بعد کاری ندارم در اروپا مزدا cx-5فروشش همون 29 هزارتا سال 2015 بوده واز روفوروایکس تریلم بیشتر فروخته فقط ازقشقایی واسپرتیج کمتر فروخته دربخش خودش در اروپا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. نوید جهرمی

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    راو ۴ با توسان و اسپورتیج هم کلاسه و اینجا اینقدر اخلاف قیمت دارن.
    کاش هر کس میتونست ماشینی که مجازه رو خودش وارد کنه تا از دست این دلالا راحت شه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Sasan

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (25 ديدگاه)

    انتخاب من با احترام به نظر بقیه دوستان هیوندای توسانه…?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا