چشم اندازهفته نامه

نگاهی به شش خودروی برتر لیست خرید مردم در تعطیلات سال نو

من فکر می‌کنم بهترین راه برای شناختن محبوب‌ترین خودروها در لیست خرید مردم پرسش از تک‌تک آن‌ها است. ازاین‌رو، این سؤال را از حدوداً ۵۰ نفر از دوستان، همکاران و علاقه‌مندان خودرو در اروپا، آمریکا و ژاپن پرسیدم و پاسخ‌های متفاوتی دریافت کردم. از خودروهای اسپرت تا تراک‌های بزرگ و خودروهای الکتریکی، باید اعتراف کنم که برخی پاسخ‌ها مرا کاملاً شگفت‌زده کرد. کدام‌یکی از این خودروها در لیست علاقه‌مندی‌های خرید کریسمس شما قرار دارند؟

۱- تسلا مدل اس

2016-tesla-model-s-75d-1
بیایید با محبوب‌ترین خودرو این نظرسنجی شروع کنیم. به انتخاب ۱۵ نفر از سه قاره مختلف، تسلا مدل اس پرطرفدارترین خودروی این لیست است. چند سال پیش، تصور این‌که خودروهای الکتریکی مانند امروز محبوبیت بالایی خواهند داشت تقریباً غیرممکن بود.

اکنون درحالی‌که نیسان لیف هنوز هم عنوان پرفروش‌ترین خودرو الکتریکی جهان را یدک می‌کشد، این تسلا مدل اس است که توانست دید مردم نسبت به خودروهای الکتریکی را تغییر دهد. طراحی ظاهری زیبا، شتاب‌گیری فوق‌العاده، هندلینگ مشابه خودروها اسپرت و مسافت قابلی طی با یک‌بار شارژ بالای این خودرو تقریباً توانست تمامی تصورات منفی عموم مردم در مورد خودروهای الکتریکی را از بین ببرد. البته به‌جز قیمت! در حالی مدل پایه این خودرو قیمتی معادل ۶۶ هزار دلار دارد، مدلی که همه به دنبالش هستند P۱۰۰D با قیمت پایه ایی ۱۳۴۵۰۰ دلاری می‌باشد. این خودرو با داشتن صفر تا صد ۲.۵ ثانیه‌ای، آخرین نسل P۱۰۰D سریع‌ترین خودروی تولیدی در جهان لقب گرفته است. پس چه دلیلی دارد که شما نخواهید این خودرو را بخرید؟

۲- مزدا MX-۵ آر اف
Mazda MX-5 Miata RF
این خودرو که انتخاب ۸ نفر از ژاپن و آمریکا بود، بیشتر به دلیل طراحی فوق‌العاده زیبا، سقف برقی جمع شونده، موتور ۲.۰ لیتری چابک و هندلینگ تیز خود از محبوبیت بالایی برخوردار می‌باشد. این خودرو که در تمامی بازارهای مهم جهانی عرضه شده است، درتریم دو درب رودستر خود از جذابیت و اعتبار خیابانی مدل پایه MX-۵ که عنوان خودروی سال ۲۰۱۶ را به خود اختصاص داده بود به‌خوبی استفاده کرده است. تنها دلیلی که این خودرو نتوانست آرای بیشتری را به خود اختصاص دهد، قیمت پایه بالای ۳۲۳۰۰ دلاری آن بود که حدوداً ۶۶۰۰ دلار از مدل پایه این خودرو گران‌تر می‌باشد.

۳- ولوو XC۹۰ T۸ موتور Twin Engine
2016 Volvo XC90 T8
به انتخاب ۷ نفر از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، ولوو XC۹۰ T۸ موتور دوقلو (به همان معنی پلاگین هیبریدی) یکی از بهترین خودروهای حال حاضر در بازارهای جهانی می‌باشد. با ابعاد بدنه مناسب خود، این خودرو یکی از بهترین و خوش‌دست‌ترین مدل‌های شاسی‌بلندی است که هم‌اکنون می‌توانید خریداری کنید. طراحی کابین این خودرو، بدون شوخی، نیمی یک مغازه لوکس مبلمان سوئدی و نیمی یک مغازه جواهرفروشی است. این خودرو یک دکمه استارت الماس برش، یک دسته‌دنده کریستالی و چرم اعلا در همه جای کابین خود دارد. موتور XC۹۰ T۸ به معنای واقعی کلمه شگفت‌انگیز است. یک موتور ۳۱۴ اسب بخاری ۲ لیتری بنزینی توربو و سوپرشارژ در جلو وجود دارد که چرخ‌های جلو را به حرکت درمی‌آورند، و تأمین‌کننده نیروی چرخ‌های عقب نیز یک موتور ۸۱ اسب بخاری الکتریکی می‌باشد. به‌عنوان یک شاسی‌بلند سنگین، هندلینگ این خودرو فوق‌العاده است و کیفیت سواری کم‌نظیری دارد، ولی عادت کردن به ترمزهای مولد انرژی آن کمی زمان می‌برد.

۴- ب‌ام‌و M۲
BMW M2 2016
با به دست آوردن ۵ رأی از سراسر جهان، ب‌ام‌و M۲ شاید کوچک‌ترین مدل کمپانی با نشان M باشد، ولی بدون شک باحال‌ترین آن‌هاست. این خودرو با موتور قوی ۳۶۵ اسب بخاری توربو ۳ لیتری خود که به یک گیربکس شش دنده دستی یا یک گیربکس آپشن هفت دنده DCT دو کلاچه متصل می‌شود، پرفورمنس کم‌نظیری را در اختیار راننده قرار می‌دهد. با قیمت ۵۲ هزار دلاری، تمامی رأی‌دهندگان به این خودرو گفته‌اند که با چنین بودجه‌ای، خودرو اسپرتی بهتر از M۲ نمی‌توان پیدا کرد.

۵- فورد F-۱۵۰
2017-Ford-F-150-Lariat
اگر این تراک بی‌نظیر در لیست خودروهای موردعلاقه کسی نبود من تعجب می‌کردم. با ۳ انتخاب بین شرکت‌کنندگان آمریکایی، اعتبار این خودرو خود گویای همه‌چیز است. فورد اف ۱۵۰ که عنوان بزرگ‌ترین خودروی در حال فروش دنیا را به خود اختصاص داده، در دنیای تراک‌ها یک غول تقریباً بدون رقیب محسوب می‌شود. با استفاده از یک بدنه آلومینیومی، F-۱۵۰ نه‌تنها یکی از بهترین مدل‌های در سگمنت تراک‌های فول‌سایز لقب گرفته است، بلکه بهترین میزان مصرف سوخت در کلاس خود، بهترین نتایج در تست تصادفات، یک کابین بزرگ و بی‌سروصدا و بسیاری از تجهیزات فوق‌العاده را نیز ارائه می‌دهد.

۶- آستون‌مارتین DB۱۱
Aston Martin DB11 Launch. Siena, Italy. July 2016.Photo: Drew Gibson
چه مدلی بهتر از این خودروی ۲۱۴ هزار دلاری که خیلی‌ها را در سراسر جهان آرزوبه‌دل کرده است؟ این خودرو هم که توانسته مانند اف ۱۵۰ سه رأی به خود اختصاص دهد، از محبوبیت بالایی در سراسر جهان برخوردار می‌باشد. از DB۱۱ که به‌عنوان مهم‌ترین خودروی تاریخ آستون یاد می‌شود، نشانه‌هایی از تولد دوباره این برند را دارد که از اوایل دهه ۶۰ میلادی همواره کار تأمین خودروهای جیمز باند را بر عهده داشت است. با داشتن ظاهری کاملاً جدید، مدل ۲+۲ گرند تورر این خودرو یک شاسی آلومینیومی، سیستم تعلیق عقب جدید، فرمان الکتریکی دقیق جدید، موتور نرم ۶۰۰ اسب بخاری توربو دوقلو V۱۲ با یک گیربکس ۸ دنده اتومات، کابین فوق لوکس و یک کیفیت سواری مرغوب را برای به وحشت انداختن ابرخودروسازان دیگر ارائه می‌کند.

انتخاب من برای گاراژ کریسمس یک تسلا مدل ایکس جدید، یک مزدا MX-۵ RF و یک آستون‌مارتین DB۱۱ می‌باشد! انتخاب شما چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: forbes

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. Parvaz

    ۲۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (395 ديدگاه)

    M2 رو عشقه، این ماشین همه چیزو یه جا داره، تکنولوژی ،طراحی ،قدرت، هندلینگ… چرا آخه ندارمش !!! دوری تا کی !!! ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Daniel

    ۲۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (951 ديدگاه)

    لامصب این BMW M2 شده عین زبل خان.
    M2 اینجا M2 اونجا M2 همه جا… .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. كوروش

      ۲۹ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      M2 جانشین لایق ٢٠٠٢ برترین bmw ساخته دست انسان برای اون دوران

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Bavaria

    ۲۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (581 ديدگاه)

    50 نفر جامعه آماری خیلی کمیه
    آفرین به M2 ☺
    این فورد F150 رو واقعا میشه کسی نخواد؟!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امپراتور لامبورگینی

    ۲۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    انتخاب های من :
    DB11
    M2
    MX5
    F150
    😊😊😊
    البته XC90 و تسلا هم بدن، ما رد نمیکنیم 😜

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رضا

    ۲۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (169 ديدگاه)

    بازم ولوو xc90 واقعا گه بهترین شاسی بلنده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. MPH

    ۲۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (418 ديدگاه)

    انتخاب من مورد4و 5
    F150 تو پیکاپ ها مثل کلاس اس تو سدانهاست
    والا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Sina

    ۲۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (360 ديدگاه)

    بازم از خودروسازان آسیایی فقط ژاپن هست که همیشه تو لیست ها دیده میشه، بقیه کشور های آسیایی که شوتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سید مهران میرابوالقاسمی

    ۲۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    من دوتا انتخاب دارم یکی مزدا میاتا ودیگری استون مارتین دی بی ۱۱ واقعا هر دوتاشون بی نظیرن تو نوع خودشون.ای کاش دوتاشون وارد بشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (پهلوان مک لارن)new great britain

      ۲۹ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (2761 ديدگاه)

      داداش سید مهران. وارد شدن دی بی11 درست مثل این میمونه که بگی:
      ای کاش دو خودروسازه وطنی ماشینی در حد سطح جهانی بسازن.
      تقریبا محاله.
      انتخاب من db11 و اف 150.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. بنزما

    ۲۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (505 ديدگاه)

    دوستان نظر سنجی
    ایودی q7 لایک
    ولوو qc90 دیس

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. امپراتور لامبورگینی

      ۲۹ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      XC90 همه چیزش خوب ، فقط موتور گند زده.
      موتورش به شدت برای این هیکل گنده ضعیفه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۲۹ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (169 ديدگاه)

        موتورt8 با ۴٠٠ اسب به شدت کمه؟؟؟ چی میگی ؟ صفر تا صد ۵/۵ ثانیه بازم به شدت کمه؟؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. Alireza.GT86

    ۲۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (236 ديدگاه)

    پس تویوتا GT86 کو؟ ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Alireza.GT86

      ۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (236 ديدگاه)

      ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. GOD BLESS AMERICA

    ۲۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    قیمت پایه بی ام و «ام2» 52.000$ اون آمریکایی نمای وطن فروش که گفته با این قیمتها خودروی اسپرت بهتری پیدا نمیشه بهتره یه نگاهی به قیمت کوروت بندازه:

    A Corvette comes with a factory invoice of about $47,300 for a Base model and an MSRP of about $50,600. The Grand Sport trim level adds about $7,000 to the vehicle’s MSRP while the Z06 adds another $20,000. The top-of-the-line ZR1 has an MSRP of about $36,000 more than the Z06.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. سینا

    ۳۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (347 ديدگاه)

    Camaro 1LE
    و قیمت Mustang GT350R. چقدره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. رضا خسروي

    ۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حالا برای ما ایرانی ها چه فایده این همه خبراز دنیای خودرو ببینیم وبشنویم آخرش هم همین خودرو های بی کیفیت و تکنولوژی قدیمی رو بایدبخریم و سوارشیم .خودرو های جدید هم که اونقدر گران کردند که شاید 20 درصد مردم توانایی خرید آن رو داشته باشن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا