چشم اندازهفته نامه

پنج رونمایی برتر نمایشگاه شیکاگو 2017

نمایشگاه خودروی شیکاگو در مقایسه با دیگر نمایشگاه‌های بین‌المللی خودرو، معمولاً رویدادی کوچک‌تر و آرام‌تر محسوب می‌شود و نمایشگاه شیکاگو امسال هم از این قاعده مستثنی نبود. در این نمایشگاه بجای رونمایی و نمایش خودروهای اسپرت، بیشتر سدان‌های تولید انبوه و پیک‌آپ‌ها حضور پیدا می‌کنند. بااین‌حال امسال در این نمایشگاه تعدادی خودروی جدید از سوی سازندگان مختلف رونمایی شد. بنابراین قصد داریم در این مطلب مهم‌ترین نمایش‌های شیکاگوی امسال را از دیگران جدا کرده و پنج رونمایی برتر این نمایشگاه را معرفی کنیم.

۵- تویوتا تاندرا TRD Sport

2018-toyota-tundra-1-1

تاندرا نخستین پیک‌آپ فول سایز تویوتا است و چند وقتی است که نسل دوم آن به بازار عرضه شده است؛ اما تعدادی موی سفید بر سر تاندرا در حال نمایان شدن هستند که این یعنی کمی سنش بالا رفته است آن‌هم در این بخش به‌شدت رقابتی بازار؛ بنابراین تویوتا برای سال ۲۰۱۸ مدل جدید TRD Sport را برای تاندرا ارائه کرده است که ارتقائات ظاهری متعددی را نسبت به نسخه‌های معمولی مانند رینگ‌های ۲۰ اینچی و تریم بیرونی کرومی-دودی تجربه کرده است. علاوه بر این، با ایجاد تغییراتی در سیستم تعلیق نیز به توانایی‌های آفرود تاندرا افزوده شده است.

۴- نیسان تایتان King Cab

2017-nissan-titan-king-cab

تایتان مانند یک داستان در حال تحول است و نیسان به‌آرامی در طی دو سال نسخه‌های مختلفی از نسل جدید این پیک‌آپ فول سایز را معرفی کرده است. در ابتدا تایتان XD با پیشرانهٔ V8 دیزل کامینز معرفی شد و سپس نسخهٔ بنزینی تایتان XD نیز ارائه گردید. به دنبال این مدل‌ها، نسخهٔ نیم تن تایتان نیز چندی بعد معرفی شد. حال در نمایشگاه شیکاگو، نیسان کابین King Cab را برای تایتان معرفی کرده است که ویژگی آن برخورداری از یک نیم کابین با صندلی‌ها و درهای کوچکی در پشت قسمت راننده است. این مدل در هر دو نسخهٔ XD و نیم تن تایتان قابل سفارش است که این یعنی می‌توان آن‌را با یک پیشرانهٔ ۵.۶ لیتری V8 بنزینی با ۳۹۰ اسب بخار قدرت یا یک واحد ۵ لیتری دیزل با ۷۵۲ نیوتن متر گشتاور خریداری کرد.

۳- هیوندای الانترا GT

2018-hyundai-elantra-gt-3

هاچ‌بک هیوندای الانترا GT احتمالاً مهم‌ترین خودروی کوچکی است که در ضیافت شیکاگوی امسال رونمایی شد. این خودرو که بر اساس مدل i30 اروپا ساخته شده است، در دو مدل استاندارد و اسپرت عرضه خواهد شد. نسخهٔ استاندارد الانترا هاچ‌بک مجهز به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۱۶۲ اسب بخار قدرت است. نسخهٔ اسپرت آن نیز از یک موتور ۱.۶ لیتری توربو با ۲۰۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. این ماشین حدود ۲۷۴۶ لیتر فضا برای سرنشینان و حداکثر ۱۵۵۷ لیتر فضای صندوق بار را ارائه می‌کند.

۲- فورد اکسپیدیشن

2018-ford-expedition-1

نسل کاملاً جدید SUV فول سایز فورد اکسپیدیشن در نمایشگاه شیکاگو امسال رونمایی شد که کاملاً برای سال ۲۰۱۸ متحول شده است. اکسپیدیشن جدید بر روی یک شاسی فولادی با مقاومت بالا ساخته شده درحالی‌که پوستهٔ آن از آلومینیوم ساخته شده است. این مهندسی پیشرفته موجب شده که نسل جدید این ماشین حدود ۱۳۵ کیلوگرم سبک‌تر از نسل قبلی شود؛ اما غیرازاین، صندلی‌های ردیف سوم برای راحتی بیشتر بزرگ‌تر شده و پیشرانهٔ آن نیز بهبود یافته است. فورد برای نسل جدید اکسپیدیشن تنها یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 اکوبوست را ارائه نموده است که نیروی آن توسط یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک جدید انتقال پیدا می‌کند. این موتور ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نسل جدید فورد اکسپیدیشن از پاییز امسال برای فروش عرضه خواهد شد.

۱- دوج دورانگو SRT

2018-dodge-durango-srt-1

درنهایت هیجان‌انگیزترین خودرویی که امسال در نمایشگاه شیکاگو رونمایی شد، دوج دورانگو SRT است. این SUV فول سایز اسپرت مجهز به یک پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 همی شده است که ۴۷۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک نیز این نیرو را به چرخ‌ها انتقال می‌دهد و دورانگو SRT را در ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رساند. همچنین این SUV اسپرت آمریکایی مسافت ۴۰۰ متر را هم در کمتر از ۱۳ ثانیه طی می‌کند و می‌تواند تا ۳.۹ تن بار را نیز بکسل کند. بر روی کاپوت دورانگو SRT یک دریچهٔ هوای جدید تعبیه شده که هوای خنک بیشتری را به موتور می‌رساند. این SUV عملکرد بالا تا اواخر امسال راهی نمایندگی‌های فروش دوج خواهد شد.

 

منبع: AutoGuide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. (ali (CHEVY NOVA

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    دوج دورانگو با 475 اسب قدرتی که داره دیگه تموم کرد همه چیز رو
    دوج دورانگو برای اولین بار در 1998 معرفی شد و امروز به جایگاهی رسیده که با این قدرت بالایی که داره در 4.4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت و 400 متر را هم در کمتر از 13 ثانیه طی می‌کند و قابلیت حما 4 تن بار رو هم داره
    ای ولا دوج

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مجید.بهترین یا هیچ.

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    ای جونم دوج دورنگو…
    ای جونم قوچ وحشی…
    خیلی دوستش دارم.

    در بین خودروسازان امریکایی کرایسلر و زیر مجموعه هاش رو از همه بیشتر قبول دارم. اصالتشون از همه بیشتره.
    امیدوارم کرایسلر برگرده به همون دوران خوش.
    جا داره یادی هم بکنم از پلایموث که با تمام وجودم عاشق محصولاتش بودم. بویژه همی کودا.
    جاش خیلی خالیه. امیدوارم یک روز برگرده و تو نمایشگاه ها ببینمش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ASTON

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (213 ديدگاه)

      مجید جان و علی جان شوی دقیقا سلیقه منو دارید و دمتون گرمم آرزو میکنم زیر پاتون قرار بگیره تو همین تهران i love you دارید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مجید.بهترین یا هیچ.

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        مرسی دوست گرامی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. (ali (CHEVY NOVA

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    مجید مثل منی
    با اینکه جی ام و فورد و کرایسلر رو به یه اندازه دوست دارم اما همیشه به محصولات کرایسلر یه جور دیگه نگاه میکنم
    این حس خاص من به محصولات کرایسلر ناشی از پیلیموت والیانت بابام هست که هیچ ماشین امریکایی برام جاش رو هرگز نمیگیره
    از قدیم گفتن جای عشق اول رو هیچ عشقی نمیگیره و واقعا هم درسته این حرف
    عشق اول من به ماشین امریکایی پیلیموت والیانت بابام بود
    پیلیموت همیشه زندس و رفقای امریکایی بازهم همیشه با یاد پیلیموت عشق میکنن
    پیلیموت رفقای امریکایی باز هیچ زمان از یاد نمیبرنت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید.بهترین یا هیچ.

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      موافقم.
      پلایموث والیانت جزو ماشین های بی نظیر کرایسلر بود.
      پلایموث همی کودا رو هم که من بالا گفتم در واقع بر اساس همین والیانت بود که ساختن.
      والیات پدر باراکودا و همی کوداست .
      خودم والیانت رو خیلی دوست دارم.مخصوصا مدل هایی که از 1966 تا 1976 ساخته شد.
      مدل های قبلیش رو دیگه نتونستم ببینم.
      همین والیانت با موتور های 5200 و 5900 سی سی هشت سیلندرمگنوم که ترکیب شد یک اسطوره ی فراموش نشدنی ساخت .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. (ali (CHEVY NOVA

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    حالا مجید یه نکته مهم بگم در مورد والیانت
    پیلیموت والیانت و دوج دارت شروع ساختشون از 160 تا 1976 بود و تو این 16 سال به میزان 7/700/000 هزار دستگاه ازشون تولید شد
    پیلیموت مدل باراکودا رو در 1964 بر اساس والیانت ساخت و تا 1969 باراکودا با شکل والیانت تولید میشد اما کمی متفاوت بود شکلش ولی در1970 به بعد دیگه باراکودا از بدنه دوج چلنجر استفاده کرد
    راستی والیانت بابام مدلش 1964 بود و سبز بود و داخلش هم قرمز با موتور 6 سیلندر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید.بهترین یا هیچ.

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      آهان.
      پس موتور مگنوم نداشته . دوج از همون سال 1964 شروع به استفاده از موتور های حجیم و هشت سیلندر مگنوم کرد.
      قبلش از 6 سیلندر های خطی استفاده میکردن. بهش میگفتن موتور های زاویه ای. چون 6 سیلندر بودن اما 30 درجه زاویه نسبت به محور عمود داشتن.

      2 حجم داشتن این موتورا. یکیش 225 (3700cc) و دیگری 170(2800cc)
      موتور 3700 سی سی تا سال 1963 از بلوک آلوینیوم استفاده می کرد و بعدش مثل موتور 2800 سی سی در اون هم استفاده از آلوینیوم رو کنار گذاشتن و از بلوک آهن استفاده کردن.

      ماشین خوبی بوده. حیف شده فروختین.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. AK_007

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (562 ديدگاه)

      علی اقا ببخشید یه سوال داشتم
      میخواستم بپرسم کنتیننتال مارک 5 تمیز الان گیر میاد?
      اگ بیاد چند قیمته?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مجید.بهترین یا هیچ.

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        تا علی جوابت رو بده
        من میگم لینکلن کانتیننتال وی ، 1 سال پیش یکی فروش گذاشته بود تو اینترنت 21 تومن.
        بیشتر از این چیزی نمیدونم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. AK_007

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (562 ديدگاه)

          مجید جان اونو دیدم
          اون مارک V نبود و برا سال ۱۹۸۵ بود
          ولی این دور و بر سال ۷۶ تا ۷۸ تولید شده, طرحش کلاسیکه, ۸ سیلندر و کوپه هستش
          از جمله امکاناتشم کروز و غیره هستش!
          واقعا شاخی بوده تو زمان خودش!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. مجید.بهترین یا هیچ.

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          شاهین عزیز پایین جوابت رو داده.
          آره ، واقعا ماشین شاخ و غولی بوده
          منم راستش از 21 تومن خیلی جا خوردم.
          واسه همچین ماشینی نمیشه قیمت تعیین کرد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. Mahdi DODGE

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    چراغ جلو النترا رو دیدم یاد gt86 افتادم
    بدون شک دوج بهترین لیسته البته نیسان تایتان هم خوبه
    پدال جان اکانت قبلیم رمزش یادم رفت دیگه ایمیل بازیابی رمزش برام نیومد اکانت جدید درست کردم ولی لینک فعال سازیش برام نمیاد با کامپیوتر گوشی و با مرورگرای مختلف هم تست کردم لطفا برسی کن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Mahdi DODGE

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    چراغ جلوی النتذا رو دیدم یاد gt86 افتادم
    رنو رو دیدم یاد سالای پیش افتادم که با پی کی رانندگی یاد میگرفتم
    پدال رمز اکانت قبلیم یادم رفت و دیگه ایمیل بازیابی برام نیومد ایمیل فعال سازی اکانت جدیدم هم نمیاد لطفا برسی کن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمد

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (46 ديدگاه)

    سلام به همتون توصیه می کنم به نمایشگاه خودرو تهران سر بزنید پر از ماشین های کلاسیک و جدیده عالیه (مخصوصا علی شوی نوا ) پر از امریکایی و المانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Shahin us cars

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    Ak 007. …. سلام خدمتتون عرض کنم که من کنتینانتاله 77 بدونه رنگ 3 سال پیش خریدم بره دوستم 80 میلیون… یه نمونه تمیزشو میشه 70.. 80 خرید.. رنگ فابریکش 120 به بالا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AK_007

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (562 ديدگاه)

      تشکر شاهین جان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. TRX

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (317 ديدگاه)

    کاپوت تایتان رو دیدم یاد رم افتادم حتی خطوط بدنشم یه مقداری شبیهه!
    دورنگر نیازی به تعریف نداره تنها کافیه از نزدیک ببینیدش تا متوجه زیبایی وگیراییش شید منارلین بار که دیدمش فقط ۵دقیقه سر جام میخکوب شدم نگاش کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Omid622

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (744 ديدگاه)

    ۸سیلندر دوج ۴۷۵ اسب بخار
    ۸سیلندر لندکروزر ۳۸۱ اسب بخار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. MOKHTAR

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    فقط USA.خداوکیلی فقط عاشق ماشینهای آمریکایی ام.با نظر همه موافقم.ماشاالله همه عالم و پر بارند.همه علمی وزیبا بحث میکنن.احسنت به همتون.آقا با تمام تفاسیرو نظراتی که دوستان دادن وبا احترام به علاقه ونظرهمه دوستان. بنده هم عاشق همه ماشینهای آمریکایی هستم مخصوصا فورد موستانگ وشورولت کامارو.خیلی آرزو دارم یه روزی پشت فرمون یکی از این دوتا بشینم.توکل به خدا.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا