چشم انداز

ده خودروی برتر نمایشگاه فرانکفورت

امسال نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت در نوع خودش منحصربه‌فرد بود، ما شاهد رقیب تازه تسلا، سوپرماشین‌های بدون سقف ایتالیایی و ساخته‌هایی یکتا از استارت‌آپ‌هایی گمنام بودیم. خبرهایی خوب از داچیا و کانسپت نیم موتور/نیم ماشین هوندا تنها بخش کوچکی از نمایشگاه امسال را تشکیل می‌دادند.
با اتمام روزهای خبری و خروج خبرنگاران، عموم مردم نیز توانستند نگاهی به نمایشگاه معروف فرانکفورت بیندازند. خُب چه خود برای سفر آماده شده‌اید و چه به‌سادگی خلاصه‌ها را مرور می‌کنید، ما اینجا چیزهایی برای شما داریم.

The 10 best cars of the 2015 Frankfurt Motor Show
The 10 best cars of the 2015 Frankfurt Motor Show
بدون هیچ رتبه‌بندی خاصی، این شما و این ده خودروی برتر اتوشوی فرانکفورت:

سیتروئن کاکتوس ام
آغازگر لیست ما خودروی ساحلی حواس‌پرتی از خودروساز فرانسوی، سیتروئن، است – ماشینی که تنها دلیل وجود داشتنش تفریحات ساحلی است.
کانسپت ام با سقفی تکه شده، فضای داخلی ضدآب نئوپرن، چادر یکپارچه و صندلی‌های عقبی که در مواقع لزوم به جای‌خواب بدل می‌شوند، تجربه‌ای جدید از سفرهای ساحلی به صاحبانش اعطا می‌کند.

Citroën Cactus M concept
Citroën Cactus M concept
در دنیایی که پراست از ماشین‌های تجملی جدی و ابر خودروهای گردن‌شکن، دیدن خودرویی که حماقت خود را قبول دارد به ما حس خوبی می‌دهد. پیکره کاکتوس با «پوستی دوم» که از هوا پرشده، پوشیده شده است تا مبادا خط و خش‌ها به او آسیبی برسانند به‌علاوه کاکتوس برای اثبات حسن‌نیتش یک تخته موج‌سواری نیز برای صاحبش خواهد برد. این خودرو به نمایشگاه حس و حال ساحل را اعطا کرد.

مرسدس IAA کانسپت
کانسپت IAA مرسدس «قهرمان آئرودینامیک جهان» است. این خودرو مانند تیری که از کمان رها می‌شود، هوا را شکافته و به پیش می‌رود. بدنه کانسپت با سیستمی دینامیک و انطباقی همراه شده تا با فشار یک دکمه ظاهر آن از این رو به آن رو شود.

Mercedes-Benz Concept IAA
Mercedes-Benz Concept IAA
با ضریب درگی معادل ۰.۱۹، کانسپت IAA (خودروی آئرودینامیک هوشمند) ماشین‌های اسپرتی دیگر، مثل پاره‌آجری بی‌ارزش جلوه می‌کنند. پس از فشار دکمه یا رسیدن خودرو به‌سرعت ۵۰ مایل بر ساعت، مرسدس هوشمند، هشت بخش خودرو را به قسمت انتهایی خودرو گسترش می‌دهد، علاوه بر این فلپ‌های ویژه‌ای که روی سپر خودرو نصب شده‌اند حرکت کرده تا تکانه‌های ناشی از حرکت به حداقل برسد. همه این‌ها مرسدس کانسپت IAA را به یکی از جذاب‌ترین خودروهای حال حاضر بدل می‌کنند.

ان ۲۰۲۵ ویژن گرن توریزمو
یکی از فک‌براندازترین خودروهایی که بویشان در اتوشو فرانکفورت به مشام می‌رسید دست‌پخت خودروساز کره‌ای، هیوندای، بود. این حیوان چهارچرخ انگار که از آینده آمده است و مطمئناً هرروز به زیارتش خوشحال نخواهیم شد. گرن توریزمو مجموعه‌ای است از مهندسی فوق پیشرفته و زیبایی خیره‌کننده.

Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo
Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo
درست مثل بسیاری از برادرانش، ان ۲۰۲۵ ویژن گرن توریزمو بر بدنه‌ای پلاستیکی که با فیبرکربن تقویت شده استوار است. نتیجه این که ویژن تنها ۹۷۱ کیلوگرم وزن دارد. وظیفه تولید نیروی هیولا به سلول‌های سوختی هیدروژنی محول شده، هیوندای در این تکنولوژی حرف‌ها برای گفتن دارد. دوتا از آن سلول‌ها راهشان را به این خودرو باز کردند تا ۶۷۰ اسب بخار نیرو را پیشکش ویژن کنند. از آنجا که هیوندای به این تعداد راضی نبود، پس با کمک یک ابرخازن ۲۰۱ اسب دیگر نیز به خدمت گرفت تا هیوندای ان ۲۰۲۵ ویژن گرن توریزمو با ۸۷۱ اسب تنومند به میدان برود.

Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo
Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo
بنتلی بنتایگا
SUV-ها برای بسیاری در دو ترکیب خلاصه شده‌اند: کمپینگ‌های خانوادگی و زدن به دل گل‌ولای؛ اما بنتلی بنتایگا – سریع‌ترین SUV جهان – آمده تا این طرز فکر را عوض کند.

Bentley Bentayga
Bentley Bentayga
برای به انجام رساندن این مهم، بنتلی رزمناوش را به هیولای ۶ لیتری وی-۱۲ تجهیز کرده تا با ۶۰۰ اسب بخار و ۶۶۴ پوند فوت گشتاور عقل از سر هر بنی‌آدمی برباید. خط قبلی به چه معناست؟ یعنی اینکه فرزند ۲٬۴۲۲ کیلوگرمی بنتلی صفر تا صد را در تنها ۴ ثانیه طی می‌کند و تخت گاز ۳۰۱ کیلومتر ساعت خواهد سرعت خواهد گرفت. بنتایگا صندلی‌های عقب قابل تنظیم در ۱۸ جهت، تبلت های اندرویدی یکپارچه و یکی از بهترین فضاهای داخلی را با تنها ۲۲۹٬۱۰۰ دلار در اختیار شما قرار می‌دهد.

میشن ای کانسپت
با نخستین خودروی چهار سرنشینِ تمام الکتریکی پورشه آشنا شوید – میشن ای کانسپت.

Porsche Mission E concept
میشن ای چهارچرخ متحرک، خاری در چشم تسلا مدل اس شده. سیستم ۸۰۰ ولتی آلمانی‌ها بیش از ۶۰۰ اسب بخار را به خدمت می‌گیرد تا میشن ای را در ۳٫۵ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر پرتاب کند و بهتر از آن اینکه تنها با یک بار شارژ شما را به ۴۹۸ کیلومتر رانندگی دعوت می‌کند. بُرد این خودرو بارها بهتر از هر مدل اِسی است که تاکنون پا به این کره خاکی گذاشته است.

Porsche Mission E concept
اگر خلاقیت‌های ایلان ماسک را به کناری بنهیم، بسیاری از قابلیت‌های پورشه مختص خودش هستند مخصوصاً زمانی که بحث به هندلینگ می‌رسد. سیستم فرمان میشن ای را از ۹۱۱ GT3 به امانت گرفته‌اند و علاوه بر این سیستم مبدل گشتاور پیشرفته این خودرو به انتقال کامل نیرو به سطح زمین کمک شایانی می‌کند. همه این عناصر به هم می‌پیوندند تا میشن ای پیست مشهور نوربرگ‌رینگ را زیر ۸ دقیقه طی کند. اگر هنوز هم به پدیده‌بودن این خودرو باور ندارید، بدانید که باتری‌های این خودرو تنها در پانزده دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ می‌شوند.

لامبورگینی اوراکان LP ۶۱۰-۴ اسپایدر
لامبورگینی‌ها همیشه روی دیوار اتاق‌خواب‌هایمان جای دارند، اما اوراکان اسپایدر، چیزی بیشتر از پوستری برای دیوار است و تصویر آن باید بر سردر خانه حک شود. این خودرو در فرانکفورت خوش درخشید، درخششی که با وجود مهمانان رده‌بالای این نمایشگاه از همیشه نورانی‌تر است.

Lamborghini Huracan LP 610-4 Spyder
همانند گایاردو اسپایدر، اوراکان نیز مجهز به سقف پارچه‌ای الکتریکی است که در سرعت ۳۱ مایل بر ساعتی تنها در ۱۷ ثانیه باز می‌شود. از لحاظ مکانیکی شباهت بسیاری بین این و اوراکان کوپه پیدا می‌کنید.
در زیر کاپوت، موتور ۵٫۲ لیتری وی-۱۰ دست سازی پنهان شده که نیروی ۶۱۰ اسب را به رگ‌های اوراکان تزریق می‌کند. جعبه‌دنده هفت سرعتِ نیرو را به تمام چرخ‌های خودرو می‌سپارد تا ۰ تا ۱۰۰ را در ۳٫۴ ثانیه بپیماید.

نیسان گریپز
اگر در عجبید که یک کراس اوور در لیست ما چه می‌کند، آسوده باشید چراکه نیسان گریپز از آن معمولی‌هایش نیست.

Nissan's Gripz Concept
Nissan’s Gripz Concept
در یک کلام، نیسان رانندگی سطح بالا را با قد و قامت ماشین‌های رالی و دنیای SUV-ها ترکیب کرده تا به گریپز دست یابد. بنابر گفته سازنده‌اش، این خودروی فوق مدرن «توانایی و عملیاتی بودن یک کراس‌اوور کامپکت را با هیجان و کارایی ماشین‌های اسپرت ترکیب کرده است.»
صددرصد با نیسان موافق نیستیم اما بدون شک گریپز قلب‌ها را می‌رباید. عناصر طراحی داتسون ۲۴۰Z و موتورسیکلت‌ها به هم پیوسته‌اند تا ماشینی از دل داستان‌های علمی تخیلی به حقیقت بپیوندد. درهای قیچی مانند گریپز نیز به اندازه طراحی داخلی خودرو باحال‌اند.

اسمارت فورتو
وقتی به یک اسمارت فورتو فکر می‌کنید، احتمالاً خودرویی کوچک را در ذهن دارید که هر وقت خواستید می‌توانید با دستانتان هلش دهید. به عبارت دیگر، او را نقطه مقابل یک لیموزین می‌بینید. خیلی خب، خودروساز آلمانی یک دفعه به سرش زد و یک لیموزین شش چرخ با شش صندلی از فرزندش را به فرانکفورت آورد. چراکه نه؟

Limouzine smart madeforsix
Limouzine smart madeforsix
پس از افزودن محوری دیگر به اسمارت فورتو و کش دادن بدنه‌اش، نسخه «ساخته شده برای شش تن» حدود ۵٫۵ متر طول دارد – حدود ۱٫۷ برابر مزداام ایکس ۵ اس؛ و این یعنی فضایی بسیار برای قرار دادن صندلی‌های چرمی، تلویزیون، چراغ‌های LED، محفظه نوشیدنی و سیستم صوتی عالی برای صاحبش باقی می‌ماند.

اسمارت در نمایشگاه از اسمارت فورتو نیز پرده برداشت، خودرویی که عنوان کوچک‌ترین کانورتیبل جاده‌ای را به گردن آویخت.

آئودی ای-ترون کواترو
در سال ۲۰۱۸، آئودی یک SUV تمام الکتریکی را به‌منظور رقابت با تسلا مدل ایکس روانه بازار خواهد کرد و در نمایشگاه فرانکفورت با دیدن ای-ترون کواترو پیش‌زمینه خوبی نسبت به آن پیدا کردیم. جدا از کانسپت بودنش، این کراس‌اوور شباهت بسیاری به مدل ۲۰۱۸ دارد و تا حد زیادی از زبان طراحی کنونی آئودی در ظاهرش استفاده شده. علاوه بر این، پروفسور دکتر Ulrich Hackenberg از آئودی، کواترو را پیش‌نمایشی برای مدل پیش رو خواند.

Audi E-tron Quattro Concept
ای-ترون نیرویش را از سه موتور الکتریکی می‌گیرد – دوتا در محور عقب و دیگری در محور جلو. این ست‌آپ به خودرو کمک می‌کند تا از فواید گشتاور لحظه‌ای و کشش چهار چرخه نهایت استفاده را ببرد. در رانندگی‌های معمولی، سه موتور کواترو ۴۳۰ اسب بخار تولید می‌کنند اما در صورت نیاز برای اندک مدتی از پسِ ایجاد ۵۰۰ اسب نیرو و ۵۹۰ پوند فوت گشتاور برمی‌آیند. با رها شدن تمام نیروی الکتریسیته، کواترو در سکوت کامل از صفر تا صد را در ۴٫۶ ثانیه طی می‌کند.

Audi E-tron Quattro Concept
Audi E-tron Quattro Concept
آئودی عاشقان مسافرت را نیز از یاد نبرده، باتری‌ها تا لبه پر شده‌اند تا پنج در آئودی پیش از پیمودن حداقل ۵۰۰ کیلومتر تقاضای شارژ دوباره نکند علاوه بر این شارژ کامل باتری‌ها تنها پنجاه دقیقه به طول می‌انجامد. سیستم شارژ بی‌سیم القایی ای-ترون را نیز از یاد نبرید.

بوگاتی ویژن گرن توریزمو

این برای طرفدارانمان است…

هنگام توصیف این خودرو، این عبارت بر لبان نمایندگان بوگاتی جاری می‌شد چراکه خودرویی مجازی به دنیای واقعی سفر کرده است. همانند هیوندای ان ۲۰۲۵ که پیش از این دیدیم، گرن توریزمو بوگاتی نیز برای آسفالت‌های دیجیتالی بازی گرن توریزمو ۶ توسعه داده شده اما در فرانکفورت مانند بقیه چیزها، واقعی بود.

Bugatti Vision Gran Turismo
Bugatti Vision Gran Turismo
این خودرو باشکوه است. قطعه هنری کمیابی که در دنیای مجازی و واقعی حضور دارد و در هردو جهان نیز فرمان‌روایی شایسته اوست. بدنه خودرو هم پیچیده و هم زیباست؛ قوس‌های قوی و چرخ‌های بزرگ با کیت آئرودینامیکی پشتی طراحی فوق‌تصوری را به رخ می‌کشد.

Bugatti Vision Gran Turismo
Bugatti Vision Gran Turismo
Bugatti Vision Gran Turismo
Bugatti Vision Gran Turismo
به قول سازنده، آن‌ها این خودرو را ساخته‌اند تا طرفداران، خودرویی واقعی را در دنیای مجازی برانند و نه یک تخیلی‌اش را، اما این تنها دلیل وجود بوگاتی گرن توریزمو نیست. «این ماشین پیش‌نمایشی است از زبان طراحی تازه برند» و این زبان طراحی احتمالی گریبان‌گیر جانشین ویرون نیز خواهد شد. بدون شک بوگاتی گرن توریزمو یکی از سریع‌ترین‌هاست، اما نه آن‌قدر سریع که حرفه‌ای‌ها دیوانه‌اش شوند.

منبع: دیجیتال ترندز

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهدی بازیار

نویسنده و مترجم اخبار دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    بزرگ ترین آرزوی من در این لحظه = رفتن به فرانکفورد و دیدن این پدیدهها از نزدیک ای ی ی ی خدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. asa

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (569 ديدگاه)

      توی ماشین های ویژن گرند توریسمو با srt و chaparall 2x بیشتر حال میکنم. به اون ها میگن شاهکار مهندسی و پیشروی بی حد و مرز ذحن بشر.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. The Best Or Nothing

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (56 ديدگاه)

      با سلام
      پدال جان چرا رونمایی C63 AMG Coupe رو پوشش نمیدی تو نمایشگاه فرانکفورت؟؟؟؟؟؟
      خواهشا به فکرش باشید
      شدیدا نیاز دارم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. DRIVER

      ۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (10 ديدگاه)

      علی آقا یه زمانی ایرانیا بدون ویزا میرفتن اروپا
      به همین راحتی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سبحان

        ۱ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (49 ديدگاه)

        او با فرحش در رفت…!
        حالا ما موندیم و 70 سال زندگی (مردگی!)، در یک گربه ی خاکستری
        .
        .
        .
        البته شخصا به هر آب و آتیشی خواهم زد که ممالک خارجه رو هم ببینم :)))

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. سعید

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (477 ديدگاه)

    قطعا گل های سر سبد نمایشگاه مرسدس و پورشه و ائودی بودند ولی پورشه برای رقابت با تسلا میتونست ماشین معمولی تری هم بسازه منظورم طراحیه ولی امیدوارم بعد از طرح نهایی معمولی تر بشه ولی تو نمای بیرونی ائودی بهتر عمل کرده به نظر من ولی بنز با همه شایستگیش میتونست داشبورد بهتری بزنه اصن خود اس کلاسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. asa

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (569 ديدگاه)

      چی میشد طراحی مرسدسiaa خوشگل تر می‌بود. مثل ماشین های کانسپت قدیمی میمونه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. متین

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (183 ديدگاه)

        آسا جان واقعا طراحی خیره کننده ای داره … من که فکر نمیکنم از این زیباتر میتونستن بسازنش …

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. شایان

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (1355 ديدگاه)

        اگه بهترین طراحی تاریخو داشت بازم شما ازش خوشت نمیومد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. شایان

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    پس فراری 488 اسپایدر کو؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. جواد

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (990 ديدگاه)

    اقا این کاکتوس مزخرف چی داره همه جا هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. asa

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (569 ديدگاه)

      بابا دم این تسلا گرم یک رقابتی راه انداخته که همه ی ماشین سازه ها از گوشه و کنار زمین دارن مدل ارائه میدن ولی هنوزم خودش پیشتازه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. وحید

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    کار بنز خوب بود
    تویوتا عالی
    یه خبر بی ربط رسانه هایی که دم از حقوق مردم می زنند مثل رجا
    هم به داد خودرو ساز رسیده
    شرایط پیش‌فروش پلکانی۴ مرحله‌ای ایران‌خودرو
    اینو تیتر زده بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. AliZeus

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (420 ديدگاه)

    من کانسپت پورشه رو بیشتر پسندیدم… :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (716 ديدگاه)

      هیچی پورشه نشد چون میدونی وقتی پورشه918خارق العاده رو وارد بازار کرد اینم میتونه و هم میکنه باقی معلوم نیست چکاره هستن
      کیا مثل من آرزوشونه یه خودروی کانسپت رو از نزدیک لمس کنن واقعا حس خوبیه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. فرشید

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (38 ديدگاه)

    داداش حالا ببین میتونی اسم شهرش رو در ست تلفظ کنی…فرانکفورد چیه دیگه نکنه با فورد اشتباه گرفتی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. علی

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    بزرگ ترین آرزوی من در این لحظه = رفتن به فرانکفورت و دیدن این پدیدهها از نزدیک ای ی ی ی خدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. احمد باقری

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    نمای جلویی ماشین آئودی زیاد جالب نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. asa

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (569 ديدگاه)

      توی این نمایشگاه از لامبور گینی و بنتلی بیشتر حال کردم. راستی چرا ماشین های امریکایی اینجا نبودن یا چرا ژاپنی ها هم تعدادشون کم بود ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. متین

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (183 ديدگاه)

      احمد جان از حق که نگذریم واقعا چهره جلو e-tron خیلی خوفناکه !!! … جداً یک بار نگاه کن … خیلی زیباست …

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Hamid...Audi

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (712 ديدگاه)

      قبول دارم توی جولو پنجره کمی اغراق شده ولی فکر کنم اگه از نزدیک ببینمش فکم بیفته!!! :D

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. Zonda R

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    @.F
    با تشکر از مهدی بازیار عزیز
    اولین چیزی که نظرهارو جلب میکنه 5 محصول از زیر مجموعه های فولکس واگن تو لیست 10 تایی سرمایه گذاری عظیم این کمپانی رو تو همه ی شاخه ها نشون میده
    امیدوارم ی روز همچنین نمایشگاهی رو هممون بتونیم بریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. متین

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (183 ديدگاه)

      چرا بریم؟ اونا بیان :) … ای کاش انقدر کیفیت نمایشگاه های ایرانی بره بالا و موضوعات حاشیه خودروسازی برداشته بشه تا یواش یواش بتونیم نمایشگاه های این چنینی رو تو ایران ببینیم … جدا مگه ما چی مون از دبی کمتره؟ (البته دوبی هنوز با نمایشگاه های برتر فاصله داره ولی خب برای شروع به همونم راضی هستیم ) …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. Mohamad

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    نیسان گریپز فوق العادست. این طرح از نیسان هیچ بعید نیست هرچه زودتر به واقعیت بدل شه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. morteza

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ***هیوندای چی ززززززززده!!!!!!! دم کره گرم واقعا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. AHMADREZA

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    اون اسمارت مسخره هست بعد سری 7 نیست چه جالب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. h112

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (434 ديدگاه)

    بیشتر از بقیه محصول پورشه و بوگاتی نظرم رو جذب کرد…
    بنتلی رو هم که قبلا دیده بودیم…
    دوستان خودرو جدید پورشه کاره یه روز دو روز نیست.. ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      باز خوبه شما میگی کار یه روز دو روز نیست بعضی ها فکر میکنن کاره یکی دوساعتست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. Milad

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خدایا شکرت. ببین تو دنیا چی میسازن!!! بعد ما باید لگن چینی و شتر ملی و ماشین های مثلا ایرانیمونو سوار شیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Archi KHAN

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    پورشه بهتر از همه عمل کرده ،
    البته شاید نظر دوستان متفاوت باشه !

    مگه همه ی کمپانی ها نبودن ؟؟ پوشش داده نشده یا خیلیا غایب هستن ؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (810 ديدگاه)

      داداش چون نمایشگاه فرانکفورت مال آلمانه مربوط به خودروهای آلمانی و اغلب اروپایی ها میشه.هرچند بعضی وقتا ژاپنی ها و آمریکایی هایی هم که تو اروپا ممکنه فروش برن در این نمایشگاه شرکت میکنن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Archi KHAN

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (2167 ديدگاه)

        ممنون و ارادت باربد جان

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. fluid

        ۱ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (505 ديدگاه)

        عزیزم یکی از معتبرترین نمایشگا های خودرویی دنیاست فقط مال المانه یعنی چی؟!!از اون حرفا بودا دیگه اینم المان و ژآپن و امریکاش نکنید
        نمایشگاه بین المللی میدونی تعریفش چیه؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. شایان

        ۱ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (1355 ديدگاه)

        آره فقط ماله آلمانه پدال داری با چاپ این جور نظرات اعتبارتو به صفر بند میکنی آقای باربد خان این نمایشگاه هر دو سال برگزار میشه معتبرترین و بزرگترین نمایشگاه اتومبیل دنیاست کی میگه ماله آلمان و اروپاست یعنی مثلا از فرانسه و ایتالیا هست از ژاپن و آمریکا نیست حرف خنده دار نزن خواهشا

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

          ۱ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (810 ديدگاه)

          چرا میزنید؟؟؟؟مگه من گفتم فقط و فقط مربوط به آلمانیاس؟
          میگم نمایشگاه آلمانیه هرچند که به صورت بین المللی خودروهاش به نمایش در میان.در بسیاری از نمایشگاه های دنیا هم که مال کشور های دیگس طبیعتاً خودروهای خاص اون کشور حضور پر رنگ تری دارن.
          خطاب به شایان و fluid عزیز،من گفتم فقط؟نه خدایی اگه حرف بنده تنها مربوط به آلمان بود بگید.
          یعنی خوشم میاد هرجور دوست داشته باشید برداشت میکنید!!!!!
          الان نمایشگاه های دیگه ای مثل نیویورک اتوشو هم هستن اما حضور آمریکایی ها به نوعی پررنگ تره.بنده خیلی خوب میدونم منظور از بین المللی چیه fluid جان.چیزی که نمیدونم اینه که چرا شما و آقا شایان حمله میکنید به آدم!
          به روی چشم شایان جان.از این به بعد طبق نظرات گهربار شما کامنت میذارم که مبادا اعتبار سایت به صفر برسه.با اینکه حرف بنده اصلا اون چیزی نبود که شما عنوان کردید،فرضا من باربد خان(به قول شما) اشتباهی کردم.اگه این سایت برای افزایش اطلاعات عمومی من و شماس چرا نباید نظری منتشر بشه؟آقا عوض اینکه بی جهت به بقیه حمله کنی، سعی کن در رفع اشتباهاتشون کمک یار شون باشی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  17. fluid

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (505 ديدگاه)

    نگم دق میکنم چند روز پیش بنز سریC جدید کنار فیس قدیمیش تو نمایشگاه دیدم خداییش نسل قبلش خیلی با ابهت تر بود یه جورایی چراغ عقبش شبیه ماشین های
    کر ه ای شده خیلی حالم گرفت طراحی بنز اونجوری دیدم اره سی جدید بهترین ماشین اروپا شده کلی امکانات و چیزای دیگه ولی حضرت عباسی طراحیش اون ابهت بنز نداره اخه
    حیف اون سدان اسپرت لات نبود؟باید چراغ های عقب جدیدش از نزدیک ببینید
    خیلی ضعیف شده من دیوونه بنزم منتها امیدوارم یه کم بیشتر تو بعضی مدلا
    حساسیت به خرج بده .امیدوارم این بلا سر چراغ های جدید E کلاس نیاد!
    ای کلاس با اون چراغ عقب کلاسیک با ابهتش که دیگه واقعا حیفه
    یاد نسل قبلی سری پنج با نسل الانش می افتم که از چراغ عقب نسل قبلیش چقدر کارشناسا ایراد گرفتن که عین ماشین های بی اصالت شرقی شده که تو نسل بعد اصلاحش کرد حالا بخدا سی جدید ببینین تازه میفهمید چه داستانی رخ داد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. 1A1

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (144 ديدگاه)

    بابا چرا خبر از berlinetta gto نشد پس…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. mds

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (402 ديدگاه)

    هیوندای بی نظیره، یه روزی میرسه که فراری و مکلارن باید جلوش زانو خم کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. AMIR

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (107 ديدگاه)

    فقط فرانسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. shahab

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (647 ديدگاه)

    جای دنا واقعا الیه تو فرانکفورت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. عبدالله

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (49 ديدگاه)

    اگر پیکان و پراید از دو شرکت خودروساز وطنی در این نمایشگاه شرکت کرده بودند و قرار بود تنها دو خودرو برتر را انتخاب می کردند مطمئن باشید این دو خودر ایرانی پوزه همه شرکتهای آمریکایی و اروپایی و ژاپنی را به خاک می مالید.
    شرکتهای خودروسازی برتر دنیا باید خدا را شکر کنند که پیکان و پراید در این نمایشگاه شرکت نکردند و در غیاب این دو خودرو آنها توانستند عرض اندام کنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. ارمان

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    چقدر با ما فرق میکنن . چرا؟
    خوب ما هم ادمیم دیگه.نسیتیم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. رافال

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (108 ديدگاه)

    چه انتخابای بیخودی
    یعنی خودرو از اینا زیباتر و مدرن تر نبود ، به نظرم لیست 10 خودروی بیخود نمایشگاه رو اشتباهی زدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. Ahoora

    ۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واقعا پورشه تاابد بی نظیره زیبایی قدرت سرعت تکنولوژی دمش گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا