چشم انداز

پرفروش‌ترین خودرو‌ها در ۱۲ کشور‌ مختلف

عوامل مختلفی برای قرار گرفتن نام یک خودرو در لیست پرفروش‌ترین‌ها مؤثر است، یک خودرو برای پرفروش شدن در یک کشور باید با توجه به اقلیم، سیاست‌های واردات خودرو و سلیقه مردم آن کشور از ویژگی‌های خاصی برخوردار باشد. معیارها برای خرید خودرو در کشورهای مختلف، متفاوت است و نمی‌توان گفت که یک خودرو که در بازار آمریکا موفق شده در بازارهای دیگر هم موفق است. مثلاً تویوتا کمری سال‌هاست که جز پرفروش‌ترین‌های بازار آمریکا است اما حتی در خود ژاپن هم نتوانسته تا این حد موفق باشد. در ادامه پرفروش‌ترین خودروها را در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۵ در ۱۲ کشور مختلف مشاهده خواهیم کرد.

selling_cars_conclusion
پرفروش ترین خودروها در کشورهای مختلف در نیمه نخست سال ۲۰۱۵
پرفروش‌ترین خودرو در کانادا: هوندا سیویک
پرفروش‌ترین خودرو در سال ۲۰۱۵ کانادا هوندا سیویک است. سیویک برای سومین سال متوالی هست که سلطنت خود را در رده خودروهای کوچک حفظ می‌کند. دیگر خودروهای پرفروش در طول سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۵ هم شامل هیوندای النترا و تویوتا کرولا می‌شود.

2014 honda civic
honda civic
هوندا سیویک از یک موتور ۱.۸ لیتری با توان ۱۴۳ اسب‌بخار در دور ۶۵۰۰ و گشتاور ۱۷۵ نیوتن‌متری در دور ۴۳۰۰ برخوردار است و با داشتن وزن ۱۲۳۰ کیلوگرمی، به ازای هر ۸.۶ کیلوگرم یک اسب‌بخار در اختیار دارد. میانگین مصرف سوخت ترکیبی آن هم ۷.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

  • قیمت پایه: ۱۵۷۵۰ دلار

پرفروش‌ترین خودرو در ایالات‌متحده آمریکا: تویوتا کمری
همه به بودن کمری در لیست‌های مربوط به رکوردهای فروش عادت کرده‌ایم. خریداران خودرو در ایالات‌متحده، علاقه زیادی به تویوتا کمری دارند و این چندمین سال است که کمری رتبه نخست را کسب می‌کند. پسرعموی کوچک‌تر آن تویوتا کرولا هم موفق به کسب رتبه دوم شده است. مقام سوم پرفروش‌ترین‌ها هم به نیسان آلتیما تعلق می‌گیرد.

2016 Toyota Camry
۲۰۱۶ Toyota Camry
تویوتا کمری در آمریکا از دو نوع موتور احتراقی بهره می‌برد، موتور ۲/۵ لیتری چهار سیلندر، با توان ۱۷۸ اسب‌بخار و گشتاور ۲۳۱ نیوتن‌متر و موتور ۳/۵ لیتری V6 با توان ۲۶۸ اسب‌بخار V6 در مدل اسپرت XSE و مدل لوکس XLE در دسترس قرار می‌گیرد. همچنین سیستم کمری هیبرید در تریم های LE، SE و XLE عرضه می‌شود.

  • شروع قیمت: ۲۲۹۷۰ دلار

پرفروش‌ترین خودرو در ایتالیا: فیات پاندا
بر اساس گزارش منتشرشده از انجمن‌های صنعت خودرو ایتالیا، در اوایل سال جاری، پس از سه سال رکود در خریدوفروش نشانه‌هایی از بهبود در بازار این کشور نمایان شده است. بازار خودرو ایتالیا با رشد ۴ درصدی شاهد ۱.۳ میلیون ثبت‌نام بوده است که درمجموع برابر با میزان فروش سال ۱۹۷۹ گزارش‌شده است. پرفروش‌ترین خودرو در ایتالیا فیات پاندا بوده است و پس از آن هم یکی دیگر از محصولات فیات یعنی پونتو رتبه دوم را داشت. رتبه سوم باز هم برای فیات با مدل ۵۰۰L بود.

2014 fiat panda
fiat panda
فیات پاندا از یک پیشرانه بنزینی و یک پیشرانه دیزلی بهره می‌برد. موتور ۹۰۰ سی‌سی بنزینی TwinAir با بهبودهایی که داشته قدرت ۹۰ اسب‌بخار را در دسترس قرار می‌دهد و پیشرانه ۱.۳ لیتری MultiJet II دیزلی بهبودیافته ۸۰ اسب‌بخار را تأمین می‌کند. هردو پیشرانه‌ها از سیستم استارت/استاپ و گیربکس شش سرعته دستی برخوردارند.

  • قیمت پایه: ۱۰۰۸۱ دلار

پرفروش‌ترین خودرو در هند: ماروتی سوزوکی آلتو
سه خودرویی که بهترین فروش را در هند داشتند به ترتیب آلتو، سوئیفت و دیزیر هستند که همگی متعلق به ماروتی سوزوکی‌اند. کارشناسان میگویند به لطف شبکه گسترده ملی حمایت و خدمات پس از فروش ماروتی، بیشتر ماشین کارکرده‌ای که در هند فروخته می‌شود یک ماروتی است. انجمن سازندگان خودرو هند در مورد صنعت خودرو هند در طول چند سال گذشته می‌گوید “صنعت خودرو هند نباید اهداف بلند پروازانه خود را از دست بدهد، طرح چشم‌انداز خودرو که از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۶ تعیین‌شده، با وجود کاهش تقاضای جهانی و بازارهای راکد داخلی حاشیه سود قابل‌توجهی داشته است. ”

Maruti Suzuki Alto
Maruti Suzuki Alto
پرفروش‌ترین خودرو در ژاپن: تویوتا آکوا
پرفروش‌ترین برندهای تجاری خودرو در ژاپن در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۵ همان سه خودروساز سال ۲۰۱۴ هستند: تویوتا (۱)، هوندا (۲) و نیسان (۳). رتبه اول فروش در ژاپن در حال حاضر متعلق به تویوتا آکوا است. خودرو هیبریدی که از پلت فرم و سیستم انتقال قدرت مشترک با پریوس بهره‌مند است. به گفته کارشناسان صنعت خودرو موفقیت این بخش خودروهای کوچک در ژاپن ممکن به دلیل مالیات سنگین دولت باشد.

toyota aqua 2012
toyota aqua
پرفروش‌ترین خودرو در سوئد: ولوو V70
پنج اتومبیل موفق در سوئد متعلق به دو برند ولوو و فولکس‌واگن هستند. تنها نام تجاری آمریکایی که در لیست ۲۰ خودرو پرفروش این کشور قرار دارد، فورد فوکوس با رتبه ۱۶ است. ولوو V70 که از سال ۱۹۹۶ در خط تولید این شرکت قرارگرفته است، توانسته مقام اول را از آن خود کند. این ماشین سه موتور دیزلی مختلف را ارائه می‌دهد و با مصرف ۳.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر در مدلی که با گیربکس شش سرعته عرضه می‌شود، یکی از مدعی‌های سازگاری با محیط‌زیست است.

Volvo V70 D4 Sport
Volvo V70 D4 Sport
پرفروش‌ترین خودرو در روسیه: هیوندای سولاریس
بازار خودروهای جدید در روسیه اخیراً چندان خوب نبوده است. تحریم‌های اقتصادی که به دنبال بحران اوکراین اعمال شده است باعث بی‌ارزش شدن واحد پولی آن‌ها شده و به دنبال آن باعث افت ۴۰ درصدی فروش خودرو در طول سال گذشته شده است. لادا نام تجاری داخلی که در روسیه به‌خوبی شناخته شده، مقام دوم را داشته است. امسال هیوندای سولاریس به لطف یارانه دولت جدید فروش بالایی داشته است، این افزایش در فروش خودرو انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۱۵ ادامه داشته باشد.

Hyundai Solaris
Hyundai Solaris
پرفروش‌ترین خودرو در انگلیس: فورد فیستا
بر اساس گزارش منتشر شده از انجمن تولیدکنندگان و بازرگانان خودرو بریتانیا، به لطف اعتبارات و مشوق‌های مالی، فروش خودرو در سال ۲۰۱۵ بهبودیافته است. پرفروش‌ترین‌ها در انگلیس فورد فیستا و پس از آن فورد فوکوس هستند: فورد با این دو مدل بالاترین رتبه‌بندی در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۵ کسب کرده است. واکسهال که یک نام تجاری بریتانیایی معادل برای اوپل است، رتبه سوم را با سوپرمینی کورسا هاچ‌بک به دست آورده است.

Ford fiesta 2014
Ford fiesta 2014
پرفروش‌ترین خودرو در آلمان: فولکس‌واگن گلف
در تبلیغات فولکس‌واگن گلف به‌عنوان پرفروش‌ترین خودرو در اروپا اشاره‌شده است و باید گفت که این ادعا کاملاً درست است. هر چهار برند پرفروش آلمان، متعلق به همین کشور هستند و این نشان می‌دهد آلمانی به برندهای داخلی خود وفادار هستند. البته حق هم دارند، زیرا به جرئت می‌توان گفت این کشور باکیفیت‌ترین خودروها را در تمام رده‌ها تولید می‌کند و با تکنولوژی‌ها و طراحی‌هایش صنعت خودرو دنیا را رهبری می‌کند. خریداران، فولکس‌واگن را سه برابر بیشتر از هر نام تجاری دیگر انتخاب کرده‌اند، پس بدیهی است که فولکس‌واگن اول است. مقام دوم متعلق به مرسدس بنز و مقام سوم برای آئودی است و نام تجاری محبوب ب‌ام‌و در مقام چهارم قرار گرفته است.

2015 Volkswagen Golf TDI
۲۰۱۵ Volkswagen Golf TDI
پرفروش‌ترین خودرو در آفریقای جنوبی: تویوتا هایلوکس
خریداران خودرو جدید در آفریقای جنوبی در سه ماه اول سال ۲۰۱۵ بیش از هر نام تجاری دیگر تویوتا را ترجیح می‌دهند، پیک‌آپ تویوتا هایلوکس رتبه نخست را کسب کرده است و رتبه دوم و سوم به ترتیب توسط فولکس‌واگن و فورد تسخیرشده است. محصول پرافتخار این کشور که یک وسیله نقلیه تولید داخلی این کشور است فولکس‌واگن پولو ویوو هست که برای فروش در سراسر جهان هم عرضه شده است.

Toyota Hilux
Toyota Hilux
پرفروش‌ترین خودرو در برزیل: فیات پالیو
در سال گذشته فیات پالیو و به دنبال آن فولکس‌واگن گلف پرفروش‌ترین خودروها در برزیل بودند. اقتصاد برزیل در سال ۲۰۱۴ کاهش فروش را تجربه کرد و با توجه گزارش وال‌استریت ژورنال فروش ماشین‌های جدید در این کشور ۷.۱ درصد کاهش داشته است. بااین‌حال، درمجموع تا پایان سال، در برزیل بیش از ۳.۵ میلیون خودرو جدید به فروش رسیده است. برای مقایسه، بهتر است بدانید که در سال ۲۰۱۴ در آمریکا کمی بیش از ۱۶ میلیون دستگاه خودرو به فروش رسیده است، درحالی‌که چین فروش ۲۴ میلیونی وسایل نقلیه را تجربه کرده است که ۱۹ میلیون از کل فروش مربوط به خودروها بوده است.

2015 Fiat Palio
۲۰۱۵ Fiat Palio
پرفروش‌ترین خودرو در چین: فولکس‌واگن ساگیتار
در فهرست انجمن خودرو چین، در سال ۲۰۱۴ بهترین فروش برای خودروهای سواری فولکس‌واگن بوده است و سه نماینده موفق این شرکت سدان فولکس‌واگن ساگیتار، فولکس‌واگن لاویدا و فولکس‌واگن جتا، تقریباً ۱ میلیون واحد فروش داشته‌اند. فروش مارک‌های ژاپنی هم در حال افزایش و تجربه رشد فوق‌العاده‌ای در فروش داشته‌اند. طبق نتایج فروش سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۵، مارک‌های داخلی چین هم رتبه هشت از ده را در فروش داشته‌اند. گویا خود چینی‌ها بهتر می‌دانند چه می‌سازند.

volkswagen sagitar
volkswagen sagitar
میزان فروش خودرو این کشورها در سه‌ماهه اول ۲۰۱۵ (ژانویه تا مارس ۲۰۱۵)

  • چین: ۴.۹ میلیون
  • ایالات‌متحده آمریکا: ۳.۹ میلیون
  • ژاپن: ۱.۳ میلیون
  • آلمان: ۷۵۷۶۳۰
  • انگلیس: ۷۳۴۵۸۸
  • هند: ۷۰۶۲۰۰
  • سوئد: ۶۷۸۰۳
  • برزیل: ۶۴۹۰۰۰
  • روسیه: ۳۸۳۷۰۰
  • ایتالیا: ۳۷۷۶۲۹
  • کانادا: ۳۶۸۵۶۳
  • آفریقای جنوبی: ۱۵۲۶۸۹
  • سوئد: ۶۷۸۰۳

با توجه به این آمار فروش جهانی خودرو به سمت ۷۴ میلیون واحد در سال ۲۰۱۵ خواهد رسید.

منبع: wheels

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهرداد فراهانی

مهندس صنایع و از علاقه‌مندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وب‌سایت های خبری دیگر در حوضه آی‌تی می‌نوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آی‌تی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.

مطالب مشابه

‫۶۱ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۲۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (259 ديدگاه)

    جالبه که فرانسه تو این لیست نیست اصلا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حالا

    ۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    پراید درایران

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا