چشم اندازهفته نامه

قابل‌اعتمادترین خودروسازان سال 2017

برای بیست و هشتمین سال پیاپی مطالعه‌ی قابلیت اطمینان جی دی پاور نشان دهنده‌ی قابل‌اعتمادترین خودروسازان در آمریکاست.

مطالعه‌ی قابلیت اطمینان جی دی پاور در آمریکا مشکلات تجربه شده توسط مالکان اولیه‌ی خودروهای مدل ۲۰۱۴ را در ۱۲ ماه گذشته تخمین زده است. قابلیت اطمینان کلی توسط شماری از مشکلات تجربه شده به ازای هر ۱۰۰ خودرو تعیین شده و امتیاز پایین‌تر نشان دهنده‌ی کیفیت بالاتر است. امسال امتیاز متوسط کلی ۱۵۶ PP100 بوده که اندکی بالاتر از متوسط ۱۵۲ PP100 سال گذشته است.

اما کدام خودروساز در سال ۲۰۱۷ بیش از سایرین قابل‌اعتماد بوده است؟

  1. جگوار

Jaguar F-Pace
در سال ۲۰۱۶ جگوار در این مطالعه شرکت داشت اما به علت تعداد محدود در رتبه‌بندی حضور نیافت. هرچند امسال این خودروساز انگلیسی با امتیاز ۱۴۴ در رتبه‌ی دهم قرارگرفته است. در چند سال گذشته جگوار با ارائه‌ی چندین مدل سبد محصولات خود را گسترش داده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به سدان XE و شاسی‌بلند اف پیس اشاره کرد.

  1. هوندا

2017-Honda-Civic-Sport-Touring-Hatchback-front-three-quarter-in-motion-01-1
طبق معمول هوندا در بین ۱۰ خودروساز قابل‌اعتماد قرار دارد و امسال نیز این قاعده تغییری نکرده است. با امتیاز ۱۴۳ PP100 هوندا با چند پله افت به رده‌ی نهم رسیده است. در سال گذشته هوندا با امتیاز ۱۲۶ رتبه‌ی هفتم را کسب کرده بود. کمک کننده‌ی هوندا در این بخش مدل سیویک است که به‌صورت مشترک در سگمنت خودروهای کامپکت رده‌ی دوم را به دست آورده است. هوندا ریجلاین بیشترین امتیاز را در کلاس پیکاپ های میدسایز به دست آورده و پایلوت نیز به‌صورت مشترک در بخش شاسی بلندهای میدسایز به رتبه‌ی دوم دست یافته است.

  1. شورولت

2017-Chevrolet-Sonic-hatchback-3
همانند هوندا، شورولت نیز عموماً در بین ۱۰ برند برتر این لیست قرار می‌گیرد و امسال نیز با امتیاز ۱۴۲ در رتبه‌ی هشتم قرار گرفته است. سال پیش شورلت رده‌ی ششم را در دست داشت که درست همانند امسال یک رتبه بالاتر از هوندا بود؛ اما یکی از مدل‌های شورولت که باعث بهبود رتبه‌ی آن شده سونیک است که در بخش خودروهای کوچک رتبه‌ی اول را به دست آورده است. شورلت مالیبو در بخش خودروهای میدسایز به‌صورت مشترک دوم شده و کامارو نیز در بخش خودروهای اسپورت میدسایز اول شده است. با اینکه شورولت سیلورادو HD در بخش پیکاپ های بزرگ هوی دیوتی رتبه اول را به دست آورده اما سیلورادوی استاندارد در کلاس پیکاپ های بزرگ لایت دیوتی رتبه‌ی سوم را کسب کرده است.

  1. ب‌ام‌و

2018-bmw-4-series-46
اگرچه ب‌ام‌و خیلی بهتر از آئودی عمل می‌کند اما هنوز هم پشت سر رقیب اصلی خود یعنی مرسدس بنز قرار دارد. آئودی امتیاز ۱۵۳ PP100 را به دست آورده درحالی‌که ب‌ام‌و با امتیاز ۱۳۹ PP100 در رتبه‌ای بالاتر قرار دارد. عملکرد ب‌ام‌و در سال ۲۰۱۷ بهبود یافته است. سال گذشته ب‌ام‌و با امتیاز ۱۴۲ رتبه‌ی چهاردهم را به دست آورده بود. هیچ‌کدام از محصولات ب‌ام‌و در کلاس‌های مختلف موفق به کسب یکی از رتبه‌های اول تا سوم نشده‌اند.

  1. هیوندای

SONATA TURBO
خودروساز کره‌ای هیوندای بیشترین بهبود را در این لیست داشته که بخش اعظم آن به دلیل نوسازی محصولات خود در سالیان اخیر است. هیوندای که با امتیاز ۱۳۳ به رتبه‌ی ششم مطالعه‌ی امسال رسیده نسبت به رتبه‌ی نوزدهم سال گذشته بهبود چشمگیری را نشان می‌دهد. سوناتای محبوب در بخش خودروهای میدسایز رتبه‌ی دوم را به دست آورده و توسان نیز در کلاس شاسی بلندهای کوچک موفق به کسب مقام سوم شده است.

  1. مرسدس بنز

2018 Mercedes-Benz E-Class Coupe
یک‌بار دیگر مرسدس بنز با امتیاز ۱۳۱ بالاتر از ب‌ام‌و قرار گرفته است. این خودروساز آلمانی سال ۲۰۱۶ با امتیاز ۱۳۵ در رتبه‌ی دوازدهم قرار گرفته بود. مرسدس بنز GLK کلاس در بخش شاسی بلندهای لوکس کامپکت بیشترین امتیاز را به دست آورده است. مدل‌های C و E کلاس نیز در کلاس‌های مربوطه‌ی خود رتبه‌ی دوم را به دست آورده‌اند.

  1. بیوک

buick-verano
بیوک همچنان به عنوان خودروساز آمریکایی قابل‌اعتماد انجام‌وظیفه می‌کند. امسال بیوک با یک رتبه افت نسبت به سال پیش رده‌ی چهارم را به دست آورده و امتیاز ۱۲۶ را به دست آورده است. این امتیاز نسبت به امتیاز ۱۰۶ سال پیش افزایش قابل‌توجهی را نشان می‌دهد.

بیوک ورانو به‌طور مشترک در رتبه‌ی دوم سگمنت خودروهای کامپکت قرار گرفته و مدل لاکراس نیز پس از تویوتا آوالون در رده‌ی دوم خودروهای بزرگ جای گرفته است. بیوک انکور نیز در بخش شاسی بلندهای کوچک موفق به کسب رده‌ی دوم شده است.

  1. تویوتا

toyota-prius-01
تویوتا با امتیاز ۱۲۳ سومین خودروساز قابل‌اعتماد سال ۲۰۱۷ است. همانند بیوک، تویوتا نیز با افزایش مشکلات در خودروهای خود مواجه بوده زیرا در سال پیش امتیاز ۱۱۳ را به دست آورده بود. تویوتا چندین محصول خوش‌نام دارد که در کلاس‌های مختلف رتبه‌های بالایی را به دست آورده‌اند. این خودروها شامل پریوس، کمری، آوالون، پریوس v، FJ کروزر، ونزا و سی نا هستند.

  1. پورشه (مشترک)

2016-Porsche-Cayenne-Turbo-S-front-three-quarter
سال پیش پورشه با امتیاز ۹۷ در رده‌ی دوم قرار گرفت و از دست‌یابی به رتبه‌ی اول بازماند زیرا قابل‌اعتمادترین خودروساز سال پیش امتیاز ۹۵ را کسب کرده بود. هرچند امسال این ژرمنی خوش‌نام به‌طور مشترک در رتبه‌ی اول قرار گرفت و به ازای هر ۱۰۰ خودرو دارای ۱۱۰ مشکل بود. هیچ محصولی از پورشه در کلاس‌های مختلف در بین سه مدل اول قرار ندارد اما کاین در کلاس شاسی بلندهای لوکس میدسایز رتبه‌ی سوم را به دست آورد.

  1. لکسس (مشترک)

2016-Lexus-ES-350-rear-three-quarter-03
برای ششمین سال پیاپی لکسس در رتبه‌ی اول مطالعه‌ی میزان اطمینان جی دی پاور قرار گرفت. البته امسال لکسس به‌طور مشترک با پورشه این عنوان را کسب کرده است. خودروهای متعدد لکسس در رتبه‌های اول قرار گرفته‌اند که شامل ES، GS و RX هستند. مدل GX نیز موفق به کسب رتبه‌ی دوم شده است.

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. سینا

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    یبار یه لکسوس میره تعمیرگاه همه میزنن زیر خنده
    ، میگه چیه اومدم آب بخورم:)
    هنوزم دوستان فولکس واگن رو با تویوتا مقایسه میکنن؟؟!!
    دم امریکایی هم گرم در ضمن که به سرعت ب جایی ک تعلق داشتن برگشتن بعد یه مدت دوری.
    هوندا هم که عشق ماست همیشه قربونش برم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      این مقایسه ها و رده بندی ها معتبر هستن ،
      اما برای رتبه آوردن در JD Power و Consumer report راه ها و قلق خاص خودش رو داره که شرکت هایی مثل تویوتا به خوبی به این روش ها و قلق ها مسلط شدن.

      تویوتا و فولکس واگن ، هر دو ، غول های بزرگی در دنیای خودروسازی هستند.

      ماشینی که اسمش تو این لیست قرار نگرفته دلیل نداره بی کیفیت باشه. همسایه ی ما فولکس واگن گلف مدل ۱۹۸۶ داره ، به قول خودش بعد از ۳۰ سال هیچ خرج اضافه ای روی دستش نذاشته و با هیچ چی عوضش نمیکنه . فقط قطعات مصرفی که تازه خیلی هاش هم به موقع گیر نمیاد و قطعات کهنه فشار بیشتری روی ماشین میاره . با این حال هنوز هیچ مشکلی پیدا نکرده و به قول خودش مثل ساعت کار میکنه.

      دیروز هم اسم آکورا ، نیسان ، میتسوبیشی و حتی اینفینیتی هم در لیست بی کیفیت ترین ها بود.
      در حالی که اسم کیا موتورز در این لیست نبود. جنسیس هم نبود. حتی هیوندای در رتبه ی ۶ و بالاتر از هونداست.

      پس بر مبنای فرمایش شما حتما هیوندای و کیا هم با نیسان و میتسوبیشی قابل مقایسه نیستن و خیلی بهترن ؟!؟ درسته.
      یا جنسیس با اینفینیتی و اکورا قابل مقایسه نیست ؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سینا

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (2635 ديدگاه)

        مجید جان
        مطمئن باش نتایج این رده بندی ها در جهت دهی به بازار بسیار موثر هستش پس قرار نگرفتن فولکس در لیست به معنی عدم توانایی در پاس کردن شرایط هستش نه اهمیت ندادن یا نخواستن(فولکس نوزدهمه تو لیست).
        من هیچ وقت نگفتم فولکس شرکت کوچیکیه یا ماشین هاش کیفیت ندارن ولی منظورم اینه هیچ وقت از لحاظ کیفیت و اعتماد حدود تویوتا هم نبوده.
        هنر تویوتا اینه ک با بیشت هزار دلار ماشینی رو ب شما میده ک قد یه ماشین ۲۰۰ هزار دلاری میشه بهش اعتماد کنید.

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. ShoMpeT

          ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (271 ديدگاه)

          خیلی ممنون که موجبات شادی ما رو فراهم آوردی. تا دیروز ما نمیدونستیم از نظر کیفیت فولکس به تویوتا نمیرسه…

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. Danial

          ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (33 ديدگاه)

          خودروهایی که از نظر سایز و قدرت برابر هم هستنو فولکس داره‌ گرونتر از تویوتا میفروشه حالا حساب کن با این گرونی که داره اینقدر فروش کرد
          بعد تو این نظرسنحی قیمتم تاثیر داره مطمعن باش بعضی ایراداتی که مثلا یکی از ماشین پورش میگیره از لکسوس نمیگیره

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        سینا جان ، دوست من

        پس بر مبنای حرف شما ماشین های هیوندای از تمام ماشین های ژاپنی (غیر از تویوتا و لکسوس) قابل اعتماد تر هستن و توانایی بیشتری در پاس کردن تست ها دارن ، درسته ؟

        محصولات کیا موتورز هم به غیر از تویوتا ، هوندا و لکسوس ، از تمام ماشین های ژاپنی مثل میتسوبیشی ، نیسان ، اکورا ، مزدا ، سوبارو و اینفینیتی قابلیت اعتماد بیشتری دارن.

        پس ولووی سوئدی هم نسبت به خودروسازان کره ای غیر قابل اعتماده ؟
        این حرف ها رو قبول داری یا نه ؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. sina

          ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (2635 ديدگاه)

          عاره مجید جان
          هیچ کس نمی تونه چشم خودش رو روی پیشرفت هیوندای ببنده و این شرکت لیاقت جایگاهی که هست رو حتما.
          طبق این لیست که خعلی هم موسسه معتبری اونو منتشر کرده حرف های شما درست است.
          البته اینکه کدوم خودرو بهتره و کدوم بدتر در این بحث نمی گنجه ولی برای من این رده بندی کاملا مقبول هستش

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

          ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          سینا جان پس قبول کردی.
          ولی از اون ” عاره” ای که نوشتی معلومه با اکراه و از سر ناچاری جواب دادی ، ?
          از یه طرف دلت میخواست بگی ” نه” ، از یه طرف دیگه هم نمیخواستی با جواب ” نه” تویوتا رو در مقابل فولکس واگن زیر سوال ببری.!! ???????
          ( شوخی)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. sina

          ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (2635 ديدگاه)

          عزیز دلی مجید جون :)
          حقیقتا من کلا حوصله تعمیرگاه و لوازم یدکی ندارم برا همین حاضرم قید لذت رانندگی و آپشن رو بزنم ولی جاپونی سوار شم :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

          ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          شما هم ، همینطور ، عزیز دلی.

          ———————————————
          در مورد تفاوت های سیاسـت فولکس واگن و تویوتا میشه 100 کامنت گذاشت و بحث کرد. ولی ترجیح میدم بیشتر در مورش حرف نزنم.
          این که یک خودرپساز در رتبه ی پایینی در رده بندی های JD power یا مانسومر ریپورت قرار داشته باشه باور کنید اصلا و ابدا و عمرا به معنای این نیست که قراره خراب بشه یا شما مرتب ببریش تعمیرگاه.
          به هیچ عنوان همچین فکری نکنی که کاملا غلطه.

          پدالی ها شاید فیات رو بدترین و بی کیفیت ترین خودروساز اروپا میدونن. حداقل
          آمار که این رو میگن. فیات با رتبه ی یکی مونده به آخر 89 امتیاز در رده بندی امسال فاصله داشته !

          .

          سال 1388 ، آبان ، دوست صمیمی پدرم فیات سینا siena ثبت نام کرد17/800 . اون موقع قیمتش از تندر 90 خیلی بیشتر بود.
          اگر بهت بگم اون فیات که مخصوص بازار ایران ( نه بازار امریکا) ساخته شده بود بعد از 435/000 کیلومتر و نزدیک به 8 سال کارکرد تا الان غیر از قطعات مصرفی ، حتی یک ریال هم خرج نداشته ، چی میگی ؟

          .

          برداشت 95 درصد کاربران این سایت از آمار JD Power و کانسومر ریپورت بدون تعارف میگم ، غلطه.
          اکثرا فکر میکنن هر ماشینی که رتبه ی بالاتری کسب میکنه ، کمتر میره تعمیرگاه و کمتر خراب میشه. در حالی که هر ماشینی که رتبه ی بدتری کسب میکنه بیشتر خراب میشه. در حالی که این تفکر اصلا درست نیست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. sina

          ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (2635 ديدگاه)

          راستش مجید جان
          من داداش خودم ساکن کانادا هستش و 3 سال پیش یه گلف خریده بود . ماشین بدی نبود ولی خب بعد دو سال که میخواست بفروشش تقریبا 6 ماه معطل شد تا بتونه بفروشش. اونم به یه افغان به قیمتی به مراتب کمتر از قیمت واقعیش.
          الان لکسوس nx هیبرید داره و مث پروانه دورش میگرده بس خوبه و راحت و بی دردسر هستش.
          مطمئن بودن ماشینای ژاپنی بخصوص تویوتا و لکسوس باعث میشه بازار دست دومشو بی نهایت رونق داشته باشه و این یعنی ماشینت مث پول نقد می مونه. الان کرولا دست دوم از نوش تو کانادا کمیاب تره.
          اینجور مزایا رو تا تجربه نکنی درکشون نمیشه کرد متاسفانه. به هر حال منی که جیبم یه سایز مشخصی داره و باید مثلا تموم پس اندازم رو بدم یه ماشین بخرم ترجیحم اینه که ماشینی بخرم که بازار دست دومش جوری باشه که لحظه کفگیرم ته دیگ خورد بتونم سریع ردش کنم بره .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

          ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          حرف شما محترم و درست.
          موفق باشی سینا خان.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. محمد

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (302 ديدگاه)

      حداقل می گفتی اومدم روغن عوض کنم????
      در ضمن آمار های جی دی پاور بدرد لای جرز دیوار می خوره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمدرضا

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (211 ديدگاه)

    لکسوس برندی شده که یادآور آرامشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      هرجا سخن از اعتماد است نام پورشه می درخشد ………..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (302 ديدگاه)

        مثل بانک ملی!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. نوید

          ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (8 ديدگاه)

          و سایپا همچنان در اندیشه ای متفاوت :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. dice

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (166 ديدگاه)

    فک نمی کردم جگوار تا این حد خوب شده باشه .. واقعا افرین داره….
    و از اون طرف انتظار نداشتم پورشه اول بشه و از بنز و بی ام و بهتر باشه… هر چند تنوع محصول کمتر پورشه نسبت به بی ام و و مخصوصا بنز بی تاثیر نیست..
    ولی اول شدن برای من دور از ذهن بود
    حتی منم باید قبول کنم این قورباغه ساز بزرگ (شوخی ) بعضی جاها از عشقم مرسدس بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Kobayashi

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    این ماشینا اگه واردم بشن اون نمایندگیای ایرانیشون پوست ملتو میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. عليتاليا

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    در کل شاهد افت هستیم. حضور هیوندای در رتبه ششم نقطه عطف این ارزیابیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. نویدی

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (409 ديدگاه)

    هیوندای در بین این بزرگان شاهکار کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Armin

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (421 ديدگاه)

      یه سری تو جی دی پاور کیا اول شده بود چی شد غیب شد پس

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        امسال یازدهم شده.
        بعد از جگوار.
        سال بعد ان شا الله دوباره میاد بالا.
        نیاز نیست من و شما نگران کیا باشیم. کره ای راه پیشرفت رو خوب یاد گرفتن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. شاهین

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (4500 ديدگاه)

        اگه اشتباه نکنم و یادم مونده باشه اون لیستی که میگین کیا اول شده بوده به مطالعه ی 90 روز اول مالکیت پرداخته بود.
        مخلصم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

          ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          شاهین جان درست میگی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. وحید

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (325 ديدگاه)

    همین که تو این لیست بی ام و تویوتا لکسوس و مرسدس بنز هستش نشون میده بیراه نگفتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    آفرین به هیوندای ، چهارمین خودروساز بزرگ جهان که تونسته اینقدر خوب پیشرفت کنه.
    امیدوارم سال بعد اسم نیسان، مزدا ، کیا ، آئودی ، فورد ، سوبارو ، و فولکس واگن هم در این لیست باشه.
    از تویوتا و لکسوس هم خیلی ممنونم که مثل سال های قبل نشون دادن کیفیت اتفاقی نیست.
    پورشه همیشه در این لیست شگفتی ساز بوده. از یک خودروساز پریمیوم با قابلیت های اسپرت هیچ کس انتظار جایگاه اول رو نداره. اما پورشه درست مثل سال های قبل نشون داده که باید فراتر از انتظارات حرکت کرد. به قول دوستمون ever ahead … .
    مرسدس بنز و BMW ، اگر در لیست بدترین ها هم باشن ، بازم همیشه عاشقشون هستم و قبولشون دارم ، با این حال ،این ۲ بزرگوار قدم رنجه کردن و این لیست رو با قدوم مبارک خودشون صفا دادن !! تز هر ۲ خودروساز متشکرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    آفرین به هیوندای ، چهارمین خودروساز بزرگ جهان که تونسته اینقدر خوب پیشرفت کنه.
    امیدوارم سال بعد اسم نیسان، مزدا ، کیا ، آئودی ، فورد ، سوبارو ، و فولکس واگن هم در این لیست باشه.
    از تویوتا و لکسوس هم خیلی ممنونم که مثل سال های قبل نشون دادن کیفیت اتفاقی نیست.
    پورشه همیشه در این لیست شگفتی ساز بوده. از یک خودروساز پریمیوم با قابلیت های اسپرت هیچ کس انتظار جایگاه اول رو نداره. اما پورشه درست مثل سال های قبل نشون داده که باید فراتر از انتظارات حرکت کرد. به قول دوستمون ever ahead … .
    مرسدس بنز و BMW ، اگر در لیست بدترین ها هم باشن ، بازم همیشه عاشقشون هستم و قبولشون دارم ، با این حال ،این ۲ بزرگوار قدم رنجه کردن و این لیست رو با قدوم مبارک خودشون صفا دادن !! از هر ۲ خودروساز تشکر میکنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saied

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1262 ديدگاه)

      البته دوسته عزیز اینو بدونیم که بی ام و و مرسدس نسبت به پورشه اکثرا آپشن هایه زیادی تو ماشیناش میزاره . ( نسبت به مدل هاش ) و تجربه نشان داده خراب شدن این دو مدل اکثرا از قسمت الکتریکی هست و باعث اینکه جایگاهشون این باشه همینه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. Nima

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    از اون جایی که توی این چند روز اخیر هرچی کامنت میزارم ثبت نمیشه. دیگه کلا کامنت نمیزارم. فقط نظاره! به امید آن که این ثبت بشه

    دیدن اینم خوبه:
    http://www.motortrend.com/cars/alfa-romeo/giulia/2017/alfa-romeo-giulia-quadrifoglio-bmw-m3-mercedes-amg-c63-cadillac-ats-v-comparison/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Saied

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    قرار گرفتن پورشه در این لیست واقعا شاهکاره. چون سطح تکنولرژی و پرفورمانس این خودرو با سایر خودرو ها امسال هیوندای و تیوتا نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محمد رضا

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (804 ديدگاه)

    به جایگاه هیوندای توجه کنید بین بنز ? و بی ام و?
    از همون اول ازش خوشم میومد
    خیلی جدی پیش میره
    به زودی کیارو هم باخودش میکشه بالا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AK_007

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (562 ديدگاه)

      البته کیا ۱۱همه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. میلاد

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (20 ديدگاه)

    افرین هیوندا با این سرعت پیشرفت تا چند سال دیگه جای ژاپن هم میگیره بینید کی گفتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فيصل.

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (350 ديدگاه)

      آره، کلا تمام خودروسازان آلمانی و امریکایی و ژاپنی دست به سینه وایسادن پیشرفت کره ایها رو نظاره میکنن و تنها کاری که میتونن بکنن اینه که یه قهوه بخورن و افسوس بخورن چرا دارن پسرفت میکنن. یه نگاهی به تکنولوژیها و ابداعاتی که در صنعت خودرو معرفی میشه و جوایزی که سالانه خودروسازان المانی و ژاپنی کسب میکنن که بندازی میفهمی چی میگم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. فقط تویوتا و هوندا

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (571 ديدگاه)

      هیوندای و کیا هر وقت تونستن خودشون ماشین بزنن و مستقل بشن، بعد شاید بشه یه مقایسه ای با ماشینای ژاپنی کردشون. کافیه آلمانی ها و آمریکایی ها لطفشونو از خودروسازان کره ای دریغ کنن تا ببینید چه فاجعه ای براشون پیش میاد. هیچ وقت یه کره ای رو با ژاپنی و آلمانی مقایسه نکنید، مگر برای پیشرفتشون. همونطور که تو حوزه ی مذهبی مثلا یه انسان معمولی رو با بزرگان دین مقایسه می کنیم و این مقایسه فقط جهت پیشرفت مذهبی اون طرف هستش که شاید بتونه مقداری از صفات خوب اون بزرگوار رو به اندازه ای در خودش به وجود بیاره، مقایسه تو دنیای ماشین ها بین ماشینای کره ای و ژاپنی هم همین وضع رو داره. همونطور که چند ده سال قبل همین نوع مقایسه بین ماشینی ژاپنی و آلمانی و یا آمریکایی صورت میگرفت تا اینکه خودروسازان ژاپنی به بالاترین سطح ممکن رسیدن و تونستن رو پای خودشون وایستن و حرف برای گفتن تو حوزه های مختلف داشته باشن و دیگه متکی به هیچ کس نیستن. دیگه الان مقایسه بین ژاپنی و آلمانی دیگه از اون جنبه ی پیشرفت یکی و رابطه ی استاد و شاگردی خارج شده و این نوع مقایسه ی بین آن ها وارد فاز جدیدی جهت برتر شمردن یکی حالا تو یه حوزه ی خاص هستش. کما اینکه واقعا تو بعضی حوزه ها ژاپنی ها برتر از حتی آلمانی ها هستن. خودروسازان کره ای هم دقیقا وضع چند ده سال قبل ژاپنی ها رو دارن. اما هنوز تو فاز اول گیر کردن و نتونستن مستقل باشن. حالا چه تو بحث تکنولوژی مانند ساخت موتور یا تو بحث طراحی و یا … . لذا اگر مقایسه ای هم بین اون ها و خودروسازان بزرگ و اصیل دنیا صورت می گیره چیزی جز مقایسه از جنبه ی اولی که عرض کردم و رابطه ی استادی و شاگردی نیستش. به قول شما شاید یه روزی کره ای ها بالاتر از ژاپنی ها و یا حتی آلمانی ها قرار بگیرن به شرط مستقل شدن. اما لطفا تا اون روز که احتمالا شاید هیچ وقت نرسه و اگه هم برسه قطعا نزدیک نخواهد بود، صبر کنید و دست از تعصبات بی جا بردارید.
      ضمنا به نظر من خیلی از مطالعاتی که جی دی پاور انجام میده زیاد جالب نیست. به عنوان مثال تو همین بحث قابلیت اطمینان. به نظر من قابلیت اطمینان یه ماشین رو باید در دراز مدت مثلا یه بازه ی ده ساله سنجید. نه یه بازه ی کوتاه مثل سه سال. که اگر این اتفاق بیفته خواهید دید که خیلی تغییرات تو این لیست ایجاد خواهد شد. اینم خداشاهده از روی تعصب نمیگم که حالا چون هیوندای توش هست این حرفو میزنم.نه. مجلات و سایتای بزرگ معتبر دیگه ای هستن که این بازه رو به 10 سال افزایش داده و تحقیقاتشون رو برای تعیین قابلیت اطمینان ماشین تو یه بازه ی ده ساله انجام میدن. به نظر من این ارزش بیشتری داره. یا مثلا تو بحث کیفیت، جی دی پاور میاد ماشینارو تو یه بازه ی فوق العاده کم 90 روزه ارزیابی میکنه. واقعا این بازه ی زمانی برای تعیین کیفیت یه ماشین زیادی کم نیست؟ دوست دارم نظر عزیزان رو در این باره بدونم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. سهيل

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (138 ديدگاه)

    رتبه بندیش برام یکم غیر قابل هضمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. حمیدرضا

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    خیلی جالب بود اثری از کادیلاک و فورد نبود و خیلی از غول های دیگه منتهی این برا من جالب تره بازار امریکاست میزان رضایت برای اوناست اونوقت دوستان اینجا دارن سر برندا دعوا می کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. اجاره خودرو پارت سیر

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام
    باز هم تویوتا پرجمدار خودروهای جهان
    فکر نکنم هیچ خودروسازی بتونه با این چشم بادمی ها رقابت کنه چونشما تو هر مجله معتبری که بین خودروسازها مقایسه ای انجام میده این تویوتا است که برندس
    مرسی از تویوتا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Davood

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (198 ديدگاه)

    در رتبه اول و دوم وسوم که شکی نیست ولی وقتی کیا وهیوندا تقریبا در همه چی یکسانند چطور میشه هیوندا در لیست باشه ولی خبری از کیا نباشه در ضمن bmw از پارسال که چهاردهم بود 7پله صعود داشته؟ بعید میدونم. یعنی کیفیت bmw از هوندا بهتر شده .امکان نداره.احتمالا جای کیا bmw را زیر سیبیلی جای دادند این bmw تو جی دی پاور هم نفوذ کرد هیچی دیگه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. mohammadreza

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (870 ديدگاه)

    مثل همیشه تویوتا میدرخشه❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. امین

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (821 ديدگاه)

    هیوندای بین مرسدس و بی ام و هست؟!!!!!!!!!!
    مگه میشه. مگه داریم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا