چشم انداز

جای خالی خودروها در سال 2015

مدل سال ۲۰۱۵ برخی از خودروها، رنگ و بوی تازه‌ای به بازار خواهند داد؛ مدل‌هایی مانند سوبارو لگاسی، مرسدس‌بنز S63 AMG و ب‌ام‌و i8. ولی در این میان مدل‌هایی نیز وجود دارند که برای سال ۲۰۱۵ برنامه‌ای برای تولید دوباره ندارند، با نسل جدیدی جایگزین می‌شوند و یا اصلاً ساخت آن‌ها متوقف شده است. در ادامه می‌خواهیم قبل از این که این مدل خودروها به باد فراموشی سپرده شوند، از آن‌ها یادی کرده باشیم.

آکورا TL و آکورا TSX

آکورا بعد از کنار گذاشتن ZDX کوپه در سال گذشته، امسال در کلاس‌های زیادی از خودرو حضور دارد. ولی امسال نیز تولید مدل TL سدان چهار در و مدل‌های TSX سدان و واگن را متوقف می‌کند. هر دوی این مدل‌ها از خط تولید آکورا کنار می‌روند تا جا را برای مدل جدید TLX سدان ۲۰۱۵ باز کنند.

ب‌ام‌و سری ۱

کوچک‌ترین کوپه و کانورتیبل ب‌ام‌و تنها اسماً از بازار خودرو کنار می‌رود و برای سال ۲۰۱۵ با نام سری ۲ و ۲ در حضور خواهد. این مدل در تریم M235i شرایط هیجان‌انگیزی خواهد داشت. البته وقتی کارخانه جدید ب‌ام‌و در مکزیک شروع به کار کند، یک سری ۱ جدید را در بین محصولات این کمپانی در آینده خواهیم دید.

کادیلاک CTS-V سدان و واگن

خودروهای کادیلاک CTS-V با امید زیادی برای به‌دست گرفتن سهم قابل‌توجهی از مشتریان واگن‌های لوکس وارد بازار امریکا شدند؛ ولی چنین امری محقق نشد. بنابراین امسال، نسل پایانی CTS-V های چهار و پنج در را خواهیم دید. مدل‌های ۲ در نیز مدت کمی در بازار حضور خواهند داشت و در همین حال، کادیلاک مشغول توسعه خودروی سری V خود است که بر اساس ATS کوپه و CTS سدان ساخته می‌شوند.

شورولت مالیبو اکو و شورولت ایمپالا اکو

جنرال‌موتورز در این فکر بود که هیبریدی‌های متوسط نقش مهمی در بازار آینده خودرو خواهند داشت. بنابراین از تکنولوژی ای‌اسیست (eAssist) خود برای دو سدان عمده خود استفاده کرد. ولی در طی فرآیند فروش، مشخص شد که بازار خودرو آن‌چنان به نظر می‌آید قابل‌پیش‌بینی نیست. فقط اندکی بهبود در مصرف سوخت موتورهای بنزینی کافی بود که مالیبو و ایمپالا اکو از گزینه‌های خرید مشتریان امریکایی کنار گذاشته شوند. بر این اساس، امسال هر دو مدل کنار گذاشته شدند.

کرایسلر ۲۰۰ کانورتیبل

کرایسلر ۲۰۰ به عنوان یک سدان خودروی معرکه‌ای است؛ ولی به عنوان یک کانورتیبل حرف چندانی برای گفتن ندارد و جذابیتی هم برای کسی پیدا نکرده است. به همین دلیل نیز، کرایسلر مدل کانورتیبل را کنار گذاشته است.

هوندا فیت EV

هوندا با مدل فیت ۲۰۱۵ به سبکی جدید از طراحی بدنه رسیده است. در همین حال، یک نسخه الکتریکی از خودروی سال گذشته در دسترس خواهد بود و احتمالاً در مدل امسال خبری از نیروی محرکه الکتریکی نخواهد بود.

لامبورگینی گایاردو

همانند تمام نام‌های کلاسیکی که در بین محصولات لامبورگینی وجود داشته‌اند، گایاردو نیز با گذشت چند سال از عمرش کنار گذاشته می‌شود. جایگزین این مدل در خودروهای امسال لامبورگینی، اوراکان معروف است.

مرسدس‌بنز کلاس CL

البته روح این مدل سطح بالای مرسدس هنوز در بین ما حضور خواهد داشت و در قالب یک کوپه ۲ در دوست‌داشتنی در خط تولید کلاس S مدل ۲۰۱۵ ظاهر خواهد شد. در حالی که نشان‌های CL در اشتوتگارت به کناری گذاشته می‌شوند، باید منتظر هیجان بیشتر در مدل‌های جایگزین بود.

نیسان کیوب

نیسان قرار بود یک اتاق متحرک آرامش‌بخش در بین محصولات نیسان باشد؛ ولی به دلایلی مانند ضعف در کارایی و اینکه با وجود قیمت ارزانش، رانندگی با آن هیجان‌انگیز نبود، از خط تولید امسال این کمپانی کنار گذاشته شد.

نیسان مورانو کراس‌کابریولت

شنیده‌ها حاکی از آن بود که نیسان قصد دارد مورانو کراس‌اور خود را از صحنه خارج کند؛ کمتر کسی باور می‌کرد، امّا در نهایت این موضوع واقعاً اتفاق افتاد. مورانو کراس‌کابریولت یکی از قدرتمندترین مدل‌های جدید در صنعت خودرو بود که اکنون دیگر در میان ما نیست.

سایون xD

سایون زمانی یک برند انحصاری بازار خودروی ژاپن بود که بازار خودروی این کشور حرف چندانی برای گفتن نداشت. سایون با تولید محصولات نسل دومی مانند xB و xD که جایگزین xA شدند، به این روند ادامه نیز داد و باعث سردرگمی همه شده بود. در این میان، xD به عنوان یک خودروی متوسط شهری، با وجود امکانات فراوانی که در دسترس قرار می‌داد، هیچ‌وقت انتظارات را برآورده نکرد.

تویوتا راو فور EV

این خودرو، یک شاسی‌بلند بود که در زیر پوسته آن یک تسلا مدل S قرار داشت. تویوتا راو فور EV در جایی مثل کالیفرنیا یک خودروی دوست داشتنی بود؛ ولی همکاری همکاری تسلا و تویوتا برای تولید آن دیری نپایید و تویوتا اعلام کرد که تمرکزش بر روی خودروهای هیبریدی و استفاده از سلول سوختی خواهد بود.

تویوتا FJ کروزر

تویوتا هر موقع که بخواهد یک شاسی‌بلند بزرگ و همه‌فن‌حریف تولید می‌کند. FJ کروزر یکی از بارزترین مثال‌ها در این زمینه است. خودرویی که در میان سنگلاخ‌ها با رنگلرها و اکستراها رقابت کرد و در عین حال، دارای یک طراحی کلاسیک بود. امّا عمر این خودرو با وجود مدل‌هایی مانند یاریس و کرولا به آخر رسید و امسال به صورت کاملاً محترمانه از خط تولید تویوتا کنار گذاشته شد.

فولکس‌واگن روتان

روتان، نسخه‌ای از مینی‌ون‌های کرایسلر با اندکی بهبود در طراحی کابین و البته با کاربرد کمتر بود. سال گذشته هنوز شانس خرید یک روتان نو وجود داشت، ولی امسال چنین فرصتی وجود ندارد.

خودروهایی که فقط برای مدل ۲۰۱۵ در بازار دیده نمی‌شوند

اینفینیتی G37

ابتدا اینفینیتی اعلام کرد که G37 سدان را با Q50 سدان جایگزین خواهد کرد. امّا بعد این موضوع را تکذیب کرد و اطلاع داد که G37 را نگه خواهد داشت تا چند سال بعد و پس از آماده شدن خودروهای کامپکت جدید این شرکت برای فروش، دوباره به چرخه تولید بازگردد. اینفینیتی گفته که برای ۲۰۱۵، نام G37 را به Q40 تغییر داده است.

لکسس IS C و IS F

لکسس با مدل‌های IS خودش قصد دارد تا بخشی از مشتریان سری ۳ را به سمت خود جذب کند. امّا وقتی مدل‌های کوپه و کانورتیبل و نسخه‌های F نباشند، چگونه بتواند در مورد مدل‌های ۲ در کاری انجام دهد؟ سال گذشته، لکسس شرایط خود را زیاد تغییر نداد؛ ولی امسال با یک سری مدل‌های جدید با عنوان RC آمده است. در همین حال، درباره بازگشت مدل‌های کنار گذاشته شده، حرفی به میان نیاورده است.

مزدا ۲

این هاچ بک کوچک مزدا، تاکنون سر و صدای چندانی در بازار به پا نکرده و شاید به همین دلیل، به صورت رسمی، برای مدل سال ۲۰۱۵، تولید نمی‌شود. حتی شایعه‌ها حاکی از آن است که مزدا ۲ مدل ۲۰۱۶ نسل جدید که اخیرا معرفی شده، قرار است فقط برای بازار ژاپن عرضه شود. ولی این احتمال نیز وجود دارد که این خودرو، اول از همه وارد بازار امریکا شود.

نیسان ماکسیما

ماکسیما در یک زمان‌بندی توقف تولید از سال ۲۰۱۴ قرار دارد. نیسان در نمایشگاه‌های اتومبیل یک کانسپت سدان را نشان داده، ولی می‌گوید تا پایان سال ۲۰۱۴ برای یک نسخه جدید سدان صبر خواهد کرد.

ولوو XC90

ولوو در حال حاضر از جزئیات مدل جدید XC90 کراس‌اور خود خبر داده که قرار است که در نمایشگاه اتومبیل پاریس امسال به نمایش گذاشته شود. ولی رسیدن مدل‌های جدید خودروهای سوئدی به بازارهای دوردست مانند امریکا اندکی زمان‌بر است. بنابراین می‌توان انتظار داشت که نسل قبلی XC90 به عنوان مدل ۲۰۱۴ به کار خود خاتمه دهد؛ زمان برای ارائه مدل ۲۰۱۵ تمام شود و مدل جدید XC90 به عنوان مدل ۲۰۱۶ این خودرو شناخته شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. just germany...

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (264 ديدگاه)

    جای گالاردو-fj کروز-کادیلاک cts از همه بیشتر خالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ASTON MARTin

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      دوستان یه سوال بدجوری ذهنمو مشغول کرده و مجبورم اینجا بپرسمش!
      الان فرمان حساس به سرعت مث abs چیزیه که میشه روی هرخودرویی ائم از لوکسو اسپرتو سدان معمولی مشاهده کرد؟ یا این سیستم هنوز آنچان هم جا نیوفتاده؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. میثم "سوبارو"

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1772 ديدگاه)

      جای مورانو، کیوب، کرایسلر و سایون اصلا خالی نمیشه. بدرد نمیخورن. ولی fj کروز…. حیف شد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمد

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (244 ديدگاه)

    خب گایاردو که یه جانشین خلف داره، اما من بیشتر از همه حسرت fj رو می خورم به خصوص که توی ایران هم حضور داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      گایاردو جانشینی خوب داره،ولی اف جی کروز خیلی حیف شد،یه شاسی بلند به تمام عیار بود……..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ahmad..F12

        ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        یه کلیپ دارم از اف جی کروز…!!!!! هیچی نمیگم فقط نظر بدید

        الان میزارم تو وبلاگم ببینید جالبه:

        ahmadneyshaburi.blogfa.com

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علي اقا

          ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (81 ديدگاه)

          خیلی جالب بود. لندکروزه دیگه :))). بازم بزار از این فیلما :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ahmad..F12

          ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          چشم علی آقا..

          البته اینم اگه گذاشتم چون خیلی اف‌جی اف جی میکردن گفتم ببینید جالبه
          من که نا امید شدم از قدرتش

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. فرید

          ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (787 ديدگاه)

          خیلی باحال بود احمد جان نظر هم دادم.مرسی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Ahmad..F12

          ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          فرید جان فدات

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. محمد

          ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (244 ديدگاه)

          با احترام
          من متوجه نمیشم یعنی خودرویی که 6 سیلندره در برابر لندکروزی که 8 سیلندره باید چی کار کنه؟
          حتی اگه لندکروز هم 6 سیلندر باشه بحث وزن خودرو تاثیر بیشتری داره نسبت به قدرت خودرو توی همچین تستی (البته اگه بشه اسمش رو گذاشت تست)، یعنی این که اگر هر دو خودرو قدرت یکسان داشته باشند خودرویی برنده است که وزن بیشتری داشته باشد، پس نا امید شدن از fj به نظر میرسه بی دلیله

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. javid

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (93 ديدگاه)

    با سلام منم بیشتر از همه دلم برای گایاردو تنگ میشه ولی با وجود هورکان دیگه نگرانی نمیخواد
    fj کروز واقعا ماشین خوبیه من سوار شدم واقعا ماشین خوبی بود خیلی حیف شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فواد

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (291 ديدگاه)

      درسته هوراکان خیلی عالیه ولی گایاردو یه چیزه دیگس. مخصوصا سوپرلجرا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ادریس( ♪♫Edi سابق)

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (95 ديدگاه)

    ادم نمیدونه چی بگه. حیف حیف.. Fj, گایاردو، مرسدس CL

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. vahid jinpachi

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (847 ديدگاه)

    در قسمت کرایسلر 200 کانورتیبل عکس ها رو نگاه کنید یک از اون عکس ها متعلق به Opel-Cascada_2013 است …
    به نظرم که اقا مسعود اشتباه کرده …

    خیلی ممنونم مسعود جان …عالی بود…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. mt amre

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (81 ديدگاه)

    ماشینهایی با تکنولوژی روز از خط تولید دارن خارج میشن ولی تو ایران پراید ، 405 ، پیکان وانت و …. همچنان تولید میشه
    به نظر شما اینا خودروسازن یا تبهکار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ferrari

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (415 ديدگاه)

    خداحافظ کادیلاک cts-v چهاردر و واگن من عاشق این ماشین بودم, ماشینی بود که می تونست در برابر فراری, لامبورگینی یا هر ماشینی دیگه ای حرفی برای گفتن داشته باشه. حیف شد که رفت. بقیه ماشین های که رفتن و به زودی میرن هم برام مهم نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. kayvan

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (38 ديدگاه)

    چرا عکسا تو همین صفحه باز نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سام

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (64 ديدگاه)

    از کیوب راحت شدیم.اما واقعا حیف مورانو و سری1 و ماکسیما و FJ کرایسلر 200 جاشون خالی میشه.:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Desmond

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    واقعآ جای ماشینی مثل هوندا فیت تو بازار ایران خالیه..چی میشد اگه جایگزین پراید میشد…FJ هم به نظرم بزرگترین غایب ۲۰۱۵ هست :\

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احمدرضا

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (394 ديدگاه)

    آخی تویوتا fj کروز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. احسان(احسان سابق)

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    تویوتا یه ماشین فوق العاده تولید کرد به اسم Fj کروز اما تولیدش به نسل دوم هم نکشید.فکر کنم مقصر اصلی مدیریت فروش این ماشین باشه که هیچوقت خوب بازاریابی نشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      من که از گایاردو خیالم راحته…ولی اف جی………..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. hamid3x

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (394 ديدگاه)

    یه خبر بد :
    امروز صبح یک هواپیما از نوع انتونوف140 حوالی فرودگاه مهرآباد سقوط کرد و متاسفانه 48 سرنشین اون کشته شدند ، 10 نفر هم زخمی شده اند که حالشون وخیم است.
    خدا به خانواده هاشون صبر بده
    واقعاٌ این هواپیما های ساخت شوروی آشغال هستند همین چند سال پیش یک توپولوف حوالی قزوین سقوط کرد و همه مسافراش کشته شدند.
    انگار این قصه پایانی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (255 ديدگاه)

      هواپیما ساخت ایران بوده اتفاقا.
      خود فرودگاه هم تایید کرده است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (3 ديدگاه)

        ایران اصلا هواپیمامیزنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. مک میسل

        ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        اقا علی بدنه ی هواپیما ساخت ایران ولی موتور چپ که از کار افتاده مال روسیه بوده….موتور هواپیما کلا مال روسیه و بدنه این هواپیما ساخت ایران بوده

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Ebess

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (6 ديدگاه)

      یک فروند هواپیمای ایران ـ 141 دقایقی پیش در شهرک آزادی تهران سقوط کرد. اطلاعات پرواز فرودگاه مهرآباد اعلام کرده این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان و در مسیر تهران ـ طبس در حال پرواز بوده و 15 سرنشین داشته است.

      این هواپیما ساعت 9.18 دقیقه فرودگاه مهرآباد تهران را به مقصد طبس ترک کرده است.

      یک مقام آگاه در این باره گفت: در حال حاضر نیروهای امدادی و آتش نشانی راهی محل حادثه شده و هنوز نوع هواپیما و میزان خسارات و تلفات مشخص نشده است.

      در حال حاضر ماموران انتظامی اجازه ورود خبرنگاران به محل حادثه را نمی‌دهند. تاکنون 6 جنازه از میان لاشه های هواپیما بیرون کشیده شده است. آتش سوزی در محل حادثه مهار شده و نیروهای امدادی در حال جستجو برای یافتن کشته ها و مجروحان این حادثه هستند.

      برخی منابع خبری اعلام کرده اند این هواپیما از فرودگا مهرآباد به مقصد طبس در حال پرواز بوده که دقایقی پس از بلند شدن در شهرک آزادی تهران سقوط کرده است. برخی رسانه‌ها نیز از کشته شدن 40 نفر در این حادثه خبر داده اند و برخی نیز اعلام کرده اند این هواپیما 15 سرنشین داشته است.

      در تماس خبرنگار مهر با اطلاعات پرواز فرودگاه مهرآباد، سقوط هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی سپاهان در مسیر تهران ـ طبس تائید شد. یکی از شاهدان حادثه به خبرنگار مهر گفت: هواپیما با سرعت بالایی با زمین برخورد کرد و به طور کامل شعله ور شد و تنها بال عقب هواپیما سالم مانده است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. datsun

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    مورانو کراس کابرویلت و fj قبلا اعلام شد که دیگه تولید نمیشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. datsun

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    ماکسیما هم اگه اشتباه نکنم سال آینده میلادی با یه چهره جدید و اسپرت تر و خیلی زیبا برمیگرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. حمید

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (199 ديدگاه)

    میلاد به نظرت یه بنز E350 پیدا کردم 30000 راه رفته قیمتشم 230 میلیون
    میرزه واسه خرید یا نه بابام که راضی نمیشه میگه خرجش بالاست تا 5شنبه میخوایم بگیریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      حمید خان من توصیه میکنم به جای بنز،یک تویوتا اریون بخرید،چون بنز در ایران خرجش واقعا بالاست مثلا چراغ عقب ای350 حدودا2.5قیمت داره ولی در همین حال اریون چراغ عقبش حدودا1ملیون تومان قیمت خورده و تازه ماشین هم0هست نه کارکرده.راس میگه بابات خرجش بالاست،در ضمن بنزین هم زیاد میسوزونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مک میسل

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      ولی باز خودت میدونی من فقط یه توصیه کردم که نخر بنز،البته فقط تو ایران

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. hrf

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (381 ديدگاه)

    حیف واقعا. اف جی مزدا2… خیلیاشون حیفن. دلم گرفت :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. yasin

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (126 ديدگاه)

    گالاااااااااااارررررددوووو دوست دارم حتی اگه تولیدم نشی…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. عباس

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (154 ديدگاه)

    غایبین بزرگ سال ١٣٩۶:
    پژو ۴٠۵و پراید!خدا به خیر کنه یعنی واقعا میخوان سال ٩۵ پژو و پراید رو از خارج کنن!!!!!بدبخت شدیم رفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      نه عباس اینطوریه:سال94 وانت باردو،سال96 405،سال97 پراید،سال1400 پرشیا و نهایتا1405 206 از رده خارج خواهند شد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مصطفی

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (350 ديدگاه)

      خداوندا به فریاد دلم رس…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. MoahmmadTSR

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (323 ديدگاه)

    بد نیی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Ahmad..F12

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    انیس جان تشکر
    عالی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. مصطفی

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (350 ديدگاه)

    مورانوی کابریو؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. vahid jinpachi

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (847 ديدگاه)

    نشد ایران یه چیزی بسازه کشته نده…..

    اخرش هم می گن این هواپیما ایرانی نبوده اوکراینی بوده ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. Alpha

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (544 ديدگاه)

    تازه داشتم میرفتم تو فاز fj تولیدش قطع شد . شانس نداریم !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. Nissan GTR

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (141 ديدگاه)

    از هیچ کدوم به انداره گایاردو و fj کروزر ناراحت نشدم:’(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. فرید

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (787 ديدگاه)

    من همینجا اصلاح کنم که لکسس ISc برای سال ۲۰۱۵ هم روی خط تولید هستش و فقط IS F دیگه تولید نمیشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. مهدی 911

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (459 ديدگاه)

    جای m3 خالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. Ali

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (34 ديدگاه)

    FJ :(

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا