چشم انداز

پرفروش‌ترین خودروهای بازار آمریکا در 6 ماهه اول سال 2015

در این گزارش قصد داریم ده خودروی پرفروش بازار آمریکا در شش ماه اول سال ۲۰۱۵ میلادی را به شما معرفی نماییم، آن‌هم با آماری دقیق از نتایج به‌دست آمده و در مقایسه با آمارهای سال گذشته. زمانی نه چندان دور در مدت کوتاهی این لیست به طرز عجیبی به پایان می‌رسید و اسامی جابجایی‌های گسترده‌ای را تجربه می‌نمود اما اکنون روند قابل‌توجهی از بالا و پایین شدن خودروها در این لیست نیست. لیست امسال درواقع همان لیست سال گذشته است.

2015 Ford F150
۲۰۱۵ Ford F150
بر اساس آمارهای رسمی‌ای که از همه نمایندگی‌های سرتاسر آمریکا اخذ شده کل حجم فروش ده خودروی پرفروش لیست در ۶ ماهه نخست امسال ۲,۰۵۳,۹۱۹ دستگاه بوده است. آمار فروش ده خودروی برتر در شش ماهه نخست سال ۲۰۱۴ معادل ۲,۰۵۶,۲۷۶ دستگاه خودرو بوده که با وجود بهتر شدن وضع کلی صنعت، شاهد یک نزول جزئی در آمار خودروهای پرفروش هستیم. البته صنعت خودرو آمریکا در حالت کلی با رشد فروشی در حدود ۴% توانست روزهای موفقی را در شش ماهه اول ۲۰۱۵ پشت سر بگذارد و در کل با فروش ۸,۵۲۳,۰۵۸ دستگاه کارش را به پایان رساند.

رتبه ده: فورد فیوژن
این خودرو در لیست ده‌تایی های پرفروش در رده دهم قرار دارد و البته کار بزرگی انجام داده است. این خودرو با فروش ۱۵۳۱۵۸ دستگاه توانسته است تا به فورد که این روزها کمی دچار لغزش شده کمک نماید. فورد در ماههای ابتدایی امسال به نسبت همین دوره در سال ۲۰۱۴ با افت فروشی برابر ۷.۵% مواجه شده است. فیوژن برای به‌دست آوردن رتبه دهم تلاش بسیاری کرد و رقیب هم نامش اسکیپ را پشت سر گذاشت تا در این جمع قرار گیرد.

رتبه نهم: هوندا آکورد
سدان اندازه متوسط و مشهور شرکت هوندا بازهم در لیست پرفروش‌ترین های بازار امریکا قرار گرفته است بااین‌حال ضعیف‌تر از همیشه. این خودرو در دوره‌های گذشته رتبه های بهتری را به‌دست آورده اما در این دوره تا رتبه نهم نزول کرد و با فروش ۱۵۵۷۶۴ دستگاه کار خود را در شش ماهه ابتدایی سال به اتمام رساند. این در حالی است که آکورد کاهش فروشی معادل ۱۵.۹% این بار پشت سر دو همنام دیگرش یعنی سیویک و CR-V قرار گرفت. هوندا آکورد اگر همین روند را در پیش گیرد نه تنها به‌زودی از لیست ده‌گانه خارج می‌شود که امکان بازپس‌گیری تاج شاهی سدان های متوسط را که مدت‌هاست به کمری واگذار کرده است برای همیشه از دست خواهد داد.

رتبه هشتم: هوندا سیویک
آکورد پی‌درپی در حال سقوط است و سیویک هم از برادر بزرگ به خوبی تبعیت می‌کند. این روزها آواز غمگینی از هوندا به گوش می‌رسد که به خوبی از افت فروش دو مدل استراتژیک این برند نام‌آور خبر می‌دهد. با این‌همه رتبه هشتم این رده‌بندی هنوز امیدوارمان می‌کند که هوندا در حال مبارزه است. در شش ماهه اخیر سیویک سلحشور کوچک برند هوندا کار خود را با ۱۵۸۳۰۱ دستگاه و ده هزار واحد کاهش فروش به نسبت همین دوره زمانی در سال ۲۰۱۴ به پایان برد.

رتبه هفتم: هوندا CR-V
این نخستین نقطه مثبت لیست ده‌گانه ما برای کمپانی هوندا است. کراس‌اوور آوور متوسط شرکت هوندا به مدد رشد فروش ۵.۷% خود با ۱۶۳۰۱۸ دستگاه فروش توانسته است در میان رقابت شدید موجود در این رده رتبه هفتم پرفروش‌ترین خودروهای بازار آمریکا را به‌دست آورد و البته این خبری بسیار خوب برای مدیران هوندا است. نکته جالب در مورد CR-V این است که باید به‌عنوان نخستین کراس اووری قلمداد گردد که در ده ساله اخیر توانسته است تا در رده هفتمین محصول پرفروش بازار آمریکا قرار گیرد.

رتبه ششم: نیسان آلتیما
سدان کوچک شرکت نیسان حتی با وجود افت فروش ۲.۵% درصدی بازهم رتبه ششم این لیست را از آن خود نمود. تبلیغات و عرضه مدل کاملاً جدید ماکسیما توسط نیسان باعث شده تا توجه‌ها از آلتیما گرفته شود و به برادر بزرگ‌تر معطوف شود. رشد ۱۲.۷% فروش ماکسیما در ماه ژوئن اثباتی است بر این مدعا. کل فروش آلتیما در این ۶ ماه از مرز ۱۷۲ هزار دستگاه گذشت اما به پای فروش کرولا نرسید.

رتبه پنجم: تویوتا کرولا
همیشه می‌شود روی تویوتا کرولا حساب باز کرد. این خودرو در پایان تابستان با فروش ۱۹۰۱۳۱ دستگاه علاوه بر کسب رتبه پنجم این لیست، توانست تاج پرفروش‌ترین خودروی کوچک بازار آمریکا را از آن خود کند و در ضمن دومین سدان پرفروش بازار لقب گیرد. فروش کرولا در طول دوره حاضر به نسبت سال ۲۰۱۴ از رشد ۹% این خودروی محبوب خبر می‌دهد. کرولا تنها سدانی است که توانسته است رتبه خود را در این لیست ده‌گانه ارتقا دهد.

رتبه چهارم: دوج رام
وانت غول‌پیکر و قوچ نشان رام با آن هیمنه و ابهت مردانه و پیکره تراش‌خورده بازهم چهارمین خودروی پرفروش لیست شد. دوج با فروش ۲۱۲۷۱۶ دستگاه از انواع مختلف تراک محبوب رام و رشد ۴% توانست تا رتبه خود را در این لیست تثبیت کند و همچنان چهارم باشد!

رتبه سوم: تویوتا کمری
همه به بودن کمری در لیست های مختلف عادت کرده‌اند، به‌خصوص لیست‌هایی که مربوط به رکوردهای فروش است. بااین‌حال کمری با کاهش ۷۰۰۰ واحدی در میزان فروشش در ۶ ماهه اول سال به رتبه سوم لیست پرفروش‌ترین خودروها و وانت‌بارهای بازار آمریکا قناعت کرد. این مدل پرفروش که سال‌هاست محبوب مردم آمریکاست امسال با ۲۱۵۸۱۶ دستگاه، افت فروشی معادل ۳% را تجربه نمود.

رتبه دوم: شورلت سیلورادو
سیلواردو پرفروش‌ترین وانت‌بار بازار امریکاست. این شایعه یا حرف گزاف نیست، واقعیت محضی است که باید آن را پذیرفت. اگر بپذیریم که سیلورادو و سیرا دو وانت‌بار جنرال موتورز هستند که کاملاً یکسان و شبیه به هم تولید می‌شوند پی می‌بریم که این حرف درست است. سیلواردو با برند شورولت ۲۷۵۸۲۲ دستگاه فروش داشته است و سیرا با لباس جمس بیش از صدهزار دستگاه دیگر. وانت‌بار بزرگ جثه شورولت امسال رشدی معادل ۱۴% را تجربه نموده است و سیرا نیز تحت برند GMC توانسته است رشد ۸% در فروش را به ثبت رساند. مجموع فروش این دو وانت‌بار از مرز ۵۰۰ هزار دستگاه می‌گذرد، چیزی خارق‌العاده و قابل تأمل!

رتبه نخست: فورد F 150
آهسته و پیوسته آمدیم و آمدیم تا به شماره یک این لیست رسیدیم. وانت‌بار زیبا، قدرتمند و محبوب شرکت فورد شماره یک این لیست است و حقا که شایستگی این عنوان را دارد. فورد F 150 آن‌قدر ماشین خوبی هست که کسی نتواند از آن ایرادی بگیرد، مخصوصاً اینکه در انواع و اقسام مختلفی اعم از دیوتی، سوپر دیوتی، SVT و راپتور نیز تولید می‌گردد. این وانت‌بار شکیل با فروش ۳۵۷۱۸۰ دستگاه در رتبه نخست پرفروش‌ترین خودروهای بازار امریکا در شش ماهه نخست سال ۲۰۱۵ میلادی قرار می‌گیرد، رتبه‌ای که همواره در دستان توانمند یک وانت‌بار درشت‌هیکل بوده است، وانت باری همچون فورد F 150 که هم زیباست هم کاربردی هم قدرتمند هم پرفروش.

منبع: leftlanenews

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. ALL CARS

    ۳۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (467 ديدگاه)

    عااالی
    سپاس ازمحمد حسین شاوردی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمدرضا

    ۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فروش کره ای ها چطوره تو امریکا؟طرفدار دارن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا