چشم انداز

رده‌بندی مینی‌ون‌ها برای سال 2016

شاید تنها چهار یا پنج نوع وسیله نقلیه برای خط تولید یک خودروساز ضروری باشند؛‌ یک هاچ‌بک کامپکت، یک پیکاپ تراک، یک استیشن‌واگن متوسط، یک شاسی‌بلند بزرگ و البته، یک «مینی‌ون». مینی‌ون همیشه نیازهای جمعیتی را از نظر صرفه‌جویی در هزینه‌ها و حمل مسافر و وسایل پاسخگو هستند. در این میان، تمام مدل‌های اسپورت و سوپرماشین، نیاز به یک هزینه جداگانه از طرف خودروساز دارند.

Best-Minivans-Lead
البته برخی حقایق، مخصوصاً در مورد مینی‌ون‌ها وجود دارد؛ جایی که بسیاری از رانندگان، خرید یک مینی‌ون را نشانه‌ای از «قناعت» و «فدا کردن لذت رانندگی به‌خاطر ویژگی‌های کاربردی» می‌دانند. با این حال، هنوز هم مزیّت زیادی را می‌توان در این کلاس خودرویی یافت. با اینکه رانندگی با این وسایل نقلیه به اندازه یک سدان اسپورت هیجان‌انگیز نیست، ولی برخی از ویژگی‌های هوشمندانه در آنها وجود دارد که در نوع خود، بسیار کمیاب هستند؛ از جمله فضاهای زیادی که برای وسایل پیش‌بینی شده و همین‌طور، جارو‌های برقی داخلی. در ادامه، این خودروهای همه‌کاره، رده‌بندی شده‌اند.

۶) نیسان کوئست
قرار گرفتن در یک مینی‌ون، لزوماً به معنای داشتن یک طراحی خسته‌کننده در اطراف خود نیست. «کوئست» یکی از مصداق‌های بارز این موضوع است. این خودرو با یک سقف شناور، شیشه‌های پیرامونی به صورت کامل و چراغ‌های عقب طرح بومرنگ، به‌راحتی می‌تواند خود از گروه «مینی‌ون‌ها» متمایز کند.

2015 Nissan Quest
۲۰۱۵ Nissan Quest
در داخل کابین، یک داشبورد ساده و عریض استفاده شده و ردیف دوم و سوم صندلی‌ها با قابلیت جمع‌شدن درنظر گرفته شده‌اند. در همین حال، یک گزینه سیستم سرگرمی با نمایشگر ۱۱ اینچی می‌تواند هارمونی خانوادگی را تداوم بخشد. موتور V-6 در نیسان کوئست به‌طور اعجاب‌انگیزی، همراهی مناسبی با سیستم استاندارد CVT دارد. با این وجود، حال و هوای ارزان‌قیمت موجود در این مدل، آن را در پایین‌ترین جایگاه این لیست نگه داشته است.

۵) داج گرند کاروان
با اینکه امتیاز شروع داستان مینی‌ون‌ها به «گرند کاروان» تعلق می‌گیرد، ولی در حال حاضر، این مدل از نظر کیفیت و امکانات هوشمند در پشت‌سر رقبای خود قرار گرفته است. این مدل برای پیشرانه منحصراً از یک موتور ۳/۶ لیتری V-6 با قدرت ۲۸۳ اسب‌بخار استفاده می‌کند و در کنار آن، از یک سیستم دیفرانسیل جلو و یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک بهره می‌برد.

2015 dodge grand caravan
۲۰۱۵ dodge grand caravan
با این حال، نکات جالب توجهی در کابین گرند کاروان وجود دارد؛ از جمله اینکه صندلی‌های ردیف دوم در هنگام جمع‌شدن «ناپدید» می‌شوند و ردیف سوم صندلی‌ها نیز به طرف درب عقب جمع می‌شود. البته یک مینی‌ون کاملاً جدید محصول کرایسلر نیز در راه است که احتمالاً در سال ۲۰۱۶ برای فروش در بازار ارائه خواهد شد.

۴) کرایسلر تاون اند کانتری
وقتی بچه‌ها با خود به این طرف و آن طرف می‌برید، وسایل بزرگ را با خود حمل می‌کنید یا می‌خواهید فضای بزرگی برای دراز کشیدن در مسافرت‌های جاده‌ای در اختیار داشته باشید، «تاون اند کانتری» می‌تواند به‌خوبی از عهده این وظایف برای شما برآید. همچنین ترکیبی یک موتور ۳/۶ لیتری V-6 و یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک، قدرت و مصرف سوخت مناسبی را برایتان فراهم می‌کنند.

Chrysler Town & Country 2016
Chrysler Town & Country 2016
یک آپشن پخش‌کننده بلورِی با دو صفحه نمایش، تجهیزات بازی‌های ویدیویی و مجموعه‌ای از محفظه‌ها برای قراردادن وسایل و خوراکی، به کودکان کمک می‌کنند تا آرامش خود را در طول سفر حفظ کنند و در همین حال، ساختمان محکم و توزیع وزن مناسب سیستم فرمان، سطح مناسبی از چالاکی را در اختیار پدر و مادر قرار می‌دهند.

۳) کیا سدونا
جذابیت، اسپورتی و تهاجمی، از صفاتی نیستند که در حالت معمول برای یکی «مینی‌ون» به کار برده شوند. ولی رویکرد بلندپروازنه کمپانی کیا باعث شده که اندکی از هر کدام از این کیفیت‌ها به مدل سدونا اضافه شود. با توجه به اینکه فضا برای حضور ۸ سرنشین و وسایل ضروری خانواده فراهم است و لیست بلندی از تجهیزات استاندارد و آپشن برای سدونا در نظر گرفته شده، این خودرو یکی از گزینه‌های مناسب برای کسانی است که به دنبال ارزش بیشتر در هنگام خرید هستند.

2015 Kia Sedona SXL
۲۰۱۵ Kia Sedona SXL
سدونا با داشتن یک موتور V-6 با قدرت ۲۷۶ اسب‌بخار به همراه یک گیربکس ۶ سرعته، لذت بیشتری در هنگام سواری‌های روزانه خانوادگی فراهم می‌آورد.

۲) هوندا ادیسه
ادیسه برای سال‌ها با رانندگی بی‌نظیر در جاده، سیستم پیشرانه نرم و یک کابین دلپذیر، یکی از گزینه‌های جذاب در بین مینی‌ون‌ها بوده است. در هوندا ادیسه تا ۸ سرنشین می‌توانند در شرایطی راحت قرار گیرند و در عین حال، به لطف ویژگی غیرفعال‌شدن سیلندر در موتور ۳/۶ لیتری V-6 با قدرت ۲۴۸ اسب‌بخار، مصرف سوخت بهنیه‌ای نیز برای آن ایجاد شده است.

2016 Honda Odyssey
۲۰۱۶ Honda Odyssey
شاید هیجان‌انگیزترین گزینه، یک جاروی داخلی در صندوق عقب است. این وسیله که منحصراً در تریم‌های SE و تورینگ ارائه می‌شود، مطمئناً فواید زیادی برای شما خواهد داشت.

۱) تویوتا سیه‌نا
سیه‌نا در واقع «کمریِ» مینی‌ون‌ها است و جذابیت زیادی برای خانواده‌هایی دارد که به دنبال یک خودروی جادار، راحت و با کیفیت بالای سواری هستند. یک موتور ۳/۵ لیتری V-6 با قدرت ۲۶۶ اسب‌بخار با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک همراه شده است. قدرت این موتور می‌تواند به چرخ‌های جلو یا تمام چرخ‌ها منتقل شود که در این سگمنت منحصر به فرد است. در واقع، این مزیّت تویوتا سیه‌نا در شرایط آب‌و‌هوایی غیرعادی است.

2015 Toyota Sienna
۲۰۱۵ Toyota Sienna
یک سیستم ارتباطی، امکان انتقال پیام را بین سرنشینان ردیف اول و سوم فراهم می‌کند و در همین حال، یک سیستم پخش بلوری، بچه‌ها را سرگرم نگه می‌دارد. البته برای آنهایی که دوست دارند لذت بیشتری در رانندگی داشته باشند، چیز خاصی درنظر گرفته نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Carbonado Aventador

    ۱۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4461 ديدگاه)

    همشون خوبن…
    واقعا نمیشه گفت کدوم بهتره…
    انتخاب بهترین بین اینها فقط به سلیقه افراد بر میگرده!!!
    من بین این 5 تا دوج و کیا رو بیشتر از همه میپسندم!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Muhamat Reza

      ۱۰ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (13 ديدگاه)

      چرا تو ایران طالب ندارن این خودرو ها؟
      چرا برعکس تمام کشورا هستیم
      بنظرم بهترین و به صرفه ترینان
      انصافا خوشگل و با امکاناتن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mohsen

        ۱۲ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (1063 ديدگاه)

        خوب الان مثلا 200 میلیون بریم بدیم به اینا!خوب که چی؟ به چه دردی میخوره؟ سرعت ضایع شتاب ضایع به درد سرویس مدارسم نمیخوره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. محمدرضا جلیلیان

      ۱۰ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (13 ديدگاه)

      خدایی هیچی کم ندارن راحت زیبا با امکانات
      ولی نمیدونم چرا تو ایران طرفدار نداره
      چرا ما فقط زرق و برق میبینیم!!!
      چرا کارایی مهم نیست!!!

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. احسان(احسان)

    ۱۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    احتمالا روزی بیاد که انقدر بچه داشته باشم که مجبور بشم یدونه مینی ون بگیرم اونوقت این مقاله واقعا واسم کاربردی میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ali ayat

    ۱۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    اکثر سایتا به کیا سدونا رای زیادی دادن نمیدونم چرا ولی در کل با تویوتا و محصولش حال نکردم هوندا خیلی جذاب تر بود

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. ali

    ۱۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (20 ديدگاه)

    انتخاب من سدونا.دوستان این مدل هیوندا که جدیدا تو خیابونا تکو توک دیده میشه چیه.مثل النترا و اپتیما میمونه ولی استیشنه.ماشین جالبیه چند بار از دور دیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Davood

      ۱۰ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (131 ديدگاه)

      هیوندای i40

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ALiHidden

      ۱۶ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (332 ديدگاه)

      آره منم دیدم

      شبیه نعش کشه :|

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. mro

    ۱۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (22 ديدگاه)

    شاید بقیشون از نظر کیفیت قطعات و موتور و اینجور چیزا بهتر باشن ولی من به ظاهر ماشین خیلی اهمیت میدم و به نظرم کیا از همشون در بین این لیست بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احمد باقری

    ۱۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    هوندا و تویوتا خیلی خوب بودن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. parham

    ۱۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (111 ديدگاه)

    کیا و هوندا از نظر طراحی خیلی خوب بودن انصافا طراحی کیا قابل تقدیر هست.
    تویوتا هم که از لحاظ فنی و کاربردی بحثی نداره و همیشه عالی بوده.طراحی داشبورده تویوتاهم عالی بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سیاوش

    ۱۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (163 ديدگاه)

    نیسان و هوندا ذو ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. sina

    ۱۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (307 ديدگاه)

    جالبه میگه نیسان کوئست داخلش حس ارزون بودن القا میکنه همین بیاد ایران هرکی تو بشینه پولدار حساب میشه :))))))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. داود

    ۱۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (41 ديدگاه)

    در مجموع غیر از ماشین های کره ای بقیه خوبن دم امریکا گرم که 395 میلیون دلار این کره ایهای رو جریمه کرد
    جنسیسشون 25 لیتر توشهر بنزین مصرف میکنه اونوقت میگن مصرف جنسیس 13 لیتره . درست مثل شرکت bmw آمار غلط از لحاظ شتاب و مصرف بنزین به کشورهای جهان سوم میدن .البته استهلاک ماشینهای کره ای نسبت به بی ام دبلیو واقعا پایینتره.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. خسته شده

      ۱۱ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (623 ديدگاه)

      آمار غلط به کشورهای جهان سوم میدن؟!!!!!!!!!
      همون بهتر در جهل جهان سومی بودنت بمونی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. امیرحسین

    ۱۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (337 ديدگاه)

    ایرانی ملتی غریب است که هیچ رفتارش با منطق جور در نمیاد
    کشوری که اکثریت سفرهایش با ماشین انجام میشه ون ها و استیشن ها طرفدار ندارن ولی در کشوری مثل آمریکا که کوره دهات ها فرودگاه داره این نوع ماشین ها مورد استقبال هست
    در مورد ون ها تویوتا و داج همچنان باید بهترین باشن چون ون یک ماشین کاربردی و تخصصی هست و مثل suv به مهارت ساخت و تجربه نیاز داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ds

    ۱۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (41 ديدگاه)

    عزیزم واقعا اسم خسته شده برازنده است برات . اگه فکر میکنی جهان سومی مساوی با جهالته باید بهت بگم 80 درصد مهندسان ناسا وجراحان مغزواعصاب وقلب ا روپا وامریکا جهان سومین
    برو یه کم مطالعه کن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. داود

    ۱۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (41 ديدگاه)

    عزیزم جهان سومی جهالت نیست جهان سومی یعنی 80درصد مهندسان ناسا . جهان سومی یعنی 80 درصد جراحان خبره مغز و اعصاب و قلب اروپا وامریکا . مطلبو متوجه نشدی .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا