چشم اندازهفته نامه

در سال 2017 چه خودروهای جدیدی را خواهیم دید؟ (قسمت دوم)

در قسمت قبلی این مطلب تعدادی از خودروهای جدیدی که امسال خواهیم دید را معرفی کردیم. حال در این قسمت به ادامهٔ معرفی خودروهای جدید ۲۰۱۷ می‌پردازیم.

سوبارو WRX STI

subaru-wrx-sti-2_1600x0w

سوبارو WRX STI هنوز هم محبوب است اما توانایی رقابتش کاهش پیدا کرده است چراکه خودروهایی مانند فورد فوکوس RS و فولکس‌واگن گلف R، این فرزند اسپرت سوبارو را به چالش کشیده‌اند و این بدان معناست که سازندهٔ ژاپنی نیازی جدی به معرفی نسل جدید WRX STI دارد. خوشبختانه سوبارو اوایل سال ۲۰۱۶ نسل جدید مدل ایمپرزا را معرفی کرد که می‌تواند پایه‌ای برای نسل بعدی STI باشد. احتمالاً نسل جدید این خودرو در طراحی بیرونی از کانسپت‌های ایمپرزا پنج‌در و ایمپرزا سدان الهام خواهد گرفت و در ابعاد بیرونی افزایش خواهد داشت. در داخل هم احتمالاً شاهد سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدیدی خواهیم بود اما علامت سؤال بزرگ این است که چه چیزی در زیر کاپوت نسل جدید این سدان اسپرت ژاپنی قرار خواهد گرفت؟ برخی پیش‌بینی می‌کنند که قوای محرکهٔ نسل جدید WRX STI از نوع هیبریدی باشد اما هنوز هیچ‌چیز دراین‌باره معلوم نیست.

جیپ گرند چروکی هلکت

jeep-srt-hellcat-2_1600x0w

بسیاری از مردم بر این باورند که امروزه یک SUV بزرگ اسپرت و قدرتمند که اسب بخار بالایی داشته باشد، ارزان نبوده و غیرقابل‌دسترس است؛ اما جیپ قصد دارد با معرفی مدل جدید گرد چروکی هلکت این باور را تغییر دهد. این مدل جدید یک SUV عملکرد بالا خواهد بود که از همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ دوج چارجر و چلنجر هلکت استفاده می‌کند؛ بنابراین جیپ گرند چروکی هلکت با ۷۰۷ اسب بخار قدرت بالاتر از قوی‌ترین SUVهای حال حاضر دنیا یعنی بنتلی بنتایگا و مرسدس بنز G65 AMG قرار گرفته و عنوان قوی‌ترین SUV دنیا را بنام خود ثبت خواهد کرد. همچنین گفته شده که احتمالاً این خودرو با نام گرند چروکی ترک‎هاوک عرضه خواهد شد.

خودروهای لوکس

نسل جدید آئودی A8

audi-s8-11_1600x0w

نسل فعلی سدان پرچم‌دار آئودی A8 در سال ۲۰۱۰ راهی بازار شد؛ بنابراین A8 هم‌اکنون خصوصاً در برابر رقبای تازه‌نفسی چون مرسدس بنز S کلاس و ب‌ام‌و سری ۷ کاملاً قدیمی شده است. به همین دلیل آئودی به‌زودی نسل چهارم این سدان لوکس پرچم‌دار را معرفی خواهد کرد. از تصاویر جاسوسی A8 جدید معلوم است که در این خودرو بخش جلویی و سپر جلو تجدیدنظر شده و در آن از چراغ‌های LED بروز شده استفاده شده است. فضای داخلی این خودرو نیز به‌احتمال‌زیاد از نسل جدید A5 اقتباس خواهد شد. همچنین احتمالاً در زیر کاپوت نسل جدید A8 و مدل عملکردی S8 از یک پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 با حدود ۴۸۰ اسب بخار استفاده خواهد شد درحالی‌که بالاترین مدل S8 احتمالاً از پیشرانهٔ W12 بنتلی بنتایگا با قدرتی بیش از ۶۰۰ اسب بخار استفاده خواهد کرد.

فیس‌لیفت مرسدس بنز S کلاس

2017-mercedes-benz-s-clas-9_1600x0w

هنگامی‌که بحث خودروهای لوکس و قدرتمند به میان می‌آید قطعاً مرسدس بنز S کلاس یکی از بهترین‌ها است چراکه S کلاس معمولاً ازلحاظ تکنولوژی و امکانات بهترین چیزی است که مرسدس بنز توان ساخت آن‌را دارد؛ اما نسل کنونی S کلاس در حال حاضر توسط رقیبانی از ب‌ام‌و و کادیلاک در حال تهدید شدن است به همین دلیل مرسدس بنز قصد دارد سدان پرچم‌دار خود را برای سال ۲۰۱۷ مورد فیس‌لیفت و به‌روزرسانی قرار دهد. البته تغییرات نمای داخلی و خارجی S کلاس جدید خفیف و جزئی خواهد بود اما تجهیزات رانندگی خودکار مانند کروز کنترل تطبیقی پیشرفته در تمامی مدل‌ها ارائه خواهد شد. همچنین لیست موتورهای S کلاس فیس‌لیفت نیز تغییرات چندانی را تجربه نخواهد کرد اما افزایش قدرت اندک و کاهش مصرف سوخت در آن‌ها اعمال خواهد شد.

خودروهای خانوادگی

نسل جدید تویوتا کمری

2018-toyota-camry-rendering

اگر شما به دنبال یک سدان متوسط قابل‌اعتماد، کارآمد و مقرون‌به‌صرفه باشید، تویوتا کمری قطعاً در بالای لیست قرار خواهد گرفت. تویوتا چند وقتی است که در حال کار بر روی ساخت نسل جدید این سدان محبوب است و تغییرات بسیار گسترده‌ای در ظاهر آن اعمال کرده است. در زیر این ظاهر جدید نیز یک پلت‌فرم جدید قرار گرفته که وزن کمتری خواهد داشت. همچنین فضای داخلی نسل جدید تویوتا کمری هم با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید و ویژگی‌های اتصالی بروز خواهد شد درحالی‌که احتمالاً فضای داخلی بیشتری را هم برای سرنشینان فراهم خواهد کرد. انتظار می‌رود در زیر کاپوت این سدان ژاپنی یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی به‌عنوان موتور پایه قرار گیرد درحالی‌که یک واحد ۲ لیتری توربو هم برای آن ارائه خواهد شد.

شاسی‌بلندها و پیک‌آپ‌ها

نسل جدید فورد اکسپیدیشن

2018-ford-expedition-3_1600x0w

پس اینکه فورد تغییراتی اساسی در نسل جدید مدل بی‌نهایت محبوب F150 اعمال کرد، بیضی آبی قصد دارد همین تغییرات را در نسل جدید SUV فول سایز اکسپیدیشن خود نیز اعمال کند. خودرویی که بر روی شاسی F150 ساخته می‌شود. در بخش بیرونی انتظار می‌رود که اکسپیدیشن شباهت زیادی به F150 داشته باشد که البته ویژگی‌های پریمیوم بیشتری مانند چراغ‌های LED هم به آن اضافه خواهد شد. همچنین در زیر کاپوت این SUV فول سایز نیز همان پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری اکوبوست F150 در کنار یک گیربکس جدید ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک نصب خواهد شد. فضای داخلی نسل جدید اکسپیدیشن نیز بازهم مشابه F150 خواهد بود به‌اضافهٔ سه ردیف صندلی سنتی آن‌که ظرفیت حمل تا ۸ نفر را دارند.

نسل جدید فولکس‌واگن توآرِگ

volkswagen-touareg-13_1600x0w

فولکس‌واگن قصد دارد پس از معرفی کراس‌اوور فول سایز جدید اطلس، به‌زودی نسل جدید SUV توراِگ را هم معرفی کند تا بخش کراس‌اوورها و SUVهای خود را تقویت نماید. نسل جدید توراِگ تغییرات اساسی قابل‌توجهی را تجربه خواهد کرد که یکی از آن‌ها ساخته‌شدن بر روی پلت‌فرم MLB فولکس‌واگن است که موجب کاهش وزن آن خواهد شد. ابعاد خارجی توراِگ جدید کم‌وبیش با نسل کنونی یکسان خواهد بود درحالی‌که در کابین آن یک صفحه‌نمایش مرکزی بزرگ نصب خواهد شد. لیست پیشرانهٔ های نسل سوم فولکس‌واگن توراِگ شامل انواع بنزینی و دیزل خواهد شد که البته به‌احتمال‌زیاد نمونه‌های دیزلی در ایالات‌متحده عرضه نخواهند شد. انتظار می‌رود نسل جدید فولکس‌واگن توراِگ امسال با مدل سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه گردد.

مرسدس-مایباخ GLS

2018-rush-mercedes-maybac_1600x0w

برند مایباخ چند وقتی است که دوباره برگشته و تاکنون عملکرد خوبی هم داشته است. محصولاتی که در حال حاضر نشان مایباخ را بر روی خود دارند شامل سدان S600 و مدل جدید S650 کابریولت می‌شود که به‌تازگی معرفی شده است. هردوی این مدل‌ها پرستیژ و امکانات بسیار بالایی داشته و کاملاً لوکس هستند. اما مرسدس بنز قصد ندارد محصولات مایباخ را تنها به همین دو مدل محدود کند؛ بنابراین در حال کار بر روی اضافه کردن یک SUV به طیف محصولات مایباخ است. این SUV لوکس به‌احتمال‌زیاد بر اساس SUV فول سایز مرسدس بنز GLS ساخته خواهد شد. مایباخ GLS ابعاد بیرونی بزرگ‌تری خواهد داشت و در داخل نیز از تجهیزات و سطح لاکچری بالاتری برخوردار خواهد بود. همچنین فضای داخلی این SUV، فوق‌العاده جادار خواهد بود. برای مرسدس-مایباخ GLS یک پیشرانهٔ ۴.۷ لیتری V8 به همراه یک واحد V12 ارائه خواهد شد.

جیپ رانگلر وانت

jeep-wrangler-pickup-2_1600x0w

جیپ برای چندین دهه است که وانتی در طیف محصولات خود ندارد. این امر بسیار عجیب است که چرا جیپ در زمانی که وانت‌ها بسیار در ایالات‌متحده محبوب هستند نماینده‌ای در این کلاس ندارد. بااین‌حال هم‌اکنون زمان خوبی است برای اینکه جیپ پیک‌آپی را وارد بازار کند و به همین دلیل سازندهٔ آمریکایی در آینده‌ای نه‌چندان دور پس از مدت‌ها انتظار وانت جدید خود که بر اساس نسل جدید رانگلر ساخته شده است را معرفی خواهد کرد. اگر جگوار و بنتلی می‌توانند SUV بسازند پس جیپ هم قطعاً می‌توان پیک‌آپ تولید کند. ساخت نسخهٔ وانت رانگلر در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶ تأیید شد و به‌احتمال‌زیاد تمام تجهیزات و ویژگی‌های نسخهٔ معمولی رانگلر را خواهد داشت به‌اضافهٔ یک فضای بار اضافه در پشت کابین.

در سال ۲۰۱۷ چه خودروهای جدیدی را خواهیم دید؟ (قسمت اول)

منبع: TopSpeed

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. kasra

    ۱۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (84 ديدگاه)

    اگه میشد ماشین آمریکایی وارد کرد و گمرکی و مالیات های بی خودی هم نداشت، با توجه به لیزینگ خوب و قیمت مناسب و کیفیت خیییلی بالا(در مقابل پولی که میدی)، دیگه توی ایران به ندرت میشد ماشینی غیر آمریکایی پیدا کرد.

    بهترین ویژگی آمریکایی ها اینه که با پولی که میدی بیشترین آش ممکن رو میخوری :D
    همین هلکت رو اگه مرسدس یا BMW یا آئودی میساختن کمتر از 120 هزار یا حتی بیشتر نمیفروختن. درسته که به اندازه اونا لوکس نیست ولی خب در برابر پولی که میدی بیش از حد خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Armin

      ۱۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (421 ديدگاه)

      این کمری چرا هر سال اتاق عوض میکنه؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. (ali (CHEVY NOVA

    ۱۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (6811 ديدگاه)

    فورد اکسپدیشن . جیپ رانگلر وانت و گراند چروکی هلکت
    ولی اگه گراند چروکی هلکت بیاد طوفان به پا میکنه با موتور 707 اسبی خودش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علي دانشمند

    ۱۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    بنز همه مدلهاش حتی شاسی بلندهاش عین هم شده واقعا مسخره است
    کاملا واضحه که بنز از پورشه تقلید میکنه ولی اینو نمیدونه که پورشه اگه محصولاتش شبیح به همه علت داره اونم علت افسانه ای 911 است که همه محصولات با رعایت اصیل بودن 911 ساخته میشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. dice

      ۱۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (166 ديدگاه)

      بنز از پورشه تقلید می کنه؟؟؟؟؟؟…
      عزیز دل… شما به مدل های قدیمی بنز نگاه کنی اونا هم شبیه هم هستن… فقط طی یک تغییر مدیر عامل توی بنز و بی ام و بین کلاس ها اختلاف ها معلوم شد از نظر ظاهری….
      رولز رویس….بنتلی…استون مارتین… کادیلاک…بی ام و …مرسدس… اودی…. لابد هه اینا از پورشه تقلید کردن و محصولاتشونو شبیه هم کردن..
      اگه پورشه 911 افسانه ای بدون همه محصولات بنز افسانه ای هستند :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. الف.ی

      ۱۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1643 ديدگاه)

      آقای دانشمند این رو بدون که بنز به هیچ وجه از پورشه نه در روند کاریش و نه در روند خودروسازیش تقلید نمیکنه.در ضمن اگه یه نگاهی به کل برند های خودرویی بیندازی می بینی که اکثر ماشین ها دارن شکل هم میشن.مثل bmw 5 series که شکل سری7 شده.
      مثل شیرون که شباهت هایی به ویرون داره.قبول دارم بنز داره محافظه کارانه عمل میکنه و من هم یه نامه در رابطه با همین موضوع براشون فرستادم و پاسخ دادند:وقتی این طراحی در ذهن مردم و کارشناسان زیبا به نظر می آید چرا عوضش کنیم؟
      این موضوع به پورشه هیچ ربطی نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. KING 918

        ۱۳ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        رفیق دانشمند …
        چرا اینا رو به جون هم میندازی اخه رفیق .. ؟؟؟ :-)
        این روند شبیه هم بودن اصلا در مورد پورشه صدق نمیکنه والا نمیکنه به پیر و پیغمبر محصولات پورشه شبیه هم نیستن …..
        اقا پورشه فقط در سری 911 شبیه هم میسازه فقط 911 ها … شبیه همن ….
        اخه کجای 911 شبیه باکستره کجای باکستر شبیه پانامرا کجای کاررا جی تی شبیه کاینه کجای کیمن شبیه 918 ست …؟؟؟؟
        اقا 911 یه مدله از محصولات پورشه که تا حالا از طراحی اصیل خودش پیروی کرده
        پورشه شبیه هم نیستن ریشه هایی از هم دارن ( به قول معروف ژنتیک یا امضا طراحی های پورشه تو همشون هست اما شبیه هم نیستن ….)
        حاضرم سر این موضوع هر چقدر بخواید بحث کنم …..

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. KING 918

          ۱۳ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          یعنی فدای ملت همیشه در دیس لایکم
          حرف زدم سر حرفم هستم هر کی مخالفه اثبات میکنم …

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. Parker

      ۱۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      ممنون دانشمند عزیز….
      یاد مسیح رو برام زنده کردی …

      به نظر من کسی که اون قدر عاشق خرد کردن اعصاب بقیه بود، محاله یک دفعه از پدال غیبش زده باشه، منظورم شخص خاصی نیست اما حس میکنم با یک یا چند اسم کاربری دیگه در سایت حضور داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mehran911

        ۱۴ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (2028 ديدگاه)

        یادش بخیر مسیح …
        چقدر باهاش کل کل می کردم ???

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مجید.بهترین یا هیچ.

          ۱۴ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          آره مهران جان
          یادش بخیر رکورد دیسلایک دستش بود.

          مثلا یادمه یک بار 323 دیسلایک داشت و4 لایک !!!

          سلطانی بود واسه خودش!!

          من شک ندارم الان هم در سایت هست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. مجید.بهترین یا هیچ.

          ۱۴ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          به قول علی شوی نوا ، کاربر 1001 اسم !

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. نوید جهرمی

        ۱۶ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (3691 ديدگاه)

        جاداره یادی هم کنیم از مافیا که بعدش اومد و دیسلایکا رو درو میکرد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. Davood

    ۱۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (202 ديدگاه)

    جنگ وجدلو ولش کنین فعلا که فقط پورشه و نگین خودرو و لکسوس و نیسان و سانگ یانگ تونستند از شرکت مادر نمایندگی بگیرن اکثر شرکتها از جمله پرشیا خودرو و ستاره بنز و اسان موتور واطلس خودرو وغیره نتونستن نمایندگی بگیرن و از ثبت سفارش خودرو حذف شدند. البته بهتر شد دیگه نمیتونن چندین برابر قیمت واقعی سر مردم کلاه بذارن.
    خودرویی که 30 هزار دلار قیمتش بود میرفتن از امارات 45 هزار دلار خرید میکردند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حسام صمدی

    ۱۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (62 ديدگاه)

    بی صبرانه منتظر نسل جدید audi A8 هستیم.نسل فعلی در برابر رقبا قدیمی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. AK_007

    ۱۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (562 ديدگاه)

    رولز رویس کولینان و کیا جی تی برای ۲۰۱۷ نیستند??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احمد باقری

    ۱۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    جیپ، مرسدس، تویوتا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Amir amini

    ۱۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (225 ديدگاه)

    درک نمیکنم کار بنزو از قیمت 28 هزار دلار میخاد تولید کنه تا 300 400 هزار دلار با برند مایباخ ولی با یه طراحی خب الان بنز s650 مگه چقدر از لحاظ ظاهری با s400 فرق داره مگه بیکارم بخام پول دوتا یا شایدم بیشتر s400 بدم ولی بازم همون قیافرو بخرم قبول دارم تجهیزاتش بیشتر ولی مایباخ برای رقابت با رولزرویس و بنتلی احتیاج به یه طراحی مخصوص به خودشو داره نه صرفا بیاد مدلای دیگه بنزو بهتر کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۱۴ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (2028 ديدگاه)

      اصلی ترین دلیل شکست قبلی میباخ هم همین بود
      در حالی از نظر لوکس بودن و فنی کاملا نسبت به رقباش برتری داشت
      خدا کنه مرسدس سیاست گذشته رو ادامه نده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amir amini

        ۱۴ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (225 ديدگاه)

        بله ولی فعلا که انگار درس نگرفته با این چندتا مدلی که داریم میبینیم
        میخاد برا خودش تو رقابت با vw و BMW یه چیزی داشته باشه ولی خب نمیشه تنها راهش خرید استون مارتین و با برند لاگوندا ماشین لوکس تولید کنه با خود استون مارتین ماشین لوکس اسپرت

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. Shumi

    ۱۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (37 ديدگاه)

    فقط جیپ چروکی هلکت ! Suv ولی خصوصیات یه ماشین اسپرت .محشره. میباخ هم خیلی غوله لامصب.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. شایان

    ۱۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (67 ديدگاه)

    بشخصه منتظر جیپ هستم واقعا هیولاییه برای خودش.تویوتا رو هم مشتاقم ببینم….این نسل جدید کمری داستان داره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مهدی drift

    ۱۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (183 ديدگاه)

    خود دوج هنوز دورانگو هلکت رو تولید نکرده چرا گرند چروکی هلکت ؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. رامين

    ۱۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    عههههههه….ی ماشین مهم یادتون رفته..دنا elx هم میبینیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. فيصل

    ۱۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (350 ديدگاه)

    کمری با موتور ٢ لیتری توربو اگه بیاد ایران خریداران زیادی خواهد داشت قیمتش هم ارزونتر از ماشینهای ٢.۵ لیتری میشه احتمالا و قدرت و شتاب بیشتر

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا