چشم انداز

با بودجه زیر 15 میلیون چه خودروهایی بخریم؟

یک ماه پیش مقاله‌ای تحت عنوان «ده خودروی مقرون‌به‌صرفه و مناسب برای نوجوانان و خودرو اولی‌ها» برای سایت پدال تهیه کردم. این مقاله که برگردان فارسی مقالهٔ سایت «کار اند درایور» بود، با توجه به اوضاع بازار و شرایط درآمدی مردم ایالات‌متحده نوشته‌شده بود و با شرایط بازار ایران همخوانی نداشت. به همین دلیل بسیاری از مخاطبین خواستار تهیهٔ چنین مطلبی با توجه به اوضاع بازار ایران بودند؛ بنابراین تصمیم به نگارش آن گرفتم. البته با توجه به شرایط بازار خودروی ایران و درآمد مردم، خودروهایی که در این مطلب معرفی می‌شوند اختصاصی به نوجوانان نداشته و همهٔ اقشار کم‌درآمد جامعه مجبور به خرید و استفاده از آن‌ها هستند.

buy
روزگاری با ۸ میلیون تومان می‌شد یک پراید صفرکیلومتر و با ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان خودروهای صفرکیلومتر دیگری چون سمند، پژو ۲۰۶ و پژو ۴۰۵ خرید اما در حال حاضر در رنج قیمتی زیر ۱۵ میلیون تومان هیچ خودروی صفرکیلومتری وجود ندارد و به‌ناچار باید سراغ خودروهای دست‌دوم رفت. در ادامه به معرفی خودروهایی که در رنج قیمتی ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان قابل خریداری هستند می‌پردازیم. لازم به ذکر است که قیمت‌هایی که برای این خودروها ذکرشده است به‌صورت تقریبی بوده و ممکن است کمی اختلاف در آن‌ها وجود داشته باشد. همچنین این قیمت‌ها متعلق به نمونه‌های دست‌دوم سالم، نسبتاً کم‌کار و بدون تصادف و رنگ‌شدگی است.

خانوادهٔ پراید مدل ۸۵ تا ۹۰

بدون شک در کل رنج قیمتی زیر ۱۵ میلیون تومان پرتعدادترین و قابل‌دسترس‌ترین گزینهٔ موجود خانوادهٔ پرایدهای سایپا است. در بازهٔ قیمتی ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان انواع مختلف پراید (نسیم، صبا، ۱۱۱، ۱۳۱، ۱۳۲ و ۱۴۱) از مدل ۸۵ تا ۹۰ قابل خریداری است. قیمت این خودروها از حدود ۱۰ تا ۱۱ میلیون تومان برای مدل‌های ۸۵ و ۸۶ آغازشده و به حدود ۱۴ تا ۱۵ میلیون تومان برای مدل‌های ۸۹ و ۹۰ می‌رسد. البته اگر خواهان مدل‌های جوان‌پسند نسیم (هاچبک) یا ۱۱۱ باشید، این قیمت‌ها تا حدودی افزایش خواهد یافت. به‌طور مثال پراید هاچبک سالم مدل ۸۶ چیزی در حدود ۱۲ تا ۱۳ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. راحتی تعمیر و قطعات یدکی نسبتاً ارزان و فراوان از مزایای خانوادهٔ پراید بشمار می‌رود. البته عیوب همیشگی پراید یعنی ایمنی زیر صفر و کیفیت پایین قطعات را هم باید در نظر داشت.

Saipa Nasim
پژو روآ سال مدل ۸۷ تا ۸۹
پژو روآ سال نمونهٔ بهسازی شدهٔ روآی معمولی محسوب می‌شود که ظاهری کاملاً مشابه پژو ۴۰۵ دارد. موتور این خودرو نیز تغییراتی داشته و حجم آن به ۱۷۰۰ سی‌سی افزایش‌یافته است که به ادعای ایران‌خودرو ۸۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این موتور پایه گازسوز بوده و به همین دلیل بیشتر روآ سال‌های موجود در بازار دوگانه‌سوز هستند. این خودرو با بهره‌گیری از اتاق بزرگ و جادار پژو ۴۰۵ برای استفاده‌های خانوادگی گزینهٔ مناسبی محسوب می‌شود. روآ سال‌های مدل ۸۷ تا ۸۹ حدوداً ۱۳ تا ۱۵ میلیون تومان قیمت دارند. موتور پایه گازسوز، بهره‌گیری از اتاق پژو ۴۰۵ و امنیت و امکانات بیشتر (نسب به پراید)، روآ سال را تبدیل به خودرویی مناسب در این بازهٔ قیمتی کرده است. البته اگر عیوب همیشگی آن یعنی عدم هماهنگی موتور با اتاق، دیفرانسیل بی‌کیفیت، لرزش اتاق و… را نادیده بگیریم که البته به گفتهٔ سازنده، این عیوب در مدل سال تا حد چشمگیری کاهش‌یافته‌اند.

Peugeot-Roa
ام وی‌ ام ۱۱۰ مدل ۸۷ تا ۹۱
گزینهٔ بعدی خودروی ‌ام وی‌ ام ۱۱۰ مونتاژ مدیران خودرو است که در دو گونهٔ ۳ و ۴ سیلندر قابل خریداری است. در رنج قیمتی ۱۰ تا ۱۳ میلیون تومان فقط نمونه‌های ۳ سیلندر مدل‌های ۸۷ تا ۹۰ قابل خریداری هستند. البته این مدل‌ها باقدرت کم ۵۰ اسب بخاری قطعاً گزینهٔ جذابی نبوده و بیشتر برای بانوان یا استفاده‌های درون‌شهری و یا خودروی دوم مناسب‌اند. نمونه‌های ۴ سیلندر مدل‌های ۸۹ تا ۹۱ هم چیزی در حدود ۱۴ تا ۱۵ میلیون تومان قیمت دارند؛ اما حتی بر روی نمونه‌های ۴ سیلندر هم نمی‌توان به‌عنوان خودرویی خانوادگی حساب کرد. ابعاد کوچک و مصرف سوخت پایین از مزایای این خودرو است درحالی‌که قدرت پایین موتور (در مدل ۳ سیلندر)، صندوق بار کوچک و فروش دشوارتر (نسبت به دیگر خودروهای این لیست) از معایب آن محسوب می‌شود.

MVM 110
پژو ۴۰۵ مدل ۸۱ تا ۸۵
در رنج قیمتی ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان پژو ۴۰۵ مدل‌های ۸۱ تا ۸۵ قابل خریداری هستند. اگر با مدلِ ‌پایین خودرو مشکلی نداشته باشید پژو ۴۰۵ یکی از گزینه‌های خوب در این بازهٔ قیمتی به‌حساب می‌آید. مدل‌های ۸۱ تا ۸۳ در حدود ۱۲ تا ۱۳ میلیون تومان قیمت دارند درحالی‌که قیمت مدل‌های ۸۴ و ۸۵ به ۱۴ تا ۱۵ میلیون تومان افزایش میابد. البته مدل GLI این خودرو نیز به تعداد کمتری در بازار وجود دارد که با توجه به امکانات کمتر و رنگ‌های غیر متالیک قیمت کمتری نسبت به مدل‌های GLX دارند. از نقاط مثبت پژو ۴۰۵ می‌توان به اتاق جادار و بزرگ و امکانات مناسب اشاره کرد و مصرف سوخت بالا، مدل‌ِ پایین‌تر نسبت به دیگر خودروهای این لیست و هزینه‌های نگهداری زیاد (نسبت به پراید) را می‌توان به‌عنوان نقاط منفی آن نام برد.

Peugeot-405-GLX
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۸۱ تا ۸۳
پژو ۲۰۶ یکی دیگر از اعضای خانوادهٔ پژو است که در این لیست حضور دارد که گزینهٔ جذاب‌تری برای جوانان بشمار می‌رود. البته ۲۰۶های این رنج قیمتی هم مانند ۴۰۵ از مشکل مدل‌ِ پایین رنج می‌برند. ۲۰۶های قابل خریداری در این بازهٔ قیمتی همگی تیپ ۲ با موتور TU3 75 اسب بخاری هستند. قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ بسته به میزان کارکرد آن از حدود ۱۲ میلیون تومان برای مدل ۸۱ شروع‌شده و نهایتاً به ۱۴ تا ۱۵ میلیون تومان در مدل ۸۳ می‌رسد. ابعاد جمع‌وجور، مصرف سوخت پایین، طراحی به‌روزتر و کیفیت خوب را می‌توان نقاط قوت ۲۰۶ دانست درحالی‌که نقاط ضعف آن جز مصرف سوخت تقریباً مشابه برادر بزرگ‌ترش یعنی ۴۰۵ است.

Peugeot-206
سمند مدل ۸۲ تا ۸۵
سمندهای معمولی که از اولین مدل‌های تولیدی سمند محسوب می‌شوند هم از مدل‌های ۸۲ تا ۸۵ در بازهٔ قیمتی زیر ۱۵ میلیون تومان وجود دارند. این خودرو که از موتور و پلت فرم پژو ۴۰۵ استفاده می‌کند ازلحاظ قیمتی هم تقریباً هم‌سطح ۴۰۵ محسوب می‌شود. قیمت مدل‌های ۸۲ و ۸۳ سمند حدود ۱۱ تا ۱۲ میلیون تومان و قیمت مدل‌های بالاتر ۸۴ و ۸۵ چیزی در حدود ۱۳ تا ۱۵ میلیون تومان است. معایب و محاسن سمند تقریباً مشابه ۴۰۵ است اما یکی از امتیازات سمند نسبت به ۴۰۵ امکانات بیشتر آن است درحالی‌که از سوی دیگر سمند به خاطر وزن بیشتر شتاب کمتری نسبت به پژو ۴۰۵ دارد. درهرحال انتخاب میان سمند و ۴۰۵ بیشتر به سلیقهٔ افراد مربوط می‌شود.

Ikco-Samand
دوو سیلو مدل ۷۸ تا ۸۲
دوو سیلو از خودروهایی است که در زمان عرضه در مدت کوتاهی توانست محبوبیت بالایی کسب کند و این محبوبیت پس از توقف تولیدش هم ادامه داشت و حتی در حال حاضر هم خودروی محبوبی بشمار می‌رود. این امر از قیمت بالای مدل‌های قدیمی این خودرو نسبت به دیگر خودروهای لیست کاملاً مشخص است. به‌طوری‌که قیمت مدل‌های ۷۸ و ۷۹ آن چیزی در حدود ۱۲ تا ۱۳ میلیون تومان است که برای خودرویی با این مدل رقم بالایی است. مدل‌های بالاتر ۸۰ تا ۸۲ سیلو هم حدوداً از ۱۴ تا ۱۵ میلیون تومان قیمت دارند. سیلو مجهز به موتوری ۱۵۰۰ سی‌سی با ۷۵ اسب بخار قدرت است که تا حدودی برای وزن بیش از یک‌تنی‌اش کم به نظر می‌رسد. از محاسن عمدهٔ سیلو می‌توان به اتاق و صندوق بار بزرگ و جادار، مصرف سوخت کم، استهلاک پایین و امکانات مناسب را نام برد درحالی‌که قدرت کم پیشرانه و مدل‌ِ پایین را می‌توان به‌عنوان معایب آن برشمرد.

Daewoo-Cielo

جدول مشخصات فنی

حجم موتور

(سی‌سی)

قدرت

(اسب بخار)

گشتاور

(نیوتن متر)

مصرف سوخت ترکیبی (لیتر) شتاب صفرتا صد (ثانیه)
سایپا پراید ۱۳۰۰ ۶۳ ۱۰۵ ۷ ۱۴.۵
پژو روآ سال ۱۷۰۰ ۸۸ ۱۴۰ ۸.۵ ۱۲.۷
ام وی‌ ام ۱۱۰ ۸۰۰ ۵۱ ۷۰ ۶.۵ ۱۵
ام وی‌ ام ۱۱۰ ۱۱۰۰ ۶۸ ۹۰ ۸ ۱۴
پژو ۴۰۵ ۱۸۰۰ ۱۰۰ ۱۵۰ ۹.۱ ۱۱
پژو ۲۰۶ ۱۴۰۰ ۷۵ ۱۱۸ ۶.۴ ۱۴.۱
سمند ۱۸۰۰ ۱۰۰ ۱۵۰ ۸.۶ ۱۴.۵
دوو سیلو ۱۵۰۰ ۷۵ ۱۲۵ ۷.۳ ۱۲.۲

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. king 918

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    در شان و منزلت سایت پدال نیست از این 4 چرخه ها مطلبی عنوان کند …………..
    به اندازه حالت تهوع در خیابان بیابان فاضلاب و….. دیده میشوند ……….

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. reza

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (309 ديدگاه)

      وقتی مردم اهی در بساط ندارن…وقتی بانک ها برای یک وام 2 میلیونی 6 تا ضامن می خوان…وقتی حقوق نماینده های مجلس 8 برابر حقوق معلماییه که بهشون خوندن و نوشتن یاد دادن و هیچ کاری براشون نمی کنن…کی میتونه اون چیزی که تو تخت گاز بهش می گن مقرون به صرفه و ارزان قیمت رو بخره؟؟

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. حمید

        ۲۶ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (11 ديدگاه)

        من بیکارم
        یه کوه آدم دنبال همین کارند
        جدی آدم سیرایی نداره
        اما به هر حال مددم آهی در بساط ندارند

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. Joker

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (89 ديدگاه)

      چرا نیست؟!
      شما شاید پولدار باشی ولی ما نیستیم!

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. king 918

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        بحث پول نیست دوست خندان من به عمق مطلب فکر کن من یه پراید هم ندارم
        و تا 20 سال دیگه پولش برام جور نمیشه …….

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. رئوف

          ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (2 ديدگاه)

          نا امید نباش از ذهنت استفاده کن و امیدت ب خدا باشه حتما میتونی با انرژی مثبت به هرچی میخوای برسی

          موافقم 3
          مخالفم 0
    3. یلدا

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      کاش ما هم یه روز بتونیم به اندازه شما برای ماشین هزینه کنیم که به این ماشینا بگیم چهارچرخه

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. رئوف

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (2 ديدگاه)

        الهی ایشالا میتونید

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. علیرضا سی بی

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (90 ديدگاه)

    ولی فکر کنم خانواده میتسوبیشی لنسر و گالانت گزینه های بهتری باشن از اینا…
    گرچه گرون تره قطعاتش اما قطعاتشون چند برابر لیست بالا کار میکنن.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. خواجه علی

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سوار اتومبیل کم قیمت شدن سر افکندگی ندارد، سوار اتومبیل گران قیمت شدن هزار سئوال را برای دیگران بوجود می آورد که آیا از چه راهی پول این اتومبیل را به دست آورده است؟ (***) چون با پول زحمت کشی هیچ کس مایل نیست اتومبیل برای جلب توجه بخرد. و …

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. احسان

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (314 ديدگاه)

      عجب طرز فکر جالبی!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حسین

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (2820 ديدگاه)

      با قسمت اول حرفت مخالفم خواجه!
      با قسمت دومش موافق!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. علي

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (150 ديدگاه)

      آدم فکر میکنه با خودش که انگار شما تو این مملکت زندگی نمیکنید!!!!!
      در ضمن راه های حلالی هم برای پول در آوردن و پز دادن باهاش هست.هرکس پول داره دلیل بر حرام بودن پولش نیست!!!
      شما هم تلاش کن بجای توهین به دیگران دری دنبال پول.انشالا پولدار میشی ماشین خوب سوار میشی

      موافقم 1
      مخالفم 0
    4. Mostafa

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (33 ديدگاه)

      هستند پزشکایی که بخاطر راحتی بیشتر و ایمنی پول میدهند
      هستن مهندسایی که برای ایمنی زن و بچشون پول میدن
      همونایی که اگه نباشن امثال تو که هیچ خدمتی به مملکت نکردین و فقط انتظار دارید و همه رو دزد میدونید باید تو خرابه زندگی کنید و موقع مریضی کنار خیابون ***
      طرز تفکر امثال تو بر مملکت حاکمه که هیچی نمیشیم

      موافقم 1
      مخالفم 0
    5. خسته شده

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (623 ديدگاه)

      خواجه علی یعنی فردا اگه من پولدار شدم که میشم نباید ماشین گرون بخرم؟ که میخرم نباید شیک زندگی کنم؟ که میکنم شک نکن به نظرم به جای اینکه ادای یوسف پیامبر و درسریالش دربیاری و پولدار و فقیر کنی تا جامعه به توازن برسه چرا نمیخوای فقیر و پولدار کنی تا سطح زندگی کیفیت زندگی بره بالا؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. مجتبی328

      ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شما اگه سوار ماشین کم قیمت هم باشید بااااااازهـــــم مردم حرف دارن بزنن!!
      همـ ـمیهن گرامی.. تــــوروخــدا این فرهنگی که بخاطر حرف مردم از خیلی از خوشیهاتون میزنید رو بریزید دووووووووووووووور!! بخاطر خودتون زندگی کنید بهترین ها رو بخواین و داشته باشید والا قناعت هم، معنی دیگه ای داره. شاد و پاینده باشید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    چاره ای نیست، همینی که هست. کاری نمیشه کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Nima

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    واقعا اگر بخوام توى این رنج قیمت بخرم گزینه هام به ترتیب:
    بیوک ایران(اسکاى لارک) 1978-1986
    شورولت ایران(نوا) 1978-1986
    میتسوبیشى گالانت 1989-1993
    دوو هاى سیلو و اسپرو 1380-1993
    هوندا سیویک 1992-1993
    بنز 230.4 و 230 مدل 1970-1986
    بنز 280S مدل 1974-1978
    بى ام دبلیو 518 مدل 1976-1977
    فکر کنم کامل منظور رو رسوندم که اصلا از ماشین ایرانى خوشم نمیاد و حاضرم 40 ساله خارجى سوارشم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. c7

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      داداش ایول فکر کنم کلاسیک بازی..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. HoSeIn

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (113 ديدگاه)

    اگه آدم اقتصادی فکر کنه تو این رنج قیمت با توجه به هزینه های سرسام آور و روزافزون بیمه و لوازم یدکی و بنزین هیچ خودرویی نخره مقرون به صرفه تره . چون آفتابه خرج لحیمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (2820 ديدگاه)

      یه پراید یا ۴۰۵ سالم برای مواقع ضروری خوبه!
      یا همون ۴۰۵ برای مسافرت و پیک‌نیک…

      موافقم 0
      مخالفم 1
  7. American and japan

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (199 ديدگاه)

    من اینا رو ترجیح میدم:
    جیپ شهباز
    جیپ آهو(واگونیر)
    تویوتا لندکروزر سری 40 2اف
    تویوتا سری 60 2اف
    نیسان پاترول دو در
    جیپ صحرا
    میتسوبیشی گالانت عینکی(92 به بعد)
    دوو سیلو
    فعلا اینا به ذهنم رسید :)

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. M///

      ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      آفرود بازی ها!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. رادین

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (95 ديدگاه)

    من تا حالا خودروهای زیادی خریدم و فروختم ولی بهترین خودرویی که داشتم زمانی بود که وضعیت مالیم افتضاح بود و به ناچار ریو صفر و فروختم و رفتم یه پژو 2000 مدل 79 که موقع خرید 11 سال عمر داشت به مبلغ 4800000 شدم .
    واقعا عالی بود،واقعا میشد باهاش قدرت و کیفیت و حس کرد،بعد اون حتی با 206 اس دی tu5 که خریدم هم حال نکردم و همیشه تو فکر اون 2000 دوست داشتنی هستم.
    موقع فروشش که بازم از روی اجبار مجبور به فروشش شدم گریه میکردم و دلم تا یک هفته گرفته بود.
    منظور از این حرفام این بود که قیمت زیاد مهم نیست بعضی وقتا ممکنه یکی با یه پیکان شوق و اشتیاقی داشته باشه که یکی با یه بنز s500 یک میلیاردی نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. خواجه علی

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    نظر بدهیم که شما ( پدال) منعکس نکنید، هر جوجه بی ادبی که به توانایی خرید مردم توهین کرد و مملکت را زیر سئوال برد منعکس کنید و هرکی جواب اش را داد چون مخالف نظر شما (پدال) است حذف کنید. الحق که خودتان را لو دادید. من در این مقاله می خواستم نظر نگارنده را راجع به توانایی خرید بخوانم، مطمئن بودم سایرین هم یا خریدار بودند یا نظری داشتند، نمی دانستم شما صاحبان اتومبیل نیم و یک میلیاردی حضور دارید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. king 918

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      دوست با ادب چند بار جواب شما رو دادم متاسفانه پدال حذف کرد
      برادر تازه وارد کم اطلاع یا بهتر بگم بی اطلاع همون ماشین هایی که شما میگید ارزان خیلی ها ارزوش رو دارن قبلا هر کی یه وام خودرو میگرفت 6 تومن یه پراید میگرفت که ال حق باز یکم می ارزید ولی الان چی باید 3 تا وام 7 تومنی بگیری تا یه پراید بگیری برادر اینه که سر افکندگی داره برای یه مملکت و امثال تو بدون هیچ درکی هر چی دلشون میخواد می نویسن در باره دفاع از ملت خیلی ها با طرز تفکر تو دارن ملت رو عذاب میدن
      بی خیال شمار تسبیحات چندتا شد ………..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. بهزاد

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تقریبا بیشتریا میدونن که یه بنز سری E مال 40 سال پیش یا کادیلاک سویل یا فورد موستانگ 1970 مک وان که هر کدوم حداقل 300 هزار تا هم کارکردشه هم از خودرو های صفر سایپا و ایران خودرو بهتر راه میره ایرانخودرو اگه سمت مردم بود که نمیومد پراید 7 تومنو بده 21 تومن فقط بلده برای عراق و سوریه و لبنان 7 تومن صادر کنه ، هنوز تو کشور ما ایربگ رو آپشن حساب میکنن!!چیزی که برای هر ماشینی ضروریه حداقل نصف تصادفات به خاطر نداشتن ایربگ کشته میدن. پرایدی که چندین سال از رده خارجه هنوز 20 ساله داره تولید میشه!! 206 ماشین 16 سال پیش فرانسس! اونم تولیدش متوقف شد ،پژو 405 هم مال 30 سال پیشه تو خود فرانسه یکی هم تو خیابون نمیبینید. مطمئن باشید حتی اگه صفرشون هم بخرین پشیمون میشین چه برسه به دست دوم!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. h112

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خداییش به جای وارد کردن ومونتاژ کردن ماشین های چینی….هیوندای سانتافه 2007…و سوناتا 2007…تویوتا کمری 2007…و غیره را باکیفیت مطلوب و قیمت زیر 50 میلیون تومان منتاژ کنن…که هم مردم بیشتر از این چینی ها بهشون رو میارند هم قیمت پایین تری دارند…(ما خودرویی که مثلا به روز باشه ولی نتونیم بخریم بدردمون نمیخوره…)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. بهنام طیبی

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    با این تعرفه هایی که گمرک تعیین کرده هیچی نمیشه خرید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. MjM

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (720 ديدگاه)

    تو سایتهای خرید و فروش خارجی مثل ebay یا جاهای دیگه ک زیادن رو نگاه کنید ببینید با این پول چه چیزایی گیرتون میاد!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. علی

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (24 ديدگاه)

    با توجه به توان مالی اکثریت جامعه مطلب مفیدی هست، انشاءالله ادامه بدین. ضمنا اگه در مورد خودروهای خارجی دست دوم در بازه 50 الی 60میلیون هم مطلب بزارین واقعا عالی میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. (*مهرداد*)

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (353 ديدگاه)

    از این سه چرخه ها که قرمز هست هم میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Danial

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (466 ديدگاه)

    به نظر من پراید از همشون بهتر چون از همه خرجش کمتر کسی که عین من نداره ماشین صفر بخره پس حتماً نداره که بخواد خرج تعمییرات 206 رو هم بده چون شما ماشین دسته دوم میخری اما اگه چیزیش خراب بشه حتماً باید هزینه یک ماشین نو رو بدید برای تعمیرش این نکته خیلی مهمیه…
    به نظرم یه پراید 87 یا 88 سالم و تمیز با دوتا لکه رنگ کوچولو که 12 تومان میدن برای یک جون تو رده سنی بنده (20 تا 30 سال) خیلی خوبه هزینه کم کار راه انداز و مقرون به صرفه تا شمال هم میشه باهاش بری و بیایی و روش حساب باز کنی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. genius

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    ای وای بر ما!!ما مردم نجیب ایران که روزگاری تنها تولید کننده کادیلاک خارج از خاک امریکا بوده ایم حالا باید به لگنهای چهارچرخی مثل روآ و ام وی ام110 دل خوش کنیم!!اگر کشور ما هم به سیاق سایر بلاد نسبتا متمدن جهان اداره میشد ما لااقل باید میتوانستیم با این ارقام سوزوکی اسپلش کارکرده ای ابتیاع میکردیم نه این آهن پاره ها که صفرشان مفت نمی ارزد حال چه رسد به کارکرده شان!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. saeid

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    به نظر من حداکثر پولی که برای خرید پراید باید داد همون 12 الی 13 تومنه. بیشتر از این پول دادن به این لگن اصلا توجیه نداره. من هنوز باور نمیکنم یه عده 20 تومن میدن به این لگن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. حسین

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (31 ديدگاه)

    وااااای واااای ایرانخودرو تو مسلمون نیستی!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. پیام

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان به نظر من با این پول بهتره یه موتور سیکلت ردیف بخرین.10 میلیون بدین یه موتور سیکلت عشق کنین.
    یه خانواده 3 نفره رو هم ساپورت میکنهD:

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. sami

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (42 ديدگاه)

    یکم اگه دقت کنید میبینید که از لحاظ مقاومت و کیفیت ماشین های قبل 84 خیلی قابل قبول تر هستن و اینکه پراید و پژو سمند مدل 84 با مدل 95 از ل رسما یکیه فقط جدیدا قیمتشون رفته بالا و کیفیت اومده پایین .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. فرزاد

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همه حرف ها درسته هیچ کدومتون بیراه نمی گین ولی اینجا قانون زوریه. من اگه بخوام با 15 تومان ماشین بخرم فکر کنم بهترین گزینه اول پراید چون هزینه هاش به نصبت کمتره و فروشش راهتر گزینه دوم 405 که اگه سالمش پیدا شه عمر مفید محصولات ایران خودرو به نظرم 2 ساله دیگه فکر کنید ماشین 10 سالشو به هر صورت….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. ari

    ۲۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همگی این تایپیک ربط به این پست نداره من فقط دنباله یه ماشین کلاسیک امریکایی هسم
    یچیزی مثلا شبیح تویوتا سلیکا اگه بتونید راهنمایی کنید عالی میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. مجتبی

    ۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    اقا من تو کف یه دوو اسپرو هستم زیر قیمت 15 میلیون
    ولی خیلی ها میگن قطعاتش کمه و باید استوک بندازی و عمر خودشو کرده
    الان رفتم تو فکر 206 تیپ 2 مدل 83 واینا ک بشه با زیر 15 میلیون خرید
    چیکار کنم لطفا راهنماییم کنید دوستان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. محمد

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هیچ کدومتون هنوز نفهمیدید که چرا دارید خودروهای بی ارزش رو با این قیمت میخرید.
    زمانی‌که قیمت خودرو بالا رفت بخاطر این بود که مردم دستشون از خرید کوتاه بشه و خیابان ها و جاده ها جوابگوی ماشین های موجود رو بده بجای‌اینگه‌ جاده ها رو ارتقا بدن.. ولی وقتی گرونش کردن دیدن مردم بیشتر کشیده شدن سمت خرید و این کار باعث شد نه تنها قیمت ها پایین نیاد بلکه بالاترم بره چرا که ما مردم رو شناختن. و کی بدش میاد از اینکه خودرو رو با قیمت ده برابر بفروشه.
    طبق اخرین قیمت ارائه شده پراید ایران ارزش مادیش یک میلیون و پانصد هزار تومانه نه بیست و دو میلیون تومان
    خودتون رو با تورم و این چیزا گول نزنید.
    اندازه ملت افغانستانم نیستیم که خودروی سمند ایران رو پس داد و گفتن ارزش مردم ما ییشتر از این خودروست.
    اندازه ملت چین نیستیم که از پراید فقط برای تردد درون اسکله استفاده میکنه. و هرگز اجازه استفاده در خارج از شهر و درون شهر را به مردم خود نداد چرا که خودروی پراید نا ایمن ترین خودروست.
    بله اونا برای ملتشون اززش قائل هستند چرا که میدومن مردمانشون همیشه دنبال بهترین ها هستند و با دادن این چیزا بهشون توهین بزرگی میکنن.
    کدوم یک از ماها جرأت اعتراض داریم.
    یا اگه اعتراض کنیم کدوم مسئول یا ارگان از ما حمایت میکنه.
    ما ملتی هستیم که سالانه نزدیک دو میلیون پول بیمه پرداخت میکنیم و اگه خدایی نکرده تصادفی بشه نباید مجروح رو با سواری شخصی ببریم بیمارستان چون بیمه تعلق نمیگیره‌، فقط در صورتی بیمه تعلق میگیره که با امبولانس برده بشه بیمارستان.
    ما ملتی هستیم که جان هم وطنانمون برامون بی ارزش شده یا باید از جیب هزیننه بیمارستان پرداخت کنیم و سالانه دو میلیون پول مفت بدیم بیمه بدون استفاده.
    با اینکه بذاریم هموطنمون بمیره ولی با خودروی شخصی به بیمارستان نبریم که بیمه تعلق بگیره.
    که نود درصد مردم همینکارو میکنن و مسذارن بمیرن چون پول هزینه بیمارستان ندارن و این واقعیت که یرامون ساختن.
    و اون ده درصدم از سر نا اگاهی میبرنن که وقتی به بیمارستان میرسن تازه متوجه میشن. .
    بله حرف واسه گفتن زیاده.
    از قدیم گفتن خلایق هرچه لایق
    از قدیم گفتن عرب رو سیر نگه دار حکومت کن عجم( ملت ایران) رو گرسنه
    هرکسی برای خودش سازی میزنه و پولی تو جیب میزنه.
    و امثال من و شما براشون مهم نیست.
    بنده لیسانس عمران دارم گفتم که بدونید یی سواد نیستم که این حرفارو میزنم.
    شماهایی که حرف از نداری و بی پولی میزنید.
    بجای خرید خودرو بی ارزش برید دنبال پارتی بگردید که بهترین جا مشغول بشید با درامد بالا بدون‌تخصص. بعد یکسال متخصص میشید.
    اینه واقعیت الان ما.
    موفق پیروز باشید

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. MOKHTAR

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      منم موافقم .شدیدا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. منتقد

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به قول یکی از دوستان روحانی…
    گفتند که شرکت سایپا خودرو میسازه آهن پاره تو داشبوردش قرآن میزاره که محافظ ماشینش باشه چون خوده ماشین هیچ تضمینی نداره ک از تصادف سالم در بره…?
    در ادامه گفتن شرکت بنز و بی ام دبلیو و شورلت هستن که خودروی قرآنی میسازند…رییس کارخونه سایپا هم ماشینش خارجیه??
    بعد میگن از تولید ملی حمایت نمیشه
    تو اشغال تولید نکن ببین فروشت میره بالا یا نه ٢٠ ساله داری پراید میزنی فروش داخلی ٢٠ میلیون عراق میفروشی ۵ میلیون!!!!
    انصافه خدایی؟؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پیاده

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      عزیز به ما هم پنج میفروشه یه کم تحقیق کن
      15تومن دیگه شهرداری،وزارت.نهاد صدای بوق نهاد بیب بله اینطوریاس…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. نوید عبدی

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خداوکیلی تنها ماشینی که از همه لحاظ پوز همه رو میزنه 206تیپ 5اونم فقط مدل 84و5فقط ،از لحاظ سوخت ،ترمز ،شتاب اولیه،زیبای،مستحکم بودنش نیبست به مدل بالای خودش توسط ایرانخودرو،و اصلی ترین نکته با قیمت ،14تا16میلیون ،ان شاءالله همه بتونن بخرن و از پولشون خوب استفاده بکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. علیرضا

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ترو خدا این گاری های ایرانی رو سوار نشین به خودتون و جونتون اهمیت بدین . این پژو سمند و غیره گاری های ایرانی غیر استاندارد . حتی افغانی هام سوار نمیشن .اینا فقط بدرد پشت کمبانین میخوره که باهاش گازوئل حمل کرد برای سوخت کمباین.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا