چشم انداز

بهترین گزینه‌های دست دوم سقف‌باز

هر خودرویی که تازه خریده شده باشد، به صورت اتوماتیک حدود ۲۰ درصد قیمت اولیه خود را از دست می‌دهد. البته این تنها مرحله کاهش قیمت نیست و بعد از ۳ سال از تولید خودرو، بسته به برند خودرو، تا ۱۵ درصد دیگر نیز از قیمت کاسته می‌شود. بنابراین خرید یک خودروی دست‌دوم، همیشه برای خریدار صرفه‌جویی زیادی در هزینه‌ها دارد. به علاوه، از مشکلات اولیه خودروهای خارج شده از نمایشگاه هم خبری نخواهد بود.
در همین حال، فصل تابستان، شاید برای برخی فصل خودروهای سقف‌باز باشد، ولی برای داشتن چنین خودروهایی بودجه محدودی داشته باشند. در ادامه تعدادی از پرفروش‌ترین‌ها و محبوب‌ترین خودروهای کانورتیبل را در سال‌های گذشته مرور می‌کنیم که می‌توانند برای این منظور مفید باشند. البته باید این توضیح را اضافه کنیم که بررسی‌های صورت گرفته در رابطه با این لیست، در کشور بریتانیا صورت گرفته است.

ب‌ام‌و Z4 مدل ۲۰۰۶

کمتر ایرادی را می‌توان از خودروهای آلمانی گرفت. این خودروها، کاملاً قابل‌اعتماد هستند و به همین دلیل است که قیمت بالایی دارند. به همین خاطر نیز، با گذشت زمان استهلاک زیادی ندارند و کاهش قیمت زیادی ندارند. با خرید یک کانورتیبل از آن‌ها، می‌توانید مطمئن باشید که برای مدت زیادی آن را در اختیار خواهید داشت و مثل همیشه برای شما کار خواهد کرد.

BMW Z4 2006
BMW Z4 2006
با این‌که طراحی ب‌ام‌و Z4 چندان چنگی به دل نمی‌زند، ولی اگر کسی بودجه‌ای هم‌سطح با آن داشته باشد، برای یک کانورتیبل، گزینه‌ی مناسبی است. مسلماً اگر کسی توانایی خرید یک ب ام و را داشته باشد، در ازای هزینه‌ای که کرده، انتظار عملکردی مطابق با آن دارد. موتور ۳ لیتری در این مدل دارای قدرت ۲۶۵ اسب‌بخار است و شتاب خوبی دارد. برای مدلی که سفرهای متعادلی داشته و سرویس‌های لازم را نیز داشته، قیمتی حدود ۲۱ هزار دلار می‌توان انتظار داشت.

مزدا MX-5 مدل ۲۰۰۸

این مدل از MX-5 به خاطر ابعاد جمع و جور و هندلینگ فوق‌العاده، یکی از محبوب‌ترین خودروهای اسپرت است. موتور ۲ لیتری این خودرو، قدرتی برابر ۱۶۰ اسب‌بخار دارد که برای شتاب به ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت، زمانی برابر ۷/۴ ثانیه نیاز دارد. بسیاری از نقد و بررسی‌ها نسبت به این مدل مثبت بوده‌اند و از رانندگی و هندلینگ راضی‌کننده با آن حکایت داشته‌اند.

Mazda MX-5 2008
Mazda MX-5 2008
در هر حال، هنوز هم این مزدا متوسط مصرف سوخت ۶/۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را خواهد داشت. قیمت تقریبی این مدل خودرو، می‌تواند حدود ۱۶ هزار دلار تخمین زده شود که نسبت به ب ام و Z4 قیمت کمتری دارد.

مرسدس SLK 350 مدل ۲۰۰۹

خودروی آلمانی دیگر این لیست، یک کانورتیبل فوق‌العاده از مرسدس است. SLK 350 قدرت شگفت‌انگیز ۳۰۵ اسب‌بخار را از موتور ۳/۵ لیتری V6 اش پیشنهاد می‌دهد و در مدت ۵/۴ ثانیه می‌تواند به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد. مصرف سوخت متوسط این خودرو نیز حدود ۷/۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که برای این ابعاد موتور، رقم چندان بدی نیست. حرکت سقف کانورتیبل نیز بسیار سریع و جالب است.

2009 Mercedes-Benz SLK350
۲۰۰۹ Mercedes-Benz SLK350
کابین SLK 350 یک طراحی تیره و لوکس دارد و چرم زیادی در آن به کار رفته است. صندلی‌ها نیز مجهز به گرم‌کن هستند. یک مدل SLK 350 با کارکرد متوسط و سرویس مناسب می‌تواند قیمتی برابر با ۳۰ هزار دلار داشته باشد.

آئودی TT رودستر مدل ۲۰۰۸

هیچ کس مثل آئودی ایمنی و اسپورتی‌بودن را یک‌جا در خود ندارد و آئودی TT رودستر نیز به همین صورت است. نسخه ۱.۸ TFSI 160 اسپرت، احتمالاً ارزان‌ترین نوع آئودی TT است، امّا فقط با نگاه کردن، نمی‌توانید آن را بشناسید.

Audi TT Roadster 2008
Audi TT Roadster 2008
این خودرو سرعت ۰ تا ۶۰ مایل بر ساعت را در مدت ۷/۳ ثانیه ثبت می‌کند و با یک باک کامل می‌تواند مسافتی حدود ۸۶۰ کیلومتر را بپیماید. در نتیجه، خودرویی خواهید داشت که هم سریع و هم از لحاظ اقتصادی به صرفه است. قیمت تقریبی این خودرو حدود ۲۸ هزار دلار خواهد بود.

پورشه باکستر ۲۰۰۸

وقتی صحبت از پورشه آلمانی به میان می‌آید، جای هیچ حرفی در مورد عملکرد و هندلینگ باقی نمی‌ماند. چه موتور ۲/۷ لیتری یا ۳/۴ لیتری S را داشته باشید، باکستر S لبخندی از رضایت بر لب‌های شما می‌نشاند. موتور ۳/۴ لیتری با ۲۹۵ اسب‌بخار قدرت، دارای شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۵/۳ ثانیه است. چون این گونه خودرو به خاطر کیفیت و کارایی آن‌ها شناخته شده‌اند، بنابراین می‌توان بدون نگرانی هر روز از آن‌ها استفاده کرد. البته باید درنظر داشت که هزینه‌های سرویس و نگهداری پورشه‌های اسپرت بسیار بالاست.

Porsche Boxster S 2008
Porsche Boxster S 2008
با وجود عملکرد بالای باکستر با موتور ۳/۴ لیتری، مصرف سوخت این خودرو به صورت متوسط ۷/۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. برای داشتن یکی از برندهای مطرح جهان در زمینه عملکرد خودروهای اسپرت، قیمت تقریبی ۳۷ هزار دلار را می‌توان انتظار داشت.
[polldaddy poll=8024650]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵۳ دیدگاه‌ها

  1. آرش عزیزی

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (16 ديدگاه)

    باسلام خدمت دوستان به قول رییس شرکت بنزبهترین ودیگرهیچ تواین لیست هم فقط مرسدس بنز

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا