چشم اندازخودروهای چینی

پرفروش‌ترین خودروهای بازار چین در سال 2014 (بخش نخست)

پیش از این و در مطلبی مجزا، پرفروش‌ترین خودروهای بازار چین در نیمه نخست سال ۲۰۱۴ میلادی را بررسی نمودیم. اکنون که در اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی هستیم فرصتی فراهم شده تا تمامی آمار سال گذشته را مورد واکاوی خود قرار دهیم. بر مبنای آخرین داده‌هایی که از سوی انجمن خودروهای سواری چین (CPCA) انتشار یافته و در سایت «CHINAAUTOWEB» نیز ارائه گردیده است، تنها در بخش خودروهای سدان/هاچ بک/کوپه لیستی از ۱۲۰ مدل پرفروش وجود دارد که در نوع خود حیرت‌آور بوده و خبر از بازاری سخت متنوع و رقابتی می‌دهد.
نکته جالبی که در این لیست مشاهده می‌شود آن است، که به‌جز برخی از خودروهای سوپر لوکس و اسپرتی و یا بعضی از مدل‌های الکتریکی و هیبریدی، که وارداتی‌اند، بیشتر برندهای خارجی عرضه شده در این کشور توسط کمپانی‌های داخلی و با مشارکت با آنها تولید و عرضه می‌شود و خودروهای وارداتی درصد کمی از تمامی خودروهای فروخته شده را در برمی گیرد. چین امروز را می‌توان بازاری بسیار متنوع و رقابتی در کنار عوارض و مالیات‌های نسبتاً بالا دانست که بهای خودروهای متوسط و علی‌الخصوص نمونه‌های لوکس در آن نسبت به ممالک اروپایی و نیز آمریکا و… بالاتر است اما در عین حال قیمت خودروهای کوچک و با پیشرانه‌های کم‌حجم (برندهای داخلی و خارجی) نیز در آن معقول و متناسب است؛ ممکن است در این بازار بهای یک خودروی لامبورگینی اونتادور ۳۸۰ هزار دلاری – با توجه عوارض و مالیات سنگینی که از آن اخذ می‌گردد – به ۱.۲ میلیون دلار افزایش یابد ولی لااقل این امکان هم برای یک حقوق‌بگیر متوسط جامعه فراهم است که بتواند با بودجه ای معادل ۱۰ الی ۱۵ هزار دلار اقدام به خریداری انواع ساده‌تر برندهای مشهور خارجی اعم از فولکس‌واگن، شورولت و هیوندای و….. نماید و یا آنکه از مدل‌های مجهزتر و نسبتاً باکیفیت‌تر داخلی همچون جیلی، گریت وال و چانگان و…. برخوردار گردد. این امر به‌تنهایی نمایشگر بازاری است که در آن بیشتر منافع اقشار متوسط و پایین‌تر جامعه لحاظ می‌گردد تا طبقات فرادست و برخوردار.
از سویی دیگر هم می‌بینیم که این بازار انحصاری هم نیست و امکان ورود آزاد به آن برای تمامی سازندگان خارجی فراهم است و کیفیت خودروهای تولیدی و علی‌الخصوص برندهای داخلی هم در آن روزبه‌روز در حال بهبود است، چنین ترکیب غریبی هم تاکنون در کمتر جایی از عالم دیده شده است، شاید بتوان این شیوه را تا حد زیادی مختص خود چین دانست و در ممالک دیگر امکان الگوبرداری از آن چندان فراهم نباشد، به نظر می‌رسد که سازوکارهای اداری و همچنین عناصر فرهنگی هم در ایجاد آن دخیل است وگرنه شاهدیم که در بیشتر نقاط دنیا و البته تنها به‌جز در کره و ژاپن، مالیات بالا و نیز عوارض و تعرفه گمرکی زیاد و…. هم قیمت خودرو را بالاتر برده و هم از کیفیت آن به‌شدت کاسته است و صد البته پی آمدی جز انحصار، دلالی و پایمال نمودن حقوق مشتری به همراه نداشته است. بگذریم!

Chinese Car Dealer
کماکان در رده خودروهای سدان/هاچ بک/کوپه برند فولکس واگن در رأس جدول قرار دارد و فرمانروای بلامنازع این عرصه است اما در مقابل رقبای ژاپنی و آمریکایی نیز چندان عقب‌تر نیستند و در این میان شاهدیم که برندهای همچون نیسان و شورولت و بیوک نیز رده‌های بالای جدول را اشغال نموده‌اند. شاید بتوان در این بین نیسان سیلفی را رقیبی پرتوان برای مدل‌های مختلف فولکس واگن دانست، تنها کافی است که با فاصله ۳۴ عددی آن با رتبه دوم جدول نگاهی بیندازیم تا اقبال چینی‌ها به برند نیسان را بهتر درک کنیم، با ادامه این وضع هیچ بعید نیست که در آینده ای نه چندان دور، نیسان بتواند برتری فولکس واگن را در این بازار به چالش کشد. در این میان کره ای‌ها نیز بسیار موفق ظاهر شده‌اند و برای نخستین بار نام هیوندای الانترا را در لیست ۱۰ مدل پرفروش مشاهده می‌کنیم. در بین برندهای چینی هم رقابت سختی بین چانگان ایدو و جیلی امگرند وجود دارد که در نهایت جیلی امگرند EC7 توانسته عنوان پرفروش‌ترین سدان چینی در سال ۲۰۱۴ را از آن خود نماید. همچنین در این سال نزدیک به ۲۳.۷ میلیون خودرو در چین تولید شده است که به لحاظ تعداد در حدود یک‌چهارم کل خودروهای تولیدی در سرتاسر کره زمین را دربرمی گیرد.

طبق واپسین آمار، پرفروش‌ترین خودروهای بازار چین در رده سدان/هاچ بک/کوپه به شرح ذیل است:

رتبه اول: فولکس واگن لاویدا با فروش ۳۷۱,۹۶۲ دستگاه، این مدل با مشارکت خودروسازی شانگهای تولید و عرضه می‌شود. بهای انواع گوناگون این خودرو از ۱۳۳,۹۰۰ یوآن تا ۱۶۶,۹۰۰ یوآن متغیر است.

volkswagen Lavida
volkswagen Lavida
رتبه دوم: فولکس واگن ساگیتار با فروش ۳۰۰,۰۸۲ دستگاه، این خودرو با مشارکت کمپانی FAW تولید و عرضه می‌گردد. بهای انواع مختلف این خودرو از ۱۴۱,۸۰۰ یوآن برای مدل پایه شروع شده و به ۲۲۵,۰۰۰ یوآن برای مدل اسپرتی GLI، ختم می‌گردد.

volkswagen sagitar
volkswagen sagitar
رتبه سوم: نیسان سیلفی با فروش ۳۰۰,۰۵۸ دستگاه، این مدل با مشارکت شرکت خودروسازی دانگ فنگ تولید می‌گردد. قیمت مدل‌های مختلف این خودرو بین ۹۹,۸۰۰ یوآن الی ۱۶۹,۹۰۰ یوآن است.

nissan Sylphy
Nissan Sylphy
رتبه چهارم: فولکس واگن جتا با فروش ۲۹۶,۹۶۱ دستگاه، این خودرو نیز همچون مدل ساگیتار در کمپانی FAW تولید می‌گردد. بهای انواع مختلف آن از ۸۲,۸۰۰ یوآن شروع شده و به ۱۱۹,۳۰۰ یوآن ختم می‌گردد.

2014 volkswagen jetta sedan
۲۰۱۴ Volkswagen jetta sedan
رتبه پنجم: بیوک اکسل با فروش ۲۹۳,۰۹۸ دستگاه، این خودرو نیز با مشارکت خودروسازی شانگهای عرضه می‌شود. بهای نمونه GT این خودرو بین ۱۰۹,۹۰۰ الی ۱۵۹,۹۰۰ یوآن است.

Buick Excelle GT
Buick Excelle GT
رتبه ششم: فولکس واگن سانتانا با فروش ۲۸۵,۳۰۱ دستگاه، این خودرو نیز با مشارکت خودروسازی شانگهای تولید می‌شود. قیمت مدل‌های مختلف این خودرو بین ۸۴,۹۰۰ الی ۱۲۳,۸۰۰ یوآن است.

VW Santana 2014
VW Santana 2014
رتبه هفتم: شورولت کروز با فروش ۲۶۷,۹۸۵ دستگاه، این خودرو همانند موارد فوق در کمپانی شانگهای ساخته می‌شود. بهای انواع گوناگون آن نیز بین ۱۰۹,۹۰۰ الی ۱۶۹,۹۰۰ یوآن می‌باشد.

2014 Chevy Cruze
۲۰۱۴ Chevy Cruze
رتبه هشتم: هیوندای الانترا لانگ دونگ با فروش ۲۵۲,۳۳۸ دستگاه، این مدل توسط خودروسازی پکن عرضه می‌شود. قیمت مدل‌های مختلف این خودرو از ۱۰۵,۸۰۰ یوآن شروع شده و به ۱۳۹,۸۰۰ یوآن ختم می‌گردد. این خودرو از لحاظ بدنه مشابه با مدل‌هایی است که در ایران عرضه می‌شود.

Hyundai Elantra 2014
Hyundai Elantra 2014
رتبه نهم: شورولت سیل با فروش ۲۴۴,۷۱۱ دستگاه، این مدل با مشارکت خودروسازی شانگهای ارائه می‌گردد. بهای انواع مختلف این خودرو نیز از ۵۹,۹۰۰ یوآن تا ۷۳,۹۰۰ یوآن متغیر است.

2014 Chevrolet Sail
۲۰۱۴ Chevrolet Sail
رتبه دهم: فولکس‌واگن بورا با فروش ۲۲۲,۶۶۳ دستگاه، این خودرو در کمپانی FAW تولید می‌شود. قیمت مدل‌های مختلف این خودرو از ۱۲۶,۳۰۰ یوآن شروع شده و به ۱۳۶,۳۰۰ یوآن ختم می‌گردد.

Volkswagen Bora 2014
Volkswagen Bora 2014

رتبه برخی از خودروهای سدان/ هاچ بک چینی که در بازار ایران عرضه می‌شوند، به شرح ذیل است:

رتبه بیست و یکم: جیلی امگرند EC7 با فروش ۱۶۵,۲۳۹ دستگاه، این مدل پرفروش‌ترین خودروی سدان با برند چینی در این بازار است و در ایران هم توسط شرکت جیلران موتور عرضه می‌شود.اخیراً این خودرو دستخوش تغییراتی در ظاهر و نیز درون کابین خویش گردیده است اما با کمال شگفتی شاهدیم که هنوز هم نمونه غیر فیس لیفت اولیه (مدل‌های ۲۰۱۴) این خودرو در کشورمان پیش‌فروش می‌شوند. بهای تیپ‌های مختلف جیلی امگرند EC7 با گیربکس اتوماتیک و با پیشرانه ۱.۸ لیتری بین ۹۲,۸۰۰ الی ۱۱۳,۸۰۰ یوآن است.

2014 Emgrand EC7
۲۰۱۴ Emgrand EC7
رتبه بیست و سوم: چانگان ایدو با فروش ۱۵۴,۸۸۵ دستگاه، قرار است این مدل در آینده ای نزدیک توسط شرکت سایپا عرضه شود. بهای مدل ۱.۶ لیتری و اتومات آن، بسته به تجهیزات رفاهی، از ۸۵,۹۰۰ شروع شده و به ۹۴,۹۰۰ یوآن ختم می‌گردد.

Changan EADO 2014
Changan EADO 2014
رتبه چهل و یکم: ROEWE 350 با فروش ۹۹,۹۵۹ دستگاه، این خودرو در کشورمان با نام MG 350 و توسط مدیا موتور عرضه می‌شود. بهای این خودرو با گیربکس اتوماتیک و بسته به تجهیزات رفاهی بین ۱۰۳,۷۰۰ تا ۱۴۰,۷۰۰ یوآن می‌باشد.

Roewe 350 facelift 2014
Roewe 350 facelift 2014
رتبه پنجاه و سوم: بسترن B50 با فروش ۷۲,۵۲۹ دستگاه، هم‌اکنون این خودرو توسط شرکت بهمن در کشورمان مونتاژ می‌شود. بهای نمونه‌های ۱.۸ لیتری و اتومات این خودرو با توجه به تجهیزات، از ۱۱۰,۸۰۰ یوآن تا ۱۲۲,۸۰۰ یوآن متغیر است.

FAW Besturn B50
FAW Besturn B50
رتبه هفتاد و دوم: برلیانس H330 با فروش ۵۳,۲۵۸ دستگاه، این خودرو قرار است در آینده ای نزدیک توسط شرکت سایپا عرضه شود. بهای تیپ‌های گوناگون این خودرو نیز بین ۶۵,۸۰۰ یوآن الی ۷۵,۸۰۰ یوآن می‌باشد.

Brilliance H330 2014
Brilliance H330 2014
رتبه هفتاد و سوم: گریت وال C30 با فروش ۵۲,۴۶۳ دستگاه، هم اکنون این مدل در کشورمان توسط شرکت راین خودرو مونتاژ می‌شود. بهای نمونه ۱.۵ لیتری و تیپ ELITE آن نیز معادل ۷۳,۵۰۰ یوآن است.

Great Wall Voleex C30
Great Wall Voleex C30
رتبه هشتادم: زوتی Z300 با فروش ۴۶,۳۳۱ دستگاه، خودروی مذکور توسط شرکت سایپا در کشورمان عرضه می‌شود. این خودرو با پیشرانه ای ۱.۶ لیتری و گیربکس اتوماتیک از ۷۷,۰۰۰ تا ۸۷,۰۰۰ یوآن ارزشگذاری شده است.

Zotye Z300
Zotye Z300
رتبه نود و ششم: چری فالوین (ام وی ام ۳۱۵) با فروش ۳۶,۴۲۸ دستگاه، هم‌اکنون این خودرو توسط شرکت مدیران خودرو مونتاژ می‌گردد. بهای این خودرو با دنده دستی و بسته به تجهیزات رفاهی بین ۵۴,۸۰۰ یوآن الی ۶۲,۸۰۰ یوآن متغیر است.

Chery Fulwin2 2014
Chery Fulwin2 2014
رتبه صد و دهم: MG3 با فروش ۲۷,۸۶۴ دستگاه، در حال حاضر خودروی مذکور توسط شرکت مدیا موتور در ایران عرضه می‌گردد. بهای این خودرو با پیشرانه ۱.۵ لیتری و همچنین گیربکس اتوماتیک بین ۸۹,۷۰۰ الی ۹۷,۷۰۰ یوآن است.

MG3 2014
MG3 2014
رتبه صد و نوزدهم: لیفان ۶۲۰ با فروش ۲۴,۶۰۷ دستگاه، هم اکنون این خودرو توسط شرکت کرمان موتور در کشورمان مونتاژ می‌شود.

Lifan 620 China 2014
Lifan 620 China 2014
توضیح: قیمت فروش هر یوآن چین در بازار آزاد ارز معادل ۵۵۴ تومان است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    خسته نباشید آقای کاویانی. مطلب خوب و مفیدی بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. milad5527

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (61 ديدگاه)

      جالبه چینی ها میدونن که ماشیناشون اشغاله خودشون استفاده نمیکنن

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. RETOLEX

        ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (1409 ديدگاه)

        ولی ما میدونیم ماشین چینی و ایرانی اشغاله . استفاده هم میکنیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. قاقالی

          ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (150 ديدگاه)

          نه تنها ماشیناشون آشغاله لوگوهای چینی هم اکثرا زشت وکپی لوگوهای دیگست ، یکی به من بگه چرا لوگوی زوتی اینقدر زشته !!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. اریک

          ۲۲ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (103 ديدگاه)

          آفرین معلوه که دید گرافیکی خیلی خوبی داری. کلا در چین سیستم گرافیکی و زیبایی شناسی خوبی ندارن توی شن ژن هم که بری تابلو ها رو ببینی خیلی بد درست شدن و رنگ ها با هم همخونی ندارند.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Ahmad..F12

        ۲۲ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        دوست عزیز، چین خودروهای باکیفیت هم تولید میکنه

        اجناس بسیار باکیفیت هم تولید میکنه

        ولی به قول یکی از مسئولین رده بالای چین:

        “این که مسئولین ایران اجناس درجه دو یا سه یا پایین تر را برای کشورتان سفارش می‌دهند، تقصیر چین نیست”

        این جمله خیلی حرفه..!!!

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. ایمان

          ۲۲ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (65 ديدگاه)

          چین فعلا خودروی چینی با کیفیتی تولید نمیکنه و این که صرفا تولیدات درجه دو یا سه به کشورمون وارد میشه حداقل در زمینه خودرو صادق نیست.(خودرو های درجه 1 کدامند؟ جیلی و … که در ایران هم موجود هست و تعریف چندانی هم نداره)
          اما از تولیدات برند چینی(که عموما کیفیت و تکنولوژی پایینی دارند) بگذریم عمده صنعت و تولیدات چین بصورت OEM هست که صرفا یک تولید کننده برای برند های خارجی هستند و تکنولوژی و کیفیت ساخت مستقیما به برند سفارش دهنده مربوط است و این نوع تولیدات میتوانند کیفیت بسیار بالایی داشته باشند(مانند اپل آیفون و …) که این کالا ها چینی به حساب نمیان.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. سام

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام
      خواهش می کنم علیرضا عزیز،انجام وظیفه بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Frankenstein

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (77 ديدگاه)

      باریکلاااا فولکس واگن……………

      خوشم اومد…..مردونه بازارو گرفته دستش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. milad5527

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (61 ديدگاه)

    به نظر من ایران نباشه چین ٢ ماهه ورشکست میشه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. رهگذر

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (353 ديدگاه)

    این همه ماشین رو کجا جا میدن؟؟ همه چین باید جاده شه! چه سلطنتی میکنه فولکس واگن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Zora

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (481 ديدگاه)

    ماشین های ملی چین هم در قعر جدول قرار دارند
    جالبه … خود چینیا هم از Made In China خوششون نمیاد !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مروت

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (57 ديدگاه)

      دقت کردین، توی متن تارتبه صد و نوزده اومده. یعنی دست‌کم چینیا صدو بیست تا انتخاب برای خرید دارند. ما چندتا انتخاب داریم؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. احمدرضا

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (187 ديدگاه)

      قبل از قضاوت در اینمورد به اختلاف قیمت نه چندان بالای قیمت ماشینهای چینی و غیرچینی توجه کنید شما خودتونو بگذارید جای چینیها. توی این بازار با این قیمتهای پایین برای ماشینهای خارجی کدوم ماشینو میخریدید ؟ چینی یا غیرچینی ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. جواد

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (990 ديدگاه)

    من تا حالا نظر ندادم اما به نظر شما اگه همون شرایط تو ایران باشه ایران خودرو سایپا میتونن 1ماشین بفروشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارمان

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      نه عزیزم نمیتونن همینجوری هم از سر بی پولیو ناچاری نباشه کسی مرگ تدریجی رو انتخاب نمیکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. علی - کیوج

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    کاش رتبه شاسی بلندا رو هم بنویسید تا بدونیم چه فورغونایی رو میخوایم سوار شیم.جدیدا همه فور غون سازا دارن شاسی بلند چینی وارد میکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sam

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام
      دوست عزیز، در بخش دوم این مطلب آمار فروش خودروهای SUV اعلام می گردد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. همایون

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    قبلنارفکر میکردم ماشینای چینی هم مثل پراید و بقیه ماشینای داخلی فقط واسه قیمت پایینشون فروش دارن ولی اینو درک نمیکنم که چه جوری یه نفر خودش رو قانع میکنه که 70 بعضی مواقع 100 میلیون پول بی زبونو بده ماشین چینی بخره؟!!!البته نظر همه محترمه ولی به نظرم ماشین کره ای دست دوم بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمدرضا

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (187 ديدگاه)

      ماشین کره ای بهتر از چینیه. ولی کره ای خوبو اگه بخوای زیر 100میلیون بخری لااقل باید 70-80 هزار تا راه رفته باشه. اونوقت هم اول خرجشه. خب آدم چینی مرغوب نو میخره لااقل تا 40-50 هزار تای اول خیالش راحته که خرجی روی دستش نمیگذاره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. حسین

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (32 ديدگاه)

    چینی نمیاد ماشین چینی سوار شه چرا؟؟؟چون چینیه چینی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمدرضا

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (187 ديدگاه)

      چینی چینی سوار نمیشه چون با قیمت معقول میتونه ماشین روز دنیا سوار بشه. به اختلاف قیمت ماشینهای چینی با بقیه ماشینهای روز دنیا نگاه کنید تا متوجه بشید که چرا چینی چینی سوار نمیشه. وقتی میتونه با 166900 یوان فولکس واگن لاویدا سوار بشه چرا بیاد 122800 یوان بده بسترن سوار بشه ؟ یعنی اختلاف قیمت ماشین چینی با ماشین غیرچینی مرغوب چیزی در حد 30-40 درصده. ولی توی ایران چی ؟ شما اگه بخواهید به جای خودروی چینی یک خودروی غیرچینی مرغوب هم رده بخرید چقدر باید اضافه تر هزینه کنید ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. علی

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    خودرو چینی یعنی آشغال یعنی خیانت به مملکتمون.من حاضرم ماشین ایرانی باهزاران ایراد بخرم ولی چینی رایگان نه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  10. سعید

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    عجب ملت عجیبیه این چین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. لاکی استریک

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (192 ديدگاه)

    چینم شد جا اخه ؟؟مهم امریکاست که بازارش دسته تویوتاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محمد A

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (31 ديدگاه)

    یکی به من بگه این چینیا فازشون چیه؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. چلنجر

      ۸ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (41 ديدگاه)

      فازشون تسخیر دنیاست.اول هم از ایران شروع کرده اند خخخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. Ahmad..F12

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    جا داره از سام عزیز، بابت مطلب بسیار خوبش تشکر کنم، عالی بود

    خسته نباشی داداشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام
      لطف داری احمد عزیز،انجام وظیفه بود.از این که زحمت کشیدی و این مطلب را مرور نمودی ازت ممنونم.موفق باشی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. احمدرضا

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (187 ديدگاه)

    نکته جالب در این آمار قیمتهای معقول خودروهای خارجی در چین است. مثلاً الانترایی که در ایران بیش از 120 میلیون قیمت دارد در چین با قیمت حدود 77 میلیون ارایه میشود. در آنجا به خاطر حمایت از خودروی چینی دست مردم چین از خودروهای مرغوب دنیا کوتاه نشده است. همین طور است که اکثر مردمشان ماشینهای غیرچینی سوار میشوند. بعضی استدلال میکنند که چون ماشینهای چینی توی چین خوب فروش نمیروند پس غیرمرغوبند. ولی شما خودتان قضاوت کنید وقتی میشود با قیمتی معقول ماشین خارجی مثلا فولکس واگن سوار شد سراغ ماشین چینی میروید؟ ماشینهای چینی هم به نسبت مرغوبیتشان فروش بدی نداشته اند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. مصطفی

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (205 ديدگاه)

    آقای نویسنده بهتر است کمی در مورد شرکتهای ایرانی که برندهای چینی را مونتاژ می کنند مطالعه بیشتری نمایید.
    گریت وال ولکس c30 در شرکت راین خودرو مونتاژ می شود و نه دیار خودرو ، شرکت دیار خودرو به مونتاژ گونه های شاسی بلند گریت وال با برند هاوال در ایران می پردازد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام
      حق با شماست دوست عزیز، در این مورد اشتباه شده است.گریت وال C30 در شرکت راین خودرو مونتاژ می شود. با تشکر از نکته سنجی شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. مجتبی(ساروی)

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (551 ديدگاه)

    اقا من یه سوال بپرسم دوستان قول میدین ده جای بدنتون قولنج نکنه و از خشم و تعصب سیاه و کبود نشین جان مادرتون.
    من که هیچ فرقی بین مدل های مختلف فولکس واگن ندیدم انگار همشون یه ماشین بودن با اسمای مختلف .چرا فولکس تو طراحی ظاهری ماشیناش از بقیه ی المانیها عقبتره ؟تو دل برو نیست؟
    نکته دوم :توجه کردین تمام ماشینا با مشارکت فلان و بهمان کمپانی تو خود چین ساخته میشه ؟؟؟؟؟نکته ی ظریفیه .
    نکته سوم :فکر کن امار فروش یکساله ی لیفان تو کشور چند میلیاردی چین از امار فروشش تو ایران هفتاد میلیونی کمتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. خدا یکی بنز یکی

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    دوستان گل دقت کردین افتابه سازای سابق چین الان با شرکتای بزرگی مثل فولکس واگن و نیسان و…کار میکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رامین

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (27 ديدگاه)

      عزیزم اونها اصلاً از آفتابه استفاده نمی کنند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. ميثم

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    توروخدا به اینا دقت کنید ببینید:
    رتبه هفتاد و دوم: برلیانس H330
    رتبه هفتاد و سوم: گریت وال C30
    رتبه هشتادم: زوتی Z300
    رتبه نود و ششم: چری فالوین (ام وی ام 315(
    رتبه صد و دهم: MG3
    رتبه صد و نوزدهم: لیفان 620
    من واقعا نمیدونم چی باید بگم. فقط می تونم بگم متاسفم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. kamran.qamgosar

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    به نظر من ماشینهای چینی باید به عنوان یه الترناتیو در کشورمون حضور داشته باشن تا خودرو سازهای داخلی با استفاده از خلا بازار انحصاری قیمت گذاری معقولانه ای برای تولیداتشون ارایه کنن.اما بنده شخصا خرید خودروی چینی رو در شان خودم به عنوان یه ایرانی نمیدونم و خرید صفر تولیدات داخلی رو به سهم خودم تحریم کردم.و با 405 خسته تر از خودم به امید گشایشی در صنعت خودرو کشورم سر میکنم.با تشکر از دوستان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. aria

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (163 ديدگاه)

    پس جک کجاست. ؟جی5؟ جی 3؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. علی

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    وضعیت بازار خودروی چین قشاری که دولت چین روی خودروسازانش گذاشته اونهم به امید پیشرفت و مطمئنا به سیاستش ایمان داره – مطلب دیگه اینکه بزرگتر ها یادشونه ایتدای ورود محصولات ژاپنی رو ! ایتدای ورود محصولات کره ای رو ! حالا هم نوبت محصولات چینیه در آزمایشگاهی به نام ایران امیدوارم این آخرین آزمایش دهی ما باشه و بعد از این مبتلا به محصولات کشور های دیگه مثلا آنگولا نشیم . و حسرت داشتن محصولات چینی نخوریم . من که از این وضعیت فقط خجالت میکشم امیدورارم مدیران هم همینتور باشن ! .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا