چشم انداز

خوب‌های بازار امسال، خودروهایی برای اروپایی‌ها

هرچند وقت یک‌بار خبرهایی در مورد معرفی مدل‌های جدید و تولید این مدل‌ها منتشر می‌شود. با توجه به بازار گسترده و فروش قدرتمند، غول‌های خودروساز تمام تمرکز خود را روی تولید مدل‌های متنوع کرده‌اند تا علاوه بر تقویت فروش بتوانند به بازارهای جدید دسترسی کنند.
ما مشتاقانه منتظر سوار شدن بر جدیدترین خودروهای کوچک شهری هستیم. درحالی‌که برخورد با یک هایپرکار می‌تواند اتفاق هیجان‌انگیزی باشد. تکنولوژی جدید باید در خودروهای هیبرید و شاسی بلندهای تمام الکتریکی لذت وصف‌ناپذیری را به راننده‌اش بدهد. همه این‌ها را می‌توان حاصل رقابت تنگاتنگ کمپانی‌ها دانست. رانندگی با بعضی از این مدل‌ها می‌تواند نفستان را بند آورد. بعضی دیگر با طراحی نوآورانه خود مشتری‌ها را مبهوت می‌کنند. در این راه تکنولوژی نیز روزبه‌روز نقش کلیدی پیدا می‌کند.

2016-top
مجموعه‌ای که فراهم آمده بر اساس نمایشگاه‌های مختلف و خبرهای منتشر شده در پایگاه‌های اینترنتی به‌عنوان پربازدیدترین خودروها شناخته شده‌اند و قرار است در سال ۲۰۱۶ به بازار بیایند. این فهرست بر اساس خودروهای بازار اروپا و مشخصاً بریتانیا تهیه شده است.
۱) فیات آبارث Abarth 500x
کراس‌اوور فیات که با قیمت حدود ۲۲ هزار پوند در زمستان به بازار بیاید. آبارث ۵۰۰X با استفاده از کیت بدنه یکدست براق، موتور توربو ۱.۷۵ لیتری و فراهم آوردن قدرت ۲۰۰ اسب بخار می‌تواند صفر تا صد را در کمتر از ۷ ثانیه طی کند و به این ترتیب رقیب قدرتمند برای نیسان جوک و مینی کانتری‌من باشد.

Abarth 500X
Abarth 500X
b- نیسان جوک : این خودرو در کلاس مینی اس‌یووی قرار گرفته و با سیستم‌های جعبه‌دنده ۶ دنده دستی و گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته CVT عرضه می‌شود. قیمت: ۲۱۶۵۰ پوند.

nissan-juke
a- مینی کانتری‌من (MINI Countryman JCW): یک ساب کامپکت کراس‌اوور، اولین خودرو از این نوع که توسط مینی در ۲۰۱۰ معرفی و در ۲۰۱۴ روی آن فیس‌لیفت صورت گرفت.

2015-MINI-Countryman-Cooper-S-8
۲) آلفا رومئو جولیا (Giulia)
با توجه به اینکه آلفا رومئو در چهار سال گذشته در بازار خودروهای کامپکت اجرایی (compact executive) غایب بوده به دنبال ورودی طوفانی به بازار است جولیا آمده است تا علاوه بر اینکه جای مدل ۱۵۹ را پر کند. رقیبی قدرتمند برای بی‌ام‌دبلیو M3 که با موتور ۶ سیلندر توربو و حجم ۳ لیتری توان تولید ۵۰۳ اسب بخار را دارد، باشد. البته باید توجه نمود که موتور جولیا کمی کوچک‌تر است ولی با توجه به قیمت ۵۷ هزار پوندیی بی‌ام‌دبلیو، جولیا می‌تواند چالشی جدی باشد. چون طبق پیش‌بینی انجام شده معشوقهٔ رومئو در ماه سپتامبر به قیمتی در حدود ۲۴ هزار پوند عرضه خواهد! و این یعنی خطر علاوه بر BMW M3، مرسدس C-Class، مدل‌های جدید آئودی و جگوار XE را تهدید خواهد کرد.

2015 AlfaRomeo Giulia QV
۲۰۱۵ AlfaRomeo Giulia QV
۳) استون مارتین دی بی ۱۱
زمان زیادی از معرفی آستون مارتین دی بی ۹ می‌گذرد. خودرویی به‌سرعت در دل همه جای گرفت. بعد از این مدل به‌یادماندنی قرار است دی بی ۱۱ در ۲۰۱۶ روانهٔ بازار شود. زیر کاپوت کوپهٔ جدید آستون مارتین موتور تکامل یافته‌ای با حجم ۵.۲ لیتری و V12 قرار دارد. در این مدل استفاده از توربوشارژر برای افزایش قدرت و بهره‌وری بالاتر دور از انتظار نیست.
البته مدل برجسته در تصویر می‌تواند با موتور ۸ سیلندر نیز عرضه شود. به‌علاوه احتمال دارد این مدل از موتور ۴ لیتری با توربوی دوگانه بهره ببرد که با توجه به رابطهٔ آستون مارتین و دایملر دور از انتظار نیست. با توجه به عکس‌هایی که جاسوسان اتواکسپرس از این خودرو گرفته‌اند. نشان می‌دهد کابین خودرو از سیستم و تکنولوژی مربوط به مرسدس s-class استفاده شده. DB11 را می‌توان اولین عضو ردهٔ جدید استون مارتین دانست که دو مدل تمام الکتریکی راپید و کراس‌اوور DBX را نیز شامل می‌شود. آستون مارتین DB11 با قیمتی در حدود ۱۷۰ هزار پوند در سال آینده عرضه خواهد شد.

Aston-Martin DB11 Spy-Photo
Aston-Martin DB11 Spy-Photo
۴) آئودی A5
آئودی در ادامهٔ روند خود در A5 جدید هم از همان پلتفرم A4 جدید استفاده می‌کند. بر اساس عکس‌هایی که جاسوسان از آن گرفته‌اند. این مدل زیبایی چندانی ندارد و طبق معمول اول کوپهٔ دو درب و سپس اسپرت‌بک (sportback) پنج درب آن به بازار می‌آید. البته از لحاظ کیفیت به همان خوبی A4 است با این تفاوت که ارتفاع کمتر و طول و عرض بیشتری دارد؛ و نسبت به مدل قبلی خود از بهره‌وری بالاتری برخوردار است؛ و در بعضی موارد تصحیح شده، قدرت موتور TDI دو لیتری به ۱۴۸ اسب بخار کاهش یافته است که کمتر از ۱۰۰ گرم در کیلومتر دی‌اکسید کربن تولید می‌کند؛ این خود در بین خودروهای کوپه آئودی سطح جدیدی به حساب می‌آید. قرار است این خودرو در سپتامبر ۲۰۱۶ با قیمتی حدود ۳۰ هزار پوند عرضه شود.
به‌علاوه قرار است آئودی S4 از ابتدای ۲۰۱۶ با قیمت ۴۰ هزار پوند، آئودی Q5 در تابستان با قیمت ۳۲ هزار پوند و آئودی Q1 در سپتامبر با قیمت ۱۷ هزار پوند به بازار بیایند.

Audi A5 Spy photo
Audi A5 Spy photo
۵) بنتلی بنتایگا
بنتلی سالهاست که به دنبال تکان دادن بازار شاسی بلندهای لوکس است اما به دنبال معرفی کانسپت EXP 9 F در سال ۲۰۱۲ نتیجهٔ ضعیفی گرفت اکنون به نظر می‌رسد بنتایگا وضعیت بهتری داشته باشد. به هر صورت از ابتدای ۲۰۱۶ خریداران می‌تواند با ۱۶۰ هزار پوند صاحب سریع‌ترین، منحصربه‌فردترین و لوکس‌ترین شاسی‌بلند دنیا شوند.
عضو جدید خانوادهٔ بنتلی از موتور ۱۲ سیلندر W شکل بهره می‌برد که توان تولید ۶۰۰ اسب بخار را داراست و با ایجاد گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر می‌تواند صفر تا صد را در ۴ ثانیه طی کند. بنتایگا می‌تواند سرعت خود را حداکثر به ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت برساند. با این ویژگی‌ها می‌توان گفت که بنتایگا به همان چابکی پورشهٔ کاین است با این تفاوت که با هر گالن سوخت مسافتی کمتر از ۳۶ کیلومتر را می‌توان طی کرد به‌علاوه با تولید ۲۹۲ گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر به نظر می‌رسد حرکت دادن این خودرو هزینه‌های زیادی را داشته باشد. در ضمن بنتلی گرند کانورتیبل (Grand Convertible) در سال آینده با قیمت ۳۰۰ هزار پوند ارائه خواهد شد.

Bentley Bentayga
Bentley Bentayga
۶) بی‌ام‌دبلیو سری ۵
بی‌ام‌دبلیو سری ۵ به‌صورت معمول در ردهٔ خود یکی از مدعیان به‌حساب می‌آید. مدل جدید به نظر می‌رسد در سر پیچ‌ها سریع‌تر باشد. مدلی که قرار است در ۲۰۱۶ به بازار بیاید با توجه به استفاده از تکنولوژی cutting-edge در ساخت شاسی از کارایی بالاتری برخوردار خواهد بود. ازجمله تکنولوژی‌ها شامل CFRP است که در i3 نیز استفاده شده است و شامل استفاده از فیبرکربن و پلاستیک فشرده برای پایین آوردن وزن خودرو می‌باشد و در عین حال مقاومت و ایمنی نیز بهبود یافته است. این خودرو قرار است در تابستان آینده با قیمت ۳۲ هزار پوند عرضه شود.

BMW 5 Series spy-shot
BMW 5 Series spy-shot
۷) بی‌ام‌دبلیو ام ۲
ما مشتاقانه منتظر کوپه M2 هستیم که همانند M4 سریع است با این تفاوت که ابعاد کوچک‌تر و قیمت ارزان‌تری دارد. همان‌طور که در عکس پیداست بدنهٔ خانوادهٔ سری ۲ عضلانی‌تر شده است. اگرچه M2 مانند ۱M نیست ولی با هر دو نوع گیربکس دستی و اتومات در دسترس است. در زیر کاپوت آن هم موتور توربوی M235i قرار گرفته است که شش سیلندر خطی است البته با توجه به به‌روزرسانی آن توان تولید قدرتی معادل ۳۷۰ اسب بخار را داراست و این یعنی صفر تا صد را در حالت اتومات در ۴.۳ ثانیه و در حالت دستی در ۴.۵ ثانیه به ثبت برساند.

2016 BMW M2 Coupe
۲۰۱۶ BMW M2 Coupe
دیگر بی‌ام‌دبلیوهایی که قرار است در ۲۰۱۶ به بازار بیایند:

  • (BMW i8 Plus) با قیمت ۱۵۰ هزار پوند
  • (BMW 330e) با قیمت ۳۵ هزار پوند
  • (BMW X4 M40i) با قیمت ۵۵ هزار پوند
  • (BMW M4 GTS) با قیمت ۱۲۲.۵ هزار پوند در مارس

۸) داچیا داستر
داچیا داستر که یک اس‌یو‌وی کامپکت است توسط شرکت فرانسوی رنو و زیرمجموعه رومانیایی‌اش در سال ۲۰۱۰ تولید و در سال ۲۰۱۳ فیس لیفت شد. این خودرو در کشورهایی مانند هند، ایران، مکزیک، روسیه، افریقای جنوبی، قزاقستان و آمریکای جنوبی به‌عنوان رنو داستر شناخته می‌شود. قرار است در سال آینده با موتور جدید ۱.۲ لیتری توربوی بنزینی با مصرف سوخت ۵.۶ لیتر و قدرت ۱۲۳ اسب بخار تولید شود. قیمت این خودرو در ماه مارس احتمالاً ۹ هزار پوند باشد.

Dacia Duster
Dacia Duster
۹) فیات تیپو
فیات تیپو با موتور ۱.۴ و ۱.۶ لیتری بنزینی و ۱.۳ و ۱.۶ لیتری دیزلی در ماه سپتامبر با قیمت ۱۵ هزار پوند به بازار بیاید.

2016 Fiat Tipo
۲۰۱۶ Fiat Tipo
۱۰) فورد اِج
قیمت این خودرو در بهار ۲۰۱۶ حدود ۳۰ هزار پوند خواهد بود به‌علاوه فورد رنجر (Ford Ranger) با قیمت حدود ۱۹ هزار پوند و فورد جی‌تی (GT) با قیمتی حدود ۲۵۰ هزار پوند البته اگر تا آخر ۲۰۱۶ به تولید برسد عرضه خواهد شد.

Ford Edge euro
Ford Edge euro
2015 Ford Ranger
۲۰۱۵ Ford Ranger
2017 Ford GT
۲۰۱۷ Ford GT
۱۱) هوندا ان‌اس‌ایکس
در ان‌اس‌ایکس می‌توان ترکیبی از یک موتور v6 بنزینی را با سه موتور الکتریکی و یک گیربکس دو کلاچه مشاهده کرد که می‌تواند قدرتی معادل ۵۵۰ اسب بخار را تحویل دهد. باوجود این هنوز از لحاظ مصرف سوخت با خانوادهٔ هاچ‌بک‌های دیزلی هم‌تراز است و این یعنی شما با خریدن این خودرو یک برنده خواهید بود. قیمت این خودرو اگر در اواخر ۲۰۱۶ به تولید برسد حدود ۱۲۰ هزار پوند خواهد بود. هوندا اف‌سی‌وی (FCV) نیز در اواخر امسال با قیمت ۳۰ هزار پوند عرضه خواهد شد.

2016 Acura NSX
۲۰۱۶ Acura NSX
به‌علاوه خودروهای بالا، این خودروها نیز در سال میلادی جدید به صورت مدل‌های جدید یا فیس‌لیفت یا ارتقا یافته عرضه خواهند شد که به‌اختصار به آن‌ها اشاره می‌شود:
۱۲) هیوندای آی ۲۰ اکتیو (Hyundai i20 Active) اوایل امسال، با قیمت ۱۳ هزار پوند
۱۳) هیوندای آی ۳۰ اِن (Hyundai i30 N) در تابستان، با قیمت ۲۵ هزار پوند
۱۴) اینفینیتی QX30 در بهار، با قیمت ۲۷.۵ هزار پوند
۱۵) اینفینیتی Q60 در اواخر امسال، با قیمت ۳۸ هزار پوند
۱۶) جگوار F-Pace در ماه آوریل، با قیمت ۳۴.۱۷۰ هزار پوند
۱۷) جگوار XE SVR در ماه سپتامبر، با قیمت ۱۰۰ هزار پوند
۱۸) کیا هیبرید (Kia Hybrid) در تابستان با قیمت ۱۸ هزار پوند
۱۹) کیا اسپورتیج (Kia Sportage) در تابستان با قیمت ۱۸ هزار پوند
۲۰) کیا اسپرت اسپیس (Kia Sportspace) در سپتامبر با قیمت ۲۲ هزار پوند
۲۱) لامبورگینی اوراکان اسپایدر (Lamborghini Huracan Spyder) در بهار با قیمت ۱۹۰ هزار پوند
۲۲) لامبورگینی اونتادور اس‌وی رودستر (Aventador SV Roadster) در بهار با قیمت ۳۵۰ هزار پوند
۲۳) لندروور دیسکاوری ۵ (Land Rover Discovery 5) احتمالاً در اواخر ۲۰۱۶ با قیمت حدوداً ۴۵ هزار پوند
۲۴) لکسس LF-C2 در پاییز با قیمت ۴۰ هزار پوند
۲۵) لکسس RX در جولای با قیمت ۳۹.۹۹۵ هزار پوند
۲۶) مازراتی لوانته (Maserati Levante) در تابستان با قیمت ۴۰ هزار پوند
۲۷) مک‌لارن ۵۴۰ سی (McLaren 540C) از ابتدای امسال با قیمت ۱۲۶ هزار پوند
۲۷) مرسدس E-Class در تابستان با قیمت ۳۵ هزار پوند
۲۸) مرسدس GLC کوپه در تابستان با قیمت ۳۵ هزار پوند
۲۹) مرسدس AMG GT Black در زمستان با قیمت ۱۳۰ هزار پوند
۳۰) ام جی GS در تابستان ۱۸ هزار پوند
۳۱) میتسوبیشی پاژرو-شوگان (Mitsubishi Shogun) احتمالاً بعد از ۲۰۱۶ با قیمت ۲۸ هزار پوند
۳۲) نیسان پولسار نیسمو (Pulsar Nismo) در اواسط ۲۰۱۶ با قیمت ۲۳ هزار پوند
۲۴) نیسان میکرا (Micra) در تابستان با قیمت ۱۱ هزار پوند
۲۵) پژو ۳۰۸ آر هیبرید (Peugeot 308 R Hybrid) احتمالاً اواخر ۲۰۱۶ و شاید بعد از آن با قیمت ۳۵ هزار پوند
۲۶) پورشه پانامرا (Panamera) اواخر ۲۰۱۶ با قیمت ۶۵ هزار پوند
۲۷) رنج‌روور اووک روباز (Range Rover Evoque Convertible) در بهار با قیمت ۴۰ هزار پوند
۲۸) رنو مگان (Megane) در بهار با قیمت ۱۶ هزار پوند
۲۹) رنو مگان آر اس (Megane RS) در اواخر ۲۰۱۶ با قیمت ۲۶ هزار پوند
۳۰) رنو آلپاین (Alpine) اواخر ۲۰۱۶ با قیمت ۵۰ هزار پوند
۳۱) رنو توئینگو GT در تابستان با قیمت ۱۴ هزار پوند
۳۲) رنو آلاسکان (Renault Alaskan) از ابتدای امسال با قیمت ۱۸ هزار پوند
۳۳) رولزرویس دان (Rolls-Royce Dawn) در بهار با قیمت ۲۵۰ هزار پوند
۳۴) شاسی‌بلند اشکودا ۷ نفره (Skoda 7-seater SUV) در تابستان با قیمت ۲۳ هزار پوند
۳۵) سئات لئون کراس اسپرت (SEAT Leon Cross Sport) در تابستان با قیمت ۳۰ هزار پوند
۳۶) اسمارت فورتو کابریو (Smart ForTwo Cabrio) از ابتدای امسال با قیمت ۱۲ هزار پوند
۳۷) اسمارت فورتو برابوس (Brabus) در تابستان با قیمت ۱۵ هزار پوند
۳۸) سوزوکی بالینو (Suzuki Baleno) در تابستان با قیمت ۱۲ هزار پوند
۳۹) تسلا مدل ایکس (Tesla Model X) در بهار با قیمت ۵۰ هزار پوند
۴۰) تویوتا پریوس (Toyota Prius) در بهار ۲۵ هزار پوند
۴۱) تویوتا C-HR در تابستان با قیمت ۱۵ هزار پوند
۴۲) واکسهال زافیرا (Vauxhall Zafira) اواخر ۲۰۱۶ با قیمت ۲۲ هزار پوند
۴۳) واکسهال آسترا GSi از ابتدای امسال با قیمت ۲۲ هزار پوند
۴۴) فولکس‌واگن تیگوان (Tiguan) از ابتدای ۲۰۱۶ با قیمت ۲۳ هزار پوند
۴۵) فولکس‌واگن گلف R400 اواخر ۲۰۱۶ با قیمت ۳۸ هزار پوند
۴۶) ولوو S90 اواخر ۲۰۱۶ با قیمت ۳۵ هزار پوند

مترجم: صادق چولکی
منبع: اتواکسپرس

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. enad

    ۲۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (44 ديدگاه)

    فقط رنو داستر.ماشین کم خرج وبی دردسر و بادوام با توانایی بالای افرود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۲۵ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      مزدا cx3
      هوندا سویک 2016
      و مزدا میاتا کو؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mt amre

      ۲۵ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (81 ديدگاه)

      جالبه حتی اونهایی که مطالب مختلف درباره خودروهای مختلف رو میخونند مثل افراد عادی نظر میدن واقعا هدف از این منفیها چیه؟ چند نفر از اینهایی که منفی دادن سوار داستر شدند؟ این افرادی که منفی دادند از قیمت داستر در بازارهای جهانی خبر دارند؟ از امکاناتش چی؟داستر 2016 آپشنهای زیادی داره بدون افزایش قیمت نسبت به 2015 . داستر سفارش اروپا رو با داسترهای موجود در ایران مقایسه نکنید نگین خودرو داستر با کمترین آپشن میاره به بالاترین قیمت میفروشه البته این سیاست در کل ایران وجود داره.
      داستر نسبت به قیمتش خیلی عالیه ….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. me84

        ۲۵ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (1772 ديدگاه)

        راستش من یه پراید 86 دارم و تا حالا هم هیچ مدلی از رنو چه قدیمی و چه جدیدشو نداشتم. اما دو روز پیش رفته بودم پیش باتری ساز که آشنا هم بود، جلوتر از من یه ال 90 رو داشت درست میکرد. یه دسته راهنما برای اون بنده خدا حدود 500 هزار تومن آب خورد در صورتی که مال پژو حدود 80 هزار تومنه. پراید رو نمیدونم . حالا اون دوستمون که میگه رنو داستر کم خرجه، واقعا نمیدونم رو چه حسابی این حرف رو زده. البته جسارت نمیکنم به ایشون.نظرشون کاملا محترم. ولی حتی تو رده بندی کیفی مجلات معتبر که تو همین پدال هم هست، رنو کلا جایگاه پایینی داره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. Danial

      ۲۶ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (466 ديدگاه)

      باور نمیشه کسی رو دارم میبینم که از داستر داره تعریف میکنه اسن باور کردنی نیست همیشه دوست داشتم با یکیشون صحبت کنم بگم فازتون چی بود که رفتین اینو خریدین…آخه چطور ممکنه کسی از طراحیه داستر خوشش بیاد من باور نمیشه هنوزم باور نمیکنم… مگه تیولی با قیمت کمتر از داستر چشه اخه چراااااااااااااااااا…. :|

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Archi KHAN

    ۲۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    از خوب های بازار ایران چه خبر ؟!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان(احسان)

      ۲۵ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (2872 ديدگاه)

      قراره ساینا بیاد که رو پلتفرم! تیبا ساخته شده و قدرتش 10 درصد کم شده و قیمتش 5 میلیون بیشتره و بگفته مدیر بازاریابی سایپا میاد ماشین جوون پسندی!! هست.
      راستی مسئولای ایرانی که از جوان پسند بودن برنامه هاشون صحبت می کنن خودشون زمانی جوون نبودن؟شایدم مثل فیلم بنجامین باتن پیر بدنیا اومدن با این تفاوت که پیر بزرگ میشن و پیر میمیرن!

      موافقم 0
      مخالفم 0
        1. مسعود

          ۲۵ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (80 ديدگاه)

          داشتم با خنده به پایین اسکرول میکردم این صفحه “درکا” رو :-)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. دانیال

          ۲۵ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (92 ديدگاه)

          من نگاه کردم نمیدونم بخندم گریه کنم نمیدونم چی کار کنم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Danial

          ۲۶ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (466 ديدگاه)

          مگه ما چقدر بارکش احتیاج داریم همه مدل وانت تو مملکت ریخته البته اینکه دارن تلاش میکنن و خودروهای جدید با آلایندگی کمتر میارن خوبه اما به شرطی که اون قبلی هارو دیگه تولید نکنن مثلاً زامیاد دیگه محصولات آشغالی رو تولید نکنه جاش این آشغال جدیده رو تولید کنه چون بی فایدس در کنار اون این یکی هم تولید بشه دلشون نیست خط تولید بسته بشه والا… :|

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. shahab

          ۲۷ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (647 ديدگاه)

          اندازه کامیونت،جلو پنجره بی ام و،چرخها و شاسی مثل موتور 3چرخ،باتوان حمل 900کیلو!!!
          چه شود..

          موافقم 0
          مخالفم 0
      1. رامتین

        ۲۵ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (3020 ديدگاه)

        توانش تغییر نکرده. هر دو 80اسب بودند. چون هر 2 موتور m15 هست. تفاوت 4تومن هم بدلیل ترمزهای دیسکی- تهویه اتومات و… است. همین الان 206تیپ5 قیمت 37 داره که بدون تهویه اتومات قیمت33 داره که خیلی این تفاوت مسخرست. در کل تیبا و کلا همه ماشینهای ایرانی آشغالند اما تفاوت قیمتی تیبا با ساینا از نظر ریاضی کاملا معقوله.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. فرامرز

    ۲۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    معلومه قیمت پایه بی ام و سری ۳ (تو آلمان ۲۹۰۰۰ یورو) از قیمت پایه جولیا خیلی بیشتر نیست. شما قیمت پایه حولیا رو با گرونترین سری ۳ یعنی ام۳ مقایسه میکنید که واضحه ام۳ گرونتره. بعد اینکه از آلفا انتظار میره که قیمتش رو کمی پایینتر از ینز و بی ام و نگه داره چون اعتبار جهانی پایینتری داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علي

    ۲۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (969 ديدگاه)

    به نظر من فیات ۵٠٠ آبارث از نظر طراحی خیلی سر تر از مینی ماینرست که بیشتر شبیه قورباغه طراحی شده. خیلی هم میگن ماشین خشک و پر هزینه ایی برعکس مینی قدیمیا که ساده بودن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سروش

    ۲۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فورد اج جز خوبا میتونه باشه هم از نظر قیمت هم از نظر فیس لیفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Mehdi TuRbO

    ۲۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1920 ديدگاه)

    نظر من با مینی کانتری‌من و nsx و فورد اج بود،فقط حیف دستم بشون نمیرسه،با مینی خیلی حال کردم با اون رنگ و رینگای خوشگلش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سکوت

    ۲۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (77 ديدگاه)

    چقدر مظلوم واقع شدند این ملت ایران…کل ایران رو بکن منطقه آزاد و خلاص..بزارین جاده ها زیبا بشن..این دوتا لگن سازیم بفروشین به نیسان یا رنو یا پژو…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احمد باقری

    ۲۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خودروهای مینی با اون طراحی اسفناک و قیمت بیخودشون، واقعا ماشینهای افتضاحی هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. KING 918

    ۲۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    فورد gt خیلی سالاره ………
    آلفا رومئو جولیا خیلی جالبه به نظرم 6 سیلندر 3 لیتری توربو 503 اسب بخار هم قدرتمند هم زیباست
    خوب داره پیشرفت میکنه الفا دمش گرم طراحی های قشنگی هم داره ……….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran jj

      ۲۵ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (35 ديدگاه)

      دوست من فکرمیکنم موتور m3 پونصد اسب بخاره شما اشتباه متوجه شدی.ضمنا از سایت پدال خواهش میکنم باتوجه به برجام پیش بینی هاتون رو از خودروهای ورودی سال 95 بیان کنید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Archi KHAN

        ۲۵ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (2165 ديدگاه)

        پیش بینی سال آینده :
        .
        .
        .
        بدتر از سال قبل.
        صنعت خودروی ایران هر سال بدتر از پارسال.
        خدا رحمت اش کنه :
        … هر سال میگیم دریغ از پارسال

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. king 918

        ۲۵ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        mehran jj …..راست میگی اشتباه نوشتم :-( :-(

        دمت گرم نکته سنج :-)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. ali.a

    ۲۶ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (84 ديدگاه)

    دگران خوشگل یک عضو و تو سر تا پا خوب آنچه خوبان همه دارند تو تنها داری
    ساینا (صفر تا صد لذت رانندگی)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. moein

    ۲۶ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    همشون خوبنننننن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. شاهرخ

    ۲۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ford edge شبیهه محصولات hyundai شده !!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا