چشم انداز

مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت دوم)

دنیا در حال تغییر و تحول است…
بنا بر برخی دلایل، هم‌اکنون زمانی پر سروصدا در ایالات‌متحده است و بازار خودرو نیز از این قاعده مستثنا نمی‌باشد. هر کلاس خودرویی تحولی بزرگ را به خود می‌بیند و مهم نیست که چه اتفاقی می‌افتد، خریداران بیش از گذشته با دست باز به انتخاب خودرو می‌پردازند.
اکثر این تغییرات به فشارهای مربوط به بازار مرتبط است. قیمت سوخت پایین آمده و انتظارات بالا رفته است. رشد درخشان کراس اوورها ادامه یافته است درحالی‌که شاسی بلندهای سنتی و مرسوم کمی کنج عزلت برگزیده‌اند. خودروهای الکتریکی شاخص سرانجام به راه‌ها قدم گذاشته‌اند و محدوده‌ی حرکتی و کاربردی همانند خودروهای بنزینی دارند. خودروهای هیبریدی نیز جایگاه جدیدی پیداکرده‌اند و شاسی بلندهای کوپه مانند نیز نسبت به قبل از مقبولیت بالاتری برخوردارند. مهم نیست که چه کلاسی باشد، خودروها به آخرین تکنولوژی‌ها مجهز شده‌اند و کارایی بالاتری دارند.

2017-Tesla-Model-3-2016-Tesla-Model-X-Tesla-Model-S-front-end-in-motion-low-1
آنچه در پیش می‌آید، داغ‌ترین و جدیدترین خودروها، تراک ها، کراس اوورها، شاسی بلندها و ون‌ها و همه‌ی آن چیزی که است که در چند سال آینده به بازار خواهد آمد. این یک لیست جامع است اما از برخی خودروها در آینده بیشتر خواهیم شنید. این‌ها خودروهای تولیدی واقعی هستند که در چند سال آینده قادر به خرید آن‌ها خواهید بود. به آینده خوش‌آمدید!

جی ام سی آکادیا
آکادیا که برای سال ۲۰۱۷ تماماً نو می‌شود به جی ام سی کمک می‌کند تا تمایزی بین یوکان و بوک انکلیو در نمایندگی‌ها قائل شوند. ابعاد کوچک این خودرو به معنی کاهش وزن زیاد است که به شتاب گیری بهتر و افزایش بهره‌وری در مصرف سوخت کمک شایانی می‌کند. علیرغم ابعاد کوچک، آکادیا هنوز هم قول حمل ۷ سرنشین را در ۳ ردیف می‌دهد.

2017-GMC-Acadia-Denali-front-three-quarter-motion
دو پیشرانه‌ی آکادیا در سایر محصولات جنرال موتورز نیز یافت می‌شوند. پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری ۱۹۵ اسب بخاری به‌صورت استاندارد وجود دارد و نسخه‌ی ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری با قدرت ۳۱۰ اسب بخار نیز به‌صورت آپشن قابل سفارش است. هر دو پیشرانه با ترکیب گیربکس ۶ سرعته ی اتوماتیک و دیفرانسیل جلو یا دو دیفرانسیل عرضه می‌شوند.
زمان عرضه: هم‌اکنون
قیمت: ۴۸۲۴۰-۲۹۹۹۵ دلار

کرایلسر پاسیفیکا
زمانی که پاسیفیکا بهار امسال عرضه شد، بهترین مینی ون سگمنت با جادارترین صندلی‌ها در ردیف دوم نام گرفت. این خودرو با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۲۸۷ اسب بخاری که به اولین گیربکس ۹ سرعته ی اتوماتیک این سگمنت جفت شده عرضه شده است و از برخی ویژگی‌های جذاب نظیر رینگ‌های ۲۰ اینچی و سیستم صوتی هارمن کاردون با ۲۰ بلندگو بهره‌مند است. اگر مصرف سوخت مناسب نسخه‌ی استاندارد پاسیفیا شما را راضی نمی‌کند، نسخه‌ی پلاگین هیبرید با مصرف سوخت بسیار کم نیز در پاییز امسال جوابگوی نیازهایتان خواهد بود. این خودرو ارزش بالا را با استایلی زیبا درهم‌آمیخته است.
زمان عرضه: هم‌اکنون
قیمت: ۴۳۴۹۰-۲۹۵۹۰ دلار

بیوک انویژن
انویژن شاسی‌بلند جدیدی خواهد بود که تفاوت‌های بین انکلیو سه ردیفه و انکور کوچک را نشان خواهد داد. این خودرو در چین ساخته خواهد شد و در حال حاضر در کنار پاسیفیک یکی از پرفروش‌ها است. از رقبای این خودرو می‌توان لکسوس RX، آکورا RDX و آئودی Q5 را نام برد.

2016-Buick-Envision-front-end-in-motion
قدرت خودرو بیش از آنکه زیاد باشد، به کافی بودن نزدیک است بنابراین انتظار اسپورت بودن را نداشته باشید.
زمان عرضه: تابستان ۲۰۱۶
قیمت: ۴۲۹۹۵ دلار برای مدل ۲۰۱۶

تسلا مدل ۳
تسلا صنعت خودرو را در مسیری قرار داده که ما نیم قرن پیش و با معرفی موستانگ شاهد آن بوده‌ایم. با عرضه‌ی مدل ۳، تسلا یک خودروی الکتریکی صاف و صیقلی و سقف شیشه‌ای را ارائه کرده که بیش از ۳۰۰ کیلومتر محدوده‌ی حرکتی دارد و در زمان کمتر از ۶ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

2017-Tesla-Model-3-top-view-e1462810146195
قیمت؟ گفته‌شده رقم احساس‌برانگیز ۳۵ هزار دلار برای مدل پایه مطرح خواهد بود.
زمان عرضه: اواخر ۲۰۱۷
قیمت: ۳۵۰۰۰ دلار (تخمینی)

شورلت بولت
آیا یک هاچبک الکتریکی با محدوده‌ی حرکتی بالای ۳۰۰ کیلومتر از خودروساز واجد شرایط می‌تواند قابل‌ابتیاع باشد؟ شورلت باور دارد که این خودرو می‌تواند. بولت به پیشرانه‌ای ۲۰۰ اسب بخاری و باتری‌های ۶۰ کیلووات ساعتی، صفحه‌نمایش ۱۰.۲ اینچی و فاکتور بازی‌سازی مجهز است که باعث جلب‌توجه عموم می‌شود.

2017-Chevrolet-Bolt-EV-front-view-on-road
نام خودرو به دیگر مدل ساخته‌ی شورلت شباهت دارد که در ابتدا شبیه شیرجه‌ای عمیق در ناکجا به نظر می‌رسید.
زمان عرضه: اواخر ۲۰۱۶
قیمت: ۳۷۵۰۰ دلار

سوبارو ایمپرزا
ایمپرزای ۲۰۱۷ اولین خودرویی است که از پلتفرم جهانی سوبارو استفاده می‌کند. پلتفرمی که در آینده‌ی نزدیک در همه‌ی خودروهای سوبارو بکار خواهد رفت. سیستم اطلاعات سرگرمی استارلینک سوبارو با اپل کارپلی و اندروید اتو سازگار شده و همچنین صفحه‌نمایش ۸ اینچی نیز وجود دارد. ایمپرزای سدان در تریم اسپورت قابل دسترسی است که در مقایسه با مدل پایه از تنظیمات ویژه‌ی سیستم تعلیق استفاده می‌کند.

2017-Subaru-Impreza-side-rear-three-quarter
گیربکس CVT که هم‌اکنون مورداستفاده قرار می‌گیرد تنها گیربکسی است که برای مدل ۲۰۱۷ تائید شده است. پیشرانه‌ی ۴ سیلندر تخت ۲ لیتری تنها پیشرانه‌ی قابل سفارش است اما به‌روزرسانی شده و قدرت آن از ۱۴۸ به ۱۵۲ اسب بخار رسیده است.
زمان عرضه: پاییز ۲۰۱۶
قیمت: ۲۰۰۰۰ دلار (تخمینی)

کیا نیرو
کیا شاسی‌بلند هیبریدی را معرفی کرده که ترکیب کاربردی بالایی را نشان می‌دهد. شاسی سبک‌وزن بوده و برای مصارف اقتصادی تنظیم شده است و پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری با ۱۴۶ اسب بخار قدرت با موتوری الکتریکی در ارتباط بوده و کل مجموعه به گیربکس ۶ سرعته ی دو کلاچه جفت شده است.

2017-Kia-Niro-Hybrid-front-three-quarters-in-motion-02
زمان عرضه: زمستان ۲۰۱۷
قیمت: ۳۲۰۰۰-۲۵۰۰۰ دلار

هیوندای آیونیک
میل عموم به تراک های سبک‌وزن سیری‌ناپذیر است اما هاچبک کامپکت هیوندای بازی طولانی‌ای را شروع کرده است. آیونیک در صدر خودروهای سبز هیوندای قرار دارد و در نسخه‌های هیبرید، پلاگین هیبرید و باتری-الکتریک قابل سفارش است. دو نسخه ی هیبریدی از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر جدید و موتور الکتریک استفاده می‌کنند. مدل تماماً الکتریک با باتری لیتیوم یون ۲۸ کیلووات ساعتی به بازار می‌آید که محدوده‌ی حرکتی ۱۶۰ کیلومتری دارد.
زمان عرضه: پاییز ۲۰۱۶ (نسخه‌ی الکتریکی)، اوایل ۲۰۱۷ (هیبرید)، تابستان ۲۰۱۷ (پلاگین هیبرید)
قیمت: ۳۵۰۰۰-۲۵۰۰۰ دلار (تخمینی)

فورد فیوژن ۲۰۱۷
یک فیس لیفت در میانه‌ی عمر برای دو مدل در نظر گرفته شده است. مدل پلاتینیوم هایلوکس با محتوای ممتاز کامل و پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۲.۷ لیتری توئین توربو با ۳۲۵ اسب بخار قدرت به بازار می‌آید و از سیستم چهارچرخ محرک، دامپرهای متغیر جدید و ترمزهای ارتقا یافته بهره‌مند است. تجهیزات دستیار راننده شامل دستیار پیشگیری از برخورد با تشخیص عابران پیاده، ترمز اضطراری خودکار و کروز کنترل خودکار با استارت/استاپ است.
زمان عرضه: هم‌اکنون
قیمت: ۴۱۹۹۵-۲۲۸۸۰ دلار

ب ام و Z5
این خودرو جانشین Z4 خواهد بود و اولین خودروی متولد شده از همکاری ب ام و با تویوتا نام خواهد گرفت. بر پایه‌ی عکس‌های جاسوسی، Z5 برخلاف Z4 از سقف نرم استفاده خواهد کرد. این خودرو ممکن است که از سلف خود کوچک‌تر باشد.

bmw-z5-render-by-omniautoit
جزئیات مربوط به قوای محرکه هنوز اعلام نشده اما احتمال قوی وجود دارد که از پیشرانه‌های دیگر مدل‌های ب ام و استفاده شود. احتمالاً پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو در مدل پایه قرار خواهد گرفت.
زمان عرضه: ۲۰۱۷ (تخمینی)
قیمت: ۵۰۰۰۰ دلار (تخمینی)

BMW-Z5-front-three-quarters-view-3
لکسس LS 2018
گفته شده که این خودرو بر پایه‌ی کانسپت LF-FC بنا خواهد شد و در پاییز سال ۲۰۱۷ به بازار خواهد آمد. فاصله‌ی زیاد بین محورها به سرنشینان اجازه خواهد داد تا از راحتی فوق‌العاده‌ای در عقب برخوردار باشند.

Lexus LS Artist Rendering
Lexus LS Artist Rendering
در بخش قوای محرکه شنیده‌شده که نسل جدید پیشرانه‌ها در راه است. پیشرانه‌ی تنفس طبیعی ۸ سیلندر یا ۶ سیلندر توئین توربو احتمالاً از اهم کاندیداها هستند.
زمان عرضه: پاییز ۲۰۱۷
قیمت: ۷۵۰۰۰ دلار (تخمینی)

پورشه پانامرا
پانامرا بر ساختار شاسی جدیدی قرا خواهد گرفت. پلتفرمی مدولار که از فولاد با کشش بالا، آلومینیوم و مواد کامپوزیت ساخته شده در پانامرا به کار می‌رود که وزن کمتری نسبت به نسل قبل دارد. این خودروساز همچنین پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی جدیدی را به خط تولید خواهد افزود. پانامرا به‌صورت شوتینگ بریک عرضه خواهد شد.

Porsche Panamera Sport Turismo Concept
Porsche Panamera Sport Turismo Concept
پیشرانه‌های مدل قبل شامل ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری سوپرشارژر دار، ۶ سیلندر ۳ لیتری هیبرید و ۸ سیلندر ۴.۸ لیتری نیز در دسترس خواهند بود.
زمان عرضه: بهار ۲۰۱۷
قیمت: ۸۰۰۰۰ دلار (تخمینی)

جیپ رانگلر پیکاپ
پس از سال‌ها تکرار سرانجام جیپ یک پیکاپ بر پایه‌ی رانلگر خواهد ساخت. انتظار می‌رود که این خودرو بر روی شاسی نسل آینده‌ی رانگلر بنا شود (تصویر به کانسپت جیپ ایستر سافاری ۲۰۱۶ تعلق دارد). انتظار می‌رود تا به‌روزرسانی‌هایی به منظور کشش و حمل بار بیشتر صورت پذیرد و البته نسخه‌ی کانورتیبل وجود نخواهد داشت.
این خودرو احتمالاً از همان پیشرانه و گیربکس نسل آینده‌ی رانگلر یعنی نسخه‌ی به‌روز شده‌ی ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری با گیربکس ۸ سرعته ی اتوماتیک یا ۶ سرعته ی دستی استفاده خواهد کرد.
زمان عرضه: ۲۰۱۸ یا بعدتر
قیمت: ۳۰۰۰۰ دلار (تخمینی)

هوندا اودیسه
نسل بعدی اودیسه از پلتفرم کراس اوور پایلوت استفاده خواهد کرد و احتمالاً از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری به همراه گیربکس ۹ سرعته ی اتوماتیک استفاده خواهد کرد. به لطف این به‌روزرسانی‌ها، عملکرد و مصرف سوخت خودرو بهبود می‌یابد.
بر پایه‌ی عکس‌های جاسوسی گرفته‌شده انتظار نداریم که طراحی اودیسه خیلی تغییر کرده باشد.
زمان عرضه: پاییز ۲۰۱۷
قیمت: ۳۲۰۰۰ دلار (تخمینی)

Honda-Odyssey-prototype-front-three-quarters-3
آئودی ای ترون کواترو
آئودی اخیراً تائید کرده که تولید اولین شاسی‌بلند تماماً الکتریک خود را در سال ۲۰۱۸ شروع خواهد کرد. احتمالاً این خودرو Q6 نامیده خواهد شد و محدوده‌ی حرکتی ۴۸۰ کیلومتری را پیشنهاد خواهد داد (تصویر به کانسپت آئودی ای ترون کواترو تعلق دارد).

Audi-e-tron-Quattro-front-three-quarters-2
احتمالاً این خودرو بر پایه‌ی پلتفرم MLB2 فولکس بنا خواهد شد که در کراس اوور سه ردیفه ی Q7 و دیگر مدل‌ها بکار رفته است.
زمان عرضه: ۲۰۱۸
قیمت: ۸۰۰۰۰ دلار (تخمینی)

ادامه دارد…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. great britain

    ۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2761 ديدگاه)

    پورشه خیلی خوب بود دیگه طراحیش تکراری نبود من که خوشم اومد.
    جیپ که واقعا اوفففففففففففففففف.
    لکسس هم خیلی شاخ بود.تسلا و پاسیفیکا هم خیلی عالی بودن.
    تشکر از شاهین عزیزه پر تلاش.
    پدال یه لطفی کن نظرات ما فقیر فقرا هم چاپ کن.کشتیم خودمون رو بس که کامنت گذاشتیم شما چاپ نکردین به خدا اصلا توهین به کسی نیست.هی میگین نظرات اسپم تشخیص داده میشه.آخه چقدر اسپم تشخیص داده میشه؟
    چرا برای بعضی کاربرهای فول متعصب اسپم تشخیص داده نمیشه.
    لطفا رسیدگی کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امير علي

    ۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    Porsche&lexus❤️❤️❤️❤️

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امير علي

    ۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (399 ديدگاه)

    Porsche&lexus❤️❤️❤️❤️بی صبرانه منتظر نسل جدید پانامرا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احسان(احسان سابق)

    ۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    تسلا بلد نیست ماشین بد و معمولی بسازه.بیوک داره به روزهای خوش گذشته باز میگرده و جی ام سی هم با طراحی اکادیای جدید معلومه برنامه های بزرگی در سر داره و شورولت هم بنظر میاد قراره از بزرگان خودروهای برقی بشه.المانی ها همچنان در حال پیشتازی هستن و شرقیا هم طبق معمول با محصولاتشون ادم رو شگفت زده می کنن.بازار امریکا هم بخاطر اوضاع خوب اقتصادی و پایین اومدن قیمت بنزین تشنه خودروهای جدیده.چقدر خوب بود ما هم در این ضیافت نقشی داشتیم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. king 918

    ۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    پانامرا اسپرت توریسمو فوق العادس یه کلیپ ازش هست تو اپارات اصلا انگار این ماشینو از سیاره ایی دیگه از کهکشان دیگه اووردن بد کردار خییییییییییلی عجیبه …….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Pooya_SK

    ۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (398 ديدگاه)

    بی صبرانه منتظرم پورشه پانامرا جدید و بی ام و Z5 هستم.
    و تشکر و تبریک به آقای احمد زاده برای چاپ مقاله ای که ترجمه کرده بودن در ضمیمه چمدان.
    http://www.pedal.ir/ویژه/بهترین-کراس‌اوورها-و-شاسی‌بلندهای-ک/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. بهنام طیبی

    ۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    ایران خودرو و سایپا عقب افتاده ذره ای یاد بگیرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Evo

    ۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (211 ديدگاه)

    اره واقعا
    روحشون شاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان(احسان سابق)

      ۷ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2872 ديدگاه)

      واقعا غصبی هستن.تا حالا هیچوقت به این موضوع فکر نکرده بودم.ممنون که این موضوع رو یاداوری کردی.متاسفانه اشتباه در قضاوت پدرانمون هم خودشون و هم ما که فرزندانشون هستیم رو گرفتار ضایعه بزرگی کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. cadillac

    ۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (54 ديدگاه)

    به نظرتان پورشه پانامرا و تسلا شبیه هم نیستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. احمد باقری

    ۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    جی ام سی، بیوک، بی ام دبلیو و لکسوس، بقیه رو ولش کن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. king 918

      ۷ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      بقیه رو ولش کن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      جان من چی سوار میشی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      راستی ماشینت خشن و تهاجمیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      بابا جان تو یه دقیقه این ماشین جنگی پلی 1 رو بذار کنار یکم دیدت باز شه ……..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. king

        ۷ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (31 ديدگاه)

        من طرفدار کسی نیستم اما لحن تمسخر آمیز شما خیلی بده

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ghost

        ۷ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (193 ديدگاه)

        دوست عزیز کسی ندونه فک میکنه پورشه 918 پلاک ملی برا شماس
        ایشون نظرشو گفته به ماشینش چی کار داری؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. king 918

          ۷ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          معلومه تازه وارد پدال شدین ..

          موافقم 0
          مخالفم 0
  11. Nima

    ۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    لیست پربارى براى آمریکا بود، آفرین به آمریکا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. بنتلی

    ۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    ‏ ‏great britain‏ فک کنم پدال دل بخواهی کامنت پاک میکنه!هرکدوم ک خوشش نیومد!ب طرف با دلیل حرف زدم بعد طرف اومده بهم میگه این حرفا ساخته ذهنه امثالی مثه شماس(ی جورایی ب صورت مودبانه گفته توهم زدم!) و داری دروغ میگی منم بش گفتم مث آدم حرف بزن و ادب داشته باش برو سرچ کن و حرف مفت نزن!بعد پدال کامنت منو پاک کرده!این همه ب زیپو و ‏mdsواحمد باقری تیکه انداختن هیچکدوم پاک نشده!البته خودم هم قبلا گاهی از سرعصبانیت ی چیزایی گفتم!البته طرف از اون متعصب خفنا بوده!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. great britain

      ۸ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2761 ديدگاه)

      بنتلی ما طرفدارارهای بریتانیا کلا به اینطور مسائل عادت داریم.
      بزار بعضی کاربرهای متعصب و متوهم کامنت های تمسخر آمیز یا کمدی(از نظرخودشون)
      بزارن. بریتانیا با پیشرفتش.حال اینطور کاربرها رو میگیره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. ali

    ۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    بازم امریکا جوووووووووووونم
    از همه بیشتر خوشحال برا مدل وانت جیپ هستم که بعد چندین سال میخواد بسازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. shahin

    ۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    از نظر من
    اول bmw z5
    دوم پورشه پانامرا
    سوم تسلا
    اینها ماشین هایی هستند که تو بازار واقعی و رقابتی اروپا و امریکا ارزش خرید و انتظار رو دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Archi KHAN

    ۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    حیف طراحی نسل قبلی آکادیا بود … !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Sasan

    ۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (25 ديدگاه)

    خداییش طراحی یونیک از پریوس معقول تر و بهتره?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا