گذری بر غرفه منصوری در نمایشگاه ژنو امسال!

غرفه منصوری در نمایشگاه ژنو امسال با حضور محصولات ارتقایافته کمپانی‌های مختلف، نمای فوق‌العاده‌ای دارد و سر نزدن به آن غیرممکن به نظر می‌رسد!
شاید هرکسی با سلیقه این تیونر ایرانی‌الاصل موافق نباشد، اما مشتریانی هستند که در کنار ساعت‌های لوکس و گران‌قیمت خود مرکب‌های منحصربه‌فرد هم می‌خواهند و از پرداختن صدها هزار دلار برای یک خودروی خاص هیچ اِبایی ندارند.

Mansory Gronos Black Edition
با نگاهی به خودروهای موجود می‌توانید پانامرای جدید، لِوانته، بنتلی بنتایگا، رولزرویس داون و مرسدس بنز کلاس S کانوِرتیبل و چند مدل دیگر را با کیت بدنه متفاوت و شمایل خاص منصوری مشاهده کنید. تک‌تک این‌ها به‌خودی‌خود یک اثر هنری هستند و توصیفشان می‌تواند صفحات یک کتاب را پر کند!

mansory-ferrari-488-4xx-siracusa-spider
بی‌شک یکی از چشمگیرترین نماینده‌های منصوری در رویداد امسال، 4XX سیراکوسا اِسپایدر (4XX Siracusa Spider) است که بر اساس فِراری 488 اسپایدر طراحی شده و در مقایسه با مدل استاندارد نمای وحشی‌تری دارد. قلب هشت سیلندر V شکل 3902 سی‌سی این دورگه اروپایی 780 اسب بخار قدرت و 870 نیوتن‌متر گشتاور تحویل می‌دهد. ثبت شتاب اولیه تنها 2.9 ثانیه به طول انجامیده و سقف سرعت آن با 11 کیلومتر بر ساعت افزایش به 341 کیلومتر بر ساعت بالغ می‌گردد. همچنین سامانه تعلیق نیز دستخوش تغییر شده و ارتفاع آن از سطح زمین در مقایسه با 488 روباز استاندارد به میزان 2.5 سانتی‌متر کاهش یافته است.

mansory-ferrari-488-4xx-siracusa-spider-rear


دیگر محصول این تیونر سرشناس نسل جدید پورشه پانامراست که همین چند وقت پیش در نمایشگاه 2017 آمریکای شمالی (NAIAS 2017) حاضر شد. پانامرای منصوری با کیت ظاهری متفاوت، رنگ بدنه قرمز کروم، رینگ‌های بزرگ 22 اینچی و قطعات کربنی و زردرنگ در نقاط مختلف ازجمله سپر جلو و کاپوت، جلوه کاملاً متفاوتی دارد. در بحث فنی هم ECU از نو تنظیم شده و توان و گشتاور پیشرانه به ترتیب 34 اسب بخار و 40 نیوتن‌متر افزایش پیدا کرده؛ اما ازآنجاکه نسخه استاندارد مورداستفاده هنوز تعیین هویت نشده، برای دستیابی به اطلاعات کامل و رسمی باید کمی بیشتر صبر کنیم.

mansory_porsche_panamera_01


کمی آن‌طرف‌تر مرسدس-آاِم‌گ S63 روباز با پسوند نسخه سیاه (Black Edition) آرمیده که حقیقتاً به طرز خیره‌کننده‌ای زیبا و چشم‌نواز است. از آورده‌های منصوری برای S63 می‌توان بدنه فیبر کربنی، پیشرانه 5.5 لیتری V8 توربو دوقلو، بیشینه قدرت 828 اسب بخار و شتاب اولیه 3.5 ثانیه‌ای آن را نام برد که تنها بخش کوچکی از اعداد و ارقام چشمگیر آن را تشکیل می‌دهند.

mansory-geneva-livepics-2017-51


اگر کلاس S روباز راضی‌تان نمی‌کند، سراغ رولزرویس داون 740 اسب بخاری بروید! طبق گفته‌های منصوری، این بریتانیایی اصیل ظرف مدت تنها 4.5 ثانیه از حالت سکون به مرز یکصد کیلومتر بر ساعت دست یافته و بدون هیچ‌گونه محدودیتی تا سقف 177 مایل بر ساعت (284 کیلومتر بر ساعت) پیش می‌رود! برای درک بهتر این اعداد به یاد بیاورید که داون وزنی برابر با 2560 کیلوگرم دارد!

mansory-geneva-livepics-2017-37


جدای از این‌ها، دو شاسی‌بلند باوقار بنتلی و مازراتی به‌شدت خودنمایی کرده و تماشاگران زیادی را به سمت خود می‌کشانند. لِوانته از نقشه جدید ECU و 35 اسب بخار قدرت بیشتر سود می‌برد. همچنین با رنگ بدنه نارنجی بسیار زیبا، کاپوت فیبر کربنی، گلگیرهای عریض‌تر، رینگ‌های 22 اینچی و کیت آئرودینامیک جدید نمای فوق‌العاده‌ای پیدا کرده و خویِ وحشی از سر و روی آن می‌بارد! بنتایگا هم پا را فراتر گذاشته و با رینگ‌های 23 اینچی (!)، قلب حدوداً 700 اسب بخاری، بدنه تماماً فیبر کربنی و برچسب نسخه سیاه (Black Edition) به یک هیولای واقعی تبدیل شده است.

mansory-geneva-livepics-2017-55

mansory_maserati_levante_01


آخر از همه، به ون لوکس آلمانی می‌رسیم. منصوری از مرسدس بنز کلاس V یک هتل متحرک ساخته که حتی نگاه کردن به آن جریان خون بدنتان را تنظیم خواهد کرد! نمای بیرونی با دو رنگ مختلف کار شده و پیشرانه کم‌وبیش مورد به‌روزرسانی قرار گرفته است. اما مهم‌ترین تفاوت این نسخه به فضا و تجهیزات داخل اتاق برمی‌گردد. صندلی‌های دارای پشتی متحرک، یخچال کوچک، سامانه اطلاعات سرگرمی آن-بورد پیشرفته و تودوزی چرم، آلکانتارا و چوب این قسمت را به یک اتاق کار لوکسِ متحرک بدل ساخته‌اند که حتی در سفرهای برون‌شهری هم چیزی از آرامش و آسایش آن کم نمی‌شود.

mansory-mercedes-benz-v-class-2017

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

16 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل Madjid
    Madjid
    سوابق: (7840 دیدگاه) ,

    .
    با احترام ، به شرکت بزرگ منصوری ، به نظرم طراحی ها رو خیلی شلوغ میکنه.
    من از سبک کار Novitec Torado بیشتر خوشم میاد.

    پاسخ
    1. الف.ی
      سوابق: (259 دیدگاه) ,

      همین شلوغ کردن هاست که باعث میشه خودرو از نسخه معمولی متمایز و چشمنواز تر بشه.
      در ضمن منصوری هر خودرو رو متناسب با چهره نسخه کارخانه ای تیونینگ میکنه.مثلا اون رولزرویس رو نگاه کن.نسخه کارخانه ایش خیلی ساده طراحی شده که در عین حال خیلی هم زیبا و با وقاره.حالا منصوری متناسب با همین چهره اصلی تو تیونینگش هم زیاد کار رو به قول شما شلوغ نکرده.ولی یه خودرو مثل لوانته که خشونت از چشماش میباره رو باید با خشونت بیشتری تیون کرد.جدا از تعصب به نظرم منصوری بهترین تیونر تاریخ خودروسازی است.

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Madjid
        Madjid
        سوابق: (7840 دیدگاه) ,

        همیشه با دیدن ماشین های منصوری یاد بخش Aftermarket و Autosculp نید فور اسپید میفتم.

        پاسخ
    2. peyman
      سوابق: (370 دیدگاه) ,

      با طراحی پورشه اش که حال کردم دمش گرم

      پاسخ
      1. علیرضا میرزایی
        سوابق: (59 دیدگاه) ,

        مخصوصا طراحی کابینش,حرف نداره …

        پاسخ
  2. تصویر پروفایل جواد
    جواد
    سوابق: (369 دیدگاه) ,

    این خودروها اگه از نظر قدرت زیادم تقویت نشن فقط به واسطه اسم و لوگوی منصوری ثروتمند بودن صاحبش فریاد میزنه یعنی همون چیزی که اکثر پولدارها دنبالش هستن یعنی تو چشم بودن وخاص بودن

    پاسخ
  3. علي
    سوابق: (258 دیدگاه) ,

    این بنتلی بنتایگا با اون قیمت نجومیش و اکسسوریهای عقبش((( جهیزیه منظورمه))) به قدری بد طراحی شده که وقتی دستی هم به روش میکشی بازم خوشگل نمیشه.واقعا نمونه بارز ی شاسی بلند لوکس غیر موفقه.
    با تچکر

    پاسخ
  4. محمد
    سوابق: (33 دیدگاه) ,

    منصوری نیاز به یک باز طراحی داره همه ی ماشیناش شده این (فیبر کربن +رنگ مشکی+کمی اسب بخار قدرت =تیونینگ منصوری

    پاسخ
  5. Omid622
    سوابق: (134 دیدگاه) ,

    واقعا اگه ممکن بود همه رو می خریدم چه میکنه این منصوری
    اگه ممکنه به ما بگید این ماشین ها قیمتش چنده
    و منصوری این ماشین ها رو از مشتری میگیره و بعد تیون میکنه یا چطوریه

    پاسخ
  6. خسرو
    سوابق: (167 دیدگاه) ,

    نگا چه بلایی سر 488 اورده/ اون مرسدس اس کوپه س؟؟؟ از بین رفته/ غیر از دو رنگ کردن بدنه ( که خیلی بی شخصیت میکنه) و مالیدن فیبر کربن به هر جا که راه بده یا نده کار دیگه ای هم بلدی؟ بیا سورنا اق منصور اشتباه رفتی ادرسو ..

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل ASA
    ASA
    سوابق: (539 دیدگاه) ,

    واقعا حرف نداره کارش
    همیشه رنگ مات مشکی رو برای ماشین دوست دارم
    مخصوصا اگر همه اجزا هم کم و بیش مشکی بشن

    پاسخ
  8. sevlan
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    با طراحی مزراتی لوانته نمیتونم ارتباط بگیرم،یه جوری حس میکنم از اختلال شخصیت رنج میبره ، جلو پنجره اش یه جورایی شبیه بقیه مزراتی ها نیس،چراغای جلوش باریک و گنگه ، کم عرض به نظر میاد ،چی بگم فقط اینکه حس میکنم واسه خالی نبودن عریضه عرضه شده و تنگ کردن جای پورشه ماکان (نظر شخصی)

    پاسخ
  9. enzo
    سوابق: (237 دیدگاه) ,

    برای اولین بار از تیونینگ منصوری رو یه فراری خوشم اومد
    تیونینگ های قبلیش رو فراری ها که هیچ وقت برام چنگی به دل نمیزد
    یه تیونر خوب قبل از اعمال سلیقه خودش اول باید الگوها و اصالت طراحی هر کمپانی رو بشناسه

    پاسخ
  10. Abbas
    سوابق: (87 دیدگاه) ,

    شرکت های خودرو ساز داخلی باید از متخصصان با ذوق و سلیقه ایرانی که تو کشورهای دیگه کارمیکنن جهت بروزرسانی محصولات استفاده کنن ولی حیف همه چیز ما شده چین

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.