چشم اندازهفته نامه

پرفروش‌ترین بلندقامتان بازار چین در سال 2016

سام کاویانی: سالی که پشت سر نهاده‌ایم، یعنی سال ۲۰۱۶ میلادی، سال پر خیروبرکتی برای تمامی سازندگان ساکن در خطه اژدهای زرد بوده است. در این سال، بیش از ۲۴.۴ میلیون دستگاه خودرو اعم از سدان، هاچ‌بک، شاسی‌بلند و مینی ون در این بازار به فروش رسیده است که نسبت به سال پیش از آن، رشدی ۱۵ درصدی را نوید می‌دهد. ناگفته نماند که اگر آمار فروش خودروهای سنگین اعم از کامیون و اتوبوس را هم به رقم فوق اضافه کنیم کل حجم فروش وسائل نقلیه موتوری در چین از رقم ۲۸.۱ میلیون دستگاه نیز فراتر می‌رود.

Haval H6 2016
در این میان، بازار خودروهای بلندقامت چین، سال داغ و پرشوری را از سر گذرانده است. به‌گونه‌ای که تنها در عرض یک سال، حدود ۹,۰۲۳,۰۰۰ دستگاه خودروی شاسی‌بلند – اعم از برندهای وارداتی و داخلی ساخته شده در خاک چین – در این بازار به فروش رفته است که نسبت به سال قبل از آن، رشدی معادل ۴۷.۱ درصد را نشان می‌دهد. در وصف تنوع کم‌نظیر این بازار، تنها همین بس که تعداد مدل‌های بلندقامتی که در آن به فروش رسیده‌اند به ۱۶۴ عدد بالغ گردید.

GAC Trumpchi GS4
GAC Trumpchi GS4
از طرفی، برندهای داخلی چین را می‌توان فاتحان اصلی بازار خودروهای بلندقامت این کشور در سال ۲۰۱۶ میلادی دانست. از کل ۹ میلیون دستگاه خودروی شاسی‌بلندی که سال ۲۰۱۶ میلادی در چین بفروش رفته است، حدود ۵,۲۷۰,۰۰۰ دستگاه از آن ساخت برندهای چینی بوده است. مجموع حجم فروش برندهای چینی نسبت به سال ۲۰۱۵ میلادی، معادل ۵۸ درصد رشد داشته که این عدد در جای خود گواهی بر پیشروی سریع سازندگان چینی در بازار داخلی این کشور است.

baojun 560
baojun 560
چندی پیش سایت «CARNEWSCHINA» فهرستی از ۱۰۰ خودروی شاسی‌بلند پرفروش بازار چین در سال ۲۰۱۶ میلادی را درج نمود که در رأس این لیست، مطابق روال‌های سال‌های اخیر، خودروی نام‌آشنای هاوال H6 ساخته کمپانی گریت وال چین جای گرفته است. کراس‌اوور میان سایزی که طی این سال‌ها، به‌نوعی موقعیت خود را در بازار تثبیت و روزبه‌روز نیز فروش بیشتری را در سرزمین مادری خود کسب نموده است. فروش این خودرو در سال ۲۰۱۶ از رقم نیم میلیون دستگاه نیز فراتر رفته است که نسبت به سال پیش از آن، بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه افزایش را نشان می‌دهد. شگفتی‌ساز بعدی این بازار، خودروی ترامپچی GS4 است. خودرویی که ساخته برند نوبنیاد گک (GAC) است.

در جدول ذیل نام ۲۰ شاسی‌بلند پرفروش بازار چین در سال ۲۰۱۶ را درج نمودیم.

ردیف نام خودرو آمار فروش
۱ هاوال H6 ۵۸۰,۶۸۳
۲ ترامپچی GS4 ۳۲۶,۹۰۶
۳ بائوجون ۵۶۰ ۳۲۱,۵۵۵
۴ بیوک انویژن ۲۷۵,۳۸۳
۵ فولکس‌واگن تیگوآن ۲۴۰,۵۱۰
۶ چانگان CS75 ۲۰۹,۳۵۳
۷ جک S3 ۱۹۷,۴۹۷
۸ هاوال H2 ۱۹۶,۹۲۶
۹ هوندا CR-V ۱۸۰,۳۱۹
۱۰ نیسان X-TRAIL ۱۸۰,۲۰۲
۱۱ هیوندای توسان ۱۷۶,۶۸۷
۱۲ چانگان CS35 ۱۷۲,۷۱۲
۱۳ هوندا ویزل ۱۶۴,۰۷۶
۱۴ هوندا XR-V ۱۶۱,۷۱۱
۱۵ نیسان قشقایی ۱۳۹,۶۸۴
۱۶ آئودی Q5 ۱۲۹,۴۵۳
۱۷ فورد اِج ۱۲۳,۶۹۰
۱۸ چری تیگو ۳ (ام‌وی‌ام X33s) ۱۱۸,۴۱۴
۱۹ تویوتا RAV4 ۱۱۶,۳۸۹
۲۰ فورد کوگا ۱۱۵,۰۸۳

منبع:
CHINAAUTOWEB.COM

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (28 ديدگاه)

    هر روز مردم بیشتری سمت خودروهای چینی(بیشتر خود چینی ها) میرن. افرین برچینی ها که به فکر پیشرفت هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. amin

    ۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    عجیبه که هاوال با این حجم از فروش تو ایران نتونست موفق باشه.فکر کنم زیادی طمع کردند و توسط شرکت مناسبی هم عرضه نشد و خیلی بدقولی داشت.اون بحث کلاهبرداری از مشتریان مشهدی هم بهش اضافه شد و زمین خوردند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. mohsen.b

    ۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (73 ديدگاه)

    برنده ی اصلی در بازار چین شرکتی نیست بجز میتسوبیشی که میشه گفت اکثر شاسی بلند های چینی موتور میتسوبیشی رو داشتن،اگه دقت کرده باشین در این لیست خبری از میتسوبیشی نیست که جای تعجب نداره چون میتسوبیشی نیازی به رقابت مستقیم در این بازار رو نداره و با فروش موتور به خودروهای چینی در امد خودشو بدست میاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط تویوتا و هوندا

      ۷ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (571 ديدگاه)

      هه. جک s5 نیس جزوشون. فک نمیکنم هیچ جای دنیا یه اندازه ایران جک s5 سوار شن. البته این مشکل مردم ما نیس. بدبختی شاسی بلند دیگه ای تو قیمتش نیس که مردم بخرن. مردم ما با این قیمت باید شاسی بلندهای کره ای و ژاپنی سوار شن. اصن حقشونه که سوار شن. ولی ظاهراً مسئولین ما *** یکی از آرزوهامه که همه ی مردم ایران بتونن ماشینای درجه ی یک دنیا رو سوار شن. قربون این مردم مظلوم ایران برم :(

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سام

        ۸ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (899 ديدگاه)

        این لیست شامل 100 خودرو بود که در بالا تنها نام 20 خودروی نخست آورده شد.جک S5 با فروشی معادل 26,391 دستگاه مقام 86 را کسب نمود.پرفروش ترین خودروی جک در بازار چین مدل S3 است که مقام هفتم را با فروشی معادل 197,497 دستگاه کسب نمود.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. یاسین

    ۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    من خیلی تو فاز ماشینهای چینی نیستم که بدم بیاد یا خوشم بیاد اما رفتم نمایشگاه اصفهان چانگان cs75 رو دیدم ماشین خوبیه قراره سایپا بیارن برای تولید تو رده قیمتی جک اس 5 و تیگو 5 البته ظاهر جلوش کپیه لندرووره ولی به نظرم ظاهرش خیلی بهتر از جک و چریه مدرن تره و یه چیزی که نمیدونستم اینه چانگان یه سیستم VVT به اسم Blue Core داره که خیلی تو بحث مصرف سوخت خوب عمل کرده البته میگفتن که ظاهرا دو دفرنسیاله که خودش مزیتیه نسبت به دوتا رقیب دیگش تو بحث امکانات و قدرتم چیزی کم نداشت نظرمو جلب کرد به عنوان یه ماشین چینی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط تویوتا و هوندا

      ۷ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (571 ديدگاه)

      آره اتفاقاً چانگان یکی از 5 خودروساز برتر چینه. تا اونجاییم که من میدونم از جک و مک و لیفان و اینا خیلی بهتره. اما بازم چینیه دیگه انتظار زیادی ازش نباید داشت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. kiarash

        ۸ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (7 ديدگاه)

        چرا نباید از چین انتظار داشت؟ تا چند وقت دیگه که به یه سطح عجیبی رسید بازم این حرفو میزنی رفیق؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. kiarash

          ۸ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (7 ديدگاه)

          البته در تکمیل صحبتم :
          ما ایراد خاصی نمیتونیم از هیچ شرکتی در هیچ جای دنیا بگیریم چون خودمون عددی نیستیم تو صنعت خودروسازی
          حالا نظرایی که میدیم در حد انتقاد هست و بر اساس علاقه ی ماست
          که اینم یکم باید مدیریت کنیم خب … الان خودروی چینی رو با مثلا تویوتا داریم مقایسه میکنیم و خب مشخصه ک جلوی این غول خودروی چینی (هنوز) حرفی برای گفتن نداره – فعلا چینی رو باید با چینی مقایسه کنیم و اینو در نظر داشته باشیم ک سرعت پیشرفتشون واقعا بالاس و اگه همینطور پیش برن , رسیدنشون ب سطح بسیار بالا دور از انتظار نیست (بحث ارزش و اعتبارم نکشیدم وسط , مشخصه ک از نظر ارزش اسم به یه سری برندها نخواهند رسید)

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. احسان(احسان سابق)

    ۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    164 مدل فقط از شاسی بلندها. واقعا جالبه کشوری که تا 20 سال پیش جزو کشورهای گرسنه دنیا بود امروز به یزرگترین بازار خودروی دنیا تبدیل شده. و به این اندازه تنوع محصول داره. درسته که زندگی و کار در چین افتخارآمیز نیست اما باید به سخت کوشی این مردم تبریک گفت. از بازار ایران گرفته تا امریکا و حتی ژاپن و المان اجناس ساخت چین90 درصد بازار رو اشغال کردن. اشخاصی مثل ترامپ قول میدن که در برابر این روند وایسن و شغل ها رو برگردونن اما انجام این کار به سختی ساختن اولین هواپیمای دنیا هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حمیدرضا

    ۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    بازار شاسی بلنداروترکوندن با برندای خودشون البته عمده دلیلش هم معرفی هرساله محصولات جدید هست و اینکه اکثربرندهای چینی موتورهای کم حجم دارن که در چین محبوب ترن تا مدلای پرحجم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حميد

    ۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    خوب چینی ها باید ماشینهای خودشون رو سوار بشند
    منتهی ماشینهای چینی تو ایران با مشکل خدمات و قطعات گرون مواجه هستند
    برا بازار ما گزینه های ژاپنی و کره ای بخاطر امکان قطعات یدکی از کشورهای همسایه بهتره
    کیفیت بهتر هم داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حسین وی

    ۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (463 ديدگاه)

    چینی ها ظاهر فریبنده ایی دارند ولی به خدا از ماشین ایرانی بهترن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. محمد

    ۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (37 ديدگاه)

    آینده خودروسازی چین بسیار درخشان هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. احمد باقری

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    بدون توجه به کارایی، قیمت مناسب تری دارن و با استقبال مواجه میشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا