چشم اندازهفته نامه

پرفروش‌ترین خودروهای لوکس بازار آمریکا در سال 2016

خب سال ۲۰۱۶ به پایان رسیده و حالا نوبت جمع‌آوری و انتشار آمار فروش برندها و خودروهای گوناگون در کلاس‌های متنوع است. در این نوشته ۱۵ خودروی اول بازار آمریکا در سال ۲۰۱۶ که لوکس به شمار می‌روند را به حضور شما عزیزان معرفی کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

2016-lexus-rx-450h-front-three-quarter-on-road
لکسس RX محبوب‌ترین خودروی لوکس آمریکایی‌ها در سال ۲۰۱۶ بوده و این امر پیروزی لکسس را با فاصله‌ی مناسب تضمین کرده است.

پس از شکست ب‌ام‌و سری ۳ در سال ۲۰۱۵ (با فاصله‌ی ۶۰۷۰ دستگاهی)، رقیب جدید این خودرو یعنی مرسدس بنز C کلاس نیز کنار رفت و لکسس RX رشد فروش ۹ درصدی را تجربه نمود. در سال ۲۰۱۶ لکسس RX فروش ۱۰۹,۴۳۵ دستگاهی داشته که ۳۲,۲۶۸ دستگاه بیشتر از C کلاس رده دومی با فروش ۵۳,۹۴۰ دستگاهی است.

2016_c-class_sedan
برند لکسس دومین برند لوکس بازار آمریکا از نظر میزان فروش در سال ۲۰۱۶ بوده است. مرسدس بنز گزارش داده بخش لوکس شرکت در سال گذشته مجموع ۳۴۰,۲۳۷ دستگاه خودرو فروخته است. مدل‌های اسپرینتر و متریس در این آمار به حساب نیامده‌اند. لکسس با افت فروش ۴ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۵ تعداد ۳۳۱,۲۲۸ دستگاه خودرو به فروش رسانده و بالاخره ب‌ام‌و با تجربه‌ی افت ۱۰ درصدی نسبت به سال پیش از آن فروش ۳۱۳,۱۷۴ دستگاهی را گزارش کرده است.

usa-luxury-auto-brand-market-share-chart-2016-calendar-year
در میان ۱۵ خودروی لوکس پرفروش بازار آمریکا در سال ۲۰۱۶ تعداد ۱۰ شاسی‌بلند/کراس اوور به چشم می‌خورد. به همین ترتیب در میان ۱۵ خودروی لوکس پرفروش با بهای بالای ۵۰ هزار دلار نیز ۱۰ شاسی‌بلند/کراس اوور دیده می‌شوند.

  • پرفروش‌ترین خودروهای لوکس بازار آمریکا در سال ۲۰۱۶

رتبه

نوع خودرو فروش سال ۲۰۱۶ فروش سال ۲۰۱۵

درصد تغییر

۱

لکسس RX

۱۰۹۴۳۵ ۱۰۰۶۱۰

۸.۸

۲

مرسدس بنز C کلاس

۷۷۱۶۷ ۸۶۰۸۰ ۱۰.۴-
۳ ب‌ام‌و سری ۳ ۷۰۴۵۸ ۹۴۵۴۰

۲۵.۵-

۴

لکسس ES

۵۸۲۹۹ ۶۴۹۶۹ ۱۰.۳-
۵ آکورا MDX ۵۵۴۹۵ ۵۸۲۰۸

۴.۷-

۶

لکسس NX

۵۴۸۸۴ ۴۳۷۶۴ ۲۵.۴

۷

آکورا RDX

۵۲۳۶۱ ۵۱۰۲۶

۲.۶

۸ مرسدس بنز GLE و M کلاس ۵۱۷۹۱ ۵۳۲۱۷

۲.۷-

۹

مرسدس بنز E و CLS کلاس

۵۰۸۹۶ ۵۵۸۸۸ ۸.۹-
۱۰ آئودی Q5 ۴۹۵۵۰ ۵۲۰۰۶

۴.۷-

۱۱

مرسدس بنز GLC و GLK کلاس

۴۷۸۷۲ ۲۷۹۰۲ ۷۱.۶
۱۲ ب‌ام‌و X5 ۴۷۶۴۱ ۵۴۹۹۷

۱۳.۴-

۱۳

ب‌ام‌و X3

۴۴۱۹۶ ۳۱۹۲۴ ۳۸.۴
۱۴ اینفینیتی Q50 ۴۴۰۰۷ ۴۳۸۷۴

۰.۳

۱۵

اینفینیتی QX60

۴۲۱۲۰ ۴۱۷۷۰

۰.۸

 

برای به دست آوردن آمار و ارقام فوق فروش برندهای لوکس آکورا، آئودی، بنتلی، ب‌ام‌و، کادیلاک، اینفینیتی، جگوار، لندروور، لکسس، لینکلن، مزراتی، مرسدس بنز، پورشه و ولوو جمع‌آوری شده است. برندهایی مثل استون مارتین، فراری و لوتوس آمار فروش ماهانه‌ی خود را گزارش نکرده‌اند.

  • پرفروش‌ترین خودروهای لوکس بازار آمریکا در سال ۲۰۱۶ با بهای بیشتر از ۵۰ هزار دلار

رتبه

نوع خودرو فروش سال ۲۰۱۶ فروش سال ۲۰۱۵

درصد تغییر

۱

مرسدس بنز GLE و M کلاس

۵۱۷۹۱ ۵۳۲۱۷ ۲.۷-
۲ مرسدس بنز E و CLS کلاس ۵۰۸۹۶ ۵۵۸۸۸

۸.۹-

۳

ب‌ام‌و X5

۴۷۶۴۱ ۵۴۹۹۷ ۱۳.۴-
۴ کادیلاک اسکالاد ۳۹۰۹۲ ۳۵۹۲۱

۸.۸

 

کادیلاک اسکالاد

۲۳۶۰۴ ۲۱۲۳۰ ۱۱.۲
  کادیلاک اسکالاد ESV ۱۵۴۸۸ ۱۴۶۹۱

۵.۴

۵

جی ام سی یوکان XL

۳۷۰۵۴ ۳۱۳۳۴ ۱۸.۳
۶ ب‌ام‌و سری ۵ ۳۲۴۰۸ ۴۴۱۶۲

۲۶.۶-

۷

مرسدس بنز GLS و GL کلاس

۳۰۴۴۲ ۲۷۷۰۷ ۹.۹
۸ شورلت کوروت ۲۹۹۹۵ ۳۳۳۲۹

۱۰-

۹

لکسس GX

۲۵۱۴۸ ۲۵۲۱۲ ۰.۳-
۱۰ لندروور رنجروور اسپورت ۲۱۶۱۲ ۲۱۴۵۹

۰.۷

۱۱

مرسدس بنز S کلاس

۱۸۸۰۳ ۲۱۹۳۶ ۱۴.۳-
۱۲ اینفینیتی QX80 ۱۶۷۷۲ ۱۵۶۴۶

۷.۲

۱۳

لندروور رنجروور

۱۶۱۵۵ ۱۷۸۲۱ ۹.۳-
۱۴ پورشه کاین ۱۵۳۸۳ ۱۶۴۷۳

۶.۶-

۱۵

ب‌ام‌و سری ۷

۱۲۹۱۸ ۹۲۹۲

۳۹

 

۵۰ هزار دلار (پیش از تحویل خودرو) مرز دلخواه است که نسبت به سال قبل ۵ هزار دلار افزایش یافته است (سال پیش این مرز ۴۵ هزار دلار تعیین شده بود)؛ اما اگر GCBC این سیستم تحویل را تنها در خودروهای لوکس دنبال کرده باشد، اضافه کردن حدود ۲۰ هزار دلار به قیمت معامله‌ی خودروی جدید متوسط مثل نشستن در جای اول به نظر می‌رسد. بسیاری از خودروهای ارزان‌تر در مدل‌های مخصوص خود بهای بالای ۵۰ هزار دلار دارند، مثلاً مدل‌های M،RS و AMG این‌گونه هستند؛ اما خب درباره‌ی این جدول ما می‌دانیم که هیچ‌کدام از خودروهای جدید زیر ۵۰ هزار دلار قیمت ندارند.

منبع: goodcarbadcar

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    پرفروش ترین های امریکا لکسس و بنز و … هست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (6790 ديدگاه)

      در بخش ماشین لوکس بله

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. peyman

      ۱۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      پرفروشترین خودرو ایران:پراید و ۴۰۵!!با افتخار تقدیم میکنن???

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. saeid

        ۱۹ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (188 ديدگاه)

        بسم حق

        اصلاح میکنم حرفت و پیمان جان : “با افتخار تا ابد تقدیم می کنند”
        ابد و یک روز : ))))))

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. حسین

    ۱۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    صنعت خودرو امریکا فقط بدرد ساخت وانت میخوره!؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (6790 ديدگاه)

      جناب حسین
      معلومه بغض سنگینی راه گلوی شما رو گرفته که این حرف رو زدی
      اگه صنعت خودروی امریکا بدرد ساخت وانت میخوره و ارزش وانتها رو داری پایین جلوه میدی چرا بنز هم میخواد وانت میسازه
      بعدش فورد جی تی از همون امریکا تونست رکورد جهنم سبز رو بشکنه و تو پدال هم مطلبش رو گذاشت
      کامارو هم تونست تو نوربرنگرینگ رکورد خودش رو از ماشینهای بالای 100 هزار دلاری بهتر نشون بده
      چلنجر هلکت با 707 اسب قدرت و بهای 60 هزار دلاری به گریه انداخته ماشینهای گرون تر از خودش رو
      گوروت با 700 اسب قدرت و شتاب 2.8 ثانیه ای که در 2017 عرضه میشه
      کابوس رقبا میشه و شما تو خیالات خودتی
      میدونی دیگه این حرفها خریدار نداره یه موقع اره خیلی این حرفها اهمیت داشت اما الان فقط نشون میده که شما غمباد کردی و میخوایی با این حرفها از غم خودت و بغضی که تو گلو داری کم کنی و شروع به گفتن فکاهی کنی
      زیاد سخت نگیر دنیا 2 روزه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حميد

        ۱۸ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (1724 ديدگاه)

        فورد اف تایپ بینظیره

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. (ali (CHEVY NOVA

        ۱۸ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (6790 ديدگاه)

        دوستان بیایید خودمون رو گول نزنیم
        این بحثها یه موقع مخاطب داشت اما الان یه چیز رو فقط مشخص میکنه
        ((فشار))
        خیلی دقت کردم معمولا هرکی از یه خودروساز ایراد الکی میگیره داره درجه فشار وارده به خودش رو به دیگران نشون میده حالا هر چقدر تند تر رفتار کنه درجه فشاره وارده روش بیشتره
        این داستان در مورد ضد امریکاییها نمود بیشتری داره و با اینکه موفقیت های پی در پی امریکاییها رو میبینند بازم منکر میشن که 1000 سال هم مهم نیست چون انکار این افراد چیزی رو عوض نمیکنه اما نشون میده که شرایط خودروسازان امریکایی به حدی رسیده که این چنین افرادی داره بهشون حسابی فشار میاد و فقط با این کارشون من رو مطلع میکنند از این همه حرص و بغضی که دارند

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. سامان اذری

        ۱۸ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        علی داش
        ما هممون ماشین بازیم
        من خودم ژاپنی بازم ولی تعصب افراطی ندارم درکل ماشینی که خوب باشه رو دوس دارم
        ژاپنی بازم ولی کامارو مخصوصا مدل جدیدش رو دوس دارم
        چند روز پیش یکی از بچه های پدال دمش گرم منو برد به یه گروه تو تلگرام فقط بحث راجب تویوتا و لکسوس بود حتی مدیر و مهندسین ایرتویا هم حضور داشتند یعنی از برند دیگه 1 کلمه مینوشتی پیامهات حذف و یه تذکر میدادند
        من بیش از چند روز نتونستم بمونم.زود لفت دادم خودم عاشق تویوتا هستم ولی از تعصب بیمورد اصلا خوشم نمیاد
        من هوندا سیویک رو از کرولا و cr v رو از راو4 خیلی بیشتر دوس دارم.
        واسه همون اونجور گروها برام مثل جهنمه که تعصب داشتن فقط به یه برند
        توصیه میکنم شماهم زیاد افراطی نباشید
        خب ژاپنی ها حتما خوبن که تو خود امریکا زیاد فروخته میشن
        وانت های امریکایی هم 100 البته خوبن که از همه بیشتر میفروشند پس زیاد سخت نگیر ❤❤❤❤

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. هاشم

          ۱۹ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (48 ديدگاه)

          دوست عزیز معلومه اون کانال را مدیران ایرتویا خودشون راه انداختن برای تبلیغات که خودروهاشونو بفروشن و بگن هیچ خودرویی بهتر از تویوتا و لکسس نیست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۹ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (6790 ديدگاه)

          سلام داش سامان گل خودم
          داداش اینجا بحث تعصب نیست بلکه بحث توهین یه سری افراد هست به یه کمپانی
          طرف گفته امریکا فقط تو ساخت وانت خوبه در حالی که تو بقیه کلاس ها هم حسابی طوفان کردند بعدش خودش رو زده کوچه علی چپ داره برا من داستان میگه
          خودش رو داره گول میزنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. saeid

      ۱۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (163 ديدگاه)

      یه جوری میگی وانت که فکر کنم بغیراز پیکان وانت و نیسان چیز دیگه ای ندیدی ، که فکر میکنی ساختن همچین ماشینهایی راحته. شما اگه خیلی ادعات میشه یکی از همون وانت ها رو درست کن.
      وانت های اونا با وانت های ما خیلی فرق میکنه .
      بهتره یه کمی فکر کنیم بعد راجب یه چیزی نظر بدیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۱۸ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (6790 ديدگاه)

        جناب saeid
        صحبت شما کاملا درسته
        هر زمان کشوری تونست تونست تونست با 60 هزار دلار وانتی باقابلیت های فورد رپتور. دوج رم ربل ارایه کنه اون زمان بیایید تا 1 هفته دوستانه صحبت کنیم سر این موضوع
        هر زمان کشوری تونست با 70 هزار دلار ماشینی با قابلیت کوروت تولید کنه بیاد با من صحبت کنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۸ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (6790 ديدگاه)

          دوستام مشخصات فنی 2 تا وانت امریکایی که از دید جناب حسین بی ارزش هست رو از سایت netcarshow در اوردم خودتون ملاحضه کنید
          ford raptor
          موتور 8 سیلندر 6.2 لیتری با قدرت 411 اسب و گشتاور 434 نیوتنی و گیربکس 10 سرعته که قابلیتهای افرود این ماشین رو همه دیدن
          dodge ram rebel
          موتور 8 سیلندر 6.4 لیتری با قدرت 410 اسب و گشتاور 430 نیوتن با قابلیت افرود عین فورد رپتور و بهای هر 2 ماشین حدود 70 هزار دلار هستش
          حالا اگه ساخت وانت اسونه یه وانت با این مشخصات و قابلیت افرود برام معرفی کنید که که پا به پای این 2 وانت باشه
          راستی دوستان اینم بگم موتور توربو دیزل 6.2 لیتری فورد سوپر دیوتی 1200 نیوتن و موتور دیزلی شورولت سیلورادو 1100 نیوتن گشتاور داره که از اتوبوسهای 15 تنی ولوb7 هم بیشتره گشتاورش
          تازه دوج کانسپتی معرفی کرد از رم که 570 اسب بود
          از نظر جناب حسین همه ی این اعداد بی ارزش هست
          خودتون قضاوت کنید و واقعیت رو دریابید

          ,

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. حسین

        ۱۸ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (2810 ديدگاه)

        اقا سعید من وانت های f350 رو اتفاقا زیاد دیدم ، من نگفتم ساخت وانت بده!
        منظورم این بود تو سایر قسمت ها عقب هست
        اتفاقا یکی از ماشین های مورد علاقه من چلنجر هست!!
        اقا علی،
        اولا مثبت و منفی ها به اولین و دومین کامنت ات درباره نظر من خیلی جالب بود، دوما اون نظرت راجب فشار روی افراد هم خیلی جالب بود! چون با ی جمله من شما “منفجر” شدی!
        خب حتما زدم تو خال که انقدر واکنش نشون دادی!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۹ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (6790 ديدگاه)

          اتفاقا خواستم بهت نشون بدم که فشار رو شما خیلی زیاده و منم
          از این موضوع کمال استفاده رو بردم و اون هدفی رو که داشتم بهش رسیدم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. حسین

          ۱۹ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (2810 ديدگاه)

          نه اقا علی ، فشار رو من اصلا زیاد نیس!
          چون من تو کامنت اول یک سوال پرسیدم ، بعدشم خیلی اروم و منطقی جوابتون رو دادم!
          الانم همینطور!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. Ferruccio Lamborghini

    ۱۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    در سال های بعد با اصول ترامپ این چشم انداز هست که کادیلاک و لینکلن به رتبه های اول تا پنجم برسند.

    اگر ترامپ به وعده هاش عمل کنه تا سال 2020 احتمالا این معادلات فعلی تغییر خواهد کرد.

    اما تلاش لکسس و بنز قابل ستایشه. که در یک بازار کاملا آزاد و رقابتی اینقدر موفق ظاهر شدن.

    شاید اگر بازار داخل هم همینطور بود خودروسازان بی کیفیت در سال 100 دستگاه هم فروش نداشتند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. فيصل

    ۱۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (350 ديدگاه)

    ٢٠١۵ حدود ٢٢٠٠٠ تا و ٢٠١۶ هم حدود ١٩٠٠٠ دستگاه مرسدس S فروش رفته. …
    اگه ایران بدون تعرفه باشه احتمالا سالی ۵٠،٠٠٠ تا میفروشه . اگه وام و لیز ۴٪‏ باشه سالی نزدیک ١٠٠،٠٠٠ دستگاه ?، یعنی تمام مدیر شعب بانکها مرسدس s سوار میشن. کارمندها هم لکسس ES و مرسدس E . پژو و رنو هم بتاریخ میپیوندن. آب نیست وگرنه شناگر حرفه ای هستیم.
    لکسس مترصد کوچکترین فرصتی هست که جای مرسدس رو بگیره شاید سال بعد با LS جدید و LC500 مدل ٢٠١٧ فاصلشو با مرسدس کمتر بکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان(احسان سابق)

      ۱۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (2872 ديدگاه)

      یعنی قدرت خرید ما چند برابر امریکایی هاست؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. الف.ی

    ۱۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1634 ديدگاه)

    جالبه بنز با این که اکثرا کاهش فروش داشته ولی باز هم اوله.ولی خداییش نوشته GLC و GLK با هم 71.6 درصد افزایش داشتن یا من اشتباه میبینم؟؟؟؟؟!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. amin

    ۱۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    تو همین پست قبلی یکی از دوستان نوشته که در سال ٢٠١۶ جنسیس g80 چهارمین سدان پرفروش آمریکا بوده و منبع هم داده بودند!!!!!
    لکسوس که خب عالیه و حرفی توش نمیمونه،البته rx جدید رو تجربه اش رو ندارم ولی داییم nx200sport داره و هر از گاهی ماشینش رو میگیرم میرم جایی واقعا فوق العادست.زمانی که توربو با اون صدای ریز فعال میشه لذتش عالیه!!!پاخور و رکابش هم که حرف نداره!!!گهگداری دور از چشم خانم……!!!!!!
    ولی من اگر پول کافی داشته باشم و بخوام انتخاب کنم قطعا مرسدس انتخابم خواهد بود.به نظرم مرسدس همیشه یه چیز دیگه ست!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. nikola

      ۱۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (218 ديدگاه)

      کاش ادامه ی اون جمله رو مینوشتید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. تویوتا و هوندا رو عشقه

    ۱۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (571 ديدگاه)

    از 15 تای اول 7 تا ژاپنی 8تا آلمانی. اونم کجا تو خاک آمریکا. پس هر آدم عاقلی نتیجه میگیره ژاپن و آلمان حرف اولو تو خودروسازی میزنن. الان دیس لایکا شروع میشه :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. FcmZ

    ۱۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (114 ديدگاه)

    قدرت کلاس اس رو بنگرید!
    با اینکه به نیمه عمرش رسیده ولی از رقیب اصلیش بی ام و جلوتره!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (4500 ديدگاه)

      دوست عزیز سری 7 تازه معرفی شده و هنوز راه زیادی در پیش داره.
      کافیه به رشد فروش اون نگاه بکنیم تا متوجه این موضوع بشیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. شاهین

    ۱۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4500 ديدگاه)

    دوستان عزیز چرا ما عادت داریم همه چیز رو سیاه و سفید و 0 یا 100 ببینیم.
    بعضی شرکت ها تو ساخت خودروهای لوکس تخصص بالایی دارن و مورد اعتماد مصرف کننده ها هستن.
    بعضی دیگه هم تو ساخت خودروهایی مثل پیکاپ تراک ها بی بدیل هستن.
    هیچکدوم از شرکت ها البته بی رقیب و یا بدون نقص نیستن. فقط تو حوزه ی تخصصی خودشون دست برتر رو دارن.
    واقعا در عجبم از اینکه همیشه نکات منفی و تعصبی رو می بینیم و دریغ از یه کم انصاف!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MPH

      ۱۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (418 ديدگاه)

      ….تعصب مثل عشقه ،آدمو کور میکنه…..
      ?البته هیچ کدومو تجربه نکردم?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. تویوتا و هوندا رو عشقه

        ۱۸ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (571 ديدگاه)

        خیلی ببخشیدا ولی کسی که تعصب نداره سرش کلاه رفته و هیچی از جذابیت و هیجان نمی فهمه. حالا تو هر حوزه ای. کسی که تعصب نداره یه روز از این شرکت خوشش میاد یه روز از اون یکی. هروقت هرکدوم بهتر بود طرفداریه اونو میکنه و این به نظر من اصن جالب نیس. آدم باید تو پیروزی ها و شکست ها همواره طرفدار یه شرکت باقی بمونه. وقتی شرکت محبوبش بالاتر از همه میشه انگار کل اون شرکتو دادن بهش. وقتی هم تو یه برهه ای یا زمینه ای بهترین نباشه میگه درد و بلات بخوره تو سر بقیه ی شرکت ها. یا مثلا کسی که یه بازی فوتبال مهمو مثل رئال و بارسا بدون تعصب نگاه میکنه به مراتب لذت کمتری از کسی که روی یکیشون تعصب داره میبره. چون مهم نیس کی گل میزنه و کی بهتر بازی میکنه. اما اونکه تعصب داره اگه تیمش گل بزنه اینقدر خوشحاله که تو اون لحظه کل دنیا هم بهش بدن با لذت ناشی از اون گل عوض نمیکنه. البته تعصب نباید باعث شه که واقعیت رو زیر سوال ببریم و شرکت یا تیم محبوبمون رو همیشه بهترین بدونیم. ببخشیدطولانی شد :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. MPH

          ۱۹ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (418 ديدگاه)

          ژاپنی باز عزیز منظور من تعصب کور بود و گرنه حرف شما درسته

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. نوید جهرمی

      ۱۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (3688 ديدگاه)

      حرفت باید بشه سرتیتر برای نظرات.
      شاهین جان نمیشه یه مقاله مفصل راجب این تعصبات بیخودی بنویسی یا زحمتشو بدی یکی از دوستان پدالی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. Sina

    ۱۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (360 ديدگاه)

    درود بر ژاپن و آلمان… دو غول خودروسازی شرق و غرب جهان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. X6

    ۱۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (577 ديدگاه)

    ایول آلمانی ها
    توو آمریکایی که ژاپنیا تو دستشون گرفتن همچین عملکردی بزاری خیلی خوبه فقط امیدوارم پورشه و آئودیم به موفقیت بیشتری برسن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. nikola

      ۱۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (218 ديدگاه)

      پورشه همینقدر هم زیاده براش.
      پورشه یک برند خاصه.

      آئودی هم مطمئن باش سال های بعد فروشش تصاعدی بالا میره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. abdol jalile gol cheshme

    ۱۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    آمریکاعى جماعت اول تتراک مىخرن بعد زندگیشونو دور اون شکل مىدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. رامکال

    ۱۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (594 ديدگاه)

    عالی عالی عاااااااللللیییییی.
    باید زیر این پست بنویسند بدون شرح!!!!!!!!!!!
    قابل توجه برخی ها.
    در ضمن نخست یک تبریک جانانه به همه عشاق خودرو ی آلمانی مانند خودم میگم.
    دوم هم یک تبریک به ژاپنی دوست ها میگم که بخش خودروی ارزون و خانوادگی رو توی مشت خودشون گرفتند.
    آلمان هم که به همراه لکسوس بخش لوکس رو درو کردند.
    تبریک میگم.
    عجیب بود که بعضی ها حتی مدال برنز مشترک رو هم نتونستند بگیرند و از صعود به مرحله نیمه نهایی باز ماندند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آینده از آن آلمان و ژاپن

      ۱۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (571 ديدگاه)

      ممنون. من یه ژاپنی دوستم :) . منم به شما بابت عملکرد فوق العاده آلمانی ها تو بخش لوکس ها تبریک میگم. البته ژاپنی ها هم تو این بخش عالی بودند. ژاپنی ها و آلمانی ها بهترین بودند و بهترین هستند و بهترین خواهند بود. خداوکیلی من این چندروزه بدجوری عاشق ماشین های آینده ی Toyota Concept-i و BMW i-inside شدم. از همین الان مشخصه که آینده ی خودروسازی در دستان کدوم کشورهاست. محض اطلاع بعضی … پرستان. البته که نباید شرکت های حوزه ی تکنولوژی در آمریکا رو هم فراموش کرد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. احسان(احسان سابق)

    ۱۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    امریکایی ها واقعا عاشق شاسی بلندن. یعنی حتی نسل جدید هنوز مثل پدر بزرگ و مادربزرگاشون هنوز دوست دان سوار ماشینی بشن که ارتفاع زیادی از زمین داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. AK_007

    ۱۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (562 ديدگاه)

    ی سوال فنی,
    منظور از اسکالاد همو کادیلاک اسکالیده?!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Shoaib-mph

      ۱۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (251 ديدگاه)

      Cadillac Escalade
      بله خودشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. محمد

    ۱۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (223 ديدگاه)

    از زمانیکه فورد اولین خودروی تولید انبوه رو تولید کرد بیش از 100سال میگذره و بیش از یک قرن تجربه و دانش فنی پشت ماشینای آمریکایی وجود داره.من روی برند خاصی تعصب ندارم و به واسطه زندگی توی منطقه آزاد اروند خیلی از ماشینای روز دنیا رو سوار شدم، خودمم کامارو آر اس 2013 دارم و عاشق این ماشینم. فقط باید بگم ماشینای آمریکایی فوق العاده.ن
    هرچقدرم ماشینای ژاپنی با کیفیت باشن من به شخصه ماشینای آمریکایی رو ترجیح میدم. روح و ابهتی که توی ماشین آمریکایی وجود داره تو هیچ برند دیگه ای قابل مشاهده نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. مهدي

    ۱۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان.ماشینی که خوب هست رو باید قبول کنیم که خوب.حالا میخواد تواید هرجا باشه.لطفا افراط رو ماشین تولید کشورهای خاص بزاریم کنار.من خودم عاشق لکسس هستم.اما نمیتونم پیشرفت عجیب کشورهای دیگرو نادید بگیرم.یه زمانی برند سونی تو لوازم الکترونیک حرف اول میزد.اما الان برندای کرهایی پا به پای سونی شایدم بهتر از سونی دارن پیشرفت میکنن.به امید حق

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا