چشم اندازهفته نامه

دیوانه‌وار‌ترین آپشن خودروها!

ما بروشور و تجهیزات خودروها را ورق زده‌ایم تا عجیب‌وغریب‌ترین آپشن های در دسترس در خودروهای جدید را بیابیم. البته نیم‌نگاهی هم به گذشته داشته‌ایم.

strange-car-options-header
خرید خودروی جدید معمولاً به معنی انتخاب رنگ، سطح تریم و پیشرانه و گیربکس ترجیحی شما است. وقتی این کار را انجام دادید، شاید بخواهید آپشن های دیگری را نیز به خودرو اضافه کنید. اینجاست که کار شروع به پیچیده شدن می‌کند.

آپشن های یک خودروی متوسط دارای موارد کاربردی و مفید است. البته برخی مواقع نیز موارد عجیب‌وغریبی به چشم می‌خورد که ما به دنبال آن‌ها بوده‌ایم.

برخی آپشن ها بی‌شک مفید هستند و باعث می‌شوند خودروی شما ظاهر بهتر پیدا کند و یا از نظر کاربردی بودن بهبود یابد. با دیدن برخی از آپشن ها هم شاید با خود بگویید که مدیر این طرح در موقع ارائه‌ی آن چه چیزی نوشیده بود!

پس از بررسی بروشورهای بسیار ما لیستی از دیوانه‌وار‌ترین آپشن ها را برای شما گرداوری کرده‌ایم. بسیاری از این آپشن ها هم‌اکنون در دسترس هستند اما برخی نیز از گذشته ذکر شده‌اند.

دیوانه‌وار‌ترین آپشن های در حال ارائه

واکسهال آدام: سقف تابان ستاره‌ای
قیمت: ۳۲۵ پوند

آیا دنبال خودرویی کوچک و بامزه هستید؟ آیا می‌خواهید این فرصت را داشته باشید که زیر آسمانی پرستاره بنشینید؟ اگر پاسخ شما به هر دو سؤال آری است باید گفت که واکسهال با ایده‌ای تقریباً مشابه به پیشواز شما می‌آید. واکسهال آدام سقفی تابان با LED های زیبا دارد که شبی پرستاره را تداعی می‌کند. این آپشن کاملاً منحصربه‌فرد بوده و معمولاً در خودروهای لوکس مانند رولزرویس فانتوم ارائه می‌گردد.

فیات ۵۰۰L: Lavazza 500 Espresso Machine
قیمت: ۱۹۶/۳۵۰ پوند

در مد کلاسیک ایتالیایی، شما می‌توانید دستگاه قابل‌حمل را در فیات خودتان داشته باشید. این دستگاه شبیه دیگر دستگاه‌ها نیست و بیشتر شبیه فلاکس مجلل است.
این دستگاه در نگه‌دارنده فنجان برقی جای می‌گیرد و تمام چیزی که نیاز دارید یک فنجان قهوه و ۵۰ میلی‌لیتر آب است. این دستگاه به‌صورت جداگانه نیز می‌تواند با قیمت ۱۹۶ پوند خریداری شود اما برای کار نیاز به سوکت ۱۲ ولتی دارد. هر دو آیتم به عنوان بخشی از پکیجی مرکب با قیمت ۳۵۰ پوند عرضه می‌شوند.

بنتلی بنتایگا: ساعت Breitling
قیمت: حدود ۱۱۷ هزار پوند

22
بله درست دیده‌اید. ساعت Breitling که می‌تواند در شاسی‌بلند بنتایگا سفارش داده شود از بسیاری خودروها گران‌تر است. در حقیقت شما باید بهای دومین بنتایگا را برای این ساعت بپردازید. در این ساعت ۸ الماس بکار رفته و جواهرات گران‌بهایی نیز در آن به چشم می‌خورند.

بنتلی بنتایگا: ابزار ماهیگیری
قیمت: ۸۰ هزار پوند

Bentley-Bentayga-Fishing-Kit-10
بنتلی کیت ماهیگیری ویژه‌ای را برای دارندگان بنتایگا ارائه کرده است. این مجموعه دربردارنده‌ی میله‌های ماهیگیری، چکمه، کول باکس و کیفی مخصوص برای جای دادن وسایل شماست. بهتر از همه اینکه این مجموعه ارزان‌تر از ساعت ۱۱۷ هزار دلاری‌ای است که پیش‌ازاین ذکر کردیم!

رنجروور SV اتوبیوگرافی: صندلی‌ها
قیمت: ۵۹۰۰ پوند

این مورد را تصور کنید: پس از یک روز طولانی نشستن در رنجروور اتوبیوگرافی شاید احساس کنید که باید کمی به استراحت بپردازید. خب در این حالت از راننده می‌خواهید که پس از بر پا کردن چادر و وسایل صندلی‌های منحصربه‌فرد سفارشی خودرو را نیز از جای خود بیرون بیاورد تا کمی روی آن‌ها لم دهید! این صندلی‌های تا شدنی زیر کف خودرو پنهان می‌شوند.

مرسدس بنز E و S کلاس: استراحتگاه‌های دست گرم شونده
قیمت: ۵۳۰ پوند

صبح یک روز زمستانی اکثر راننده‌ها بخاری را روشن می‌کنند تا هوای داخل خودرو گرم شود. پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه‌ی خودرو باعث شده تا شما بتوانید از صندلی‌ها و غربیلک فرمان گرم شونده برای آسایش هرچه بیشتر سود ببرید اما نظرتان درباره‌ی استراحتگاه‌های دست گرم شونده به عنوان آپشن سدان های لوکس مرسدس چیست؟

پورشه ۹۱۱: ورودی‌های هوا با تریم چرمی
قیمت: ۵۶۳/۸۰۶ پوند

دپارتمان لوکس پورشه به شما اجازه می‌دهد تا تقریباً همه‌ی جزئیات داخل کابین خودرویتان را با تریم دلخواهتان سفارش دهید. علاوه بر امکان سفارش دریچه‌های ورودی هوای چرمی می‌توانید جعبه فیوز، کمربند ایمنی، غربیلک فرمان و آفتاب‌گیرها را نیز از نوع چرمی سفارش دهید. البته توصیه ما این است که از چرم زیاد بهره نگیرید چراکه شاید ۹۱۱ شما بویی شبیه کباب‌پز پیدا کند.

نیسان لیف: اسپویلر با پانل خورشیدی
قیمت: ۳۰۰ پوند

در میان این همه آپشن عجیب و بعضاً به‌دردنخور، اسپویلر خورشیدی نیسان لیف هوشمندانه به نظر می‌رسد. ایده این است که باتری اصلی را در زمانی که خودرو خاموش است اما دستگاه‌هایی نظیر تهویه مطبوع یا چراغ‌ها روشن می‌مانند حفظ کند. شاید این اسپویلر به طی کردن چند کیلومتر بیشتر با خودرو کمک کند و بی‌شک در لیست آپشن ها باید تیک مربوط به آن را زد.

مینی کانورتیبل: هشداردهنده باران
قیمت: ۱۶۲۰ پوند (به عنوان بخشی از پکیج سیستم ناوبری مینی)

آیا می‌خواهید سفری با مینی روباز خود به کنار دریا داشته باشید؟ اصلاً نترسید. هشداردهنده باران مینی هرگونه دگرگونی آب‌وهوا را به شما اطلاع خواهد داد بنابراین شما می‌توانید پیش از آنکه خیس شوید سقف خودرو را ببندید. باید گفت که قیمت ذکرشده تنها به خاطر این سیستم نیست و سیستم ناوبری XL نیز جزوی از پکیج است. هرچند شما می‌تواند پول خود را ذخیره کرده و بجای آن به آسمان نگاه کنید!

تسلا مدل S و X: حالت دفاعی با سلاح زیستی
قیمت: ۲۶۰۰ پوند (به عنوان بخشی از پکیج ممتاز)

خود را از گردوغبار ذرات اتمی، بیماری‌های انتقال یافته توسط هوا و گردوغبار جهان بیرونی جدا ببینید! تسلا ادعا می‌کند که حالت دفاعی ذکر شده اولین سیستم فیلتراسیون هوای واقعی در جهان است که ۱۰۰ برابر مؤثرتر از فیلترهای صنایع خودرویی ممتاز می‌باشد.

این سیستم حداکثر محافظت در برابر شرایط نامساعد بیرونی را فراهم می‌کند. برای کمپانی که حالت Ludicrous و درب‌های فالکن را عرضه کرده این ایده باز هم جالب‌توجه به نظر می‌رسد.

جگوار اف پیس: کلید فعالیت
قیمت: ۳۰۰ پوند

آیا از آن دسته افراد هستید که حرف S (اسپورت) را در خودروهای SUV جدی گرفته‌اید؟ آیا صبح‌ها به پیاده‌روی، کوه‌پیمایی و… می‌روید؟ اگر این‌گونه هستید پس باید گفت که از جمله هدف‌های جگوار برای خرید آپشن کلید فعالیت اف پیس می‌باشید.

این دستبند همانند یک فرستنده RFID برای باز و بسته کردن درب خودرو در نزدیکی آن عمل می‌کند. وقتی فعالیت زیادی در زندگی خود داشته و ورزش می‌کنید این کلید به کار شما می‌آید و شما را از حمل کلید واقعی بی‌نیاز می‌کند.

دیوانه‌وار‌ترین آپشن های زمان گذشته

مینی کانورتیبل نسل دوم: Openometer

mini-convertible-5-dials
دومین نسل مینی کانورتیبل سیستم Openometer را داشت که از نظر عجیب بودن ایده نمره‌ی بالایی را دریافت می‌کند. مینی می‌گوید که این وسیله زمان‌هایی را که خودرو سقف باز حرکت می‌کند را ثبت کرده و سرنشینان می‌توانند مدت‌زمان هیجان خود را مشاهده کنند.

پونتیاک آزتک: چادر قابل اتصال

20140816_102557
آزتک اساساً خودرویی برای مردم فعالی بود که به فعالیت‌هایی چون اسنوبرد، قایق‌سواری و … مشغول بودند. این آپشن به همراه برخی موارد دیگر به این معنی هستند که از نظر فنی آزتک می‌تواند یک ون باشد. آپشن چادر منحصربه‌فرد البته برای جلوگیری از تمسخر ظاهر این خودرو کافی نبود.

رنو Modus: مجرای صندوق‌عقب

090704-b-ren
موفقیت رنو در ساخت خودروهای کاربردی برای مشتریان بوده و این شرکت با عرضه‌ی مینی MPV دیگری به نام Modus این ایده را گسترش داد. قابل‌توجه‌ترین ویژگی این خودرو آپشن مجرای صندوق‌عقب بود که ۲۵۰ پوند قیمت داشته و به لبه صندوق وصل می‌شد. هدف حمل آسان‌تر چیزهای کوچک بود و شما می‌توانستید اشیای کوچک را به راحتی از طریق این مجرا و بدون آنکه صندوق را به‌طور کامل باز کنید داخل محفظه قرار دهید.

ولوو S80: حسگر ضربان قلب

car_photo_25263
در سال ۲۰۰۷ ولوو سیستم امنیتی جالبی را برای مدل‌های S80،V70 و XC70 معرفی نمود. این سیستم داخل کلید خودرو هم وجود داشت و حالت امنیتی خودرو را برای مالک نشان می‌داد. چراغ سبز به معنی قفل بودن درب‌ها و چراغ زرد به معنی باز بودن آن‌ها بود. چراغ‌قرمز نیز فعال بودن آلارم را به راننده اطلاع می‌داد.

اگر چراغ مربوطه قرمز می‌شد به این معنی بود که کسی به علت “حسگر ضربان قلب بسیار حساس” داخل خودرو است. این تکنولوژی جدید حتی برنده‌ی جایزه‌ی اختراع برتر در جوایز امنیت خودروی بیمه‌ای انگلستان در همان سال گردید.

هوندا CR-V: حمام برقی

just-to-view-ofv2bgm1
وقتی که اولین نسل هوندا CR-V عرضه شد موردی عجیب در لیست آپشن های آن به چشم می‌خورد. جدای از مواردی عادی چون کف‌پوش‌های مخصوص و محافظ سگ، شما می‌توانستید یک دوش قابل‌نصب را نیز سفارش دهید که با سوکت ۱۲ ولت موجود در صندوق‌عقب کار می‌کرد. در بروشور نوشته شده که این وسیله برای پاک‌سازی صندوق از گل‌ولای می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد اما ما حدس می‌زنیم که برخی افراد تلاش داشته‌اند تا عملکردی بیش از این را از دوش برقی ببینند!

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. (ali (CHEVY NOVA

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    حالا از این اپشنها زیاد بوده در گذشته
    مثلا جی ام در دهه ی 70 اپشنی داشته که تا شما کمربند ایمنی رو نمیبستی ماشین روشن نمیشد البته این اپشن رو تو محصولات فورد هم شنیدم هست اما در همون زمان این اپشن رو حذف کردن
    یا یه اپشن جالبه دیگه برا کادیلاک بوده که یه سنسور کار گذاشته بودن که اگه راننده الکل مصرف کرده بود این سنسور اخطار میداده و سرنشینارو متوجه میکرده البته کارکردش رو من نمیدونم چه طور بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elemento

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      هر وقت پونتیاک مخصوصا آزتک رو میبینم قلبم درد میگیره !
      چقدر الکی این طفل معصوم رو زشت و بدقواره میدونستم.
      چقدر به این ماشین جفا شد.
      در حالی که خیلی از ویژگی هاش به طراحان خودرو ایده داد و رد پاش رو در خیلی خودروها میبینیم.
      حیف که پونتیاک منحل شد.
      جای پونتیاک، پلایموث، اولدزموبیل همیشه در قلب ماشین دوستا خواهد بود.
      امیدوارم این شرکت ها یک روز دوباره مثل ققنوس از خاکستر خودشون بلند بشن و دوباره بشن همون ماشینای دوست داشتنی سابق.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (6789 ديدگاه)

        پونتیاک . پلیموت و الدزموبیل با اینکه دیگه بین مانیستن و عاشقان خودشون رو تنها گذاشتن اما شرکتهای مادرشون که صاحب اونا هستن هنوز هم از اونا پشتی بانی میکنن
        و ساپورت میکنند مدلهاشون رو
        چند سال پیش که پونتیاک عزیزم تعطیل شد یه ثروتمند امریکای گفت به جی ام که حاضره پونتیاک رو بخره اما جی ام نذاشت چون میترسید که به اعتبار پونتیاک لطمه بزنه
        برا همینه که کرایسلر و جی ام و حتی فورد برندهای الدزموبیل پلیموت مرکوری و پونتیاک رو نمیفروشن و نگهشون داشتن
        همیشه روی مجله تخصصی کرایسلر که مجله موپاره عکسهای چندتا پیلیموت میدرخشه و جی ام سایت الدزموبیل و پونتیاک رو هر سال به روز میکنه همینطور فورد که سایت مرکوری رو به روز نگه میداره

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Elemento

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        با عرض پوزش.
        یک قسمت از کامنتم در جواب به دوستمون ali بود.
        نمیدونم چرا الان نیست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ASTON MARTIN

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      آپشن تسلا خیلی مناسب ایرانه با این همه ریز گردو دودو کثافت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elemento

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        دقیقا.
        بهترین آپشن این لیست همینه.
        البته سقف نورانی Opel آدام و اسپویلر با پنل خورشیدی ، و سنسور ضربان قلب هم خیلی خوبن.
        ولی از همه پرکاربرد تر همین حالت دفاعی تسلاست.
        اتوبوس ها و کامیون های قدیمی واقعا از هر سلاح شیمیایی بدترن.
        اکه تو جاده یا پشت چراغ قرمز کنارت باشن خفه میشی.

        البته فکر کنم بعضی ماشین ها فیلتر تصفیه هوا رو دارن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. امير علي

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (399 ديدگاه)

    اون ورودی هوای چرمی خیلی مسخره بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elemento

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      شما حتما تا حالا مثل من تجربه ی حس کردن بوی چرم اصل و با کیفیت رو در خودرویی نداشتی.
      خدا نصیبمون کنه.
      چرم های پورشه همیشه معروف بودن.
      دوستم یک ساعت پورشه برام آورده 5 ساله دستم میکنم بند چرمیش هنوز یک ترک هم بر نداشته. هنوز وقتی عرق میکنه بوی خوبی رو مچ دست میذاره.

      اونجا گذاشتن تا بوی خوبش در کابین پخش بشه و ازش لذت ببری.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ASTON MARTIN

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (1346 ديدگاه)

        سلیقه ایه ولی من خودمم کل دنیا رو داشته باشم دلم نمیخاد اصراف کنم و دریچه ی هوای ماشینمو چرمی کنم

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. mehran911

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (2025 ديدگاه)

        درسته مجید عزیز
        مرکز شخصی سازی پورشه که با نام Porsche Exclusive شناخته میشه با بیش از ۶۰۰ آپشن در رنگ ها وطرح های مختلف این قابلیت رو به خریدار میده که پورشه خودش رو کاملا شخصی سازی کنه و البته در این کار از بهترین مواد ممکن و از بهترین متخصص ها استفاده میشه .
        .
        یک ویدیو در این مورد در کامنت جدا زیر این کامنت میزارم امیدوارم لذت ببری دوست عزیز

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Elemento

          ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          متشکرم دوست عزیزم، مهران جان.

          Aston martin عزیز سلیقه ی شما هم محترمه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mehran911

          ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          اینم ویدیو

          http://www.aparat.com/v/QpPbW

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. king 918

          ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          این پست تکراری بود ……….
          قبلا هم بود تو پدال ….

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. ASTON MARTIN

          ۱۲ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (1346 ديدگاه)

          سپاس Elemento جان

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. محمد

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1488 ديدگاه)

    اینجا شیشه برقی و فرمون هیدرولیک نهایت اپشنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Alireza

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (28 ديدگاه)

    از خنده رودبر شدم از بس که کارای بنتلی مسخرست. بابت ی ساعت و کیت ماهیگیری باید ٢٠٠٠٠٠ هزار پوند زبون بسترو از جیب مبارکت به سمت جیب بی انتهای شرکتهای به ظاهر لوکس پرداخت کنی.بچه ها راستی چه خبر از رابین هود؟؟؟؟اون ماهی که با اون کیت گرفته بشه به اندازه شکار چند نهنگ برات تموم میشه. یا با نگاه به اون ساعت وسط کنسول همیشه یادت میوفته که ی دم و دو تا گوش داری که اگه ماشینتو وسط خیابون رها کنی ٣ سوت کندنش و بردنش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بنتلی

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      علیرضای عزیز اون ساعت زیاد هم گرون نیس،احتمالا از قیمت ساعت های لوکس خبر نداری،این ساعت جدای هشت الماس بکار رفته و جواهرات دیگه،توربیلون هس ،ساعت های توربیلون گرونتر هستن و ساختار پیشرفته ای دارن و بصورت اتوماتیک کار میکنن.درضمن مگه پرایده ک سه سوته درشو وا کنن و ساعتشو بدزدن؟!!! درمورد قیمت پکیج ماهیگیری هم مثه ساعتش حتما یه دلیلی داشته ،یکم متن کامنت شما شبیه علی عزیز هس

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Alireza

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (28 ديدگاه)

        امیدوارم خداوند کمکت کنه پیشرفت کنی با این اظهار نظرت.ی آجر برداری بکوبی به شیشه تمام معادلاتت که کلی زحمت کشیدی جواب دادای وارونه میشه .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بنتلی

          ۱۲ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          علیرضای عزیز،بهتره یکم بهتر صحبت کنی
          ،اونطور ک شما گفتی فک نکنم اتفاق بیفته،فرض کنیم طرف بره ساعتو بکنه«البته ب این آسونیا هم نیس و آژیر هم بصدا دراومده» بعدش چی؟ اون ساعتو کجا بفروشه؟ ب درد کی میخوره ساعت رو داشبورد؟ یکی ک بنتلی داره نمیاد ساعت دسه دو دزدی بزاره برا ماشینش،کسی ک بنتلی نداره هم این ساعت بدردش نمیخوره،بدردش بخوره هم پولشو نداره! آخرش اینکه اون 8الماس توشو بفروشن! ک نسبت ب خود ساعت قیمت کمی داره! مطمئن باش کسی ک این آپشنو برا ماشینش گذاشته ساعت مچی خودش خیلی گرون تر از ساعت ماشینشع،و ب احتمال زیاد یه گوشی ورتو هم تو جیبشه و همچنین یه کت و شلوار بسیار گرون قیمت«قیمت کت و شلوار های گرونو اگه نمیدونی سرچ کن»پس بیشتر باید نگران خودش باشه ک خفتش نکنن ،نه ماشینش!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Alireza

          ۱۲ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (28 ديدگاه)

          مش بنتلی عزیز این همه داستان تعریف کردی آخرش رسیدی به حرف من. همون الماسهایی و برلیانهایی که خودت دلیل اولت بود که باعث گرونی ساعته شده برای آقا دزده کافیه. کلا ماشینهای بالای ١۵٠٠٠٠ هزار دلار جز دردسر و اعصاب خوردی چیزی ندارن و ی جورایی به قول قدیمیا آدمای ثروتنمند از آدمای معمولی بدبختر و گرفتار ترند. بقیه هم ((((((( البته بلا نسبت خودت))))))مگسای گرد شیرینی و حزب باد هستن وبا یک پوند میشه خریدشون.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. بنتلی

          ۱۳ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          دوست عزیز اصلا از نوع گفتار شما خوشم نیومد،خوشحال میشم یکم بهتر صحبت کنی.
          همونطور ک گفتم دلیل اصلی گرون بودن ساعته توربیلون بودنشه،در کل با این طرز فکر شما ثروتمندا باید از ترس دزدیده شدن وسایلشون تو خونه بمونن یا با یه رکابی و بیژامه راهراه برن بیرون!!!! دوست عزیز زیاد سخت نگیر، روبرو شدن با دزد یه اتفاقیه ک نمیشه پیش بینی کرد! البته قبولدارم پولدار ها مورد مناسب تری هستن برا دزدی! ب قول خودت گرفتاریشون بیشتره!
          علیرضای عزیز این یه بحث دوستانه هس، اصلا قصد بدی ندارم،درکل اگه پرحرفی کردم و اعصابتو خورد کردم ب بزرگیت ببخش.موفق باشی دوست من

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. amir

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (255 ديدگاه)

    من هم داشتم کاتولوگ پراید رو نگاه میکردم چراغ ترمز سوم در عقب جزو امکانات رفاهی بود که آرامش کاملی به من میده من که راضیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مجید

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    اون وقت تو ایران سپر همرنگ بدنه هم آپشن محسوب میشه!!!!!!!(پژو 206 تیپ 5 مدل 93موقع ثبت نام امکان خرید نبود و حتی رینگ اسپرت هم نداشت بهمون گفتند بخرین بعد ببرید آپکو نصب کنید!!!!!!! ای ….. به خلاقیت و مشتری مداریشون!!!!!!!!!!) منتظر نظرات منفی دوستان سهامدار و شرکای لگن سازان داخلی هستم!!!!!!تخلیه کنید خودتون رو!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      لایک داری

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. SINA-GERMANY-PORSCHE

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    یه جا دیدم برای پیکان وانت چراغ سقفی رو آپشن زده بود!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. اشکان

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (81 ديدگاه)

    بهترینش به نظرم برا رنجروور بود…هم گرون نیست و هم پر کاربرد تره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. uss zumwalt DDG-1000

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    جالب بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. PlymouthBarracuda

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (130 ديدگاه)

    مقاله جالبی بود.ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Bee

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (80 ديدگاه)

    مقاله تکراری نبود!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4499 ديدگاه)

      سلام این مطلب همین چند روز منتشر شده حالا اگه مشابه این منتشر شده قبلا من خبر ندارم.ارادتمندم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. mohammad fm480

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    از اپشن ولوو خیلی خوشم اومد .خیلی باحال بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. سیاوش

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    از پنل خورشیدی نیسان خیلی خوشم اومد کاش میشد یخورده بزرگتر و بهینه ترشم میکردن مخصوصا تو ایران تو این گرما آفتاب مستتقیم میتونه حسابی شارژش کنه
    اگه خودرو هیبردی باشه و بتونه حتی 4 ،5 کیلومتر هم خودرو با این انرژی پاک حرکت کنه که بازم عالی تر میشه
    با این آلودگی محیط زیست گرم شدن کره زمین به این چیزا خیلی احتیاج داریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. احسان(احسان سابق)

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    اپشن های ازتک مثل خود ماشین زشت و بیریحت بوده. اما از همه جالبتر اپشن های بنتلی و رولز رویز هست که قیمت های نجومی و غیر منطقی دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. احسان

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (314 ديدگاه)

    کاربردی ترین وبهترین اپشن مال بنز بود با قیمت خیلی عالی ولقعا زمستان گاربرد داره
    مسخره ترین هم زمان باز بودن سقف مینی بود که چی مثلا !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. آرش

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    و من فهمیدم که…تو عکس رنو Modus اون ماشین عقبیه رنو مگانه!!! بریم دنبال اکتشافات بعدی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. جواد

    ۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام.منم رو چراغهای آمپر کامیون بنزمو یاقوت گذاشتم.کامیون منم الان لوکسه؟سر دنده هم نقره کوب کردم.شرکتها بیان یاد بیگرن.اینجا ایرانه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا