چشم اندازلامبورگینی

گاو 700 اسب بخاری

طبق سنت دیرین لامبورگینی هرکدام از خودروهاى تولیدى این شرکت براساس نام هاى گاوهاى اسپانیایى نام‌گذارى مى شوند و این‌بار نیز این رویه در مورد قوى‌ترین خودروى تمام ادوار لامبو بدون تغییرباقى مانده است . . .

۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4

آونتادور نام یکى از شجاع‌ترین گاوهایى است که در اکتبر سال ۱۹۹۳ در شهر اراگزا اسپانیا با مقاومت کم‌نظیرى در مقابل ماتادورها موفق به دریافت نشان شجاعت شده بود. در مجموع باید آونتادور را یکى از بهترین اسامى انتخاب شده تا به حال از سوى لامبورگینى به حساب آورد که برخلاف جوتا (Jota) یا مورچیه‌لاگو، براحتى قابل بیان است.

۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4

طبق اعلام لامبورگینى، آونتادور تقریبا صد در صد در تمام بخش‌ها، شاسى، سازه کابین، پیشرانه V12، جعبه دنده، سیستم تعلیق، سیستم چهار چرخ متحرک و … در مقایسه با لامبورگینى مورچیه‌لاگو متحول شده و دیگر نمى‌توان آنرا یک لامبو/آئودى صرف خطاب کرد!

۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4

***  طراحى  ***

در همان نگاه اولیه به آونتادور جدید، به وضوح مى‌توان پى‌برد که تنها یک لامبورگینى چنین هیولایى را در اختیار مشتریان خود مى گذارد!

«فلیپو پرینى» از مرکز استایل لامبورگینى زیر نظر طراح ارشد شرکت «مانفرد فیتزگرالد» خالق این شاهکار جدید است تا به خوبى فلسفه طراحى یک لامبوى قدرتمند و فوق سریع را در ذهن هر بیننده‌اى ایجاد کند.

۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4

آونتادور LP700-4 به طور حتم بیش از هر لامبورگینى دیگرى خشونت و قدرت را در طراحى ظاهرى خود مى بیند به طوریکه دماغه خودرو متشکل از خطوط شکسته و تیز که در ادامه با پروفیل بسیارکوتاه سقف و دیفیوزر غول پیکر عقب تکمیل مى شود تا نهایت حس پویایى را به وجود آورد.

۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4

آونتادور با طولى برابر با ۴۷۸۰ میلىمتر و پهناى بسیار زیاد ۲۲۶۰ میلى‌متر (شامل آیینه ها) در کنار ارتفاع ۱۱۳۶ میلى متر، بسیار بیش از آن چه واقعا هست عریض به نظر میرسد که جدا از نسبت ارتفاع به پهناى کم، نباید از تاثیر ورودى هاى هواى بزرگ جلو نیز غافل شد.

۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4

طبق برنامه ریزى هاى صورت گرفته آونتادور تنها به تعداد ۴,۰۰۰ دستگاه تولید خواهد شد و در این بین تنها ۵۰۰ دستگاه مجهز به شاسى مونوکوک تمام فیبرکربنى، خط تولید کارخانه را ترک مى کنند.

۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4

با ورود به داخل کابین، فضاى وسیع و کاملا مدرن این بخش مهم‌ترین نکته‌اى است که به طور حتم جلب توجه مى‌کند. استفاده از مواد باکیفیت بسیار مرغوب در ساخت قطعات و هنر طراحى ایتالیایى در کنار فهرست بلند بالاى تجهیزات استاندارد، دقیقا همان مساله‌اى است که از یک لامبوى اصیل انتظار مى رود.

۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4

در کنسول مرکزى که با شیب بسیار زیادى به سمت جلو کشیده یک سوییچ به رنگ قرمز تعبیه شده که با کلیه دکمه‌ها در تضاد است، این سوییچ در واقع فرمان بیدارشدن پیشرانه آونتادور را صادر مى کند!

۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4

یک صفحه نمایش هفت اینچى نیز به صورت استاندارد در کنسول مرکزى درنظر گرفته شده تا سرنشینان به واسطه آن بر سیستم چند رسانه‌اى و ردیاب ماهواره‌اى خودرو نظارت داشته باشند. البته در این فضا برخى مشخصه‌هاى آشناى یک لامبورگینى مانند سوییچ هاى ضامنى که براى بالا و پایین بردن شیشه ها و فعال کردن سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و … به کار مى‌روند نیز جلب توجه مى کند.

۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4

***  پیشرانه  ***

اولین، خودروى تولید شده توسط فروچیو لامبورگینى در سال ۱۹۶۴ (یعنی GT350) مجهز به یک پیشرانه ۳,۵ لیترى ۱۲ سیلندر بود که توانایى تولید حداکثر قدرتى برابر با ۳۲۰ اسب‌بخار را داشت تا در زمان خود یکى از پیشرفته ترین تکنولوژى پیشرانه را از آن خود کرده باشد. این پیشرانه در چندین دهه مورد بهینه‌سازى و ارتقا قرار گرفت تا در مدل‌هاى میورا، کنتاچ، اسپادا، دیابلو و در نهایت مورچیه‌لاگو مورد استفاده قرار گیرد.

۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4

اما مهندسان بخش تحقیق و توسعه (R&D) لامبورگینى براى ادامه دادن این رویه پیشرانه ۱۲ سیلندر کاملا جدیدى را ساخته‌اند که نه تنها به واسطه تعداد سیلندرهاى آن بلکه به خاطر تولید بیشترین نیروى ممکن در تمام دورهاى موتور و بواسطه تنفس طبیعى بودنش یکى از خاص‌ترین نمونه‌هاى موجود در این صنعت به حساب مى آید.

۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4

نتیجه کار تیم R&D تولید پیشرانه ۱۲ سیلندر خورجینى جدید با زاویه رایج ۶۰درجه بین سیلندرها گردید که با اندازه ۶۶,۵ سانتى‌متری خود از بخش فوقانى تا پایین (به همراه عرض ۸۴۸ و طول ۷۸۴ میلى‌متر) به طور حتم از جمع‌وجورترین نمونه هاى ۱۲سیلندر به حساب مى آید. این پیشرانه وزنى در حدود ۲۳۵ کیلوگرم دارد.

۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4

پیشرانه به کار رفته در آونتادور (با کد L539) با حجم دقیقى معادل ۶,۴۹۸ سى‌سى توانایى تولید حداکثر قدرت ۷۰۰ اسب بخار در ۸,۲۵۰ دور در دقیقه و گشتاور عظیم ۶۹۰ نیوتن متر را از دور ۵,۵۰۰ دارد.

۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4

با توجه به چنین نیروى تولیدى، آونتادور با وزن خالصى برابر با ۱,۵۷۵ کیلوگرم در ۲,۹ ثانیه از حال سکون به تندى ۱۰۰ کیلومتر درساعت رسیده و در نهایت عقربه سرعت‌سنج را بر روى عدد ۳۵۰ کیلومتر درساعت قرار مى‌دهد تا تنها ابرخودروهاى میلیون دلارى توان رقابت با آنرا داشته باشند.

با وجود چنین توانایى هایى میزان انتشار گازهاى آلاینده و همچنین مصرف سوخت تا ۲۰ درصد کمتر از مدل مشابه قبلى شده است.

۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4

مهندسان لامبورگینى براى استفاده بهینه از قلب تپنده آونتادور، یک جعبه دنده فوق پیشرفته هفت سرعته ISR را براى این خودرو درنظر گرفته‌اند که فاصله تعویض دنده‌اى برابر با ۵۰ میلى‌ثانیه دارد که در مقام مقایسه با جعبه دنده دوکلاچه آئودى R8 در حدود دو برابر سریع‌تر است.

۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4

***  شاسى  ***

براى آنکه نیروى تولید شده توسط پیشرانه براحتى به وسیله جعبه دنده هفت‌سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل شود، آونتادور از یک سیستم چهارچرخ متحرک (AWD) بهینه‌سازى شده بهره مى‌گیرد. این سیستم که به نام Haldex IV شناخته مى شود، به صورت هوشمندانه و بسته به شرایط مسیر و حالت حرکت خودرو، نیروى تولیدى را بین چرخ هاى جلو و عقب تقسیم مى کند.

۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4

سیستم دیفرانسیل خود قفل‌شونده عقب به همراه دیفرانسیل جلو به صورت الکترونیکى توسط سیستم پایداری خودرو (ESP) کنترل مى شود تا بهترین دینامیک و فرمان پذیرى براى خودرو به دست آید. البته راننده مى‌تواند از بین سه حالت ممکن شامل Strada (یا جاده)، Sport و Corsa (یا پیست) یکى را انتخاب کند که وابسته به آن پیشرانه، جعبه دنده، دیفرانسیل، فرمان و کنترل کننده‌هاى دینامیکی خودرو تغییر مى کند.

۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4

سیستم تعلیق جناغى دوبل آلومینیومى آونتادور نیز در نوع خود یکى از کم نظیرترین‌ها محسوب مى‌شود. لول فنرها و کمک فنرها به صورت کامل از تکنولوژى خودروهاى فرمول وان اقتباس شده‌اند که در عین حال براى رانندگى شهرى مورد بهینه‌سازى قرار گرفته‌اند.

۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4

براى متوقف کردن این هیولا طبیعتا به دیسک ترمزهایى با قطر زیاد احتیاج است. آونتادور به صورت استاندارد مجهز به دیسک هاى کربن/سرامیکى بسیار سبک شده که در جلو داراى قطرى برابر با ۴۰۰ میلى‌متر و در عقب ۳۸۰ میلى‌متر هستند تا در ترکیب با کالیپرهاى شش پیستونه جلو و چهار پیستونه عقب، در هر شرایطى خودرو را در کمترین مسافت ممکن متوقف کنند.

۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4

همچنین رینگ هاى آلیاژی ۱۹ اینچی که در محور جلو با تایرهاى ۲۵۵ میلی‌متری و رینگ‌های ۲۰ اینچی محور عقب که با تایرهاى ۳۳۵ میلی‌متری پیرلى از نوع Pzero روکش شده‌اند، بیشترین چسبندگى را فراهم مى‌کنند.

۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4

لامبورگینى آونتادور ۲۰۱۲ داراى قیمت‌ پایه‌ای ۳۷۹,۷۰۰ دلار (یا ۲۵۵,۰۰۰ یورو یا ۲۰۱,۹۰۰ پوند) است که البته این قیمت بدون احتساب مالیات است.

۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4

سایر تجهیزات استاندارد: صندلى هاى دستى با قابلیت تنظیم الکتریکى قسمت بالایى و کمر؛ ترمزهای ABS با توزیع الکتورنیکی نیروی ترمز (EBD)؛ سیستم کنترل کشش (ASR)؛ سیستم کنترل پایداری (ESC)؛ سیستم کمکی عبور از سراشیبى‌ها؛ کنترل الکتریکى اسپویلر عقب؛ فرمان سروترونیک حساس به سرعت؛ استارت دکمه‌ای؛ نمایشگر هفت اینچى TFT ؛ کامپیوتر سفر؛ سیستم چندرسانه‌ای با درگاه USB و اتصال iPod؛ سیستم راهیاب ماهواره‌اى با ارتباط بلوتوث؛ لامپ‌هاى باى‌زنون (BiZenon) به همراه چراغ هاى LED مخصوص روز؛ سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک؛ ایربگ دو مرحله‌اى راننده؛ ایربگ سرنشین و ایربگ‌های جانبی؛ کمربندهای پیش کشنده و محدود کننده بار وارده؛ فرمان چند منظوره و جمع شونده به پایین؛ ترمز دستى الکتریکى؛ ایموبیلایزر؛ قفل اتوماتیک؛ سیستم مشاهده میزان باد تایرها و …

۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4
۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4
۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4
۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4
۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4
۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4
۲۰۱۲ Lamborghini Aventador LP700-4

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

هفته نامه ایران خودرو

نشریه ایران خودرو به صاحب امتیازی گروه صنعتی ایران خودرو، با موضوع خودرو، وسایل نقلیه و اخبار و تحلیلها و بررسی های مربوطه، بصورت هفتگی منتشر می گردد.

مطالب مشابه

‫۶۳ دیدگاه‌ها

  1. خسته

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    خدایا فقط بگو چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. alireza

      ۵ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (9 ديدگاه)

      این ﺍﺯ ﺍﻟﻤﻨﺘﻮ ﺧﯿﻠﯽ ﺗﻮﭖ ﺗﺮﻩ

      موافقم 5
      مخالفم 0
  2. بیخیال

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باریکلا کم کم لامبورگینی داره به پا پراید میرسه ها

    موافقم 0
    مخالفم 4
  3. آيسان

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ببخشید به دلم نشست

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. gajro

    ۱ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    فقط میتونم بگم خیلی دیوونست حرف نداره

    موافقم 5
    مخالفم 0
  5. کسرا

    ۸ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    آه ه ه ه ه ه ه ….

    موافقم 3
    مخالفم 0
  6. punisher

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    میشه قیمتشم بگید بیشتر کف کنیم

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Abas

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      زدی تو خال چیزی نیست 1.961.600.000

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. ali

        ۱۰ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دلارر… .!!!!!؟

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. رضا

          ۱۷ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (4 ديدگاه)

          نه تومان الان هم میشه ارس پلاکش تقریبا ۶ تا ۸ میلیارد

          موافقم 4
          مخالفم 0
  7. علی

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    عشق فقط لامبو

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. pooyan

    ۲۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من عاشقشم هیچ مدلی از لامبو ایننقدر توپ نیست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. سید علیرضا

    ۲۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (256 ديدگاه)

    اقایون شما بیشتر به ظاهر اهمیت می دهید لامبورگینی ماشین ظریف و پر سرعتی است و امنیت پایین دارد شما تعداد کشته شدگان با خودرو ها را در کشور های خارجی ببینید با ماشین های پر سرعت کشته های زیادی دادند مثل یک دکتر ایرانی که در آمریکا با این ماشین تصادف کرد

    موافقم 0
    مخالفم 2
  10. میلاد

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اقای علیرضا شما که میگی هم چین ماشین هایی امنیت نداره هیچ فیلم ساخت لامبورگینی رو دیذی … قابل توجه شما سقف لامبورگینی از فولاده… حتما فردا میخوایی بگی خودرو هایی داخلی امنیتشون از اینا بیشتره چون سرعتشون کمه… یکم دیدتو وسیع تر کن … لااقل هرچی باشه مثل پراید نیست که با 100 سرعت تصادف کنی مرگت میشه حتمی چون چیزی از ماشین نمیمونه…

    موافقم 3
    مخالفم 0
  11. میلاد

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    علیرضا هیچ آمار کشته شدگان بر اثر تصادف رو تو ایران نمیگی که چندین برابر یک کشور خارجی فقط کافیه 2 روز تعطیل میشه اونوقت خیابونای ایران میشه بارونه خون…

    موافقم 2
    مخالفم 0
  12. محمد

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واااااااااااای این کجا وانت پیکان ما کجا!!!!!!!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (4 ديدگاه)

      ????

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. shahryar

    ۱ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی ماشین خوش استایلیه ولی لعنت بهش که به پای ویرون نرسیده تا هالا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aventador twin turbo

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      اگر مثل ویرون 4تاتوربو می گذاشت قدرتش 2000 اسب بخار می شد مگه آونتادور twin turboرو ندیدی 1200 اسب قدرت داره

      موافقم 1
      مخالفم 0
  14. نميدونم؟

    ۳ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدایا میخوای یه دونه از اینارو بده به ما یه مدت با هاش بچرخیم ببین جنبشو داریم اگه نداشتیم قول میدم پسش ندم بهت باشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. امیرحسین

    ۷ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (30 ديدگاه)

    بالاخره اینو بخرم یا پراید؟ :دی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. استفان

    ۱۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اسپیسو واندیگرانوووو
    یعنی کی بشه من مدل رودسترشو تو ایرون تست کنم
    درگ با پراید سفید چی میشه!!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  17. dani

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مثل جاروبرقی برده

    موافقم 0
    مخالفم 2
  18. AMIR

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    زیباترین ماشین موجود در کل تاریخ زمین

    موافقم 2
    مخالفم 0
  19. لامبو

    ۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (16 ديدگاه)

    همه ی حرفا تو قبول دارم(نهایت سرعت350 (هر چند تو یه تست 370تارفت)0_100 دردو و نه صدم و …)ولی اگه آوردیمش ایران تو این خیایبان ها باسرعت گیر های 1 متری با این جاده های فوق استاندارد با حداکثر سرعت مجاز 120 چ جوری میشه برو نیمش.همون بهتره که بریم خر وحشی (پراید)خودمونو با 0_100 یه ربع با نهایت سرعت 140 با 125 تا کیسه هوا با سیستم ترمز ABکاسه ای با بدنه ی تمام فیبری و… بگیریم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  20. ramin

    ۱۵ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (80 ديدگاه)

    جون من به اون مشکیش نگا کنید چقد خوفه ه ه ه ه,نه خداوکیلی تو چقد خوشکلی کجابودی دنبالت میگشتم م م م م م م

    موافقم 2
    مخالفم 0
  21. ramin

    ۱۵ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (80 ديدگاه)

    یه بنده خدایی رو میشناسم یه گاو داره از شیرش ماست محلی درست میکنه,حالا اگه لامبو خواست اس گاوشو میپرسم بذاره رو یکی از ماشیناش

    موافقم 1
    مخالفم 0
  22. بی نام

    ۱۵ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    معلومه پراید خیلی به ملت ما ظلم کرده که هرجایی که سخن از ماشین هست نام پراید هم میدرخشه..

    موافقم 1
    مخالفم 0
  23. tired

    ۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.
    با این فرشته ی زمینی توی این جاده های جهنمی که حداکثر سرعت مجازش 120 هست و با اون قله ها که بهش میگن سرعت گیر!!!حتی از دنده 3 این فرشته هم نمیتونی استفاده کنی.
    بزار همونجا بمونه. گناه داره نمیخرمش!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  24. محمد

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    من که از آونتادور خوشم میاد اصلا دیوونشم…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  25. Erfan

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چه فایده وقتی دوس دارم اما پول ندارم؟:-(

    موافقم 1
    مخالفم 0
  26. امیررضا

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (102 ديدگاه)

    دیروز آخرین نسل لامبورگینی اونتادور با اسم اولتیمائه معرفی شد. نسخه اولش که ال‌پی۷۰۰ بود و اینم آخریش. هعی روزگار.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا